Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 25 de febrer de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen deu beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal, de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9030 de 01.03.2021
Número identificador:  2021/1805
Referència Base de Dades:  001773/2021
 



RESOLUCIÓ de 25 de febrer de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen deu beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal, de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. [2021/1805]

Mitjançant l'Ordre 1/2021, de 14 de gener (DOGV 9001, 20.01.2021), de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, es van aprovar les bases que regulen la convocatòria i concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les direccions generals amb competències en matèria de serveis socials, dependència i persones majors (d'ara en avant, Ordre 1/2021).

L'article 2, apartat primer, de l'ordre esmentada estableix que la convocatòria s'iniciarà d'ofici per resolució de la persona titular de les direccions generals amb competències en matèria de serveis socials, dependència i persones majors, mitjançant publicació en el Diari Oficial de Generalitat Valenciana.

En virtut del que s'ha exposat, i de conformitat amb les competències conferides pel Decret 170/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, l'article 160.4 b) i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte i condicions

1. Convocar la concessió, en règim de concurrència competitiva, de deu beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre 1/2021:



Especialitats Nombre de beques

Dret 5 (dues reservades per a persones amb diversitat funcional)

Treball Social 5 (dues reservades per a persones amb diversitat funcional)





2. Les condicions del benefici de les beques i la realització de les pràctiques professionals s'ajustarà a les disposicions de l'Ordre 1/2021.



3. Les persones beneficiàries de les beques realitzaran les seues pràctiques en la seu de la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal. La direcció tècnica de les beques recaurà sobre la persona titular de la direcció de servei on haja de desenvolupar la seua formació.



Segon. Requisits que han de reunir les persones beneficiàries

1. Per a obtindre la condició de beneficiaris de les beques regulades en l'Ordre 1/2021, s'hauran de complir, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els requisits establits en l'article 3 de l'ordre esmentada.

2. Les titulacions exigides per a cadascuna de les especialitats convocades seran les que s'indiquen a continuació en les àrees de coneixement establides per les bases reguladores:



Especialitats Titulació exigida

Dret Grau en Dret

Treball Social Grau en Treball Social





3. En el cas que no es presente cap persona amb diversitat funcional a la plaça reservada o no tinga la puntuació mínima que s'establisca, aquesta beca entrarà en el torn d'accés ordinari establit en la convocatòria.



Tercer. Finançament

L'import global màxim destinat a la concessió de les beques que es convoquen mitjançant la present resolució serà de 90.000,00 € per a l'anualitat 2021 i 44.000,00 € per a l'anualitat 2022. Aquest import serà finançat a càrrec del programa pressupostari 16.03.01.0000.313.70 i la línia de subvenció S5228000 «Beques pràctiques professionals DG» per a l'exercici 2021 i el seu equivalent per a l'exercici 2022, condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient.



Quart. Duració i pròrroga

Les beques tindran una duració màxima de 12 mesos, comptats des de la data que s'indique en la resolució de concessió, i podrà ser prorrogada, sense necessitat d'una nova convocatòria, mitjançant resolució expressa, fins a un període màxim de 12 mesos addicionals, sempre que hi haja crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per als exercicis als quals afecte la pròrroga i que el desenvolupament de l'activitat que s'estiga realitzant així ho requerisca o aconselle.





Cinqué. Import i pagament de la beca

1. Tant respecte de l'import inicial de la beca com en cas de pròrroga d'aquesta, la quantia procedent serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, que estiga vigent en aquest període

2. Aquesta beca tindrà una dotació de 1.088,43 euros mensuals bruts, de conformitat amb la Resolució de 5 de febrer de 2021, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'estableix la quantitat mensual de percepció en l'exercici 2020 i la quantitat inicial de percepció per a l'exercici 2021, de les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, sense perjudici de ser incrementada aplicant el mateix increment global que el que estableix per a la despesa del sector públic valencià la llei de pressupostos de cada any.

3. Sobre aquest import s'haurà de practicar la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i altres que, si escau, puguen correspondre.

4. L'import de cada beca s'abonarà a les persones beneficiàries per mensualitats vençudes, amb el certificat previ en el qual es faça constar que s'han realitzat les activitats encarregades d'acord amb el fi que justifica la concessió de la beca per part de la persona titular de la direcció del servei al qual corresponguen les funcions respecte de les quals la persona beneficiària realitze les pràctiques.

5. En el cas que, concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique una meritació econòmica a favor de la persona beneficiària inferior al corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional a aquest període. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.



Sisé. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Cada aspirant només podrà presentar una única sol·licitud optant exclusivament a una de les beques convocades, amb independència que es reunisca més d'una de les titulacions exigides en les corresponents convocatòries. En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presente més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça les anteriors.

2. Les sol·licituds es presentaran per via telemàtica. Per a això s'haurà d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat: https://seu.gva. és, i buscar el tràmit de sol·licitud de beca dissenyat a aquest efecte. Per a poder realitzar la presentació electrònica, la persona sol·licitant podrà utilitzar els certificats electrònics incorporats al document nacional d'identitat, els certificats electrònics reconeguts i aquells sistemes de signatura electrònica avançada que admet l'Administració segons la normativa vigent. En la sol·licitud s'especificarà la beca per la qual s'opta i es presentarà el currículum de manera completa segons els models normalitzats que estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat: www. sede.gva.es, a fi de poder obtindre l'autobaremació inicial dels mèrits al·legats en el currículum, que es calcularà de manera automàtica a partir de la informació aportada en aquest.



3. Les persones amb discapacitat o diversitat funcional que opten a una plaça reservada per a persones amb discapacitat ho hauran de fer constar en la sol·licitud.

4. Segons el que disposa l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, o manifestació, de la declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.



Seté. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

1. Amb la finalitat de reduir càrregues administratives a les persones interessades, juntament amb la sol·licitud i el currículum no s'acompanyarà cap documentació.

2. Les persones sol·licitants que hagen sigut seleccionades per a la fase d'entrevista, d'acord amb el que disposa l'article 7 de l'Ordre 1/2021, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment en el qual acudisquen a la realització d'aquesta.

3. Els qui hagen sigut seleccionades per a la fase d'entrevista, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum quan acudisquen a la realització d'aquesta. Si la documentació presentada no reuneix els requisits exigits en la convocatòria, o no s'aporten alguns dels documents preceptius, es requerirà, i se li concedirà un termini de 10 dies hàbils, perquè s'esmene la falta o s'acompanyen els documents preceptius, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Els mèrits no acreditats suficientment no es tindran en compte a l'efecte de la seua valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

5. En el cas que, revisada documentació aportada, es comprove que la puntuació atorgada per a l'accés a l'entrevista és inferior a l'obtinguda, d'acord amb els mèrits al·legats en la sol·licitud, i ocasiona que altres persones sol·licitants puguen obtindre una puntuació superior dins de la corresponent especialitat, aquestes seran citades per a la realització de l'entrevista i la presentació de la corresponent documentació.



6. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques implicarà l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases d'aquesta convocatòria.

7. Quant a la gestió electrònica del procediment administratiu d'aquesta convocatòria s'observarà el que es disposa en l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II, de les beques de pràctiques professionals, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Huité. Comissió avaluadora i procediment de selecció

Per a l'examen de les sol·licituds de beca i l'elaboració de les oportunes propostes es constituirà una comissió avaluadora, conforme al que s'estableix en l'article 9 de l'Ordre 1/2021. Quant al funcionament d'òrgans col·legiats serà necessari aplicar el que s'estableix en els articles del 15 al 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Nové. Ordenació i instrucció del procediment

1. L'ordenació i instrucció del procediment correspondrà a la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal.

2. En qualsevol moment al llarg del procediment, l'òrgan instructor podrà sol·licitar als òrgans, administracions i entitats competents, la transmissió telemàtica d'aquelles dades que siguen necessàries per a la correcta instrucció del procediment, i que permeten la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució.



3. Estudiades les sol·licituds i documentació presentada, la comissió avaluadora elevarà a l'òrgan competent un llistat provisional de les persones aspirants admeses i la seua valoració, així com una relació dels aspirants exclosos i la causa de l'exclusió, per a la seua publicació, i concedirà un termini de 10 dies hàbils, durant el qual els interessats podran presentar les al·legacions que es consideren oportunes. Estudiades les al·legacions, s'elevarà a l'òrgan competent per a la seua publicació el llistat definitiu, que contindrà la relació definitiva de la puntuació obtinguda per totes les persones aspirants així com de les persones excloses, i el motiu de l'exclusió. En el mateix acte es procedirà a la convocatòria dels qui hagen obtingut, en cada àrea, les 10 millors puntuacions per a la realització d'una entrevista. La falta d'assistència per la persona candidata a aquesta entrevista serà causa d'exclusió del procés selectiu. Realitzada l'entrevista i conclosa la selecció, es publicarà la llista amb les persones que resulten beneficiàries de les beques, i aquestes podran formular les al·legacions que estimen oportunes durant el termini de 10 dies hàbils. Les publicacions de llistats i relacions que determina el procés de selecció s'inseriran en la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es.



Deu. Criteris de valoració.

Les sol·licituds presentades es valoraran d'acord amb els criteris establits en l'article 4 de l'Ordre 1/2021.



Onze. Resolució

1. De conformitat amb el que es disposa en el art.11.1 de l'Ordre 2/2020, es delega en la persona titular de la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal la facultat de dictar la resolució de concessió de beques de pràctiques professionals.

2. Vista la proposta motivada formulada per la comissió avaluadora la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal de Serveis Socials, dictarà resolució que contindrà la relació tant de persones beneficiàries, com de les persones les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades, així com una borsa de reserva constituïda en la forma prevista en l'article 10, apartat 7 de l'Ordre 1/2021.

3. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de 3 mesos, a comptar des de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

4. Conclòs aquest termini, sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

5. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, convocatòria, programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, quantitats concedides i la finalitat d'aquestes. La publicació de la resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que es disposa en la legislació bàsica de procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet.



Dotze. Drets i obligacions

Les persones beneficiàries tenen els drets i obligacions establits en l'article 14 de l'Ordre 1/2021.

Les persones beneficiàries de la beca hauran d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, distribuïdes segons organitze qui exercisca de tutor o tutora en la Direcció General d'Atenció Primària i Autonomia Personal.



Tretze. Pèrdua del dret a l'abonament i reintegrament

La pèrdua del dret a gaudir de la beca i l'obligació de reintegrament s'estableixen en l'article 18 de l'Ordre 1/2021.



Catorze. Pla de control

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat objecte d'aquesta convocatòria, segons el que s'estableix en l'article 15 de l'Ordre 1/2021.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició davant el mateix òrgan que dicta l'acte, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana o, directament, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 25 de febrer de 2021.– La vicepresidenta de Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web