Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 23 de febrer de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2018 el programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8244 de 28.02.2018
Número identificador:  2018/1908
Referència Base de Dades:  002109/2018
 



RESOLUCIÓ de 23 de febrer de 2018, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2018 el programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil. [2018/1908]

En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'11 d'abril de 2017, es va publicar l'Ordre 7/2017, de 10 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil (d'ara en avant, Ordre 7/2017), per a la convocatòria de la qual hi ha crèdit disponible en el capítol IV, codi de línia S7954000, del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, del pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant, SERVEF) per a 2018.

Aquesta convocatòria se sotmet al que disposa l'Ordre ESS 1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2014-2020.

De conformitat amb el que estableix l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria 2018

1. Convocar per a l'exercici 2018 el programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, regulat en l'Ordre 7/2017, de 10 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa d'incentius a la contractació de persones joves per entitats locals, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil (DOGV 11.04.2017).



2. Aquestes subvencions es financen amb càrrec al capítol 4, codi de línia S7954000, del subprograma 322.51, Foment d'ocupació, per un import global màxim de 25.000.000 d'euros, fons susceptibles de cofinançament en un 91,89 % per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil a través del Programa operatiu d'ocupació juvenil per al període 2014-2020 (CCI 2014ES05M9P001), amb la següent distribució que té caràcter estimatiu:

a) Ajuntaments: 22.500.000 euros.

b) Diputacions provincials: 1.400.000 euros.

c) Mancomunitats: 1.100.000 euros.

3. L'alteració d'aquesta distribució estimativa no necessita cap nova convocatòria. No obstant això, l'alteració ha de ser objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb caràcter previ a la resolució de concessió, sense que tal publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de cap còmput nou de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions per a la contractació de les persones joves, que figuren inscrites en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



Tercer. Beneficiaris

1. De conformitat amb el que estableix l'article 9.3 de l'Ordre 7/2017, poden ser beneficiaris d'aquestes ajudes els ajuntaments, les mancomunitats i les diputacions de la Comunitat Valenciana, i també els seus organismes autònoms.

2. Sense perjudici d'això, només pot presentar-se una sol·licitud per cada tipus d'entitat local, de manera que s'inadmetria la presentada per organismes autònoms en el cas que les entitats de què depenen presentaren igualment sol·licituds.

3. En cap cas poden obtindre la condició de beneficiàries les entitats en què concórrega alguna de les prohibicions establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.





Quart. Persones destinatàries finals

Les persones destinatàries finals d'aquestes subvencions són les persones joves majors de 16 anys que figuren inscrites en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i tinguen la condició de beneficiàries del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.



Cinqué. Fet subvencionable i quantia de la subvenció

1. És objecte de subvenció la contractació temporal (exceptuats els contractes formatius) a jornada completa, durant un període de dotze mesos, de les persones joves a què fa referència el punt quart.



2. L'import de la subvenció per cada contractació es determina en funció del grup de cotització que corresponga a cada treballador, segons es detalla en l'annex.



Sisé. Selecció i contractació de les persones destinatàries

1. Per a la selecció de les persones destinatàries, l'entitat beneficiària ha de seguir el procediment establit en l'article 5 de l'Ordre 7/2017.



2. La contractació de les persones seleccionades ha de tindre lloc després de la resolució de concessió de la subvenció. Les entitats beneficiàries han d'efectuar el nombre de contractacions (amb una duració de dotze mesos) que els permeta l'import global de la subvenció concedida.



Seté. Exclusions

Queden exclosos d'aquest programa els supòsits següents:

a) Persones treballadores que hagueren finalitzat la seua relació laboral per mutu acord amb l'entitat ocupadora en els tres mesos previs a la contractació.

b) Contractacions realitzades per entitats que hagueren sigut excloses com a beneficiàries de programes d'ocupació.

c) Contractacions realitzades per entitats sancionades en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals.



d) Qualsevol contractació que s'emmarque en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.



Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida en el punt nové) s'ha de presentar de forma telemàtica a través de l'enllaç «Sol·licitud Telemàtica» que hi ha associat a cada convocatòria en l'apartat de subvencions de la web del SERVEF (http://www.servef.gva.es/fomentoocupacion). Per a això, s'ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o certificat de representant d'entitat.

2. Les sol·licituds es presenten en el termini de 15 dies, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Nové. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

1. Les sol·licituds han de presentar-se conjuntament amb la documentació següent:

a) Formulari annex a la sol·licitud.

b) Dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat. En el cas que no haguera variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant del SERVEF per l'entitat sol·licitant, s'hauria d'identificar la corresponent versió.

c) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari ni per a ser receptor del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat.

d) Certificat del secretari o interventor de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta on conste que l'entitat disposa d'assignació pressupostària suficient per a fer-se càrrec de les partides pressupostàries no subvencionades pel SERVEF.



Desé. Instrucció del procediment

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva.

2. La instrucció correspon a les direccions territorials del SERVEF.

3. L'òrgan instructor pot demanar als interessats l'aportació addicional de tots els documents i dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

4. Un cop examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor ha d'emetre un informe on es faça constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació s'ha de constituir un òrgan col·legiat integrat per la persona titular de la subdirecció o per la persona que designe per a la seua substitució, que l'ha de presidir; per dos vocals, i per una persona que ocupe la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria, l'ha d'efectuar la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació.



6. La proposta de concessió, l'ha de formular a l'òrgan concedent l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.



Onzé. Distribució de la dotació

1. L'òrgan col·legiat ha de proposar la distribució de la dotació pressupostària desglossant per tipus d'entitat local (ajuntaments, mancomunitats i diputacions) i d'acord amb els criteris següents:

a) S'ha de proposar per a tots els sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que corresponga a la contractació prioritzada pel sol·licitant en el formulari annex a la sol·licitud.

b) En el cas que la dotació no s'haguera esgotat després d'actuar segons el que disposa el paràgraf anterior, el sobrant es distribuiria fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a la desocupació registrat de joves menors de 30 anys del corresponent àmbit territorial.

c) Si la dotació resultara insuficient per a actuar segons el que estableix l'apartat a, es prioritzarien els sol·licitants segons la major desocupació registrada de joves menors de 30 anys.

2. Als efectes del que disposa l'apartat anterior cal tindre en compte les estadístiques de desocupació registrada corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria.

3. La resolució de possibles empats s'efectua en funció de la pitjor evolució de la desocupació registrada en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa s'ha de remuntar als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que siga necessari fins a desfer l'empat.

4. En cap cas l'import assignat podria superar la quantia de l'ajuda sol·licitada.



Dotzé. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

2. El termini per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos comptats a partir de l'endemà del registre telemàtic de la sol·licitud. Transcorregut el termini sense que s'haja dictat una resolució expressa, la sol·licitud pot considerar-se desestimada per silenci administratiu.



3. La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General del SERVEF en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, computat en els termes ja mencionats, davant de jutjat contenciós administratiu de la província corresponent, de conformitat amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tretzé. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practica a través de la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a la qual cosa el sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Amb aquest fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a disposició d'una notificació en l'esmentada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no pot impedir que la notificació siga considerada vàlida plenament.

2. Si per raons tècniques o de qualsevol altra índole la notificació electrònica no fóra possible, es practicaria per mitjà de correu certificat.



Catorzé. Justificació i liquidació de la subvenció

1. La justificació de la subvenció concedida s'ha d'efectuar en el termini de 2 mesos des de la notificació de la resolució de concessió, per mitjà de l'aportació de la documentació següent:

a) Relació de persones treballadores contractades, segons model normalitzat.

b) Contractes de treball i la seua comunicació al centre SERVEF d'Ocupació.

c) Alta en la Seguretat Social de les persones treballadores i informe de dades per a la cotització (Idc).

d) Acta de selecció de les persones contractades i llistat de persones desocupades remés pel centre SERVEF d'Ocupació.

e) Imprés normalitzat on figurarà el codi comptable identificable en relació amb la subvenció concedida.

f) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, per mitjà de la declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei General de Subvencions.

g) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes, per al qual l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.



h) Declaració del representant de l'entitat relativa que les contractacions no incorren en causa d'exclusió.

i) Comunicació a la persona treballadora contractada del cofinançament pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil de la subvenció concedida, segons model normalitzat.

j) Declaració responsable de la persona contractada indicant que en el moment de la contractació manté els requisits per a obtindre la condició de beneficiari del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, autoritzant la comprovació d'aquesta situació i fent constar que entén que, en el cas que no es mantingueren els dits requisits, es produirà la seua exclusió com a destinatari final de les ajudes, segons model normalitzat.



k) Justificant de l'emplenament del formulari inicial d'indicadors per la persona jove contractada.

l) Certificat del secretari de l'entitat relatiu que les contractacions no s'emmarquen en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.



2. La liquidació final de la subvenció es produeix una vegada l'entitat beneficiària aporte la documentació especificada en l'apartat anterior.



Quinzé. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les establides en l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Facilitar les dades i la informació relacionades amb la subvenció concedida que els siguen requerides pel SERVEF.

b) Comunicar al SERVEF la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

c) Formalitzar els contractes de treball per escrit, en els qual s'ha d'incloure una clàusula amb la seua duració per un període de dotze mesos.

d) Mantindre l'ocupació creada durant almenys set mesos. En el supòsit de baixa de la persona treballadora no es podrà admetre la substitució per a completar el període de manteniment, amb independència de la causa que l'haja motivada.

e) Disposar dels llibres comptables, dels registres diligenciats i de la resta de documents auditats com cal en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; i també conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguen ser objecte de control, el quals han de ser originals o còpies certificades conformement amb aquests.

f) Les entitats beneficiàries han de comptabilitzar la concessió i el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic.

g) Atés que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) ha de conservar-se durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguen incloses les despeses definitives de l'operació, tal com es defineix en l'article 140.1 del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (cosa que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025).



h) Als efectes de difusió pública, per estar les ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, el beneficiari s'ha de subjectar a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions que es publicaria de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en què figuren els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix ha de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i, si és el cas, per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Així mateix el beneficiari està subjecte a les normes d'informació i publicitat arreplegades en el Reglament d'Execució (UE) 821/2014, de la Comissió de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.

i) Conservar tota la documentació associada a la selecció final de les persones treballadores.



Setzé. Dret de la competència.

Aquestes subvencions són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a cap comunicació o notificació a la Comissió Europea, ja que no s'hi pot aplicar el que estableix l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, perquè van destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 23 de febrer de 2018.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.









ANNEX

Import del barem estàndard de costos

unitaris segons el grup de cotització



Grup de cotització BECU 12 mesos

1 26.050,20 €

2 21.140,76 €

3 17.829,12 €

4 14.900,28 €

5 16.366,08 €

6 15.447,00 €

7 16.298,88 €

8 17.160,12 €

9 14.269,56 €

10 15.207,24 €

11 14.079,72 €

Mapa web