Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 7/2017, de 10 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8019 de 11.04.2017
Número identificador:  2017/3112
Referència Base de Dades:  003142/2017
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 12.04.2017
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Administració local Ocupació i formació professional



ORDRE 7/2017, de 10 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. [2017/3112]

PREÀMBUL



L'article 51.1.1.ª de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix que correspon a la Generalitat l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral, assumint les facultats, competències i serveis que en aquest àmbit i quant a execució té l'Estat respecte a les relacions laborals, sense perjuí de l'alta inspecció d'aquest, i el foment actiu de l'ocupació.

En la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, es regula el règim general del Sistema Nacional de Garantia Juvenil a Espanya. Respecte d'això, en l'article 106 de la Llei 18/2014 estableix que en compliment de l'objectiu del suport a la contractació es desenvoluparan actuacions o mesures que incentiven la inserció laboral dels majors de 16 anys no ocupats ni integrats en els sistemes d'educació o formació que podran consistir -entre altres– en ajudes a l'ocupació per a la contractació amb un període mínim de permanència.

Aquestes subvencions podran finançar-se a càrrec del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil, aprovat per decisió d'execució de la Comissió de 12 de desembre de 2014, per la qual s'aproven determinats elements del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil, per al qual se sol·liciten ajudes del Fons Social Europeu i l'assignació específica per a la Iniciativa d'Ocupació Juvenil en el marc de l'objectiu d'inversió en creixement i ocupació destinades a Espanya.

Aquestes subvencions són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea per no resultar aplicable el que estableix l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea per estar destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.

Aquesta disposició no figura en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat 2017 com a conseqüència que l'actuació subvencionada no havia sigut inclosa inicialment per la Generalitat entre les operacions elegibles a càrrec del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil.



Aquesta ordre se sotmet al que disposa l'Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2014-2020.



Aquesta ordre se sotmet igualment als principis de bona regulació en l'exercici de la potestat reglamentària establits en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en la mesura que persegueix la millora de l'ocupabilitat d'un dels col·lectius més afectats per la desocupació (principis de necessitat i eficàcia); per instrumentar una mesura de foment no introdueix cap restricció de drets (principi de proporcionalitat); resulta plenament coherent amb la normativa nacional i de la Unió Europea (principi de seguretat jurídica); en la seua elaboració han participat els agents socials més representatius i altres actors clau (principi de transparència); en aplicació de la normativa europea, preveu un sistema de costos simplificats que redueix la càrrega administrativa tant per a l'Administració concedent com per a les entitats beneficiàries (principi d'eficiència).



En virtut d'això i fent ús de les facultats conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell i l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, havent-se donat audiència als agents socials més representatius i a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, consten els informes preceptius de l'Advocacia General i de la Intervenció delegada en el SERVEF, i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article 1. Objecte i àmbit

L'objecte d'aquesta ordre és establir les bases reguladores que regiran en l'àmbit de la Comunitat Valenciana la concessió d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.



Article 2. Entitats beneficiàries de les subvencions

1. Podran ser entitats beneficiàries d'aquestes subvencions els ajuntaments, les mancomunitats i les diputacions de la Comunitat Valenciana, així com els seus organismes autònoms.

2. En cap cas podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en què concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.





Article 3. Accions subvencionables i quantia de la subvenció

1. Resultarà objecte de subvenció la contractació a jornada completa, durant el període (superior a 6 mesos) i amb la modalitat contractual que es determine en cada convocatòria, de les persones joves pertanyents al col·lectiu a què fa referència l'article 5.

2. La convocatòria determinarà el barem estàndard de costos unitaris (BECU) per cada contractació. De conformitat amb l'article 67 del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) 1083/2006 del Consell, l'import del BECU s'establirà d'una de les maneres següents:

a) Un mètode de càlcul just, equitatiu i verificable basat en dades estadístiques o una altra informació objectiva; o les dades històriques verificades de beneficiaris concrets; o l'aplicació de les pràctiques habituals de comptabilitat de costos dels distints beneficiaris.

b) De conformitat amb les modalitats d'aplicació dels barems de costos unitaris, imports a un tant alçat i tipus fixos corresponents aplicables en altres polítiques de la Unió a una categoria semblant d'operació i beneficiari.

c) De conformitat amb les modalitats d'aplicació dels barems de costos unitaris, imports a un tant alçat i tipus fixos corresponents aplicables a una categoria semblant d'operació i beneficiari en règims de subvencions finançats enterament per l'estat membre.





Article 4. Exclusions

Queden exclosos d'aquest programa els supòsits següents:

a) Persones treballadores que hagen finalitzat la seua relació laboral per mutu acord amb l'entitat ocupadora en els tres mesos previs a la contractació.

b) Contractacions realitzades per entitats que hagen sigut excloses com a beneficiàries de programes d'ocupació.

c) Contractacions realitzades per entitats sancionades en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals.



d) Qualsevol contractació que s'emmarque en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el Text Refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.



Article 5. Persones destinataris finals i procediment de selecció

1. Les persones destinatàries finals d'aquestes ajudes són les persones joves majors de 16 anys beneficiàries del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, en els termes establits en el Reial Decret lei 6/2016, de 23 de desembre, de mesures urgents per a l'impuls del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.

2. Les entitats beneficiàries hauran de presentar oferta d'ocupació al centre SERVEF d'Ocupació, que efectuarà una preselecció entre les persones indicades en l'apartat anterior. Per a la preselecció es prioritzarà les persones que no hagen rebut prèviament atenció per part del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i les que estiguen més prop de complir l'edat màxima prevista en el sistema.

3. Per a la selecció final de les persones candidates es constituirà una comissió de baremació integrada per dos representants de l'entitat beneficiària, que exerciran la presidència (amb vot de qualitat) i la secretaria; i per sengles representants de les organitzacions sindicals integrants del Consell de direcció del SERVEF.

4. La corporació local beneficiària contractarà els que obtinguen major puntuació en la baremació dels criteris establits en l'annex. En cas d'empat, se seleccionarà qui acredite menor renda per capita de la unitat familiar.

5. S'alçarà acta del procés de selecció, segons model normalitzat. En cas d'absència de la representació sindical, s'adjuntarà a l'acta la convocatòria remesa o la justificació de l'absència.

6. La contractació de les persones candidates hauran de tindre lloc després de la resolució de concessió de la subvenció.



Article 6. Forma i termini de presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran en la forma i el termini que establisca la convocatòria corresponent, en la qual, així mateix, s'especificarà la documentació acreditativa dels requisits per a obtindre la subvenció.



Article 7. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. La instrucció correspondrà a les direccions territorials del SERVEF.

3. L'òrgan instructor podrà demanar als interessats l'aportació addicional dels documents i dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular de la dita subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals; i una persona que exercirà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria l'efectuarà la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació.

6. La proposta de concessió es formularà a l'òrgan concedent per l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.



Article 8. Distribució de la dotació

1. L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els criteris següents:

a) Es proposarà per a tots els sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que establisca la convocatòria per a la contractació de com a mínim una persona jove.

b) En el cas que la dotació no s'haja esgotat després de procedir segons el que disposa el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a la desocupació registrada de joves menors de 30 anys del corresponent àmbit territorial.

c) Si la dotació resulta insuficient per a procedir segons el que estableix l'apartat a, es prioritzaran els sol·licitants segons la major desocupació registrada de joves menors de 30 anys.

2. Als efectes del que disposa l'apartat anterior es tindran en compte les estadístiques de desocupació registrada corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria.

3. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de la desocupació registrada en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que siga necessari fins a desfer l'empat.

4. En cap cas l'import assignat podrà superar la quantia de l'ajuda sol·licitada.



Article 9. Convocatòria

1. El procediment per a la concessió d'aquestes subvencions s'iniciarà d'ofici per mitjà de convocatòria de la persona titular de la Direcció General del SERVEF.

2. La convocatòria es publicarà íntegrament en la Base de Dades Nacionals de Subvencions així com en extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Cada convocatòria podrà delimitar el tipus d'entitats beneficiàries a què es dirigeix específicament, d'entre les arreplegades en l'article 2.1.

4. La convocatòria podrà establir un import màxim de la subvenció i limitar el nombre de contractes subvencionables que pot sol·licitar cada entitat.



Article 10. Resolució

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General SERVEF o òrgan en qui aquesta delegue.

2. El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos comptats a partir de la publicació de la corresponent convocatòria, llevat que aquesta pospose els seus efectes a una data posterior. Transcorregut el dit termini sense que s'haja dictat una resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.



Article 11. Justificació i liquidació de la subvenció

1. La justificació de la subvenció concedida s'efectuarà en el termini de 2 mesos des de la notificació de la resolució de concessió, per mitjà de l'aportació de la documentació següent:

a) Contractes de treball i la seua comunicació al centre SERVEF d'Ocupació.

b) Alta en la Seguretat Social de les persones treballadores i informe de dades per a la cotització (Idc).

c) Acta de selecció de les persones contractades i llistat de persones desocupades remés pel centre SERVEF d'Ocupació.

d) Informació a les persones treballadores contractades sobre la procedència del finançament del programa.

e) Imprés normalitzat on figurarà el codi comptable identificable en relació amb la subvenció concedida.

f) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament.

g) Declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions.

h) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes, per a això l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.



i) Extracte de la comptabilització de la subvenció concedida.

2. La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada aportada per l'entitat beneficiària la documentació esmentada en l'apartat anterior.



Article 12. Resolució de pagament

La persona titular de la Direcció General del SERVEF o òrgan en què aquesta delegue tindrà la competència per a efectuar el reconeixement de les obligacions i la proposta de pagament de la subvenció concedida.



Article 13. Resolució d'incidències

La persona titular de la Direcció General del SERVEF o òrgan en què aquesta delegue tindrà la competència per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes.



Article 14. Incompatibilitats

Aquesta subvenció resulta incompatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada; nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sense que aquesta supere el cost total de l'actuació.



Article 15. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les establides en l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Facilitar totes les dades i informació relacionades amb la subvenció concedida que els siguen requerides pel SERVEF.

b) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions, ajudes ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades.

c) Formalitzar els contractes de treball per escrit.

d) Mantindre l'ocupació creada durant el període indicat en cada convocatòria (que en tot cas haurà de ser superior a sis mesos). En el supòsit de baixa de la persona treballadora no s'admetrà la substitució per a completar el període de manteniment, amb independència de la causa que haja motivat la baixa.

e) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguen ser objecte de control, aquests seran originals o còpies certificades conforme amb aquests.

f) Les entitats beneficiàries hauran de comptabilitzar la concessió i de la subvenció a través d'un codi comptable específic.

g) En tant que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguen incloses les despeses definitives de l'operació, tal com es defineix en l'article 140.1 del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (el que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025).



h) Als efectes de difusió pública, per estar les ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda.

Així mateix haurà de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i, si és el cas, per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Així mateix, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat previstes en el Reglament d'Execució (UE) 821/2014, de la Comissió de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.

i) Conservar tota la documentació associada a la selecció final de les persones treballadores.



Article 16. Reintegrament de les ajudes concedides

1. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del seu reintegrament, els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003. En particular procedirà el reintegrament total de l'ajuda en els supòsits d'extinció de la relació laboral de la persona jove abans de completar el període de manteniment exigit.

2. S'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament parcial de l'ajuda concedida en funció del temps de manteniment que reste per completar, si l'extinció de la relació laboral de la persona jove amb l'entitat beneficiària s'ha produït per baixa voluntària, discapacitat sobrevinguda, mort o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent.

3. El que disposen els apartats anteriors serà aplicable sense perjuí de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.



Article 17. Comprovació i control

1. Correspondrà a les direccions territorials del SERVEF dur a terme la funció de comprovació i control de les subvencions concedides.



2. Als efectes del que disposa la lletra j) de l'article 165.2 de la Llei 1/2015 i de conformitat amb l'article 2.3 de la Llei 3/2000, de 17 d'abril, per la qual es crea el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, les direccions territorials del SERVEF accedirà a la vida laboral del 100 % de les persones joves la contractació de les quals ha sigut subvencionada, a fi de comprovar la seua alta en l'entitat ocupadora beneficiària durant el període de manteniment exigit.

3. L'entitat beneficiària estarà obligada a sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i en els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme les institucions europees.



Article 18. Competència municipal

1. Les entitats locals beneficiàries de les subvencions regulades per aquesta ordre hauran de complir els requisits previstos en l'article 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.



2. A aquest efecte, i pel que fa a l'informe previ i vinculant d'inexistència de duplicitats, la direcció general amb competència en matèria d'Administració local, de conformitat amb l'Ordre 1/2015, de 26 de maig, conjunta de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua i de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es regula el procediment per a l'obtenció d'informes preceptius de l'article 7.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, ha emés l'informe en què s'assenyala la inexistència de duplicitat per no incidir la gestió municipal derivada del present programa en matèria d'ocupació en un supòsit d'execució simultània amb l'exercici de l'esmentada competència per part de la Generalitat, per la qual cosa no serà necessària la petició de l'informe per les entitats locals beneficiàries.







DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Normativa d'aplicació.

1. Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, i la resta de normativa concordant, i per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. Per estar cofinançades pel Fons Social Europeu i per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil se subjecten igualment al Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) 1083/2006 del Consell; així mateix se subjecten al Reglament (UE) 1304/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al Fons Social Europeu i pel qual es deroga el Reglament (CE) 1083/2006 del Consell.





Segona. Incidència pressupostària.

L'execució d'aquesta ordre no comporta increment de la despesa pública més enllà dels crèdits consignats a aquest efecte en els pressupostos anuals de la Generalitat, dins del corresponent programa i línia pressupostària, per a finançar les convocatòries corresponents.

DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa.

Es faculta la persona titular de la Direcció General del SERVEF per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere oportunes per a l'aplicació i execució d'aquesta ordre.



Segona. Entrada en vigor.

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 10 d'abril de 2017



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ.





ANNEX

Criteris per a la selecció de les persones treballadores



La Comissió de Baremació establida en l'article 5 aplicarà a totes les persones preseleccionades pel SERVEF els criteris següents:



1. Ingressos de la unitat familiar: es tindrà en compte la renda per capita de la unitat familiar segons l'última declaració de l'IRPF, d'acord amb la següent escala referenciada al salari mínim interprofessional (pagues extres incloses):





Desde Fins Punts

0% 50% 30

51% 60% 25

61% 70% 20

71% 80% 15

81% 90% 10

91% 100% 5





S'entendrà per unitat familiar la integrada per la persona candidata, el cònjuge, els descendents en primer grau menors de 26 anys, menors en acollida i les persones amb una discapacitat reconeguda de com a mínim el 33 % sempre que s'acredite la convivència.

2. Protecció per desocupació: Persones candidates que no resulten beneficiàries de prestacions o subsidis per desocupació o de rendes vinculades a processos d'inserció laboral: 10 punts.

3. Existència de responsabilitats familiars: Persones candidates que tinguen a càrrec seu el cònjuge, descendents en primer grau menors de 26 anys, menors en acollida i persones amb una discapacitat reconeguda de com a mínim el 33 %, sempre que s'acredite la convivència: 10 punts per cada familiar a càrrec, amb el límit de 30 punts.

En el cas de descendents en primer grau amb una discapacitat reconeguda de com a mínim el 33 %, la puntuació s'incrementarà en 10 punts.

S'entendran a càrrec quan no perceben ingressos de qualsevol naturalesa que superen el salari mínim interprofessional (pagues extres incloses). En el cas de progenitors no custodis, es considerarà que està a càrrec seu si s'acredita l'obligació del pagament d'aliments per mitjà de sentència ferma o conveni regulador.

4. Diversitat funcional i malaltia mental: Persones amb malaltia o trastorn mental diagnosticat pels centres públics de salut mental o persones amb una discapacitat reconeguda igual o superior al 33 %: 3 punts; si la discapacitat reconeguda és superior al 50 %: 5 punts.



5. Acció positiva a favor de les dones: 3 punts; dona víctima de la violència de gènere o domèstica, acreditada mitjançant una resolució judicial o informe dels serveis socials públics: 10 punts

6. Situació de desocupació de llarga duració: Persones candidates que hagen figurat inscrites com a desocupades demandants d'ocupació durant almenys 12 mesos en un període de 18 mesos: 20 punts.

7. Situació o risc d'exclusió social: Persones candidates que acrediten per mitjà de certificat dels serveis socials públics una situació o risc d'exclusió social (inclosa la situació o risc d'exclusió social per risc de desdonament): 5 punts.

8. Adequació al lloc de treball: fins a 15 punts, considerant els aspectes següents:

8.1. Experiència laboral prèvia en el mateix tipus d'ocupació, d'acord amb la següent escala en mesos complets:



Desde Fins Punts

0 1 15

1 3 12

3 6 9

6 9 6

9 12 3

12 18 1





8.2. Formació complementària o pràctiques formatives relacionades amb el projecte: fins a 5 punts, a raó de 0,1 punts per cada 25 hores de formació o pràctiques acreditades, excloent-ne les pràctiques formatives incloses en la seua titulació així com les assignatures de lliure elecció. A aquest efectes es valorarà la formació homologada per l'Administració pública, els col·legis professionals o la universitat, sempre que estiga relacionada amb el projecte.

8.3. Competències lingüístiques:

A) Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

– Certificat de nivell A1 de coneixements de valencià: 0,5 punts



– Certificat de nivell A2 de coneixements de valencià: 1 punt.

– Certificat de nivell B1 de coneixements de valencià: 1,5 punts.



– Certificat de nivell B2 de coneixements de valencià: 2 punts.

– Certificat de nivell C1 de coneixements de valencià: 4 punts.

– Certificat de nivell C2 de coneixements de valencià: 6 punts.

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

B) Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Mapa web