Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 21 de febrer de 2023, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es convoquen subvencions al transport universitari a la Comunitat Valenciana per al curs 2022-2023.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9544 de 01.03.2023
Número identificador:  2023/1847
Referència Base de Dades:  002110/2023
 



RESOLUCIÓ de 21 de febrer de 2023, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es convoquen subvencions al transport universitari a la Comunitat Valenciana per al curs 2022-2023. [2023/1847]

Índex

Títol I. Subvenció

Article 1r. Objectiu

Article 2n. Entitats beneficiàries

Article 3r. Finançament

Article 4t. Naturalesa i quantitat de la subvenció

Article 5é. Criteris de concessió

Títol II. Requisits

Article 6é. Requisits generals exigibles

Títol III. Regles de procediment

Article 7é. Model de sol·licitud i documentació adjunta

Article 8é. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

Article 9é. Instrucció del procediment

Article 10é. Proposta de concessió i denegació de les subvencions

Article 11é. Termini de resolució i notificació

Article 12é. Obligacions dels beneficiaris de la subvenció

Títol IV. Justificació i pagament de les subvencions

Article 13é. Justificació i pagament

Article 14é. Recursos



Per Ordre 3/2019, de 31 de gener, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions al transport universitari a la Comunitat Valenciana (DOGV 8482, 08.02.2019).

D'acord amb la doctrina constitucional aplicable a l'àmbit educatiu universitari, la present convocatòria preveu la totalitat de rutes del servei de transport universitari que dona accés als diferents campus de les universitats integrants del sistema universitari valencià.



D'acord amb l'apartat 4.b de l'article 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:





TÍTOL I

Subvenció



Article primer. Objecte

Convocar per al curs acadèmic 2022-2023 les subvencions al transport universitari a la Comunitat Valenciana, regulades en l'Ordre 3/2019, de 31 de gener, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions al transport universitari a la Comunitat Valenciana (DOGV 8482, 08.02.2019).



Article segon. Entitats beneficiàries

Podran sol·licitar aquesta subvenció les següents entitats:

– Associacions d'estudiants universitaris.

– Les cooperatives de consumidors i usuaris que tinguen com a objecte el transport d'alumnat universitari.

– Els ajuntaments.

– Les empreses de transport públic regular permanent d'ús general, subsidiàriament, per a les rutes on no concórreguen alguna d'aquestes entitats.

Queden excloses les empreses en crisi definides en les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisi (DOUE C 249, 31.07.2014).



Article tercer. Finançament

Les subvencions contingudes en la present convocatòria es concediran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per a l'any 2023, per un import global màxim de 473.000,00 euros, amb càrrec al programa pressupostari 422.60, Universitat i estudis superiors, de l'aplicació pressupostària 21.02.02.422.60.4, línia de subvenció S1314000, «Transport de l'alumnat universitari», prevista en la Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2023.

L'import esmentat es podrà incrementar a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit, o de l'existència de romanents d'altres convocatòries finançades amb càrrec al mateix crèdit o a crèdits inclosos en el mateix programa o en programes del mateix servei, que no requerirà una nova convocatòria, d'acord amb el que es preveu en l'article 58, apartat 2, lletra a, del Reglament de la Llei general de subvencions.



Article quart. Naturalesa i quantitat de la subvenció

1. Les entitats previstes en l'article segon d'aquesta convocatòria que hi desitgen participar hauran de presentar una sol·licitud de subvenció de forma telemàtica, per a cada ruta, considerades com el trajecte existent entre la població d'origen i el campus universitari de destinació de les universitats públiques valencianes. Les rutes podran incloure en l'itinerari, a més de la localitat d'origen de la ruta, altres localitats com a parades de la ruta que tinguen el mateix campus universitari com a destinació.

2. La subvenció consistirà en una ajuda al finançament del cost del servei de transport universitari corresponent al curs acadèmic 2022-2023. L'òrgan instructor determinarà la distribució de la subvenció del crèdit disponible en l'exercici pressupostari de 2023, entre totes les rutes sol·licitades que complisquen els requisits establits en aquesta convocatòria.

3. En cap cas l'import de les subvencions atorgades podrà ser de tal quantitat que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, supere el cost de l'activitat de transport universitari que desenvoluparan les entitats que en resulten beneficiàries en el curs acadèmic 2022-2023.



Article cinqué. Criteris de concessió

Les subvencions es concediran a aquelles entitats les sol·licituds de les quals reunisquen els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria i la quantitat de la subvenció serà determinada proporcionalment en funció dels paràmetres següents: «distància quilomètrica», «ponderació sobre distància» i «nombre d'estudiants» que corresponga a les parades realitzades als diferents municipis que conformen la ruta.

El valor d'aquests paràmetres estarà determinat pel resultat de l'aplicació del barem següent:

1. Distància quilomètrica, «km». És la distància entre les parades de la ruta sol·licitada i el campus universitari de destinació.

Quan la mateixa entitat sol·licitant presente diferents rutes amb el mateix campus universitari de destinació i alguna tinga un cens igual o inferior a deu estudiants universitaris, només es computarà en una el tram de recorregut en què la via siga coincident.

2. Ponderació sobre distància, «pd». S'assignarà a cada parada que conforma la ruta un valor denominat ponderació amb la finalitat d'atorgar més pes a les distàncies superiors. Aquest valor es determinarà segons els criteris següents:

a) Si la distància des de les parades de la ruta al campus universitari de destinació es troba dins de l'interval 20-24 km, s'hi aplica una ponderació igual al nombre de km menys 15.



Pd = nre. km – 15



b) Si la distància des de les parades de la ruta al campus universitari de destinació es troba dins de l'interval 25-85 km, s'hi aplica una ponderació igual al nombre de km multiplicat per 0,20 més 5.



Pd = (nre. km x 0,20) + 5



c) Si la distància des de les parades de la ruta al campus universitari de destinació és superior a 85 km, s'hi aplica una ponderació igual a 22.



Pd = 22

3. Nombre d'estudiants «Ne». És el nombre d'estudiants a qui es proporcionarà el servei. Es computa amb els criteris següents:



a) No es computarà el nombre d'estudiants en temps de trajecte superiors a 90 minuts, en distàncies inferiors a 20 km ni en distàncies superiors a 90 km.

b) Només es computarà fins a un màxim del 30 % del cens universitari en els municipis que disposen de mitjà de transport per ferrocarril de rodalia.

c) Només es computarà fins a un màxim del 30 % del cens universitari en els municipis amb un temps de trajecte des de les parades de la ruta al campus universitari de destinació entre 80 i 90 minuts.

d) Només es computarà fins a un màxim del 30 % del cens universitari per al cas de rutes sol·licitades per ajuntaments.

e) Només es computarà fins a un màxim del 55 % del cens universitari en la resta dels casos.

Els percentatges màxims sobre el cens universitari assenyalats anteriorment no seran aplicables per al cas d'associacions d'estudiants de les universitats i cooperatives de persones consumidores i usuàries que acrediten degudament el nombre de persones associades que utilitzen el transport universitari. En aquest cas, s'aplicarà el nombre diari d'alumnes efectivament transportats.

Quan es done la circumstància que concórreguen en la sol·licitud d'una mateixa ruta empreses de transport públic regular permanent d'ús general i ajuntaments, associacions d'estudiants o cooperatives de persones consumidores i usuàries, es procedirà a computar el cens universitari només als ajuntaments, a les associacions d'estudiants universitaris o a les cooperatives de consumidors i usuaris, en concordança amb l'article segon d'aquesta convocatòria.

La quantitat de la subvenció que corresponga a les rutes sol·licitades s'obtindrà com a resultat del repartiment proporcional de l'import del crèdit global màxim que s'estableix en l'article tercer d'aquesta convocatòria entre totes les sol·licituds, en funció dels valors assignats als paràmetres de les parades que conformen cada ruta, segons es formula a continuació:

TÍTOL II

Requisits



Article sisé. Requisits generals exigibles

Per a la concessió d'aquestes subvencions s'hauran de complir els següents requisits:

1. La distància entre la població o poblacions des de les quals es preste el servei de transport i el campus universitari destinació de cada ruta no serà inferior a 20 km ni superior a 90 km.

2. El temps de durada del trajecte no serà superior a 90 minuts.

3. El servei de transport haurà de prestar-se en la totalitat dels períodes lectius del curs acadèmic 2022-2023 i els horaris hauran d'ajustar-se als de la jornada lectiva.

4. El punt de destinació i el d'origen del retorn serà el mateix campus universitari de les universitats públiques valencianes, d'acord amb el que es preveu en l'article quart, punt primer d'aquesta resolució de convocatòria.

5. La prestació del servei es realitzarà a risc i perill de l'empresa que n'haja de realitzar el transport, i sempre complint el que disposa la normativa reguladora de l'activitat del transport per carretera.



6. En el supòsit d'empreses de transport públic regular permanent d'ús general, caldrà que apliquen un descompte als estudiants universitaris, que en cap cas podrà ser inferior al 25 % sobre les tarifes oficials, vigents durant el curs acadèmic 2022-2023, aprovades per la direcció general competent en matèria de transport, de la conselleria corresponent.

7. Quan diferents entitats presenten sol·licitud de subvenció per a una mateixa ruta, amb la mateixa localitat d'origen i el mateix campus universitari de destinació, només podrà computar-se el cens universitari de la localitat en una única sol·licitud. En aquest cas, el cens universitari s'assignarà a l'entitat sol·licitant que haja sigut beneficiària d'aquestes subvencions durant més convocatòries en anteriors cursos acadèmics, fet que acredita més continuïtat en el manteniment del servei de transport universitari, objecte últim d'aquesta convocatòria.



En cas de concurrència d'entitats sol·licitants que hagen sigut beneficiàries el mateix nombre de convocatòries en anys anteriors, s'assignarà el cens de la localitat a l'entitat sol·licitant que oferisca el servei de transport a un nombre més alt d'alumnes de la universitat.





TÍTOL III

Regles de procediment



Article seté. Model de sol·licitud i documentació adjunta

1. La tramitació i presentació de la sol·licitud es farà únicament per mitjans electrònics en la plataforma de tramitació de la GVA. Per a tramitar -la, l'entitat sol·licitant pot utilitzar qualsevol dels certificats admesos per la seu electrònica de la Generalitat.



Així mateix, la tramitació electrònica es pot dur a terme mitjançant un representant autoritzat identificat en el Sistema de Gestió de la Representació de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana.

2. El punt d'accés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en l'adreça web https://sede.gva.es. L'accés directe a aquest tràmit concret estarà disponible en el següent enllaç http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=274>.

Les incidències de tramitació electrònica relacionades amb qüestions tecnicoinformàtiques s'atendran mitjançant el correu generalitat_en_red@gva.es.

Els dubtes relacionats amb el contingut d'aquesta convocatòria s'atendran, exclusivament, mitjançant el correu electrònic: transporteuniv@gva.es.

Una vegada omplida la sol·licitud telemàtica, segons el model de l'annex I, serà signada per l'entitat sol·licitant, o la persona que la represente legalment, amb qualsevol dels sistemes de signatura electrònica acceptats per la seu electrònica de la Generalitat, i s'enviarà pel procediment telemàtic establit. Així, es considerarà presentada amb caràcter general i se n'obtindrà el resguard, que s'haurà de conservar per a acreditar, en cas que siga necessari, que la sol·licitud s'ha presentat en el termini i la forma establits.



No es tindran en compte les sol·licituds omplides per via telemàtica que no completen el procés de presentació establit.

3. Els annexos normalitzats per a la tramitació d'aquesta subvenció que s'indiquen en aquesta resolució de convocatòria, tant per a adjuntar-hi la sol·licitud com per a la posterior justificació, en cas que en resulte entitat beneficiària, hauran d'estar signats amb certificat digital, i estaran disponibles per a omplir-los en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es/va/inici, així com en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'universitats https://innova.gva.es/va/web/universidad/ayudas-al-transporte-universitario.

4. La presentació de la sol·licitud de subvenció per part de les entitats interessades comportarà la declaració responsable de no incórrer en les prohibicions per a obtindre'n la condició de beneficiària, establides en l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que no és deutora de la Generalitat per reintegrament de subvencions, que compleix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, que disposa de la documentació que així ho acredita i que es compromet a mantindre'n el compliment fins a la finalització del procediment, tal com figura en l'apartat de declaracions responsables de la sol·licitud.



Així mateix, la presentació de la sol·licitud de subvenció per part de les entitats interessades comportarà l'autorització, a la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per a obtindre les dades d'identificació personal mitjançant el Sistema de Verificació de dades d'Identitat, així com per a verificar, prèviament al pagament, que es troben al corrent de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb l'Agència Tributària Valenciana i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social; tot això, d'acord amb l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



No obstant això, les autoritzacions del paràgraf anterior podran ser denegades expressament per les entitats sol·licitants, en la mateixa sol·licitud de subvenció, cas en què hauran de facilitar la localització dels documents que permeten la identificació personal, així com les corresponents certificacions que acrediten que estan al corrent de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, amb l'Agència Tributària Valenciana i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.



Les dades de caràcter personal contingudes en aquesta sol·licitud podran ser incloses en un fitxer per al tractament per la direcció general competent en matèria d'universitats, com a titular responsable del fitxer, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Així mateix, s'informa de la possibilitat d'exercir-hi els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició; tot això, d'acord amb el que s'estableix en els articles 15 et seq. del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016 (DOUE 04.05.2016) i Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Es pot consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en: https://innova.gva.es/va/proteccio-de-dades.

Caldrà adjuntar a la sol·licitud telemàtica els documents següents:



1. NIF (número d'identificació fiscal) i estatuts o documentació acreditativa de la constitució de l'entitat sol·licitant, si no consta en poder d'aquesta direcció general o han sigut modificats.

2. Memòria tipus, per a cada ruta sol·licitada, en la qual cal desplegar els apartats previstos en l'annex II de la present convocatòria.



3. Descripció detallada de cada ruta sol·licitada, ajustada al model que figura com a annex III d'aquesta convocatòria.

4. Descripció d'eixides i retorns de cada ruta sol·licitada, ajustada al model que figura com a annex IV d'aquesta convocatòria, amb indicació de l'hora de totes les eixides diàries des de les poblacions que conformen la ruta cap al campus universitari de destinació, així com l'hora de tots els retorns diaris des del campus universitari cap a les poblacions de la ruta. Així mateix, en cada eixida i retorn, s'indicarà el nombre total d'alumnes que utilitzen el servei de transport universitari.



5. Domiciliació bancària, que està disponible en tràmit automatitzat en la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648>, en compliment de la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aprova la implementació del sistema informàtic PROPER i es regulen les actuacions administratives automatitzades de la Intervenció de la Generalitat Valenciana d'acord amb el que es preveu en l'Ordre 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, que regula les actuacions o els tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat (DOGV 9372, 30.06.2022).

No obstant això, no serà necessari presentar-hi les dades bancàries si s'han presentat en una altra convocatòria, però s'hi haurà d'indicar en quina, així com indicar el número d'IBAN en l'apartat corresponent de la sol·licitud. Així mateix, caldrà tindre en compte que, per a poder fer una modificació de les dades bancàries, primer serà necessari realitzar la baixa de les existents i posteriorment tramitar una alta amb les noves dades.

6. Si l'entitat sol·licitant és un ajuntament, una associació d'estudiants universitaris o una cooperativa de consumidors i usuaris, que tinga com a objecte el transport de l'alumnat universitari, es presentaran, a més del que s'indica en els apartats 1 a 5 anteriors, els documents següents:

1. Declaració jurada de no haver sol·licitat o obtingut cap altra subvenció per a la mateixa finalitat, o bé, si és el cas, de les que haja sol·licitat o obtingut, amb indicació de l'entitat que les concedeix i de la quantitat, així com de l'especificació de si la subvenció està sotmesa al règim de minimis segons l'annex V.

2. Declaracions responsables subscrites per la persona que represente legalment l'empresa que presta el servei de transport, a les quals es fa referència en els punts 1 i 2 de l'apartat 7, mitjançant l'annex VII.



3. D'acord amb la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'ordenació de transports terrestres, modificada per la Llei 9/2013, de 4 de juliol, i amb el Reial decret 1211/1990, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'ordenació de transports terrestres, modificat pel Reial decret 1225/2006, de 27 d'octubre, hi haurà de presentar la documentació següent:

a) Precontracte o contracte amb una empresa de transport públic regular permanent d'ús especial.

b) Autorització administrativa especial, a favor de l'empresa, necessària per a la realització de transport públic regular permanent d'ús especial, expedida pels serveis territorials de la direcció general amb competències en matèria de transport de la conselleria corresponent, en la qual es detalle que cobrirà la totalitat del recorregut. En el supòsit de no tindre-la en el moment de sol·licitar la subvenció, s'hi haurà d'adjuntar el document que acredite haver-la sol·licitada, i en tot cas caldrà presentar-la amb anterioritat a la data en què es resolga la concessió de la subvenció.

Si l'entitat sol·licitant és una associació d'estudiants universitaris o una cooperativa de consumidors i usuaris l'objecte dels quals siga el transport universitari, haurà de presentar, segons preveu l'article 16.2 de la Llei 14/2008, de 18 de novembre, de la Generalitat, d'associacions de la Comunitat Valenciana, un certificat del secretari de l'associació o cooperativa en què faça constar el nombre actualitzat d'associats i associades que efectivament utilitzen cada dia el servei de transport universitari.

7. Si l'entitat sol·licitant és una empresa de transport públic regular permanent d'ús general, presentarà, a més del que s'indica en els apartats 1 a 5 anteriors, la documentació següent:

1. Declaració responsable, signada per la persona que represente legalment l'empresa, sobre la percepció d'altres ajudes de minimis concedides per qualsevol projecte a l'empresa durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, d'acord amb el Reglament (UE) núm. 360/2012, de la Comissió, de 25 d'abril, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis concedides a empreses que presten serveis d'interés econòmic general (DOUE L 114, de 26.04.2012), o altres ajudes de minimis concedides d'acord amb altres reglaments de minimis, a fi de comprovar que no se superen els límits que estableix l'article 3.2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis o, si així correspon, declaració responsable de no haver rebut cap altra ajuda de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.



2. Declaració responsable, signada per la persona que represente legalment l'empresa, sobre la percepció d'altres subvencions estatals concedides per a les mateixes despeses subvencionables durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, perquè l'article 5.2 del citat Reglament (UE) núm. 1407/2013 estableix que les ajudes de minimis no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedira la intensitat d'ajuda o l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió, o, si així correspon, declaració responsable de no haver percebut cap altra d'aquestes ajudes durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.

3. Declaració responsable, signada per la persona que represente legalment l'empresa, acreditativa que l'empresa no està en crisi, en el sentit de les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisi (DOUE C 249/01, 31.07.2014).

Aquestes declaracions responsables s'ompliran mitjançant l'annex VI.

4. La concessió administrativa per a la prestació del servei en la qual s'incloguen totes les localitats de les rutes sol·licitades i els campus universitaris de destinació.

5. Si la concessió administrativa no inclou els campus universitaris de destinació de cada ruta sol·licitada, s'hi haurà de presentar autorització de la direcció general competent en matèria de transport de canvi d'itinerari d'accés a aquests campus universitaris de destinació.

6. El quadre de tarifes vigents, per al curs acadèmic 2022-2023, per a les rutes sol·licitades aprovat per la direcció general competent en matèria de transport.

7. El quadre de tarifes aplicables al col·lectiu d'estudiants universitaris.



Article huité. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds telemàtiques serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

En el supòsit que el sol·licitant presente més d'una sol·licitud per ruta, es considerarà vàlida l'última presentada.



Article nové. Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció de l'expedient serà la Subdirecció General d'Universitats, que realitzarà d'ofici totes les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'haja de dictar la resolució.

2. Si la documentació aportada estiguera incompleta, es requerirà l'entitat, mitjançant una notificació telemàtica, perquè, en el termini de 10 dies, n'esmene la falta o s'hi aporten els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la sol·licitud, d'acord amb el que s'estableix en els articles 43 i 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els efectes previstos en l'article 21 de la llei esmentada.

3. Per a l'estudi, la comprovació de les sol·licituds telemàtiques presentades i la selecció de les entitats beneficiàries que reunisquen els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria, es constituirà una comissió d'avaluació, que actuarà com a òrgan col·legiat, amb la composició que a continuació s'assenyala i que, en tot cas, s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada entre dones i homes, establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes:

a) Presidència: la persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'universitats o, si no n'hi haguera, un funcionari o funcionària designada per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'universitats.

b) Vocal 1: un funcionari o funcionària adscrita a la direcció general competent en matèria d'universitats, designada per la persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'universitats.



c) Vocal 2: una persona adscrita a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

d) Vocal 3: una persona adscrita a la direcció general amb competències en matèria de transport.

e) Secretaria: un funcionari o funcionària designada per la persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'universitats.



4. El funcionament de la comissió d'avaluació s'ajustarà al que disposen les normes contingudes en l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP).





Article desé. Proposta de concessió i denegació de les subvencions



1. De les reunions que realitze la comissió d'avaluació s'estendrà una acta en què es farà constar les incidències sobre l'avaluació de les sol·licituds presentades. La comissió d'avaluació haurà d'emetre un informe en el qual es concrete el resultat definitiu de l'avaluació efectuada, i elevarà a la persona titular de la direcció general competent en matèria d'universitats, a través de l'òrgan instructor, la llista de rutes sol·licitades proposades per a la concessió de les subvencions, així com la llista de rutes sol·licitades proposades per a la denegació.

2. L'òrgan instructor, a la vista de l'informe de la comissió d'avaluació, determinarà la distribució de les subvencions entre les rutes beneficiàries de l'import del crèdit global màxim establit en l'article tercer d'aquesta convocatòria, formularà la proposta de concessió, amb la indicació de la quantitat de la subvenció, de les entitats i rutes beneficiàries, i de les entitats i rutes denegades amb la indicació del motiu de denegació, i emetrà un informe en el qual conste que, de la informació de què disposa, es desprén que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits per a accedir a les subvencions objecte de la convocatòria.





Article onzé. Termini de resolució i notificació

L'òrgan instructor, d'acord amb l'informe de l'òrgan col·legiat, elevarà la proposta de resolució de concessió de les subvencions al transport universitari a la Comunitat Valenciana per al curs corresponent a la direcció general competent en matèria d'universitats, que resoldrà motivadament aquesta convocatòria per delegació de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'universitats.



Aquesta resolució, que posarà fi a la via administrativa, haurà de ser dictada en el termini màxim de sis mesos a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria.

La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i també en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'universitats: https://innova.gva.es/va/web/universidad/ayudas-al-transporte-universitario. La publicació substituirà la notificació individual i tindrà els mateixos efectes que aquesta, d'acord amb el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article dotzé. Obligacions dels beneficiaris de la subvenció



Les entitats beneficiàries de la subvenció queden sotmeses al que disposa l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, en conseqüència, tenen les obligacions següents:



1. Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda.

2. Justificar davant de l'òrgan concedent el compliment dels requisits i de les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.



3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectue l'òrgan concedent, així com a qualsevol altra de comprovació i control financer que puguen dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que se li requerisca en l'exercici d'actuacions anteriors.

4. Comunicar a la conselleria competent en matèria d'universitats l'obtenció d'altres subvencions concedides per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics; així com el compliment dels requisits que afecten les ajudes de minimis regulades pel Reglament (UE) núm. 1407/2013, de 18.12.2013. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar en el moment que es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



5. Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

6. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que exigeix la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'entitat beneficiària en cada cas, així com de tots els estats comptables i registres específics que exigisquen les bases reguladores de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.



7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

8. Adoptar les mesures de difusió que preveu l'apartat 4 de l'article 18 de l'esmentada Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A aquest efecte, les empreses que realitzen el servei de transport universitari hauran d'exposar clarament en tots els autobusos de les línies subvencionades i en tots els centres de venda de bitllets o abonaments la tarifa per als estudiants universitaris i fer-hi constar que el servei de transport universitari està subvencionat per la conselleria competent en matèria d'universitats.

9. Procedir a reintegrar els fons percebuts en els supòsits que es preveuen en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. Les entitats beneficiàries que perceben una subvenció per un import superior a 10.000 euros de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en el període de l'any en què es resolga la corresponent convocatòria de subvenció de transport universitari, hauran de publicar-la i indicar-hi quina entitat pública la concedeix, l'import rebut i el programa o l'activitat subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web de les entitats beneficiàries. En cas que no disposen de pàgina web en què fer la publicitat esmentada, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.

11. En el cas que les entitats beneficiàries subcontracten l'activitat subvencionada, hauran d'atindre's a les disposicions previstes en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.





TÍTOL IV

Justificació i pagament de les subvencions



Article tretzé. Justificació i pagament

Al pagament d'aquestes subvencions podrà aplicar-se el règim que estableix l'apartat 3 de l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Amb anterioritat a la justificació, es podrà anticipar fins a un 30 % de l'import anual de la subvenció concedida, per al cas d'associacions d'estudiants universitaris, de cooperatives de consumidors i usuaris l'objecte dels quals siga el transport d'alumnat universitari i ajuntaments, prèvia sol·licitud de qualsevol d'aquestes entitats que en resulte beneficiària després de la resolució de concessió. D'acord amb el que s'estableix en l'apartat 5 de l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, totes aquestes entitats queden exonerades de la constitució de garanties.

El termini per a presentar la documentació justificativa finalitza el 30 de juny de 2023 i es realitzarà, una vegada publicada la resolució de concessió de subvenció, mitjançant la presentació telemàtica davant de la direcció general competent en matèria d'universitats a través del procediment «Aportació de documentació a un expedient d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital» (https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18542&version=amp), de la documentació següent:

1. Documentació justificativa que han de presentar totes les entitats beneficiàries

1.1. Memòria explicativa subscrita per la persona que represente legalment l'entitat beneficiària de les activitats realitzades en què es declare el grau de compliment de l'activitat subvencionada, així com que ha quedat complida l'activitat que ha motivat la concessió de la subvenció, amb expressió detallada de les dades sobre el servei prestat (rutes, alumnes transportats, descomptes realitzats, punts d'anada i tornada, etc.), omplint l'annex VII. Quan les activitats hagen sigut finançades amb els fons d'aquesta subvenció i, a més, amb fons propis o altres subvencions o recursos, caldrà acreditar-ne l'import, la procedència i l'aplicació.

1.2. Declaració responsable de no incórrer en procés de reintegrament de subvencions segons preveu l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ajustada al formulari que figura com a annex VIII d'aquesta convocatòria.

1.3. En el cas que l'entitat beneficiària haja presentat denegació expressa sobre consentiment perquè la conselleria competent en matèria d'universitats obtinga directament els corresponents certificats telemàtics, haurà de presentar els corresponents certificats que acrediten que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

1.4. Còpia de tota la publicitat que les empreses prestadores del servei de transport hagen elaborat per a donar a conéixer públicament que l'activitat que realitzen està subvencionada per la conselleria competent en matèria d'universitats, en compliment del que s'estableix en l'apartat 8 de l'article dotzé d'aquesta convocatòria.

2. Documentació justificativa que han de presentar els ajuntaments, les associacions d'estudiants universitaris o les cooperatives d'usuaris i consumidors l'objecte dels quals siga el transport universitari

A més de la documentació establida en l'apartat 1 d'aquest article, caldrà adjuntar-hi:

2.1. Les factures expedides per l'empresa contractista pel servei de transport universitari de la totalitat del curs acadèmic al qual es refereix l'ordre de convocatòria. No serà necessari acreditar que han sigut efectivament pagades abans de finalitzar el termini de justificació.

2.2. En el supòsit que en la sol·licitud s'haguera adjuntat el precontracte amb l'empresa prestadora del servei del transport, caldrà annexar-hi el contracte signat i vigent per al curs acadèmic 2022-2023.

3. Documentació justificativa que han de presentar els ajuntaments

A més de la documentació establida en els apartats 1 i 2 del present article, els ajuntaments hauran d'acreditar que estan al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, segons estableix l'apartat 4 de l'article 199 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

4. Documentació justificativa que han d'adjuntar les empreses de transport públic regular permanent d'ús general

A més de la documentació establida en l'apartat 1 del present article, caldrà adjuntar-hi un informe de la delegació de l'alumnat corresponent a la universitat de destinació en què es faça constar el compliment efectiu de l'activitat subvencionada. Presentaran també una memòria justificativa del cost incorregut per la realització de l'actuació subvencionada, amb el desglossament de les despeses contretes i els ingressos obtinguts, subscrita per la persona responsable de l'àrea econòmica de l'empresa, amb el vistiplau de la persona que la represente legalment.



El lliurament de l'import a favor de les entitats beneficiàries s'efectuarà després de l'oportuna comprovació per l'òrgan instructor de la documentació justificativa presentada. La no presentació de la documentació indicada en el termini establit suposarà, prèvia audiència a l'interessat, la pèrdua del dret a percebre la totalitat de la subvenció, mitjançant el corresponent procediment.

Així mateix, es podrà minorar l'import total de l'ajuda en la quantitat que no haja sigut justificada segons el que s'estableix en el present article, atenent el cost real de l'activitat i de les altres subvencions que s'hagen concedit al beneficiari amb la mateixa finalitat.



Article catorzé. Recursos

D'acord amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé s'hi podrà plantejar directament recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant de l'òrgan que va dictar l'acte en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article quinzé. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Alacant, 21 de febrer de 2023.– La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital: Josefina Bueno Alonso.

Mapa web