Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 1/2021, de 20 d'abril, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es desplega el Decret 179/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9069 de 26.04.2021
Número identificador:  2021/4126
Referència Base de Dades:  003697/2021
 



ORDRE 1/2021, de 20 d'abril, de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es desplega el Decret 179/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica. [2021/4126]

PREÀMBUL



El Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, entre les quals es troba la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, amb competències en matèria de participació ciutadana, transparència, responsabilitat social, foment de l'autogovern i cooperació al desenvolupament. Aquesta norma organitzativa ha sigut completada, quant a les secretaries autonòmiques, pel Decret 7/2019, de 20 de juny, del president de la Generalitat. Per altra banda, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, amb l'objectiu primordial d'atendre amb eficàcia les competències que s'han atribuït a cadascun dels departaments esmentats. Finalment, mitjançant el Decret 179/2020, de 30 d'octubre, del Consell, s'ha aprovat el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, que adequa la seua estructura orgànica al nou marc normatiu i règim competencial, i determina les competències que s'atribueixen als òrgans superiors i als centres directius que la componen.



L'article 156 del Decret 105/2019 disposa que, amb posterioritat a l'aprovació del reglament orgànic i funcional, el nivell administratiu es desenvoluparà mitjançant ordre d'aquesta conselleria. El nivell administratiu de la Conselleria està constituït per totes les unitats dependents directament dels òrgans superiors i del nivell directiu.

Per tot això, de conformitat amb l'article 4 del Decret 179/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, i els articles 28.e i 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, amb els informes previs de les conselleries d'Hisenda i Model Econòmic; i de Justícia, Interior i Administració Pública,





ORDENE





TÍTOL I

Estructura i funcions dels serveis centrals de la Conselleria



CAPÍTOL I

Unitats que depenen directament

de la persona titular de la Conselleria



Article 1. Gabinet de la persona titular de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica

El Gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata a aquesta, de la qual depén directament.



CAPÍTOL II

Secretaria Autonòmica de Participació i Transparència



Secció primera

Unitats que depenen directament de la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Participació i Transparència



Article 2. Secretaria Autonòmica de Participació i Transparència

1. De la Secretaria Autonòmica de Participació i Transparència depén:

a) L'Oficina de Control de Conflictes d'Interessos, amb rang de subdirecció general, que actua amb autonomia funcional en el compliment de les seues finalitats.

b) El Servei del Registre de Grups d'Interés de la Generalitat.

2. De l'Oficina de Control de Conflictes d'Interessos depén el Servei de l'Oficina de Control de Conflictes d'Interessos.

2.1. El Servei de l'Oficina de Control de Conflictes d'Interessos exerceix les funcions encomanades pel director o la directora de l'Oficina de Control de Conflictes d'Interessos i, en particular, les següents:

a) Gestionar el Registre de Control de Conflictes d'Interessos, que inclourà les dades sobre les activitats, els béns i el patrimoni de les persones que exercisquen un càrrec públic a les quals fa referència l'article 2 de la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, d'incompatibilitat i conflictes d'interessos de persones amb càrrecs públics no electes (en endavant, Llei 8/2016, de 26 d'octubre), així com rebre i custodiar les declaracions i la documentació preceptiva en els termes previstos reglamentàriament.



b) Emetre un informe preceptiu i vinculant sobre la compatibilitat de la declaració d'activitats, i de la declaració de béns, drets i obligacions patrimonials, realitzades per les persones que ocupen alts càrrecs, en el seu nomenament, en el seu cessament, i durant els tres anys posteriors a aquest, així com proposar la resolució, en relació amb els càrrecs cessats, sobre la compatibilitat de l'activitat que es pretén realitzar.



c) Requerir les persones afectades perquè complisquen les obligacions previstes en la Llei 8/2016, de 28 d'octubre.

d) Realitzar un informe anual, que serà públic, sobre situacions de compatibilitat i incompatibilitat, incidències i aplicació del règim disciplinari, i qualsevol fet rellevant en la seua gestió.

e) Informar els òrgans que tenen al seu càrrec la funció inspectora quan es detecte alguna irregularitat i, en cas de situacions d'il·lícit penal aparent, informar la fiscalia immediatament.

f) Rebre els escrits d'abstenció i inhibició de les persones a les quals fa referència l'article 2 de la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, quan aquestes persones estiguen obligades a abstenir-se en els termes que preveu la legislació administrativa de l'Estat o autonòmica, així com els referents a la recusació d'aquests.

g) Proposar la incoació i instruir expedients sancionadors per les infraccions contingudes en la Llei 8/2016, de 28 d'octubre.

h) Exercir la labor inspectora en cas que l'Oficina tinga coneixement de qualsevol indici d'irregularitat en matèria d'incompatibilitats o conflictes d'interessos per denúncia, petició raonada d'altres òrgans o entitats o a iniciativa pròpia.

i) Realitzar les comprovacions que foren necessàries per a verificar el contingut de les declaracions i documentació presentades pel personal inclòs en l'àmbit d'aplicació del Decret 65/2018, pel qual es desplega la Llei 8/2016, de 28 d'octubre.

j) Elaborar i proposar el desplegament normatiu d'aquesta matèria.

k) Qualsevol altra funció prevista en les disposicions legals o reglamentàries.

3. El Servei del Registre de Grups d'Interés de la Generalitat exerceix les funcions encomanades per l'òrgan responsable del registre i, en particular, les següents:

a) La gestió del Registre de Grups d'Interés de la Generalitat, registre electrònic destinat a facilitar la identificació pública i el control de l'activitat d'influència que realitzen els grups d'interés davant la Generalitat, el seu sector públic instrumental i les Corts.

b) Practicar les actuacions de verificació i els procediments d'investigació que corresponguen, inclosos els que tinguen el seu origen en alertes o denúncies, així com la seua tramitació, en els termes establits per la Llei 25/2018, de 10 de desembre, reguladora de l'activitat dels grups d'interés (en endavant, Llei 25/2018, de 10 de desembre).

c) Requerir les persones, entitats i organitzacions incloses en l'àmbit d'aplicació de la llei perquè complisquen el que estableix la Llei 25/2018, de 10 de desembre.

d) Proposar la resolució sobre les sol·licituds d'inscripció o baixa en el Registre de Grups d'Interés de la Generalitat.

e) Proposar la incoació i instruir els procediments sancionadors per les infraccions previstes en la Llei 25/2018, de 10 de desembre.

f) Col·laborar perquè les dades que continga el Registre de Grups d'Interés de la Generalitat estiguen disponibles i accessibles a través dels portals de transparència de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic instrumental, i del portal de les Corts, d'acord amb l'article 5.2 de la Llei 25/2018, de 10 de desembre.

g) Realitzar l'informe anual previst en l'article 11 de la Llei 25/2018, de 10 de desembre, sobre l'activitat i el funcionament del Registre duts a terme durant l'exercici i sobre les actuacions de control i fiscalització dels grups que hi són inscrits.

h) Mantindre les relacions de coordinació necessàries amb la unitat o les unitats tècniques que hagen d'executar les funcions que, conforme a la Llei 25/2018, de 10 de desembre, corresponen a les Corts.

i) Mantindre les relacions de coordinació amb altres institucions i administracions públiques, particularment amb els ens de l'Administració local, per a promoure mecanismes de col·laboració amb els registres que prevegen la inscripció de grups d'interés en els seus àmbits respectius.

j) Elaborar i proposar el desplegament normatiu d'aquesta matèria.

k) Qualsevol altra funció prevista en les disposicions legals o reglamentàries.

4. En els casos d'absència, malaltia o vacant en la direcció de l'Oficina de Control de Conflictes d'Interessos, se substituirà per la persona titular del Servei de l'Oficina de Control de Conflictes d'Interessos.



5. Contra les resolucions i actes de tràmit, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, dictats per la Secretaria Autonòmica de Participació i Transparència, en aplicació de la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, es podrà interposar recurs d'alçada davant la persona titular de la Conselleria.



Secció segona

Direcció General de Participació Ciutadana



Article 3. Direcció General de Participació Ciutadana

1. De la Direcció General de Participació depén, com a unitat administrativa de nivell superior, la Subdirecció General de Participació Ciutadana, a qui correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

a) Servei de Polítiques de Participació Ciutadana.

b) Servei de Foment de l'Associacionisme.

c) Servei de Suport a les Persones Valencianes a l'Exterior.

2. Al Servei de Polítiques de Participació Ciutadana li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Dissenyar la planificació, l'avaluació i proposar les directrius d'actuació en matèria de participació ciutadana.

b) Gestionar els continguts i mantindre actualitzat el Portal de Participació de la Generalitat, GVA Participa.

c) Dissenyar, coordinar, assessorar i proposar els mecanismes i processos de participació ciutadana en els assumptes públics de les administracions de la Generalitat, en els termes i els límits previstos en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i la resta de legislació que regulen aquesta matèria; sense perjudici de les funcions que tinguen atribuïdes les unitats adscrites als òrgans que exercisquen la competència en matèria de coordinació general de la política legislativa del Consell.

d) Impulsar i facilitar instruments que promoguen la iniciativa ciutadana en les polítiques públiques i la seua participació en la valoració i el seguiment de polítiques públiques, especialment la participació de la ciutadania en els òrgans deliberatius dels diversos departaments del Consell i en el seu sector públic instrumental.

e) Assessorar els departaments del Consell i el sector públic instrumental en l'organització i la dinamització dels processos de participació ciutadana en l'execució de polítiques públiques.

f) Assessorar en l'establiment d'òrgans de base participativa en el si de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental. Avaluació i control de la composició i funcionament dels òrgans de participació ciutadana.

g) Crear i gestionar el registre electrònic d'òrgans de participació ciutadana de la Generalitat i el seu sector públic instrumental, en els termes previstos reglamentàriament.

h) Elaborar i proposar el desplegament normatiu en matèria de participació ciutadana.

i) Gestionar els convenis amb les universitats públiques i altres entitats per a la investigació, la promulgació i el desenvolupament de la participació ciutadana.

j) Articular i desenvolupar el procés de participació ciutadana en l'elaboració del pressupost de la Generalitat, en coordinació amb els òrgans competents en matèria pressupostària, de conformitat amb la normativa establida a aquest efecte.

k) Coordinar i demanar a les diferents unitats administratives de Presidència i de les conselleries i del sector públic instrumental de la Generalitat, la informació i les actuacions necessàries per a complir les obligacions de participació ciutadana establides en les disposicions legals i reglamentàries.

l) Proposar mesures de foment i difusió de l'educació en la participació, en coordinació amb els departaments competents en matèria d'educació i joventut.

m) Donar suport tècnic al Consell de Participació de la Comunitat Valenciana, i exercir-ne la secretaria.

n) Impulsar la formació del personal empleat públic en matèria de participació ciutadana en col·laboració amb l'IVAP.

o) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3. Al Servei de Foment de l'Associacionisme li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Fomentar l'associacionisme com a via fonamental per a la participació ciutadana en la vida social i en els assumptes públics.

b) Establir mecanismes de formació per al teixit associatiu.

c) Facilitar assessorament a les entitats associatives per a la promoció i la difusió de l'associacionisme.

d) Elaborar i proposar la normativa sobre foment de l'associacionisme.

e) Proposar les polítiques d'aliances amb les entitats locals del territori a través de convenis i altres fórmules de col·laboració i coordinació, per a potenciar l'associacionisme com a fórmula de participació ciutadana i compartir les experiències en aquesta matèria.

f) Gestionar les ajudes a projectes de caràcter participatiu i de foment de l'associacionisme desenvolupats i executats per les entitats ciutadanes.

g) Gestionar les ajudes a les cases regionals i federacions d'associacions d'altres comunitats autònomes en el territori de la Comunitat Valenciana i mantindre la relació institucional amb aquestes.

h) Impulsar i coordinar programes que fomenten la confiança de la societat en les institucions de govern, així com la participació en els assumptes públics.

i) Promoció i coordinació de l'obertura de les dependències públiques de la Generalitat a la ciutadania per al foment de la confiança de la societat en les institucions de govern, en coordinació amb els departaments competents en matèria de patrimoni i de cultura.

j) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

4. Al Servei de Suport a les Persones Valencianes a l'Exterior li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Fomentar la relació institucional amb els col·lectius de les persones valencianes residents fora de la Comunitat Valenciana, Centres Valencians a l'Exterior (en endavant, CEVEX) i altres entitats cíviques que aglutinen ciutadans i ciutadanes valencians que resideixen a l'estranger.

b) Elaborar el pla de retorn de les persones emigrants valencianes i facilitar el procés de tornada, en coordinació amb els departaments competents en matèria d'habitatge, ocupació, sanitat, educació i d'altres matèries que es consideren necessàries per a afavorir la tornada d'aquestes persones.

c) Facilitar l'accés als recursos públics necessaris i proposar mesures de simplificació administrativa i de millora dels procediments administratius requerits per al retorn de les persones emigrades valencianes, en coordinació amb altres departaments.

d) Donar suport a les persones valencianes residents a l'estranger, especialment aquelles desplaçades per raons econòmiques i les joves, i mantenir aquesta relació i el contacte proactiu amb elles, i coordinar-se amb altres conselleries.

e) Impulsar la creació i la implantació de mecanismes, així com eines tecnològiques, per a facilitar la comunicació de les persones valencianes emigrades amb la Generalitat.

f) Gestionar les ajudes dels projectes desenvolupats pels Centres Valencians a l'Exterior (CEVEX).

g) Donar suport tècnic al Consell de CEVEX de la Comunitat Valenciana, i exercir-ne la secretaria.

h) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



Secció segona

Direcció General de Transparència,

Atenció a la Ciutadania i Bon Govern



Article 4. Direcció General de Transparència, Atenció a la Ciutadania i Bon Govern

1. De la Direcció General de Transparència, Atenció a la Ciutadania i Bon Govern depén, com a unitat administrativa de nivell superior, la Subdirecció General de Transparència, Atenció a la Ciutadania i Bon Govern, a qui correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

a) Servei de Transparència de l'Activitat Pública.

b) Oficina de Suport al Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern.

c) Servei de Canals d'Atenció a la Ciutadania.

d) Servei de Sistemes d'Informació d'Atenció a la Ciutadania i Millora Contínua.

2. Al Servei de Transparència de l'Activitat Pública li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Promoure, impulsar i coordinar accions que afavorisquen la transparència, l'obertura i reutilització de dades i el bon govern.

b) Realitzar les actuacions necessàries per al compliment de la normativa vigent en matèria de publicitat activa, accés a la informació pública i reutilització de la informació publica, així com dels compromisos adquirits i de les iniciatives proposades per la Generalitat en aquestes matèries.

c) Planificació, seguiment i coordinació del Pla biennal de transparència de la Generalitat.

d) Direcció i seguiment dels continguts informatius del portal de transparència de la Generalitat, GVA Oberta, d'acord amb els criteris de qualitat de la informació establits en la normativa vigent, en coordinació amb les persones responsables funcionals respectives i la resta d'administracions públiques i entitats.

e) Donar suport i impulsar iniciatives en matèria de transparència i integritat per a les entitats del sector públic instrumental de la Generalitat i altres subjectes obligats per la normativa vigent.

f) Seguiment i processament estadístic de les sol·licituds d'informació pública de la Generalitat, així com coordinació i assistència als òrgans funcionals competents per a la seua tramitació, resolució i posada a disposició de la informació.

g) Supervisar i planificar el portal de dades obertes de la Generalitat i participar en iniciatives interinstitucionals d'obertura de dades.

h) Coordinar els processos d'obertura de dades públiques i fomentar projectes que afavorisquen la reutilització de dades obertes per part de la ciutadania, la societat civil i el món empresarial.

i) Realitzar actuacions per a la difusió i el seguiment d'adhesions al codi de bon govern.

j) Afavorir bones pràctiques d'integritat, bon govern i rendició de comptes.

k) Coordinar i donar suport als diferents òrgans de la Generalitat en matèria de transparència.

l) Proposar i col·laborar amb l'Institut d'Administració Pública (IVAP) en la realització de plans de formació en matèria de transparència, dades obertes i integritat.

m) Gestionar ajudes i altres mesures de suport dirigides a fomentar les polítiques de transparència, reutilització d'informació pública, bon govern i rendició de comptes.

n) Participar de les xarxes i les aliances de col·laboració que s'establisquen amb altres administracions i entitats públiques o privades en matèria de transparència, dades obertes i integritat.

o) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3. L'Oficina de Suport al Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, amb rang administratiu de servei, prestarà assistència i suport administratiu al Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern i a les seues comissions, a fi que puguen exercir les funcions que tenen normativament atribuïdes, a més d'exercir la seua secretaria. Així mateix, li correspondran qualssevol altres funcions que s'establisquen en les disposicions legals o reglamentàries o que se li encomanen per al bon funcionament del Consell de Transparència.

4. Al Servei de Canals d'Atenció a la Ciutadania li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Gestionar i coordinar l'activitat i el servei dels canals d'atenció a la ciutadania en la Generalitat, dictant per a això les instruccions que siguen necessàries.

b) Gestionar les oficines PROP d'atenció presencial a la ciutadania de la Generalitat.

c) Coordinar les infraestructures d'atenció a la ciutadania en les oficines PROP i atendre les incidències que es produïsquen relatives als seus mitjans materials i humans, dependents d'aquest servei.

d) Impulsar els convenis amb entitats locals per al manteniment d'oficines PROP mixtes i realitzar el seguiment d'aquests.

e) Gestionar el servei 012, que inclou els canals de veu, xat de text i videotelefonada en llenguatge de signes, així com els sistemes d'autoprovisió que es desenvolupen per permetre resoldre consultes a l'usuari o la usuària sense intervenció d'agents.

f) Gestionar els canals digitals d'atenció a la ciutadania, que inclou la guia PROP electrònica, la bústia ciutadana i el butlletí de novetats PROP de tràmits i ocupació pública, així com altres serveis digitals d'atenció ciutadana i informació administrativa que puguen crear-se en entorns web, xarxes socials o per a terminals mòbils.



g) Impulsar millores d'accessibilitat en els canals d'atenció a la ciutadania per a facilitar l'atenció a les persones amb diversitat funcional.



h) Col·laborar amb els òrgans de la Generalitat competents en matèria de formació de les empleades i els empleats públics per a la formació de les persones que exerceixen l'atenció directa a la ciutadania.

i) Impulsar la creació de xarxes de col·laboració amb serveis d'atenció a la ciutadania d'altres administracions públiques espanyoles i europees.

j) Gestionar les funcions assignades a l'òrgan directiu competent en atenció a la ciutadania atribuïdes en el Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual s'estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l'avaluació dels plans i programes en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o normativa que el substituïsca. En particular, la resposta a les queixes relatives al servei d'informació 012 i al de les oficines PROP que no corresponguen a les direccions territorials.

k) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

5. Al Servei de Sistemes d'Informació d'Atenció a la Ciutadania i Millora Contínua li correspon l'exercici de les funcions següents:



a) Coordinar, homogeneïtzar i validar la informació que continga el catàleg de procediments administratius de la Generalitat i el seu sector públic, establit en el Decret 165/2010, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, dirigits a institucions, persones jurídiques o físiques, normalitzar els seus formularis i coordinar la guia de persones i departaments de la Generalitat.

b) Gestionar el sistema d'informació per a l'atenció a la ciutadania (GUC) com a font d'informació integral per als canals d'atenció, i coordinar el desenvolupament i implantació de les millores i nous sistemes que es desenvolupen per a facilitar la informació per a l'atenció a la ciutadania.

c) Coordinar i donar les instruccions necessàries als departaments de la Generalitat perquè la informació administrativa per a l'atenció a la ciutadania siga clara, completa i actualitzada, promovent per a això els mecanismes de coordinació i col·laboració que siguen necessaris.

d) Impulsar i col·laborar amb els òrgans de la Generalitat competents en matèria de formació de les empleades i els empleats públics en la realització de cursos específics de formació per al personal responsable en la gestió del catàleg de procediments, i de la guia de persones i departaments en les diferents conselleries i organismes públics.



e) Coordinar i organitzar les dades i estadístiques generades pels diferents sistemes d'informació de la xarxa i els canals d'atenció a la ciutadania per a facilitar la presa de decisions i millorar la qualitat de l'atenció a la ciutadania.

f) Impulsar la innovació en la xarxa d'atenció a la ciutadania mitjançant l'estudi i la implantació de noves solucions basades en tecnologies emergents i en la gestió de dades per millorar l'eficàcia i l'eficiència de la xarxa d'atenció a la ciutadania, tot això de forma coordinada amb l'òrgan competent en tecnologies de la informació i les comunicacions.



g) Coordinar i donar instruccions per a la implantació en la Generalitat de les oficines d'assistència en matèria de registre previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

h) Coordinar la planificació i el seguiment del pla d'atenció a la ciutadania i promoure la cultura de la planificació i l'avaluació en el sistema d'atenció a la ciutadania.

i) Impulsar l'excel·lència i la millora contínua en el sistema d'atenció a la ciutadania, mitjançant la realització d'estudis de detecció de necessitats i de satisfacció amb el servei dels seus usuaris i usuàries, l'anàlisi de processos, l'avaluació de la qualitat del sistema d'atenció i la gestió de projectes de millora en aquest àmbit.

j) Elaboració i manteniment de cartes de servei per als canals d'atenció a la ciutadania, i coordinar el seu seguiment.

k) Donar suport a les diferents comissions i grups de treball en els quals participe la direcció general en matèria d'atenció a la ciutadania, preparant tota la documentació necessària, portant el seguiment dels acords aconseguits i exercint la secretaria d'aquests quan siga necessari.



l) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



CAPÍTOL III

Secretaria Autonòmica de Cooperació i Qualitat Democràtica



Secció primera

Direcció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament



Article 5. Direcció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament

1. De la Direcció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament depenen, com a unitats administratives de nivell superior, la Subdirecció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament i la Subdirecció General per a la Implementació i el Seguiment de l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible.

2. A la Subdirecció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament li correspon proposar i impulsar mesures de coherència interna, col·laboració i coordinació en les matèries pròpies de la cooperació internacional al desenvolupament, sota els principis de complementarietat i qualitat, per a l'optimització dels recursos existents i l'eficàcia de les intervencions.

A més li correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

a) Servei de Gestió de Programes i Cooperació.

b) Servei d'Anàlisi, Estudis, Promoció i Seguiment.

c) Servei d'Acció Humanitària, Protecció a Persones Defensores de Drets Humans i Gestió de Convenis.

2.1. Al Servei de Gestió de Programes i Cooperació li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Tramitar les convocatòries de subvencions i ajudes de concurrència competitiva en matèria de cooperació internacional al desenvolupament, finançades a càrrec dels pressupostos de la Generalitat.

b) Gestionar econòmicament i pressupostàriament totes les subvencions i ajudes derivades de les convocatòries de concurrència competitiva en matèria de cooperació internacional al desenvolupament finançades a càrrec dels pressupostos de la Generalitat, a excepció de les d'acció humanitària.

c) Proposar directrius normatives sobre el seguiment i la justificació econòmica, per a la preparació de totes les convocatòries d'ajudes i subvencions en matèria de cooperació internacional al desenvolupament finançades a càrrec dels pressupostos generals de la Generalitat.



d) Proposar directrius normatives per a l'elaboració de l'esborrany d'avantprojecte de pressupostos, així com de projectes normatius sobre seguiment i justificació econòmica de programes d'ajudes i subvencions sobre matèries de competència de la direcció general.

e) Coordinar la revisió de la justificació econòmica dels programes, els projectes i les accions finançades a càrrec dels pressupostos de la Generalitat en matèria de cooperació internacional al desenvolupament.



f) Tramitar els expedients de reintegrament de subvencions i ajudes en matèria de cooperació internacional al desenvolupament.

g) Gestionar el Registre d'agents de la cooperació al desenvolupament de la Comunitat Valenciana.

h) Prestar assistència tècnica als òrgans consultius i de participació implementats en el marc legislatiu i reglamentari de la cooperació valenciana al desenvolupament en l'àmbit de les seues funcions.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Al Servei d'Anàlisi, Estudis, Promoció i Seguiment li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Proposar directrius tècniques per a l'elaboració de l'avantprojecte del Pla director de la cooperació valenciana, i dels seus plans d'acció anual respectius i gestionar la seua implementació, seguiment i avaluació, en coordinació amb la resta de departaments implicats i agents de la cooperació valenciana.

b) Proposar directrius tècniques per a l'elaboració dels plans i els programes estratègics en matèria de cooperació internacional al desenvolupament, educació per a la ciutadania global, a partir dels objectius, les prioritats i les línies d'actuació assenyalades per la Direcció General, i gestionar la seua implementació, seguiment i avaluació, en coordinació amb la resta de departaments implicats i agents de la cooperació valenciana.

c) Promoure la realització d'estudis i avaluacions aplicades a la millora dels instruments de cooperació internacional al desenvolupament, des d'un enfocament de gestió per a resultats de desenvolupament orientat a l'aprenentatge, la innovació i la rendició de comptes.

d) Facilitar la consulta i la participació de les institucions i els agents socials implicats en la cooperació valenciana en les polítiques i accions del Consell en matèria de cooperació al desenvolupament i la solidaritat.

e) Prestar assistència tècnica als òrgans consultius i de participació implementats en el marc legislatiu i reglamentari de la cooperació valenciana al desenvolupament en l'àmbit de les seues funcions.

f) Proposar, impulsar i coordinar amb l'Administració general de l'Estat, les comunitats autònomes, les administracions i les institucions públiques, estatals i supraestatals, en l'àmbit de la cooperació internacional al desenvolupament, programes i projectes de cooperació.

g) Proposar directrius tècniques per a l'elaboració de les convocatòries de subvencions en matèria de cooperació internacional al desenvolupament finançades a càrrec dels pressupostos de la Generalitat.

h) Elaborar els instruments i coordinar la gestió del seguiment tècnic i l'avaluació dels programes, projectes i les actuacions finançats per la Generalitat en matèria de cooperació internacional al desenvolupament, en matèria de sensibilització i educació per a la ciutadania global.



i) Elaborar informes tècnics de les convocatòries de subvencions en matèria de cooperació internacional al desenvolupament, educació per a la ciutadania global i ajuda humanitària, orientats a millorar la coordinació dels recursos existents i l'eficàcia de les actuacions finançades.



j) Proposar directrius tècniques per a l'elaboració del pla de control dels projectes finançats per la Generalitat en el marc de les convocatòries de cooperació al desenvolupament i gestionar la seua implementació en coordinació amb la resta de serveis i agents implicats.

k) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.3. Al Servei d'Acció Humanitària, Protecció a Persones Defensores de Drets Humans i Gestió de Convenis li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Impuls, seguiment i avaluació de l'Estratègia d'Acció Humanitària de la Comunitat Valenciana.

b) Donar suport tècnic i administratiu al Comité Permanent d'Acció Humanitària de la Comunitat Valenciana (CAHE), al Consell Valencià de Cooperació Internacional al Desenvolupament, així com a la resta d'òrgans consultius i participatius en matèria de cooperació internacional al desenvolupament.

c) Impuls, seguiment i tramitació dels procediments de concessió de subvencions i ajudes derivades de les convocatòries en règim de concurrència competitiva i els convenis de col·laboració en matèria d'acció humanitària finançats a càrrec dels pressupostos de la Generalitat, així com la seua justificació posterior.

d) Coordinar les actuacions d'acció humanitària, en col·laboració amb els altres serveis de la direcció general, així com amb altres comunitats autònomes i amb l'Administració general de l'Estat.

e) Proposar directrius tècniques per a l'elaboració del programa de protecció a persones defensores de drets humans i realitzar el seguiment tècnic, la justificació i l'avaluació dels projectes i les actuacions finançats a càrrec dels pressupostos de la Generalitat, i per a l'elaboració dels plans i programes estratègics en matèria d'acció humanitària a partir dels objectius, les prioritats i les línies d'actuació assenyalades per la Direcció General, i gestionar la seua implementació, seguiment i avaluació, en coordinació amb la resta de departaments implicats i agents de la cooperació valenciana.



f) Proposar i desenvolupar accions per a l'impuls de la formació i la investigació i proposar directrius tècniques per a l'establiment de convenis amb institucions acadèmiques, així com realitzar el seguiment tècnic, la justificació i l'avaluació d'aquests.

g) Impuls, seguiment tècnic, tramitació i justificació dels convenis la gestió dels quals s'encomane a la Direcció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament.

h) Planificació i elaboració de propostes de contractació d'estudis, accions, informes, estadístiques i desenvolupament d'eines en matèria d'acció humanitària i convenis.

i) Col·laborar en l'elaboració de projectes normatius, l'elaboració dels plans i els programes i de convocatòries d'ajudes i subvencions sobre matèries de competència de la direcció general, i en l'elaboració dels instruments per al seguiment tècnic i l'avaluació dels projectes i les actuacions finançats per la Generalitat en matèria d'acció humanitària i protecció a persones defensores de drets humans.



j) Col·laboració i assessorament a altres departaments i òrgans de la Generalitat en matèries relacionades amb l'acció humanitària i la protecció a persones defensores de drets humans.

k) Promoure la formació especialitzada, el voluntariat internacional i la professionalització de les persones cooperants de la Comunitat Valenciana.

l) Totes aquelles funcions que en matèria d'acció humanitària se li encomanen, quan així es determine.

3. La Subdirecció General per a la Implementació i el Seguiment de l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible assumeix les funcions d'assessorar en l'elaboració i la implementació dels plans i les estratègies necessaris que garantisquen el compliment de l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible en el territori de la Comunitat Valenciana, difondre i sensibilitzar la ciutadania valenciana en els objectius de desenvolupament sostenible i coordinar tots els agents públics i privats.

D'aquesta subdirecció general depén el Servei d'Implementació i Coordinació de l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible.

3.1. Al Servei d'Implementació i Coordinació de l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Impulsar i fomentar l'aplicació d'objectius de desenvolupament sostenible per part de cadascun dels departaments de la Generalitat i del seu sector públic instrumental dependent i aprofundir en eines que garantisquen el seu compliment.

b) Col·laborar amb l'Administració general de l'Estat i amb altres administracions, organismes i institucions nacionals o supranacionals per a la realització de programes conjunts per a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030, així com intercanvi d'informació i indicadors estadístics.

c) Proposar l'aplicació de polítiques, programes i actuacions en relació amb la gestió del Consell i del seu sector públic instrumental dependent amb la finalitat que garantisquen el compliment de l'Agenda 2030.

d) Proposar directrius tècniques per a la preparació de les convocatòries d'ajudes i convenis de col·laboració en matèria dels objectius de desenvolupament sostenible, finançats a càrrec dels pressupostos de la Generalitat.

e) Impuls, seguiment i tramitació dels procediments de concessió de subvencions i ajudes derivades de les convocatòries en règim de concurrència competitiva i els convenis.

f) Realitzar el seguiment i l'avaluació de la implementació de les polítiques públiques i dels indicadors estadístics de compliment de l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible en la Comunitat Valenciana.

g) Generar documents i anàlisis sobre aspectes de la implementació per a la consecució de l'Agenda 2030 en la Comunitat Valenciana, dirigits a col·laborar a preparar les avaluacions del Regne d'Espanya davant el Fòrum Polític d'Alt Nivell de l'ECOSOC.

h) Contribuir a la divulgació i la comunicació per a l'apropiació de l'Agenda 2030 per part del conjunt de la ciutadania valenciana, així com impulsar el diàleg entre tots els agents socials, econòmics i culturals en el desenvolupament de mesures que garantisquen el compliment de l'Agenda 2030 per a contribuir a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible en la Comunitat Valenciana.

i) Donar suport tècnic i administratiu a l'Alt Consell Consultiu per al Desenvolupament de l'Agenda 2030 de la Generalitat per al desenvolupament de les seues funcions, d'acord amb el que estableix l'article 6 del Decret 94/2018, de 20 de juliol, del Consell, de creació d'òrgans d'assessorament i participació en matèria d'objectius de desenvolupament sostenible, així com a la resta dels òrgans col·legiats arreplegats en la Llei 18/2017, de 14 de desembre, de cooperació i desenvolupament sostenible, en l'àmbit de les seues funcions.

j) Impulsar l'elaboració i la redacció de l'Estratègia Autonòmica de Desenvolupament Sostenible.

k) Proposar i desenvolupar accions per a l'impuls de la investigació en matèria dels objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030.

l) Donar suport i impulsar estratègies de comunicació sobre els objectius de desenvolupament sostenible i divulgar els avanços aconseguits en la Comunitat Valenciana.

m) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



Secció segona

Direcció General de Qualitat Democràtica,

Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern



Article 6. Direcció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern

1. De la Direcció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern depén, com a unitat administrativa de nivell superior, la Subdirecció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, a qui correspon assessorar i donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la Direcció General, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència que s'indiquen a continuació:

a) Servei d'Investigació i Avaluació de la Qualitat Democràtica.



b) Servei de Gestió i Foment de la Qualitat Democràtica.

c) Servei de Responsabilitat Social.

d) Servei de Promoció de l'Autogovern i el Dret Foral Valencià.



2. Al Servei d'Investigació i Avaluació de la Qualitat Democràtica li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Analitzar, elaborar i coordinar informes en relació amb les matèries de competència de la Direcció General.

b) Coordinar l'adopció d'iniciatives, seguiment i supervisió de les activitats, estudis i investigacions finançades per a millorar la qualitat de la democràcia.

c) Estudiar, informar i efectuar propostes de desenvolupament normatiu en matèria de qualitat democràtica competència de la Conselleria.

d) Elaborar els protocols de coordinació del departament amb l'Institut Valencià de la Memòria Democràtica, els Drets Humans i les Llibertats Públiques i la resta d'òrgans amb competències en matèria de memòria democràtica per a proporcionar a les parts interessades la informació, ajuda i assistència necessàries perquè puguen exercir plenament els seus drets.

e) Prestar assistència en l'elaboració per l'Institut de l'informe anual d'actuacions, que s'elevarà al Consell perquè el prenga en consideració, d'acord amb el que es preveu en l'article 43 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana (en endavant, Llei 14/2017, de 10 de novembre).

f) Gestionar i realitzar el seguiment de la política de la Generalitat dirigida a la recuperació, la protecció i la conservació de la memòria democràtica i el reconeixement i la reparació de les víctimes recollides en la Llei 14/2017, de 10 de novembre, amb excepció de les atribuïdes legalment i reglamentàriament en l'Institut Valencià de la Memòria Democràtica, els Drets Humans i les Llibertats Públiques.



g) Realitzar les actuacions i les accions necessàries, competència de la direcció general, en la reunió i la recuperació del patrimoni documental vinculat a la memòria democràtica en la Comunitat Valenciana durant la Guerra Civil Espanyola.

h) Prestar assistència tècnica i jurídica a la persona titular de la direcció general en l'impuls i el suport al Consell Valencià de la Memòria Democràtica i altres òrgans o comissions en les quals participe la Direcció General.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

3. Al Servei de Gestió i Foment de la Qualitat Democràtica li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Gestionar, mantindre, analitzar i tractar la informació del Registre d'entitats memorialistes de la Comunitat Valenciana.

b) Gestionar un sistema de banc de dades d'ADN.

c) Fer la convocatòria i gestionar les subvencions relacionades amb la matèria.

d) Impulsar i organitzar cursos, jornades, fòrums i altres trobades de caràcter divulgatiu promogudes per la Conselleria.

e) Elaborar els convenis i els acords en matèria de qualitat democràtica i realitzar el seu seguiment.

f) Dissenyar i fer el seguiment de les campanyes informatives, de divulgació o imatge relacionades amb la matèria.

g) Elaborar l'esborrany de l'avantprojecte del pressupost anual de la direcció general en matèria de qualitat democràtica, i coordinar el seguiment de l'execució del pressupost.

h) Realitzar les propostes de gestió economicoadministratives en relació amb els expedients de contractació en matèria de qualitat democràtica i tramitar les factures.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

4. Al Servei de Responsabilitat Social li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Impulsar i dinamitzar els processos d'implantació de la cultura de la responsabilitat social en el conjunt de la societat valenciana.

b) Impulsar i coordinar l'aplicació de les polítiques i instruments de responsabilitat social en les administracions públiques i, especialment, en l'àmbit competencial de la Generalitat i el seu sector públic.

c) Fomentar la investigació de noves fórmules d'aplicació de la responsabilitat social i realitzar els estudis, les anàlisis comparatives, les avaluacions i els informes necessaris per a la seua implantació en territori de la Comunitat Valenciana.

d) Promoure el coneixement i la difusió de la responsabilitat social en la societat en general a través de la formació, les publicacions, els premis, els incentius o el foment de les col·laboracions entre el sector públic i el privat.

e) Impulsar la creació d'un marc d'actuació en matèria de responsabilitat social que sistematitze d'una manera clara i accessible per a la ciutadania els processos, les metodologies i els instruments existents en aquesta matèria.

f) Impulsar la participació ciutadana en l'àmbit de la responsabilitat social mitjançant processos diferents de les consultes populars.

g) Fomentar les relacions de la Comunitat Valenciana amb altres comunitats autònomes en matèria de responsabilitat social.

h) Dissenyar, coordinar i gestionar les ajudes destinades al foment i divulgació de la responsabilitat social.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

5. Al Servei de Promoció de l'Autogovern i el Dret Foral Valencià li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Estudiar, informar i efectuar propostes en matèria de desenvolupament estatutari, i fer estudis, anàlisis comparatives, avaluació i informes sobre dret comparat.

b) Informar i fer costat a l'Administració autonòmica de la Comunitat Valenciana en matèria de desenvolupament estatutari i promoció de l'autogovern.

c) Coordinar amb els serveis corresponents de les administracions locals i els departaments en què incidisquen les iniciatives legislatives de desenvolupament estatutari.

d) Efectuar les tasques de documentació, publicacions, comunicació i compilació, així com crear, sistematitzar i custodiar l'arxiu, i promocionar la investigació i l'estudi del dret foral valencià.



e) Promoure les iniciatives legislatives pertinents per a la recuperació i el desenvolupament del dret foral civil valencià, i establir els criteris i les directrius que permeten l'adaptació a les necessitats socials i econòmiques de la Comunitat Valenciana.

f) Gestionar la Comissió Assessora de Dret Civil Valencià, així com altres comissions o grups de treball que es puguen crear en matèria de dret foral civil valencià, bé directament, bé mitjançant altres institucions, incloent-hi la coordinació en aquest àmbit amb les universitats valencianes.

g) Dissenyar, coordinar i gestionar les ajudes destinades al foment i divulgació de l'autogovern.

h) Coordinar el desplegament normatiu de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana per a la creació dels organismes previstos en aquest.

i) Impulsar, coordinar i desplegar la normativa de la Generalitat en matèria de processos de participació diferents de les consultes populars, en l'àmbit del foment de l'autogovern.

j) Incentivar les relacions de la Comunitat Valenciana amb altres comunitats autònomes en matèria de foment de l'autogovern.

k) Dissenyar i executar les actuacions relacionades amb la promoció i la divulgació de l'autogovern i les seues institucions, i participar en tots aquells òrgans que, si és el cas, es creen relatius a l'autogovern.



l) Divulgar i promoure l'autogovern, així com la identitat, valors, cultura, història i institucions pròpies de la Comunitat Valenciana, mitjançant la subscripció de convenis, campanyes informatives o de divulgació i imatge i plans de formació.

m) Proposar a l'Institut Valencià d'Administració Pública la impartició de cursos sobre autogovern i desenvolupament estatutari dirigits al personal de l'Administració de la Generalitat.

n) Proposar la impartició de cursos en matèria d'autogovern i desenvolupament estatutari en l'ensenyament primari i secundari, en col·laboració amb la conselleria competent en matèria d'educació.

o) Estudiar, impulsar i proposar la creació d'organismes i institucions que dimanen de l'Estatut d'Autonomia, així com tots aquells instituts, organismes o centres d'investigació orientats a promoure i desenvolupar l'autogovern.

p) Coordinar i publicar la Revista Valenciana d'Estudis Autonòmics i altres publicacions relacionades amb aquests objectius.

q) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.





CAPÍTOL IV

La Sotssecretaria



Article 7. Sotssecretaria

1. Directament de la Sotssecretaria depenen:

a) La Secretaria General Administrativa.

b) El delegat o la delegada de Protecció de Dades.

c) La Comissió de Transparència que es constituïsca dins de l'àmbit de la Conselleria, integrada per personal propi d'aquesta, en els termes que s'establisca reglamentàriament.

2. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic depèn orgànicament de la Sotssecretaria i funcionalment de la persona titular de la Conselleria.



Article 8. Secretaria General Administrativa

1. A la Secretaria General Administrativa li corresponen les funcions de suport a la Sotssecretaria en la gestió de tots els serveis generals de la Conselleria, i exercirà, entre altres, les funcions establertes en l'article 73.2 de la Llei 5/1983.

2. La Secretaria General Administrativa s'estructura en els serveis següents:

2.1. Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, amb les funcions següents:

a) Elaborar l'avantprojecte de pressupostos de la Conselleria.

b) Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels distints centres directius de la Conselleria.

c) Controlar i efectuar el seguiment de l'execució pressupostària i econòmica de tots els programes pressupostaris de la Conselleria i tramitar les corresponents modificacions pressupostàries.

d) Gestionar el programa pressupostari de la Conselleria.

e) Coordinar i efectuar el seguiment de les caixes pagadores de la Conselleria, així com comptabilitzar els comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius de la Conselleria.

f) Supervisar l'activitat de gestió econòmica i pressupostària que realitzen altres unitats de la Conselleria.

g) Avaluar els programes pressupostaris i, en general, desenvolupar totes les funcions de caràcter econòmic i pressupostari que li encomanen els òrgans superiors.

h) Establir les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i l'òptima utilització dels recursos.

i) Dissenyar i mantindre actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica de la Conselleria.

j) Efectuar la gestió patrimonial dels béns mobles.

k) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies

2.2. Servei de Coordinació Administrativa i Suport Tècnic i de Personal, amb les funcions següents:

a) Tramitar les incidències de personal, incloses les relatives a la gestió de nòmina del personal adscrit al departament, així com tramitació de processos d'incapacitat temporal, accidents de treball, altes i baixes en Seguretat Social i qualssevol altres incidències.

b) Preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.

c) Realitzar els estudis, les propostes i les actuacions que respecte al personal de la Conselleria hagen d'efectuar-se, i encarregar-se de la conservació i custòdia dels expedients personals dels empleats i les empleades públics al servei de la Conselleria.

d) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal, i tramitar, si és el cas, els expedients disciplinaris.

e) Proposar i col·laborar amb l'Institut Valencià d'Administració Pública en la formulació de les activitats formatives a incloure en els corresponents plans de formació del personal empleat públic.



f) Coordinar i impulsar la tramitació dels projectes normatius, així com col·laborar amb les direccions generals en la seua elaboració.

g) Realitzar l'assistència tècnica a les direccions generals per a la preparació de convocatòries de subvencions, així com per a la implantació de procediments de gestió.

h) Efectuar la coordinació, el seguiment, la supervisió i l'impuls de la tramitació dels convenis de col·laboració a subscriure per la Conselleria, així com la remissió dels convenis subscrits al Registre de convenis.

i) Coordinació de les al·legacions als projectes normatius d'altres departaments.

j) Supervisar i remetre els expedients corresponents als assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaries Autonòmiques i Sotssecretaries, i al Consell, per a la seua aprovació o coneixement, preparar l'informe de la Sotssecretaria i traslladar els acords al centre directiu corresponent de la Conselleria.

k) Tramitar la publicació de normes i actes de la Conselleria en els diaris oficials.

l) Tramitar els suggeriments i les queixes que afecten matèries pròpies de la Sotssecretaria.

m) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.3. Servei de Modernització i d'Organització Administrativa, amb les funcions següents:

a) Racionalitzar els procediments administratius, impulsar i coordinar la implantació i el desenvolupament dels sistemes i instruments de la gestió de la qualitat i la transparència en la Conselleria, i efectuar estudis i propostes sobre normalització de documentació, simplificació i transparència administrativa.

b) Coordinar, informar i retre compte a l'òrgan superior o centre directiu competent de totes les actuacions de la Conselleria en les matèries de qualitat dels serveis públics i simplificació administrativa, de transparència, de participació ciutadana i de responsabilitat social.



c) Promoure la reducció de les càrregues administratives a través de l'anàlisi dels processos, l'estructura i els mètodes de treball d'aquesta conselleria i proposar les mesures oportunes a aquest efecte.

d) Exercir les funcions relatives a transparència i accés a la informació pública en l'àmbit d'aquest departament.

e) Coordinar i vetlar pel compliment, en l'àmbit de la Conselleria, de la normativa en matèria de protecció de dades i de la seguretat de la informació en col·laboració amb el Servei de Contractació i Assumptes Generals i el Servei de Coordinació Administrativa, i sense perjuí de les funcions del delegat o delegada de Protecció de Dades i de l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació.



f) Suport en la implantació de l'administració electrònica en la Conselleria, en particular la gestió de la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat.

g) Gestió de les polítiques i els sistemes de gestió documental en coordinació amb el Servei de Documentació, Publicacions, Estadística Departamental i el Servei de Transparència en l'Activitat Pública, sense perjudici de les funcions que tinguen atribuïdes les unitats adscrites als òrgans que exercisquen la competència en aquestes matèries.

h) Coordinació i gestió del sistema arxivístic de la Conselleria: arxiu general, arxiu electrònic i arxius de gestió.

i) Assistir tècnicament els centres directius en l'actualització, el seguiment i l'avaluació del Pla estratègic de subvencions i en els plans de control de les subvencions.

j) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.4. Servei de Contractació i Assumptes Generals, amb les funcions següents:

a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions que s'efectuen.

b) Estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació de la Conselleria, sense perjudici de les delegacions de competència en aquesta matèria en altres òrgans directius de la Conselleria.

c) Tramitar la contractació derivada dels acords marc formalitzats per la Central de Compres de la Generalitat.

c) Portar el seguiment de l'execució dels expedients de contractació de la Conselleria.

d) Elaborar els informes, les propostes de resolució i la resta d'incidències que es deriven dels contractes i qualsevol altra funció relativa a contractació.

e) Efectuar la gestió patrimonial dels béns immobles adscrits a la Conselleria i qualsevol altra funció relativa a patrimoni, sense perjudici de les competències que tinga atribuïdes la conselleria competent en aquesta matèria.

f) Gestionar els assumptes generals i dependències comunes, com ara règim interior, manteniment d'instal·lacions de la seu de la Conselleria, organització i coordinació del personal de manteniment subaltern i conductors o conductores i altres comeses semblants.



g) Establir criteris de racionalització i homogeneïtzació en matèria d'adquisició i utilització de material de tipus general i elaborar la proposta i gestionar l'adquisició de mobiliari i material fungible i inventariable.

h) Vetlar pel funcionament correcte del Registre general d'entrada i eixida de documents, coordinar la resta d'unitats registrals del departament, i coordinar les diferents plataformes de registre telemàtic intern o entre administracions implantades en el si de la Generalitat i que concerneixen tots els departaments de la Conselleria, en col·laboració amb el Servei de Modernització i d'Organització Administrativa.



i) Seguiment i actualització del Pla de prevenció de riscos laborals de la Conselleria, en coordinació amb la resta d'unitats administratives del departament i amb els òrgans de consulta i participació en matèria de prevenció de riscos laborals previstos per la normativa vigent.



j) Portar a terme, en relació amb la legislació de prevenció de riscos laborals, la coordinació d'activitats empresarials en la seu de la Conselleria.

k) Efectuar la proposta de resolució dels expedients de responsabilitat patrimonial de la Conselleria.

l) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



Article 9. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

1. A la Subdirecció General del Gabinet Tècnic li correspon coordinar i supervisar els serveis que en depenen en relació a les funcions relatives a l'assessorament tècnic a la persona titular de la Conselleria, informes, estudis, documentació, publicacions, estadístiques i seguiment parlamentari. A més, exercirà com a Unitat d'Igualtat de la Conselleria, amb caràcter transversal i en coordinació amb l'òrgan competent de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Les funcions com a Unitat d'Igualtat seran:

a) Vetlar per l'aplicació efectiva del principi d'igualtat entre dones i homes.

b) Dur a terme el seguiment, l'avaluació del desenvolupament i el grau de compliment de la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i homes.

c) Assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere.

d) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els contractes, les subvencions, els convenis, els acords, la gestió de recursos humans i qualsevol altra actuació que es duga a terme en l'àmbit de les seues competències, així com analitzar l'impacte dels resultats que la seua realització ha tingut respecte del gènere.

e) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en l'elaboració dels pressupostos.

f) Demanar la informació estadística generada per l'activitat del departament i assessorar en relació amb la seua elaboració així com realitzar l'anàlisi, el seguiment i el control, des de la dimensió de gènere, de les estadístiques oficials relacionades amb el seu àmbit competencial.

g) Promoure l'elaboració d'estudis d'investigació i informes tècnics de diagnòstic de la situació de les dones, en relació amb les àrees d'activitat del departament, amb la finalitat de detectar i corregir possibles situacions de desigualtat entre dones i homes.

h) Assessorar en l'elaboració dels plans d'igualtat previstos en la normativa de funció pública valenciana, col·laborar en la seua avaluació i proposar l'adopció de mesures correctores.

i) Impulsar la formació i la sensibilització del personal del seu departament en relació amb l'abast i el significat del principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, per mitjà de la formulació de propostes d'accions formatives a la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere.

j) Impulsar i proposar mesures específiques dirigides a corregir situacions de desigualtat social que afecten especialment les dones en exclusió social, víctimes de violència o que pateixen discriminació múltiple.

k) Promoure i impulsar el desenvolupament de mesures de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar que s'adopten des de la conselleria amb competències en funció pública.

2. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els serveis següents:

2.1. Servei d'Informes i Activitat Parlamentària, amb les funcions següents:

a) Assessorar, d'acord amb criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, la persona titular del departament.

b) Elaborar i analitzar la informació i la documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria, i preparar els informes i els estudis tècnics i les memòries necessaris.

c) Proposar i tramitar les actuacions de la Conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària.

d) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, amb les funcions següents:

a) Gestionar les bases de dades documentals d'interés per a la Conselleria.

b) Col·laborar en el tractament, l'organització i la recuperació de la documentació rellevant per al desenvolupament de les funcions d'assessorament corresponents a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic.



c) Proposar, elaborar i coordinar l'edició de publicacions i estadístiques en matèria de la Conselleria.

d) Assessorar, segons criteris de competència tècnica, la persona titular de la Conselleria en estratègies, iniciatives i programes europeus.

e) Donar suport tècnic als òrgans superiors i al nivell directiu del departament en la planificació i el desenvolupament de les seues estratègies d'actuació i, en particular, en assumptes europeus.

f) Coordinar les activitats relacionades amb la Unió Europea, en l'àmbit competencial de la Conselleria.

d) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



Article 10. El delegat o la delegada de Protecció de Dades

1. S'adscriu a la Sotssecretaria, sota la seua dependència orgànica, el delegat o la delegada de Protecció de Dades de la Generalitat, amb rang de subdirector o subdirectora general, que exercirà amb autonomia funcional les atribucions següents:

a) Informar i assessorar les persones responsables o encarregades del tractament en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental, i el personal que duga a terme tractaments de dades, de les obligacions que els incumbeixen en relació amb la normativa de protecció de dades personals, en particular sobre l'obligació de portar un registre d'activitats de tractament.

b) Supervisar el compliment del que es preveu en la normativa de protecció de dades i les polítiques de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental en aquesta matèria, l'assignació de responsabilitats, la conscienciació i formació del personal que participa en les operacions de tractament, i la realització d'auditories.

c) Inspeccionar els procediments relacionats amb la protecció de dades de caràcter personal.

d) Proporcionar l'assessorament necessari en relació amb les avaluacions d'impacte en la protecció de dades i supervisar la seua aplicació de conformitat amb l'article 35 del Reglament general de protecció de dades.

e) Cooperar amb l'autoritat de control.

f) Actuar com a punt de contacte de l'autoritat de control en qüestions relacionades amb els tractaments, incloent-hi la consulta prèvia a què es refereix l'article 36 del Reglament general de protecció de dades.



g) Actuar com a punt de contacte amb les persones interessades pel que respecta a totes les qüestions relatives al tractament de les seues dades personals i a l'exercici dels seus drets.

h) Atendre les reclamacions en matèria de protecció de dades efectuades directament per les persones interessades o remeses per l'autoritat de control d'acord amb el que s'estableix en l'article 37 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

i) Realitzar consultes a l'autoritat de control, si és el cas, sobre qualsevol altre assumpte.

j) Emetre recomanacions a les persones responsables o encarregades del tractament en matèria de protecció de dades.

k) Assegurar que les violacions de la seguretat de les dades siguen notificades a les autoritats, en coordinació amb les persones responsables en matèria de seguretat de la informació.

l) Elaboració d'un informe anual de les activitats realitzades i les seues conclusions.

m) Qualssevol altres funcions que li atribuïsca la normativa en matèria de protecció de dades.

2. Es consideraran inclosos en l'àmbit de les competències del delegat o delegada de Protecció de Dades els centres docents i sanitaris titularitat de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.

3. Per al compliment, el desenvolupament i l'execució de les seues funcions, el delegat o la delegada de Protecció de Dades de la Generalitat comptarà amb tres subdelegacions de protecció de dades adjuntes, amb rang de cap de servei, amb funcions dirigides respectivament una a l'Administració de la Generalitat, una altra al seu sector públic instrumental, i una altra especialitzada en l'àmbit sanitari i docent.

Als subdelegats i subdelegades els corresponen en el seu respectiu àmbit d'actuació, entre d'altres, les funcions següents:

a) Demanar informació i identificar les activitats de tractament de dades en col·laboració amb les persones responsables o encarregades del tractament i amb l'empleada o empleat que duga a terme el tractament.

b) Analitzar i comprovar la conformitat amb la normativa de les activitats de tractament.

c) Assessorar i supervisar, entre altres, en les àrees següents:

1a. Compliment de principis relatius al tractament, com els de limitació de finalitat, minimització o exactitud de les dades.

2a. Identificació de les bases jurídiques dels tractaments.

3a. Valoració de compatibilitat de finalitats diferents de les que van originar la recollida inicial de les dades.

4a. Determinació de l'existència de normativa sectorial que puga determinar condicions de tractament específiques diferents de les establides per la normativa general de protecció de dades.

5a. Disseny i implantació de mesures d'informació a les persones afectades pels tractaments de dades.

6a. Establiment de mecanismes de recepció i gestió de les sol·licituds d'exercici de drets per part de les persones interessades.



7a. Valoració de les sol·licituds d'exercici de drets per part de les persones interessades.

8a. Contractació de personal encarregat del tractament, inclòs el contingut dels contractes o actes jurídics que regulen la relació responsable-persona encarregada.

9a. Identificació dels instruments de transferència internacional de dades adequades a les necessitats i característiques de l'organització i de les raons que justifiquen la transferència.

10a. Disseny i implantació de polítiques de protecció de dades.

11a. Auditoria de protecció de dades.

12a. Anàlisi de risc dels tractaments realitzats.

13a. Implantació de les mesures de protecció de dades des del disseny i protecció de dades per defecte adequades als riscos i naturalesa dels tractaments.

14a. Implantació de les mesures de seguretat adequades als riscos i naturalesa dels tractaments.

15a. Establiment de procediments de gestió de violacions de seguretat de les dades, inclosa l'avaluació del risc per als drets i llibertats de les persones afectades i els procediments de notificació a les autoritats de supervisió i a les persones afectades.

16a. Determinació de la necessitat de realització d'avaluacions d'impacte sobre la protecció de dades.

17a. Realització d'avaluacions d'impacte sobre la protecció de dades.

18a. Implantació de programes de formació i sensibilització del personal en matèria de protecció de dades.

d) Qualsevol altra que se'ls encomane en relació amb les matèries que els són pròpies.

4. El delegat o delegada de protecció de dades i les subdelegacions exerciran les seues funcions amb total independència, i prestaran la deguda atenció als riscos associats a les operacions de tractament, tenint en compte la naturalesa, l'abast, el context i les finalitats del tractament.



Igualment, exerciran les seues funcions de manera coordinada amb aquells centres directius, òrgans, unitats, i en general, amb qualsevol agent de la Generalitat i del seu sector públic instrumental, competent en matèria de seguretat de la informació.





TÍTOL II

Estructura i funcions dels serveis territorials



Article 11. Serveis territorials

1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica s'organitza territorialment en serveis centrals, que estenen la seua competència a tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana; i serveis territorials, en cadascuna de les províncies de València, Alacant i Castelló, amb competència en l'àmbit territorial respectiu.

2. Els serveis territorials dependran orgànicament de la Sotssecretaria i funcionalment de les direccions generals i de la Sotssecretaria, en les matèries de la competència respectiva.

3. En cadascuna de les províncies de València, Alacant i Castelló, una direcció territorial, amb el rang de subdirecció general, dirigirà i coordinarà els serveis, les seccions i les unitats administratives, vetlarà pel seu funcionament correcte mitjançant l'adopció de les mesures necessàries i exercirà totes aquelles facultats que se li assignen o deleguen.

4. A cada direcció territorial, dins del seu àmbit territorial, correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Exercir la direcció de tots els serveis, els programes i les activitats que realitzen els serveis, les seccions, les unitats i els negociats i la resta de centres dependents o integrats en la direcció territorial.



b) Vetlar per l'adequada realització i execució de les funcions pròpies de la Conselleria en el seu àmbit territorial.

c) Exercir les funcions que li atribuïsquen les disposicions vigents, així com les que expressament li deleguen els centres directius competents.

5. A més, per al compliment de les seues funcions, en cada direcció territorial hi haurà un Servei Territorial d'Atenció a la Ciutadania, Participació, Cooperació i Qualitat Democràtica, al qual correspon donar suport i assistència tècnica a la persona titular de la direcció territorial, així com la gestió i l'execució, de manera desconcentrada, de les funcions que li encomanen les persones titulars dels òrgans dels quals depèn respecte de les matèries que li són pròpies.

En particular, seran funcions dels serveis territorials d'Atenció a la Ciutadania, Participació, Cooperació i Qualitat Democràtica, les següents:

a) La coordinació i la gestió del funcionament de les oficines PROP en l'àmbit de la direcció territorial, en relació amb les necessitats que es produïsquen relatives als seus mitjans personals i materials, el seguiment de l'execució dels convenis amb entitats locals per a la implantació d'oficines PROP mixtes, la prestació del servei del registre de guàrdia i la resposta a les queixes i els suggeriments relatius al servei d'informació administrativa de les oficines PROP en l'àmbit de la direcció territorial i que no siguen competència d'altres direccions territorials presents en les oficines esmentades, de conformitat amb el Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual s'estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l'avaluació dels plans i programes en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.

b) La coordinació i la col·laboració amb altres departaments i administracions públiques, en matèria de participació ciutadana i transparència en l'activitat pública, el seguiment de convenis de col·laboració que afecten universitats o altres entitats territorials, i la realització d'activitats de formació i actes divulgatius i de sensibilització social que es desenvolupen en l'àmbit provincial.

c) El seguiment, l'avaluació i la coordinació de la informació relativa a projectes i accions de cooperació al desenvolupament, solidaritat i compliment de l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible, en el seu àmbit territorial, finançats a càrrec dels pressupostos de la Generalitat, així com la coordinació i la sensibilització social amb altres administracions, institucions, departaments i agents, atenent, en qualsevol cas, les directrius que es formulen des de la Direcció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament

6. En els casos de vacant, absència, malaltia o abstenció legal de la persona titular de la direcció territorial, la substituirà en les seues funcions la persona titular del Servei Territorial d'Atenció a la Ciutadania, Participació, Cooperació i Qualitat Democràtica.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Direcció Territorial i Servei Territorial de València. Habilitació normativa

La creació de la direcció territorial i del Servei Territorial d'Atenció a la Ciutadania, Participació, Cooperació i Qualitat Democràtica en la província de València quedarà condicionada a l'existència d'una necessitat real d'aquests dins de l'estructura organitzativa de la Conselleria, així com a la consignació pressupostària adequada i suficient per a aquest fi.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Règim transitori de les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu

Els diferents centres gestionaran els crèdits relatius a les competències que els han sigut atribuïdes. Al mateix temps, les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu configurats d'acord amb l'anterior estructura de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació continuaran subsistents, retribuïts a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris amb els quals funcionaven fins al moment, i donant el suport administratiu en relació amb els assumptes i els expedients que els corresponguen en les matèries que gestionaven amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta ordre, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda. Tot això es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades d'aquesta ordre, així com les actuacions que siguen procedents sobre els llocs de treball esmentats en el marc de la normativa vigent en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta. Així mateix, des del moment d'entrada en vigor d'aquesta ordre i sense perjudici de l'anterior, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que siguen procedents, de conformitat amb la reorganització efectuada.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 20 d'abril de 2021



La consellera de Participació, Transparència,

Cooperació i Qualitat Democràtica,

ROSA PÉREZ GARIJO

Mapa web