Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 9 de març de 2017, del president de CulturArts Generalitat, per la qual es convoquen subvencions destinades a l'adquisició i la reposició d'instruments musicals per part de les societats musicals de la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2017.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8005 de 22.03.2017
Número identificador:  2017/2116
Referència Base de Dades:  002543/2017
 



RESOLUCIÓ de 9 de març de 2017, del president de CulturArts Generalitat, per la qual es convoquen subvencions destinades a l'adquisició i la reposició d'instruments musicals per part de les societats musicals de la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2017. [2017/2116]

Per mitjà de l'Ordre 33/2016, de 18 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOCV 7832, 20.07.2016), s'han establit les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques en règim de concurrència competitiva de les diferents matèries culturals integrades en CulturArts Generalitat (d'ara en avant, ordre de bases reguladores).

D'altra banda, el Pla estratègic de subvencions 2016-2019 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aprovat per Resolució de 30 d'agost de 2016, del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOCV 7865, 05.09.2016), estableix en el seu annex únic i dins de l'objectiu estratègic 3 de CulturArts Generalitat, «Investigació i difusió de les diferents manifestacions artístiques competència de CulturArts», la línia de subvenció per a l'adquisició i millora d'instruments musicals.

De conformitat amb el que estableix l'article 160.4 b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, que estableix que les persones que exercisquen la presidència dels organismes públics i entitats de dret públic seran les competents per a realitzar la convocatòria de les subvencions, així com d'acord amb l'article 2, punt 2, lletra l, i l'article 4, punt 2, lletra j, del Decret 5/2013, de 4 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de CulturArts Generalitat, modificat pel Decret 141/2014, de 5 de setembre, del Consell (DOCV 7355, 08.09.2014), en virtut del qual correspon a la presidència convocar i resoldre la concessió d'incentius, ajudes i subvencions de les diferents matèries culturals integrades en CulturArts Generalitat, resolc:





Primer. Finalitat, objecte i condicions de les ajudes

1. Convocar per a l'exercici 2017 les subvencions destinades a l'adquisició i la reposició d'instruments musicals a fi de millorar aquesta dotació i afavorir la reposició en l'àmbit de les associacions musicals sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, amb l'objecte de contribuir a millorar l'oferta musical i la formació de qualitat dels músics valencians.

2. Les ajudes es concediran d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, i per mitjà del règim de concurrència competitiva, per a adquisicions que tinguen lloc entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2017, ambdós inclosos.



3. Per a obtindre la condició de beneficiari d'aquestes ajudes, les societats musicals de la Comunitat Valenciana s'hauran d'ajustar al que preveu l'article 2, punts 2.1 i 2.4.3, de la mencionada ordre de bases reguladores. Així, podran obtindre aquestes ajudes les associacions musicals de la Comunitat Valenciana que hagen adquirit o pretenguen adquirir instruments musicals, que complisquen els requisits següents:

– Que en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria figuren inscrites en el registre que legalment corresponga, com a associacions o fundacions, sense ànim de lucre, la finalitat de les quals siga la divulgació i promoció cultural de la música.

– Que el seu domicili social estiga radicat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

– Que formen part, com a entitat associada, de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

4. Les subvencions contribuiran al finançament parcial de l'adquisició i la reposició d'instruments musicals, fins al màxim del cinquanta per cent (50 %), sense comptar l'import de l'Impost sobre el Valor Afegit aplicable, de les despeses subvencionables. I en cap cas, en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o altres recursos, podran comportar que se supere el cost de l'adquisició subvencionada.

5. De conformitat amb la previsió prevista en l'article 9.4 de l'ordre de bases reguladores, els sol·licitants hauran de justificar disposar dels recursos corresponents al 50 % de l'adquisició que es pretén realitzar.





Segon. Finançament de les ajudes i import

1. D'acord amb la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a 2017, les ajudes convocades s'imputaran al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S7274000, «Ajudes adquisició i millora instruments musicals», per un import global màxim de 215.000,00 euros, inclòs en el capítol VII del pressupost de CulturArts Generalitat.

El mencionat import podrà ser minorat quan en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de la línia de subvenció que el finança.

2. L'import màxim de qualsevol de les ajudes no serà superior a 10.000,00 euros, sense comptar l'import de l'Impost sobre el Valor Afegit aplicable, de conformitat amb el màxim establit en l'article 9, punt 9.3.3, de l'ordre de bases reguladores.



Tercer. Supòsits exclosos

Queden exclosos d'aquesta convocatòria els supòsits següents:

1. Les adquisicions que no oferisquen o comprometen amb recursos propis o diferents dels que s'ofereixen en aquesta convocatòria un percentatge mínim del cinquanta per cent (50 %) del pressupost de les despeses previstes per a aquestes adquisicions.

2. Adquisició d'accessoris, que no formen part de l'instrument sol·licitat, excepte en el supòsit dels instruments de percussió.



Quart. Presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds s'hauran de dirigir a la seu de CulturArts Generalitat, plaça de Viriat, s/n, 46001, de València.

Les persones jurídiques i entitats hauran de presentar la sol·licitud i els documents complementaris per via telemàtica, de conformitat amb el que disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a través de la seu electrònica de la Generalitat, PROP, en l'URL següent: https://www.culturartsgeneralitat.es. En aquest cas la sol·licitud s'omplirà amb l'aplicació informàtica establida a aquest efecte i el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica d'entitats emesa per l'Institut Valencià de Finances: http://www.accv.es/empresas/ o de ciutadà igualment emesa per l'Institut Valencià de Finances: http://www.accv.es/ciudadano/ o DNI electrònic.

Les persones físiques podran optar per presentar la sol·licitud i documentació per via telemàtica, d'acord amb el que s'ha previst per a les persones jurídiques i entitats, o bé presentar-la en la seu de CulturArts Generalitat a la plaça de Viriat, s/n, 46001 València, en la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, av. de Campanar, 32, 46015 València, i en les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport d'Alacant (c/ Carratalà, 47, 03007 Alacant), Castelló de la Plana (av. del Mar, 23, 12003 Castelló de la Plana) i València (c/ Gregori Gea, núm. 14, 46009 València). Igualment, utilitzant qualsevol dels mitjans previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, justificant la data d'imposició de l'enviament en l'oficina de correus o presentació en el Registre i anunciant la remissió de la sol·licitud per mitjà de correu a l'adreça ayudas_culturarts@gva.es o telegrama en el mateix dia, només als efectes organitzatius.

3. La sol·licitud s'haurà d'omplir necessàriament mitjançant el model de sol·licitud que s'adjunta com a annex I a aquesta convocatòria, degudament subscrita per la persona que exercisca la representació legal de l'associació musical, i s'acompanyarà dels documents o certificacions, originals o fotocòpies compulsades, a què es fa referència a continuació, que comprendran els punts següents:



a) Projecte detallat de l'adquisició per a la qual se sol·licita la subvenció, especificant marques, models i altres característiques tècniques rellevants de l'instrument o instruments que s'han adquirit o es pretenen adquirir durant 2017.

b) Pressupost detallat de les despeses de l'adquisició. De conformitat amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i tenint en compte el que disposa la disposició addicional segona de la Llei 5/2013, de 26 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat, en el cas que el pressupost supere la suma de 6.000,00 euros, sense comptar l'import de l'Impost sobre el Valor Afegit aplicable, s'hauran d'adjuntar, com a mínim, tres propostes de pressupost diferents pel total dels instruments, de tres empreses subministradores.



c) Declaració responsable de la persona que té la representació legal de l'associació musical relativa a les subvencions o ajudes rebudes de les administracions i d'ens, tant públics com privats, durant els dos exercicis anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.



d) Declaració responsable de la persona que té la representació legal de l'associació musical respecte als recursos econòmics, propis o diferents dels que s'ofereixen en aquesta convocatòria, destinats a l'adquisició que, com a mínim, representen el 50 % de la despesa total.



e) Una memòria d'activitats pedagògiques i musicals realitzades en els dos cursos acadèmics immediatament anteriors al de l'adquisició dels instruments.

f) Justificació de la necessitat d'adquirir els instruments amb indicació de l'ús a què seran destinats.

g) Un inventari actualitzat d'instruments de l'associació musical.



h) Declaració responsable de la persona que té la representació legal de l'associació musical en la qual declare sota la seua responsabilitat que:

h.1. L'òrgan competent de l'entitat, segons els seus estatuts, ha acordat formular la sol·licitud de la subvenció, indicant la data de l'acord.



h.2. L'entitat es compromet a complir les obligacions que es deriven de la concessió de la subvenció en el cas de resultar-ne beneficiària.



h.3. L'òrgan competent de l'entitat ha acordat facultar la persona que n'exerceix la representació legal per a subscriure la sol·licitud de subvenció i realitzar tots els tràmits relacionats amb l'esmentada sol·licitud.

h.4. En el moment de presentació de la sol·licitud, l'entitat figura inscrita en el registre que legalment corresponga com a associació o fundació, sense ànim de lucre, la finalitat de la qual és la divulgació i promoció cultural de la música.

h.5. El domicili social està radicat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i que així figura en els seus estatuts.

h.6. L'entitat sol·licitant està associada a la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

i) Declaració responsable de no incórrer en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari especificades en els punts 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els termes que preveu l'article 13.7 de l'esmentat cos legal (apartat J del model de sol·licitud).

En la declaració responsable a què es refereix aquest apartat es farà constar que l'entitat disposa de tota la documentació acreditativa del que s'hi declara.

4. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de l'entitat interessada, (apartat I de la sol·licitud), l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament les dades dels documents elaborats per qualsevol administració i que per a aquest procediment són els següents:

– Dades d'identitat (DNI o document equivalent en cas d'estrangers) del representant legal.

– Certificació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

– Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

– Certificació de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic corresponent, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Generalitat.

– Certificat d'inscripció en el Registre d'Associacions, vigència dels seus estatuts i relació actualitzada de membres de la junta directiva de l'entitat.

En cas d'oposició a la seua l'obtenció per l'administració, serà l'interessat qui haja d'aportar aquests documents.

5. Si la sol·licitud d'iniciació no inclou totes les dades exigides o falta documentació, s'aplicarà el que disposa l'article 5.4 de l'ordre de bases reguladores.

L'esmena de la documentació s'haurà de presentar d'acord amb el que preveu l'epígraf 2 del present resolc quart. En tot cas, l'òrgan instructor podrà requerir als que hagen sol·licitat l'ajuda que proporcionen qualsevol informació aclaridora que resulte necessària per a gestionar-la.

6. Les dades de caràcter personal contingudes en l'imprés de sol·licitud podran ser incloses en un fitxer per a ser tractades per CulturArts Generalitat com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Igualment els que sol·liciten l'ajuda podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 298, 14.12.1999).

7. El contingut d'informació falsa o que no es corresponga amb la realitat en la sol·licitud suposarà la no valoració per part de la comissió tècnica de valoració prevista en l'article 6, punt 3.3, de l'ordre de bases reguladores i serà motiu de desestimació de la subvenció en la resolució dictada per l'òrgan competent. Igualment, podrà ser motiu de revocació de la subvenció concedida en el cas que ja haja sigut adjudicada.





Cinqué. Comissió tècnica de valoració

1. La comissió tècnica de valoració s'ajustarà al que estableix l'article 6, punt 3.3, de l'ordre de bases reguladores.

2. La comissió tècnica de valoració, atenent les sol·licituds presentades i l'interés de cada una, emetrà un informe d'avaluació d'acord amb els criteris de valoració que s'enumeren en el punt sisé de la present resolució.

En l'informe, que s'incorporarà a les actes de la comissió, es deixarà constància succinta dels motius de la valoració i ponderació de les sol·licituds, i la seua prelació de més a menys puntuació. Així mateix, contindrà la proposta de subvencions i la quantia, de conformitat amb els límits establits en l'apartat 2 del punt segon de la present resolució, així com els motius de denegació, si és el cas.





Sisé. Criteris de valoració

1. Amb caràcter general el projecte presentat es valorarà fins a un màxim de 100 punts, i a aquest efecte, la comissió tècnica de valoració avaluarà les sol·licituds admeses a tràmit i formularà la proposta d'assignació de l'import de les subvencions previstes en aquesta resolució tenint en compte els criteris següents, recollits en l'article 3, punt 3.3.3, de l'ordre de bases reguladores:

a) Projecte d'adquisició de l'instrument o instruments per a 2017. Es valorarà fins amb un màxim de 75 punts i tindrà en compte els aspectes següents:

a.1. Característiques tècniques dels instruments a adquirir i la seua adequació a l'inventari existent en l'entitat i necessitats d'ús. Fins a un màxim de 35 punts.

a.2. Capacitat organitzativa de l'entitat peticionària, segons la memòria d'activitats musicals i pedagògiques dels dos cursos immediatament anteriors. Fins a un màxim de 20 punts.

a.3. Nivell de participació federal, segons els criteris establits per la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana. Fins a un màxim de 10 punts.

A aquest efecte, per a la consideració de la comissió avaluadora, se sol·licitarà a la Federació una certificació on consten les valoracions realitzades pels seus òrgans competents respecte de les societats musicals que hagen presentat sol·licitud d'ajuda.

a.4. Impacte social del projecte d'adquisició o reposició, que es justificarà en l'escrit de necessitat de l'adquisició i ús a què es destinarà l'instrument. Fins a un màxim de 10 punts.

b) Interés cultural del projecte d'adquisició. Fins a un màxim de 25 punts.

En aquest apartat es podrà valorar la seua adequació a la realitat sociocultural i situació econòmica del territori on s'ubique l'associació musical que realitze l'adquisició proposada, sempre que puga tindre un impacte generador de noves iniciatives que contribuïsquen a l'impuls i promoció social, econòmica i cultural de les bandes de música i de les associacions musicals, i a la difusió i protecció de la música, tenint en compte el criteri de població esmentat, d'acord amb l'escala següent:



– Municipis fins a 1.000 habitants, 25 punts.

– Municipis entre 1.001 i 5.500 habitants, 24 punts.

– Municipis entre 5.501 i 10.000 habitants, 23 punts.

– Municipis entre 10.001 i 49.000 habitants, 22 punts.

– Municipis entre 49.001 i 100.000 habitants, 21 punts.

– Municipis de més de 100.000 habitants, 20 punts.

A aquest efecte les pedanies tindran la consideració de municipis, tenint en compte el padró d'habitants de la pedania en qüestió.

2. Per a la determinació de la quantia de les subvencions, que serà variable, es tindrà en compte la puntuació total obtinguda per cada projecte en funció dels criteris que antecedeixen i la seua ponderació, així com el pressupost de l'adquisició presentat pel sol·licitant.

3. La proposta que eleve la comissió tècnica avaluadora no podrà incloure cap projecte que no haja aconseguit una puntuació mínima de 80 punts, de conformitat amb el que disposa l'article 3.3.3.2 de l'ordre de bases reguladores.

Taula resum de criteris de valoració



a) Projecte d'adquisició d'instruments Màxim 75 punts

a.1. Característiques tècniques i adequació a inventari

a.2. Capacitat organitzativa

a.3. Nivell de participació federal

a.4. Impacte social del projecte 35 punts

20 punts

10 punts

10 punts

b) Interés cultural del projecte Màxim 25 punts

Total puntuació màxima 100 punts







Seté. Resolució de la convocatòria. Terminis

Haurà d'ajustar-se al contingut de l'article 7 de l'ordre de bases reguladores, i el termini de resolució i notificació o publicació serà de sis mesos des de la publicació de la convocatòria. En tot cas, l'esmentada resolució s'haurà de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposa l'article 26 de la Llei general de subvencions en relació amb els articles 40 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la pàgina web de CulturArts Generalitat (www.culturartsgeneralitat.es).

Contra la resolució de concessió, que posarà fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del president de CulturArts Generalitat, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seua publicació, sense perjuí de qualsevol altre que s'estime pertinent.



En el cas que la convocatòria no siga resolta en el termini previst anteriorment, s'entendran desestimades totes les sol·licituds, sense perjuí de l'obligació de l'Administració de resoldre expressament, continguda en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

No obstant això, els beneficiaris seran informats del caràcter de minimis de les ajudes concedides i de la seua subjecció al Reglament núm.1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12.2013).



Huité. Obligacions dels beneficiaris

1. Les associacions musicals que obtinguen aquestes subvencions estan obligades a:

a) Comunicar per escrit a CulturArts Generalitat l'acceptació de l'ajuda en un termini no superior als quinze dies naturals següents des de la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons el model d'acceptació que acompanya la present convocatòria com a annex III, i facilitar les dades bancàries on es desitja rebre l'import de l'ajuda, omplint el model de domiciliació bancària que s'adjunta com a annex II a la present convocatòria.



Transcorregut el termini sense rebre'n l'acceptació expressa, es declararà que ha perdut el dret a la subvenció concedida.

b) Realitzar l'adquisició d'acord amb el projecte presentat i comunicar, si és el cas, qualsevol canvi o modificació que es produïsca abans de realitzar-la, per mitjà d'un informe en què se n'indicaran les causes. La modificació haurà de ser aprovada expressament pel president de CulturArts Generalitat.

c) Justificar l'ús de la subvenció sotmetent-se a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb les ajudes concedides, i a la resta d'obligacions a què es refereix l'article 113 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOCV 7464, 12.02.2015) per als beneficiaris de subvencions a càrrec dels pressupostos de la Generalitat.



d) Fer constar el patrocini de CulturArts Generalitat en les publicacions periòdiques que edite l'associació musical, segons les normes d'identitat corporativa incloses en la pàgina web de CulturArts Generalitat (www.culturartsgeneralitat.es). Aquesta obligació s'aplicarà a partir de la publicació de la concessió de la subvenció.

e) No transmetre a títol onerós ni gratuït, ni cedir l'instrument o instruments adquirits amb la subvenció durant la seua vida musical.

f) Presentar una declaració actualitzada sobre subvencions, ajudes, ingressos o recursos sol·licitats, percebuts o concedits i pendents de percepció per altres administracions i ens, tant públics com privats, per a la mateixa finalitat, justificant-ne documentalment la quantia, o bé confirmar per mitjà de declaració que la informació facilitada respecte d'això en la sol·licitud no ha tingut variacions des de la data que es va presentar.

g) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que preveuen els articles 22 i 23 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i acreditar-ho amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les ajudes.

A aquest efecte, l'òrgan instructor comprovarà respecte de tots els beneficiaris la certificació positiva d'estar al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en la forma establida en l'article 14.1.e de la Llei general de subvencions i regulada en l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions. El sol·licitant que no haja autoritzat expressament CulturArts Generalitat segons s'assenyala en el resolc 4. punt 4 d'aquesta convocatòria, haurà d'aportar les certificacions en els termes que preveu l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



h) Justificar la subvenció obtinguda dins del termini màxim establit en la present resolució i de conformitat amb el que preveu el resolc nové.

2. Són també obligacions dels beneficiaris d'aquestes subvencions les que, amb caràcter general, s'estableixen en l'article 14 de la Llei general de subvencions.



Nové. Justificació i pagament d'aquestes ajudes

1. El pagament d'aquestes ajudes s'efectuarà per mitjà de transferència bancària segons el model de domiciliació bancària (annex II) presentat junt amb l'acceptació i es realitzarà amb la justificació prèvia per part dels beneficiaris del compliment de les obligacions que a continuació s'indiquen, per mitjà de compte justificatiu, segons estableix l'article 12.2 de l'ordre de bases reguladores, els documents del qual s'adjuntaran al model de justificació que acompanya la present convocatòria com a annex IV:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. En la memòria es faran constar de forma expressa els instruments realment adquirits i la seua correspondència amb els detallats en el programa d'adquisició presentat junt amb la sol·licitud.

b) Acreditació de la recepció per part de l'entitat beneficiària dels instruments adquirits objecte de la subvenció d'aquesta resolució.



c) Una relació classificada, detallada i comprensiva de la totalitat dels recursos econòmics propis de l'entitat i dels ingressos o subvencions que financen l'adquisició dels instruments objecte de subvenció, amb indicació de l'import i la procedència.

d) Una relació classificada, detallada i comprensiva de la totalitat de les despeses i obligacions generades per l'adquisició dels instruments objecte de subvenció, amb identificació del concepte, de la correspondència amb els instruments detallats en el programa d'adquisició i amb la despesa assenyalada en el pressupost inicialment aportat, de la persona creditora i del document, el seu import, la data d'emissió i, si és el cas, la data de pagament. En el cas que la subvenció s'atorgue d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions produïdes.



2. Al seu torn, s'hauran de presentar totes les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, que figuren en la relació de la lletra d de l'apartat precedent i, si és el cas, la documentació acreditativa del pagament.

Les factures o documents que s'aporten hauran de ser originals o fotocòpies compulsades i hauran de complir el que disposa pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació (BOE 289, 01.12.2012) i la resta de normativa vigent.

En el cas de justificació per mitjà de transferència bancària, s'aportaran les còpies dels resguards de les transferències fetes amb una autentificació explícita de l'entitat bancària on s'han realitzat. En el concepte de la transferència haurà de constar el nom del projecte. Igualment s'aportarà còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada, on es reflectisca el saldo anterior i posterior. Si una mateixa transferència engloba diverses factures, se n'haurà d'aportar una relació detallada.



Si la forma de pagament és un xec o pagaré, el document justificatiu consistirà en: un rebut, firmat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la factura o documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la seua data, el número i la data del xec o la data del venciment del pagaré, i davall de la firma ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que firma, així com una còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada, on es reflectisca el saldo anterior i posterior.

Per al supòsit de pagaments en efectiu, cal tindre en compte el límit assenyalat en l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, reguladora, entre altres temes, de la prevenció i lluita contra el frau (BOE 261, 30.10.2012), que estableix que no es podran pagar en efectiu les operacions, en les quals alguna de les parts intervinents actue en qualitat d'empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500,00 euros o el seu contravalor en moneda estrangera. A l'efecte del càlcul de la quantia assenyalada, se sumaran tots els imports o pagaments en què s'haja pogut fraccionar l'entrega dels instruments adquirits. El document justificatiu consistirà en un rebut, firmat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la factura o documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la seua data i davall de la firma ha d'aparéixer el nom i NIF de la persona que firma. Aquesta limitació no resultarà aplicable als pagaments i ingressos realitzats en entitats de crèdit.

També s'haurà d'aportar, si és el cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos que se'n deriven.

3. El compte justificatiu i tots els documents que el conformen hauran de ser firmats per la persona que exercisca la representació legal de l'associació musical, que declararà responsablement la veracitat de tot allò que s'ha declarat, que compleix amb tots els requisits i obligacions de la present convocatòria de subvencions, que disposa de tota la documentació que així ho acredita i que es compromet al seu compliment.

4. De conformitat amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i tenint en compte el que disposa la disposició addicional segona de la Llei 5/2013, de 26 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat, en el cas que el pressupost supere la suma de 6.000,00 euros, sense comptar l'import de l'Impost sobre el Valor Afegit aplicable, l'entitat beneficiària haurà de sol·licitar, com a mínim, tres propostes de pressupost de tres empreses subministradores. Els tres pressupostos, si no s'han aportat amb anterioritat, hauran de presentar-se junt amb la justificació.

5. El termini per a presentar la justificació de la subvenció en els termes descrits en els apartats anteriors finalitzarà el dia 29 de desembre de 2017.



Deu. Concurrència de fonts de finançament

S'ajustaran al que estableix l'article 15 de l'ordre de bases reguladores, tenint en compte que les ajudes concedides per mitjà d'aquesta convocatòria estan acollides al règim de minimis establit en el Reglament UE núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013 (DOUE L 352, 24.12.2013), relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) a les ajudes de minimis.



Onze. Incompliments, responsabilitat i règim sancionador



1. CulturArts Generalitat es reserva igualment la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades als beneficiaris en el punt seté, en els terminis i condicions assenyalades, observant sempre el principi de proporcionalitat a què es refereix l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Les resultes que es puguen produir per les renúncies produïdes i les minoracions que es determinen per l'aplicació del que s'ha indicat es podran disposar de conformitat amb el que disposa l'article 7.3 de l'ordre de bases reguladores.

3. Les infraccions i sancions es resoldran de conformitat amb el que disposa l'article 19 de l'ordre de bases reguladores.



Dotze. Annexos

La present resolució inclou quatre annexos que s'indiquen a continuació:

Annex I. Sol·licitud.

Annex II. Domiciliació bancària.

Annex III. Acceptació de la subvenció.

Annex IV. Justificació de la subvenció.



Tretze. Entrada en vigor

La present resolució produirà efectes des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Catorze. Recursos

De conformitat amb el que estableixen els articles 112,123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs de reposició s'ha d'interposar davant del president de CulturArts Generalitat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant dels jutjats contenciosos administratius de València en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 9 de març de 2017.– El president de CulturArts Generalitat: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web