Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 12/2016, de 3 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoca procediment selectiu d'accés al cos d'inspectors d'educació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7776 de 06.05.2016
Número identificador:  2016/3108
Referència Base de Dades:  003077/2016
 



ORDRE 12/2016, de 3 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoca procediment selectiu d'accés al cos d'inspectors d'educació. [2016/3108]

Índex



Preàmbul

Títol I. Procediment selectiu d'ingrés

Capítol 1. Bases generals

1. Normes generals

1.1. Places convocades

1.2. Normativa aplicable

2. Requisits de les persones candidates

2.1. Requisits d'admissió

2.2. Termini de compliment dels requisits

3. Sol·licituds

3.1. Forma

3.2. Documentació

3.3. Llocs de presentació

3.4. Termini de presentació

3.5. Pagament per drets d'examen

3.6. Devolució dels drets d'examen

4. Admissió d'aspirants

4.1. Llistes provisionals de persones admeses i excloses

4.2. Reclamacions a les llistes provisionals

4.3. Llistes definitives de persones admeses i excloses

4.4. Recursos a les llistes definitives

4.5. Requisits i llista de persones admeses

5. Òrgans de selecció

5.1. Nomenament dels òrgans de selecció

5.2. Composició del tribunal

5.3. Obligatorietat de participació

5.4. Abstenció

5.5. Termini per a manifestar l'abstenció

5.6. Recusació

5.7. Constitució del tribunal

5.8. Nomenament de nous components del tribunal

5.9. Funcions del tribunal

5.10. Procediment d'actuació del tribunal

5.11. Adaptacions per a aspirants amb diversitat funcional

5.12. Nombre de persones aspirants seleccionades

5.13. Indemnitzacions i dietes

6. Començament i desenvolupament dels procediments selectius

6.1. Començament

6.2. Desenvolupament

6.3. Publicitat dels criteris d'avaluació

7. Sistema de selecció

7.1. Proves prèvies

7.2. Fase d'oposició

7.3. Fase de concurs

7.4. Fase de pràctiques

8. Qualificació

8.1. Qualificació de la fase d'oposició

8.2. Valoració de la fase de concurs

8.3. Possible expulsió d'aspirants

9. Superació de les fases d'oposició i concurs

9.1. Agregació de puntuacions

9.2. Criteris de desempat

9.3. Declaració de persones aspirants seleccionades

9.4. Llista única de persones aspirants seleccionades

9.5. Publicació de la llista de persones aspirants seleccionades

9.6. Recursos contra la llista de persones aspirants seleccionades

9.7. Aspirants que aproven per distintes administracions educatives

9.8. Inalterabilitat de les places assignades

9.9. Llista única de persones aspirants no seleccionades

10. Presentació de documents per les persones aspirants seleccionades

10.1. Termini i lloc de presentació

10.2. Opció per remuneracions

10.3. Nul·litat d'actuacions

11. Nomenament de personal funcionari en pràctiques

12. Fase de pràctiques

12.1 .Duració i regulació

12.2. No superació de la fase de pràctiques

12.3. Pròrrogues

12.4. Règim jurídic administratiu

13. Nomenament de personal funcionari de carrera

13.1. Aprovació de l'expedient

13.2. Destinació en propietat definitiva

14. Exercici temporal de llocs

14.1. Requisits

14.2. Ordenació de les persones aspirants

Normes finals

Annex I. Barem de mèrits per a accés al cos d'inspectors d'educació



Annex II. Model de declaració jurada o promesa

Annex III Declaració de mèrits presentats

Annex IV Temari de la fase d'oposició

Annex V Part B del temari específic de l'Administració educativa de la Comunitat Valenciana

Annex VI. Ubicació de les direccions territorials d'Educació, Investigació Cultura i Esport



Preàmbul



Les disposicions addicionals deu i dotze i el títol VII de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i el Reial Decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei Orgànica 2/2006, i es regula el règim transitori d'ingrés a què es refereix la disposició transitòria dèsset de l'esmentada llei, estableixen que el sistema d'accés al cos d'inspectors d'educació serà el de concurs oposició, i l'article 3 d'aquesta última disposició preceptua que les administracions públiques convocants, una vegada aprovades les seues respectives ofertes d'ocupació, realitzaran les convocatòries per a la provisió de les places autoritzades en les dites ofertes d'ocupació.



El capítol III, del títol IV del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats entre els cossos docents, és d'aplicació al procediment d'accés al cos d'inspectors d'educació.

Aprovada l'oferta d'ocupació pública docent en l'àmbit de gestió de la Generalitat per a l'any 2016 pel Decret 52/2016, de 29 d'abril, del Consell, complit el que preveu l'article 37.1 c) del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i d'acord amb el que disposa l'article 3 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents aprovat pel Reial Decret 276/2007, de 23 de febrer, i els articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, fent ús de les competències atribuïdes, vista la proposta del director general de Centres i Personal Docent, de data 3 de maig de 2016, i de conformitat amb aquesta, fent ús de les competències atribuïdes, aquesta conselleria acorda convocar procediment selectiu d'accés al cos d'inspectors d'educació, d'acord amb les bases següents bases:





TÍTOL I

Procediment selectiu d'ingrés



CAPÍTOL 1

Bases generals



1. Normes generals

1.1. Places convocades

Es convoca procediment selectiu d'accés per a cobrir, en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, 25 places del torn lliure del cos d'inspectors d'educació (subgrup A1)





1.2. Normativa aplicable

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (BOE 106, 4 de maig).

La Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE 295, 10 de desembre).

La Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor (BOE 15, 17.01.1996), en la redacció donada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència (BOE 180, 29 de juliol)

El Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (BOE 261, 31 d'octubre).

– La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

La Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (DOCV 6310, 14 de juliol).

Reial Decret 240/2007, de 16 de febrer, sobre entrada, lliure circulació i residència a Espanya de ciutadans dels estats membres de la Unió Europea i d'altres estats part en l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, modificat pel Reial Decret 1710/2011, de 18 de novembre.



El Reial Decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig (BOE 53, 2 de març).

El Decret 62/2002, de 25 d'abril, del Consell, pel qual es regula l'acreditació dels coneixements lingüístics per a l'accés i la provisió de llocs en la funció pública docent no universitària a la Comunitat Valenciana (DOGV 4240, 2 de maig).

El Decret 127/2012, de 3 d'agost, del Consell, pel qual es regula el plurilingüisme en l'ensenyament no universitari en la Comunitat Valenciana.

– L'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les titulacions administratives que faculten per a l'ensenyament en valencià, del valencià i en llengües estrangeres en els ensenyaments no universitaris a la Comunitat Valenciana.

– L'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat.

– Les altres disposicions d'aplicació general, així com el que disposa la present convocatòria.



2. Requisits de les persones candidates

2.1. Requisits

Per a ser admeses al procediment selectiu d'accés les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents:

a) Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques, i no patir cap malaltia ni estar afectada per cap limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos d'inspectors d'educació.

b) No ser personal funcionari de carrera, en pràctiques o estar pendent del nomenament corresponent en el cos d'inspectors d'educació.



c) Estar en possessió del títol de doctor, llicenciat, enginyer, arquitecte o grau corresponent, o títol equivalent del que poguera establir-se per al cos d'inspectors d'educació en la disposició addicional única del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats.



d) Acreditar el coneixement dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana del mode indicat en la base 7.1.

e) Pertànyer a algun dels cossos que integren la funció pública docent no universitària.

f) Acreditar una antiguitat mínima de sis anys com a personal funcionari de carrera en algun dels cossos que integren la funció pública docent no universitària i una experiència docent de la mateixa duració.



g) No haver sigut condemnat o condemnada per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, d'acord amb allò que s'ha exigit en l'article 13.5 de la Llei Orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació del Codi Civil i de la Llei d'Enjudiciament Civil.

2.2. Termini de compliment dels requisits

Tots els requisits enumerats anteriorment hauran de posseir-se en el dia de finalització del termini de presentació d'instàncies i mantindre's fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.



3. Sol·licituds

3.1. Forma

3.1.1 Model oficial d'instància

Els qui desitgen prendre part en aquest procediment hauran d'omplir una instància (model 046-taxes per inscripció en proves selectives), d'acord amb el model oficial, que serà facilitada a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es).

Aquesta sol·licitud tindrà assignat un número de referència identificatiu, i cada persona participant haurà d'utilitzar necessàriament un joc de tres còpies impreses a través d'internet, de manera que no es podran fer fotocòpies ja que cada sol·licitud ha de tindre un número de referència diferenciat.

Una vegada omplida la instància s'imprimirà aquesta per triplicat.



La sol·licitud impresa per triplicat haurà de presentar-se, si és el cas, en alguna de les entitats financeres col·laboradores als efectes de l'abonament de la taxa corresponent.

Així mateix, una vegada abonada la taxa en l'entitat col·laboradora, les persones aspirants presentaran la sol·licitud en els registres de les oficines públiques que figuren en la base 3.3, acompanyada, si és el cas, de la documentació corresponent, d'acord amb el que preveu la base 3.2.

3.1.2 Instància i abonament de la taxa per via telemàtica

Les persones que disposen de DNI amb certificat electrònic incorporat o firma electrònica de l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana també podran fer la inscripció i l'abonament de les taxes per via telemàtica a través de la web http://www.ceice.gva.es. En aquest cas no caldrà la presentació de la instància en cap oficina de registre.



Els que gaudisquen d'alguna exempció o bonificació de les taxes de les establides en els articles 132 i 133 del Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat, en la redacció donada per la Llei 9/2011, de 26 de desembre, hauran de presentar, dins del termini de presentació d'instàncies, còpia de la documentació que acredite la condició que dóna dret a la dita exempció o bonificació, junt amb el model de sol·licitud que serà facilitat a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es).



3.1.3 Instruccions per a omplir la instància

No podrà presentar-se més d'una instància. En omplir la sol·licitud, es tindran en compte, a més de les instruccions que s'hi adjunten, les següents:

a) Les persones aspirants faran constar en els requadres corresponents que participen pel cos d'inspectors d'educació, codi 001, i hauran de marcar el procediment pel qual es participa, l'opció Altres accessos (inspecció)

b) Les persones amb diversitat funcional, hauran d'indicar en la sol·licitud aquesta circumstància i podran sol·licitar, i expressar-ho en el requadre habilitat a aquest efecte, les possibles adaptacions de temps i mitjans per a la realització dels exercicis en què aquesta adaptació siga necessària, i per a això s'ha d'adjuntar a la instància un certificat de les adaptacions requerides expedit pels serveis competents en matèria de benestar social de la Generalitat, de l'Estat o d'altres comunitats autònomes.

c) Els que, per complir els requisits establits, gaudisquen d'exempció de les proves de coneixement dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana, hauran de consignar-ho en la instància. Així mateix, hauran d'indicar el motiu d'exempció al·legat en els espais reservats a l'efecte.



3.2. Documentació

A la instància de sol·licitud s'acompanyaran els documents següents:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat, document equivalent del país d'origen o passaport vigent i, si és el cas, document d'identificació d'estranger, llevat que s'autoritze en la sol·licitud de participació l'accés a la verificació i confrontació de les dades personals hi incloses en els òrgans administratius corresponents.

b) Els documents que acrediten la condició de membre de família nombrosa o família monoparental de categoria general o especial, en el cas d'haver-ho al·legat.

c) En el cas d'haver-se al·legat ser víctima d'actes de violència sobre la dona, haurà d'acreditar-se aquesta condició per qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en l'Àmbit de la Comunitat Valenciana.

f) El certificat expedit per l'òrgan competent que acredite la condició de persona aspirant amb diversitat funcional igual o superior al 33 %, en el cas d'haver-se al·legat per a reducció de la taxa.

3.3. Llocs de presentació

Les sol·licituds omplides d'acord amb el que preveu la base 3.1.1 es presentaran preferentment en les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport d'Alacant, Castelló o València (annex VI) o bé en els llocs i la forma que determina l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en relació amb el que disposa l'article 20 del Decret 191/2014, de 14 de novembre, del Consell.

En el cas que s'opte per presentar la sol·licitud davant d'una oficina de correus, es farà en sobre obert perquè la instància siga datada i segellada pel personal de correus abans de ser certificada. Si no es fa d'aquesta manera es considerarà presentada en la data d'entrada en qualsevol dels llocs establits en el paràgraf anterior.

Les sol·licituds subscrites per participants des de l'estranger podran cursar-se en el termini assenyalat en l'apartat 3.4 de la present base, a través de les representacions diplomàtiques o consulars espanyoles corresponents, les quals les remetran a continuació a l'organisme competent. S'adjuntarà a la sol·licitud el comprovant bancari d'haver satisfet el pagament dels drets d'examen.

3.4. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds i de la documentació referida en la base 3.2 serà de vint dies naturals comptats a partir del següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

3.5. Pagament per drets d'examen

Els drets d'examen s'ingressaran via telemàtica o per mitjà de la presentació de l'imprés de la instància de participació en alguna de les entitats de crèdit col·laboradores que hi figuren. Les despeses de transferència aniran a càrrec de la persona interessada. En la sol·licitud impresa haurà de figurar el segell de l'entitat bancària, acreditatiu del pagament de drets, la falta o l'abonament fora de termini del qual determinarà l'exclusió de la persona aspirant. En cap cas la presentació i el pagament en l'entitat bancària suposarà eliminació del tràmit de presentació, en termini i forma, de la sol·licitud.

S'aplicarà una bonificació del 10 % de la quota de les tarifes, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics, de conformitat amb el que preveu l'article 132 del Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.



De conformitat amb el que disposen els articles 132 i 133 de l'esmentat decret legislatiu, els drets d'examen són els següents



Accés al cos d'inspectors d'educació 31,47 €

Presentació telemàtica 28,32 €

Persones que formen part de famílies nombroses i monoparentals de categoria especial i les víctimes d'actes de violència sobre la dona Exemptes

Persones que formen part de famílies nombroses i monoparentals de categoria general 15,74 €

Presentació telemàtica 14,17 €

Persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % 1,89 €

Presentació telemàtica 1,70 €





3.6. Devolució dels drets d'examen

De conformitat amb el que estableix l'article 9 del Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat, no es tornaran les taxes per drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les persones aspirants dels procediments selectius per causes imputables exclusivament a elles.



4. Admissió d'aspirants

4.1. Llistes provisionals de persones admeses i excloses

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la Direcció General de Centres i Personal Docent dictarà una resolució que haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, en què es declare aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. En la dita resolució s'indicaran els llocs en què es troben exposades al públic les llistes certificades completes. En la llista hauran de constar els cognoms, nom, document nacional d'identitat o, si és el cas, document acreditatiu de la identitat, document equivalent del país d'origen o passaport o, si és el cas, document acreditatiu de la identitat de les persones estrangeres residents en territori espanyol, procediment selectiu, cos docent i especialitat pels quals participa, província de preferència per a realitzar les proves, així com, si és el cas, la causa d'exclusió.



4.2. Reclamacions a les llistes provisionals

Les persones aspirants excloses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la resolució, per a poder esmenar el defecte que haja motivat la seua exclusió. Així mateix, els que hagen detectat errors en la consignació de les seues dades personals podran manifestar-ho en el mateix termini. Les reclamacions es dirigiran a la Direcció General de Centres i Personal Docent i es presentaran per qualsevol de les formes previstes en l'apartat 3.3 de la present convocatòria.

4.3. Llistes definitives de persones admeses i excloses

Les reclamacions presentades seran acceptades o denegades per resolució expressa del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es declararà aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses que serà publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i en què s'indicaran els llocs en què es troben exposades al públic les llistes certificades completes.

4.4. Recursos a les llistes definitives

Contra la dita resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant del director general de Centres i Personal Docent, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que preveuen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, o interposar directament recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que estableixen els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



4.5. Requisits i llista de persones admeses

El fet de figurar en la relació de persones admeses no pressuposa que es reconega la possessió dels requisits exigits en els procediments que es convoquen per mitjà de la present ordre. Quan de l'examen de la documentació que, d'acord amb la base 10 d'aquesta convocatòria han de presentar les persones seleccionades, es desprenga que no posseeixen algun dels requisits, decauran en tots els drets que pogueren derivar-se de la participació en aquests procediments, sense perjuí de la responsabilitat en què hagueren incorregut per falsedat en la sol·licitud.





5. Òrgans de selecció

5.1. Nomenament de l'òrgan de selecció.

La selecció de les persones participants serà realitzada pel tribunal nomenat mitjançant una resolució de la Direcció General de Centres i Personal Docent, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

5.2. Composició del tribunal

D'acord amb el que disposa l'article 7 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents, aprovat pel Reial Decret 276/2007, de 23 de febrer, els tribunals estaran compostos per personal funcionari de carrera en actiu dels cossos docents o del cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa en número imparell, no inferior a cinc. Per als presents procediments es fixa la composició del tribunal en cinc membres.



El tribunal estarà integrat per:

–Un president o presidenta, que serà designat directament per la Direcció General de Centres i Personal Docent, d'entre el personal funcionari de carrera en actiu del cos d'inspectors d'educació o del cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa.

–Quatre vocals designats per mitjà de sorteig públic entre el personal funcionari de carrera en actiu del cos d'inspectors d'educació o del cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa.



Actuarà en les funcions de secretaria la persona de menor antiguitat en el cos, llevat que el tribunal acorde determinar-ho d'una altra manera.



Es designarà un tribunal suplent compost de la mateixa manera i designat pel mateix procediment que el tribunal titular.

5.3. Obligatorietat de la participació

De conformitat amb l'article 8.3 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents aprovat pel Reial Decret 276/2007, de 23 de febrer, la participació en els òrgans de selecció té caràcter obligatori.

Només seran admissibles com a causes de dispensa, a més de les situacions d'abstenció i recusació que s'especifiquen en els següents apartats, les següents:

a) La situació de permís per maternitat biològica, adopció o acolliment i reducció de jornada de treball.

b) Les situacions d'incapacitat temporal i de risc durant l'embaràs, degudament acreditades.

5.4. Abstenció

Les persones que integren el tribunal hauran d'abstindre's d'intervindre, quan hi concórreguen algunes de les circumstàncies de les previstes en l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o si hagueren realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives per al mateix cos i especialitat en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria, i s'haurà de notificar amb la deguda justificació documental.

El president o la presidenta sol·licitarà dels que integren els òrgans de selecció declaració expressa de no trobar-se en les circumstàncies previstes en el paràgraf anterior, i notificar a la Direcció General de Centres i Personal Docent les abstencions que pertoquen entre els seus membres.

5.5. Termini per a manifestar l'abstenció

El termini per a manifestar l'abstenció serà de cinc dies hàbils comptats a partir de l'endemà a la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana del nomenament dels òrgans de selecció.

5.6. Recusació

Així mateix els que participen en el procés podran recusar les persones que integren el tribunal quan hi concórrega alguna de les circumstàncies a què es refereix l'apartat 5.4 d'aquesta mateixa base.

5.7. Constitució del tribunal

Prèvia convocatòria del president o presidenta, que es farà arribar al centre de destinació dels seus vocals i en la qual assenyalarà el lloc, dia i hora de la reunió, tindrà lloc la sessió constitutiva del tribunal, a la qual hauran d'assistir tots els seus components, tant titulars com suplents. El tribunal es constituirà amb l'assistència, d'almenys, la meitat dels seus components, sempre que entre ells estiguen les persones titulars de la presidència i de la secretaria o, si és el cas, els que les substituïsquen.

En la dita sessió el tribunal, a més de constituir-se com a tal, acordarà totes les decisions que li corresponga amb vista al correcte desenvolupament del concurs oposició.

En la sessió de constitució, la suplència del president o presidenta del tribunal serà autoritzada per la Direcció General de Centres i Personal Docent, i la dels seus vocals, pel president o presidenta que haja d'actuar, i haurà de recaure sobre qualsevol dels seus vocals suplents. Una vegada constituït el tribunal, per a la vàlida actuació d'aquest, es requerirà la presència de les persones titulars de la presidència i de la secretaria o, si és el cas, de les que les substituïsquen, i la de la meitat, almenys, dels seus components.

La inassistència injustificada de les persones integrants del tribunal a les distintes sessions i actes del procediment, inclosa la de constitució, donarà lloc a l'exigència de la responsabilitat que corresponga.

No obstant això, si en el moment de l'inici de les proves el tribunal no ha pogut constituir-se, malgrat haver-se realitzat el procediment previst, la Direcció General de Centres i Personal Docent adoptarà les mesures que calguen per a garantir el dret de les persones aspirants a la participació en el procediment selectiu.

5.8. Nomenament de nous components del tribunal

La Direcció General de Centres i Personal Docent dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, per la qual es nomenen nous components del tribunal que hagen de substituir els qui hagen perdut la seua condició per alguna de les causes previstes en els apartats 5.3, 5.4 i 5.6 d'aquesta base.

5.9. Funcions del tribunal

Correspon al tribunal les funcions següents:

–L'elaboració dels criteris d'avaluació de la prova de la fase d'oposició.

–La qualificació de la prova de la fase d'oposició.

–La valoració dels mèrits de la fase de concurs.

–El desenvolupament del procediment selectiu, d'acord amb el que disposa la present convocatòria.

–L'agregació de les puntuacions corresponents a la fase de concurs a les adjudicades en la fase d'oposició, l'ordenació de les persones aspirants i l'elaboració de les llistes de les persones aspirants que hagen superat ambdós fases.

–La declaració de les persones aspirants que hagen superat les fases de concurs i oposició, la publicació de les llistes corresponents, així com la seua elevació a l'òrgan convocant.

–Dins de les distintes fases del concurs oposició, el tribunal resoldrà tots els dubtes que pogueren sorgir en l'aplicació d'aquestes bases i decidirà les actuacions a realitzar davant de circumstàncies excepcionals que, si és el cas, pogueren produir-se.

5.10 Procediment d'actuació del tribunal

El procediment d'actuació del tribunal s'ajustarà en tot moment al que disposa la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



5.11 Adaptacions per a les persones aspirants amb diversitat funcional

El tribunal adoptarà les mesures necessàries en aquells casos que calga, de manera que les persones aspirants amb diversitat funcional gaudisquen de semblants oportunitats per a la realització dels exercicis que la resta de les persones participants. En aquest sentit, s'establiran, per a les persones amb diversitat funcional que ho sol·liciten en la forma prevista en la base 3.1.3.b) d'aquesta convocatòria, les adaptacions possibles en temps i mitjans per a la seua realització, d'acord amb el certificat expedit pels serveis competents en matèria de diversitat funcional de la Generalitat, de l'Estat o d'altres comunitats autònomes.



5.12 Nombre de persones aspirants seleccionades

En cap cas, el tribunal podrà declarar que han superat el procediment un nombre superior d'aspirants al de places assignades. Qualsevol proposta de persones aprovades que contravinga l'anteriorment establit serà nul·la de ple dret.

5.13 Indemnitzacions i dietes

El tribunal que actue en aquestes proves selectives tindrà dret a la indemnització per raó del servei prevista en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, modificat pel Decret 64/2011, de 27 de maig, i pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

Aquelles persones membres del tribunal, el lloc de treball de les quals estiga ubicat fora del terme municipal del lloc o seu d'actuació del tribunal, quedaran acollides a l'excepció prevista en l'article 4.4 del decret abans mencionat.



6. Començament i desenvolupament de les proves

6.1. Començament

La realització de la primera prova de la fase d'oposició tindrà lloc a partir del dia 17 d'octubre de l'any 2016, sense perjuí del que preveu la base 7.1 per a les proves prèvies del coneixement de castellà i de valencià. La data, l'hora i el lloc on haja de realitzar-se es determinarà en la resolució per la qual es declare aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses.

Les persones aspirants hauran d'anar proveïdes del document nacional d'identitat, o document semblant del país d'origen, passaport o permís de conducció en què aparega la fotografia de la persona titular, acompanyat, si és el cas, del document acreditatiu de la identitat de les persones estrangeres residents en territori espanyol, expedit per les autoritats espanyoles.

Les persones aspirants seran convocades per a les seues actuacions davant del tribunal en única crida. A aquests efectes, en ser convocades per una crida col·lectiva hauran de fer la seua presentació davant del tribunal en l'hora i la data fixades en les crides, i seran excloses del procediment selectiu les qui no compareguen. En el cas d'actuacions individuals, les persones aspirants convocades per a cada dia hauran d'estar presents a l'hora fixada pel tribunal com a hora d'inici de les actuacions, i seran excloses del procediment les qui no compareguen i perdran tots els drets que se'n deriven, excepte en els casos de força major degudament justificats i apreciats pel tribunal.



Una vegada començades les actuacions davant del tribunal, les successives crides de les persones aspirants hauran de fer-se públiques pels tribunals en els locals on s'estiguen celebrant les proves amb catorze hores, almenys, d'antelació al començament d'aquestes.

6.2. Desenvolupament

L'ordre d'actuació de les persones aspirants s'iniciarà alfabèticament per la primera d'aquelles el primer cognom de la qual comence per la lletra M segons, estableix la Resolució de 8 de març de 2016, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció de les persones aspirants a totes les proves selectives que se celebren durant l'any 2016, del conjunt de les administracions públiques valencianes (DOCV 7740, 14.03.2016).

Si el tribunal no compta amb persones aspirants el primer cognom de les quals comence per la dita lletra iniciaran l'ordre d'actuació per la lletra o lletres següents en ordre alfabètic.

En qualsevol moment el tribunal podrà requerir a les persones aspirants perquè acrediten la seua identitat per mitjà de la presentació del document identificatiu que corresponga.

Així mateix, si el tribunal té coneixement que alguna de les persones aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits per la present convocatòria, amb audiència prèvia de la persona interessada, haurà de proposar la seua exclusió al director general de Centres i Personal Docent, i li haurà de comunicar, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió al procediment selectiu als efectes procedents.

Contra la resolució d'exclusió de la persona aspirant, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant del director general de Centres i Personal Docent, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la notificació, o interposar directament recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que estableixen els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



6.3. Publicitat dels criteris d'avaluació

El tribunal farà públics els criteris d'avaluació de les distintes proves de la fase d'oposició en els taulers d'anuncis on se celebre el procés selectiu i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es) amb anterioritat a l'inici de les proves.

En aquests criteris d'avaluació s'especificarà el desglossament de les pautes, criteris i orientacions amb què el tribunal avaluarà cada una de les proves. Els mencionats criteris d'avaluació tindran com a objectiu comprovar en forma diferenciada dos dimensions:

a) Els coneixements suficients sobre el treball de la Inspecció d'Educació.

b) Les habilitats i competències necessàries per a aplicar aquests coneixements en el context on haja de desenvolupar el seu treball com a inspector d'educació.





7. Sistema de selecció

De conformitat amb el que estableixen l'apartat 4 de la disposició addicional dotze de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, així com l'article 42 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents, el sistema d'accés al cos d'inspectors d'Educació serà el de concurs oposició, i hi haurà, a més, una fase de pràctiques que formarà part del procés selectiu.



7.1. Proves prèvies

7.1.1 Prova de castellà per a aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola

Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i el seu coneixement de la dita llengua no es deduïsca del seu origen, amb caràcter previ a la realització de la fase d'oposició, hauran d'acreditar el coneixement de castellà per mitjà de la realització d'una prova, en la qual es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la Direcció General de Centres i Personal Docent dictarà una resolució en què es regule aquesta prova i s'anuncien el lloc, la data i l'hora de celebració, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

El tribunal per a la realització d'aquesta prova estarà constituït preferentment per professorat catedràtic o professorat d'espanyol d'escoles oficials d'idiomes.

La prova es qualificarà d'apte o no apte, i caldrà obtindre la valoració d'apte per a passar a realitzar la fase d'oposició.

Gaudeixen d'exempció d'aquesta prova de coneixement del castellà:

– Els que estiguen en possessió del diploma d'espanyol com a llengua estrangera (nivell B2, C1 o C2) establit pel Reial Decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial Decret 264/2008, o del Certificat de Nivell Avançat o d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.

– Els que posseïsquen el títol de Llicenciat o grau corresponent en Filologia Hispànica o Romànica.

– Els que hagen realitzat en l'Estat espanyol tots els estudis conduents a la titulació al·legada per a l'ingrés en el cos a què s'opta.



– Els que van participar en els procediments selectius convocats a partir de la convocatòria de l'any 2002 i van obtindre la qualificació d'apte en la prova de coneixement del castellà.

En tots els casos, haurà de consignar-se en l'apartat corresponent de la instància de participació com s'exigeix en la base 3.1.3 c)

7.1.2 Acreditació del coneixement dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana

De conformitat amb el que estableix el Decret 62/2002, de 25 d'abril, del Consell, pel qual es regula l'acreditació dels coneixements lingüístics per a l'accés i la provisió de llocs en la funció pública docent no universitària a la Comunitat Valenciana, les persones aspirants en els procediments d'ingrés i accessos hauran d'acreditar els coneixements, tant en expressió oral com escrita, dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana.

7.1.2.1 Castellà

Acrediten el coneixement d'aquesta llengua les persones aspirants que estiguen en possessió d'alguna de les titulacions següents:

– Titulació universitària expedida per una universitat espanyola.

– Títol de Batxillerat expedit per l'Estat espanyol.

– Títol de Tècnic Superior o Tècnic Especialista (FP2) expedit per l'Estat espanyol.

– Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera (nivell B2, C1 o C2) o Certificat d'Aptitud d'Espanyol per a Estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.

– Haver obtingut la qualificació d'apte en la prova corresponent en les oposicions convocades a partir de l'any 2002.

Si no ho acredita, es realitzarà una prova de coneixement del castellà el contingut de la qual s'ajustarà al que disposa el Reial Decret 1137/2002, de 31 d'octubre (BOE, de 8 de novembre), pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera (DELE), en la redacció donada pel Reial Decret 264/2008, de 22 de febrer, i que serà qualificada d'apte o no apte.

7.1.2.2 Valencià

Acrediten el coneixement del valencià els que estiguen en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià que, d'acord amb el que preveu l'article 3 de l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, facultarà el professorat que l'obtinga, i al mateix temps serà el requisit mínim per a l'ensenyament en valencià, com a llengua vehicular, en tots els ensenyaments no universitaris regulats en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

Així mateix, d'acord amb l'article 5 de l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, el Diploma de Mestre de Valencià facultarà el professorat que l' obtinga per a impartir l'ensenyament en valencià, com a llengua vehicular, en la totalitat dels ensenyaments no universitaris regulats en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

No obstant això, els que en la data finalització del termini de presentació de sol·licituds no estiguen en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, podran presentar-se al procediment selectiu en les condicions següents:

a) Els que acrediten la competència lingüística mínima en valencià d'un nivell C1 en la forma prevista per l'article 7.3 de l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (certificat oficial expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, per les escoles oficials d'idiomes autoritzades per a impartir els dits ensenyaments o per les universitats de la Comunitat Valenciana) en cas de superar el concurs oposició i ser nomenats personal funcionari en pràctiques, hauran, com a part de la fase de pràctiques ordinària, d'obtindre el Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià.



b) Els que no puguen acreditar la competència lingüística mínima d'un nivell C1 en valencià en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, hauran de participar presentant justificant del pagament de les taxes per a la participació en les proves selectives, el dia 14 de juny de 2016, a les 16.00 h, en única convocatòria, i a les ciutats de València i Alacant, en una prova de coneixements de valencià nivell C1. La Direcció General de Centres i Personal Docent dictara una resolució en què anuncie el lloc de celebració de la prova i la composició del tribunal examinador, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Les persones que disposen d'una acreditació equivalent al nivell C1 de coneixements de valencià obligatòriament han de presentar-la el dia 14 de juny, a les 16.00 h, en la prova selectiva realitzada a aquest efecte.

Només s'expedirà el certificat administratiu corresponent de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) a les persones que superen aquesta prova. A més, se'ls permetrà continuar en el concurs oposició i, en cas de superar el procediment i ser nomenats funcionaris en pràctiques, hauran d'obtindre, durant la fase de pràctiques i com a part d'aquestes, el Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià.

Abans de l'inici de les proves de la fase d'oposició, els tribunals disposaran de la relació d'aspirants que reuneixen el requisit de la base 2.1.1.d) o hagen superat les proves prèvies previstes en la base 7.1. Les persones que no reunisquen aquest requisit, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds o no hagen superat la prova realitzada per la JQCV, en data 14 de juny, no seran admeses a participar en cap de les proves que constitueixen la fase d'oposició.

7.2. Fase d'oposició

7.2.1Contingut de la prova

De conformitat amb l'article 44 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents, la fase d'oposició consistirà en una prova en què es valoraran els coneixements pedagògics, d'administració i legislació educativa adequada a la funció inspectora que realitzaran les persones aspirants, així com els coneixements i tècniques específics per al seu exercici. Aquesta prova estarà dividida en tres parts segons l'ordre que es menciona a continuació:



Primera part:

Consistirà en el desenvolupament per escrit d'un tema referit a la part A del temari, elegit per la persona aspirant d'entre dos extrets per sorteig pel tribunal. La persona aspirant disposarà de tres hores per a la seua realització, finalitzada la qual el tribunal procedirà a la crida dels opositors perquè aquests efectuen la seua lectura pública.

Segona part:

Consistirà en l'exposició oral d'un tema referit a la part B del temari, elegit per la persona aspirant d'entre dos extrets per sorteig pel tribunal. L'aspirant disposarà de trenta minuts per a la preparació del tema i d'una hora per a la seua exposició pública. El tribunal podrà formular les preguntes o aclariments que estime pertinents en un temps màxim de trenta minuts.

Tercera part:

Consistirà en l'anàlisi d'un cas pràctic sobre les tècniques adequades per a l'actuació de la inspecció d'educació el qual serà proposat pel tribunal. La persona aspirant disposarà de tres hores per a la realització del cas i una hora, com a màxim, per a la seua lectura pública.



7.2.2. Temari vigent

D'acord amb l'Ordre EDU 3429/2009, d'11 de desembre, per la qual s'aprova el temari d'oposició del procediment selectiu d'accés al cos d'inspectors d'educació (BOE 306, 21 de desembre) serà aplicable a aquesta convocatòria els temes arreplegats en l'annex IV d'aquesta ordre. Així mateix, amb base en l'article 43.3 del Reglament d'ingrés i accés a cossos docents i l'article 2 de l'esmentada Ordre EDU/3429/2009, als temes de la part B del temari s'afigen els temes específics de l'Administració educativa de la Comunitat Valenciana inclosos en l'annex V.

7.3. Fase de concurs

7.3.1 Forma d'acreditació de mèrits

En aquesta fase només seran tinguts en compte els mèrits perfeccionats amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds establit en la base 3.4 d'aquesta ordre, acreditats documentalment com s'indica en l'annex I. A aquests efectes, el tribunal haurà de confrontar els documents que aporten les persones aspirants per a la valoració dels seus mèrits.

Les persones aspirants es responsabilitzen expressament de la documentació aportada. En cas de falsedat o manipulació en algun document decauran en el dret a la participació en la present convocatòria, amb independència de la responsabilitat que es poguera produir.L'Administració es reserva el dret a requerir en qualsevol moment del desenvolupament del procediment l'acreditació de la documentació que es considere necessària.

7.3.2 Presentació de mèrits

La valoració dels mèrits, que s'aplicarà únicament a les persones aspirants que superen la fase d'oposició, es realitzarà per mitjà de la seua presentació davant del corresponent tribunal en l'endemà hàbil al de la publicació de la qualificació final de la fase d'oposició, ordenats segons els quatre blocs que conformen el barem de l'annex I a aquesta convocatòria, i hauran d'adjuntar el model de declaració de mèrits de l'annex III.

7.4. Fase de pràctiques

Les persones aspirants que resulten seleccionades d'acord amb la base 9 hauran de realitzar un període de pràctiques tutelades que formaran part del procés selectiu, i que tindran per objecte comprovar l'aptitud per a la funció inspectora d'aquestes, i si és el cas, obtindre el Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià.

El personal funcionari en pràctiques serà sotmés a un examen de vigilància de la salut en compliment del que estableix l'article 22 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals, als efectes de determinar la seua aptitud medicolaboral per a l'exercici de les funcions habitualment desenvolupades en el cos corresponent. A aquest efecte, el Servei de Prevenció citarà el personal funcionari en pràctiques.

Les persones que no obtinguen la referida aptitud medicolaboral com a conseqüència de l'examen de vigilància de la salut o es neguen a la seua realització, decauran de tots els drets adquirits fins a aquest moment, i no podran ser nomenades personal funcionari de carrera.



8. Qualificació

8.1. Qualificació de la fase d'oposició

Cada una de les tres parts de què consta la prova es qualificarà de 0 a 10 punts.

Per a superar la prova, les persones aspirants hauran d'obtindre, en cada part d'aquesta, almenys la meitat de la qualificació màxima establida, i la puntuació final serà el resultat de ponderar en un 40 per cent la puntuació obtinguda en la tercera part i en un 30 per cent cada una de les altres dos parts.

La puntuació de cada aspirant en aquesta prova serà la mitjana aritmètica de les qualificacions de totes les persones presents que componen el tribunal. Quan entre les puntuacions atorgades per aquestes hi haja una diferència de tres o més enters, seran automàticament excloses la qualificació màxima i mínima, i la puntuació mitjana es calcularà entre les qualificacions restants.

Finalitzada la prova, el tribunal farà públiques, en els taulers d'anuncis del local on actue, les puntuacions obtingudes per totes les persones participants.

8.2. Valoració de la fase de concurs

L'assignació de la puntuació que corresponga a les persones aspirants en la fase del concurs, segons el barem arreplegat en l'annex I de la present convocatòria, es portarà a efecte pel tribunal.

Únicament a aquelles persones aspirants que hagen superat la prova corresponent a la fase d'oposició se'ls sumarà la puntuació obtinguda en la fase de concurs a fi d'obtindre la puntuació global a què es refereix la base 9 d'aquesta ordre.

La puntuació aconseguida per les persones aspirants en la fase de concurs es farà pública en el tauler d'anuncis del lloc d'actuació del tribunal.

Les persones interessades podran presentar contra aquesta, en el termini de dos dies naturals a partir del següent al de la seua exposició, les al·legacions que estimen oportunes, per mitjà d'un escrit dirigit a la presidència del tribunal.

Una vegada estimades o desestimades les reclamacions presentades, el tribunal farà públics els resultats de la valoració definitiva dels mèrits. La dita publicació es durà a terme en els taulers d'anuncis del lloc d'actuació del tribunal, i s'entendrà efectuat amb aquesta el tràmit de notificació de la resolució de les al·legacions.

Contra aquesta resolució, les persones interessades podran interposar recurs d'alçada, davant del director general de Centres i Personal Docent, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació en els taulers d'anuncis, d'acord amb el que preveuen els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

La documentació presentada, no serà tornada a les persones participants i quedarà en poder de l'Administració convocant, sense perjuí del que disposa l'article 35 de l'esmentada Llei 30/1992.

8.3. Possible expulsió de les persones aspirants

Per a garantir que el concurs oposició es realitze d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit i capacitat, el tribunal, per resolució motivada, podrà determinar, amb audiència prèvia de la persona interessada, l'expulsió de qualsevol aspirant, i en aquest cas passarà a formar part de la llista de persones aspirants excloses i no podrà formar part de la bossa constituïda per a l'exercici temporal de llocs de treball del cos d'inspectors d'educació en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, ni tindrà dret a la devolució de les taxes.



9. Superació de les fases d'oposició i concurs

9.1. Agregació de puntuacions

Resultaran seleccionades per a passar a la fase de pràctiques aquelles persones aspirants que, una vegada ordenades segons la puntuació global de les fases d'oposició i concurs, tinguen un número d'ordre igual o menor al nombre total de places convocades en el cos i especialitat corresponent.

Per a l'obtenció de la puntuació global, el tribunal ponderarà en dos terços la puntuació obtinguda en la fase d'oposició i en un terç la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i la puntuació global resultarà de la suma d'ambdós fases una vegada realitzades les ponderacions mencionades.

El tribunal agregarà, una vegada ponderades, les puntuacions de la fase de concurs a aquelles persones aspirants que hagen superat la fase d'oposició, les ordenaran segons les puntuacions totals obtingudes i determinaran les persones aspirants que han superat el concurs oposició.



9.2. Criteris de desempat

En el cas que quan s'ordenen les persones aspirants es produïsquen empats, aquests es resoldran atenent, successivament, els criteris següents:

1. Més puntuació en la fase d'oposició.

2. Major puntuació en cada un dels exercicis de l'oposició, per l'ordre invers al que apareixen en la base 7.2.1 d'aquesta convocatòria.



3. Major puntuació en els apartats del barem de mèrits per l'ordre en què aquests apareixen en l'annex I de la convocatòria.

4. Major puntuació en els subapartats del barem de mèrits per l'ordre en què aquests apareixen en l'annex I de la convocatòria.

Cas que amb l'aplicació dels criteris anteriors subsisteixen empats en la qualificació per a determinar les persones aspirants seleccionades, aquests es resoldran per mitjà d'una prova complementària davant del tribunal consistent en el desenvolupament d'un tema extret a l'atzar d'entre els que formen part del temari B, durant un temps màxim de 30 minuts.

9.3. Declaració de persones aspirants seleccionades

En cap cas no podrà declarar-se que han superat el concurs oposició un nombre més gran d'aspirants que el nombre de places convocades. Qualsevol proposta que contravinga el que s'ha establit anteriorment serà nul·la de ple dret.

9.4. Llista única de persones aspirants seleccionades

El tribunal, finalitzades les actuacions a què es refereixen els apartats anteriors, elaborarà la llista de persones aspirants seleccionades. Per a això confeccionarà una llista única en què figuraran tant les persones ingressades pel torn lliure com les acollides a la reserva de persones amb diversitat funcional, ordenades per la puntuació obtinguda.



9.5. Publicació de la llista de persones aspirants seleccionades

Aquesta llista es farà pública en els taulers d'anuncis de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es), i s'establirà un termini de tres dies per a la reclamació i l'esmena de possibles errors materials, de fet o aritmètics.



9.6. Recursos contra la llista de persones aspirants seleccionades

Contra la llista de persones aspirants seleccionades, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant del director general de Centres i Personal Docent en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la data de publicació de les llistes en el tauler d'anuncis corresponent, de conformitat amb el que disposen els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

9.7. Persones aspirants que aproven per distintes administracions educatives

Les persones aspirants que concórreguen i superen el concurs oposició per a l'ingrés en el cos d'inspectors d'educació en convocatòries corresponents a distintes administracions educatives hauran, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de les llistes del personal seleccionat, optar per una d'aquestes, per mitjà d'instància dirigida a la Direcció General de Centres i Personal Docent, i renunciaran a tots els drets que pogueren correspondre'ls per la seua participació en la resta. Si no es fa aquesta opció, l'acceptació del primer nomenament s'entendrà com a renúncia tàcita a la resta.



9.8. Inalterabilitat de les places assignades

Publicades les llistes del personal seleccionat, si algun candidat o candidata renuncia a la plaça obtinguda, o per motius degudament justificats perd tots els drets derivats del procediment, en cap cas podrà considerar-se seleccionada la persona que, per ordre de puntuació, ocupe el lloc immediat posterior al de l'última que figure en la llista del cos i especialitat corresponent. Així mateix, la declaració de pròrroga en la fase de pràctiques tampoc no suposarà modificació en les places assignades a la resta d'aspirants.

9.9. Llista de persones aspirants no seleccionades

A l'efecte de facilitar l'exercici temporal de llocs de treball del cos d'inspectors d'educació establit en la base 14, el tribunal elaborarà un llistat amb les persones aspirants no seleccionades ordenades segons la puntuació que hagen obtingut en la fase d'oposició, una vegada realitzades les ponderacions corresponents a cada prova.





10. Presentació de documents per les persones aspirants seleccionades

10.1 Termini i lloc de presentació

En el termini d'un mes, a comptar de l'endemà del dia en què es faça pública la llista de persones aspirants seleccionades, aquestes hauran de presentar en la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, preferentment davant del Registre General, això sense perjuí del dret a utilitzar qualsevol dels altres mitjans assenyalats en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en relació amb el que disposa l'article 1 del Decret 130/1998, de 8 de setembre, del Consell, la documentació següent:

10.1.1 Documentació a presentar

Tots les persones aspirants que hagen sigut seleccionades hauran de remetre la documentació general següent:

a) Fotocòpia compulsada del títol al·legat per a participar o, a falta d'això, certificat supletori provisional, expedit per la universitat, de conformitat amb el que preveu el Reial Decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials, amb una antiguitat màxima d'un any des de la data d'emissió del certificat. En el cas que la data del títol o del certificat acadèmic siga posterior al dia en què va expirar el termini de presentació de sol·licituds fixat en la convocatòria, haurà de fer-se constar la data de finalització dels estudis.



En el cas que la titulació s'haja obtingut en l'estranger, haurà d'adjuntar-se l'homologació o credencial de reconeixement corresponent.



b) Declaració jurada o promesa de no haver sigut separada, per mitjà d'expedient disciplinari, del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de personal funcionari, o per a exercir funcions semblants a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual haguera sigut separada o inhabilitada, segons el model que figura com a annex II a aquesta convocatòria.



En el cas de ser nacional d'un altre Estat, hauran de presentar declaració jurada o promesa de no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

c) Fotocòpia compulsada del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, o si és el cas, Certificat Oficial de Grau Mitjà de Coneixements de Valencià, nivell C1, expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, per les escoles oficials d'idiomes autoritzades per a impartir els dits ensenyaments o per les universitats de la Comunitat Valenciana.

d) Els que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i el seu coneixement del castellà no es deduïsca del seu origen, hauran de presentar per a acreditar-ho còpia compulsada d'alguna de les titulacions o certificats enumerats en la base 7.1.1 d'aquesta convocatòria.

e) Certificat o full de serveis de la direcció territorial d'Educació o del ministeri o organisme de què depenga, per a acreditar la pertinença a algun dels cossos que integren la funció pública docent amb una antiguitat mínima de sis anys i una experiència docent de la mateixa duració.

f) Fotocòpia del document nacional d'identitat o, si és el cas, del document acreditatiu de la identitat, expedit per les autoritats competents.

g) Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i que participen en virtut del que preveu el paràgraf segon de la base 2.1.1 a) hauran d'acreditar documentalment el compliment del dit requisit.

h) Certificat negatiu subscrit pel Registre Central de Delinqüents Sexuals. Les persones aspirants d'origen estranger o que tinguen doble nacionalitat, hauran, a més, d'aportar certificat que acredite l'absència de condemnes penals en els seus països d'origen o del que és nacional respecte dels delictes contra la llibertat i indemnitat sexuals o per tracta d'éssers humans amb fins d'explotació sexual, incloent-hi la pornografia.

i) Certificat mèdic original acreditatiu de no patir cap malaltia, ni cap limitació física o psíquica que siga incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos per al qual ha sigut seleccionat.



10.2 Opció per remuneracions

Les persones aspirants que hagen superat les fases de concurs i oposició hauran de formular l'opció per la percepció de remuneracions, durant la seua condició de personal funcionari en pràctiques, de conformitat amb el que preveu l'article 6 del Decret 33/1999, de 9 de març, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de Funció Pública Valenciana, així com en el Reial Decret 456/1986, de 10 de febrer, pel qual es fixen les retribucions dels funcionaris en pràctiques, modificat pel Reial Decret 213/2003, de 21 de febrer.

10.3 Nul·litat d'actuacions

Els que dins del termini fixat, i excepte els casos de força major, no presenten la documentació, o de l'examen d'aquesta es deduïsca que no tenen algun dels requisits assenyalats en la base 2, no podran ser nomenats personal funcionari de carrera i quedaran anul·lades les seues actuacions, sense perjuí de la responsabilitat en què hagueren incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.



11. Nomenament de personal funcionari en pràctiques

La Direcció General de Centres i Personal Docent nomenarà personal funcionari en pràctiques les persones aspirants seleccionades. Aquestes persones hauran de realitzar les pràctiques en les destinacions adjudicades, i s'entendran que renuncien al procediment selectiu aquelles que no s'hi incorporen.

Les destinacions que se'ls adjudiquen per a la realització del període de pràctiques tindran caràcter provisional.



12. Fase de pràctiques

12.1. Duració i regulació

L'avaluació de la fase de pràctiques haurà de garantir que les persones aspirants seleccionades posseïsquen l'adequada preparació per a dur a terme les funcions atribuïdes al cos d'inspectors d'educació. La seua duració serà de quatre mesos, i el seu desenvolupament serà regulat mitjançant una resolució de la Direcció General de Centres i Personal Docent.

La persona candidata serà tutelada, en aquesta fase, per un inspector o inspectora d'educació experimentat, designat per la comissió qualificadora corresponent.

El tribunal actuarà com a comissió qualificadora que avaluarà la fase de pràctiques i garantirà que les persones aspirants posseïxen les capacitats necessàries per a l'exercici de la inspecció pel que fa tant a l'exercici professional com a les activitats de formació que hauran de realitzar les persones candidates.

El personal funcionari en pràctiques acreditarà davant del tribunal l'obtenció del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià, amb la qual cosa quedarà complit el requisit lingüístic i permetrà, junt amb la valoració de la resta de criteris desenvolupats en la resolució reguladora de la fase de pràctiques, la superació de la dita fase.

El tribunal no podrà declarar aptes en la fase de pràctiques aquelles persones aspirants que no obtinguen en el dit termini ordinari el Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià, i, per tant, perdran tots els drets derivats del procediment.

Finalitzada la fase de pràctiques, el tribunal serà l'encarregat, d'acord amb els criteris que establisca l'esmentada resolució, de l'avaluació final, amb la qualificació d'apte o no apte.

12.2. No superació de la fase de pràctiques

Les persones aspirants que no superen la fase de pràctiques per haver sigut declarades no aptes, podran incorporar-se amb les persones aspirants seleccionades de la següent promoció que es convoque, per a repetir, per una sola vegada, la realització de la fase de pràctiques, i en aquest cas el número d'ordre que ocuparà serà l'immediatament següent al que corresponga a l'últim de les persones aspirants seleccionades de la promoció a què s'incorpora. Cas de no poder incorporar-se a la següent promoció per no haver-se convocat aqueix any procediment selectiu, realitzaran la fase de pràctiques durant el curs següent a aquell en què va ser qualificat com a no apte. Les persones que no s'incorporen per a repetir la fase de pràctiques o aquelles que siguen declarades no aptes per segona vegada, perdran tots els drets al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de la Direcció General de Centres i Personal Docent, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents.

Les persones aspirants que no superen la fase de pràctiques per no haver obtingut el Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià no podran repetir la fase de pràctiques i perdran els drets derivats del procediment.

12.3. Pròrrogues

Les persones aspirants que no pogueren completar el mínim de quatre mesos de serveis efectius establit per a aquesta fase del procés selectiu durant el curs corresponent, per causes degudament justificades i apreciades per la Direcció General de Centres i Personal Docent, hauran de presentar una sol·licitud de pròrroga per a la realització de les pràctiques. Si s'estima la seua sol·licitud, no seran qualificades per la comissió de valoració i s'incorporaran a la dita fase en el procediment següent, o si és el cas, en el curs següent per a repetir la dita fase de pràctiques. No obstant això, la sol·licitud de pròrroga podrà ser autoritzada per una sola vegada.

12.4 Règim jurídic administratiu

Des del moment del nomenament de personal funcionari en pràctiques fins al nomenament com a personal funcionari de carrera, el règim jurídic administratiu dels opositors i les opositores serà el de personal funcionari en pràctiques, sempre que estigueren exercint un lloc docent.





13. Nomenament de personal funcionari de carrera

13.1 Aprovació de l'expedient

Conclosa la fase de pràctiques i comprovat que totes les persones aspirants declarades aptes en aquesta reuneixen els requisits generals i específics de participació establits en la present convocatòria, la Direcció General de Centres i Personal Docent aprovarà l'expedient del procés selectiu, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i es remetran les llistes de persones seleccionades al ministeri competent en matèria d'educació, que procedirà al nomenament i expedició dels títols corresponents de Personal Funcionari de Carrera del Cos d'Inspectors d'Educació de les persones aspirants seleccionades en el procediment selectiu dut a terme per la present convocatòria, amb efectes del dia 1 de setembre del curs escolar següent a aquell en què van ser declarades aptes en la fase de pràctiques.



Així mateix, per a l'adquisició de la condició de personal funcionari de carrera hauran de prestar acatament a la Constitució, a l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i a la resta de l'ordenament jurídic.

13.2 Destinació definitiva

D'acord amb el que preveu l'article 10.1.d del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents, aprovat pel Reial Decret 276/2007, de 23 de febrer, les persones aspirants que hagen superat el procés selectiu hauran d'obtindre la seua primera destinació definitiva en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i acudir amb caràcter forçós al concurs, conforme disposa l'article 13 del Reial Decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents previstos en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, i altres procediments de provisió de places a cobrir per aquests.





14. Exercici temporal de llocs

14.1. Requisits

Les persones aspirants admeses al concurs oposició que no hagen superat el procés selectiu passaran a formar part de la llista per a l'exercici temporal de llocs de treball del cos d'inspectors d'educació, quan complisquen els requisits següents:

a) Haver superat, almenys, dos parts de la prova de la fase d'oposició.

b) Acreditar el compliment dels requisits per a participar en el procediment. Les persones aspirants que no hagen acreditat estar en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià quedaran temporalment desactivats de la llista.

14.2. Ordenació de les persones aspirants

L'ordre en la incorporació de les persones aspirants determinades en l'apartat 14.1 a la llista per a l'exercici temporal de llocs de treball del cos d'inspectors d'educació es realitzarà d'acord amb la normativa vigent en el moment de publicació de la convocatòria.



En tot cas, les dites persones aspirants es comprometen a justificar que es troben en possessió dels requisits per a l'exercici del lloc pel qual s'han presentat al procediment selectiu en el moment en què, per a això, siguen requerides per l'Administració.





NORMES FINALS



Primera

D'acord amb el que disposa l'article 44 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, la falta de resolució expressa a les sol·licituds o reclamacions regulades en aquesta ordre tindrà efectes desestimatoris de la sol·licitud o reclamació.



Segona

De conformitat amb el que estableixen els articles 107, 109, 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant del conseller d'Educació, investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana o bé cabrà plantejar directament recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació.



València, 3 de maig 2016



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ





ANNEX I

Barem de mèrits per a accés al cos

d'inspectors d'educació



Les persones aspirants no podran aconseguir més de 10 punts per la valoració dels seus mèrits.



I. Trajectòria professional (fins a un màxim de 3,0000 punts)

1.1. Treball desenvolupat:

1.1.1 Per cada any d'experiència docent que supere els sis exigits com a requisit, com a personal funcionari de carrera dels cossos que integren la funció pública docent: 0,5000 punts.

Les fraccions d'any es computaran per mes complet a raó de 0,0416 punts per mes.

Documentació acreditativa: full de serveis. Si no consta en el full de serveis l'antiguitat, haurà d'aportar-se fotocòpia compulsada del document justificatiu de l'antiguitat.

1.1.2 Per cada any de servei en llocs de l'Administració educativa de nivell 26 o superior (exclòs el d'Inspector accidental): 0,5000 punts



Les fraccions d'any es computaran per mes complet a raó de 0,0416 punts per mes.

Documentació acreditativa: full de serveis certificat per la direcció general competent en matèria de recursos humans de la conselleria que tinga assignades les matèries d'administració pública o òrgan competent de l'Estat o de la resta de les comunitats autònomes, i fer constar presa de possessió i cessament.

1.2. Per pertànyer als cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, de Música i Arts Escèniques, d'escoles oficials d'idiomes i d'Arts Plàstiques i Disseny: 2,0000 punts

Per aquest apartat es valoraran com a màxim cinc anys posteriors als sis anys d'exercici professional exigits per la convocatòria. No podran acumular-se les puntuacions corresponents als apartats anteriors quan els serveis s'hagen prestat simultàniament en més d'un centre docent. Així mateix, els serveis prestats seran valorats en un únic dels subapartats 1.1.1 i 1.1.2, i no podran acumular-se les puntuacions quan els serveis s'hagen prestat de manera simultani.



Els serveis prestats en l'estranger s'acreditaran per mitjà de certificats expedits per l'Administració educativa corresponent, en els quals haurà de constar el temps de prestació de serveis, i el caràcter del centre, públic o privat, i el nivell educatiu, i es valoraran pel subapartat que corresponga segons les dades que continga el certificat.



Aquests certificats hauran de presentar-se traduïts a alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.





II. Exercici com a inspector o inspectora accidental (fins a un màxim de 2,0000 punts)

2. 1 Per cada any de servei en llocs d'inspector o inspectora accidental: 0,7500 punts

Per cada mes: 0,0625 punts.

Per aquest apartat només seran tinguts en compte els anys prestats com a inspector o inspectora accidental en llocs obtinguts com a resultat de la seua participació, bé en els concursos de mèrits convocats per a la seua provisió o bé en els procediments selectius d'accés al cos. No seran susceptibles de valoració aquells anys de servei que s'hagen valorat per a ingressar o accedir al cos de la funció pública de què es tracte.



Documentació acreditativa: fotocòpia compulsada del document justificatiu del nomenament expedit per la direccions territorials d'educació o òrgan competent del Ministeri d'Educació o de la resta d'administracions autonòmiques en què conste la data de la presa de possessió i de cessament o continuïtat, si és el cas.





III. Exercici de càrrecs directius i de coordinació didàctica (fins a un màxim de 3,0000 punts).

Si s'ha exercit simultàniament més d'un d'aquests càrrecs o funcions, no es podrà acumular la puntuació i es valorarà la més beneficiosa per al participant

3.1. Per cada any en la direcció de centres públics docents o centres de professors i recursos, CEFIRES o SPES: 0,7500 punts.

3.2. Per l'exercici d'altres càrrecs directius o de coordinació didàctica:

3.2.1 Per cada any en la vicedirecció, direcció d'estudis, secretaria o vicesecretaria en centres públics: 0,5000 punts.

3.2.2 Per cada any de servei exercint la direcció de departament o la coordinació de cicle en l'Educació Primària, assessoria de formació permanent o figures anàlogues, així com la direcció d'agrupacions de llengua i cultura espanyoles en centres públics: 0,1000 punts.



Per aquest apartat no seran susceptibles de valoració aquells càrrecs directius que s'hagen valorat per a ingressar o accedir al cos de la funció pública de què es tracte.

Documentació acreditativa: fotocòpia compulsada del document justificatiu del nomenament expedit per la direccions territorials d'Educació o òrgan competent del Ministeri d'Educació o de la resta d'administracions autonòmiques en què conste la data de la presa de possessió i de cessament o continuïtat, si és el cas.





IV. Preparació científica i didàctica i altres mèrits (fins a un màxim de 2,0000 punts)

4.1. Preparació científica i didàctica (màxim 0,700 punts)

4.1.1 Per cada títol de llicenciat o llicenciada, arquitecte o arquitecta i enginyer o enginyera diferent de l'al·legat per a l'accés: 0,3500 punts.



Documentació acreditativa: fotocòpia compulsada/confrontada del títol al·legat per a l'accés, i de l'al·legat per al mèrit, o si és el cas, certificat supletori provisional, expedit per la universitat de conformitat amb el que preveu el Reial Decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials, amb una antiguitat màxima d'1 any des de la data d'emissió del certificat.



4.1.2 Per cada títol de grau diferent de l'al·legat per a l'accés: 0,3500 punts

Documentació acreditativa: fotocòpia compulsada/confrontada del títol al·legat per a l'accés, i de l'al·legat per al mèrit, o si és el cas, certificat supletori provisional, expedit per la universitat, de conformitat amb el que preveu el Reial Decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedi

ció de títols universitaris oficials, amb una antiguitat màxima d'1 any des de la data d'emissió del certificat.

4.1.3 Per cada títol de doctor o doctora: 0,5000 punts

Documentació acreditativa: certificat acadèmic o fotocòpia compulsada/confrontada del títol de doctor o doctora o certificat supletori provisional, expedit per la universitat, de conformitat amb el que preveu el Reial Decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials, amb una antiguitat màxima d'1 any des de la data d'emissió del certificat.

4.1.4. Per activitats de Formació Permanent del Professorat superades que tinguen per objecte el perfeccionament sobre aspectes científics i didàctics de les especialitats del cos a què pertany la persona aspirant, o relacionades amb l'organització escolar o amb les tecnologies aplicades a l'educació organitzades pel ministeri competent en matèria d'educació, i les conselleries que tinguen atribuïdes les competències en matèria educativa, per institucions sense ànim de lucre, sempre que aquestes activitats estiguen homologades o reconegudes per les administracions educatives, així com les organitzades per les universitats. (fins a 0,5000 punts).

Es puntuaran amb 0,0100 punts per cada 10 hores d'activitats de formació acreditades. A aquests efectes, se sumaran les hores de totes les activitats, i no es puntuaran la resta del nombre d'hores inferior a 10.

Documents justificatius: certificat acreditatiu o fotocòpia compulsada dels certificats d'aquests expedits per l'entitat organitzadora en què conste expressament el nombre d'hores de duració de l'activitat. En el cas de les organitzades per institucions sense ànim de lucre, haurà de ser acreditat, de manera fefaent, el reconeixement o l'homologació d'aquestes activitats per la conselleria o el ministeri competents en matèria d'educació, altres administracions amb competències en matèria educativa, o certificat d'inscripció en el registre de formació de l'Administració educativa.

4.2. Preparació específica per a l'exercici de la funció inspectora. (màxim 0,5000 punts)

Es consideraran les activitats de formació homologades específicament relacionades amb la funció inspectora.

A aquests efectes se sumaran 0,1000 punts per cada 10 hores d'activitats de formació acreditades les hores de totes les activitats, i no es puntuaran la resta del nombre d'hores inferior a 10.

Documentació acreditativa: certificat expedit per l'òrgan o autoritat competent del Ministeri d'Educació o de les conselleries que tinguen atribuïdes les competències en matèria educativa, o de les institucions sense ànim de lucre que hagen sigut homologats o reconeguts per les administracions precitades, així com de les universitats, en què conste de mode exprés el nombre d'hores de duració del curs, i, si és el cas, l'homologació o reconeixement; si no s'aporta el certificat esmentat no s'obtindrà puntuació per aquest apartat.

4.3. Coneixement d'idiomes (màxim 0,3000 punts)

Per l'acreditació del domini d'una llengua estrangera corresponent al nivell B2, del Marc Comú Europeu de Referència: 0,1000 punts.



Per l'acreditació del domini d'una llengua estrangera corresponent al nivell C1, del Marc Comú Europeu de Referència: 0,1500 punts



Per l'acreditació del domini d'una llengua estrangera corresponent al nivell C2, del Marc Comú Europeu de Referència: 0,2000 punts



Pel certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Llengua Estrangera: 0,2500 punts

Pel diploma de Mestre de Valencià, sempre que no haja sigut al·legat com a requisit: 0,3000 punts

Per l'acreditació del domini del valencià corresponent al nivell C2, sempre que no haja sigut al·legat com a requisit: 0,3000 punts



Documentació acreditativa:

Certificats i diplomes que figuren en el Decret 61/2013, del Consell, de 17 de maig, modificat per l'Ordre 93/2013, d'11 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, així com les entitats reconegudes per les resolucions posteriors.

Certificats i diplomes que figuren en l'Ordre 17/2003.

Certificats i diplomes relacionats en l'Ordre de 16 d'agost de 1994, de la Conselleria d'Educació i Ciència, per la qual s'establixen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià que expedirà la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i s'homologuen i es revaliden altres títols i certificats.





Notes:

Primera. Únicament seran baremats aquells mèrits perfeccionats fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Segona. En cap cas no seran valorats aquells cursos o assignatures la finalitat dels quals siga l'obtenció d'un títol acadèmic, màster o una altra titulació de postgrau.

Tampoc no seran valorats els cursos o activitats la finalitat dels quals siga l'obtenció del títol d'Especialització Didàctica o del Certificat d'Aptitud Pedagògica, o del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià, o del Diploma de Mestre de Valencià.

Tercera. Els documents redactats en llengües d'altres comunitats autònomes hauran de traduir-se a una de les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana per a la seua validesa, de conformitat amb el que preveu l'article 36 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. En el cas de llengües estrangeres haurà de ser traduït per traductor jurat.

Quarta. S'entén per centres públics els centres a què es refereix el capítol II del títol IV de la LOE, integrats en la xarxa pública de centres creats i sostinguts per les administracions educatives.

En el cas de centres que no estiguen actualment en funcionament, l'experiència podrà justificar-se, en defecte del certificat de la direcció amb el vistiplau del Servei d'Inspecció d'Educació, per mitjà de certificat expedit pel dit servei, de conformitat amb les dades que hi haja en la dita unitat.

Cinquena. Un mateix mèrit només podrà ser baremat en un dels apartats o subapartats del present barem, i sempre aquell que resulte més favorable a la persona que oposite.





ANNEX II

Model de declaració jurada o promesa



Model de declaració jurada o promesa per a aspirants

de nacionalitat espanyola



(Nombre y apellidos) __________________________________________, amb domicili a ____________________________________________, i amb document nacional d'identitat número _______________, declara sota jurament o promet, als efectes de ser nomenat personal funcionari del cos ________________________________________, no haver sigut separat/separada del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-me en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per a l'accés al dit cos.





Data i firma:





Model de declaració jurada o promesa per a aspirants

que no posseïsquen la nacionalitat espanyola



(Nombre y apellidos) _________________________________________, amb domicili a ___________________________________________, i amb document d'identitat número _______________, declara sota jurament o promet, als efectes de ser nomenat personal funcionari del cos _____________________________________________, no trobar-me inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés/sotmesa a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el meu país, l'accés al dit cos.



Data i firma:

ANNEX IV

Temari de la fase d'oposició



Part A del temari d'àmbit nacional de la fase d'oposició del procediment d'accés al cos d'inspectors d'educació



1. L'educació com a dret fonamental del ciutadà. L'educació obligatòria: origen, extensió i tendències.

2. Les necessitats educatives de la societat actual. El concepte de l'educació com un procés permanent.

3. La dimensió educativa en la Unió Europea. Els programes educatius europeus.

4. L'acció educativa en l'exterior.

5. Els objectius del sistema educatiu en el marc dels objectius educatius europeus.

6. La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació. Estructura, principis, fins i contingut.

7. El sistema educatiu a Espanya: característiques, estructura i organització.

8. Qualitat i equitat en l'educació. Educació i cohesió social. Polítiques de millora.

9. L'ensenyament bàsic com a garantia d'una educació comuna per a l'alumnat i l'atenció a la diversitat com a principi fonamental. Elements del currículum. Les competències bàsiques com a element cohesionador del currículum.

10. L'orientació educativa i professional. L'acció tutorial com a tasca docent.

11. El procés d'ensenyament i aprenentatge. Elements i fases del procés. Condicions i estils d'aprenentatge.

12. La dimensió ètica de l'educació: educació en valors.

13. La igualtat d'oportunitats en educació. Mesures específiques d'atenció a la diversitat.

14. Educació per a la igualtat. Coeducació. Educació en contextos multiculturals.

15. Les tecnologies de la informació i de la comunicació. La seua incidència en l'educació i en la gestió dels centres.

16. El foment de la lectura i l'ús de la biblioteca. Desenvolupament de la competència lectora, hàbits i actituds. Mesures i programes.

17. Principis i models generals d'avaluació en el sistema educatiu. Tipus, fins i procediments d'avaluació educativa.

18. El sentit de l'avaluació dins del procés d'ensenyament i aprenentatge. Característiques de l'avaluació en l'Educació Infantil, en l'Educació Primària, en l'Educació Secundària Obligatòria, en el Batxillerat i en la Formació Professional.

19. Experimentació, investigació i innovació educativa. Dificultats i estratègies en la introducció, difusió i consolidació d'innovacions educatives. Avaluació de la innovació educativa.

20. La formació del professorat: la formació inicial i la formació permanent. Estructures de la formació del professorat. Avaluació de la incidència de la formació en la pràctica docent.

21. La participació de la comunitat escolar en el sistema educatiu espanyol. Òrgans de participació. Principals tendències en la Unió Europea.

22. L'autonomia pedagògica, organitzativa i de gestió dels centres docents. Principis que la regeixen i principals tendències en la Unió Europea.

23. El projecte educatiu del centre. La concreció del currículum i les programacions de cicle, departament i aula.

24. Elements estructurals i organitzatius dels centres docents. Òrgans col·legiats de govern i de coordinació docent dels centres públics. Estratègies organitzatives per a afavorir l'atenció a tots els alumnes segons les seues necessitats específiques.

25. La direcció dels centres públics. L'equip directiu. Selecció i formació de directors i directores. Competències de la funció directiva. Models europeus de direcció i gestió de centres.

26. Principals característiques de l'alumnat de 0 a 6 anys. Finalitat de l'Educació Infantil. Objectius, organització i principis pedagògics. Normativa bàsica.

27. Principals característiques de l'alumnat de 6 a 12 anys. Finalitat de l'Educació Primària. Objectius, organització, principis pedagògics i competències bàsiques. Avaluació general de diagnòstic. Normativa bàsica.

28. Característiques de l'alumnat de 12 a 18 anys. Finalitat de l'Educació Secundària. Objectius, organització, principis pedagògics i competències bàsiques. Programes de diversificació curricular. Programes de qualificació professional inicial. Avaluació general de diagnòstic. Normativa bàsica.

29. Finalitat del Batxillerat. Normativa bàsica. Modalitats i optativitat. Avaluació i promoció. Prova d'accés a la Universitat.



30. Finalitat de la Formació Professional. Normativa bàsica. La Llei de les Qualificacions i de la Formació Professional.

31. Els ensenyaments de règim especial: els ensenyaments d'idiomes, els ensenyaments artístics, els ensenyaments esportius. Normativa bàsica.

32. L'Educació de Persones Adultes. L'educació a distància. Normativa bàsica.

33. Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. Principis pedagògics, escolarització i programes específics.

34. Normativa sobre el professorat d'Educació Infantil i Primària: requisits d'ingrés, selecció, especialitats, adscripció i mobilitat.

35. Normativa sobre el professorat d'Educació Secundària: requisits d'ingrés, selecció, especialitats i mobilitat.

36. Els centres docents. Requisits mínims dels centres que imparteixen ensenyaments de règim general.

37. Els centres privats. Tipus de centres. Autorització de centres privats. Competències i caràcter propi. Els centres privats concertats. Disposicions que els regulen.

38. L'admissió de l'alumnat en els centres sostinguts amb fons públics en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació. Igualtat en l'aplicació de les normes d'admissió. Escolarització equilibrada. Garanties de gratuïtat.

39. La supervisió escolar: plantejaments, tendències i escoles.

40. La inspecció educativa a Espanya: estudi històric.

41. La inspecció educativa en els països de la Unió Europea: estudi comparat.

42. Funcions i atribucions de la Inspecció Educativa. Normes bàsiques de funcionament. Deontologia professional.

43. La supervisió i control, des del punt de vista pedagògic i organitzatiu del funcionament dels centres educatius, així com els programes que hi incideixen.

44. La supervisió de la pràctica docent i de la funció directiva. Tècniques i instruments. Col·laboració en la seua millora contínua.

45. Tipus d'actuació de l'inspector en el centre. La visita d'inspecció.

46. Els informes d'inspecció. Classes d'informes. Normes per a la seua elaboració i tràmit.

47. Modalitats d'intervenció en l'assessorament als equips directius, al professorat i als distints òrgans de coordinació docent. La informació als sectors de la comunitat educativa.

48. L'avaluació de l'alumnat en les distintes etapes del sistema educatiu. Titulacions a què condueixen els diferents ensenyaments. Normativa bàsica. Actuació de la inspecció educativa.

49. L'avaluació de la pràctica docent del professorat: finalitats, indicadors, agents i instruments d'avaluació. Participació de la inspecció en l'avaluació del professorat.

50. L'avaluació de la funció directiva: models, finalitats, agents i instruments d'avaluació. Actuació de la Inspecció Educativa.



51. Avaluació interna i externa dels centres docents. Finalitats, estratègies i instruments. Avaluació de processos i de resultats. Informes d'avaluació. Els plans de millora. Actuació de la Inspecció Educativa.



52. L'avaluació del sistema educatiu: finalitats, àmbits, indicadors i instruments. Avaluacions generals de diagnòstic. Òrgans de gestió. L'Institut d'Avaluació del Ministeri d'Educació. El paper de la inspecció educativa en l'avaluació del sistema educatiu.

53. Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Tramitació dels procediments administratius.



54. Òrgans de participació en la programació general de l'ensenyament i òrgans consultius d'àmbit nacional. El Consell Escolar de l'Estat.



55. Distribució de competències educatives entre l'Estat i les comunitats autònomes. Les competències estatals en matèria d'educació.







Part B del temari d'àmbit nacional de la fase d'oposició del procediment d'accés al cos d'inspectors d'educació



1. La comunitat autònoma en el marc de la Constitució Espanyola. L'Estatut d'Autonomia: estructura i contingut. Competències educatives. L'Administració educativa de la comunitat autònoma. Estructura orgànica. Competències dels diferents òrgans directius.

2. La funció pública en l'àmbit territorial de l'Administració educativa corresponent. Deures i drets individuals i col·lectius dels funcionaris. Règim d'incompatibilitats. Convenis i acords sobre condicions de treball del personal laboral, personal funcionari d'administració i serveis i, especialment, del personal docent. Horaris de treball, llicències, vacances i permisos.

3. El règim disciplinari del personal funcionari i laboral dependent de l'Administració educativa corresponent. Implicacions en les tasques d'inspecció educativa. Els expedients disciplinaris: normes procedimentals.

4. La participació dels sectors socials en l'Educació. Òrgans de participació. El consell escolar corresponent a l'Administració educativa respectiva: estructura, composició i funcions. Altres formes de participació.

5. La inspecció educativa en l'àmbit territorial de l'Administració educativa corresponent. Organització i funcionament. Accés i provisió de llocs de treball. Formació dels inspectors i avaluació de la Inspecció.



6. El Pla d'actuació de la Inspecció Educativa en l'àmbit territorial de l'Administració educativa corresponent: objectius, estructura i tipus d'actuacions. Aplicació, seguiment i avaluació del Pla d'actuació.



7. Els drets de la infància. La protecció jurídica del menor en l'àmbit territorial de l'Administració educativa corresponent. Responsabilitat penal dels menors.

8. Educació per a la convivència i per a la prevenció de conflictes i resolució pacífica d'aquests. El Pla de convivència. Drets i deures de l'alumnat en l'àmbit territorial de l'Administració educativa corresponent.

9. Els serveis complementaris en els centres de l'àmbit territorial de l'Administració educativa corresponent. Principis d'actuació que regeixen la seua organització i funcionament. Actuacions de la Inspecció Educativa en la planificació i avaluació d'aquests serveis.



10. Planificació, organització i supervisió de l'escolarització de l'alumnat en els centres sostinguts amb fons públics. Normativa específica que ho regula en l'àmbit territorial de l'Administració educativa corresponent.

11. El currículum de l'etapa d'Educació Infantil: objectius, continguts, mètodes pedagògics i criteris d'avaluació.

12. El currículum de l'Educació Primària: objectius, competències bàsiques, continguts, mètodes pedagògics i criteris d'avaluació.

13. El currículum de l'Educació Secundària Obligatòria: objectius, competències bàsiques, continguts, mètodes pedagògics i criteris d'avaluació.

14. El currículum del Batxillerat: objectius, organització i principis pedagògics.

15. La Formació Professional. Objectius. Condicions d'accés. Contingut i organització de l'oferta. Criteris d'avaluació.

16. L'atenció i escolarització de l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu en l'àmbit territorial de l'Administració educativa corresponent. Identificació primerenca i valoració. Modalitats d'escolarització.

17. La direcció i la gestió dels centres docents. Procediment de selecció i nomenament de directors i directores en l'àmbit territorial de l'Administració educativa corresponent. Suport i reconeixement a l'exercici de la funció directiva

18. L'avaluació educativa de l'alumnat en relació amb els objectius, continguts, criteris d'avaluació, i si és el cas, competències bàsiques. Tipus i instruments d'avaluació. Avaluació i recuperació. Avaluació i promoció escolar. Drets de l'alumnat a una avaluació d'acord amb criteris objectius. Actuació de la Inspecció Educativa.



19. Les tecnologies de la informació i la comunicació en els centres escolars. La seua utilització en els àmbits d'administració i gestió i com a instruments didàctics. Realitzacions pràctiques en l'àmbit territorial de l'Administració educativa corresponent. Paper de la Inspecció d'Educació en la seua promoció i difusió.

20. L'orientació educativa i professional en l'àmbit territorial de l'Administració educativa corresponent. La funció tutorial, com a integrant de la funció docent en els distints ensenyaments de règim general i de règim especial. Funcions dels departaments d'orientació i equips d'orientació educativa i psicopedagògica.

21. Drets i deures lingüístics a Espanya. La Constitució i els estatuts d'autonomia. Règim de cooficialitat lingüística en territoris autonòmics. Lleis de normalització lingüística. Jurisprudència.







ANNEX V

Temari de la fase d'oposició específic de

l'Administració educativa de la Comunitat Valenciana.



Part B del temari de la fase d'oposició del procediment d'accés al cos d'inspectors d'educació, específic de l'Administració educativa de la Comunitat Valenciana.



(Els temes s'afigen de forma correlativa als inclosos en l'annex II de l'Ordre EDU/3429/2009, d'11 de desembre, per la qual s'aprova el temari de la fase oposició del procediment selectiu d'accés al cos d'inspectors d'educació).



22. La xarxa de centres i serveis educatius públics a la Comunitat Valenciana: organització territorial, tipus de centres i modalitats d'oferta educativa. Requisits mínims dels centres. Creació, autorització, modificació i supressió de centres docents públics. Normativa d'aplicació. Intervenció de la Inspecció d'Educació.

23. Centres privats i centres privats concertats. Tipus de centres i modalitats d'oferta educativa a la Comunitat Valenciana. Requisits mínims dels centres docents. Expedients d'autorització dels centres privats. Creació, autorització, modificació i supressió de centres docents privats. Normativa d'aplicació. Intervenció de la Inspecció d'Educació.



24. Organització i funcionament dels centres d'Educació Infantil i dels col·legis d'Educació Infantil i Primària. Normativa aplicable.



25. Organització i funcionament dels instituts d'Educació Secundària. Normativa aplicable.

26. Organització i funcionament dels centres integrats de Formació Professional. Normativa aplicable.

27. El primer cicle d'Educació Infantil. Organització i funcionament. Requisits mínims dels centres. Oferta d'aquests serveis en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. El programa experimental de 2-3 anys en centres públics d'Educació Infantil i Primària. Normativa aplicable.

28. Els programes formatius de Qualificació Bàsica. Legislació aplicable. Organització i funcionament d'aquests programes en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. Actuació de la Inspecció d'Educació.

29. Els ensenyaments per a les persones adultes en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. La Llei de Formació de Persones Adultes i el seu desplegament normatiu. L'educació a distància a la Comunitat Valenciana. Funcions i competències de la Inspecció d'Educació en aquest àmbit.

30. Estructura, organització i ordenació curricular dels ensenyaments de règim especial d'idiomes i esportius a la Comunitat Valenciana. Centres que les imparteixen amb indicació de les especialitats respectives. Funcions i atribucions de la Inspecció d'Educació en aquest àmbit.

31. Estructura, organització i ordenació curricular dels ensenyaments artístics de Música i Arts Escèniques i d'Arts Plàstiques i Disseny a la Comunitat Valenciana. Centres que les imparteixen amb indicació de les especialitats respectives. L'ISEACV (Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana). Funcions i atribucions de la Inspecció d'Educació en aquest àmbit.

32. Avaluació interna i externa dels centres docents. Avaluació de processos i avaluació de resultats. Models i mètodes d'avaluació institucional. Funcions i competències de la Inspecció d'Educació en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

33. L'avaluació del professorat a la Comunitat Valenciana. La valoració de la funció docent i avaluació de la funció directiva. Actuació de la Inspecció d'Educació.

34. Models de gestió de qualitat en l'Administració educativa. La Xarxa de Centres de Qualitat Educativa de la Comunitat Valenciana. Els programes experimentals i d'Innovació en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Actuacions per a fomentar la igualtat real entre dones i hòmens en l'àmbit educatiu. Actuació de la Inspecció d'Educació.



35. La formació del professorat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. Institucions i modalitats de formació. Estructura i funcionament.

36. La inclusió en educació. Programes i actuacions d'intervenció educativa per a l'alumnat amb necessitats de compensació educativa en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Projecte experimental de contracte programa. Normativa aplicable. Actuació de la Inspecció d'Educació.



37. Les llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana: l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües estrangeres. Programes d'educació plurilingüe a la Comunitat Valenciana. El Portfolio Europeu de les Llengües. Normativa aplicable.

38. La gestió dels recursos econòmics i humans en els centres sostinguts amb fons públics. Documents institucionals dels centres educatius. Normativa aplicable. El paper de la Inspecció d'Educació en la gestió dels recursos econòmics i humans dels centres.



39. La responsabilitat civil i patrimonial de l'Administració valenciana. La responsabilitat penal del personal laboral i el personal funcionari públic. Normes que regulen l'atenció al ciutadà. La normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.



40. La salut laboral i la prevenció de riscos en l'educació. Els plans d'autoprotecció. El paper de la Inspecció d'Educació en aquest àmbit.







ANNEX VI

Ubicació de les direccions territorials

d'Educació, Investigació, Cultura i Esport



Direcció Territorial d'Educació, Investigació,

Cultura i Esport d'Alacant

C/ Carratalá, 47

03007 ALACANT



Direcció Territorial d'Educació, Investigació,

Cultura i Esport de Castelló

Av. del Mar, 23

12003CASTELLÓ



Direcció Territorial d'Educació, Investigació,

Cultura i Esport de València

EDIFICI PROP II

C/ Gregori Gea, 12

46009 VALÈNCIA

Mapa web