Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 22 de març de 2023, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen les subvencions destinades al voluntariat ambiental en prevenció d'incendis forestals per a l'exercici 2023.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9564 de 29.03.2023
Número identificador:  2023/3169
Referència Base de Dades:  003262/2023
 



RESOLUCIÓ de 22 de març de 2023, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen les subvencions destinades al voluntariat ambiental en prevenció d'incendis forestals per a l'exercici 2023. [2023/3169]

L'Ordre 21/2016, de 2 d'agost, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural (2016/6376), publicada en el DOGV de data 04.08.2016, aprova les bases reguladores de la subvenció destinada al voluntariat ambiental en prevenció d'incendis forestals i estableix el marc regulador de participació de la societat en la conservació dels valors mediambientals del territori de la Comunitat Valenciana, dirigits especialment al patrimoni forestal i a la seua defensa enfront dels incendis.

Per tant, i a fi de convocar les subvencions per a l'exercici de 2023 i establir el procés de sol·licitud i tramitació d'aquestes, es publica la present resolució, que no està subjecta a l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), ja que no falseja ni amenaça falsejar la competència afavorint determinades empreses o produccions, en tractar-se d'una ajuda a associacions sense ànim de lucre.



Per això, i en virtut de les facultats que em confereix el que s'estableix en l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i el que es preveu en el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, que assigna les competències en matèria de prevenció d'incendis a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, resolc



Apartat primer. Objecte i àmbit d'actuació

Convocar, per a l'exercici 2023, les subvencions destinades al voluntariat ambiental, les bases reguladores del qual estan contingudes en l'Ordre 21/2016, de 2 d'agost, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

Seran subvencionables les activitats de voluntariat ambiental en matèria de prevenció d'incendis forestals, campanyes de sensibilització, d'educació i conscienciació als visitants en espais naturals i forestals, mitjançant accions dirigides al control i informació de visitants, al control del compliment de les diferents normatives aplicables, a la vigilància dissuasiva, i a l'aplicació de programes d'educació ambiental amb especial incidència en el coneixement del medi forestal.



Les activitats subvencionables podran desenvolupar-se fins al 31 d'octubre de 2023. En el cas d'activitats realitzades amb anterioritat a la present convocatòria, per a ser subvencionables hauran d'haver-se realitzat d'acord amb el que s'estableix en les bases i haurà de constar el coneixement i autorització per part de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.



Apartat segon. Requisits

Els requisits que han de complir les persones beneficiàries seran els indicats en el punt segon de l'annex I de l'ordre de bases, que són:

1. Podran ser beneficiàries de les subvencions indicades en les bases les organitzacions i entitats de voluntariat, segons la definició que en fa la Llei 4/2001, de 19 juny, de la Generalitat, del voluntariat, entre els fins de les quals figuren la defensa i conservació de la naturalesa i l'educació ambiental, així com ajuntaments de la Comunitat Valenciana.



2. Les entitats o organitzacions hauran de disposar de l'estructura suficient per a garantir el compliment dels objectius.

3. No podran obtindre la condició de beneficiària de les subvencions regulades en aquesta ordre les entitats o organitzacions en què concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Apartat tercer. Finançament

Les ajudes convocades es finançaran amb càrrec al capítol IV del pressupost de despeses de la Generalitat per a l'exercici 2023, aprovat per la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023:

Aplicació pressupostària 12.03.04.442.90.4

Denominació: Voluntariat de prevenció

Línia de subvenció: S1337000

Consignació pressupostària: 477.016,51 €

Procedència i quantia dels fons: fons propis

L'import esmentat podrà ser incrementat de conformitat amb el que es preveu en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat.





Apartat quart. Sol·licitud i documentació a aportar

1. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones sol·licitants estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, per la qual cosa hauran de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'internet: sede.gva.es/va/proc661, utilitzant els corresponents models normalitzats disponibles en aquesta.

2. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, amb el certificat qualificat de representant d'entitat emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/sede_certificados).

3. Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de representants de l'ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part de les persones representades pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de representant d'entitat.

4. Les sol·licituds presentades han de signar-se amb el certificat digital de la persona que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, se signaran electrònicament pels qui siguen competents per a això aquells documents que s'adjunten la signatura dels quals siga obligatòria.

5. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, i es resoldrà la inadmissió d'aquestes, que haurà de ser notificada a les persones interessades en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. En cas que alguna de les persones sol·licitants presente la seua sol·licitud presencialment, se la requerirà perquè l'esmene de través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en l'article 68.4 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.

7. La documentació a aportar està indicada en la base huitena de l'ordre esmentada en l'apartat primer.

L'acreditació de la citada documentació s'efectuarà sense perjudici del que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Quan l'Administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en la seua poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra Administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, així com les dades que justifiquen el compliment de les seues obligacions tributàries a nivell estatal i autonòmic. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria General de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

8. Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es realitzaran telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'internet:

sede.gva.es/va/proc661.

9. En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents, amb la indicació que si així no ho fa, se la tindrà per desistida de la seua petició, amb una resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21, apartat 1r, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10. Quan les persones interessades necessiten donar d'alta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes convocades, aquesta actuació s'haurà de realitzar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/proc22648), de conformitat amb el que es preveu en l'article 6 de l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.



Apartat cinqué. Termini de presentació

El termini de presentació de les sol·licituds per a l'exercici 2023 serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Apartat sisé. Valoració de les sol·licituds

La valoració de les sol·licituds es realitzarà per una comissió de valoració, amb els criteris i barems indicats en la base quarta de l'ordre esmentada en l'apartat primer.



Apartat seté. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat una resolució expressa, podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu en els termes previstos en la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

3. Correspon al director general de Prevenció d'Incendis Forestals la competència per a resoldre, amb informe i proposta de la comissió de valoració previs, per delegació de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de prevenció d'incendis forestals.





Apartat huité. Mitjans de notificació

La resolució del procediment es notificarà als beneficiaris mitjançant la seua publicació en el DOGV, i s'ajustarà al que es disposa en l'article 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La pràctica de la notificació s'ajustarà a les disposicions contingudes en els articles 42 i 43 de la llei esmentada.



Apartat nové. Justificació i pagament

1. El termini màxim de presentació de la justificació de les subvencions destinades al voluntariat ambiental en prevenció d'incendis forestals per a l'exercici 2023 serà, com a màxim, el 31 d'octubre de 2023.



2. La justificació es realitzarà, acompanyada de la documentació indicada en la base tretzena de l'annex I de l'ordre de bases i en el mateix ordre, a través de l'adreça d'internet: sede.gva.es/va/proc661.

3. Les resolucions de pagament seran notificades mitjançant la seua publicació en seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça d'internet: sede.gva.es/va/proc661.



Apartat desé. Informació relativa al tractament de dades de caràcter personal

1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal, havent de complir-se amb les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. De conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte al tractament de dades de caràcter personal es pot informar del següent:

a) Nom del tractament: ajudes en matèria de prevenció d'incendis forestals.

b) Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria competent en matèria de medi ambient.

c) Finalitat del tractament: ajudes en matèria de prevenció d'incendis forestals.

d) Exercici de drets: les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/va/proc19970

e) Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/va/proc22094, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

f) Es pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: http://www.agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments

3. Quan la persona sol·licitant o el seu representant legal aporten dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents punts:



a) La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

b) La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres punts, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant, o el seu representant legal, haurà d'haver sol·licitat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

c) La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que l'assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.



Apartat onzé. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes

1. Les entitats públiques hauran de complir amb les obligacions de transparència que, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, li corresponen com a entitat pública.

2. Les entitats privades beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions de publicitat activa indicades en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana indicades en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en l'adreça d'internet: gvaoberta.gva.es/tep.

Aquesta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.

3. Sense perjudici de les obligacions previstes en els apartats anteriors, totes les entitats beneficiàries de subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

4. Totes les entitats beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, amb un requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que aquest haguera sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, amb l'advertiment i audiència prèvia a l'entitat beneficiària, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril.



5. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'Administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.



Apartat dotzé. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de la interposició del recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, no podrà simultaniejar-se la interposició del recurs de reposició i el contenciós administratiu.



València, 22 de març de 2023.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Isaura Navarro Casillas.

Mapa web