Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ d'1 de juny de 2022, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca la concessió d'ajudes de menjador escolar en els centres educatius no universitaris públics i privats concertats per al curs escolar 2022-2023.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9356 de 07.06.2022
Número identificador:  2022/5206
Referència Base de Dades:  004975/2022
 



RESOLUCIÓ d'1 de juny de 2022, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca la concessió d'ajudes de menjador escolar en els centres educatius no universitaris públics i privats concertats per al curs escolar 2022-2023. [2022/5206]

En compliment del que disposa l'Ordre 18/2018, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de menjador escolar en els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana, es convoquen aquests ajudes per al curs escolar 2022-2023.



El Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, atribueix a la Direcció General de Centres Docents, entre altres competències, la planificació, l'ordenació i l'execució d'actuacions relatives al transport i menjador escolar, serveis escolars, escola-llar i altres de naturalesa anàloga.

Per tot això, en virtut de les atribucions conferides per l'article 28.e de la Llei 5/1983, del Consell, i el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la presidència i de les conselleries de la Generalitat, i l'article 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i la Resolució de 13 d'abril de 2022, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, sobre delegació de competències en determinats òrgans, resolc:



Apartat primer. Objecte

1.1. La present resolució té com a objecte convocar, en règim de concurrència competitiva, ajudes econòmiques per al finançament total o parcial del cost del servei de menjador escolar, de l'alumnat escolaritzat en centres educatius no universitaris de titularitat de la Generalitat, privats concertats o de titularitat pública diferent de la Generalitat que disposen d'aquest servei complementari, durant el curs 2022-2023.



1.2. Les ajudes que es concedisquen tindran el caràcter de subvenció i es regiran per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la normativa que la desplega; per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i per l'Ordre 18/2018, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de menjador escolar en els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana (DOGV 8294, 14.05.2018).





Apartat segon. Àmbit d'aplicació.

La present resolució s'aplicarà:

a) A l'alumnat escolaritzat en centres educatius no universitaris de titularitat de la Generalitat, dependents de la conselleria amb competències en matèria d'educació, i a l'alumnat escolaritzat en centres privats concertats o centres de titularitat pública diferent de la Generalitat, que disposen del servei de menjador escolar, en nivells de segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària o Educació Secundària Obligatòria.

b) A l'alumnat dels centres específics d'Educació Especial de titularitat de la Generalitat.

c) A l'alumnat de tercer nivell d'Educació Infantil de primer cicle en col·legis d'Educació Infantil i Primària de titularitat de la Generalitat.





Apartat tercer. Dotació pressupostària i import de les ajudes

3.1. El crèdit màxim per al finançament de les ajudes per a subvencionar el menjador escolar en el curs 2022-2023 serà de 75.425.000,00 euros.

Per a l'anualitat 2022 del curs escolar 2022-2023, l'import global màxim és de 24.200.000,00 euros amb càrrec a la línia de subvenció S0829000, del capítol IV, programa 422.20; i de 2.300.000,00 euros amb càrrec a la línia de subvenció S3140000, del capítol IV, programa 422.30, de la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022.

Per a l'anualitat 2023 del curs escolar 2022-2023, l'import serà de 45.875.000,00 euros amb càrrec al capítol IV, programa 422.20, i de 3.050.000,00 euros amb càrrec al capítol IV, programa 422.30, i quedarà condicionat a l'existència de crèdit pressupostari suficient i adequat per a atendre-les en la corresponent llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023.

3.2. Aquest import podrà ser incrementat amb una quantia addicional, que no requerirà d'una nova convocatòria, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 58, apartat 2, del Reglament de la Llei general de subvencions.

3.3. L'alumnat beneficiari d'ajudes de menjador escolar per al curs 2022-2023 percebrà el següent mòdul per dia:



Per a Educació Infantil, Educació Primària i ESO Fins a 4,25 €

Per a Educació Especial Fins a 5,44 €

Per a escola-llar Fins a 12,25 €





3.4. L'alumnat que complisca els requisits per a ser beneficiari directe rebrà l'import màxim de l'ajuda. En la resta dels casos, en funció de la puntuació obtinguda segons el barem aplicable (renda disponible per càpita i circumstàncies sociofamiliars), i indicat en l'apartat onzé, punts 11.1 i 11.2, es prorratejarà entre els que tinguen la condició de beneficiaris, fins que s'esgote el crèdit determinat en aquesta convocatòria.

D'acord amb l'article 11 de l'ordre de bases, la direcció general competent en matèria de centres docents determinarà la puntuació mínima a partir de la qual es concediran les ajudes de menjador de caràcter assistencial, en funció del crèdit assignat en aquesta convocatòria i de les puntuacions obtingudes per les persones sol·licitants.

3.5. El preu del menú escolar diari, durant el curs escolar 2022-2023, no podrà ser superior al mòdul establit per a cada nivell educatiu indicat en el punt 3.3 d'aquest apartat, en els centres docents de titularitat de la Generalitat.



Apartat quart. Requisits i obligacions de les persones beneficiàries



4.1. Per a poder sol·licitar ajudes de menjador, l'alumnat haurà de reunir en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, els requisits exigits en la present convocatòria pels quals serà baremat i a més:



a) Estar matriculat en un centre educatiu degudament autoritzat d'entre els indicats en l'apartat segon de la present resolució, en els nivells de segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Educació Especial o en el tercer nivell d'Educació Infantil de primer cicle en col·legis d'Educació Infantil i Primària de titularitat de la Generalitat.

b) Haver presentat la sol·licitud (annex I) i la documentació requerida en la present resolució en els terminis establits o haver confirmat l'esborrany de sol·licitud.

c) No estar incurs en alguna de les circumstàncies establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Els beneficiaris d'aquestes ajudes queden exonerats d'acreditar el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, de conformitat amb el que s'estableix en la normativa vigent en matèria de subvencions amb càrrec als pressupostos de la Generalitat.



4.2. Aquests requisits hauran de mantindre's al llarg de tot el curs per al qual se sol·licita l'ajuda.

4.3. Les persones beneficiàries hauran de comunicar, si és el cas, la renúncia de manera permanent a l'ajuda concedida, sense que puguen tornar a beneficiar-se de la mateixa durant la resta del curs 2022-2023.

4.4. Les persones beneficiàries hauran de comunicar a l'entitat concedent l'obtenció de subvencions o beques per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol altra administració pública.



Apartat cinqué. Sol·licituds. Forma i termini de presentació

5.1. El model de sol·licitud està inclòs com a Annex I en la present convocatòria.

5.2. La forma de presentació de la sol·licitud d'ajuda, serà la següent:

a) Alumnat que en el curs 2021-2022 ja va sol·licitar l'ajuda per al menjador escolar:

a.1) Els pares, mares o tutors de l'alumnat que siguen usuaris de l'aplicació ITACA Web Família, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, podran accedir a aquesta aplicació informàtica per a visualitzar i descarregar el seu esborrany de sol·licitud d'ajuda, on constaran pregravades les dades que obren en poder d'aquesta Administració, una vegada han sigut actualitzades d'ofici per la conselleria competent en matèria d'educació, relatives a família nombrosa, família monoparental, alumnat destinatari de la renda valenciana d'inclusió, desocupació o atur sense prestació ni subsidi i grau de discapacitat legalment reconegut, atés que en la sol·licitud o confirmació de l'esborrany per al curs escolar 2021-2022 es va autoritzar expressament la seua consulta per les persones interessades. Si les persones sol·licitants de l'ajuda estan conformes amb les dades facilitades, hauran d'imprimir, signar i presentar l'esborrany en el centre on estaran matriculades durant el curs 2022-2023, sense necessitat de presentar la documentació. Si alguna de les dades que figuren en l'esborrany no és conforme, es procedirà a imprimir i assenyalar la circumstància que canvia en l'apartat G de l'esborrany, presentant aquest en el centre educatiu juntament amb la documentació justificativa.

a.2) Els pares, mares o tutors de l'alumnat que no siguen usuaris de l'aplicació informàtica ITACA Web Família, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, podran sol·licitar en el centre educatiu on l'alumnat estiga matriculat, un esborrany de sol·licitud d'ajuda per al menjador escolar, on constaran pregravades les dades que obren en poder d'aquesta Administració, una vegada han sigut actualitzades d'ofici per la conselleria competent en matèria d'educació, relatives a família nombrosa, família monoparental, alumnat destinatari de la renda valenciana d'inclusió, desocupació o atur sense prestació ni subsidi i grau de discapacitat legalment reconegut, atés que en la sol·licitud o confirmació de l'esborrany per al curs escolar 2021-2022 es va autoritzar expressament la seua consulta per les persones interessades. El centre entregarà un esborrany per a cada alumne/a, encara que formen part de la mateixa unitat familiar. Si les persones sol·licitants de l'ajuda estan conformes amb les dades facilitades, hauran de signar l'esborrany i presentar-lo en el centre on estarà l'alumnat matriculat durant el curs 2022-2023. En aquests casos, no caldrà aportar cap documentació justificativa.

En el cas d'alumnat pertanyent a una unitat familiar amb més d'un alumne/a sol·licitant, es procedirà de la manera següent: si l'esborrany dels alumnes és correcte s'efectuarà la confirmació de les dades. Si les dades d'algun alumne/a no són conformes es procedirà a assenyalar la circumstància que canvia en l'apartat G de l'esborrany, presentant aquest en el centre educatiu juntament amb la documentació justificativa. En el cas que algun alumne/a no estiga inclòs en l'esborrany, s'haurà de presentar una nova sol·licitud només per a aquest alumne/a, emplenant l'annex I i adjuntant la documentació acreditativa. Tant la confirmació de l'esborrany com la presentació de l'annex I es realitzaran en el centre on estarà matriculat l'alumnat durant el curs 2022-2023.



b) Alumnat que en el curs 2021-2022 no va sol·licitar l'ajuda per al menjador escolar:

La sol·licitud d'ajuda es realitzarà presentant l'annex I que s'inclou a la present resolució, emplenat, i adjuntant la documentació acreditativa que es requereix en aquesta convocatòria en el centre on estarà matriculat l'alumnat durant el curs 2022-2023. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la documentació següent:

– Fotocòpia del DNI/ NIF/ Passaport/ NIE de les persones sol·licitants (pares, tutors o similars).

– La documentació, detallada en aquesta convocatòria, que siga necessària per a acreditar la composició de la unitat familiar, la renda familiar i aquelles dades sociofamiliars que són preses en consideració per a la concessió o, si és el cas, la baremació de la sol·licitud. La documentació, com ja s'ha indicat, haurà de ser l'original i una còpia que serà compulsada pel personal receptor.

En el cas que l'alumnat que forma part de la mateixa unitat familiar estiga escolaritzat en el curs 2022-2023 en un únic centre, es presentarà una única sol·licitud. Si està escolaritzat en diversos centres, es presentarà una sol·licitud per cada centre.

5.3. En tots els casos els terminis ordinaris de presentació seran des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució fins a la finalització del període de formalització de la matrícula si continua en el mateix centre, o durant el període de formalització de la matrícula en el cas que canvie de centre educatiu.

5.4. Els equips directius dels centres receptors de sol·licituds han de comprovar que la sol·licitud estiga correctament emplenada i signada pel pare i/o la mare o el nou cònjuge o persona unida per una relació anàloga, o pels tutors, sempre que convisquen amb l'alumne/a, i que es presente la documentació requerida.

5.5. Els membres de la unitat familiar, per mitjà de la signatura en l'imprés de sol·licitud o de la confirmació de l'esborrany, autoritzen la conselleria competent en matèria d'educació a consultar per mitjans telemàtics a l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, la informació econòmica necessària per a participar en aquesta convocatòria, quedant obligats a aportar la documentació acreditativa corresponent en cas de no autoritzar la consulta.

5.6. Els membres de la unitat familiar, per mitjà de la signatura en l'imprés de sol·licitud o de la confirmació de l'esborrany, autoritzen la Conselleria competent en matèria d'educació a consultar per mitjans telemàtics al Servei Públic d'Ocupació Estatal, la seua situació laboral i el cobrament de prestacions o subsidis, quedant obligats a aportar la documentació acreditativa corresponent en cas de no autoritzar la consulta.

5.7. Els membres de la unitat familiar, per mitjà de la signatura en l'imprés de sol·licitud o de la confirmació de l'esborrany, autoritzen la Conselleria competent en matèria d'educació a consultar per mitjans telemàtics a l'òrgan competent en la matèria, la condició de família nombrosa expedida en la Comunitat Valenciana, quedant obligats a aportar la documentació acreditativa corresponent en cas de no autoritzar la consulta.

5.8. Els membres de la unitat familiar, per mitjà de la signatura en l'imprés de sol·licitud o de la confirmació de l'esborrany, autoritzen la Conselleria competent en matèria d'educació a consultar per mitjans telemàtics a l'òrgan competent en la matèria, la condició de família monoparental expedida en la Comunitat Valenciana, quedant obligats a aportar la documentació acreditativa corresponent en cas de no autoritzar la consulta.

5.9. Els membres de la unitat familiar, per mitjà de la signatura en l'imprés de sol·licitud o de la confirmació de l'esborrany, autoritzen la Conselleria competent en matèria d'educació a consultar per mitjans telemàtics a l'òrgan competent en la matèria, la condició de persona amb discapacitat expedida en la Comunitat Valenciana, quedant obligats a aportar la documentació acreditativa corresponent en cas de no autoritzar la consulta.

5.10. Els membres de la unitat familiar, per mitjà de la signatura en l'imprés de sol·licitud o de la confirmació de l'esborrany, autoritzen la Conselleria competent en matèria d'educació a consultar per mitjans telemàtics a l'òrgan competent en la matèria, la condició de persona beneficiària de la renda valenciana d'inclusió, quedant obligats a aportar la documentació acreditativa corresponent en cas de no autoritzar la consulta.

5.11 Les persones sol·licitants, tant en confirmar l'esborrany com en signar l'imprés de sol·licitud, autoritzaran que la Conselleria competent en matèria d'educació puga recaptar, en el seu cas, aquelles dades assenyalades que puguen ser consultades d'ofici, relatives a: família nombrosa, família monoparental, alumnat destinatari de la renda valenciana d'inclusió, desocupació o atur sense prestació ni subsidi i grau de discapacitat legalment reconegut, tot això per a actualitzar la informació que acredite aquests circumstàncies, a l'efecte d'entregar l'esborrany per a la sol·licitud de l'ajuda que es realitze per al curs següent.



5.12. Una vegada emplenada i presentada la sol·licitud, les persones signants autoritzen la Conselleria competent en matèria d'educació a la inclusió de les seues dades personals, recollides al llarg del procediment en un registre informatitzat, en els termes i les condicions que s'estableixen en la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, i d'acord també amb el Decret 220/2014, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.





Apartat sisé. Terminis de presentació extraordinaris

6.1. Excepcionalment, el termini previst en l'apartat 5.3 no serà aplicable en els següents casos:

a) En el cas d'alumnat que s'incorpore al sistema educatiu per circumstàncies sobrevingudes d'acord amb el que preveu el Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual es regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, podrà presentar la sol·licitud d'ajuda per al menjador, segons annex I, en el termini de deu dies hàbils comptats des de la data de matriculació.

b) En els casos d'alumnat que es trobe en situació d'acolliment familiar o residencial, així com els fills o filles de famílies acollidores, en casos d'alumnat que siga fill o filla de víctima de violència de gènere que requerisca especial protecció, o en casos de dones en risc d'exclusió social, sempre que així se sol·licite dins del període del curs escolar, amb un informe previ de la Conselleria competent en la matèria i sempre que les disponibilitats pressupostàries així ho permeten.



En aquests casos, la sol·licitud s'entendrà realitzada una vegada presentat l'informe indicat, juntament amb les dades de la persona sol·licitant, davant l'òrgan competent per a resoldre aquests ajudes.

6.2. En els casos de sol·licituds presentades fora del termini ordinari, per les circumstàncies sobrevingudes que s'indiquen en els apartats anteriors, es procedirà a baremar-les d'acord amb el que s'estableix en aquesta convocatòria. En tot cas, l'alumnat haurà de reunir els requisits generals de la present convocatòria.

6.3. En els casos en què es resolga favorablement la concessió de l'ajuda, les persones interessades tindran la condició de beneficiàries des de la data d'efectes que s'indica en la resolució corresponent.



Apartat seté. Persones beneficiàries de l'ajuda del servei de menjador escolar

7.1. De conformitat amb el que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 10 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de menjador escolar en els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana, i en els termes expressats en aquesta convocatòria, tindran dret a la subvenció de les prestacions del servei de menjador:

7.1.a) Persones beneficiàries directes:

1. L'alumnat que curse segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària o Educació Secundària Obligatòria en els centres educatius dependents de la Generalitat, que haja sigut escolaritzat obligatòriament en un centre d'un municipi diferent al de la seua residència, per no existir en aquest, oferta educativa. A l'efecte d'aquesta convocatòria, es consideraran municipi diferent els nuclis de població o nuclis disseminats, separats territorialment del municipi al qual pertanga el nucli, sempre que es tracte de nuclis amb una identitat històrica i cultural fàcilment recognoscible i independent de la resta del municipi al qual pertanyen i, a més, es troben separats de qualsevol altre nucli de població del municipi per una franja de sòl no urbanitzable, i que el nucli no dispose de centre educatiu. Per a acreditar aquests circumstàncies s'haurà de presentar l'annex III signat pel secretari/a de l'Ajuntament al qual pertanga el nucli de població. En cap cas tindrà aquesta consideració l'alumnat que residisca en urbanitzacions o nuclis de població de característiques semblants, ni l'alumnat escolaritzat en un centre educatiu de l'àrea d'influència del domicili laboral d'algun dels pares o tutors.



2. L'alumnat escolaritzat en centres específics d'Educació Especial de titularitat de la Generalitat, o en aules específiques d'Educació Especial en centres ordinaris de titularitat de la Generalitat, privats concertats o de titularitat pública diferent de la Generalitat.

3. L'alumnat que es trobe en situació d'acolliment familiar o residencial, així com els fills o les filles de famílies acollidores. La condició de menor acollit de l'alumnat s'acreditarà per mitjà d'un certificat expedit per la persona titular del centre residencial de protecció de menors dependent de la Conselleria amb competències en matèria de protecció de menors o pels serveis territorials d'aquesta Conselleria, o bé per mitjà de la resolució administrativa o judicial per la qual es formalitza l'acolliment familiar o residencial. La condició de fill/a de família acollidora es reconeixerà quan, mitjançant algun d'aquests mateixos documents, quede acreditat que els pares de l'alumnat tenen en acolliment familiar un/a menor, siga o no alumne/a del centre.



4. Els fills i les filles de víctimes de violència de gènere, condició que haurà d'acreditar-se amb la presentació de la còpia compulsada de l'ordre de protecció a favor de la víctima, o, si és el cas, la sentència definitiva condemnatòria per fets constitutius de violència de gènere, en què s'acorden mesures de protecció a favor de la víctima que estiguen vigents durant la tramitació de l'ajuda. Excepcionalment, serà títol d'acreditació d'aquesta situació l'informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere mentre no es dicte l'ordre de protecció o la presentació de certificat acreditatiu d'atenció especialitzada per un organisme públic competent en matèria de violència sobre la dona, actualitzat a la data de presentació de l'ajuda.

5. Les víctimes de terrorisme. Condició que haurà d'acreditar-se mitjançant la presentació de la còpia compulsada de la resolució corresponent del Ministeri de l'Interior.

6. L'alumnat destinatari de la renda valenciana d'inclusió, condició que serà facilitada per l'òrgan competent en la matèria per mitjans electrònics, amb anterioritat a l'adjudicació provisional de les ajudes, sempre que la persona interessada haja autoritzat la consulta en la seua sol·licitud, segons el que es disposa en l'apartat 5.10 d'aquesta convocatòria.

7.1.b) L'alumnat que no es trobe en cap de les situacions anteriors i se li concedisca l'ajuda amb caràcter assistencial d'acord amb el barem que s'estableix en els apartats següents, tenint en compte les circumstàncies socioeconòmiques concurrents, i sempre que no superen els llindars de renda establits en l'apartat següent.





Apartat huité. Llindars de renda

L'alumnat que no es trobe en cap de les situacions de les previstes en l'apartat 7.1 a) podrà participar en la present convocatòria d'ajudes assistencials de menjador sempre que la renda de la unitat familiar durant l'any 2021 no supere els imports següents:



Famílies de dos membres: 24.089,00

Famílies de tres membres: 32.697,00

Famílies de quatre membres: 38.831,00

Famílies de cinc membres: 43.402,00

Famílies de sis membres: 46.853,00

Famílies de set membres: 50.267,00

Famílies de huit membres: 53.665,00

A partir del huité membre s'afegiran 3.391 euros a la renda de la unitat familiar per cada nou membre computable.



Apartat nové. Membres computables de la unitat familiar

9.1. Són membres computables de la unitat familiar, sempre que convisquen en el domicili familiar:

– La persona o persones progenitores o representants legals.

– L'alumne o l'alumna.

– Germans/germanes menors de 26 anys o majors d'aquesta edat quan es tracte de persones amb diversitat funcional amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 % que convisquen en el mateix domicili i sempre que no perceben cap mena d'ingrés.

La justificació documental dels membres de la unitat familiar s'efectuarà per mitjà de la presentació de la còpia compulsada del llibre de família (si no figura ja en el centre educatiu), o certificació del Registre Civil, o inscripció en qualsevol registre públic oficial d'unions de fet, o documentació oficial acreditativa dels membres de la unitat familiar i les seues dates de naixement, o certificat d'empadronament col·lectiu actualitzat a data de presentació de sol·licituds en el qual figuren tots els membres de la unitat familiar que conviuen amb l'alumne/a.



9.2. En cas de divorci o separació legal dels pares, no es considerarà membre computable el que no convisca amb la persona sol·licitant de l'ajuda.

Tanmateix, i això s'aplicarà també en relació amb la viduïtat del pare o de la mare, sí que tindrà la consideració de membre computable, si és el cas, el nou cònjuge o persona unida per una relació anàloga, encara que no es trobe legalitzada la seua situació com a parella de fet, la renda de la qual s'inclourà dins del còmput de la renda familiar. Aquesta circumstància quedarà acreditada amb l'aportació de la documentació indicada en l'apartat anterior.

9.3. En el cas de custòdia compartida, es consideraran membres de la unitat familiar aquells que convisquen en el domicili en què es trobe empadronat l'alumnat; a aquest efecte haurà de presentar-se l'acord o la resolució pels quals s'estableixen el règim de custòdia compartida i un certificat d'empadronament.



Apartat desé. Determinació de la renda familiar

10.1. A l'efecte de les ajudes regulades en la present convocatòria per al curs 2022-2023, s'entendrà per renda familiar anual la suma de les rendes de l'exercici 2021 dels membres que integren la unitat familiar segons el que disposa l'apartat nové, calculada segons s'indica en els paràgrafs següents i de conformitat amb la normativa reguladora de l'Impost sobre la Renda de la Persones Físiques.

10.2. L'acreditació de les dades econòmiques de les persones sol·licitants serà consultada per la Conselleria amb competències en matèria d'educació a l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) de manera telemàtica. El fet de participar en aquesta convocatòria comporta l'autorització expressa de les persones interessades per a la consulta per part d'aquesta Administració de les dades esmentades, quedant obligats a aportar la documentació acreditativa corresponent en cas de no autoritzar la consulta.

10.3. La no presentació davant l'Administració Tributària de la declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques per part d'algun dels membres de la unitat familiar que estiguen obligats segons la legislació vigent serà motiu de denegació de l'ajuda.

10.4. La declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques de la qual s'extrauran les dades econòmiques serà la corresponent a l'exercici 2021, i per a la determinació de la renda familiar es computaran els imports continguts en les caselles 435 i 460 (base imposable general més base imposable de l'estalvi) de cada declaració.

Quan l'import que aparega en les caselles 435 o 460 siga negatiu o «0 €», serà «0 €» l'import que es consigne a l'efecte del càlcul.

10.5. Quan algun dels membres de la unitat familiar, la renda del qual siga computable, perceba ingressos subjectes a IRPF però no tinga obligació de presentar la declaració, serà la informació facilitada per l'AEAT sobre aquests ingressos o imputacions íntegres la que constituirà la renda familiar o una part d'aquesta, i en l'aplicació informàtica de la Conselleria amb competències en matèria d'educació que gestiona les ajudes es preveurà una minoració d'aquests ingressos amb caràcter general de 2.000 euros, de conformitat amb el que es preveu en l'article 19 de la Llei de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, i de 5.565 euros addicionals per al cas de rendiments nets del treball de l'exercici 2021 inferiors a 13.115 €, a fi de no provocar situacions de greuge comparatiu amb els declarants d'IRPF.

10.6. En el cas de persones no obligades a presentar declaració d'IRPF, la renda computable, independentment de les dades que l'AEAT puga subministrar telemàticament, serà la suma dels ingressos íntegres obtinguts en l'exercici 2021. Els ingressos exempts en IRPF també computaran com a renda de la unitat familiar i se sumaran, si és el cas, a les rendes subjectes a IRPF. L'import dels ingressos íntegres de les persones no obligades a presentar declaració d'IRPF que es corresponen amb rendiments del treball es minorarà en la suma de 2.000 euros, de conformitat amb el que es preveu en l'article 19 de la Llei de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, i de 5.565 euros addicionals per al cas de rendiments nets del treball de l'exercici 2021 inferiors a 13.115 €, amb la finalitat de no provocar situacions de greuge comparatiu amb els declarants d'IRPF.

10.7. En els casos en què l'AEAT no haja identificat algun membre de la unitat familiar computable a l'efecte de la renda, s'haurà de presentar un informe dels serveis socials en què es faça constar la situació econòmica de la família i la conveniència que se'ls concedisca l'ajuda per al menjador escolar, o en el cas que no siga possible, un informe de la direcció del centre si és coneixedora de l'esmentada situació.



10.8. En el cas d'haver presentat una declaració de renda complementària, després de les consultes realitzades per l'Administració, la persona interessada apareixerà exclosa en els llistats provisionals pel motiu d'haver presentat diverses declaracions, i serà necessari que la persona interessada sol·licite a l'AEAT un certificat resum d'ingressos anuals de 2021 on conste el sumatori dels imports declarats que s'inclourà en la sol·licitud.



Apartat onzé. Barem aplicable

11.1. Renda anual disponible per càpita

La renda anual disponible per càpita és el quocient resultant de dividir la renda familiar anual disponible, que s'obté d'aplicar els imports indicats en l'apartat huité, entre el nombre de membres de la unitat familiar definida segons el que disposa l'apartat nové de la present resolució.

Es valorarà d'acord amb la taula següent:



Renda per càpita Punts

Fins a 393 20

De 393,01 a 786 19

De 786,01 a 1.179 18

De 1.179,01 a 1.572 17

De 1.572,01 a 1.965 16

De 1.965,01 a 2.358 15

De 2.358,01 a 2.751 14

De 2.751,01 a 3.144 13

De 3.144,01 a 3.537 12

De 3.537,01 a 3.930 11

De 3.930,01 a 4.323 10

De 4.323,01 a 4.716 9

De 4.716,01 a 5.109 8

De 5.109,01 a 5.502 7

De 5.502,01 a 5.895 6

De 5.895,01 a 6.288 5

De 6.288,01 a 6.681 4

De 6.681,01 a 7.074 3

De 7.074,01 a 7.467 2

Més de 7.467 1







11.2. Circumstàncies sociofamiliars

Es valoraran les circumstàncies sociofamiliars especials de l'alumnat, d'acord amb la puntuació atorgada en aquest apartat, per cadascun dels conceptes assenyalats, que hagen sigut degudament acreditats per mitjà de l'original o una còpia compulsada dels certificats o documents amb validesa oficial que s'especifiquen.

La puntuació màxima a obtindre atenent les circumstàncies sociofamiliars no podrà ser superior a 2 punts.



Alumnat de centres singulars de compensació de desigualtats 1 punt

Situació de desocupació o atur del pare i de la mare i/o tutors, sense percebre cap dels dos, prestacions o subsidis per aquest concepte 1 punt

Condició de persona refugiada 1 punt

Fill/a de família monoparental 1 punt

Condició de persona toxicòmana, alcohòlica o reclusa en un centre penitenciari del pare o de la mare o dels tutors (per una o diverses d'aquestes condicions) 1 punt

Família nombrosa de qualsevol categoria 1 punt

Diversitat funcional d'algun membre de la unitat familiar igual o superior al 33 % 1 punt

Orfe/a absolut/a 2 punts





11.3. Acreditació de les circumstàncies sociofamiliars:

– Les circumstàncies relacionades amb els centres singulars de compensació de desigualtats, seran documentades d'ofici per la secretaria del centre educatiu.

– L'acreditació de la situació de desocupació o atur laboral del pare i de la mare i/o dels tutors, sense prestacions, la realitzarà d'ofici aquesta Administració.

– La condició de persona refugiada s'acreditarà per mitjà de la presentació de còpia compulsada de la documentació facilitada pel Ministeri de l'Interior.

– En el cas de la circumstància família monoparental, aquesta condició serà confirmada per l'òrgan competent en la matèria, segons el que es disposa en l'apartat 5.8 d'aquesta convocatòria. En el cas d'oposar-se a la consulta o no disposar d'aquest títol, s'acreditarà la situació de monoparentalitat mitjançant l'aportació de la següent documentació depenent de cada circumstància:

a) Viduïtat: llibre de família i certificat de defunció d'algun dels cònjuges.

b) Separació o divorci: llibre de família i sentència judicial ferma de separació o divorci (o conveni regulador en el cas de parelles de fet), on constarà acreditada l'obligació legal de pagar la pensió alimentària, i el règim de convivència de la descendència.

c) Famílies de mare/pare soltera/solter: llibre de família o certificació del Registre Civil.

En els tres casos assenyalats a més s'haurà d'aportar certificat municipal de convivència, o en defecte d'això, informe dels serveis socials o certificat d'empadronament col·lectiu, atés que la convivència de la mare o el pare solters, separats, divorciats o vidus, amb una altra persona amb la qual mantinga una relació d'afectivitat, encara que aquesta no estiga regularitzada, exclou la condició de família monoparental i, en conseqüència, els beneficis atribuïts a aquesta.

Si el títol de família monoparental es trobara en procés de renovació, haurà d'aportar-se la còpia de la sol·licitud de renovació degudament presentada davant l'Administració competent, o el títol temporal de família monoparental expedit per la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives de la província de residència.

– La condició de persona toxicòmana, alcohòlica o reclusa s'acreditarà per mitjà del certificat del director o directora del centre penitenciari o del certificat acreditatiu expedit per un metge o metgessa especialista. La puntuació prevista s'aplicarà per cada circumstància concurrent i per cada membre de la unitat familiar respecte al qual s'acredite.



– Per a acreditar la condició de família nombrosa es procedirà de la següent forma:

a) Títols de família nombrosa emesos en la Comunitat Valenciana: s'acreditarà d'ofici per l'òrgan competent, sense necessitat de presentar documentació, segons el que es disposa en l'apartat 5.7 d'aquesta convocatòria.

b) Títols de família nombrosa emesos fora de la Comunitat Valenciana: haurà d'aportar-se títol o carnet de família nombrosa en vigor, o el llibre de família.

c) Títols de família nombrosa en procés de renovació: haurà d'aportar-se la còpia de la sol·licitud de renovació degudament presentada davant l'Administració competent, o el títol temporal de família nombrosa expedit per la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives de la província de residència.

– La diversitat funcional de l'alumnat, dels germans/as, del pare, de la mare o dels seus tutors s'acreditarà d'ofici per l'òrgan competent, segons el que es disposa en l'apartat 5.9 d'aquesta convocatòria o en el cas d'oposar-se a la consulta mitjançant la presentació del corresponent certificat de reconeixement de grau de discapacitat o de la corresponent targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat emesos per la Conselleria competent en matèria de benestar social. També podrà acreditar-se per mitjà dels documents següents:



a) Resolució de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) en què es reconega la condició de pensionista per incapacitat permanent total, absoluta o gran discapacitat.

b) Resolució del Ministeri d'Economia i Hisenda o del Ministeri de Defensa en què es reconega una pensió de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

– L'orfandat absoluta s'acreditarà per mitjà del llibre de família o d'un certificat del Registre Civil.

11.4. La puntuació màxima a obtindre sumant la puntuació obtinguda en els apartats 11.1 (renda anual disponible per càpita) i 11.2 (circumstàncies sociofamiliars) no podrà ser superior a 20 punts.

11.5. La participació en aquesta convocatòria comporta l'autorització per a realitzar les consultes necessàries per a comprovar les dades aportades. En el cas que no s'autoritze, les persones sol·licitants hauran de manifestar-ho de manera expressa.



Apartat dotzé. Procediment. Tramitació de les sol·licituds

12.1. Per a la tramitació de les sol·licituds, els centres educatius incorporaran totes les dades incloses en aquests a través de l'aplicació informàtica ITACA, assenyalant les circumstàncies concurrents que hagen sigut degudament acreditades i la composició de la unitat familiar. Quan la sol·licitud es tramite pel procediment d'esborrany i s'haja signat per les persones interessades, el centre confirmarà les dades facilitades que ja estaran incorporades en el programa informàtic. Aquesta tasca es durà a terme durant el període de formalització de les matrícules.

12.2. Una vegada informatitzades pel centre educatiu les sol·licituds d'ajuda assistencial de menjador, el secretari o la secretària del consell escolar del centre haurà d'emplenar un certificat en què conste la validesa del procés d'obtenció de la informació, segons el model que s'adjunta com a annex II i que es traslladarà a la Direcció Territorial corresponent.



12.3. En els centres educatius de titularitat de la Generalitat, les sol·licituds i la documentació aportades per les persones interessades quedaran arxivades en el centre educatiu a la disposició de la Inspecció d'Educació, les Direccions Territorials amb competències en matèria d'educació i la direcció general amb competències en matèria de Centres Docents. La resta de centres educatius remetran les sol·licituds i la documentació aportades per les persones interessades a la corresponent Direcció Territorial d'Educació abans del 31 de desembre de 2022.



12.4. Tots els membres del consell escolar del centre que intervenen en el procés de tramitació de les ajudes assistencials guardaran la reserva deguda sobre les dades que conté la documentació pertinent, a fi de garantir la intimitat de les persones sol·licitants, d'acord amb el que disposa la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.



Apartat tretzé. Instrucció del procediment

13.1. La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria d'educació segons l'àmbit territorial del centre educatiu de l'alumnat sol·licitant.

13.2. A la vista de les dades introduïdes informàticament pels centres educatius, es procedirà a sol·licitar la informació econòmica de les persones interessades a través de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

13.3. Tramitades les sol·licituds d'ajudes presentades dins del termini ordinari, efectuada la baremació de les sol·licituds per la comissió de valoració i determinada així la puntuació que corresponga a cada ajuda, en funció de la informació sociofamiliar introduïda informàticament pels centres educatius i la informació facilitada d'ofici pels respectius òrgans competents, es comunicarà, a través de l'aplicació ITACA, a cada centre educatiu participant en la convocatòria, l'avís de disponibilitat d'accés a l'aplicació informàtica per a consultar i descarregar el llistat provisional de sol·licituds amb la puntuació establida, a fi de detectar incidències o possibles errors en la baremació.



13.4. El llistat provisional inclourà també aquelles sol·licituds que no han obtingut puntuació perquè concorren les circumstàncies que s'indiquen a continuació i que les exclouen de la convocatòria:

a) Absència de DNI/NIF/NIE, que impossibilita demanar la informació tributària.

b) Incompliment de les obligacions fiscals: per no complir l'obligació de declarar, o per constar diverses declaracions en l'AEAT, que impossibiliten l'accés a la informació tributària.

En els supòsits dels apartats anteriors a) i b), la persona sol·licitant, per a esmenar l'exclusió, haurà d'aportar certificat de renda o imputacions íntegres de l'exercici 2021. O en el cas de constar diverses declaracions s'haurà d'aportar certificat resum d'ingressos anuals corresponent a l'exercici 2021.

c) Superació dels límits establits com a llindars de renda en l'apartat huité de la present resolució.

d) Comunicació per part de l'AEAT que no ha identificat el titular del document d'identificació personal enviat, en aquest supòsit haurà d'aportar-se, en el seu cas, la documentació indicada en l'apartat desé, punt 10.7 d'aquesta convocatòria, per a esmenar l'exclusió.



13.5. Cada centre podrà descarregar aquest llistat provisional, que serà exposat en el tauler d'anuncis del centre i contindrà únicament la puntuació obtinguda o el motiu de l'exclusió de la sol·licitud. A més, a través de l'aplicació ITACA, la direcció del centre podrà consultar el detall de la puntuació obtinguda, així com les dades econòmiques i sociofamiliars empleades per a la baremació, a l'efecte d'informar les persones sol·licitants de manera individual sobre les dades que consten en la sol·licitud.

13.6. Publicats aquests llistats provisionals de sol·licituds d'ajudes de menjador, les persones interessades tindran un termini de deu dies hàbils, comptats a partir de la publicació en els taulers d'anuncis dels centres educatius, per a esmenar els errors observats i presentar les al·legacions oportunes per mitjà de l'aportació en el mateix centre educatiu de la documentació que estimen adequada.

13.7. També seran comunicats als centres els llistats provisionals de les persones beneficiàries directes de les ajudes de menjador.

13.8. Amb la informació facilitada per les famílies, el centre procedirà a fer les correccions que corresponga. La introducció de dades en l'aplicació informàtica de la Conselleria haurà de realitzar-se d'acord amb els models i les instruccions que es disposen en el manual d'ajuda que estarà disponible en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es/va/web/centros-docentes/comedor/transporte.

13.9. De la mateixa manera es procedirà amb les sol·licituds presentades en les situacions d'escolarització sobrevinguda, en què els tràmits exigits s'hauran de realitzar amb la major celeritat possible.



Apartat catorzé. Comissió de valoració

14.1. Per a l'estudi i la valoració de les sol·licituds d'ajudes de menjador regulades per la present resolució, es constituirà una comissió formada pels membres següents:

– Presidència: subdirector o subdirectora general de Centres Docents.

– Vocals:

- El cap o la cap de la Inspecció General d'Educació o persona en qui delegue i el cap o la cap del Servei de Gestió de Serveis Complementaris de Centres Públics.

- D'un a tres funcionaris/àries del grup A1/A2 de la direcció general competent en matèria de Centres Docents.

- Els/les caps de secció de les direccions territorials competents en matèria de serveis complementaris de centres docents públics o un/a funcionari/a designat/da per la Direcció Territorial corresponent.



– Secretaria: Un funcionari o funcionària adscrit al Servei de Gestió de Serveis Complementaris de Centres Públics.

14.2. En cas d'absència, vacant o malaltia d'algun dels membres de la comissió, seran substituïts per un funcionari o funcionària nomenat pel director general de Centres Docents, o en el seu cas, pels titulars de les respectives direccions territorials.

14.3. El funcionament d'aquest òrgan s'ajustarà al que disposen les normes contingudes a aquest efecte en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

14.4. Aquesta comissió elaborarà un informe on constarà la baremació de les sol·licituds.



Apartat quinzé. Resolució del procediment

15.1. Finalitzat el termini d'esmenes i reclamacions, a la vista de l'informe elaborat per la comissió de valoració, la persona titular de la Direcció General de Centres Docents, per delegació de la persona titular de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, resoldrà la concessió o denegació de les ajudes, així com les persones sol·licitants que es considere que han desistit de la seua sol·licitud o en les quals concórreguen altres causes de finalització del procediment.

15.2. El termini màxim per a resoldre i publicar les resolucions serà de sis mesos des de la data de presentació de les sol·licituds. L'efecte que produirà el silenci administratiu, si transcorre el termini sense que es dicte ni es publique la resolució corresponent, serà desestimatori de la sol·licitud d'ajuda, d'acord amb l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sense perjudici de l'obligació legal de l'Administració de resoldre, de conformitat amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

15.3. Les resolucions es publicaran en el tauler d'anuncis de cada centre educatiu i en el de les Direccions Territorials corresponents. Aquesta publicació produirà efectes de notificació a les persones interessades d'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

15.4. Les resolucions que resolguen aquest procediment posaran fi a la via administrativa, i en contra es podrà presentar potestativament un recurs de reposició davant la consellera d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes des de la publicació, o podran ser impugnades per mitjà de la interposició d'un recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació.



Apartat setzé. Pagament i justificació de les ajudes

16.1. El pagament de les ajudes es realitzarà per mitjà de pagaments mensuals amb la justificació prèvia. Les persones beneficiàries de les ajudes rebran l'import de les mateixes mitjançant la seua deducció del cost mensual del servei de menjador escolar, abonant-se aquests per la Generalitat directament als centres on es preste l'esmentat servei.



16.2. Els centres educatius, a través de l'aplicació ITACA, realitzaran el control mensual de l'assistència al menjador, i en els primers cinc dies naturals de cada mes informaran, a través de l'aplicació ITACA, a la Direcció Territorial corresponent dels dies que l'alumnat beneficiari d'ajuda de menjador ha fet ús del servei en el mes anterior.



16.3. La Direcció Territorial corresponent remetrà a cada centre educatiu la resolució en què s'inclourà el llistat de persones beneficiàries amb la indicació de la quantia perquè abans de finalitzar el curs acadèmic el pare, la mare o el/la tutor/a de l'alumnat beneficiari faça constar el seu DNI/NIF/Passaport/NIE i la seua signatura com a senyal de conformitat per la percepció de cada trimestre de l'ajuda de menjador.

16.4. L'ingrés dels imports corresponents s'abonarà en el compte dels centres docents, que seran els responsables de la correcta aplicació a la seua finalitat.

16.5. Al final del curs, la secretaria de cada centre educatiu receptor d'ajudes de menjador enviarà a la Direcció Territorial corresponent un certificat que acredite que el procés de percepció i aplicació de les ajudes durant tot el curs s'ha realitzat correctament.



Apartat desseté. Protecció de dades

1. La tramitació i gestió de les ajudes objecte de la convocatòria comporta el tractament de dades de caràcter personal, per la qual cosa s'apliquen les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. En compliment del que disposa l'article 13 del RGPD, la informació en matèria de protecció de dades és la següent:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Av. de Campanar, 32. 46015 València. Correu electrònic: protecciodedadeseducacio@gva.es.

b) Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat. Passeig de l'Albereda, 16. 46010 València. Correu electrònic: dpd@gva.es.

c) Finalitat del tractament: gestionar la concessió de les ajudes.

d) Les bases de legitimació general aplicables al tractament de dades són les previstes en els apartats c i e de l'article 6.1 del RGPD (l'interés públic i l'obligació legal), en relació amb les normes específiques que regulen aquest procediment.

e) Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, especialment en la fase de justificació de la subvenció, tindrà l'obligació d'informar-los en els termes que estableix aquesta clàusula.



f) Persones destinatàries de les dades: En compliment dels principis de publicitat i transparència, les ajudes concedides seran publicades, segons el que s'estableix en el punt 15.3 d'aquesta convocatòria. No obstant això, no es publicaran les dades de les persones que resulten excloses i beneficiàries de la subvenció, quan el propi objecte de la convocatòria proporcione informació o dades especialment protegides dels previstos en els articles 9 i 10 del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), ni quan la persona física es trobe en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada amb la publicació de les seues dades personals, en particular, quan siga víctima de violència de gènere o d'altres formes de violència contra la dona.

g) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

h) El responsable podrà efectuar, en l'exercici de les seues competències, les verificacions necessàries per a comprovar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada que estan en poder de les administracions públiques. Així, les dades personals podran ser comunicades tant a la Plataforma Autonómica d'Interoperabilitat (PAI), per a comprovar les dades de sol·licitants o situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, com a altres administracions i institucions públiques. En el seu cas, les dades podran ser tractades a instàncies de la Conselleria per tercers encarregats del tractament.

i) De conformitat amb l'article 13.2 del RGPD, totes les dades personals sol·licitades a través dels formularis i la documentació vinculada són necessàries per a poder tramitar la subvenció en les distintes fases del procediment. La falta de comunicació d'aquestes dades a la conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.



j) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.

k) La persona interessada té dret a sol·licitar del responsable del tractament l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com la limitació o oposició tant al tractament d'aquestes dades com a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que s'indica en la pàgina següent: http://www.gva.es/proc19970

l) A banda de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals, pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que s'indica en la pàgina següent: http://www.gva.es/proc22094. A més, hi ha la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Per a més informació, es pot consultar el registre d'activitat de tractament anomenat Ajudes, beques i subvencions, accessible en www.ceice.gva.es/registre-de-tractament-de-dades.



Apartat dihuité. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen els articles 114, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.







Apartat denové. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 1 de juny de 2022.– El director general de Centres Docents: José Joaquín Carrión Candel.

Mapa web