Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 27 d'abril de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen per a l'exercici 2022, les ajudes del Programa de suport a les inversions en sistemes de gestió de fems en ramaderia, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9329 de 02.05.2022
Número identificador:  2022/3633
Referència Base de Dades:  003658/2022
 



RESOLUCIÓ de 27 d'abril de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen per a l'exercici 2022, les ajudes del Programa de suport a les inversions en sistemes de gestió de fems en ramaderia, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. [2022/3633]



En data 2 de novembre de 2021 es va publicar el Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen estableix les bases reguladores per a la concessió de les ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III), en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i, en concret, dins del component 3 que inclou la inversió: «Pla d'Impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III): Inversions en agricultura de precisió, eficiència energètica i economia circular en el sector agrícola i ramader».

El Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia consta de quatre programes de suport per al finançament de plans d'inversió destinats a l'execució de projectes estratègics, sent objecte de la present resolució el Programa 1: Inversions en sistemes de gestió de fems en ramaderia, les disposicions específiques de la qual es troben en la secció 1a del capítol II del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre.

L'objectiu d'aquestes subvencions és el de millorar la sostenibilitat, la competitivitat i la resiliència del sector agroalimentari des del punt de vista econòmic, mediambiental i social.

Aquestes ajudes es regiran, a més de pel que es disposa en el reial decret adés esmentat, pel que es preveu en el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, i les seues normes d'aplicació i execució; en el Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració Pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència; en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; en el seu Reglament de desenvolupament, aprovat mitjançant Reial decret 887/2006, de 21 de juliol; en la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; en l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència; en l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència; i, en cas que en l'execució de les subvencions se subscriguen contractes que hagen de sotmetre's a tal llei, en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.



Així mateix, las ajudes regulades en la present resolució s'ajusten als requisits establits a l'article 14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal, i en zones rurals compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE L193, 01.07.2014). La informació resumida del règim d'ajudes ha sigut remesa a la Comissió Europea, havent assignat el número de registre de l'ajuda SA 64382.

El Reial decret 948/2021, de 2 de novembre estableix, a més, la distribució territorial del pressupost a les comunitats autònomes per a exercici 2021. En l'annex VI del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, i respecte al programa 1: Inversions en sistemes de gestió de fems en ramaderia, objecte d'aquesta convocatòria, s'assigna a la Comunitat Valenciana un import global de 659.059 euros.

D'acord amb el referit Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, correspon a les comunitats autònomes publicar la corresponent convocatòria d'ajudes conforme al que s'estableix per aquest reial decret, i designar l'òrgan competent per a instruir i resoldre el procediment de concessió de les ajudes.

La present Resolució s'acull al Pla de Mesures Antifrau amb el contingut de requeriments mínims de l'article 6.5 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Vist que la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, d'acord amb el que s'estableix en el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, és competent en matèria d'ajudes a la producció animal.

Per tant, en compliment de l'article 160 i 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, d'acord amb la normativa europea d'aplicació, i del Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la Covid-19, i a fi que s'inicie el procediment de sol·licitud i tramitació de les ajudes esmentades per a l'exercici 2022, resolc:



Primer. Objecte de la convocatòria

1. Es convoquen per a l'exercici pressupostari 2022, les subvencions destinades a finançar inversions dins del Programa 1, i en concret a inversions en els sistemes de gestió de fems en explotacions ramaderes en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència d'acord amb les bases reguladores aprovades pel Reial decret 948/2021, de 2 de novembre pel qual s'aprova la concessió d'ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia.



2. L'import global màxim fixat per a la resolució d'expedients de la convocatòria de l'exercici 2022 de les ajudes regulades en el Reial decret 948/2021, de 2 novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia, serà el següent:



Aplicació pressupostària 12.99.99.0000.

Programa 714.99, MRR Agricultura i Desenvolupament Rural.

Capítol 7.

Línia S8822000.

Import global màxim: 655.480 €, que prové del repartiment pressupostari inicial (anualitat 2021) per al programa de suport a les inversions en sistema de gestió de fems en ramaderia.

3. Aquestes ajudes s'emmarquen dins dels objectius del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, així com del Fons de Recuperació Next Generation, l'element principal de la qual és el Mecanisme de Recuperació i Resiliència desenvolupat en el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i el Consell, de 12 de febrer de 2021.

4. Aquesta convocatòria és susceptible d'ampliació de crèdit si la transferència de les successives reassignacions del pressupost a les comunitats autònomes per a l'any 2022 es realitza prèvia a la resolució de concessió de les ajudes.



Segon. Beneficiaris

1. Les ajudes previstes en aquest programa, conforme al que s'estableix per a cada tipologia d'actuació, podran concedir-se, sempre que complisquen els requisits corresponents, a les persones beneficiàries últimes que s'enumeren a continuació:

a) Persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada o pública, que siguen titulars d'explotacions ramaderes sempre que tinguen la consideració de pimes.

b) Quan es tracte d'inversions col·lectives, agrupacions de persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada o pública, o sense personalitat pròpia d'acord amb els termes previstos en l'article 67.2 del Reial Decret llei 36/2020, de 30 de desembre, i qualsevol organització o associació de productors reconeguda per l'autoritat competent, que integren, un mínim de cinc titulars d'explotació sempre que tinguen la consideració de pimes.

A l'efecte del Reial decret 948/2021, de 2 novembre, es consideren «inversions col·lectives» aquelles promogudes en el marc d'una mateixa sol·licitud, per part d'entitats associatives i empresarials de l'àmbit agrari reconegudes, i que els seus integrants siguen agricultors i/o ramaders, o d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, de naturalesa privada, o sense personalitat, que es constituïsquen específicament per a contribuir a la finalitat d'aquest reial decret, relativa a una inversió d'entre les contemplades en aquest reial decret, que vaja a prestar servei o de la qual vagen a beneficiar-se, almenys, cinc explotacions diferents d'entre els membres de l'entitat o agrupació sol·licitant, excepte a les Illes Canàries i les Illes Balears on, en atenció a les condicions d'insularitat, el nombre mínim serà de tres.

c) Consorcis o una altra forma de col·laboració públic-privada, sempre que les actuacions es destinen a un ús en comú i redunden en benefici d'explotacions ramaderes concretes que tinguen la consideració de pimes, els titulars de les quals hauran donat el seu consentiment perquè aquests ens sol·liciten l'ajuda.

d) Centres gestors de fems sempre que tinguen la consideració de pimes. S'entén com a «centres gestors de fems» a l'efecte de l'article 3.l del Reial decret 948/2021, de 2 novembre, les entitats públiques o privades autoritzades i registrades per l'administració per a realitzar sota la seua responsabilitat qualsevol de les operacions que componen la gestió dels fems.

2. Els titulars d'explotacions ramaderes subjectes al compliment del que s'estableix en el Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació, podran ser beneficiaris de les ajudes quan les mesures a implantar suposen millores addicionals a aquelles amb les quals compta la instal·lació després de la implantació dels requisits mínims establits en aquesta normativa i en la Decisió d'Execució (UE) 2017/302 de la Comissió, de 15 de febrer de 2017, per la qual s'estableixen les conclusions sobre les millors tècniques disponibles (MTD) en el marc de la Directiva 2010/75/UE del Parlament Europeu i del Consell, respecte a la cria intensiva d'ocells de corral o de porcs.





Tercer. Requisits i obligacions comuns

1. Sense perjudici del que es preveu en el capítol II, del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, en tot cas, els beneficiaris hauran de complir els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i no trobar-se subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

Les empreses en crisis, segons la definició contemplada en l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, no poden beneficiar-se de les ajudes, excepte aquelles que no estaven en crisis el 31 de desembre de 2019, però que van passar a estar-ho durant el període comprés entre l'1 de gener de 2020 i el 30 de juny de 2021.

2. Així mateix, els beneficiaris hauran de complir, almenys, les obligacions següents:

a) Remetre a l'òrgan concedent la informació que li permeta mesurar la contribució de l'activitat subvencionada al corresponent indicador, en funció del que es preveu en el capítol IV del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre.

b) Declarar l'obtenció d'altres ajudes per al finançament de la mateixa activitat subvencionada.

c) Les específiques obligacions d'informació en relació amb el finançament per la Unió Europea de l'activitat subvencionada.

d) Portar una comptabilitat específica de les actuacions objecte de subvenció per a garantir l'adequada justificació de la subvenció concedida i pagada.

e) Les entitats beneficiàries hauran de contribuir als objectius de sobirania digital i autonomia estratègica de la Unió Europea, així com garantir la seguretat de la cadena de subministrament tenint en compte el context internacional i la disponibilitat de qualsevol component o subsistema tecnològic sensible que puga formar part de la solució, mitjançant l'adquisició d'equips, components, integracions de sistemes i programari associat a proveïdors situats a la Unió Europea.

f) Les entitats beneficiàries hauran de complir amb les següents obligacions en matèria d'ocupació, sense perjudici de les eventuals limitacions sobre aquest tema relacionades amb el règim de normativa d'ajudes d'Estat que siga aplicable:

1r Tindre el seu domicili fiscal i el seu principal centre operatiu a Espanya i mantindre'ls, almenys, durant el període de prestació de les activitats objecte de subvenció.

2n Prestar les activitats objecte de la subvenció des de centres de treball situats a Espanya.

3r Contribuir a la creació i manteniment a Espanya de tota l'ocupació necessària per a la prestació de l'activitat objecte de la subvenció, que es realitzarà amb personal contractat i afiliat a la Seguretat Social en el territori nacional. El compliment d'aquest requisit haurà de justificar-se documentalment.

3. Els beneficiaris últims de les ajudes garantiran el compliment del principi de «no causar mal significatiu al medi ambient» (principi do no significant harm – DNSH), d'acord amb el que es preveu en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, aprovat per Consell de Ministres, del 27 d'abril de 2021, i pel Reglament (UE) núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i altra normativa de desenvolupament, així com en la Decisió d'Execució del Consell Europeu, de 13 de juliol de 2021, per la qual s'aprova el citat pla, i amb la Comunicació de la Comissió Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de «no causar un perjudici significatiu» en virtut del Reglament relatiu al Mecanisme de Recuperació i Resiliència 2021/C 58/01 (DOUE 18.02.2021), durant totes les fases del disseny i execució del projecte de què es tracte i, de manera individual, per a cada activitat dins d'aquest.



En particular, els beneficiaris hauran de mostrar garanties que les seues actuacions no incideixen negativament sobre l'objectiu mediambiental de la protecció i recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes.



4. De conformitat amb el que es disposa en els apartats 4 i 5 de l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, s'estableix que el període mínim, a comptar des de la data d'adquisició del bé o l'execució de les inversions, durant el qual els beneficiaris últims hauran de destinar els béns subvencionats a la fi concreta per a la qual es concedeixen les subvencions de la present resolució, serà de deu anys.



Quart. Actuacions subvencionables

1. Seran actuacions subvencionables les relacionades a continuació:



a) Actuació 1– Millora de l'eficiència mediambiental de les instal·lacions d'emmagatzematge exterior de les dejeccions ramaderes: consistirà en la realització d'una o diverses de les inversions elegibles enumerades en l'article 5 de la present resolució, relacionades amb l'adaptació o cobriment de les basses/depòsits exteriors de fems nous o existents amb aprofitament energètic en la pròpia explotació o sense, que reduïsquen les emissions d'amoníac, gasos efecte d'hivernacle i gasos contaminants.

b) Actuació 2– Millora de la gestió i aprofitament dels fems: consistirà en la realització d'una o diverses de les inversions elegibles enumerades en l'article 5 relacionades amb l'emmagatzematge, tractament o valorització de les dejeccions ramaderes que no comporten un augment d'emissions d'amoníac, gasos efecte d'hivernacle i gasos contaminants.



2. Amb caràcter general, les actuacions, perquè siguen subvencionables, tindran una inversió mínima de 10.000 euros per projecte d'inversió, reuniran almenys les característiques mínimes de les inversions establides en l'annex I de la present resolució, i els requisits que es relacionen a continuació:

a) Per a l'Actuació 1, aconseguir i justificar una reducció de les emissions d'amoníac (respecte a la tècnica de referència, de bassa de purí descoberta i sense crosta) superior al 80 % i/o reducció de les emissions de Gasos d'Efecte d'hivernacle, emprant les tècniques especificades en l'article 5.1 de la present resolució.

b) Per a l'Actuació 2, facilitar el millor aprofitament dels fems emprant les tècniques especificades en l'article 5.2.1r al 5.2.3r, i/o aconseguir i justificar una capacitat màxima d'emmagatzematge dels fems produïts en la granja, mitjançant actuacions individuals o col·lectives, d'almenys 6 mesos, que en permeta una gestió i ús adequat, emprant les tècniques que s'especifiquen en l'article 5.2.4 de la present resolució.



Es considera «fem» a l'efecte del Reial decret 948/2021, del 2 de novembre, tot excrement o orina de bestiar, amb llit o sense.

3. Les característiques mínimes que hauran de complir les inversions dels sistemes de gestió de fems quedaran definides en l'annex I de la present resolució.



Cinqué. Inversions elegibles

1. Seran inversions elegibles en el marc de l'actuació 1, les relacionades a continuació, amb caràcter limitatiu:

a) Cobertura de basses i altres sistemes d'emmagatzematge de fem que permeten una reducció d'emissions d'amoníac superior al 80 %, respecte a la tècnica de referència, de bassa de purí descoberta i sense crosta:

1r Cobertes rígides de formigó.

2n Cobertes rígides de fusta.

3r Cobertes rígides de TPO (Poliolefina termoplàstica).

4t Cobertes flexibles de lona.

5é Emmagatzematge en bossa de fem.

6é Altres sistemes de coberta rígida o flexible.

b) Cobriment de basses de fem o bosses, amb recuperació de metà i combustió en torxa o en caldera en la pròpia explotació.

2. Seran inversions elegibles en el marc de l'actuació 2, les relacionades a continuació, amb caràcter limitatiu:

1r Nitrificació-desnitrificació. Segons l'article 3.h del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, es tracta del procés mitjançant el qual part del nitrogen orgànic es transforma en amoni. L'amoni s'oxida en nitrits i nitrats per acció de bacteris nitrificants.

2n Separació sòlid-líquid. Segons l'article 3.i del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, es refereix a la separació de les fraccions líquida i sòlida, que tenen diferent contingut de matèria seca, utilitzant, p. ex., separadors de premsa de caragol, decantadors centrífugs, tamisos i filtres-premsa. Aquesta separació es pot realitzar mitjançant equips mòbils.

3r Compostatge. Segons l'article 3.g del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, s'entén per compostatge la descomposició aeròbica controlada del fem sòlid o residus vegetals, per microorganismes, que resulta en un compost prou estable per al transport, l'emmagatzematge i l'aplicació al camp. La fracció sòlida dels purins, després d'haver-se sotmés a un procés de separació sòlid-líquid, també pot compostar-se. L'oxigenació s'obté per inversió mecànica de les fileres o per ventilació forçada dels munts de fem.



4t Construcció de nous sistemes d'emmagatzematge o adaptació dels existents fins a aconseguir el temps d'emmagatzematge que permeta un ús adequat dels fems. Aquestes inversions no seran elegibles en explotacions ramaderes els titulars de les quals estiguen obligats a complir requisits específics per a les basses de fem, amb independència de la capacitat màxima o altres requisits particulars que s'exigisquen conforme a la normativa d'ordenació vigent.

3. La construcció de nous sistemes d'emmagatzematge donarà suport a l'objectiu europeu de garantir que almenys el 70 % (en pes) dels residus de construcció i demolició no perillosos (excloent-hi el material natural esmentat en la categoria 17 05 04, en la Llista europea de residus establida per la Decisió 2000/532/EC), generats en el lloc de construcció, està preparat per a la seua reutilització, reciclatge i recuperació d'altres materials, incloses les operacions de farciment utilitzant residus per a substituir altres materials, d'acord amb la jerarquia de residus i el Protocol de gestió de residus de construcció i demolició de la UE. Els operadors limitaran la generació de residus en processos relacionats amb la construcció i demolició, de conformitat amb el Protocol de gestió de residus de construcció i demolició de la UE; tenint en compte les millors pràctiques disponibles, i utilitzant la demolició selectiva per a permetre l'eliminació manipulació segura de substàncies perilloses i facilitar la reutilització i el reciclatge d'alta qualitat mitjançant l'eliminació selectiva de materials, utilitzant la classificació disponible sistemes per a residus de construcció i demolició. Els dissenys d'edificis i les tècniques de construcció donaran suport a la circularitat i, en particular, demostraran, amb referència a la norma ISO 20887 o altres normes per a avaluar la capacitat de desmuntatge o adaptabilitat dels edificis, com estan dissenyats per a ser més eficients en l'ús de recursos, adaptables, flexibles i desmuntables per a permetre la reutilització i reciclatge utilitzant els sistemes de classificació disponibles per a residus de construcció i demolició.





Sisé. Règim de concessió

1. Aquestes ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva, tal com s'estableix en l'article 4 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, i d'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, de conformitat amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com amb els principis d'eficàcia i eficiència, establits en els seus articles 8 i 17, i d'acord amb el que es disposa pel Reglament d'aquesta llei, aprovat mitjançant Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

2. Aquestes subvencions seran objecte de publicitat en la Base de Dades Nacional de Subvencions, de conformitat amb el que s'estableix en el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de Dades Nacional de Subvencions, i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; i en el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021.



Seté. Intensitat màxima i quantia de les ajudes

1. La intensitat màxima de les ajudes serà, amb caràcter general, d'un 50 % del cost elegible excepte en el cas dels beneficiaris contemplats en l'article 2.2, el límit màxim del qual s'estableix en un 25 %. Aquest límit podrà incrementar-se 20 punts percentuals en el cas de les inversions col·lectives, les realitzades pels beneficiaris recollits en l'article 2.1.c o aquelles els beneficiaris de les quals tinguen la condició de joves agricultors.

2. Aquestes ajudes estaran sotmeses als requisits i límits establits en el capítol I i l'article 14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de 25 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

3. La quantia màxima de l'ajuda s'estableix en:

a) Per a l'actuació 1:

Cobriment de basses amb aprofitament energètic o sense.

i. Per a actuacions realitzades pels beneficiaris recollits en l'article 2.1.a: 100.000 euros.

ii. Per a actuacions realitzades pels beneficiaris recollits en l'article 2.1.c i d) o inversions col·lectives: 300.000 euros.

Cobriment de basses amb aprofitament energètic en la pròpia granja.

i. Per a actuacions realitzades pels beneficiaris recollits en l'article 2.1.a: 300.000 euros.

ii. Per a actuacions realitzades pels beneficiaris recollits en l'article 2.1.c i d) o inversions col·lectives: 900.000 euros.



b) Per a l'actuació 2:

i. Per a actuacions realitzades pels beneficiaris recollits en l'article 2.1.a: 300.000 euros.

ii. Per a actuacions realitzades pels beneficiaris recollits en l'article 2.1.c i d) o inversions col·lectives: 900.000 euros.

En tot cas, conforme a l'article 14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de 25 de juny, no podrà concedir-se en cap cas una ajuda superior a 500.000 euros per empresa i per projecte d'inversió.





Huité. Terminis

El termini de presentació de les sol·licituds per a l'exercici 2022 serà de 30 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El termini de justificació de les inversions per a l'exercici 2022 finalitza el dia 2 de novembre de 2022.

Nové. Termini de presentació de les sol·licituds

1. La sol·licitud es presentarà de manera telemàtica en la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana, en la següent URL:

sede.gva.es/es/proc22226.

2. Les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, en el seu cas, amb el certificat digital del seu representant. En cas d'actuar com a representant, haurà d'adquirir la condició de representació conforme a la normativa que ho regula, acceptant-se qualsevol mitjà valgut en dret que deixe constància fidedigna de la seua existència. Així mateix, els restants documents que s'adjunten, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això.

Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (*ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/sede_certificados).

3. Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de la ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).

4. A la sol·licitud s'acompanyarà la documentació mínima indicada en l'apartat nové de la present.

5. Qualsevol esmena o aportació addicional complementària una vegada realitzada la sol·licitud, es durà a terme telemàticament en la Seu Electrònica de la Generalitat, fent referència al codi d'expedient assignat o registre d'entrada del tràmit en concret al qual vulga aportar la documentació, través de la següent URL: sede.gva.es/es/proc18536.

6. Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, es requerirà a la persona interessada perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en l'article 68.4 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.



Desé. Documentació que s'ha d'acompanyar a la sol·licitud d'ajuda

1. La sol·licitud contindrà la següent informació i documentació:

a) La identificació de la persona física o jurídica, o agrupació de persones físiques o jurídiques, o sense personalitat, consorcis o altres formes de col·laboració públic-privada, sol·licitant, el seu NIF, i les dades del representant.

b) Documentació que acredite el pressupost de l'execució de la inversió.

c) Una declaració del sol·licitant relativa a totes les ajudes de minimis sol·licitades o rebudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs que estiguen subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis, o altres ajudes sol·licitades o percebudes per al mateix objecte i finalitat.

d) Identificació del codi REGA de l'explotació, que, en les col·lectives i en les promogudes per consorcis o una altra forma de col·laboració pública/privada, comprendrà la relació de codis REGA que es beneficiaran de la inversió.

e) Si es dona la circumstància de titularitat compartida o la consideració de jove agricultor o ambdues. S'entén per jove agricultor segons l'article 3.b del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, la persona que, en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda regulada pel citat decret, no té més de 40 anys, compta amb la capacitació i la competència professional adequada, i s'estableix en una explotació agrària per primera vegada com a titular d'aqueixa explotació o aquell que s'haja establit durant els cinc anys anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda.



f) Memòria descriptiva de les actuacions a realitzar i documentació que acredite el pressupost de l'execució de la inversió, indicant almenys:

1r. Si es tracta d'una inversió individual o col·lectiva;

2n. Identificació del programa de suport i actuació o actuacions sol·licitades;

3r. El nombre i la tipologia d'inversions a realitzar;

4t. Quantia del projecte d'inversió, cost subvencionable i ajuda sol·licitada;

g) Si es tracta d'un pla d'inversió conjunt, la informació que s'especifica en la lletra f) s'indicarà per a cadascuna de les sol·licituds de projectes que integren el pla d'inversió.

h) Una declaració responsable del sol·licitant del compliment del principi del compliment DNSH, d'acord amb els termes previstos en l'article 6.3, del Reial decret 498/2021, de 2 de novembre.

i) Una declaració responsable sobre el compliment de totes les obligacions exigibles en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. En particular, aquesta declaració suposa el coneixement sobre el compliment de les següents obligacions (d'acord amb el que s'estableix en el Reglament (UE) núm. 2021/241) del Parlament europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i que les actuacions subvencionables no incidiran negativament sobre l'objectiu mediambiental de la protecció i recuperació de la biodiversitat i els ecosistemes. En particular, aquesta declaració suposa el coneixement sobre el compliment de les següents obligacions, d'acord amb el que s'estableix en el Reglament (UE) núm. 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12.02.2021):

Subjecció als controls dels òrgans de control europeus (Comissió, Tribunal de Comptes Europeu, OLAF i Fiscalia Europea).

Normes sobre conservació de la documentació.

Normes sobre informació i comunicació.

Normes de lluita contra el frau i corrupció.

j) Una declaració responsable que no s'han iniciat les actuacions subvencionables.

k) Una declaració responsable que l'empresa no està en crisi en el moment de la sol·licitud ni ho estava a 31 de desembre de 2019, segons la definició contemplada en l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, ni s'ha beneficiat d'una ajuda il·legal anterior declarada incompatible per una Decisió de la Comissió (ja siga respecte a una ajuda individual o a un règim d'ajudes) que no haja reemborsat o ingressat.

l) Una declaració responsable d'altres ajudes sol·licitades o percebudes per al finançament de la mateixa activitat subvencionada.

m) Les declaracions responsables acreditatives del compliment de les obligacions contemplades en l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre.

n) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003.

o) Dades bancàries. Si el compte no està donat d'alta en la base de dades de la Generalitat, haurà d'aportar correctament emplenat i signat electrònicament l'imprés de domiciliació bancària.

p) En cas d'actuar mitjançant representant per a la presentació telemàtica, s'aportarà el document justificatiu que ho acredite.

2. L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjudici del que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Quan l'administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en la seua poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar la identitat de la persona sol·licitant o, si fa el cas, del seu representant legal, les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, les dades que consten en el Registre de Representants de l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV), les dades que consten en el Registre d'Explotacions Ramaderes (REGA), així com les dades que consten en el Registre de Titularitats Reals. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-s'hi, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre; en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La potestat de verificació implica l'accés a les dades següents que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions: consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions i, si fa el cas, consulta de concessions i ajudes de minimis.



4. L'òrgan gestor haurà de subministrar la informació que siga sol·licitada per acomplir l'adequat sistema de gestió i seguiment del PRTR, informant del que calga per a alimentar aquest sistema i les aplicacions informàtiques que la normativa nacional o europea preveja per a la gestió, el seguiment i control del finançament i els objectius prevists en aquest reial decret i la normativa nacional i europea respectiva.



5. Si la sol·licitud no reunira els requisits establits, l'òrgan competent requerirà l'interessat perquè l'esmene en el termini màxim i improrrogable de deu dies, indicant-li que si no ho fera se'l tindrà per desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució.

6. Així mateix, la presentació de la sol·licitud suposarà el compromís exprés del sol·licitant, en cas de ser beneficiari final de l'ajuda, de concedir els drets i accessos necessaris per a garantir que els organismes europeus exercisquen les seues competències, de conformitat amb l'article 22.2.e del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament europeu i del Consell de 12 de febrer de 2021, i l'article 129 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió, pel qual es modifiquen els reglaments (UE) núm. 1296/2013, (UE) núm. 1301/2013, (UE) núm. 1303/2013, (UE) núm. 1304/2013, (UE) núm. 1309/2013, (UE) núm. 1316/2013, (UE) núm. 223/2014 i (UE) núm. 283/2014, i la Decisió núm. 541/2014/UE, per la qual es deroga el Reglament (UE, Euratom) núm. 966/2012.





Onzé. Criteris objectius de concessió de la subvenció

1. Les actuacions objecte d'ajuda hauran de complir amb la normativa vigent que els siga aplicable. Així mateix, hauran de comptar amb les preceptives llicències i autoritzacions administratives, en el cas que aquestes ho requerisquen, amb anterioritat al pagament de les subvencions.

2. Donat el caràcter incentivador de les ajudes, només s'admetran actuacions per part dels beneficiaris últims de les ajudes iniciades amb posterioritat a la data de presentació de la sol·licitud de l'ajuda, no considerant-se elegible cap cost relatiu a l'execució de l'actuació que haja sigut facturat amb anterioritat, sense perjudici de les despeses de disseny, redacció i direcció del projecte i els relatius a memòries tècniques, certificats, que sí que podran ser considerats subvencionables, encara que hagueren sigut facturats amb anterioritat sempre que, en tot cas, aquestes actuacions preparatòries s'hagueren iniciat amb data posterior a la data d'entrada en vigor dels programes de suport per a l'impuls a la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia establida en l'article 5.1. del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre.

3. En la concessió de les ajudes s'estableixen els criteris generals de priorització següents per a cada sol·licitud:

a) Per tipus de projecte:

i. Pla d'inversió conjunt: 5 punts. Aquesta puntuació se sumarà a la puntuació corresponent atorgada en virtut de l'apartat b següent a cadascun dels partícips beneficiaris últims dels projectes d'inversió que integren el pla.

ii. Inversions col·lectives: 5 punts.

b) Per tipus de sol·licitant:

i. Els sol·licitants que tinguen la condició d'explotacions de titularitat compartida d'acord amb la Llei 35/2011, de 4 d'octubre, sobre titularitat compartida de les explotacions agràries: 2 punts.

ii. Els sol·licitants que tinguen la condició de joves agricultors: 2 punts.

iii. Els sol·licitants que pertanguen a una entitat associativa prioritària: 1 punt.

iv. Els sol·licitants l'explotació ramadera dels quals aquest inscrit en el registre d'establiments per a l'alimentació animal (SILUM) com a fabricants de pinsos per a autoconsum: 3 punts.

v. Aquells titulars d'explotacions ramaderes que disposen d'un centre de neteja i desinfecció de vehicles: 2 punts.

4. En la concessió de les presents ajudes s'estableixen els següents criteris específics de priorització per a cada sol·licitud:

a) Els sol·licitants la fi última dels quals siga propiciar un ús comú dels dispositius o instal·lacions necessàries per a la valorització o aprofitament de les dejeccions ramaderes, en ser beneficiaris recollits en la lletra c) i d) de l'article 2.1: 3 punts.

b) Els sol·licitants els projectes d'inversió dels quals s'executen en zones vulnerables, segons el que s'estableix en el Reial decret 86/2018, de 22 de juny, del Consell, a la contaminació per nitrats: 3 punts.

5. L'ordre de prelació de les sol·licituds vindrà determinat per la suma de la puntuació obtinguda conforme als criteris generals establits en l'apartat 3 anterior i la puntuació que corresponga, si escau, d'acord amb els criteris específics de priorització en la concessió de les ajudes, establits en l'apartat 4 del present article.



6. En primer lloc s'atendran les sol·licituds amb caràcter prioritari, que, d'acord amb els criteris, generals o específics, de priorització han obtingut algun punt, fins a l'esgotament dels fons. En cas de no esgotar-se el pressupost disponible, es procedirà a la concessió de les ajudes als beneficiaris sense caràcter de prioritaris, fins a les corresponents quanties o intensitats màximes d'ajuda per beneficiari establides en cada programa de suport.

En cas d'empat, primer s'atendran les sol·licituds que aconseguisquen major puntuació en els criteris generals, i de persistir aquell, s'atendran per rigorós ordre de presentació.

7. En el cas que alguna de les persones beneficiàries últimes renunciara totalment o parcialment a l'ajuda, l'òrgan concedent acordarà la concessió de la subvenció al sol·licitant o sol·licitants següents a aquell en puntuació, sempre que amb la renúncia s'haja alliberat crèdit suficient per a atendre, almenys, una de les sol·licituds denegades.





Dotzé. Instrucció

1. La instrucció prèvia del procediment correspondrà a les direccions territorials de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

2. Després de la presentació de les sol·licituds, es revisarà pel personal tècnic de la direcció territorial corresponent, que les sol·licituds es troben signades digitalment, que inclouen totes les dades necessàries i que van acompanyades de la documentació prevista en aquesta convocatòria. Des de direcció territorial corresponent, es realitzaran d'ofici quantes actuacions s'estimen necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals haja de formular-se per la persona que ocupe la Direcció Territorial de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica l'informe d'Avaluació.

3. L'informe d'Avaluació emés per part de la persona que ocupe la Direcció Territorial de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, indicant-hi el llistat d'expedients proposats per a l'aprovació de l'ajuda, indicarà el llistat d'expedients proposats per a la denegació de l'ajuda i el llistat d'expedients que es consideren desistits. En el cas dels expedients proposats per a aprovació, haurà d'indicar-se l'import d'ajuda proposat, i en el cas dels expedients proposats per a denegació o d'expedients desistits, el motiu d'aquesta denegació o desistiment i es donarà trasllat a la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.





Tretzé. Resolució i notificació

1. La competència per a resoldre la concessió de subvencions correspon a la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, o òrgan que aquesta delegue.

2. En la present convocatòria es delega en la persona titular de la Direcció General amb atribucions en matèria de ramaderia de la competència per a dictar la resolució de concessió, denegació, pagament, revisió de les ajudes, així com per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la convocatòria.

3. A la vista de la documentació aportada i dels informes d'avaluació emeses per les direccions territorials, la Comissió de Valoració serà l'encarregat de realitzar la proposta de resolució de concessió de les ajudes que s'elevarà al òrgan competent per a resoldre. Aquest òrgan col·legiat estarà integrat per 3 persones nomenades per la persona titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia: la persona que ostenta el cap del Servei que actuarà en qualitat de president/a i dos caps de secció que actuaran en qualitat de vicepresident/a i secretari o secretària. En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal el president/a serà substituït pel vicepresident/a. Totes les persones integrants de la Comissió de valoració, així com els seus suplents en cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal, seran designats per la persona titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia. En tot cas es procurarà que, en la composició de la Comissió, es respecte el principi de paritat d'homes i dones, i la capacitació i competència adequades.



4. El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de concessió no podrà excedir de sis mesos comptats a partir de la publicació de l'extracte de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, comptats a partir d'aquesta publicació. Si no s'ha dictat i publicat resolució expressa en aquest termini de sis mesos, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud conforme a l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

En el cas dels plans d'inversió conjunts, es podrà resoldre la concessió de l'ajuda, de manera individual sobre cadascun dels projectes d'inversió, o conjuntament en una única resolució que comprendrà la puntuació corresponent a cada projecte.

5. La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de conformitat amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Haurà de contindre el llistat baremat d'expedients segons els criteris de priorització establits en la convocatòria, la llista dels beneficiaris amb els imports de les ajudes públiques assignades de la qual estaran exclosos tots els impostos, motivant degudament el sentit de les mateixes i incorporant, en el seu cas, les condicions i obligacions derivades d'aquesta.

6. En les resolucions de concessió de les subvencions es farà constar expressament que els fons amb què se sufraguen provenen dels pressupostos generals de l'Estat, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la Unió Europea i dels fons Next Generation, en aplicació de l'article 34 del reglament núm. 2021/241 i en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en la Base de Dades Nacional de Subvencions, accessible en l'enllaç,

http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index.

7. La resolució de concessió -i si escau, denegació– posarà fi a la via administrativa, contra ella podrà interposar-se en el termini d'un mes recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que va dictar la resolució, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé, en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu, davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



Catorzé. Comprovació, justificació i pagament de les subvencions concedides

1. Respecte a la comprovació:

1.1. Amb caràcter previ al pagament, el òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

1.2. Així mateix, es comprovarà per aquesta autoritat competent que l'empresa no està en crisi en el moment del pagament ni ho estava a 31 de desembre de 2019, segons la definició contemplada en l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

2. Respecte a la justificació:

2.1. La justificació de la realització de les inversions per al pagament de la subvenció es dirigirà a la direcció general competent en matèria de ramaderia, per mitjans electrònics, en el termini màxim establit apartat huité de la present resolució, mitjançant la presentació per part del beneficiari del compte justificatiu de l'execució completa del projecte d'inversió i del pagament de la totalitat de les despeses ocasionades per a les subvencions concedides, d'acord amb el contingut previst en l'article 72 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.2. Les despeses efectuades s'acreditaran mitjançant factures de tercers i els seus justificants bancaris.

2.3. El compte justificatiu i la documentació que acompanya es presentaran de manera telemàtica, a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL, sede.gva.es/es/proc22226.

3. Respecte al pagament de la subvenció:

3.1. A la vista dels documents aportats, la direcció general competent en matèria de ramaderia realitzarà els controls necessaris per a verificar la realització de les actuacions subvencionades.

3.2. La falta de justificació o la seua insuficiència, o la presentació de la justificació fora del termini establit en aquest apartat i, en general, qualsevol incompliment de les obligacions del beneficiari previstes en les presents bases o les establides amb caràcter general en l'art. 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, determinarà el desistiment sense efecte i la revocació total o parcial de la resolució de concessió, i l'obligació de reintegrament de les quantitats indegudament percebudes, conforme al que s'estableix en el títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sense perjudici de les responsabilitats o sancions que procedisquen, derivades de la infracció o infraccions en què poguera haver-se incorregut a conseqüència d'aquest incompliment.

3.3. No obstant l'anterior, se suspendrà la concessió o el pagament de tota ajuda a tota empresa que s'haja beneficiat d'una ajuda il·legal anterior declarada incompatible per una Decisió de la Comissió (ja siga respecte a una ajuda individual o a un règim d'ajudes) fins que l'empresa en qüestió haja reemborsat o ingressat en un compte bloquejat l'import total de l'ajuda il·legal i incompatible, i els corresponents interessos de recuperació.



Quinzé. Control, incompliment i reintegrament

Aquestes ajudes seran objecte de les actuacions de comprovació, control i fiscalització.

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció podrà donar lloc a la modificació de les resolucions de concessió. Així mateix, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per a la mateixa finalitat i objecte per altres administracions o ens públics o privats nacionals, si suposa sobrepassar l'import total de l'ajuda corresponent a cadascuna de les subvencions contemplades en el reial decret 948/2021, de 2 de novembre, donarà lloc a una reducció proporcional en l'import de les subvencions.

Es deleguen les facultats descrites anteriorment, és a dir, les possibles minoracions o reintegraments de les subvencions concedides o modificacions de les subvencions concedides, en la persona titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia.

L'incompliment sobrevingut dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció, o la no execució total de les inversions, amb independència d'altres responsabilitats en què haguera pogut incórrer la persona beneficiària, donarà lloc a la pèrdua del dret a la subvenció concedida, amb l'obligació de reemborsar les quantitats ja percebudes, incrementades amb els interessos de demora legalment establits.

En cas d'incompliments parcials, l'autoritat competent els graduarà i la seua repercussió en la pèrdua parcial de la subvenció concedida i en l'obligació de reemborsament parcial de les quantitats abonades, més els interessos de demora. No obstant això, si l'incompliment afecta la no execució parcial de les inversions, es procedirà a la pèrdua del dret a la subvenció per la quantia corresponent a la part no executada en termini, i si s'hagueren realitzats pagaments parcials en funció de comprovacions i recepcions parcials de la inversió, aquests tindran la consideració de definitius.

En cas d'incompliment de les obligacions previstes en l'article 6.3 del Reial decret 498/2021, de 2 de novembre («no causar mal significatiu al medi ambient», i les recollides en els apartats 3, 6 i 8 del Component 3), escaurà el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, per la persona o entitat beneficiària en funció de l'abast de l'incompliment. Així mateix, escaurà el reintegrament de les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció, en els altres supòsits previstos en l'article 37.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, inclòs l'incompliment total o parcial de l'activitat subvencionada o dels objectius previstos.



La Generalitat podrà comprovar, pels mitjans que estime més adequats, el compliment de les obligacions inherents a l'atorgament de les ajudes.

En qualsevol cas, serà aplicable el que es disposa en matèria de control financer, reintegrament i infraccions i sancions administratives en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental; en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; així com el que s'estableix en l'article 33 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre.

Es delega la resolució de les minoracions, reintegraments o reduccions o modificacions de les subvencions concedides, en la persona titular de la direcció general competent en matèria de ramaderia.



Setzé. Transparència i protecció de dades de caràcter personal

1. La sol·licitud de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la Conselleria competent en matèria d'Agricultura.

Identitat del responsable del tractament: Persona titular de la Sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.

Finalitat del tractament: Gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

Exercici de dret: Pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970

Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, tot interessat tindrà dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en l'enllaç següent:

http://www.agroambient.gva.es/es/registre-de-tractaments

3. Quan la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels extrems següents:



– La comunicació d'aquestes dades a l'administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que li assisteix al fet que l'administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'administració als efectes oportuns.

4. Les persones beneficiàries han de complir el que s'estableix en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, en la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat, de Transparència, Bon govern i Participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 26 de novembre, General de Subvencions, respecte a l'obligatorietat de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció. En particular, s'hauran de complir les obligacions següents:



a) En el cas d'entitats privades que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros, o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

b) Sense perjudici de l'anterior, les persones jurídiques privades que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.

c) En aplicació de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, les persones físiques que desenvolupen activitats econòmiques o professionals per a les quals hagen percebut, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la citada llei, per import superior a 10.000 euros, hauran de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de l'activitat, inversió o actuació objecte de subvenció. Així mateix, hauran de complir les obligacions establides en els articles 14 i 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la restant legislació aplicable.

5. Tots els beneficiaris de la subvenció hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

6. La difusió de la informació que estableix aquesta clàusula per a les entitats privades i persones jurídiques privades s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència per a entitats privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir a través de l'adreça d'internet, gvaoberta.gva.es/va/tep.



Disseté. Publicitat i difusió

Els beneficiaris faran constar en les actuacions, incloent-hi qualsevol documentació o publicació de qualsevol índole i suport, actuació de comunicació o visibilitat, premis i publicitat, que són finançades per la Unió Europea – Next Generation EU, segons el Pla presentat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació.



Dihuité. Manuals de procediments

La gestió administrativa de les ajudes regulades en la present convocatòria, es durà a terme pels diferents òrgans administratius implicats, i d'acord al que s'estableix per la direcció general competent en matèria de ramaderia en els manuals de procediment corresponents.



Dinové. Supletorietat

En el no previst expressament en la present resolució s'estarà al que es disposa en el Reial decret 948/2021 de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de Recupersació, Transformació i Resiliència.





Vinté. Eficàcia

La present resolució produirà efectes a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la publicació. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 27 d'abril de 2022.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollá Herrera.





ANNEX

Característiques mínimes de les inversions

en sistemes de gestió de fems



Les inversions elegibles contemplades en aquest programa d'ajudes hauran de complir les característiques mínimes següents:



A. Cobertura de basses i altres sistemes d'emmagatzematge de fem que permeten una reducció d'emissions d'amoníac superior al 80 %.



– La vida útil mínima serà de deu anys.

– En les cobertes flexibles s'inclouen cobertes en forma de botiga, cobertes voltades i cobertes planes.



B. Nitrificació-desnitrificació:

Aplicable únicament en naus/explotacions quan és necessari eliminar el nitrogen del fem per a evitar superar els nivells màxims de nitrogen en el sòl o aigües superficials o profundes (p. ex., en el cas de zones designades com a «Zones vulnerables»). Disposarà de sensors automatitzats per a l'operació automàtica de la instal·lació.



C. Separació sòlid-líquid:

Aplicable quan:

Calga reduir el contingut de nitrogen i de fòsfor del fem per a evitar superar els nivells màxims de nitrogen i fòsfor en el sòl o aigües superficials o profundes; o,

– no puga transportar-se el fem per a la seua aplicació al camp a un cost raonable; o,

– siga necessari per a aplicar una altra tècnica de tractament posterior.

També s'inclourà maquinària o transport mòbil necessari per a dur a terme la separació sòlid-líquid de manera col·lectiva entre diferents granges.



D. Compostatge:

Inclou el procés de digestió aeròbica per a l'obtenció d'un compost i la maquinària necessària. Pot provindre d'un fem sòlid d'inici o provindre de la fracció sòlida d'altres fems sotmesos a separació i pel qual s'obtinga una fracció sòlida.

La instal·lació de compostatge tindrà el sòl impermeabilitzat i disposarà de coberta d'obra o malla geotèxtil que impedisca el pas de l'aigua, però permeta l'intercanvi d'oxigen.

si fa el cas, disposarà d'una instal·lació que permeta aconseguir el grau correcte d'humitat per al procés de compostatge



E. Instal·lació de plantes de biogàs d'ús individual en basses de fem cobertes o basses amb aprofitament energètic o sense, per al seu aprofitament in situ o posterior, complint tots els criteris mediambientals, incloent-hi els criteris de sostenibilitat i de reducció d'emissions GEI descrits en la Directiva (UE) 2018/2001 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2018, relativa al foment de l'ús d'energia provinent de fonts renovables, així com la seua normativa derivada:



– La vida útil mínima serà de deu anys.

– Hauran de tindre una capacitat d'emmagatzematge adequada al període de retenció òptim del digestat.

– Els depòsits hauran de suportar tensions mecàniques, químiques i tèrmiques.

– Els depòsits han d'estar construïts a prova de fugides per a la recollida i transferència dels purins (p. ex., fosses, canals, desguassos, estacions de bombament).

– Els depòsits tindran instal·lat un sistema de detecció de fugides, com pot ser una geomembrana, una capa de drenatge i un sistema de conductes de desguàs, i comptar amb un tancament hermètic i un sistema de recollida i eliminació de biogàs (torxa) o utilització com a font d'energia.

– La base, parets i sostre dels depòsits seran impermeables, de formigó o revestiment plàstic (o doble revestiment).



F. Construcció de nous sistemes d'emmagatzematge, o adaptació dels existents fins a aconseguir el temps de magatzematge que permeta un ús adequat dels fems, excepte en explotacions ramaderes els titulars de les quals estiguen obligats conforme a la normativa d'ordenació vigent:

El redimensionament de la capacitat d'emmagatzematge de fems en granges existents es podrà realitzar construint un depòsit nou, afegint un altre per a incrementar la capacitat o utilitzant una bossa o depòsits de fem per a emmagatzemar el volum addicional. S'hauran de complir les condicions següents:

– Tindre una vida útil mínima de deu anys.

– La capacitat d'emmagatzematge serà de, almenys, 6 mesos i adequada a les característiques i necessitats agronòmiques de l'entorn. Això és, amb capacitat suficient per a conservar els fems durant els períodes en què no és possible fer-ne l'aplicació al camp.

– Per a reduir el coeficient entre la superfície d'emissió i el volum del depòsit les dimensions dels depòsits/basses s'ajustaran a les condicions següents:

i. Profunditat (altura) mínima 2 metres, havent d'establir un «marge lliure» o distància entre la superfície de fems i la vora superior de la bassa de 0.5-0.75 m. En els depòsits rectangulars, la proporció entre altura i superfície siga d'1.30-50. En els depòsits circulars, la relació altura-diàmetre siga de 1:3 a 1:4. Pot augmentar-se l'altura de les parets laterals.

ii. Inclinació mínima talús 50 %.

iii. En el cas que la profunditat no supere els 3 metres, la relació serà de:

– Profunditat-superfície 1:5 si altura < 3m.

– Profunditat-diàmetre 1:4 si altura < 3m.

iv. En el cas de les bosses de fem tindran les dimensions adequades al volum que siga necessari emmagatzemar.

– Depòsits de combustibles.

• Suportar tensions mecàniques, químiques i tèrmiques.

• Estar construïts a prova de fugides per a la recollida i transferència dels fems (p. ex., fosses, canals, desguassos, estacions de bombament).



• Tindre instal·lat un sistema de detecció de fugides, per exemple, una geomembrana, una capa de drenatge i un sistema de conductes de desguàs.

• Tindre la base i parets dels depòsits impermeables, de formigó o revestiment plàstic (o doble revestiment).

– La construcció d'un depòsit nou o qualsevol modificació de la seua grandària o estructura, haurà d'acompanyar-se de l'adopció de tècniques que reduïsquen les emissions d'amoníac en, almenys, un 80 % respecte a la referència del depòsit sense cap mena de coberta.

Quan aquesta tècnica supose el cobriment del depòsit i quan aquest cobriment puga implicar l'acumulació de gas metà, s'adoptaran sistemes de gestió d'aquest gas que eliminen els riscos relatius a la seua acumulació o emissió a l'atmosfera.

Mapa web