Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 8/2021, de 22 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es desenvolupa el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9071 de 28.04.2021
Número identificador:  2021/4347
Referència Base de Dades:  003817/2021
 



ORDRE 8/2021, de 22 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es desenvolupa el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica. [2021/4347]



Preàmbul



Mitjançant el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell (DOGV núm. 8590), i les seues modificacions (DOGV núm. 8951 i DOGV núm. 8953), s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries.

El Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat (DOGV núm. 8.572), pel qual es determina el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, assigna a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica les competències en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca, alimentació, desenvolupament rural, política agrària comuna, medi ambient, recursos hídrics, canvi climàtic i prevenció d'incendis.

El Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat (DOGV núm. 8576), pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de l'Administració del Consell, estableix que la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica disposarà dels següents òrgans superiors:

-Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural.

-Secretaria Autonòmica d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

Per Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell (DOGV núm. 8961), pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

Aquesta norma organitzativa desenvolupa l'atribució de competències de la conselleria i en disposa el nivell superior i directiu, i habilita, en l'article 2.1, la persona titular de la Conselleria per a desenvolupar-ne el nivell administratiu mitjançant una ordre. Per tot això, sent necessari estructurar aquest nivell administratiu, mitjançant la regulació de totes les unitats administratives dependents, i de conformitat amb el que estableixen els articles 28.e, 37 i 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i amb els informes previs de les conselleries d'Hisenda i Model Econòmic i de Justícia, Interior i Administració Pública,



ORDENE



TÍTOL I



Article 1. Organització de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica

1. Sota la direcció superior de la persona titular, la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica s'estructura en tres nivells: òrgans superiors, nivell directiu i nivell administratiu.

2. El nivell administratiu de la conselleria està constituït per totes les unitats dependents directament dels òrgans superiors i del nivell directiu.



3. Per raó de l'àmbit territorial en què s'exerceixen les atribucions, la conselleria s'organitza en serveis centrals i serveis perifèrics.



Article 2. Estructura dels òrgans superiors i centres directius

Sota l'autoritat de la persona titular, la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica està integrada pels òrgans superiors i centres directius següents:

a) Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural

b) Secretaria Autonòmica d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica

c) Subsecretaria

d) Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca

e) Direcció General de Desenvolupament Rural

f) Direcció General de Política Agrària Comuna (PAC)

g) Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental

h) Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental

i) Direcció General de l'Aigua

j) Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals

k) Direcció General del Canvi Climàtic

l) Direcció General de Transició Ecològica



TÍTOL II

De l'estructura de les secretaries autonòmiques



Secció primera

Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural



Article 3. Estructura de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural

De la Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural depenen els centres directius següents:

a) Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca

b) Direcció General de Desenvolupament Rural

c) Direcció General de Política Agrària Comuna (PAC).



Secció segona

De l'estructura dels centres directius de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural



Article 4. Nivell administratiu de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca

Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca s'estructura en les següents unitats administratives:

a) Subdirecció General de Pesca

b) Subdirecció General d'Agricultura i Ramaderia

c) Subdirecció General d'Estructures Agràries i Cooperativisme



Article 5. Subdirecció General de Pesca

A la Subdirecció General de Pesca li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència següents:

1. Servei d'Ordenació del Sector Pesquer, a què li corresponen les funcions següents:

a) Ordenar, fomentar i modernitzar el sector pesquer i aqüícola, i millorar les infraestructures vinculades amb la seua comercialització i transformació.

b) Controlar el cens de la flota operativa, els canvis de modalitats i els canvis de base, i controlar la construcció i modernització dels vaixells pesquers.

c) Coordinar i fomentar la diversificació econòmica del sector pesquer i planificar les polítiques d'integració i igualtat en el sector.

d) Definir la política de promoció dels productes pesquers de la Comunitat Valenciana i fomentar-ne la qualitat.

e) Coordinar i donar suport a la innovació en el sector pesquer i aqüícola.

f) Promocionar l'associacionisme pesquer, fomentar la constitució d'organitzacions de productors pesquers i aqüícoles, i el seu reconeixement, així com col·laborar amb les confraries de pescadors i preparar i fer el seguiment dels processos electorals d'aquestes i de les seues federacions.

g) Regular la comercialització i transformació pesquera en general i de la primera venda en llotja en particular, així com determinar els agents autoritzats a exercir aquesta activitat i, en general, establir mesures que faciliten la transparència dels mercats pesquers.

h) Autoritzar els centres d'expedició i de depuració de mariscos, així com els establiments relacionats amb la comercialització pesquera i aqüícola.

i) Realitzar les activitats formatives del sector, així com gestionar les llicències i autoritzacions corresponents.

j) Gestionar les línies d'ajudes i altres mesures de foment destinades a la millora estructural del sector pesquer, així com gestionar els registres associats a les funcions pròpies del servei.

k) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei de Conservació de Recursos Pesquers, a què li corresponen les funcions següents:

a) Establir i gestionar les mesures de protecció, conservació i regeneració dels recursos pesquers i del medi marí.

b) Gestionar l'activitat pesquera en les aigües interiors de la Comunitat Valenciana, i controlar l'esforç pesquer, establint, entre altres mesures, vedes temporals i parades biològiques de la flota.

c) Coordinar i planificar l'activitat investigadora en matèria de recursos pesquers i elaborar propostes de plans de gestió de l'activitat pesquera, així com plans de seguiment dels recursos pesquers.

d) Controlar les zones de producció de mol·luscos, i la presa de mostres, així com establir-ne la classificació.

e) Proposar la declaració i gestió de l'activitat corresponent en les zones de protecció pesquera i la creació i seguiment d'esculls artificials.

f) Participar i coordinar estratègies, plans i mesures per a la conservació dels recursos marins vius i dels seus ecosistemes.

g) Recollir i tractar la informació relativa al control de l'activitat pesquera, referida especialment a notes de primera venda, i l'esforç de la flota.

h) Gestionar les línies d'ajudes i altres mesures de foment destinades a la protecció dels recursos pesquers i l'aqüicultura.



i) Coordinar, a escala autonòmica, la participació en els plans nacionals d'aqüicultura.

j) Inspeccionar, vigilar, controlar i sancionar les activitats relacionades amb els recursos pesquers.

k) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



Article 6. Subdirecció General d'Agricultura i Ramaderia

A la Subdirecció General d'Agricultura i Ramaderia li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència següents:

1. Servei de Producció i Sanitat Animal, a què li corresponen les funcions següents:

a) Programar i executar les activitats en matèria de sanitat animal, incloent-hi el control del moviment comercial, els programes sanitaris de les explotacions, les seues agrupacions i la gestió de les ajudes necessàries per a aquests objectius.

b) Programar i gestionar les activitats en matèria d'ordenació i registre d'explotacions, mesures de producció, comercialització de productes d'origen animal, identificació animal i sistemes de traçabilitat i la gestió de les ajudes necessàries per a això.

c) Gestionar i controlar el paquet lacti, així com gestionar la protecció i benestar animal en animals de producció, companyia i experimentació.

d) Gestionar els registres corresponents, incloent-hi els parcs i nuclis zoològics, i en general qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei de Sanitat Vegetal, a què li corresponen les funcions següents:

a) Desenvolupar i aplicar els programes de protecció, prevenció, defensa, control i erradicació de plagues i malalties dels cultius, incloent-hi les campanyes institucionals.

b) Difondre, fomentar i controlar els programes sanitaris de les explotacions i de les seues associacions i agrupacions, i gestionar les ajudes que se'n deriven.

c) Desenvolupar i aplicar els programes de lluita biològica i gestió integrada de plagues, i els plans derivats de l'autorització i l'ús sostenible de productes fitosanitaris.

d) Gestionar els registres d'establiments de comercialització de material vegetal, el seu control i l'expedició de passaports fitosanitaris.

e) Gestionar el Registre oficial de productors i operadors de mitjans de defensa fitosanitària.

f) Gestionar el Registre d'ITEAF (estacions d'inspecció d'equips d'aplicació de productes fitosanitaris) i el Registre REGANIP (registre d'aeronaus i instal·lacions permanents), així com la seua inspecció i control.

g) Controlar les parcel·les incloses en protocols d'exportació a tercers països, tot això en coordinació amb l'òrgan directiu competent en matèria de qualitat agroalimentària.

h) En general, qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

3. Servei de Seguretat i Control de la Producció Agrària, a què li corresponen les funcions següents:

a) Gestionar el risc per a la salut derivat de l'ús dels mitjans de producció agrària.

b) Coordinar les actuacions en matèria de seguretat alimentària, tant en l'àmbit de la producció agrícola com la ramadera, incloent-hi la pesca extractiva i les explotacions aqüícoles, i programar els controls d'higiene en aquestes explotacions.

c) Proposar actuacions d'investigació en animals vius i en productes d'origen animal de residus de medicaments veterinaris i altres productes que es puguen detectar, i executar actuacions en matèria de comercialització i ús racional de medicaments veterinaris.

d) Dirigir les actuacions de control en els establiments i operadors del sector de l'alimentació animal, en l'àmbit dels subproductes animals i els productes derivats no destinats al consum humà, per a garantir la seguretat de les substàncies que s'incorporen a la cadena de producció, comercialització i en la fabricació dels pinsos.

e) Gestionar el Registre d'operadors d'alimentació animal, així com el d'operadors de subproductes animals i productes derivats no destinats al consum humà.

f) Dirigir les actuacions en matèria de comercialització i utilització de productes fitosanitaris en les explotacions agràries.

g) Fomentar i controlar l'adopció de bones pràctiques agrícoles, especialment en la gestió de recursos potencialment contaminants del sòl i de l'aigua.

h) Coordinar les actuacions en matèria de dejeccions ramaderes, així com els plans d'acció en zones vulnerables a la contaminació de nitrats, incloent-hi el control de l'ús dels llots de depuradores en coordinació amb altres direccions generals de la Conselleria.

i) Gestionar el laboratori de sanitat vegetal i la unitat d'anàlisi de sanitat animal adscrits a la Conselleria.

j) Realitzar les actuacions que corresponguen en relació amb els expedients sancionadors en l'àmbit de les seues competències.

k) En general, qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



Article 7. Subdirecció General d'Estructures Agràries i Cooperativisme

A la Subdirecció General d'Estructures Agràries i Cooperativisme li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència següents:

1. Servei d'Estructures Agràries i Cooperativisme, a què li corresponen les funcions següents:

a) Realitzar les actuacions necessàries per a la millora de les estructures agràries com a element d'ordenació del territori.

b) Dirigir i coordinar les reestructuracions parcel·làries i totes les actuacions relacionades amb aquestes.

c) Col·laborar i donar suport a les organitzacions professionals agràries valencianes en el desenvolupament de les seues funcions.

d) Fixar i impulsar les directrius en matèria de cooperativisme agrari, així com planificar, gestionar, coordinar i executar les mesures específiques en aquesta matèria.

e) Fer les actuacions en matèria d'arrendaments rústics i històrics,

f) Impulsar, dirigir i supervisar la realització, el desenvolupament i la modernització d'infraestructures agràries, així com proposar-ne la modificació.

g) Coordinar les actuacions de les diferents unitats administratives relatives a l'emissió dels informes de caràcter urbanístic i territorial que els corresponguen, ordenant-ne l'actuació per a garantir l'aplicació de criteris uniformes en els diferents àmbits territorials.

2. Servei d'Ordenació Agrària, a què li corresponen les funcions següents:

a) Realitzar la programació i execució de les activitats tècniques derivades de l'ordenació i millora de les produccions agràries en el marc de la normativa comunitària, incloent-hi les mesures de reestructuració i reconversió de cultius.

b) Elaborar plans d'actuació sectorial i mapes de cultius, així com dissenyar i gestionar les ajudes que s'hi puguen establir.



c) Fixar les mesures relatives als mitjans de producció, la introducció d'innovacions i l'avaluació de noves tècniques.

d) Gestionar la cobertura davant de danys climatològics mitjançant el foment de la contractació d'assegurances agràries.

e) Valorar els danys i instrumentar ajudes econòmiques en cas de catàstrofes meteorològiques.

f) Gestionar línies d'ajudes conjunturals a les explotacions agràries.

g) Supervisar les actuacions en matèria de maquinària agrícola.

h) En general, qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

3. Servei d'Ajudes Estructurals, a què li corresponen les funcions següents:

a) Programar, dirigir, executar i controlar les ajudes comunitàries o nacionals, l'objectiu de les quals siga modernitzar les explotacions agràries i millorar-ne la competitivitat promovent la incorporació de noves tecnologies o la seua adaptació a les exigències del mercat o de la legislació sectorial o mediambiental.

b) Exercir les funcions relatives a mesures de millora i ajust del marc estructural de les explotacions valencianes, incloent-hi iniciatives de gestió comuna o de coordinació i millora del mercat de la terra, cessió d'explotacions o cessament d'activitat.

c) En general, qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

4. Servei de Regadius, a què li corresponen les funcions següents:

a) Dirigir, controlar i gestionar els projectes i la resta de documents tècnics d'infraestructures hidràuliques de modernització de regadiu i ús eficient d'aigua per a reg en l'indicat àmbit d'actuació.

b) Proposar la tramitació de contractes d'assistència tècnica per a la redacció de projectes i direccions d'obra de modernització de regadiu.

c) Proposar el desenvolupament de normativa aplicable per a la redacció dels projectes i la direcció i control d'obres d'infraestructures hidràuliques de modernització de regadiu.

d) Dirigir, supervisar i controlar, i certificar i proposar la modificació, si és el cas, de les obres d'infraestructures hidràuliques de modernització de regadiu que li siguen assignades.

e) Redactar els documents tecnicoadministratius necessaris per a les contractacions corresponents.

f) Elaborar les normes d'explotació i l'aplicació de les normes sobre seguretat contingudes en la normativa sectorial aplicable en matèria d'ordenació i innovació d'infraestructures de modernització de regadiu a la Comunitat Valenciana.

g) Fer el seguiment en les obres d'infraestructures hidràuliques de modernització de regadiu del compliment de la normativa vigent en matèria de seguretat i salut en el treball i impacte ambiental.

h) Coordinar l'execució dels diferents contractes de projectes i obres per a garantir la major eficiència en el compliment pressupostari i, en general, quantes funcions li siguen assignades en relació amb el projecte, la construcció i la implantació de les infraestructures hidràuliques de modernització de regadiu.

i) Donar suport a les polítiques de millores en les infraestructures de modernització de regadiu i eficiència en l'ús de l'aigua i l'optimització i programació de la modernització del sistema de regadius i la racionalització de l'ús de l'aigua.

j) Elaborar la normativa sectorial sobre seguretat de preses, embassaments i basses per a reg i controlar l'aplicació de la normativa sectorial en matèria de seguretat de preses, embassaments i basses per a reg ubicats fora del domini públic hidràulic.

k) En general, qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



Article 8. Nivell administratiu de la Direcció General de Desenvolupament Rural

Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció General de Desenvolupament Rural s'estructura en les següents unitats administratives:

a) Subdirecció General d'Acció Territorial

b) Subdirecció General de Producció Ecològica i Qualitat Agroalimentària



Article 9. Subdirecció General d'Acció Territorial

A la Subdirecció General d'Acció Territorial li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència. Així mateix, li correspon la coordinació de les oficines comarcals, mitjançant l'adopció de criteris i l'elaboració de directrius, propostes d'instrucció i normes comunes per a l'adequat desenvolupament de les funcions de les oficines comarcals.

La Subdirecció General d'Acció Territorial està formada pels serveis següents:

1. Servei de Promoció de la Dona en l'Àmbit Rural, a què li corresponen les funcions següents:

a) Facilitar la incorporació de les dones en l'àmbit rural als sectors econòmics i millorar les seues condicions, reconeixent-les professionalment i promocionant-ne l'evolució dins del sector econòmic i, especialment, agrari i agroalimentari.

b) Impulsar i difondre actuacions que fomenten una visualització de les dones.

c) Fomentar la participació de dones en els àmbits de presa de decisió.

d) Ser fòrum de detecció i/o transmissió de necessitats reals de les dones de l'àmbit rural, tractant de buscar vies de solució i/o millora d'aquestes.

e) Col·laborar amb institucions i agents socials que treballen per la igualtat d'oportunitats de les dones dins de l'àmbit esmentat.

f) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei d'Estratègia Territorial Rural, a què li corresponen les funcions següents:

a) Executar l'Estratègia territorial rural de la Comunitat Valenciana, mitjançant la gestió, la coordinació i el control de les convocatòries d'ajudes en matèria de desenvolupament rural.

b) Controlar i aplicar els mecanismes de pagament de les convocatòries esmentades.

c) Col·laborar amb les diferents administracions en la implantació de l'Estratègia de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana i amb la Comissió Interdepartamental per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis Valencians.

d) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



Article 10. Subdirecció General de Producció Ecològica i Qualitat Agroalimentària

A la Subdirecció General de Producció Ecològica i Qualitat Agroalimentària li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència següents:

1. Servei de Producció Ecològica i Innovació, a què li corresponen les funcions següents:

a) Fomentar la producció ecològica i la valoració dels productes ecològics i el seu consum, el desenvolupament de productes ecològics i la promoció d'aquests.

b) Gestionar i coordinar, amb altres administracions públiques, institucions, associacions o empreses competents en la matèria, programes específics que permeten millorar la producció ecològica de manera contínua, coherent i des d'una perspectiva integral.

c) Fomentar la formació en agricultura ecològica en les escoles, les universitats i els centres de formació professional en coordinació amb els òrgans competents.

d) Fomentar el desenvolupament de tècniques agroecològiques.

e) Fomentar la implantació i difusió de mètodes ecològics en la lluita contra plagues i el desenvolupament de productes ecològics.

f) Promoure la innovació contínua en l'àmbit de la producció ecològica.

g) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei de Figures de Qualitat Agroalimentària, a què li corresponen les funcions següents:

a) Promoure nous mercats per als productes de qualitat agroalimentaris i els productes ecològics valencians.

b) Impulsar el desenvolupament d'una cadena alimentària que proporcione aliments de qualitat al consumidor.

c) Impulsar i tutelar les figures de qualitat diferenciada, l'agricultura ecològica i altres marques de qualitat relatives a la producció agroalimentària de la Comunitat Valenciana.

d) Impulsar els programes voluntaris de qualitat en la producció.

e) Fomentar a empreses agroalimentàries de productes artesanals i diferencials.

f) Gestionar i controlar les ajudes per a l'impuls i la competitivitat del sector agroalimentari.

g) Prestar serveis de millora de la qualitat.

h) Promoure la formació d'emprenedors agroalimentaris.

i) Donar suport a accions per al desenvolupament de productes agroalimentaris de qualitat agroecològica i el desenvolupament de mercats per a aquests.

j) Col·laborar i coordinar amb altres administracions públiques les actuacions per al foment i la promoció dels productes agroalimentaris.

k) Donar suport a les actuacions d'associacions, fundacions, federacions i organitzacions interprofessionals en aquest àmbit.

l) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

3. Servei de Control de la Qualitat Agroalimentària, a què li corresponen les funcions següents:

a) Elaborar plans d'inspecció en matèria de lluita contra el frau en la producció i comercialització de productes agroalimentaris.

b) Realitzar el control oficial de les mesures que adopten la indústria i els agents comercials del sector agroalimentari en matèria d'implantació i gestió de qualitat, excloent-ne els punts de venda directa al consumidor i els agents de la producció primària.

c) Fer el control oficial de qualitat dels productes alimentaris, en les fases de manipulació, transformació, envasament, emmagatzematge i transport, amb destinació al mercat de la Unió Europea.

d) Realitzar el control oficial de la qualitat en fertilitzants, en les fases de producció, transformació, envasament, emmagatzematge, transport i comercialització majorista i detallista, amb destinació al mercat de la Unió Europea.

e) Gestionar els laboratoris agraris excepte la unitat d'anàlisi de sanitat animal i el laboratori de sanitat vegetal.

f) Realitzar el control en escorxadors de la classificació de canals en boví i porcí.

g) Dur a terme les actuacions que corresponguen en relació amb els expedients sancionadors en matèria de defensa de la qualitat agroalimentària i de la qualitat vinícola.

h) Coordinar aquestes competències amb els plans i programes elaborats per l'òrgan directiu competent en matèria de sanitat vegetal.

i) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



Article 11. Nivell administratiu de la Direcció General de Política Agrària Comuna (PAC)

Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció General de Política Agrària Comuna (PAC) s'estructura en les següents unitats administratives:



a) Subdirecció General de Política Agrària Comuna i Competitivitat.

b) Subdirecció General d'Indústries Agroalimentàries i de transferència tecnològica.



Article 12. Subdirecció General de Política Agrària Comuna i Competitivitat

A la Subdirecció General de Política Agrària Comuna i Competitivitat li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència següents:

1. Servei de Pagaments Directes i Sol·licitud Única, a què li corresponen les funcions següents:

a) Programar, dirigir, executar i controlar els procediments necessaris per a la gestió de les ajudes comunitàries o nacionals, cofinançades amb fons comunitaris, tant del primer com del segon pilar de la PAC, dirigides a titulars d'explotacions agràries i l'objectiu de les quals siga donar suport a una renda viable dels productors, especialment dones i joves, i promoure la resiliència de les explotacions agrícoles.

b) Promoure una activitat i un desenvolupament agrari i rural sostenible econòmicament, socialment i mediambientalment, per tal de contribuir a una gestió més eficient dels recursos naturals i la potenciació dels serveis ecosistèmics en qualsevol zona del territori rural.

c) Mantindre actualitzades les bases de dades necessàries per a la tramitació de les ajudes PAC.

d) Emetre informes i estadístiques en relació amb els pagaments directes de la PAC i ajudes a superfícies per al desenvolupament rural a la Comunitat Valenciana.

e) Participar i coordinar grups de treball sobre orientació i desenvolupament de la PAC.

f) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei de Control i Suport Tècnic, a què li corresponen les funcions següents:

a) Programar, dirigir i executar els plans de control necessaris per a l'aplicació de la PAC a la Comunitat Valenciana, promovent l'aplicació del coneixement, la tecnologia, la digitalització i les tècniques de monitoratge requerides pels plans de control anteriors.

b) Aplicar les mesures d'intervenció en els mercats derivades de la PAC.

c) Prestar suport tècnic a l'aplicació dels diferents programes sectorials de l'Organització Comuna de Mercats Agraris (OCMA), els sistemes d'informació geogràfica relacionats amb les funcions relatives a la PAC, el Registre vitícola, el Sistema d'Informació Geogràfica de Parcel·les Agrícoles (SIGPAC), així com els nous registres que siguen necessaris per a l'aplicació de la PAC.

d) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

3. Servei de Gestió Agrària Sostenible, a què li corresponen les funcions següents:

a) Gestionar les mesures de foment previstes en la reglamentació comunitària tendent a la utilització sostenible de la superfície agrària, així com les destinades a pal·liar la problemàtica de l'agricultura en les zones de muntanya desfavorides.

b) Elaborar informes de seguiment sobre l'aplicació de les mesures que se li encomanen i les propostes de millora per a incrementar-ne l'eficàcia.

c) Coordinar el manteniment i suport tècnic i normatiu del registre de titulars d'efectius productius agrícoles, en particular, el Registre d'explotacions de productors agraris, amb funcionalitats que faciliten l'expansió de l'administració electrònica i la digitalització del món rural.

d) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



Article 13. Subdirecció General d'Indústries Agroalimentàries i de Transferència Tecnològica

A la Subdirecció General d'Indústries Agroalimentàries i de Transferència Tecnològica li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència següents:



1. Servei d'Indústries Agroalimentàries i Concentració de l'Oferta, a què li corresponen les funcions següents:

a) Prestar suport a la gestió tècnica, documental i tramitació d'ajudes de les activitats de transformació i industrialització de les petites i grans empreses, cooperatives i organitzacions de productors agroalimentaris.

b) Programar, desenvolupar i aplicar les mesures i polítiques sectorials actives relacionades amb l'organització, el foment i la millora de la diferenciació i competitivitat de les indústries agràries i alimentàries mitjançant el foment del coneixement innovador, la tecnologia i la digitalització.

c) Donar suport a l'organització amb finalitats econòmiques dels productors agraris, i el foment de l'associacionisme mitjançant la concentració, el seguiment i el control de les agrupacions, les organitzacions de productors i els altres operadors sectorials associatius.

d) Promoure mesures d'eficiència i innovació en la cadena alimentària, mesures de crisi de mercats, relacions interprofessionals i aprofitament alimentari.

e) Gestionar les ajudes comunitàries, nacionals i autonòmiques relatives a aquestes matèries.

f) Ordenar, gestionar i controlar el Registre d'establiments alimentaris (REA), així com el Registre d'embotelladors i el Registre d'etiquetatge d'empreses vitivinícoles.

g) Gestionar i custodiar el Registre de societats agràries de transformació de la Comunitat Valenciana, desenvolupant les actuacions que calguen en matèria de qualificació, promoció i ordenació de les societats.

h) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei de Transferència de Tecnologia, a què li corresponen les funcions següents:

a) Detectar i actuar sobre els problemes que afecten les produccions agràries, l'experimentació i adaptació de les innovacions en les tècniques de producció agropecuària, la introducció i l'assaig de nous materials vegetals.

b) Donar suport a la investigació agrària, la transferència de tecnologia als sectors productius agraris, l'assessorament i l'assistència tècnica als agricultors i ramaders en aquestes matèries, la divulgació de la informació sobre els avanços tecnològics, l'estudi dels cultius adaptat a les característiques de cada comarca, l'estudi dels microclimes per a adaptar-hi els cultius, l'estudi de l'impacte del canvi climàtic en els cultius actuals i el desenvolupament i la implantació de noves tecnologies, fomentant la formació contínua a través de l'organització de cursos, conferències i demostracions.

c) Gestionar les estacions experimentals i instituts tecnològics en el que estiga relacionat amb les seues competències.

d) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



Secció tercera

Secretaria Autonòmica d'Emergència Climàtica

i Transició Ecològica



Article 14. Estructura de la Secretaria Autonòmica d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica

De la Secretaria Autonòmica d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica depenen els centres directius següents:

a) Direcció General de Medi Natural i Avaluació Ambiental

b) Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental

c) Direcció General de l'Aigua

d) Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals

e) Direcció General del Canvi Climàtic

f) Direcció General de Transició Ecològica



De l'estructura dels centres directius de la Secretaria Autonòmica d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica



Article 15. Nivell administratiu de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental

1. Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental s'estructura en la següent unitat administrativa:

-Subdirecció General del Medi Natural i Avaluació Ambiental

2. S'adscriu a la Direcció General del Medi Natural i Avaluació Ambiental el Centre per a la Investigació i Experimentació Forestal (CIEF), creat pel Decret 19/2005, de 28 de gener, del Consell.



Article 16. Subdirecció General del Medi Natural i Avaluació Ambiental

A la Subdirecció General del Medi Natural li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis i unitats administratives sota la seua dependència següents:

1. Servei de Vida Silvestre i Xarxa Natura 2000, a què li corresponen les funcions següents:

a) Realitzar les actuacions de conservació i l'avaluació de repercussions de plans i projectes sobre la Xarxa Ecològica Europea Natura 2000.

b) Fer el seguiment, l'estudi, la protecció i la recuperació de les espècies silvestres de fauna i flora.

c) Mantindre actualitzat el Banc de dades de biodiversitat de la Comunitat Valenciana i els catàlegs d'espècies amenaçades.

d) Realitzar la gestió i planificació de la Xarxa Ecològica Europea Natura 2000.

e) Gestionar les microreserves de flora i reserves de fauna.

f) Elaborar i gestionar els plans i programes de recuperació d'espècies.

g) Realitzar el seguiment, control i erradicació d'espècies invasores.

h) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei de Gestió d'Espais Naturals Protegits, a què li corresponen les funcions següents:

a) Realitzar la gestió de reserves naturals, parcs naturals, paisatges protegits, monuments naturals, coves catalogades i zones humides catalogades.

b) Col·laborar amb els ajuntaments en la gestió dels paratges naturals municipals i les àrees naturals protegides per instruments internacionals.

c) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



3. Servei de Caça i Pesca, a què li corresponen les funcions següents:

a) Estudiar i elaborar propostes de directrius per a l'ordenació i gestió de la caça i pesca continental per a un aprofitament sostenible.

b) Tramitar els períodes hàbils de caça i pesca; vedes especials.

c) Gestionar autoritzacions i plans tècnics de caça i pesca; reserves i vedats, i aqüicultura continental.

d) Fomentar i controlar les espècies cinegètiques i piscícoles.

e) Gestionar la caça i la pesca en els espais en què les tinga encomanades.

f) Gestionar els espais cinegètics que, per raó de la seua naturalesa, li siguen atribuïts.

g) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



4. Servei d'Ordenació i Gestió Forestal, a què li corresponen les funcions següents:

a) Realitzar una ordenació integrada i gestió sostenible dels recursos forestals, i especialment de les forests d'utilitat pública i de les forests patrimonials de la Generalitat, així com la gestió i l'aprofitament de les rendes forestals.

b) Gestionar la conservació i la defensa hidrologicoforestal, el control de l'erosió i la lluita contra la desertificació; les vies pecuàries, les ordenacions integrals de forests i els tractaments silvícoles i les estadístiques forestals, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a la direcció general competent en matèria de prevenció d'incendis forestals.

c) Realitzar el control integrat de plagues i malalties en terrenys forestals; les obres de restauració i millora paisatgística d'ecosistemes forestals.

d) Elaborar i aplicar l'instrument de planificació i ordenació forestal de la Comunitat Valenciana.

e) Gestionar l'ordenació de l'ús públic sostenible de les forests.

f) Gestionar les tasques que se li encomanen en matèria de legalitat de la comercialització de la fusta i dels productes forestals i productes derivats.

g) Tramitar i inspeccionar les ajudes a propietaris o titulars d'explotacions forestals.

h) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

5. Servei d'Avaluació Ambiental Estratègica, a què li corresponen les funcions següents:

a) Tramitar l'avaluació ambiental de plans i programes.

b) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



Article 17. Nivell administratiu de la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental

1. Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental s'estructura en la següent unitat administrativa:



- Subdirecció General de Qualitat i Educació Ambiental

2. S'adscriu a la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental el Centre d'Informació i Documentació Ambiental (CIDAM), unitat administrativa les funcions de la qual estan regulades pel Decret 97/2010, d'11 de juny, del Consell, pel qual es regula l'exercici del dret d'accés a la informació ambiental i de participació pública en matèria de medi ambient de la Comunitat Valenciana.



Article 18. Subdirecció General de Qualitat i Educació Ambiental

A la Subdirecció General de Qualitat i Educació Ambiental li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis i les unitats administratives sota la seua dependència següents:



1. Servei de Prevenció i Control Integrat de la Contaminació, a què li corresponen les funcions següents:

a) Tramitar els expedients d'autoritzacions ambientals integrades i gestionar el Registre d'emissions i fonts contaminants (PRTR).

b) Col·laborar amb altres centres directius per al desenvolupament de les funcions de la seua competència segons se li encomane.

c) I qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



2. Servei de Residus, a què li corresponen les funcions següents:

a) Gestionar el règim d'autorització o inscripció de les operacions de producció o gestió de residus.

b) Tramitar expedients de trasllats de residus.

c) Tramitar expedients relatius a la normativa de sòls contaminats i restauració ambiental d'espais degradats.

d) Gestionar el règim d'utilització de residus inerts adequats.

e) Realitzar les actuacions d'execució, seguiment i impuls dels plans zonals de residus i la seua planificació territorial, incloent-hi les accions de sensibilització i foment dels plans zonals, així com la coordinació dels organismes encarregats de l'execució.

f) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



3. Servei d'Inspecció Mediambiental, a què li corresponen les funcions següents:

a) Fer la inspecció, la vigilància i el control del compliment de les matèries pròpies de la direcció general, en particular la proposta del pla i el programa anual d'inspecció en matèria de qualitat ambiental.

b) Instruir i tramitar expedients sancionadors i, quan calga, de responsabilitat mediambiental en les matèries competència de la direcció general.

c) Tramitar els recursos contra els actes dictats en l'exercici d'aquestes funcions.

d) Fomentar la formació i informació en matèria sancionadora, en particular a agents de l'autoritat i altres administracions públiques.



e) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



4. Servei de Protecció de l'Atmosfera, a què li corresponen les funcions següents:

a) Realitzar funcions d'explotació i gestió del sistema de vigilància i control de la qualitat de l'aire.

b) Gestionar les actuacions relatives al comerç de drets d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle.

c) Dur a terme les actuacions relatives a les activitats potencialment contaminants de l'atmosfera.

d) Formular proposta d'actuacions en matèria de contaminació acústica.

e) Tramitar la concessió de l'etiqueta ecològica europea.

f) Tramitar les certificacions de les convalidacions per inversions mediambientals.

g) Gestionar el registre de centres segons el Reglament relatiu al sistema comunitari de gestió i auditoria mediambientals (EMAS), així com el registre d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental.

h) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



5. Servei de Prevenció, Reutilització, Foment del Reciclatge i Gestió Circular de Recursos, a què li corresponen les funcions següents:

a) Establir el règim de les actuacions de prevenció i minimització de residus.

b) Tramitar les autoritzacions administratives de reutilització i preparació per a la reutilització de residus.

c) Tramitar les autoritzacions administratives de reutilització de residus per a convertir-los en recursos.

d) Gestionar fangs de depuració i material bioestabilitzat quan tenen la consideració de residu.

e) Fomentar l'educació ambiental en l'àmbit de les competències de la Direcció General de Qualitat i Educació Ambiental.

f) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



6. Servei d'Avaluació d'Impacte Ambiental, a què li corresponen les funcions següents:

a) Tramitar les avaluacions d'impacte ambiental de projectes públics i privats.

b) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



Article 19. Nivell administratiu de la Direcció General de l'Aigua

Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció General de l'Aigua s'estructura en la següent unitat administrativa:

-Subdirecció General de Planificació i Infraestructures Hidràuliques.



Article 20. Subdirecció General de Planificació i Infraestructures Hidràuliques

A la Subdirecció General de Planificació i Infraestructures Hidràuliques li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència següents:

1. Servei de Planificació de Recursos Hidràulics i Qualitat de les Aigües, a què corresponen les funcions següents:

a) Fer els treballs de planificació que afecten els sistemes d'explotació inclosos íntegrament a la Comunitat Valenciana, en el marc de la demarcació hidrogràfica corresponent.

b) Elaborar i proposar accions en la planificació de les demarcacions hidrogràfiques de conques intercomunitàries que afecten la Comunitat Valenciana.

c) Elaborar, gestionar i programar plans i estudis relacionats amb l'abastiment, la defensa contra inundacions i la qualitat, l'estalvi i la reutilització de l'aigua.

d) Elaborar i gestionar les bases d'informació relatives a l'inventari de recursos hídrics i la seua qualitat, i als estudis, projectes i implantació d'obres hidràuliques.

e) Fer el seguiment del Pla d'inversions estratègiques.

f) Participar i proposar actuacions en la planificació territorial.

g) Coordinar les relacions institucionals de la Generalitat amb els òrgans de govern, gestió i planificació de les demarcacions hidrogràfiques de què forma part.

h) Dur a terme les actuacions que calguen derivades de l'aplicació de la Directiva marc europea de l'aigua.

i) Controlar la qualitat de les aigües costaneres i de transició de la Comunitat Valenciana, així com les aigües de bany.

j) Fer les tramitacions relacionades amb l'autorització i el control dels abocaments al domini públic marítim terrestre.

k) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei d'Infraestructures Hidràuliques Urbanes, a què, sense perjudici de les funcions atribuïdes al servei de regadius en matèria de modernització de regadius i en coordinació amb aquest, corresponen les funcions següents:

a) Dirigir, controlar i gestionar els projectes i la resta de documents tècnics d'infraestructures hidràuliques que siguen competència o d'interés de la Generalitat en matèria d'abastiment urbà en alta, sanejament i canalització i defensa contra inundacions que s'executen en trams urbans o per conveni específic amb municipis o l'Estat.

b) Proposar la tramitació de contractes d'assistència tècnica per a la redacció de projectes i direccions d'obra en el seu àmbit.

c) Proposar el desenvolupament de normativa aplicable per a la redacció dels projectes i la direcció i control d'obres d'infraestructures hidràuliques.

d) Dirigir, supervisar i controlar, i certificar i proposar la modificació, si és el cas, de les obres d'infraestructures hidràuliques que li siguen assignades.

e) Dur a terme l'explotació d'aquelles instal·lacions que se li encomanen, així com d'embassaments en domini públic titularitat de la Generalitat.

f) Proposar, redactar i tramitar els documents tecnicoadministratius necessaris per a les contractacions corresponents.

g) Realitzar el seguiment en aquestes obres del compliment de la normativa vigent en matèria de seguretat i salut en el treball i impacte ambiental.



h) Coordinar l'execució dels diferents contractes de projectes i obres per a garantir la major eficiència en el compliment pressupostari.

i) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



3. Servei del Cicle Integral de l'Aigua, a què corresponen les funcions següents:

a) Promoure la millora de l'eficiència del cicle hídric, en especial l'increment de la disponibilitat de recursos mitjançant la planificació, la direcció, l'execució i el control de projectes i documents tècnics de construcció d'infraestructures hidràuliques, excepte els corresponents a modernització de regadius, els quals correspondran al Servei de Regadius, dependent de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, i en coordinació amb aquesta; en particular les d'interés mediambiental, estalvi d'aigua, emmagatzematge (embassaments), conducció i regulació de les aigües regenerades per a qualsevol ús, xarxes de transport d'aigua en alta o bé altres tipus de xarxes urbanes, incloent-hi els elements de regulació i alimentació energètica que formen part d'aquestes xarxes, que siguen competència o d'interés per a la Generalitat o per conveni específic amb municipis o l'Estat.

b) Redactar els documents tecnicoadministratius necessaris per a les contractacions corresponents.

c) Fer el seguiment en les obres en matèria de seguretat i salut en el treball i impacte ambiental.

d) Controlar i explotar les infraestructures que se li atribuïsquen, o altres sistemes com ara dessalinització i reutilització que, per la seua complexitat i/o entitat, aconsellen un control de la gestió que en garantisca el funcionament correcte.

e) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



Article 21. Nivell administratiu de la Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals

Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció General de Prevenció d'Incendis Forestals s'estructura en les unitats següents:

1. Servei de Prevenció d'Incendis Forestals, a què corresponen les funcions següents:

a) Efectuar la gestió i planificació de les polítiques de prevenció de la iniciació i prevenció de la propagació dels incendis forestals en els terrenys forestals de la Comunitat Valenciana.

b) Realitzar la gestió i planificació de la silvicultura preventiva.

c) Realitzar actuacions en infraestructures de prevenció d'incendis forestals.

d) Desenvolupar actuacions per a la investigació de causes dels incendis forestals, així com gestionar, organitzar i coordinar el Grup Operatiu d'Investigació d'Incendis Forestals.

e) Organitzar i gestionar la recollida de dades sobre incendis forestals i la seua anàlisi estadística; l'ordenació i el desenvolupament en matèria de big data en prevenció d'incendis forestals.

f) Gestionar i coordinar la cartografia temàtica en matèria de prevenció d'incendis forestals.

g) Executar la planificació, la direcció, la gestió i la coordinació de la vigilància contra el risc d'incendis i la vigilància preventiva com a element bàsic en aquesta matèria.

h) Coordinar i desenvolupar actuacions postincendi amb caràcter d'emergència durant el primer any posterior a l'incendi.

i) Fomentar la col·laboració científica i acadèmica, així com el seguiment i la participació en projectes nacionals i internacionals en matèria de prevenció d'incendis forestals.

j) Fomentar les polítiques de desenvolupament tecnològic en matèria de prevenció d'incendis forestals.

k) Dur a terme les funcions de vigilància, control i instrucció d'expedients sancionadors en les matèries pròpies d'aquesta direcció general.

l) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei de Conciliació d'Usos i Sensibilització per a la Prevenció d'Incendis, a què corresponen les funcions següents:

a) Gestionar les polítiques d'informació, promoció i conscienciació ciutadana en matèria de prevenció d'incendis forestals.

b) Realitzar actuacions per al desenvolupament, la promoció i la dinamització d'alternatives a l'ús cultural del foc en zones de risc.

c) Regular els aprofitaments i usos forestals amb finalitats de prevenció d'incendis en el marc de la sostenibilitat forestal i com a eina per a coadjuvar en l'economia rural del territori.

d) Dur a terme actuacions per al foment i la dinamització de la participació ciutadana en la política de prevenció d'incendis forestals, així com per a la promoció i dinamització del voluntariat en activitats en prevenció d'incendis forestals.

e) Elaborar, gestionar i tramitar línies de subvenció per a la prevenció d'incendis forestals.

f) Promoure convenis de col·laboració amb les associacions, el voluntariat i les federacions esportives que utilitzen la forest com a base de les seues activitats.

g) Executar les polítiques de prevenció, compatibilitat i conciliació en l'ús públic i recreatiu de les forests.

h) Desenvolupar activitats orientades a la formació i sensibilització ciutadana dels diferents sectors, campanyes institucionals d'educació ambiental en l'àmbit d'aquesta direcció general i cursos de formació en la prevenció d'incendis forestals.

i) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



Article 22. Nivell administratiu de la Direcció General del Canvi Climàtic

1. Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció General del Canvi Climàtic s'estructura en les unitats següents:

a) Subdirecció General del Canvi Climàtic

b) Subdirecció General d'Educació Ambiental



Article 23. Subdirecció General del Canvi Climàtic

A la Subdirecció General del Canvi Climàtic li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis i unitats administratives sota la seua dependència següents:

1. Servei de Coordinació de Polítiques de Canvi Climàtic, a què li corresponen les següents funcions

a) Vetlar pel compliment de la Declaració d'emergència climàtica aprovada pel Consell el 6 de setembre de 2019.

b) Impulsar les actuacions necessàries per a l'èxit dels objectius continguts en la Declaració d'emergència climàtica.

c) Fer el seguiment i l'avaluació dels diferents indicadors de l'Estratègia valenciana de canvi climàtic i energia 2030 i del compliment dels seus objectius.

d) Revisar la legislació vigent a fi d'identificar aquelles normes que afavorisquen l'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle o dificulten combatre els efectes del canvi climàtic.

e) Elaborar nous projectes normatius de mitigació i lluita contra el canvi climàtic.

f) Coordinar i impulsar plans i programes en relació amb les mesures i estratègies de mitigació i adaptació al canvi climàtic.

g) Coordinar accions amb altres administracions públiques en la lluita contra el canvi climàtic; en particular, donar suport als municipis de la Comunitat Valenciana en el desenvolupament dels seus plans d'adaptació de clima i energia, i alinear polítiques i estratègies autonòmiques amb els plans nacionals existents.



Article 24. Subdirecció General d'Educació Ambiental

A la Subdirecció General d'Educació Ambiental li correspon planificar, dirigir, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis i les unitats administratives sota la seua dependència següents:

1. S'adscriu a la Direcció General del Canvi Climàtic el Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV).

2. Servei d'Educació Ambiental, a què corresponen les funcions següents:

a) Impulsar, dissenyar, desenvolupar i coordinar el projecte d'educació ambiental necessari per a dur a terme el que estableix la Guia d'acció d'educació ambiental (Educació Ambiental en Ruta- EAR), així com les seues revisions.

b) Dissenyar i desenvolupar programes formatius sobre l'educació ambiental.

c) Recopilar i difondre la informació i el coneixement necessaris per a impulsar i donar suport amb rigor científic a les iniciatives d'educació ambiental.

d) Impulsar la innovació en educació ambiental.

e) Promoure i impulsar espais de trobada i treball per a l'intercanvi d'experiències i coneixements amb tots els actors relacionats amb la matèria.

f) Establir mecanismes de col·laboració amb altres departaments de la Generalitat que duguen a terme accions en matèria d'educació ambiental.

g) Promoure aliances amb entitats públiques i privades que duguen a terme accions d'educació ambiental, així com participar en programes i iniciatives nacionals i internacionals en la matèria.

h) Mantindre i gestionar el Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana.

i) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

3. Servei d'Agenda Climàtica 2030, a què li corresponen les següents funcions:

a) Realitzar el desenvolupament, seguiment i compliment de l'Agenda 2030 a la Comunitat Valenciana en l'àmbit de les competències pròpies d'aquesta conselleria, amb la necessària col·laboració amb Presidència i la conselleria competent en matèria de cooperació internacional en les seues respectives atribucions.

b) Dur a terme les actuacions dirigides a l'adequada coordinació de les activitats que es desenvolupen en el marc de l'Agenda 2030 en l'àmbit de les competències pròpies d'aquesta conselleria.

c) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



Article 25. Nivell administratiu de la Direcció General de Transició Ecològica

Per al desenvolupament de les seues funcions, la Direcció General de Transició Ecològica s'estructura en la unitat següent:

- Subdirecció General de Transició Ecològica.

Article 26. Subdirecció General de Transició Ecològica

A la Subdirecció General de Transició Ecològica li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència següents:

1. Servei de Foment de les Energies Renovables, a què li corresponen les funcions següents:

a) Planificar, dissenyar i realitzar les actuacions necessàries per a promoure l'ús i la instal·lació d'energies renovables en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

b) Organitzar accions de comunicació, formació i suport dirigides a fomentar l'ús d'energies renovables.

c) Gestionar línies d'ajudes per a la implantació d'energies renovables.

d) Gestionar línies d'ajudes per a promoure l'autoconsum energètic amb renovables.

e) Gestionar i tramitar les autoritzacions d'instal·lacions d'energies renovables en coordinació amb aquelles conselleries amb competències concurrents.

f) Col·laborar amb altres administracions públiques, institucions o entitats per a la difusió i implementació de programes públics l'objectiu dels quals siga l'impuls d'energies renovables.

g) Proposar i desenvolupar fórmules de col·laboració amb centres d'investigació, universitats i altres organismes en matèria de fonts d'energia renovable.

h) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei d'Eficiència Energètica per a la Transició Ecològica, a què li corresponen les funcions següents:

a) Planificar, dissenyar i realitzar les actuacions necessàries per a fomentar l'eficiència energètica en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

b) Organitzar accions de comunicació, formació i suport dirigides a fomentar l'eficiència energètica.

c) Elaborar nous projectes normatius per a l'impuls de la transició ecològica.

d) Dissenyar i gestionar actuacions que afavorisquen l'aprofitament i l'estalvi energètics.

e) Dissenyar i gestionar actuacions que impulsen la transició ecològica, mitiguen la contaminació i faciliten la mobilitat sostenible.

f) Impulsar i promoure iniciatives i investigacions sobre transició i eficiència energètica.

g) Elaborar plans estratègics per als principals sectors emissors.

h) Col·laborar amb altres administracions públiques, institucions o entitats per a la difusió i implementació de programes públics l'objecte dels quals siga promoure l'eficiència energètica en tots els sectors i àmbits de la Comunitat Valenciana.

i) Regular els procediments per a evitar les pèrdues d'energia i vetlar pel seu aprofitament.

j) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

k) L'exercici d'aquestes funcions es realitzarà en coordinació amb els altres centres directius amb competències concurrents en aquesta matèria.



Secció quart

Subsecretaria



Article 27. Subsecretaria

1. La Subsecretaria, sota la directa dependència de la persona titular del departament, exercirà les funcions establides en l'article 69 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, així com la tramitació dels procediments de responsabilitat patrimonial i l'exercici de la potestat disciplinària respecte del personal adscrit a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, excepte en el cas que la sanció proposada siga la de separació del servei.

2. La Subsecretaria, en particular, dirigeix i coordina les funcions corresponents a la gestió administrativa i de personal, la contractació, la supervisió de projectes i assumptes generals i la gestió econòmica, pressupostària i organitzativa, i li corresponen, així mateix, les funcions d'assessorament, assistència i impuls en matèria d'igualtat, i les funcions que la normativa i la política de protecció de dades de la Conselleria li assignen.

3. Per a l'execució de les funcions que té assignades la Subsecretaria, aquesta s'estructura en les següents unitats administratives:

a) La Subdirecció General del Gabinet Tècnic

b) La Secretaria General Administrativa



Article 28. De la Subdirecció General del Gabinet Tècnic

Depenent funcionalment de la persona titular de la Conselleria i orgànicament de la Subsecretaria, a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic li corresponen les funcions concernents a planificació, documentació, publicacions, comunicació i seguiment parlamentari. Així mateix, exercirà com a unitat d'igualtat de la Conselleria, amb caràcter transversal i en coordinació amb el centre directiu de la Generalitat amb competències en matèria d'igualtat de gènere, segons indica l'Acord del Consell, de 28 d'agost de 2015, i la resta de normativa d'aplicació. La Subdirecció queda estructurada en els serveis següents:

1. Servei d'Informes i Activitat Parlamentària, a què li corresponen les funcions següents:

a) Assessorar, d'acord amb criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, la persona titular del departament.

b) Elaborar i analitzar la informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria, preparant els informes, els estudis tècnics i les memòries necessaris.

c) Coordinar les actuacions de la Conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària.

d) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, a què li corresponen les funcions següents:

a) Recopilar, analitzar i proporcionar als òrgans superiors i directius la informació socioeconòmica adequada per a la política de la Conselleria.

b) L'organització i custòdia dels fons bibliogràfics a fi de mantindre un centre de documentació d'interés per a la Conselleria.

c) Organitzar l'estadística agroalimentària valenciana, tant en ús propi com en compliment dels acords amb altres institucions.

d) Proposar i elaborar publicacions i estadístiques en matèria pròpia de la Conselleria.

e) Realitzar l'elaboració d'informació periòdica del sector agrari i pesquer.

f) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.





Article 29. De la Secretaria General Administrativa

A la Secretaria General Administrativa li corresponen les funcions establides en l'article 73.2 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i s'estructura en els serveis següents:

1. Servei de Coordinació i Suport Tècnic, a què li corresponen les funcions següents:

a) Prestar suport tècnic en la confecció d'ordres, convenis i disposicions de caràcter general.

b) Tramitar aquells expedients que li corresponguen relatius a assumptes que hagen d'elevar-se al Consell o a la comissió prèvia per a l'aprovació o el coneixement d'aquests, el trasllat dels seus acords i la custòdia de les certificacions d'aquests.

c) Coordinar i impulsar la tramitació de projectes normatius i convocatòries de subvencions i ajudes.

d) Tramitar convenis de col·laboració i acords de cooperació, i expedients de responsabilitat patrimonial que li corresponguen.

e) Tramitar els suggeriments i queixes que afecten matèries pròpies.

f) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

2. Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, a què li corresponen les funcions següents:

a) Elaborar la planificació i programació econòmica.

b) Elaborar l'avantprojecte de pressupostos i tramitar les modificacions pressupostàries.

c) Gestionar, fer el seguiment i controlar l'execució pressupostària, així com la gestió de despeses i ingressos.

d) Supervisar l'activitat de gestió economicopressupostària que realitzen altres unitats i tramitar els documents comptables de despeses i ingressos pressupostaris i extrapressupostaris.

e) Elaborar la informació economicopressupostària precisa per a la gestió de les unitats administratives.

f) Gestionar, fer el seguiment i controlar els fons comunitaris.

g) Coordinar i fer el seguiment de les caixes, així com de la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius.

h) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.

3. Servei de Personal, a què li corresponen les funcions següents:

a) Fer la gestió del personal tramitant-ne les incidències.

b) Coordinar les accions, els processos, les estructures i els mètodes de treball, així com els procediments administratius i instruments de gestió del personal.

c) Preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.

d) Conservar i custodiar els expedients personals dels empleats i les empleades públics; tramitar els expedients disciplinaris.

e) Confeccionar nòmines i incidències d'aquestes.

f) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



4. Servei de Contractació, a què li corresponen les funcions següents:

a) Preparar, tramitar i fer seguiment dels expedients de contractació de la Conselleria.

b) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies.



5. Servei d'Organització i Tècniques de Gestió, a què li corresponen les funcions següents:

a) Racionalitzar els procediments administratius.

b) Impulsar i coordinar la implantació i el desenvolupament dels sistemes i instruments de la gestió de la qualitat i la transparència en la Conselleria i l'accés a la informació pública.

c) Efectuar estudis i propostes sobre la normalització de documentació, simplificació i transparència administrativa.

d) Dur a terme les accions de millora de la qualitat.

e) Elaborar estudis i anàlisis previs a la informatització dels procediments.

f) Coordinar i informar l'òrgan superior o centre directiu competent en matèria de qualitat dels serveis públics i simplificació administrativa, de transparència i participació ciutadana i de responsabilitat social, de totes les actuacions de la Conselleria en aquestes matèries.

g) Coordinar les funcions de gestió necessàries en compliment de la normativa de protecció de dades de caràcter personal, donant suport tècnic als òrgans gestors de la Conselleria, segons el que preveu la política de protecció de dades d'aquesta.

h) Aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



6. Servei de Patrimoni i Assumptes Generals, a què li corresponen les funcions següents:

a) Gestionar, controlar i supervisar els serveis generals de la Conselleria.

b) Coordinar les unitats de registre de documents de la Conselleria i gestió del Registre general.

c) Gestionar l'arxiu dels documents de la Conselleria.

d) Tramitar la gestió patrimonial dels immobles adscrits a la Conselleria.

e) Qualsevol altra que li siga encomanada en relació amb les matèries que li són pròpies

7. Servei de Supervisió de Projectes, Infraestructures i Gestió Energètica, a què li correspon:

a) Verificar que s'han tingut en compte les disposicions de caràcter legal o reglamentari, així com la normativa tècnica que li siga aplicable a cada tipus dels avantprojectes i projectes d'obra, així com les seues modificacions i liquidacions, la supervisió dels quals exigisca la legislació vigent.

b) Examinar que els preus dels materials i de les unitats d'obra són els adequats per a l'execució del contracte d'obres; l'elaboració i manteniment de bases de preus d'unitats d'obra.

c) Proposar a l'òrgan de contractació criteris i orientacions de caràcter tècnic per a incloure'ls, si és el cas, en la norma o instrucció corresponent.

d) Dirigir la redacció o elaborar projectes o memòries valorades relatius a obres de reformes, reparacions o ampliacions dels edificis propis de la Conselleria, així com supervisar-ne el manteniment, procurant la racionalització i optimització de recursos, amb especial atenció al desenvolupament sostenible i la reducció de la despesa energètica, i en general les funcions relatives a projectes i obres, previstes en la legislació de contractes del sector públic.

e) I qualsevol altra funció anàloga que se li encomane en matèria de la seua competència, sempre que no siga competència d'altres serveis.

8. Servei d'Atenció a Aplicacions de Gestió, a què li correspon:

a) Coordinar i prioritzar la demanda d'aplicacions d'ús específic en matèria agroalimentària, pesquera, de política agrària comuna, d'estructures agràries i de medi ambient i canvi climàtic per a traslladar-les ordenadament a la DGTIC per a incloure-les en el Catàleg d'aplicacions de la Generalitat.

b) Coordinar i prioritzar la demanda d'aplicacions d'ús específic de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària com a organisme pagador per a traslladar-les ordenadament a la DGTIC per a incloure-les en el Catàleg d'aplicacions de la Generalitat.

c) Efectuar suport tècnic per a l'elaboració de directrius i requisits tecnològics associats als procediments i normativa pròpia en matèria agroalimentària, pesquera, de política agrària comuna i d'estructures agràries, en col·laboració amb la DGTIC.

d) Qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.





TÍTOL III

De l'organització territorial



Article 30. Direccions territorials

1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cada una de les capitals de les províncies d'Alacant, Castelló i València hi haurà una Direcció Territorial d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, sota la dependència orgànica de la Subsecretaria i amb competència en el territori de la respectiva província.

2. Funcionalment, les direccions territorials depenen de les direccions generals en consideració a la matèria a què, en cada cas, es referisca la corresponent actuació administrativa.



Article 31. Atribucions de les direccions territorials

1. En l'àmbit territorial que corresponga en cada una de les províncies dependents de la Subsecretaria, hi haurà, amb nivell de subdirecció general, una direcció territorial que haurà de dirigir i coordinar els serveis, les seccions i les unitats administratives que s'hi adscriuen i vetlar pel seu funcionament correcte, adoptant les mesures que calguen.

2. La direcció territorial, en coordinació amb els òrgans directius implicats, podrà encomanar al seu personal aquelles activitats pròpies de la seua condició professional, relacionades amb qualsevol línia de treball desenvolupada en la seua província, en funció de les necessitats, amb independència de la unitat en què estiga destinat.

3. En cada direcció territorial ha d'haver-hi:

a) Una secretaria territorial, amb nivell de direcció de servei, que prestarà assistència tècnica a la persona titular de la direcció territorial i exercirà les atribucions de tramitació administrativa, de gestió de personal, d'assumptes generals i de gestió econòmica i pressupostària, així com aquelles funcions que se li atribuïsquen o deleguen. Així mateix, haurà de substituir la persona titular de la direcció territorial, en cas d'absència, vacant o malaltia.

b) Un servei territorial de medi ambient, a què correspondrà l'exercici de les funcions i la coordinació de les tasques dels agents mediambientals i de les diferents unitats administratives que se li assignen, en l'àmbit de la seua competència.



c) Un servei territorial d'agricultura, a què correspondrà l'exercici de les funcions i la coordinació de les diferents unitats administratives que se li assignen en l'àmbit de la seua competència.



Article 32. Oficines comarcals

1. Les oficines comarcals són unitats administratives territorialment desconcentrades, d'atenció directa a la ciutadania, orgànicament adscrites a la Subsecretaria de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, i funcionalment dependents de la Subsecretaria i de les direccions generals en l'àmbit de les seues competències respectives, en funció de la matèria a la qual, en cada cas, es referisca l'actuació administrativa corresponent.

2. Les oficines comarcals han d'exercir les funcions següents: informar i assistir la ciutadania; gestionar, inspeccionar i tramitar expedients d'ajudes i subvencions; subministrar dades i informació als centres superiors i directius de la Conselleria; col·laborar en la formació dels professionals dels sectors productius del seu àmbit material d'actuació; qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.



3. Les direccions territorials en el seu respectiu àmbit territorial, i en coordinació amb la Direcció General de Desenvolupament Rural, hauran de prestar suport a les oficines comarcals, a fi d'assegurar l'adequat desenvolupament de les seues funcions.



Disposició addicional



Única. De la Comissió de Transparència

Es crearà la Comissió de Transparència, que es constitueix en l'àmbit de la Conselleria, integrada per personal propi d'aquesta i sota la dependència de la Subsecretaria, en els termes que s'establisquen reglamentàriament.



Disposició transitòria



Única. Règim transitori de les unitats i els llocs de treball

Fins que no es procedisca a la provisió dels llocs de treball previstos en aquesta ordre, les unitats administratives actualment vigents continuaran donant suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que tenien atribuïts amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta ordre sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda.

Tot això es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades d'aquesta ordre, així com les actuacions que calguen sobre els esmentats llocs de treball en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura administrativa, sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta. Així mateix, des del moment de l'entrada en vigor d'aquesta ordre, i sense perjudici de l'anterior, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que siguen procedents, de conformitat amb la reorganització efectuada.



Disposició derogatòria



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions que, del mateix rang o d'un rang inferior, s'oposen al que disposa aquesta ordre.



Disposicions finals



Primera. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 22 d'abril de 2021.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollá Herrera.

Mapa web