Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 36/2021, de 26 de febrer, del Consell, de regulació del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9035 de 05.03.2021
Número identificador:  2021/2373
Referència Base de Dades:  001969/2021
 



DECRET 36/2021, de 26 de febrer, del Consell, de regulació del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana [2021/2373]

Capítol I. Naturalesa i composició.

Article 1. Objecte del decret

Article 2. Naturalesa del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana

Article 3. Composició del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana

Article 4. Foment de la igualtat entre dones i homes

Article 5. Designació i nomenament de les persones proposades per les federacions esportives

Article 6. Extinció del mandat del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana

Capítol II. Funcions i règim de funcionament.

Article 7. Funcions del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana

Article 8. Funcions de la Presidència

Article 9. Funcions de la vicepresidència i de les vocalies

Article 10. Funcions de la secretaria

Article 11. Règim de funcionament

Capítol III. Procediments davant el Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana.

Secció 1a. En matèria de recursos de disciplina esportiva i en l'àmbit competitiu.

Article 12. Procediment de recursos

Secció 2a. En matèria dels procediments disciplinaris que incoe el Tribunal.

Article 13. Procediment disciplinari

Secció 3a. En matèria electoral.

Article 14. Procediment en l'àmbit electoral

Secció 4a. En l'exercici de la funció consultiva.

Article 15. Procediment per a la sol·licitud d'emissió d'informes

Article 16. Resolucions aclaridores i rectificacions

Article 17. Publicitat de les resolucions

Disposició Addicional única. Incidència pressupostària.

Disposició Transitòria única. Procediments incoats amb anterioritat a l'entrada en vigor del decret.

Disposició Derogatòria única. Derogació normativa.

Disposició Final Primera. Facultats de desenvolupament.

Disposició Final Segona. Entrada en vigor.



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana estableix en l'article 49.1.28 que correspon a la Generalitat la competència exclusiva en matèria d'esport i oci, assumint d'aquesta manera el mandat conferit als poders públics per l'article 43.3 de la Constitució Espanyola, de foment de l'educació física i l'esport.

La Llei 2/2011, de 22 de març, de la Generalitat, de l'esport i l'activitat física de la Comunitat Valenciana, regula, en el títol dedicat a la jurisdicció esportiva, el Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana com a òrgan administratiu superior en matèria de justícia esportiva. Aquest òrgan, que està adscrit a la conselleria que ostenta competències en matèria esportiva, actua amb total independència i decideix en última instància administrativa les qüestions de l'àmbit disciplinari, competitiu i electoral.

El Tribunal de l'Esport estava regulat, fins a l'entrada en vigor d'aquesta norma, pel Decret 145/1997, d'1 d'abril, del Govern Valencià, sota la denominació de Comité Valencià de Disciplina Esportiva. Amb la Llei 2/2011, el Comité Valencià de Disciplina Esportiva passa a denominar-se Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana. En el capítol V, del títol VIII, de l'esmentada llei es regula la naturalesa jurídica, l'adscripció orgànica, la composició, el mandat i el caràcter dels seus càrrecs, les conseqüències dels incompliments de les seues resolucions, el règim d'incompatibilitats i les causes d'abstenció i recusació dels seus integrants, que si bé no difereix substancialment del Decret 145/1997, fa necessària l'aprovació d'una nova norma que reculla els canvis introduïts per la llei i actualitze la seua regulació.

La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, va establir el dret de la ciutadania a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, així com l'obligació d'aquestes de dotar els mitjans i sistemes necessaris perquè aquests drets es puguen exercir. Seguint l'impuls d'aquesta llei, la inclusió de la tramitació electrònica i l'ús de mitjans telemàtics en la regulació del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana és una de les causes fonamentals que motiven l'aprovació d'aquest decret. Es preveu així expressament la possibilitat de celebrar reunions per mitjans telemàtics i, relacionat amb això, s'inclou també una referència a la publicitat de les resolucions del Tribunal, que seran publicades en l'espai web del Tribunal de l'Esport, respectant en tot cas el règim de protecció de dades vigent.

Així mateix, amb vista a complir el mandat de l'apartat 19 de l'article 2 de la Llei 2/2011, de 22 de març, s'inclou un article específic en el qual es recullen algunes mesures per a fomentar la presència equilibrada d'homes i dones en el Tribunal de l'Esport. En particular, es preveu com a novetat la proposta que realitzen les federacions esportives de persones a integrar el Tribunal de l'Esport incloguen dues persones de diferent sexe, la qual cosa permet que es trie també dones, ja que fins hui les propostes incloïen sols homes. En qualsevol cas es preveu que la lliure designació de persones a integrar el Tribunal que realitza la persona titular de la conselleria competent en matèria d'esport permeta que la composició siga paritària.

Una altra novetat que inclou el decret és l'atribució al Tribunal de funcions de caràcter consultiu que és conseqüència de la recent modificació introduïda en l'article 167 de la Llei 2/2011, de 22 de març. Això implica que el Tribunal podrà exercir, en el marc de l'ordenament jurídic vigent, i sense perjudici de les competències de l'òrgan competent en matèria d'esport al qual estiga adscrit, funcions consultives en relació amb les matèries de la seua competència, a instància de l'administració esportiva de la Generalitat.

Com a aspectes a destacar quant al règim procedimental del Tribunal, està la introducció d'un precepte relatiu a la possibilitat de dictar resolucions aclaridores i rectificacions, doncs l'experiència d'aquests anys posa de manifest que en moltes ocasions, existeix certa dificultat en la comprensió i execució de les ordres del Tribunal.

Finalment, el decret conté una regulació específica de cada procediment a seguir en l'exercici de cadascuna de les funcions que desenvolupa el Tribunal, és a dir, el procediment en matèria de recursos contra actes disciplinaris i competitius federatius, el procediment sobre els recursos en matèria electoral, el de l'exercici de la potestat disciplinària pel mateix Tribunal i la funció consultiva.

Aquest decret s'ha dictat responent la necessitat més amunt esmentada d'actualitzar la normativa vigent i incloure-hi les novetats normatives que l'afecten; respon també al principi d'eficàcia, perquè tant la redacció de la norma com els procediments que regula pretenen ser senzills i clars i pretén finalment donar seguretat jurídica tant al funcionament com a la composició de l'òrgan. Si bé es regulen especificitats en determinats aspectes, continua sent la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la norma reguladora del procediment.

En virtut d'això, de conformitat amb el que disposa l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller d'Educació, Cultura i Esport, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu, prèvia deliberació del Consell en la reunió de 26 de febrer de 2021,



DECRETE



CAPÍTOL I

Naturalesa i composició



Article 1. Objecte del Decret

L'objecte d'aquest decret és regular l'organització, sistema de designació, règim de funcionament i funcions del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana.



Article 2. Naturalesa del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana

1. El Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana és l'òrgan suprem en matèria jurisdiccional esportiva en els àmbits disciplinari, competitiu i electoral, que decideix en última instància administrativa les qüestions de la seua competència.

2. El Tribunal està adscrit a la conselleria competent en matèria d'esport, i actua i resol amb independència d'aquesta. La conselleria li donarà el suport material, tècnic i de personal necessari per al seu correcte funcionament.

3. El Tribunal exerceix també funcions consultives i la potestat disciplinària en única instància, d'acord amb el que disposa la Llei 2/2011, de 22 de març, de l'Esport i l'Activitat Física de la Comunitat Valenciana, i d'acord amb aquest decret.



Article 3. Composició del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana

1. El Tribunal de l'Esport està integrat per cinc membres i una Secretaria, que actua amb veu però sense vot.

Per a formar part del Tribunal s'haurà de posseir el títol de grau o llicenciatura en dret, i comptar amb experiència en matèria esportiva acreditada, almenys, de quatre anys.

2. Les persones que integren el Tribunal tenen dret a percebre les dietes per assistència que es fixen conformement amb el que disposa la Llei 2/2011, de 22 de març, de la Generalitat, de l'Esport i l'Activitat Física de la Comunitat Valenciana.

3. Les persones que integren el Tribunal de l'Esport són nomenades, amb la constatació prèvia del compliment dels requisits de l'apartat 1 d'aquest article, per la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'esport, de la següent manera:

a) Tres a proposta de les federacions esportives de la Comunitat Valenciana.

b) Dues per lliure designació de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'esport, d'entre una terna proposada per qui siga titular de la direcció general competent en matèria d'esport.



c) La persona que exercisca la Secretaria del Tribunal serà nomenada, a proposta de la direcció general competent en matèria d'esport, d'entre el personal funcionari de carrera de la Generalitat. En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal, la Secretaria serà substituïda mitjançant el mateix procediment.

4. Una vegada nomenades les persones que integraran el Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana, aquestes triaran com a primera actuació del seu mandat i d'entre elles, la Presidència i la Vicepresidència, per majoria simple, que hauran de recaure en persones de diferent sexe. Aquestes designacions hauran de ser elevades, per a la seua ratificació, a la persona titular de la conselleria. La composició del Tribunal es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. En qualsevol moment, i per la mateixa majoria, podrà adoptar-se un acord pel qual es designe una nova Presidència o Vicepresidència.

5. Les causes d'incompatibilitat per a formar part del Tribunal seran les enumerades en l'article 173 de la Llei 2/2011, de 22 de març.





Article 4. Foment de la igualtat entre homes i dones

La composició del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana haurà de garantir la presència equilibrada de dones i homes, excepte per raons fundades i objectives, degudament motivades.

A aquest efecte, la proposta que realitzen les federacions esportives de persones a integrar el Tribunal haurà d'incloure necessàriament persones de tots dos sexes, d'acord amb el regulat en l'article següent.

En qualsevol cas, la designació que faça la persona titular de la conselleria de les dues persones que nomena per lliure designació, haurà de corregir la composició del Tribunal, de manera que resulte el més paritari possible.



Article 5. Designació i nomenament de les persones proposades per les federacions esportives

L'elecció de les tres persones del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana a proposta de les federacions esportives s'ajustarà al procediment següent:

1. En el termini de dos mesos abans de la finalització de cada mandat del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana, la direcció general competent en matèria d'esport comunicarà per escrit a les federacions esportives l'obertura d'un termini de deu dies hàbils perquè la federació que ho desitge puga presentar la seua proposta. La proposta serà de dues persones de diferent sexe, i anirà acompanyada del currículum de cadascuna d'elles i d'un informe en el qual es detallen i justifiquen motivadament els seus mèrits i l'experiència en matèria jurídicoesportiva. Tots els currículums presentats es publicaran en el web del Tribunal, d'acord amb el que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



2. Finalitzat el termini de presentació de candidatures, la direcció general farà pública la relació de persones proposades per les federacions, així com la data de celebració de l'assemblea en la qual haja d'efectuar-se la votació.

3. En cas que s'hagen presentat només dues persones, no serà necessària l'elecció i passaran directament a integrar el Tribunal.

4. L'assemblea per a l'elecció d'aquestes tres persones del Tribunal estarà constituïda per totes les persones que ostenten la presidència de les federacions esportives de la Comunitat Valenciana, si bé podran delegar en algú de la junta directiva o, en el seu cas, de la comissió gestora. La delegació s'efectuarà per escrit i haurà de ser expressa per a aquest acte, segons el model que es facilitarà a aquest efecte.

L'assemblea quedarà vàlidament constituïda en primera convocatòria quan assistisquen la meitat més una de les federacions esportives; en segona convocatòria, que tindrà lloc quinze minuts després, qualsevol que siga el nombre de federacions representades.

Es constituirà una mesa electoral integrada per la persona de major i la de menor edat de l'assemblea, que actuaran, respectivament, com a Presidència i Secretaria de la mesa.

També formarà part de la mesa una persona en representació de la direcció general competent en matèria d'esport, designada a aquest efecte.

Abans de començar la votació a què es refereix l'apartat següent, cada persona candidata proposada farà una exposició de la seua experiència en matèria jurídicoesportiva, la seua relació amb l'esport i qualsevol altra consideració que, relacionada amb la seua candidatura, considere oportuna.

5. L'elecció es realitzarà mitjançant votació secreta, en la qual cada presidenta o president de federació, o persona en qui delegue, podrà votar a dues candidatures com a màxim. Les paperetes que continguen més de dos noms seran considerades nul·les.

6. Resultaran triades les persones que hagen obtingut major nombre de vots. En cas d'empat entre dues o més persones en alguna de les vacants a ocupar, i per a desempatar, es realitzaran successives votacions en el mateix acte de l'assemblea.

7. Finalitzada l'elecció es redactarà l'acta de la sessió en la qual s'indicarà el nombre de vots obtinguts per cada candidatura. L'acta serà signada per la mesa i remesa a la direcció general competent en matèria d'esport, que la publicarà en el web.

8. A més de les persones titulars que integren el Tribunal, la persona titular de la conselleria competent en matèria d'esport podrà nomenar suplents per a cobrir els casos de vacant, absència, malaltia o qualsevol altra causa que impedisca exercir el càrrec a les persones titulars. La crida, excepcional, a suplents la realitzarà la Presidència del Tribunal que valorarà a aquest efecte les circumstàncies que concórreguen, com ara: la duració del període d'inassistència de la persona titular, o el quòrum propiciat amb l'absència o absències.

En tot cas, la substitució o crida excepcional es realitzarà d'entre les persones que van ser proposades per les federacions i segons l'ordre que figura en l'acta a la qual es refereix l'apartat anterior. La substitució haurà de recaure en una persona del mateix sexe que la substituïda, encara que això supose alterar l'ordre anteriorment esmentat. Només en el cas que no hi haja suplents del mateix sexe es designarà una persona d'un altre diferent.



Article 6. Extinció del mandat del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana

1. El mandat de les persones que integren el Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana tindrà una duració de quatre anys a comptar a partir del seu nomenament.

2. Les persones que integren el Tribunal seran independents en l'exercici de les seues funcions i només cessaran del seu càrrec per les següents causes:

a) Per expiració del seu mandat.

b) Per renúncia prèviament comunicada a la persona titular de la conselleria competent en matèria d'esport.

c) Per defunció.

d) Per incompliment greu de les seues obligacions, incloent-hi les infraccions greus a la legislació esportiva.

e) Per condemna a pena privativa de llibertat o d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupació o càrrec públic per raó de delicte.

f) Per incapacitat sobrevinguda per a l'exercici de la seua funció.

g) Per incórrer en alguna de les causes que impedeixen l'exercici de funcions públiques o d'inelegibilitat o incompatibilitat com a membre del mateix Tribunal.

3. La remoció per les causes previstes en les lletres d), f) i g) haurà de ser acordada per la persona titular de la conselleria competent en matèria d'esport, després d'un expedient tramitat a aquest efecte, que inclourà en tot cas, audiència de la persona que es remou.





CAPÍTOL II

Funcions i règim de funcionament



Article 7. Funcions del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana

1. El Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana assumeix les següents funcions:

a) Conéixer i resoldre, en via de recurs, les pretensions impugnatives que es deduïsquen en relació amb els actes dictats en matèria competitiva i de disciplina esportiva pels òrgans competents titulars de la potestat disciplinària.

b) Tramitar i resoldre els expedients disciplinaris originats per les denúncies que es formulen o la incoació de la qual acorde d'ofici el Tribunal, d'acord amb el que disposa l'article 167 de la Llei 2/2011.

c) Resoldre en última instància administrativa els recursos que s'interposen contra les resolucions de les juntes electorals federatives en els processos electorals, així com en les mocions de censura contra els òrgans de govern de les federacions esportives de la Comunitat Valenciana.

d) Emetre els informes que en matèria jurídicoesportiva li siguen sol·licitats per l'òrgan competent en matèria d'esport al qual estiga adscrit i que siguen necessaris per al correcte desenvolupament de les funcions que té assignades.

f) Aprovar les seues pròpies normes de funcionament intern.

g) Qualsevol altra funció atribuïda per una norma de rang legal o reglamentari.

2. Les resolucions del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana esgoten la via administrativa i contra aquestes només pot interposar-se recurs contenciós administratiu, i en el seu cas, recurs potestatiu de reposició.

3. L'execució de les resolucions del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana correspon a les federacions esportives i, en el seu cas, a les persones o entitats designades en la resolució, que seran responsables del seu estricte i efectiu compliment sense dilacions indegudes. La inexecució d'aquestes resolucions o altres ordres o disposicions expresses del Tribunal, pels qui corresponga fer-les, podrà donar lloc a les responsabilitats disciplinàries que corresponguen.



Article 8. Funcions de la Presidència

Són funcions de la Presidència:

1. Ostentar la representació del Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana i fer complir els seus acords, adoptant les mesures necessàries per a això.

2. Convocar i presidir les sessions del Tribunal.

3. Ordenar les deliberacions i dirimir amb el seu vot de qualitat els supòsits d'empat.

4. Autoritzar amb la seua signatura les resolucions i certificacions del Tribunal.

5. Fixar l'ordre del dia de les sessions.

6. Cuidar del bon funcionament del Tribunal, complint i fent complir les normes que regulen la matèria de la seua competència, adoptant les decisions que garantisquen l'ordre del Tribunal, el normal despatx dels assumptes i vetlant perquè es compleixen degudament les seues funcions.



Article 9. Funcions de la Vicepresidència i de les vocalies

Són funcions de la Vicepresidència i de les vocalies actuar amb veu i vot en les sessions del Tribunal i practicar les diligències i activitats necessàries en relació amb els assumptes dels quals siguen ponents.

És funció de la Vicepresidència suplir el president o presidenta, en cas de vacant, absència o malaltia, o quan siga declarada la seua abstenció o recusació.



Article 10. Funcions de la secretaria

Correspon a qui exercisca la Secretaria del Tribunal de l'Esport les següents funcions:

1. Cursar les convocatòries per a l'assistència a les sessions, per ordre de la presidència.

2. Assistir a les sessions del Tribunal amb veu i sense vot.

3. Ordenar els expedients dels assumptes que hagen de ser resolts pel Tribunal.

4. Assignar les ponències per a la seua resolució, per l'ordre establert.

5. Confeccionar l'ordre del dia d'acord amb les instruccions de la Presidència.

6. Estendre acta de les decisions i acords, que seran subscrites amb el vistiplau de la Presidència.

7. Vetlar per l'adequada notificació de les convocatòries i els seus acords.

8. Realitzar les certificacions que siguen necessàries amb el vistiplau de la Presidència.

9. Qualssevol altres que li siguen assignades per la Presidència.



Article 11. Règim de funcionament

1. Conforme al que es preveu en l'article 17 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, el Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana podrà constituir-se i adoptar acords tant de manera presencial com a distància.

2. La Presidència del Tribunal de l'Esport podrà acordar la celebració de reunions per mitjans electrònics; circumstància que haurà d'indicar-se en la convocatòria de la sessió.

Prèviament a l'adopció de l'acord indicat s'articularan els mitjans tècnics que permeten la celebració de les reunions.

3. Per a la vàlida constitució del Tribunal serà necessària la prèvia convocatòria remesa per escrit, amb tota la documentació dels assumptes a tractar, amb una antelació mínima de cinc dies. En casos d'urgència, així apreciats per la Presidència, la convocatòria prèvia podrà efectuar-se en un termini menor.

En tota convocatòria haurà de constar també el dia, hora, lloc i ordre del dia dels assumptes a tractar.

La inclusió en l'ordre del dia dels assumptes pendents es farà per l'ordre en què queden complets per a decidir. No obstant això, la Presidència podrà decidir la inclusió en l'ordre del dia, amb caràcter preferent, d'aquells assumptes la urgent resolució dels quals així ho aconselle.

4. Per a la vàlida constitució de l'òrgan, a l'efecte de la celebració de sessions, deliberacions i presa d'acords, es requerirà l'assistència, presencial o a distància, de la Presidència i la Secretaria o en el seu cas, dels qui els suplisquen, i de la meitat, almenys, dels seus membres.

5. Els acords seran adoptats per majoria de vots. Quan s'assistisca a distància, els acords s'entendran adoptats en el lloc on tinga la seu l'òrgan col·legiat i, en defecte d'això, on estiga situada la presidència.



6. Es nomenarà, per torn, una persona per a realitzar la ponència de cadascun dels recursos o expedients, segons l'ordre d'entrada d'aquests.



Correspon a qui s'haja designat per a la ponència practicar les diligències i activitats necessàries a l'efecte d'esclarir els fets rellevants per a la resolució o en la virtut de la qual haja de dictar-se, i redactar la proposta de resolució.

No obstant això, la Presidència podrà designar qui practica determinades diligències, en els casos concrets que així es requerisca.

Amb caràcter previ a la deliberació i decisió dels assumptes, qui realitze la ponència haurà d'exposar la seua proposta degudament fundada.

7. De cada sessió que celebre l'òrgan col·legiat, el secretari o secretària estendrà acta, que especificarà necessàriament les persones assistents, l'ordre del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i temps en què s'ha celebrat, els punts principals de les deliberacions, així com el contingut dels acords adoptats.

En cas d'absència puntual de la Secretaria, aquesta serà suplida per qui designe per a aquest acte la Presidència.

8. A falta del que es preveu específicament per la normativa reguladora del Tribunal, s'aplicarà el que disposa la subsecció 1a de la secció 3a, i en la secció 4a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

9. Les persones que integren el Tribunal estan obligades a assistir a les reunions d'aquest, a realitzar les ponències que els siguen encomanades i a custodiar amb diligència els documents o expedients que els siguen entregats o als quals tinguen accés.

10. S'haurà de guardar reserva sobre el contingut de les reunions i les seues deliberacions, i mantindre la imparcialitat en les seues actuacions.

11. La possible absència a les reunions del Tribunal o la falta de realització d'una ponència encomanada, per causa justificada, haurà de ser comunicada a la Secretaria amb antelació suficient a fi que la presidència adopte les mesures oportunes.

12. L'eventual necessitat d'abstenció o la recusació d'alguna de les persones que integren el Tribunal serà decidida per la Presidència.

13. El Tribunal es reunirà quan existisquen almenys dos expedients complets per a resoldre. Excepcionalment, per raons d'urgència, apreciada per la majoria d'integrants del Tribunal, podrà reunir-se per a un sol assumpte.





CAPÍTOL III

Procediments davant el Tribunal de l'Esport

de la Comunitat Valenciana



Secció 1a

En matèria de recursos de disciplina esportiva

i en l'àmbit competitiu



Article 12. Procediment de recurs

1. Podrà interposar-se recurs d'alçada contra els acords o resolucions dels òrgans disciplinaris de les federacions esportives valencianes sempre que, sense ser fermes, hagen esgotat la via federativa. El recurs podrà interposar-se davant el Tribunal de l'Esport o davant la federació esportiva de la Comunitat Valenciana que el va dictar, que el remetrà al Tribunal de l'Esport.

El termini per a interposar el recurs serà de 15 dies hàbils, comptats a partir de la recepció de la resolució que es recorre i s'interposarà mitjançant un escrit dirigit al Tribunal.

La tramitació del recurs s'ajustarà al que disposen els articles 112 a 118 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, tenint en compte el que disposen els apartats següents.

2. Admés a tràmit el recurs, el Tribunal recaptarà de la federació que va dictar l'acte recorregut l'expedient en els tres dies següents, el qual haurà de ser remés juntament amb un informe sobre aquest en el termini de cinc dies.

3. Després del tràmit d'audiència i valorades les al·legacions, documents i justificants aportats en aquest tràmit, s'elaborarà la corresponent proposta de resolució que serà posada de manifest en el Tribunal per a la seua deliberació i resolució.

4. La resolució del recurs s'ajustarà al que disposa l'article 119 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. Les resolucions es notificaran a la persona recurrent i altres persones interessades, en el termini màxim de tres mesos comptats a partir de la data en què haja tingut entrada en el registre electrònic de la conselleria competent en matèria d'esport.

De les resolucions es donarà trasllat a la federació esportiva afectada, la qual la traslladarà al seu torn, a l'òrgan disciplinari esportiu que va dictar l'acte impugnat o que resulte afectat per aquella.

Així mateix, les resolucions es posaran en coneixement de la direcció general competent en matèria d'esport, que les publicarà en l'espai web dedicat al Tribunal de l'Esport, respectant en tot cas la normativa aplicable en matèria de protecció de dades personals.





Secció 2a

En matèria dels procediments disciplinaris que incoe el Tribunal



Article 13. Procediment disciplinari

1. El Tribunal exercirà en única instància administrativa la potestat disciplinària, d'acord amb el que preveu l'article 167 de la Llei 2/2011, de 22 de març, quan es cometen les infraccions expressament previstes en aquesta, el coneixement del qual s'atribueix al Tribunal de l'Esport.



En aquests supòsits, la potestat disciplinària s'exercirà mitjançant incoació, instrucció i resolució d'expedients disciplinaris.

L'exercici de la potestat disciplinària esportiva pel Tribunal de l'Esport requerirà la tramitació del procediment previst en aquest article i, en el que no hi preveu, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



Abans de la incoació del procediment es podrà obrir un període d'actuacions prèvies conforme al que es disposa l'article 55 de la Llei 30/2015, d'1 d'octubre.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici per acord del Tribunal, de conformitat amb el que disposa l'article 58 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

3. L'acord d'iniciació s'ajustarà al que disposa l'article 64 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

4. La Presidència del Tribunal nomenarà, atés l'ordre del torn rotatori d'aquest, a una persona del mateix per a realitzar la instrucció del procediment i que necessàriament se n'haurà d'abstindre de participar en la deliberació final. La persona instructora ordenarà d'ofici la pràctica de totes les diligències que siguen adequades per a la determinació i comprovació dels fets, així com per a la fixació de les infraccions susceptibles de sanció.

Les funcions de secretaria de la instrucció s'assignaran a la secretaria del Tribunal.

La tramitació del procediment es realitzarà conformement amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

5. Les resolucions es notificaran a la Direcció General d'Esport i a les persones o entitats interessades, d'acord amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

El termini de caducitat del procediment serà de sis mesos.





Secció 3a.

En matèria electoral



Article 14. Procediment en l'àmbit electoral

1. El Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana és el competent per a conéixer dels recursos interposats contra les decisions de les juntes electorals federatives quant als processos electorals o sobre les mocions de censura dels òrgans de govern i representació de les federacions esportives de la Comunitat Valenciana.

2. El procediment que s'aplicarà per a la resolució dels recursos en matèria electoral serà de naturalesa sumària i especial, per l'objecte d'aquest, i es limitarà a les reclamacions que es formulen sobre aquestes matèries.

El termini per a la interposició dels recursos està determinat pel reglament electoral, del qual disposaran obligatòriament les federacions esportives de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'ordre per la qual es regulen els processos electorals de les federacions esportives de la Comunitat Valenciana.

3. La interposició del recurs no suspendrà l'execució de l'acte impugnat, el procés electoral ni la moció de censura. No obstant això, el Tribunal podrà suspendre, de manera motivada, l'execució valorant els interessos que concórreguen i, especialment, l'entitat i transcendència dels perjudicis que es derivarien de la continuació dels processos.

4. La resolució del recurs estimarà en tot o en part les pretensions, les desestimarà, o declararà la seua inadmissió. Quan existisca un vici de manera que no permeta resoldre sobre el fons de l'assumpte, s'ordenarà la retroacció del procediment al moment en què el vici va ser comés.

5. El venciment del termini per a resoldre sense haver-se notificat la resolució expressa legitima la persona recurrent per a entendre desestimat el recurs, i queda així expedita la via contenciosa administrativa.



Secció 4a

En l'exercici de la funció consultiva



Article 15. Procediment per a la sol·licitud d'emissió d'informes

1. L'emissió d'informes pel Tribunal de l'Esport de la Comunitat Valenciana a sol·licitud de l'òrgan competent en matèria d'esport s'ajustarà al que s'indica a continuació:

a) L'escrit de remissió de la consulta es dirigirà a la Presidència del Tribunal i s'acompanyarà de la documentació que obra en l'administració esportiva relacionada amb aquesta.

b) El Tribunal de l'Esport podrà rebutjar aquelles consultes que versen sobre assumptes que manquen de la rellevància o transcendència requerida per al desenvolupament de l'activitat esportiva, així com sobre aquells assumptes sobre els quals ja s'haja pronunciat o sobre els quals estiga coneixent.

c) Es designarà una persona del Tribunal per a realitzar la ponència de l'informe, que després serà consensuat pel Tribunal.

d) Els informes o declaracions emesos de caràcter consultiu no tindran caràcter vinculant per a l'administració esportiva de la Generalitat.



2. Els informes requerits al Tribunal s'emetran en el termini màxim d'un mes des que la sol·licitud va tindre entrada en el Tribunal.

Per als supòsits en què l'emissió de l'informe s'haja qualificat d'urgent per l'òrgan sol·licitant, el termini màxim per a l'emissió d'aquest no podrà ser superior a 15 dies naturals.



Article 16. Resolucions aclaridores i rectificacions

1. El Tribunal de l'Esport aclarirà les resolucions dictades, a instància de la part interessada, prèvia petició formulada per escrit dins del termini de dos dies hàbils, comptats a partir del següent a aquell en el qual la resolució haguera sigut notificada. Les parts podran instar l'aclariment quan consideren que algun pronunciament necessite major precisió. El Tribunal haurà de pronunciar-se sobre l'aclariment.

2. També podrà rectificar-se qualsevol error material, de fet o aritmètic que presente la resolució, d'ofici o a instància de part.



Article 17. Publicitat de les resolucions

Les resolucions del Tribunal es publicaran en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'esport. No obstant això, haurà d'observar-se el que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Incidència pressupostària

La implantació i el desenvolupament d'aquest decret no implica augment de la dotació dels capítols de despesa assignats a la conselleria competent en matèria d'esport.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Procediments incoats amb anterioritat a l'entrada en vigor del decret

Els procediments iniciats amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest decret continuaran la seua tramitació conforme amb la normativa vigent en el moment en què es van incoar.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogat el Decret 145/1997, d'1 d'abril, del Govern Valencià, pel qual es regula el Comité Valencià de Disciplina Esportiva, així com qualsevol altra disposició que s'opose al que disposa aquest Decret.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Facultats de desenvolupament

La fixació de les quanties de les dietes a percebre pels qui integren el Tribunal es realitzarà per ordre.

Les quanties seran actualitzades periòdicament en la manera que s'hi determine.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 26 de febrer 2021



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Educació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ I IBÀÑEZ

Mapa web