Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 8/2018, de 4 d'abril, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés als cossos següents: C1-01 cos administratiu, C1-03 cos d'especialistes en Educació Especial, C1-04 cos d'especialistes en Educació Infantil, C1-12 cos d'especialistes en atenció sociosanitària. Corresponen a la promoció interna específica per a la regularització de la relació jurídica del personal laboral fix a què es refereix la disposició addicional segona i disposició transitòria cinquena de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, convocatòria 37/16, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2016 per al personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8303 de 25.05.2018
Número identificador:  2018/5022
Referència Base de Dades:  005211/2018
 



ORDRE 8/2018, de 4 d'abril, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés als cossos següents: C1-01 cos administratiu, C1-03 cos d'especialistes en Educació Especial, C1-04 cos d'especialistes en Educació Infantil, C1-12 cos d'especialistes en atenció sociosanitària. Corresponen a la promoció interna específica per a la regularització de la relació jurídica del personal laboral fix a què es refereix la disposició addicional segona i disposició transitòria cinquena de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, convocatòria 37/16, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2016 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2018/5022]

El Decret 96/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2016 per a l'Administració de la Generalitat, preveu en article 5, la convocatòria de processos de promoció interna específics per a la regularització de la relació jurídica del personal laboral fix inclòs en l'àmbit d'aplicació de la disposició addicional segona i la disposició transitòria cinquena de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, en els cossos, escales o agrupacions professionals funcionarials continguts en l'annex III del mateix decret.

De conformitat amb allò que s'ha establit en el dit Decret 96/2016, amb subjecció a la previsió continguda en la disposició addicional segona i disposició transitòria cinquena de la Llei 10/2010 i en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i d'aquesta, i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública.





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés als cossos següents: C1-01, Cos Administratiu, C1-03, cos d'especialistes en Educació Especial, C1-04, cos d'especialistes en Educació Infantil, C1-12, cos d'especialistes en atenció sociosanitària; torn de promoció interna específica, pel sistema de concurs oposició per a la regularització de la relació jurídica del personal laboral a què es refereix la disposició addicional segona i transitòria cinquena de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LOGFPV).



Segon

Les proves selectives es regiran pel que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, en la LOGFPV, en el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i la resta de normativa de desplegament i, pel que disposen les següents,



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs oposició, per a cobrir pel torn de promoció interna específica per a regularitzar la relació jurídica del personal laboral fix que complisca els requisits establits en la base 2, els llocs de treball dels cossos que s'indiquen a continuació:

C1-01: cos administratiu, 7 llocs.

C1-03: cos d'especialistes en Educació Especial, 5 llocs.

C1-04: cos d'especialistes en Educació Infantil, 5 llocs.

C1-12: cos d'especialistes en atenció sociosanitària, 1 lloc.





2. Condicions generals de les persones aspirants

1. Les persones aspirants hauran de reunir, a més dels requisits establits en l'article 53 de la Llei d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, els següents:

1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, la o el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix i amb les mateixes condicions que les i els cònjuges, podran participar les o els seus descendents i les o els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors de la dita edat que visquen a costa seua.

1.2. Ser personal laboral fix de l'administració de la Generalitat i trobar-se en alguna de les situacions següents:

1.2.1. Ser titular d'un lloc de treball de naturalesa funcionarial adscrit al cos, i si és el cas, escala a què s'aspira accedir dels relacionats en la base 1, tant si s'ocupa el lloc com si es manté la reserva d'aquest.

1.2.2. Ocupar en adscripció provisional un lloc de treball de naturalesa funcionarial adscrit al cos i, si és el cas, escala, a què s'aspira accedir dels relacionats en la base 1, i pertànyer al mateix grup de titulació i a una categoria professional amb funcions equivalents a les del dit cos o escala.

1.3. Titulació: estar en possessió del títol corresponent al cos, i, si és el cas, escala, a què s'aspira accedir:

– C1-01: cos administratiu: títol de batxiller o títol de grau mitjà de cicle formatiu de Formació Professional o equivalent, o complides les condicions per a obtindre-ho abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.



– C1-03: cos d'especialistes en Educació Especial: títol de batxiller o títol de grau mitjà de cicle formatiu de Formació Professional o equivalent, o complides les condicions per a obtindre-ho abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.

– C1-04: cos d'especialistes en Educació Infantil: títol de batxiller o títol de grau mitjà de cicle formatiu de Formació Professional, o equivalent o complides les condicions per a obtindre-ho abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.

– C1-12: cos d'especialistes en atenció sociosanitària. Tècnic en atenció sociosanitària o equivalent o complides les condicions per a obtindre-ho abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.

En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, en el seu cas, las del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà d'aplicació a les persones aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

3. L'Administració podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Per a això, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició.

3.2. Si durant el procés selectiu se suscitaren dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el corresponent dictamen de Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, i en aquest cas la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. Les sol·licituds seran dirigides a la Direcció General de Funció Pública.

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds hauran de presentar-se d'una de les formes següents:

I. Sol·licitud electrònica: per a presentar la sol·licitud per via electrònica és necessari posseir un certificat digital de firma electrònica, DNI electrònic o el sistema d'identificació CLAVE.

La sol·licitud es presentarà per via electrònica omplint el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat, http://www.gva.es (Apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, ocupació pública, indicant en Descripció, el número de convocatòria, convocatòria 37/16, tramitar amb certificat) i realitzant el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5.

No seran vàlides les sol·licituds que, encara que haja sigut pagada la taxa, no hagen sigut registrades electrònicament.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

– L'ompliment i inscripció en línia

– El pagament electrònic de taxes.

– El registre electrònic de la sol·licitud

II. Sol·licitud semipresencial: s'omplirà el formulari -model 046- habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat, http://www.gva.es (Apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, ocupació pública, indicant en Descripció, el número de convocatòria, convocatòria 37/16), tramitar sense certificat.

Una vegada omplit el formulari, si s'ha optat per la modalitat de pagament en entitat bancària, es validarà, es descarregarà i firmarà i, una vegada abonada la taxa que es fixa en la base 5, es presentarà en les oficines públiques que figuren relacionades en l'annex IV o en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas que s'haguera optat en la sol·licitud per la modalitat de pagament telemàtic, una vegada efectuat aquest amb targeta de dèbit, crèdit, visa o master card, es validarà, es descarregarà i firmarà i es presentarà en les oficines públiques que figuren relacionades en l'annex IV o en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

III. Sol·licitud presencial: excepcionalment, només quan no fóra possible omplir en línia el formulari 046 o presentar la sol·licitud de manera electrònica, podrà presentar-se la sol·licitud en el model arreplegat en l'annex III (arreplegant l'imprés en les oficines PROP) una vegada omplit i abonada la taxa que es fixa en la base 5, en les oficines públiques que figuren relacionades en l'annex IV o en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.3. Les persones aspirants, en l'ompliment de la seua sol·licitud, hauran d'observar les instruccions següents:

4.3.1. En la sol·licitud es triarà l'opció corresponent a la forma d'accés en el desplegable de l'apartat «forma d'accés». (apartat 30 model de l'annex III)

4.3.2. En l'apartat titulació es triarà l'opció corresponent al cos i, si és el cas, escala, que s'aspira accedir

4.3.3. Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran d'indicar-ho en la sol·licitud, marcant el tipus de diversitat funcional: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial. En la sol·licitud electrònica o semipresencial, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

En el model de l'annex III (presencial) es marcarà l'apartat 34 i en l'apartat 35 es reflectiran les mesures que se sol·liciten d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres, especificant quines.

4.3.4. Les persones de nacionalitat diferent de l'espanyola hauran d'omplir les caselles de l'apartat B «Altres dades si no posseeix la nacionalitat espanyola» (en la sol·licitud de l'annex III els apartats 10 a 15).





5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 15 euros.

5.1.2. Exempcions: estan exempts del pagament de la taxa:

a) Les i els contribuents que siguen membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «Altres dades segons la convocatòria» Exempcions «Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud.

b) Les contribuents que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «Altres dades segons la convocatòria», «altres», de la sol·licitud.

c) Les i els contribuents amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «Altres dades segons la convocatòria» Exempcions «Diversitat funcional» de la sol·licitud.

d) Les i els contribuents que estiguen en situació d'exclusió social i s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «Altres dades segons la convocatòria» de la sol·licitud electrònica i semipresencial, «altres», de la sol·licitud.



5.1.3 Bonificacions:

a) Les persones membres d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general disfrutaran d'una bonificació del cinquanta per cent de la quota íntegra. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «Altres dades segons la convocatòria» Exempcions «Família nombrosa general» de la sol·licitud.

b) En cas que la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics es disfrutarà d'una bonificació del deu per cent de la quota íntegra, acumulable a la fixada en la lletra anterior.

5.2. El pagament de la taxa s'efectuarà:

– Si es presenta sol·licitud electrònica, el pagament s'efectuarà electrònicament.

– Si es presenta sol·licitud semipresencial, el pagament s'efectuarà en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud o telemàticament amb targeta de dèbit, crèdit, visa o master card sense certificat de firma digital.

– Si es presenta sol·licitud presencial, el pagament s'efectuarà en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en l'imprés

5.3. L'abonament de la taxa es justificarà:

– En el cas de pagament amb targeta amb el justificant de pagament que s'haurà de descarregar en presentar la sol·licitud semipresencial i que es presentarà junt amb aquesta.

– En cas d'abonament en entitat bancària col·laboradora, en l'imprés de sol·licitud semipresencial i presencial -model 046 o sol·licitud de l'annex III- haurà de constar que s'ha realitzat el corresponent ingrés per mitjà de la validació per l'entitat en què es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica, o a falta d'això segell i firma, llevat que hi concórrega una de les causes d'exempció establides en la base 5.2, i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.

5.4. En cap cas el pagament de les taxes no suposarà la substitució del tràmit de presentació davant l'administració pública, en temps i forma, en el cas de la sol·licitud presencial o semipresencial prevista en la base 4.2.

La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.5. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i a través dels procediments previstos en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i poden demanar-ne la modificació només per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cada un dels torns.



6.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn triat consten correctament en les relacions de persones admeses.



6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes si fóra procedent, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves per a cada un dels torns que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses, que s'iniciarà per la lletra «B», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).





7. Proves selectives

7.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició:

L'oposició constarà d'un exercici obligatori i eliminatori que consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 60 preguntes, sobre els temes arreplegats en l'annex I, amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà la correcta.

L'IVAP posarà a disposició de les persones aspirants el material per a preparar el contingut del temari sobre el qual versarà l'oposició. Els aspirants hauran de facilitar el compte de correu de gva en l'imprés de sol·licitud perquè l'IVAP els proporcione l'usuari i contrasenya per a accedir al dit material.

El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas serà inferior a 50 segons per pregunta.

7.3. Qualificació de l'exercici

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, i caldrà obtindre per a superar-lo un mínim de 32,5 punts.



El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 32,5 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen.

7.4. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.5. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

A continuació es configurarà una llista, ordenada per puntuació de major a menor, que s'interromprà quan el nombre de persones incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat caldrà ajustar-se, en tercer lloc, en favor de la persona amb diversitat funcional i si l'empat es produeix entre les dites persones, es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

En cas de persistir l'empat, si fóra entre persones de distint sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en el cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos a què s'aspira accedir, en la data de publicació de la present convocatòria.



Finalment, si encara persistira l'empat, es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i l'ordre començaria per la lletra «B» d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017)





8. Procediment de les proves selectives

8.1. L'exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de la prova.

8.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de l'exercici en crida única. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Quedaran decaigudes en el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per no haver-hi assistit, encara que es dega a causes justificades.

Així mateix, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, ben acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, les quals no poden demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'òrgan tècnic de selecció i, en tot cas, la realització de les fases tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió s'aplica a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, per tal que tinguen un desenvolupament adequat. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i aquesta persona podrà continuar la realització de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció no resolga sobre l'incident.

Abans de l'inici de l'exercici i sempre que s'estime convenient durant la realització, les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a això siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels documents; així com, si és el cas, de l'exemplar per a les persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3. L'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració de la prova, sent anul·lats els exercicis en què es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



9. Publicitat de les llistes

9.1. Al finalitzar l'exercici de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament les persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 7.



9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.3 que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex II, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.

9.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, concedint-los un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'un anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, i aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns pel seu ordre de puntuació total.

En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveu la base 1 i 10 de la present convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents, sempre que no consten en el Registre de Personal de la Generalitat:

10.1.1. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, una fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga o, en el seu cas, las del corresponent certificat d'equivalència.

10.1.2. Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut despedit disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

10.1.3. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.

10.1.4. D'acord amb l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, les persones que superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau elemental o B1, per mitjà del certificat expedit o homologat per Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar l'exercici específic que es convoque i, cas de no superar-lo, assistir als cursos de perfeccionament que s'organitzen amb aquesta finalitat.

10.2. Les persones que superen les proves selectives pel torn de persones amb diversitat funcional hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la fotocòpia compulsada de la certificació de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'exercici de les tasques i funcions del lloc.



10.3. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.1.2 o la bonificació prevista en la base 5.1.3.a hauran de presentar una fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció o bonificacio.

10.4. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o se'n deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.5. No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà accedir a les bases de dades de les administracions públiques, exclusivament per a verificar les dades relatives a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica i certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment marcant per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.





11. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera, segons el cas del cos administratiu C1-01, cos d'especialistes en Educació Especial, C1-03, cos d'especialistes en Educació Infantil, C1-04, cos d'especialistes en atenció sociosanitària C1-12, a les persones aprovades a què fa referència la base 9.4, prèvia l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció una relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgans tècnics de selecció

12.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria estarà compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, i han de designar el mateix nombre de suplents.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.



12.3. Les persones que formen part dels òrgans de selecció hauran de realitzar cursos específics en matèria d'igualtat d'oportunitats i aplicació de la perspectiva de gènere.

12.4. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportuns.

12.5. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de totes les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenrotllament de les proves selectives.

12.6. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció que hagueren realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.7. Als efectes de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública, (c/ de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València).

12.8 L'òrgan tècnic de selecció, per a les gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que disposa el Decret 24/1997 d'11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.

12.9. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent.



13. Recursos

13.1. La present convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que siguen dictats per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, posen fi a la via administrativa, i podran ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició d'un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte que es recorre. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que les persones interessades puguen exercir-ne, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent.

13.2. Contra les resolucions i actes de tràmit de l'òrgan tècnic de selecció, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produeixen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes, a partir de l'endemà del dia de publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 4 d'abril de 2018





La consellera de Justícia, Administració Pública,

Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





ANNEX I



I. Normes bàsiques de la Comunitat Valenciana

1. El president o presidenta de la Generalitat: elecció i cessament. Atribucions. Prerrogatives i incompatibilitats.

2. El Consell: composició. Nomenament i cessament dels consellers i conselleres. Atribucions del Consell. Funcionament.

3. L'Administració: el Govern i l'Administració. Principis. Organització.

4. Institucions de la Generalitat: Síndic de Greuges. Síndic de Comptes. Consell Valencià de Cultura. Acadèmia Valenciana de la Llengua. Consell Juridíc Consultiu. Comité Econòmic i Social.

5. Les competències. La distribució de competències a Espanya. Les competències de la Comunitat Valenciana.

6. Economia i Hisenda: competències. El Patrimoni. La Hisenda. Els pressupostos.



II. El procediment administratiu comú

7. El procediment administratiu: concepte de procediment administratiu comú. Classes de procediment. La regulació del procediment administratiu comú. La Llei 39/15: àmbit d'aplicació.

8. Els subjectes del procediment: l'Administració pública. Els interessats: capacitat jurídica, capacitat d'obrar, legitimació i representació.



9. Drets i deures: drets de les persones en les seues relacions amb les administracions públiques. Drets dels interessats en el procediment administratiu comú. Deures i obligacions.

10. El factor temps en el procediment administratiu comú: referències temporals i el seu còmput. El còmput de terminis en matèria de registres electrònics. L'obligació de resoldre i notificar: termini per a resoldre i notificar i el seu còmput. Suspensió i ampliació del termini per a resoldre.

11. Les fases del procediment administratiu comú: iniciació. Actuacions prèvies. Iniciació d'ofici. Iniciació a instància de l'interessat. Efectes de la iniciació.

12. Ordenació del procediment: criteris i principis de l'ordenació. La instrucció del procediment: els actes d'instrucció. Al·legacions. Informació pública. Informes. Prova. Audiència. Proposta de resolució. La tramitació simplificada del procediment.

13. La terminació del procediment: resolució: consideracions generals. Requisits de la resolució. Efectes de la resolució. El silenci administratiu en els procediments iniciats d'ofici i a instància dels interessats. Desistiment i renúncia. Caducitat del procediment iniciat d'ofici i a instància de l'interessat. Impossibilitat material de continuar-ho.



14. Actes de comunicació externa: les notificacions. La publicació.



15. La e-administració en la Llei 39/2015. Identificació i firma dels interessats: sistemes d'identificació. Sistemes de firma. L'emissió de documents per les administracions. Documents aportats pels interessats. Els actes administratius: la seua forma i notificació.

16. La e-administració en la llei 40/2015: arxiu electrònic de documents.



III. Igualtat

17. Marc legal. Els plans d'igualtat. El II Pla d'igualtat de dones i hòmens de la Generalitat: objectius i mesures del II Pla d'Igualtat de dones i hòmens de l'Administració de la Generalitat. Comissió de seguiment.





IV. Transparència i bon govern

18. Qüestions generals de la transparència pública en el marc de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, en matèria de transparència i de regulació del Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern: objecte. Àmbit subjectiu. Principis generals.



19. Dret d'accés a la informació pública: procediment d'accés: iniciació. Instrucció. Resolució. Limites a l'accés i protecció de dades: límits. Dades de caràcter personal especialment protegits.



20. Bon govern: principis d'actuació i bon govern. Codi de bon govern.

21. Participació ciutadana: Instruments de participació ciutadana.





V. Funció pública

22. El codi de conducta de l'empleat públic en la llei d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.





ANNEX II

Barem fase concurs dels cossos assenyalats en la base 1



Torn de promoció interna específica per a regularitzar la relació jurídica del personal laboral fix



En la fase de concurs a què es refereix la base 7.4 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) Experiència: 10 punts

Es valorarà a raó de 0,13 punts per cada mes complet de serveis en actiu per treballs realitzats en l'Administració pública, en llocs amb funcions que actualment corresponen al cos i, si és el cas, escala a què s'aspira accedir (definides en cada un dels cossos en l'annex I de la LOGFPV), fins a un màxim de 10 punts.



B) Antiguitat: 10 punts

Es valorarà a raó de 0,13 punts per cada mes complet de serveis en actiu en les distintes administracions públiques, fins a un màxim de 10 punts. A aquests efectes també es computaran els serveis reconeguts a l'empara del que disposa la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública.





C) Formació: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

–Coneixement oral o A2: 1,00 punt

–Grau elemental o B1: 2,00 punts

–Nivell B2: 3,00 punts

–Grau mitjà o C1: 4,00 punts

–Grau mitjà o C1 + llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

–Grau superior o C2: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, amb l'acreditació documental per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials Decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.





3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al Subgrup C1, excloent el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.







ANNEX IV

Oficines públiques



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP. Rambla Méndez Núñez, 41,03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP. Carrer Major, 78, 12001 Castelló de la Plana



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

C/ de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València



Oficines Prop

Alacant

– Alcoi – C. Sant Llorenç, 2, – 03801

– Alacant (Churruca) – C. Churruca, 29 – 03003

– Alacant (Rambla) – Rambla de Méndez Núñez, 41, – 03002

– Benidorm (Foietes) – Foietes - Colònia de Madrid – Av. Beniardá, 61 – 03502

– Dénia – Pl. de la Constitució, 10, – 03700

– Elx – Pl de la Mercé, 5 – 03202

– Elda – Pl. Constitució 1. 03600

– Orihuela – C. López Pozas, s/n, – 03300

– Torrevieja – C. Germans Bazán, 6, baix – 03181



Castelló

– Castelló de la Plana (Germans Bou) – Av. Germans Bou, 47 – 12003

– Castelló de la Plana (Major) – C. Major, núm. 76 – 12001

– Castelló de la Plana (Mar) – Av. del Mar, 16 – 12003

– Segorbe – Plaça de l'Almodí, 1 – 12400

– Vila-real – C. Josep Ramón Batalla, 38 – 12540

– Vinaròs – Plaça de Jovellar, 2 – 12500



València

– Alzira – Pl. Casassús, 1 – 46600

– Gandia – Av. República Argentina, 28 – 46700

– Llíria – Pl. Major, 1– 46160

– Ontinyent – C/ Mayans, 19 – 46870

– Port Sagunt – Pl. Ramón de la Sota, s/n, (Edifici Rotonda) – 46520

– Requena – Pl. Consistorial, 2 – 46340

– Sagunt – Camí Reial, 65-67 – 46500

– València (Prop I) – C. Gregori Gea, 27 – 46009

– València (Cigüeña) – Passeig Albereda, 16-46010

– València (Ciutat administrativa 9 d'Octubre) – C. de la Democràcia, 77, torre 4 – 46010

– Xàtiva – Albereda de Jaume I, 35 – 46800



TELÈFON 012 D'INFORMACIÓ ADMINISTRATIVA DE LA GENERALITAT

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es telefona des de fora de la Comunitat Valenciana: 96 386 60 00

Mapa web