Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 75/2012, de 18 de maig, del Consell, pel qual es regula l'obligatorietat de mantindre la traçabilitat en els productes agrícoles de la Comunitat Valenciana i la seua primera comercialització.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6778 de 21.05.2012
Número identificador:  2012/4941
Referència Base de Dades:  004929/2012
 



DECRET 75/2012, de 18 de maig, del Consell, pel qual es regula l'obligatorietat de mantindre la traçabilitat en els productes agrícoles de la Comunitat Valenciana i la seua primera comercialització. [2012/4941]

Índex



Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Definicions

Article 3. Obligació de registrar

Capítol II. Ordenació dels registres

Article 4. Registres

Article 5. Registres d'utilització de productes fitosanitaris i d'anàlisi de residus de productes fitosanitaris

Article 6. Registres dels plans i pràctiques de fertilització o abonat nitrogenat i d'anàlisi de sòls i aigües

Article 7. Registres de material vegetal procedent d'organismes modificats genèticament

Article 8. Registres del destí de la producció

Capítol III. Controls oficials

Article 9. Controls oficials

Article 10. Incompliment d'obligacions

Disposició addicional única. Regla de no gasto públic

Disposició transitòria única. Utilització dels anteriors llibres d'explotació agrícoles

Disposició derogatòria única. Normes que es deroguen

Disposició final primera. Habilitació de desplegament reglamentari

Disposició final segona. Entrada en vigor

Annexos



Preàmbul



La protecció de la salut dels consumidors és un objectiu bàsic de la legislació alimentària. Un dels instruments per a aconseguir i controlar esta objectiva és la traçabilitat dels productes agroalimentaris, és a dir, la capacitat de reconstruir la història o itinerari d'un producte a través d'uns sistemes documentats de registres. Este sistema permet, en cas de problemes de seguretat alimentària, procedir a retirades específiques i precises de productes, o bé informar els consumidors o autoritats competents encarregades del seu control.

El Reglament (CE) número 178/2002, del Parlament Europeu i del Consell, de 28 de gener de 2002, pels quals s'establixen els principis i els requisits generals de la legislació alimentària, es crea l'Autoritat Europea de Seguretat Alimentària i es fixen procediments relatius a la seguretat alimentària, recull l'obligació de l'assegurament de la traçabilitat en totes les etapes de la producció, transformació i distribució dels aliments, pinsos i animals destinats a la producció d'aliments. Esta obligació suposa que els explotadors d'empreses alimentàries han de poder identificar qualsevol persona o empresa que els haja subministrat o a les quals subministren un aliment, pinso, animal destinat a la producció d'aliment o qualsevol substància destinada a ser incorporada a un aliment o pinso, o amb probabilitat de ser-ho.



El Reglament (CE) número 852/2004, del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004, relatiu a la higiene dels productes alimentaris, establix que és necessari un plantejament integrat per a garantir la seguretat alimentària des del lloc de producció primària fins a la seua posada en el mercat o exportació, i cada operador d'empresa alimentària al llarg de la cadena alimentària ha de garantir que no es compromet la seguretat alimentària. En l'article 4.1 obliga els operadors d'empreses alimentàries que exercisquen la seua activitat en el sector primari a complir les disposicions generals d'higiene que figuren en l'annex I, part A, de l'esmentat reglament.

Així mateix, el Reglament (CE) número 183/2005, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de gener de 2005, pel qual es fixen requisits en matèria d'higiene dels pinsos, establix obligacions per a les operacions en l'àmbit de la producció primària de pinsos. Estes obligacions, recollides en l'annex I de l'esmentat reglament, són semblants a les del Reglament (CE) número 852/2004, de 29 d'abril de 2004, per la qual cosa en el text del present decret només es farà referència al Reglament (CE) número 852/2004, de 29 d'abril de 2004.

Estes disposicions generals es resumixen en la necessitat que els operadors de producció primària s'asseguren, en la mesura que siga possible, que els productes primaris estiguen protegits de qualsevol focus de contaminació.

D'acord amb açò, els agricultors o empreses agrícoles que es dediquen a la producció vegetal amb fins alimentaris no sols hauran d'adoptar les mesures que els corresponga d'acord amb el que establix el punt 5 de l'annex I, part A, del Reglament (CE) número 852/2004, de 29 d'abril, sinó que hauran de portar i conservar registres sobre les mesures aplicades per a controlar els perills de manera adequada i durant un període adequat. Estos registres inclouen la utilització de productes fitosanitaris i biocides, l'aparició de plagues i malalties que puguen afectar la seguretat dels productes alimentaris d'origen vegetal i els resultats de totes les anàlisis pertinents efectuades en mostres preses de plantes o altres mostres que tinguen importància per a la salut humana. Encara que no estan establides oficialment quines són eixes plagues o malalties, atés que el registre sobre l'ús de productes fitosanitaris inclou les dades sobre la plaga o malaltia que es combat, pot considerar-se que el fi previst en el Reglament (CE) número 852/2004, de 29 d'abril, queda cobert.

L'Orde APA/326/2007, de 9 de febrer, per la qual s'establixen les obligacions dels titulars d'explotacions agrícoles i forestals en matèria de registre de la informació sobre l'ús de productes fitosanitaris, fixa qui està obligat a mantindre registres i quines dades s'han de registrar.



L'Orde de 12 de desembre de 2008, de la llavors Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual es va establir el Programa d'Actuació sobre les Zones Vulnerables designades a la Comunitat Valenciana, establix en l'article 2. Quadern d'Explotació: «Les explotacions agràries ubicades en les zones designades com a zones vulnerables hauran de portar un quadern d'explotació, en el qual registraran els plans i pràctiques d'adobament segons el seu cultiu».

El Reglament (CE) número 1830/2003, del Parlament Europeu i del Consell, de 22 de setembre de 2003, relatiu a la traçabilitat i a l'etiquetatge d'Organismes Modificats Genèticament (OMG) i a la traçabilitat dels aliments i pinsos produïts a partir d'estos, i pel qual es va modificar la Directiva 2001/18/CE, establix en l'article 4.A.1 el següent:



«En la primera fase de la comercialització d'un producte que conté o està compost per OMG, inclús si es comercialitza a granel, els operadors vetlaran perquè es transmeta per escrit a l'operador que reba el producte la informació següent:

a) La menció que el producte conté o està compost per OMG.



b) L'identificador o identificadors únics, assignats a estes OMG d'acord amb l'article 8».

La Llei 9/2003, de 25 d'abril, per la qual s'establix el règim jurídic de la utilització confinada, alliberament voluntari i comercialització d'organismes modificats genèticament, establix en l'article 18: «Les persones físiques o jurídiques que comercialitzen organismes modificats genèticament, o productes que els continguen, conservaran i transmetran les dades i informacions que reglamentàriament s'establisquen per a facilitar el seu control i possible retirada del mercat, en totes les fases de comercialització, a fi d'obtindre la localització retroactiva dels seus moviments en totes les etapes de producció, transformació i distribució».

A l'hora d'homogeneïtzar els registres que han de portar-se en el sector primari, també han de tindre's en compte sistemes de producció voluntaris que requerixen l'administració de registres.

El Decret 100/2010, de 18 de juny, del Consell, pel qual es regula l'obligatorietat de mantindre la traçabilitat en els productes agrícoles de la Comunitat Valenciana i la seua primera comercialització, recull en una sola disposició les obligacions relatives als registres i la traçabilitat que estan obligats a portar els agricultors respecte dels seus productes fins a la primera comercialització.

Després d'un any de vigència de l'esmentat decret, s'ha comprovat que les dades que es recullen no són suficients, en particular, per a demostrar la voluntarietat i legitimitat de les transaccions comercials entre l'agricultor o empresa agrícola i l'empresa alimentària o de pinsos no agrícola, és a dir, d'elaboració, producció, transformació o distribució.

És per això que s'ha considerat necessari definir amb més detall els requisits de la documentació i registres que han de generar-se en el procés de primera comercialització i, per a aconseguir les simplicitat legislativa, derogar el Decret 100/2010, de 18 de juny esmantat, i redactar un nou decret.

En virtut de l'anterior, i a la vista de les competències exclusives de la Generalitat sobre agricultura establides en l'article 49.3.3a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, complit el tràmit d'informació pública amb les organitzacions professionals agràries, entitats associatives agràries i resta de conselleries afectades, a proposta de la consellera d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i prèvia deliberació del Consell, en la reunió del dia 18 de maig de 2012,



DECRETE



Capítol I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

1. L'objecte d'este decret és recopilar les distintes obligacions que, respecte a la traçabilitat i a la primera comercialització, tenen els agricultors i empreses agrícoles de la Comunitat Valenciana en l'exercici de la seua activitat.

2. L'àmbit d'aplicació d'este decret és el territori de la Comunitat Valenciana.



Article 2. Definicions

Als efectes d'este decret, s'entendrà per:

1. Agricultor: qualsevol persona física que produïsca vegetals o fongs de forma comercial amb destinació a l'alimentació humana o animal o a altres usos ornamentals o industrials.

2. Empresa agrícola: persona jurídica que produïsca vegetals o fongs de forma comercial amb destinació a l'alimentació humana o animal o a altres usos ornamentals o industrials.

3. Empresa alimentària: definició de l'article 3.2 del Reglament (CE) número 178/2002, del Parlament Europeu i del Consell, de 28 de gener de 2002: tota empresa pública o privada que, amb ànim o sense de lucre, duga a terme qualsevol activitat relacionada amb qualsevol de les etapes de la producció, la transformació o la distribució d'aliments. Aquells agricultors i empreses agrícoles que produïsquen amb destinació a l'alimentació humana tindran la consideració d'empresa alimentària.

4. Empresa de pinsos: definició de l'article 3.5 del Reglament (CE) número 178/2002, del Parlament Europeu i del Consell, de 28 de gener de 2002: tota empresa pública o privada que, amb ànim o sense de lucre, duga a terme qualsevol activitat de producció, fabricació, transformació, emmagatzematge, transport o distribució de pinsos; s'inclou tot productor que produïsca, transforme o emmagatzeme pinsos per a alimentar els animals de la seua pròpia explotació. Aquells agricultors i empreses agrícoles que produïsquen amb destinació a l'alimentació animal tindran la consideració d'empresa agrícola de pinsos.

5. Registre: qualsevol sistema d'emmagatzematge de dades, siga en suport paper o en suport informàtic, que representa resultats obtinguts o proporcione evidència de les activitats exercides segons el que preestablix.

6. Organisme de control: un tercer independent en què l'autoritat competent ha delegat determinades tasques de control.

7. Traçabilitat: la possibilitat de trobar i seguir el rastre, a través de totes les etapes de producció, transformació i distribució, d'un aliment, un pinso, un animal destinat a la producció d'aliments o una substància destinada a ser incorporada en aliments o pinsos, o amb probabilitat de ser-ho.



Article 3. Obligació de registrar

1. Tindran obligació de registrar els moviments dels productes agrícoles i dels mitjans de producció tots aquells agricultors i empreses agrícoles que estiguen en algun dels supòsits que es detallen en cada un dels tipus de registre.

2. Els agricultors i empreses agrícoles que tinguen l'obligació de portar algun tipus de registre podran encomanar l'administració d'estos a una persona o entitat externa, encara que la responsabilitat dels registres continue sent de l'agricultor o empresa agrícola.

3. Els agricultors i empreses agrícoles que tinguen obligació de portar algun tipus de registre hauran de mantindre a disposició de l'autoritat competent, en cas de no disposar del número de registre de l'explotació, el document del número d'identificació fiscal del titular de l'explotació.

4. Els agricultors i empreses agrícoles que tinguen el caràcter d'empresa alimentària o empresa de pinsos hauran de mantindre a disposició de l'autoritat competent, d'acord amb l'article 4.b) de l'Orde APA/326/2007, de 9 de febrer: «Una relació de les parcel·les que integren l'explotació, identificades per mitjà de les seues respectives referències en el Sistema d'Informació Geogràfica de la Política Agrícola Comuna, (SIGPAC)».

5. Els agricultors i empresa agrícoles que tinguen obligació de portar algun tipus de registre, hauran de:

a) Mantindre els registres actualitzats, és a dir, que no transcórrega un termini superior a quinze dies naturals des que es va produir el fet que va haver de ser anotat fins que es du a terme la inscripció.

b) Mantindre els registres durant un període mínim de dos anys, excepte quant als productes que continguen o estiguen compostos per organismes modificats genèticament, per als quals el termini mínim de conservació serà de cinc anys.

c) Posar els registres a disposició de les autoritats competents en l'exercici de les seues tasques d'inspecció, control o supervisió.



Capítol II

Ordenació dels registres



Article 4. Registres

1. Els registres es podran dur en paper o en format electrònic.

2. En tot cas, les dades mínimes a registrar seran les que figuren en els annexos d'este decret, sense perjuí que s'empren models més complets, com els facilitats per la conselleria amb competències en agricultura, pesca, alimentació i aigua o altres organismes en l'àmbit de les seues competències.

3. Les anotacions que es realitzen en els registres hauran de ser de tal forma que:

a) No puguen ser modificades sense que quede constància d'esta modificació.

b) Romanguen llegibles durant tot el període en què han de conservar-se els registres.

c) No siga possible la introducció de dades prèvies a anotacions ja realitzades (sense perjuí que, en els sistemes informàtics, el contingut dels registres puga ordenar-se de formes diferents de la cronològica).



d) S'identifique la persona que va realitzar cada anotació o inscripció.



Article 5. Registres d'utilització de productes fitosanitaris i d'anàlisi de residus de productes fitosanitaris

1. Hauran de portar registres d'utilització de productes fitosanitaris tots els agricultors o empreses agrícoles que es definixen en l'article 2 de l'Orde APA/326/2007, de 9 de febrer, i aquelles empreses alimentàries que empren productes fitosanitaris.

2. Els registres sobre la utilització de productes fitosanitaris hauran d'ajustar-se al que disposa l'Orde APA/326/2007, de 9 de febrer.



3. Els agricultors i empreses agrícoles que produïsquen o facen collita de productes vegetals amb fins alimentaris hauran de dur, com a mínim, registres sobre els resultats de totes les anàlisis pertinents efectuades en mostres preses de plantes o altres mostres que tinguen importància en la salut humana, tal com establix l'incís III.9 de la part A) de l'annex I del Reglament (CE) número 852/2004, del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004. Estes anàlisis seran, en particular, les de residus de productes fitosanitaris. El registre dels resultats de les anàlisis de residus de productes fitosanitaris també està previst en l'Orde APA/326/2007, de 9 de febrer.

4. En l'annex I es detallen les dades que han de registrar-se o els documents relatius als productes que han de conservar-se i mantindre's a disposició de l'autoritat competent.



Article 6. Registres dels plans i pràctiques de fertilització o adobament nitrogenat i d'anàlisi de sòls i aigües

1. Hauran de dur registres dels plans i de les pràctiques de fertilització o adobament els agricultors i empreses agrícoles als quals s'aplique el que disposa l'Orde de 12 de desembre de 2008, de la llavors Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

2. En l'annex II es detallen les dades que han de registrar-se o els documents relatius a la fertilització o adobament nitrogenat que han de conservar-se i mantindre's a disposició de l'autoritat competent.

3. L'Orde de 12 de desembre de 2008, de la llavors Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, que va aprovar el Programa d'Actuació sobre Zones Vulnerables, requerix que per a la realització dels càlculs de les dosis de fertilització o adobament nitrogenat es realitzen periòdicament anàlisi de sòls i aigües. Estes anàlisis poden ser efectuades a iniciativa de l'agricultor o empresa agrícola o per l'administració, associacions de productors, comunitats de regants, etc. En tot cas, si l'agricultor o empresa agrícola té coneixement de les concentracions de nitrogen en el sòl i de nitrats en l'aigua, haurà de tindre-ho en compte per a fer els plans de fertilització o adobament.



4. El registre consistirà en l'arxiu ordenat dels butlletins d'anàlisi, originals o còpies.



Article 7. Registre del material vegetal procedent d'organismes modificats genèticament

1. A fi d'assegurar la traçabilitat dels productes procedents o elaborats amb organismes modificats genèticament, d'acord amb el Reglament (CE) número 1830/2003, del Parlament Europeu i del Consell, de 22 de setembre de 2003, tots aquells agricultors o empreses agrícoles que utilitzen llavors o plançons d'organismes modificats genèticament hauran de dur un registre de la seua ocupació.

2. En l'annex III es detallen les dades que han de registrar-se o els documents relatius als materials vegetals procedents d'organismes modificats genèticament que han de conservar-se i mantindre's a disposició de l'autoritat competent.



Article 8. Registres del destí de la producció

1. Estan obligats a mantindre el registre de les eixides dels productes de la seua explotació tots els agricultors i empreses agrícoles que produïsquen aliments, pinsos i substàncies destinades a ser incorporades en un aliment o en un pinso, o amb probabilitat de ser-ho, d'acord amb l'article 18 del Reglament (CE) número 178/2002, del Parlament Europeu i del Consell, de 28 de gener de 2002. També estan obligats a mantindre registres de cada collita o partida de collita comercialitzada d'acord amb l'article 3.1.c de l'Orde APA/326/2007, de 9 de febrer.



2. Així mateix, en el cas que s'obtinguen productes que continguen o estiguen compostos per organismes modificats genèticament, s'haurà d'assegurar la seua traçabilitat d'acord amb el Reglament (CE) número 1830/2003, del Parlament Europeu i del Consell, de 22 de setembre de 2003.

3. Les dades que es conserven de les entregues de productes en primera comercialització han de poder rastrejar-se a través de les dades d'entrades de les matèries primeres que es conserven en les empreses alimentàries i empreses no agrícoles de pinsos, d'acord amb els requisits de traçabilitat establits en l'article 18 del Reglament (CE) número 178/2002, del Parlament Europeu i del Consell, de 28 de gener de 2002.

4. En l'annex IV es detallen les dades que han de registrar-se i els documents relatius als productes que han de conservar-se i mantindre's a disposició de l'autoritat competent.

5. La voluntarietat i legitimitat de les transaccions comercials entre l'agricultor o l'empresa agrícola i l'empresa no agrícola es reflectirà per mitjà d'un contracte de compravenda o document equivalent, excepte en el cas d'entrega de producte a una cooperativa, societat agrària de transformació, comunitats de propietaris, societats agrícoles, etc., per part dels seus socis si els seus estatuts contenen disposicions amb efectes semblants al contracte, en el qual conste la identificació del propietari dels productes agrícoles, les característiques del producte que es comercialitza, l'origen dels productes i les condicions d'entrega i de pagament i es manifeste fefaentment la voluntat d'ambdós parts d'intercanviar el producte. Este contracte es conservarà tant en l'empresa agrícola com en l'alimentària o de pinsos no agrícola en la qual es produïsca la primera comercialització. En l'annex V es recull el contingut mínim de l'esmentat contracte de compravenda.





Capítol III

Controls oficials



Article 9. Controls oficials

1. Les conselleries amb competències en l'àmbit agroalimentari duran a terme un sistema de controls per a vetlar pel compliment de la legislació agroalimentària.

2. Estos controls els podran efectuar directament l'administració o per qualsevol dels mecanismes previstos en la legislació vigent.



3. El control del compliment de les obligacions previstes en este decret podrà ser realitzat en tasques de control específiques o de forma indirecta en altres actuacions de la conselleria.



Article 10. Incompliment d'obligacions

1. Els incompliments de les obligacions establides en este decret seran constitutius d'alguna infracció administrativa quan estiguen tipificats en alguna de les lleis següents, o en qualssevol altres que s'apliquen en virtut de la matèria:

a) Llei 43/2002, de 20 de novembre, de Sanitat Vegetal.

b) Llei 9/2003, de 25 d'abril, per la qual s'establix el règim jurídic de la utilització confinada, alliberament voluntari i comercialització d'organismes modificats genèticament.

2. Tot això sense perjuí que l'incompliment de les obligacions establides en este decret puguen donar lloc a què l'òrgan competent acorde la revocació o el reintegrament de les ajudes públiques obtingudes amb anterioritat per l'infractor, si així es contempla en les bases reguladores de les ajudes públiques.





Disposició addicional



Única. Regla de no gasto públic

La implementació i posterior desplegament d'este decret no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignats a la conselleria amb competències en agricultura, pesca, alimentació i aigua, en la data de publicació d'este, i en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria esmentada.





Disposició transitòria



Única. Utilització dels anteriors llibres d'explotació agrícoles

Aquells agricultors i empreses agrícoles que estiguen emprant llibres d'explotació dins d'altres sistemes obligatoris o voluntaris que continguen almenys les dades recollides en els annexos podran seguir emprant-los.





Disposició derogatòria



Única. Normes que es deroguen

Queda derogat el Decret 100/2010, de 18 de juny, del Consell, pel qual es regula l'obligatorietat de mantindre la traçabilitat en els productes agrícoles de la Comunitat Valenciana i la seua primera comercialització.

Així mateix, queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que disposa este decret.





Disposicions finals



Primera. Habilitació de desplegament reglamentari

Es faculta la persona titular de la conselleria amb competències en agricultura, pesca, alimentació i aigua perquè emeta els actes, resolucions i instruccions que siguen necessaris per a l'aplicació d'este decret.





Segona. Entrada en vigor

Este decret entrarà en vigor als sis mesos de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 18 de maig de 2012



El president de la Generalitat,

ALBERTO FABRA PART



La consellera d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua,

MARITINA HERNÁNDEZ MIÑANA





Annex I



Registres sobre la utilització de productes fitosanitaris



Hauran de registrar-se les dades següents, per a cada tractament plaguicida realitzat:

1. Data.

2. Cultiu, collita, local o mitjà de transport tractat.

3. Plaga, incloses les males herbes, motiu del tractament.

4. Producte utilitzat, nom comercial i número de registre.

A més, hauran de conservar-se els documents que justifiquen els assentaments realitzats en el registre de dades, com a factures d'adquisició de productes fitosanitaris o contractes amb les empreses de tractaments.

Per a cada anàlisi de plaguicides realitzada:

1. Data.

2. Cultiu o collita mostrejats.

3. Substàncies actives detectades.

4. Número del butlletí d'anàlisi i laboratori que la realitza.

A més, hauran de conservar-se els butlletins d'anàlisi.



Annex II



Registres de plans i pràctiques de fertilització o adobament nitrogenat



Plans de fertilització o adobament nitrogenat:

Si l'agricultor disposa d'un pla de fertilització o adobament nitrogenat, haurà de conservar-lo a disposició de les autoritats competents.



Pràctiques de fertilització o adobament nitrogenat:

Hauran de registrar-se les dades següents:

1. Data.

2. Parcel·la.

3. Tipus d'adobament.

4. Riquesa.

5. Quantitat.

Si la fertilització o adobament es realitza per fertirrigació, hauran de registrar-se, a més:

6. Dosi.

7. Volum d'aigua empleat.



Annex III



Registre de material vegetal procedent d'organismes modificats genèticament



Els agricultors o empreses agrícoles que comercialitzen productes que continguen o estiguen compostos per Organismes Modificats Genèticament (OMG) conservaran la documentació referent al seu treball i transmetran per escrit a l'operador que reba el producte la informació següent:

1. La menció que el producte conté o està compost per organismes modificats genèticament.

2. L'identificador o identificadors únics assignats a estos organismes modificats genèticament d'acord amb el procediment comunitari que s'establisca respecte d'això.



Annex IV

Registres del destí de la producció



Per part de l'agricultor o empresa agrícola, per a cada collita o cada partida de collita comercialitzada:

1. Data.

2. Producte vegetal.

3. Quantitat d'este expedida.

4. Nom i domicili del client o receptor.

Per part de l'empresa alimentària o empresa no agrícola de pinsos:



1. Data.

2. Producte vegetal.

3. Quantitat d'este rebuda.

4. Nom i domicili del subministrador.

En el cas en què els productes continguen o estiguen compostos per organismes modificats genèticament, hauran de registrar-se, a més, les dades incloses en l'annex III.

A més hauran de conservar-se per ambdós parts, els albarans o factures de venda.



Annex V

Informació que ha de constar en el contracte de compravenda o document equivalent descrit en l'article 8.5



1. Nom o raó social i DNI, NIE o NIF de l'agricultor o empresa agrícola i, si és el cas, del seu representant.

2. Nom o raó social i DNI, NIE o NIF de l'empresa alimentària o de pinsos no agrícola i, si és el cas, del seu representant.

3. Producte comercialitzat: espècie, varietat i quantitat.

4. Origen dels productes (municipi, explotació, polígon i parcel·la).

5. Preu i condicions de pagament.

6. Condicions de la transacció (moment de la recol·lecció, terminis i condicions d'entrega …).

7. Lloc, data i firma.

Mapa web