Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 6/2018, de 27 de març, del president de la Generalitat, pel qual es modifiquen els articles 3, 4 i 7 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes, i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8267 de 05.04.2018
Número identificador:  2018/3321
Referència Base de Dades:  003387/2018
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 06.04.2018
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Legislació, Beques i pràctiques de formació
    Matèries: Mitjans de comunicació social



DECRET 6/2018, de 27 de març, del president de la Generalitat, pel qual es modifiquen els articles 3, 4 i 7 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes, i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat. [2018/3321]





PREÀMBUL



El Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes, i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat, va entrar en vigor l'endemà a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, el 3 de gener de 2017.

En aplicació de l'esmentat Decret 20/2016, s'han efectuat diverses convocatòries de beques, i s'ha comprovat que, en alguns casos, les titulacions no són les adequades per a les beques que es convoquen, o bé, hi ha altres titulacions que també podrien incloure's en les convocatòries.



Respecte a les beques de comunicació, en l'especialitat de periodisme, cal eliminar la titulació de llicenciatura o grau en Comunicació Audiovisual, atés que aquesta titulació correspon a l'especialitat de Comunicació audiovisual.

D'altra banda, convocades quatre beques en matèria d'informàtica per a l'exercici 2017/2018, s'ha constatat que s'han presentat pocs candidats, i atés que l'Administració oferta un determinat nombre de beques, s'ha plantejat ampliar els requisits per accedir a aquestes beques, de manera que també puguen sol·licitar-les persones que estiguen en possessió d'alguna de les titulacions de cicles formatius de la rama d'Informàtica, adequades a les pràctiques formatives que ofereix la Presidència de la Generalitat mitjançant aquestes beques.

Així mateix, convocades dotze beques en matèria de protocol han quedat vacants 5 d'elles, atés que les persones sol·licitants no complien el requisit de la titulació exigida, per la qual cosa també s'ha considerat oportú ampliar l'accés a les beques a persones amb altres titulacions que disposen d'un Màster en Protocol.

Per tot això, es pretén modificar l'article 3, apartat 1, lletra c del mencionat Decret a fi d'adaptar les competències per a accedir a les beques de comunicació, informàtica i protocol.

El 23 de novembre de 2017 ha entrat en vigor el Decret 61/2017, de 12 de maig, del Consell, pel qual es regulen els usos institucionals i administratius de les llengües oficials en l'Administració de la Generalitat. És per això que, seguint els criteris de mèrits i capacitats, caldrà seleccionar els aspirants més ben preparats respecte a l'ús i coneixement de les llengües oficials, per això s'afig, com a requisit d'accés, estar en possessió del certificat B1 de coneixements de valencià o equivalent, expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



Així mateix, en el barem establit en l'article 4, és convenient modificar alguns aspectes perquè la seua aplicació siga més clara i precisa. En concret es modifiquen els següents punts de l'article 4: en l'apartat a.2) s'especifica que el màster haurà de ser oficial i relacionat amb l'objecte de la beca; en l'últim paràgraf de l'apartat a s'aclareix la puntuació màxima per a les beques d'acció exterior i d'informàtica que serà de 18 punts; l'experiència professional passa a valorar-se en l'apartat e altres mèrits; i també es modifica l'apartat b per a precisar els coneixements de valencià que es puntuaran com a mèrits.

Per últim també es preveu l'establiment d'un termini per a aportar l'expedient acadèmic, quan, per a passar a la fase d'entrevista, s'exigisca una nota mínima en aquest.

Per tot això, havent-se complit els tràmits de l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en virtut de les facultats que em confereix la normativa citada, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





DECRETE



Article únic. Objecte

Es modifiquen els articles 3, 4 i 7 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes, i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat, que queden redactats com es determina en l'annex d'aquest Decret.







DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Despesa pública

L'aprovació d'aquest Decret no suposa, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat. No obstant això, la despesa corresponent de les convocatòries basades en aquest Decret haurà d'estar dotada, en tot cas, pels pressupostos de la Generalitat de l'exercici que pertoque.



Segona. Facultat de desenvolupament, interpretació i resolució d'incidències

1. S'autoritza la persona titular de la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat perquè prenga les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquest Decret.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest Decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 27 de març de 2018



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER





ANNEX



Nova redacció dels articles 3, 4 i 7 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes, i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat.





1. L'article 3 queda amb la redacció següent:



«Article 3. Requisits de les persones beneficiàries

1. Podran sol·licitar les beques objecte de regulació en aquestes bases, les persones que, en acabar el termini de presentació de les sol·licituds que determine la corresponent convocatòria, reunisquen els següents requisits:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar prou coneixements en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà, si és el cas, durant el procés de selecció.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió d'una de les titulacions indicades a continuació, expedida o homologada per les autoritats espanyoles corresponents, o dels altres països de la Unió Europea, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels corresponents estudis.



Les titulacions requerides, segons la matèria objecte de la beca seran les següents:

c.1) Beques en matèria de publicitat: llicenciatura o grau en Disseny Gràfic o equivalent, Ciències de la Informació, branca de publicitat, i Relacions Públiques o grau en Publicitat i Relacions Públiques.

c.2) Beques en matèria de serveis de comunicació audiovisual: grau o llicenciatura en Comunicació Audiovisual i Enginyers Tècnics en Telecomunicacions.

c.3) Beques en matèria de comunicació:

Especialitat Periodisme: llicenciatura o grau en Ciències de la Informació, branca de Periodisme.

Especialitat Audiovisual: llicenciatura o grau en Ciències de la Informació, branca d'Imatge Audiovisual i Auditiva, o llicenciatura o grau en Comunicació Audiovisual.

c.4) Beques en matèria de seguiment de polítiques públiques i economia:

Especialitat seguiment de polítiques públiques: llicenciatura o grau en Ciències Polítiques i de l'Administració, i grau en Gestió i Administració Pública.

Especialitat economia: llicenciatura o grau en Economia.

c.5) Beques en matèria de Documentació, Estadística i Sociologia.

Especialitat Documentació: llicenciatura o grau en Biblioteconomia i Documentació.

Especialitat Estadística: llicenciatura o grau en Matemàtiques, Estadística.

Especialitat Sociologia: llicenciatura o grau en Sociologia.

c.6) Beques en matèria de Protocol:

– Grau en Protocol i Organització d'Esdeveniments.

– Llicenciatura o grau en publicitat i relacions públiques i màster en protocol.

– Llicenciatura o grau en Turisme i màster en protocol.

– Llicenciatura o grau en Ciències de la Informació i màster en protocol.

c.7) Beques en matèria d'Acció Exterior: llicenciatura o grau en Dret, Ciències Polítiques i de l'Administració Pública, Ciències Econòmiques, o Administració i Direcció d'Empreses.

c.8) Beques en matèria d'informàtica:

Especialitat Microinformàtica: enginyeria en informàtica, enginyeria tècnica en informàtica, grau en enginyeria informàtica, tècnic superior en Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa i tècnic superior en Administració de Sistemes Informàtics.

Especialitat Aplicacions Informàtiques: enginyeria en informàtica, enginyeria tècnica en informàtica, grau en enginyeria informàtica, tècnic superior de desenrotllament d'Aplicacions Multiplataforma i tècnic superior en desenrotllament d'Aplicacions Web.

d) Estar en possessió del certificat B1 de coneixements de valencià o equivalent, expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb el que estableix l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats. A més, per a les beques en matèria d'acció exterior, estar en possessió del nivell intermedi de l'Escola Oficial d'Idiomes (B1) d'anglés i francés.



e) No haver sigut persona beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

f) No trobar-se incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari o beneficiària, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. No podran optar a aquestes beques els qui, en el moment de publicar-se la convocatòria, ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que concórreguen a la mateixa beca que estan gaudint o que resten menys de dos mesos per a la seua finalització.»



2. L'article 4 passa a tindre la redacció que segueix:



«Article 4. Barem per a avaluar els mèrits personals

1. Els mèrits de les persones sol·licitants de cada una de les convocatòries de beques es baremaran segons els criteris següents:

a) Expedient acadèmic. S'inclouen els següents aspectes de valoració:

a.1) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, inclosa en el certificat oficial que s'aporte, d'acord amb el que disposa l'article 5 del Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions oficials universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional, donant lloc a una valoració entre 5 i 10 punts

– Nota mitjana 5: 5 punts.

– Nota mitjana 6: 6 punts.

– Nota mitjana 7: 7 punts.

– Nota mitjana 8: 8 punts.

– Nota mitjana 9: 9 punts.

– Nota mitjana 10: 10 punts.

a.2) Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió de les beques convocades es valoraran amb un màxim de 3 punts, atenent a l'escala següent:

– Doctorat: 2 punts

– Màster oficial directament relacionat amb l'objecte de la beca: 2 punts.

– Altres llicenciatures o graus: 1 punt.

– Tècnic Superior de Formació Professional, Arts Plàstiques i Disseny o Tècnic Esportiu Superior: 0,50 punts.

a.3) En les beques en matèria d'acció exterior i en les d'informàtica, es valorarà l'especialització acadèmica en matèries relacionades amb la respectiva convocatòria. Cada assignatura aprovada relacionada amb l'objecte de la beca es valorarà amb 0,20 punts, amb un màxim, en aquest subapartat, de 5 punts.

La puntuació màxima en aquest apartat serà de 13 punts, excepte per a les beques d'acció exterior i d'informàtica que serà de 18 punts.



b) Coneixements de valencià. S'inclouen els següents aspectes de valoració:

b.1) En totes les convocatòries de beques objecte d'aquest Decret, es valoraran els coneixements de valencià, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, tenint en compte les equivalències dels certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

– Nivell B2: 0,50 punts

– Nivell C1: 1 punt

– Nivell C2: 1,5 punts

b.2) En les beques de les matèries de publicitat, comunicació, documentació, estadística i sociologia, es valorarà, a més cada un dels títols, de les especialitats següents:

– Correcció de textos: 0,50 punts.

– Llenguatge en mitjans de comunicació: 0,50 punts.

– Llenguatge administratiu: 0,50 punts.

c) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea.

c.1) Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,2 punts, amb un màxim d'un punt.

c.2) En les beques d'acció exterior, i tenint en compte que, per la seua naturalesa, el coneixement de determinats idiomes és un element essencial per al seu exercici, es valorarà aquest apartat fins a un màxim de 2 punts, amb 0,2 punts per nivell superat d'acord amb l'escala establida en el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, si bé, respecte dels idiomes anglés i francés, únicament es computaran en aquest apartat els nivells superiors a l'intermedi de l'Escola Oficial d'Idiomes (B1) o equivalent.

Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per mitjà de títol universitari i el títol esmentat haja sigut puntuat en el subapartat a.3) d'aquest barem, no es podrà computar també dins d'aquest apartat.



d) Els cursos de formació relacionats directament amb l'objecte de les beques que es convoquen es valoraran amb un màxim de 4 punts. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, d'acord amb l'escala següent:

– De 200 o més hores: 3 punts.

– De 100 o més hores: 2 punts.

– De 75 o més hores: 1,5 punts.

– De 50 o més hores: 1 punt.

– De 25 o més hores: 0,5 punts.

– De 15 o més hores: 0,2 punts.

Els cursos a què haja assistit la persona interessada o que aquesta haja impartits, s'acreditaran per mitjà de la documentació que certifique que eren part de l'oferta formativa d'organismes oficials o centres de formació reconeguts, i es valoraran per una sola vegada, amb independència d'haver cursat o impartit successives edicions del mateix curs.



En cap cas no es valoraran en aquest subapartat els cursos a què es refereixen els anteriors apartats b i c d'aquest barem.

e) Altres mèrits:

e.1) En les beques en matèria d'Acció Exterior, es puntuarà amb un màxim de 2 punts l'acreditació dels següents mèrits, relacionats amb l'objecte de la beca:

– Màster o Postgrau oficial en Unió Europea: 2 punts.

– Altres beques realitzades durant els estudis universitaris: beques Jean Monnet de col·laboració, Europe Direct i semblants: 0,5 punts.

– Participació en projectes d'intercanvi internacional: Erasmus: 1 punt

– Estada en institucions europees: 0,10 punts per mes

– Altres estades prolongades: 0,5 punts.

e.2) En les beques en matèria d'informàtica es valoraran amb un màxim de 2 punts, els mèrits següents, sempre que estiguen relacionats amb l'objecte de la beca:

– Publicacions en revistes especialitzades: fins a 1 punt.

– Cursos impartits: fins a 1 punt.

e.3) En cada convocatòria podrà establir-se la valoració de l'experiència professional relacionada directament amb l'objecte de les beques que es convoquen, amb un màxim de 2 punts, a raó de 0,1 punts per cada mes complet treballat.

f) Entrevista i /o prova.

Una vegada efectuada la valoració dels mèrits dels apartats anteriors, la comissió avaluadora convocarà les persones aspirants a una entrevista que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica i professional, i els seus coneixements entorn de les matèries relacionades amb l'objecte de les beques convocades. Per acord de la comissió avaluadora podrà convocar-se a l'entrevista un nombre màxim d'aspirants, o aquells que superen una nota mínima en els apartats anteriors.

La comissió avaluadora establirà els criteris de ponderació per a determinar la puntuació a cada aspirant, en l'entrevista. Els criteris esmentats es faran públics a través de l'anunci pel qual se cite les persones aspirants.

En les beques en matèria d'acció exterior es realitzarà una prova escrita a fi de comprovar els coneixements dels aspirants dels idiomes requerits.

Per a superar l'entrevista personal serà necessari obtindre, com a mínim, un punt, i la puntuació màxima, incloent-hi la prova, si és el cas, no podrà superar el 30 % de la puntuació màxima que es puga obtindre per mitjà de la suma de la resta d'apartats d'aquest barem.

2. La puntuació atorgada per la Comissió de Valoració en l'entrevista i/o prova se sumarà a la puntuació obtinguda per cada aspirant en els apartats anteriors d'aquest barem, a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció.

3. En cas d'empat, aquest es resoldrà a favor de les persones que en el moment de finalització del termini de presentació de les sol·licituds hagen acreditat, per mitjà de la certificació oportuna expedida per l'òrgan competent, i per aquest ordre: patir una discapacitat (igual o superior al 33 %), ser víctima de violència de gènere o ser víctima d'alguna acció terrorista.

I, dins d'aquesta prelació, es considerarà la persona candidata que tinga la puntuació major obtinguda, atenent als següents conceptes i per l'ordre següent:

a) En primer lloc, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'entrevista.

b) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'expedient acadèmic.

c) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixements addicionals.

d) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixements de valencià.

e) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu als coneixements d'idioma de la Unió Europea.»





3. L'article 7 queda redactat de la següent manera:



«Article 7. Documentació acreditativa dels mèrits

1. A fi de reduir les càrregues administratives a les persones interessades, junt amb la sol·licitud i currículum no s'acompanyarà la documentació acreditativa dels mèrits.

2. Únicament les persones seleccionades per a la fase d'entrevista hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment de l'entrevista. Aquesta documentació és la següent:

a) La titulació acadèmica s'acreditarà en els supòsits següents:

1r. Si es troba en tràmit l'expedició del títol. En aquest cas podrà presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent junt amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.

2n. Títols homologats per les autoritats espanyoles.

3r. Títols expedits o homologats per les autoritats dels altres països de la Unió Europea.

b) Expedient acadèmic compulsat amb la nota mitjana oficial. En el supòsit que, per a passar a la fase d'entrevista es demane una nota mínima en l'expedient acadèmic, la comissió de valoració establirà el termini per a aportar aquest document, abans d'establir el calendari d'entrevistes.

c) Còpia compulsada de qualsevol altre document que acredite la possessió de títols, màsters, cursos, i mèrits docents, investigadors o professionals que es desitgen al·legar, excepte el certificat de la Junta Qualificadora de Coneixements de València.

d) Documentació que acredite trobar-se en algun dels supòsits establits en l'apartat 3 de l'article 4, que determinen la preferència de la concessió de la beca en cas d'empat en la valoració.

e) En el cas d'acreditació d'experiència professional relacionada directament amb l'objecte de les beques de cada convocatòria, l'informe de vida laboral, expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, acompanyat de còpia dels contractes de treball.

3. Els mèrits que no hagen sigut prou acreditats no seran tinguts en compte als efectes de la seua valoració.

4. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

5. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que alguna de les persones sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits. En el cas que no foren acreditats en el termini de 10 dies, la persona afectada quedarà exclosa del procés, prèvia indicació de les inexactituds o falsedats formulades pel sol·licitant.»

Mapa web