Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 5 de febrer de 2016, del director general de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de directors i directores de centres docents públics de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7716 de 10.02.2016
Número identificador:  2016/849
Referència Base de Dades:  001005/2016
 



RESOLUCIÓ de 5 de febrer de 2016, del director general de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de directors i directores de centres docents públics de la Generalitat. [2016/849]

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOE), preveu, en el capítol IV del títol V, el marc per a la direcció dels centres públics. En particular, estableix els criteris bàsics de selecció del director o directora per mitjà d'un procés en què participen la comunitat educativa i l'administració educativa. Amb aquest fi, la llei orgànica determina que la selecció s'haurà de fer per concurs de mèrits entre el professorat funcionari de carrera que impartisca alguna de les ensenyances encomanades al centre i de conformitat amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat. D'altra banda, valora de manera especial l'experiència prèvia en un equip directiu, la situació de servei actiu, la destinació, el treball previ i la tasca docent realitzada al centre la direcció del qual se sol·licita, preveu que l'aplicació dels criteris i la selecció la realitze una comissió en què es garanteix la participació de tots els sectors de la comunitat educativa del centre i de la mateixa administració educativa. També estableix com a requisit per a ser candidat o candidata, a més de la presentació d'un projecte de direcció que incloga, entre altres, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació, estar en possessió de la certificació acreditativa d'haver superat un curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva. Finalment, atribueix a les administracions educatives la funció d'establir els criteris objectius i el procediment tant per a la valoració dels mèrits de la persona candidata com del projecte de direcció.



La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, preveu que el nomenament del director o directora tindrà una duració de quatre anys, renovable per períodes de la mateixa duració. Per a poder optar a la renovació serà necessari que el treball del director haja sigut avaluat positivament, per mitjà de criteris i procediments que hauran de ser públics i objectius i que inclouran els resultats de les avaluacions individualitzades. Així mateix, s'estableix la possibilitat de fixar un límit màxim per a la renovació, i es preveu un procediment especial per al nomenament extraordinari de director o directora.

D'altra banda, l'esmentada Llei Orgànica 2/2006,també regula els aspectes essencials del nomenament i cessament de la resta dels membres de l'equip directiu dels centres educatius. Aquests hauran de ser elegits d'entre el professorat amb destinació al centre i a proposta de les direccions corresponents.

En aquest curs escolar 2015-2016 conclou l'exercici de la funció directiva de determinats directors de centres educatius, per finalització del període per al qual van ser nomenats o per altres causes de cessament previstes en la normativa, com són la renúncia, jubilació, trasllats. Per tant, cal convocar el procediment per a cobrir aquests llocs d'acord amb el que estableix la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.



En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el que preveuen l'article 37 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i els articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, sobre matèries objecte de negociació col·lectiva.

En virtut del que s'ha exposat, i de conformitat amb les competències atribuïdes en l'article 10 del Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, es convoca concurs de mèrits per a la selecció de directors o directores de centres docents públics d'acord amb les bases següents.



Primera. Objecte i àmbit d'aplicació

1.1. La present resolució té per objecte convocar concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de directors i directores de centres públics d'Educació Infantil, Educació Infantil i Primària, educació especial, Educació Secundària, Formació Professional, formació de persones adultes, ensenyaments artístics i ensenyaments d'idiomes, dependents de l'administració educativa de la Generalitat en què a partir del 30 de juny de 2016 es produiran vacants en el càrrec, tant per fi del període de mandat com per qualsevol de les causes de cessament previstes en la normativa vigent.

1.2. Els centres amb vacant, als quals podran optar les persones aspirants, figuren en els annexos I-a), I-b) i I-c) de la present convocatòria:

– Annex I-a): centres públics d'Educació Infantil; Educació Infantil i Primària; educació especial i formació de persones adultes.

– Annex I-b): centres públics d'Educació Secundària i Formació Professional.

– Annex I-c): centres públics d'ensenyaments artístics i ensenyaments d'idiomes.

1.3. El nomenament de la direcció dels centres integrats de formació professional s'ajustarà al que estableix l'article 11.5 de la Llei Orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les Qualificacions i de la Formació Professional, tal com preveu l'article 118.5 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.



Segona. Requisits de participació i projecte de direcció

2.1. Per a ser admesos en el concurs de mèrits, les persones aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, a més dels requisits generals establits per al personal funcionari, els següents requisits específics:

a) Tindre una antiguitat de, almenys, cinc anys com a personal funcionari de carrera en la funció pública docent.

b) Haver impartit docència directa com a personal funcionari de carrera, durant un període de com a mínim cinc anys, en alguna de les ensenyances que ofereix el centre al qual s'opta.

c) Estar en possessió de la certificació acreditativa d'haver superat un curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva.

d) Així mateix, i per a poder complir a l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, el candidat o candidata que no tinga destinació definitiva en el centre a què opta haurà d'acreditar la capacitació en valencià abans de l'un de juliol de 2017.

Les habilitacions i acreditacions de directors o directores de centres públics expedides amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, es consideraran equivalents a la certificació acreditativa d'haver superat el curs de formació abans mencionat.

Ara bé, durant els cinc anys següents a la data d'entrada en vigor de la dita llei orgànica, no es considerarà requisit imprescindible la seua possessió per a poder participar en aquests concursos de mèrits.

No obstant això, d'acord amb la disposició transitòria única, apartat tres, del Reial Decret 894/2014, de 17 d'octubre, durant els cinc anys següents a la data d'entrada en vigor de la Llei Orgànica 8/2013, l'administració educativa continuarà organitzant programes de formació inicial per per al nomenament en el lloc de director o directora dels que no acrediten competències directives per al desenvolupament de la funció directiva.

2.2. La persona aspirant, a més de complir els requisits exposats, haurà de presentar un projecte de direcció diferenciat per a cada un dels centres sol·licitats que incloga, entre altres, els objectius, les línies d'actuació i l'avaluació, conforme a l'annex III d'aquesta convocatòria.



2.3. En centres específics d'Educació Infantil, centres incomplets d'Educació Primària, centres d'Educació Secundària amb menys de huit unitats, centres que impartisquen ensenyaments artístics professionals, esportius, d'idiomes o d'educació de persones adultes amb menys de huit professors o professores, en absència d'aspirants que reunisquen tots els requisits, podran participar i es valoraran les sol·licituds a la direcció d'aquell personal funcionari que no tinguen els establits en les lletres a i b de l'apartat anterior.



Tercera. Sol·licituds de participació i documentació a presentar

3.1. Les persones aspirants a participar en el present procediment hauran d'omplir una instància ajustada al model que figura com a annex II d'aquesta resolució, on podran sol·licitar fins a un màxim de dos centres, per ordre de prioritat, dels que figuren en l'annex I-a), I-b) o I-c).

El model d'instància es troba a disposició dels interessats en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es.

3.2. El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

3.3. La presentació de les sol·licituds, junt amb la resta de la documentació, es realitzarà preferentment al registre de la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a l'àmbit de la qual pertanga el centre a què s'opta (annex VIII), o bé en els llocs i forma que determina l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



En el cas que s'opte per presentar la sol·licitud i la documentació que l'acompanye en una oficina de correus, s'haurà de fer en sobre obert perquè la instància siga datada i segellada pel personal funcionari de correus abans de ser certificada. Si no es fa d'aquesta manera es considerarà presentada en la data d'entrada en qualsevol dels llocs establits en el paràgraf anterior. En tot cas, si es presenta la sol·licitud en un lloc diferent de la corresponent direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'avançarà per fax a aquesta una còpia de la sol·licitud presentada, degudament segellada i datada.



3.4. Les persones aspirants hauran d'acompanyar la instància de sol·licitud de la documentació següent:

a) Original o fotocòpia compulsada de tota la documentació acreditativa dels mèrits al·legats, conforme es determina en el barem de l'annex IV. En cada un dels documents que presenten a aquest efecte els aspirants hauran d'indicar l'apartat i subapartat del barem a què es refereix. Un mateix mèrit no podrà ser valorat per més d'un apartat o subapartat. Els mèrits al·legats i no justificats documentalment o els documents que no tinguen les dades ressenyades anteriorment no seran tinguts en compte.

Es faculten les secretaries dels centres per a efectuar les corresponents compulses del personal destinat al centre d'acord amb la Circular 5/99, de 14 de juny, de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

L'administració podrà requerir els participants, en qualsevol moment, perquè justifiquen aquells mèrits sobre els quals es plantegen dubtes o reclamacions.

b) Full d'autobarem, degudament omplit, d'acord amb el model de l'annex V d'aquesta convocatòria.

c) Un exemplar del projecte de direcció per cada un dels centres a què s'aspira ajustat al que estableix l'annex III d'aquesta convocatòria.



3.5. En compliment del que estableixen els articles 127 c i 129 f de la LOE, les persones aspirants hauran de presentar en la secretaria de cada un dels centres a què opten dos exemplars del projecte de direcció relatiu al centre, acompanyats de còpia de la sol·licitud de participació en la convocatòria, en el termini de cinc dies lectius després de finalitzar el termini de presentació d'instàncies.

Els centres facilitaran, als que ho sol·liciten, la consulta dels documents del centre, en especial el projecte educatiu, el reglament de règim interior i aquells elements de la programació general anual que no continguen dades de caràcter personal. Per a això habilitaran un espai i un horari que no interferisca el desenvolupament normal de les activitats del centre. En tots els casos, la secretaria dels centres vetlarà perquè aquest procés de consulta complisca la normativa vigent sobre protecció de dades.

3.6. A fi de simplificar els tràmits administratius que es veuen obligats a realitzar les persones participants, la documentació, així com la baremació que li corresponga, serà registrada informàticament, a fi que en futures convocatòries se'ls puga eximir de tornar-la a presentar i en conseqüència baremar.



Quarta. Admissió d'aspirants

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport dictaran una resolució declarant aprovades les llistes provisionals de les persones admeses i excloses, i es faran públiques en els seus taulers d'anuncis i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es, ordenades alfabèticament i detallant, si és el cas, la causa o causes d'exclusió. Els aspirants exclosos disposaran d'un termini de 10 dies naturals, a comptar de l'endemà de la publicació de les llistes, per a poder esmenar el defecte que haja motivat la seua exclusió. No obstant això, la falta de presentació del projecte de direcció, dins del termini de presentació d'instàncies, no serà esmenable a diferència dels requisits de participació previstos en la base segona apartat 2.1 i determinarà l'exclusió del procediment. D'altra banda, la incorrecta presentació del projecte de direcció, atenent el que s'indica en el paràgraf in fine de l'annex III, comportarà la seua inclusió en les llistes definitives d'admesos i admeses amb una puntuació de zero punts en l'apartat corresponent. Les reclamacions es dirigiran a la corresponent direcció territorial i es presentaran per qualsevol dels mitjans previstos en l'apartat 3 de la base tercera d'aquesta convocatòria. Així mateix, si detecten errors en la consignació de les seues dades personals, podran manifestar-ho en el mateix termini i forma.



4.2. Transcorregut el termini, les reclamacions presentades seran acceptades o denegades per resolució de les direccions territorials d'Educació, Investigació Cultura i Esport per les quals es declaren aprovades les llistes definitives de persones admeses i excloses, que seran exposades en els mateixos llocs que les llistes provisionals.

4.3. El fet de figurar en la relació de de persones admeses no pressuposa que se'ls reconega la possessió dels requisits exigits en la present convocatòria. En qualsevol moment del procés es podrà requerir la documentació que servisca per a comprovar que es compleixen els requisits del lloc a què s'aspira. Quan de la revisió es desprenga que un candidat o candidata no posseeix algun dels requisits, perdrà tots els drets que es podrien derivar de la seua participació en el procediment selectiu.



Cinquena. Comissions de selecció

5.1. Per a la provisió de cada lloc de direcció inclòs en la present convocatòria, en el termini de set dies naturals a partir de la publicació de la llista definitiva de persones admeses, es constituirà en cada centre una comissió de selecció integrada pels representants de l'administració educativa i del centre corresponent que s'indiquen en l'apartat tercer d'aquesta base. Amb aquest fi, les direccions territorials d'Educació, Investigació Cultura i Esport designaran els representants, titular i suplent, de l'administració en cada comissió de selecció i demanaran al seu torn dels centres la designació dels seus corresponents representants, titular i suplent.

Les comissions de selecció tindran la seu oficial en el mateix centre i la seua actuació finalitzarà amb la conclusió del procediment per al qual han sigut constituïdes. Els funcionaris i funcionàries que opten a la selecció a la direcció que participen en aquest procés, en cap cas podran formar part de les comissions de selecció, així com els que figuren en els projectes de direcció per a formar part de l'equip directiu.



5.2. La constitució i funcionament de les comissions de selecció, així com el règim d'abstenció i recusació aplicable als seus membres, es regiran pel que estableixen els articles 22 al 27 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. En el cas que es produïsquen empats en l'adopció d'acords, el president els dirimirà amb el seu vot de qualitat.



5.3. Cada comissió de selecció estarà integrada pels membres següents:

Presidència: la persona que exercisca la direcció del servei territorial d'Inspecció educativa o persona en qui delegue.

Vocals en representació de l'administració educativa de la Generalitat:

– Una persona en representació de la Direcció General de Centres i Personal Docent.

– Una persona en representació de la Direcció Territorial corresponent.

– Dos directors o directores de centres docents públics que no participen en aquest procés de selecció designats per la direcció territorial corresponent.

Aquesta part de la comissió serà comuna a totes les comissions del mateix nivell i règim de cada direcció territorial, excepte en el cas que el nombre d'aspirants o el de centres amb vacant aconselle nomenar-ne més d'una per nivell i règim.



Vocals en representació del centre docent

Quatre representants del centre, dels quals:

– Dos del claustre de professors, elegits o elegides per aquest en sessió extraordinària i segons les atribucions que assigna l'apartat e de l'article 129 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, al claustre de professors.

– Dos representants, per elecció, entre el personal membre del consell escolar del centre que no siguen del sector del professorat. Seran designats amb els criteris següents:

a) En els centres d'Educació Secundària i Formació Professional, almenys un haurà de ser representant de l'alumnat o del sector de pares i mares.

b) En els centres d'educació de persones adultes, ensenyaments artístics i ensenyaments d'idiomes, almenys un haurà de ser representant de l'alumnat.

c) En els centres d'Educació Infantil, Infantil i Primària i educació especial, almenys un haurà de ser representant del sector de pares i mares.

5.4. Una vegada publicades les llistes definitives de candidatures admeses i excloses, la presidència de cada comissió de selecció comunicarà a cada centre les candidatures existents i els corresponents projectes de direcció.

Cada titular de la direcció convocarà, en el termini màxim de 5 dies hàbils, comtats a partir de la notificació, una reunió extraordinària del claustre i del consell escolar per a comunicar les candidatures admeses i donar a conéixer els respectius projectes de direcció, per a l'emissió dels corresponents informes, d'acord amb el que preveu la base 6.2. En la mateixa sessió es triaran els vocals corresponents a ambdós òrgans i un suplent per cada vocal, que formaran part de la comissió de selecció.



A continuació, en un termini màxim de dos dies hàbils, la direcció del centre docent haurà de comunicar les dades dels vocals titulars i suplents de cada òrgan a la direcció territorial corresponent.

Si el director o directora del centre concorre al procés selectiu, s'abstindrà de presidir i participar en aquestes sessions tant del claustre com del consell escolar, aplicant-se en tals casos el règim de suplències legalment establit. Si no fóra possible presidirà l'òrgan col·legiat el membre del sector docent de major edat. En tals casos, el director o directora únicament assistirà als efectes de la defensa del projecte presentat. Així mateix, qualsevol professor o professora del centre que concórrega al procés de selecció s'abstindrà de participar en la sessió del claustre i, si és el cas, del consell escolar.

5.5. Seran funcions de les comissions de selecció:

– Comprovar els requisits a què es refereix la base segona de la present convocatòria i sol·licitar, en cas necessari, aquella documentació que servisca per a verificar que el candidat o candidata compleix els requisits del lloc al qual aspira.

– Convocar els candidats o candidates per a la defensa dels projectes de direcció presentats.

– Avaluar i qualificar el projecte de direcció presentat per cada candidatura, d'acord amb el model de l'annex III d'aquesta convocatòria i els criteris que es proposen en la base següent.

– Valorar els mèrits acreditats pels i per les aspirants, de conformitat amb el barem de l'annex IV d'aquesta resolució.

– Elaborar les llistes provisionals de les candidatures, amb les puntuacions obtingudes, i publicar-les en els llocs corresponents.

– Resoldre les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals i elevar a la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent la relació definitiva de participants seleccionats per a la realització del programa de formació inicial.

5.6. La falta d'elecció o designació de representants del claustre de professors o del consell escolar per a la comissió de selecció no impedirà la seua constitució, sempre que estiguen presents el president o presidenta, el secretari o secretària, i la meitat almenys dels seus membres.



5.7. Per a la vàlida constitució i funcionament de la comissió de selecció, serà imprescindible que estiguen presents la meitat més un dels seus membres, sempre que estiguen presents el president o presidenta i el secretari o secretària de la comissió. Actuarà de secretari o secretària de la comissió una de les persones funcionàries que la integren. Les decisions es prendran per majoria.



Sisena. Procediment de selecció

6.1. La selecció es realitzarà per concurs de mèrits, d'acord amb els principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, i es basarà en els mèrits acadèmics i professionals acreditats pels i per les aspirants, la valoració del projecte de direcció, i l'experiència i valoració positiva del treball previ desenvolupat com a càrrec directiu i de la tasca docent realitzada com a professor o professora. Es valorarà de manera especial l'experiència prèvia en un equip directiu, la situació de servei actiu, la destinació, el treball previ i la tasca docent desenvolupada en el centre la direcció del qual se sol·licita, així com, si és el cas, haver participat amb una valoració positiva en el desenvolupament de les accions de qualitat educativa regulades en l'article 122.4 de la Llei Orgànica 8/2013, o en experiències semblants.

La comissió de selecció demanarà en nom seu informe d'avaluació de l'exercici de càrrecs directius i de la tasca docent de tots els participants a l'inspector o inspectora responsable del centre on el candidat o candidata exercisca els seus serveis, d'acord amb les especificacions i indicadors que s'estableixen en els annexos VI i VII. Aquestes avaluacions, referides al present curs escolar, tenen caràcter obligatori, i perdran el seu dret a la convocatòria els que no s'hi sotmeten.



Per a realitzar l'avaluació, la Inspecció d'Educació realitzarà les visites al centre que siguen necessàries i concertarà les entrevistes amb membres de la comunitat educativa del centre que li permeten una millor avaluació. Així mateix, podrà demanar informació dels òrgans administratius competents en relació amb l'exercici de les competències que la normativa vigent atribueix als càrrecs directius i als i a les docents dels centres educatius.

Cada un dels àmbits anteriors es valorarà com a positiu o negatiu després de l'aplicació dels indicadors que es despleguen en els annexos VI i VII.

L'informe d'avaluació subscrit per l'inspector o inspectora responsable del centre amb el vistiplau de la direcció del servei d'Inspecció corresponent, serà aportat a la comissió d'avaluació.

6.2. Valoració dels projectes per part del claustre i del consell escolar

Una vegada publicada la relació definitiva de candidatures admeses a participar en el procés de selecció, en el termini assenyalat en la base 5.4, es convocarà el claustre de professors en què cada candidat o candidata farà una defensa del seu projecte de direcció i tot seguit s'alçarà acta en què constarà la votació sobre quin és el projecte que el claustre considera més adequat i convenient per al centre.

Dins d'aquest termini, el consell escolar del centre celebrarà una sessió extraordinària, presidida, si és el cas, per la persona que substitueix el titular de la direcció, d'acord amb el que estableix la normativa vigent. En aquesta sessió, a la qual hauran d'assistir els candidats o candidates per a exposar i defensar el seu projecte, s'analitzaran els projectes de direcció, així com l'acta del claustre de professors. En conseqüència, es durà a terme una valoració dels projectes presentats, i el consell escolar emetrà informe favorable o desfavorable de cada un, amb les corresponents votacions. En el cas que algun siga desfavorable, haurà d'estar prou justificat, indicant les carències o aspectes negatius del candidat i el seu projecte.



6.3. Valoració del projecte de direcció i dels mèrits dels candidats i candidates.

La comissió de selecció valorarà, en primer lloc, el projecte de direcció de les persones aspirants que tinguen destinació definitiva o provisional en el centre en el curs acadèmic corresponent.

En absència d'aquestes candidatures o en el cas que cap d'aquestes persones haja superat aquesta fase, la comissió de selecció valorarà els projectes de les persones candidates amb destinació en un altre centre.



a) La comissió de selecció valorarà els projectes de direcció presentats i defensats pels candidats aplicant els criteris d'avaluació que a continuació es detallen:

– Qualitat i viabilitat del projecte: plantejament dels objectius bàsics, línies d'actuació, avaluació i propostes de millora, incloent-hi els projectes d'innovació, pla de convivència, projecte lingüístic i els plans de millora dels aprenentatges, dels resultats escolars i de la reducció de l'abandonament escolar. Valoració: fins a 16 punts.

– Adequació del projecte de direcció a les característiques del centre i el seu entorn educatiu: característiques del centre i de les ensenyances que imparteix, característiques de l'alumnat, atenció a la diversitat, entorn social, econòmic i cultural, tasques relacionades amb la coeducació i plans d'acollida, relacions del centre amb la comunitat educativa i altres institucions. Valoració: fins a 12,00 punts.

– Organització i gestió interna del centre: organització de l'equip directiu, distribució de funcions i tasques, coordinació i formes de participació dels òrgans de coordinació docent, relacions amb els òrgans de participació en el control, gestió i clima de convivència del centre. Capacitat de lideratge mostrat pel candidat o candidata. Valoració: fins a 12 punts.

Cada comissió de selecció citarà, per ordre alfabètic, els candidats del centre per a l'exposició i defensa del projecte de direcció. La citació, que serà única per a tots els candidats, es publicarà en el tauler d'anuncis del seu centre seu amb una antelació mínima de 48 hores i indicarà el lloc data i hora en què els candidats hauran de presentar-se.

Els candidats hauran d'identificar-se davant de la comissió de selecció per mitjà de la presentació de document acreditatiu de la seua identitat (document nacional d'identitat o passaport i, si és el cas, targeta d'identitat d'estranger).

Els candidats que no compareguen a l'acte quedaran exclosos del procediment, excepte casos de força major degudament justificats i apreciats per la comissió de selecció. Si s'estima la causa al·legada, el president fixarà nova data i hora per a la segona i última crida del candidat afectat, que es publicarà al tauler d'anuncis de la seu d'actuació de la comissió.

El candidat o candidata disposarà d'un màxim de 30 minuts per a l'exposició i explicació de les característiques més rellevants del projecte, a la vista d'aquest. A continuació, i per un temps màxim de 15 minuts el candidat o candidata defensarà el projecte responent a les qüestions i fent els aclariments que li sol·liciten els membres de la comissió.



El projecte de direcció es valorarà de 0 a 40 punts. La puntuació del projecte s'obtindrà fent la mitjana aritmètica de la puntuació atorgada per cada un dels membres de la comissió. No obstant això, quan en la qualificació total d'aquest projecte hi haja una diferència de 20 o més enters entre les puntuacions atorgades pels membres de la comissió, seran excloses la qualificació màxima i la mínima, i es calcularà la puntuació mitjana entre les qualificacions restants.

En el cas que un candidat o candidata obtinga informe desfavorable de la Inspecció educativa o el seu projecte tinga informe desfavorable del consell escolar, la comissió de selecció li podrà atorgar una puntuació inferior a 20 punts per aquest motiu, sempre que siga decidit pels 2/3 dels seus membres.

La puntuació mínima que han d'obtindre els candidats i candidates en aquesta primera fase és de 20 punts. Les persones aspirants que no aconseguisquen aquesta puntuació mínima quedaran excloses del procés de selecció.

Per tant, si qualificats els projectes de direcció, només un és valorat com a mínim amb 20 punts es proposarà l'aspirant com a candidat seleccionat. Si més d'un projecte de direcció obté una qualificació de 20 o més punts, es baremaran els mèrits dels corresponents candidats.



b) Per a la valoració dels mèrits la comissió de selecció aplicarà el barem que figura en l'annex IV d'aquesta convocatòria. Únicament valoraran els mèrits de les persones aspirants que hagen sigut admeses al procediment selectiu, i sempre que s'haja presentat la documentació els acredite d'acord amb el que estableix l'annex IV. La puntuació màxima global en la valoració dels mèrits no podrà excedir en tot cas quaranta punts.

c) Una vegada realitzada la valoració dels mèrits de les persones aspirants, la comissió de selecció obtindrà la puntuació que serà la suma de la valoració obtinguda en el projecte direcció i en l'avaluació dels mèrits.

6.4. En cas de produir-se empats, es resoldran atenent successivament els criteris següents:

– Més puntuació obtinguda en la valoració del projecte de direcció.



– Més puntuació obtinguda en cada un dels apartats del barem de mèrits, per l'ordre que apareixen en l'annex IV de la convocatòria.

– Més puntuació en els subapartats del barem de mèrits, per l'ordre que apareixen en l'annex IV de la convocatòria.

6.5. Les comissions publicaran, en les respectives seus d'actuació, les puntuacions provisionals aconseguides per les persones aspirants en cada un dels apartats del procés.

En el termini de cinc dies naturals, comptats a partir de l'esmentada publicació, es podran presentar, en les secretaries dels centres corresponents, les reclamacions que estimen pertinents a la puntuació assignada, per mitjà d'un escrit dirigit a la comissió de selecció.

6.6. Una vegada estudiades les reclamacions presentades a les puntuacions provisionals i les possibles renúncies, les comissions de selecció resoldran sobre aquelles i elevaran, a la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que corresponga perquè es publique en els taulers d'anuncis, la relació definitiva de candidatures seleccionades, una per centre, i prèvia comprovació que les candidatures compleixen els requisits fixats en la convocatòria. En el cas que un candidat o candidata haja obtingut la major puntuació per a diferents centres, serà proposat per al que haja consignat en primer lloc en la sol·licitud de participació.

6.7. Amb la publicació en els taulers d'anuncis del centre de les llistes de seleccionats, provisionals o definitives segons el cas, s'entendrà efectuat el tràmit de notificació als interessats.



Setena. Programa de formació inicial

7.1. Els aspirants seleccionats hauran de superar un programa de formació inicial que consistirà en un curs de formació.

7.2. El curs de formació tindrà una duració mínima de 60 hores.

El disseny dels cursos el durà a terme el Servei de Formació Permanent del Professorat i incorporarà aspectes fonamentals del sistema educatiu i aspectes relacionats amb la funció directiva en centres que impartisquen les ensenyances i el nivell corresponent, en especial:



– Lideratge pedagògic i treball en equip.

– Legislació educativa. Marc normatiu.

– Organització i funcionament de centres educatius.

– Gestió econòmica i administrativa en els centres.

– Gestió de recursos humans. Estratègies de comunicació i treball en equip.

– Convivència escolar. Prevenció i resolució de conflictes al centre.



– Sistemes d'avaluació de processos i resultats als centres docents. Plans de millora.

– Prevenció de riscos laborals i plans d'autoprotecció de centres docents.

– Participació de la comunitat educativa.

– Desenvolupament curricular.

– Actuacions d'èxit.

– Programes i projectes institucionals de l'administració educativa.



7.3. Estaran exempts de realitzar el programa de formació inicial els aspirants seleccionats i les aspirants seleccionades que acrediten una experiència com a mínim de dos anys en la funció directiva, estiguen en possessió d'habilitacions o acreditacions de direcció de centres públics expedides amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei Orgànica 8/2013,o hagen realitzat un curs de formació o d'actualització de competències directives per al desenvolupament de la funció directiva.





Huitena. Desistiment i renúncia

8.1. Només es podrà desistir de la petició de participar en el concurs abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

8.2. Així mateix, es podrà desistir de participar en el concurs o renunciar al lloc adjudicat quan transcórreguen més de dotze mesos entre la convocatòria i la resolució del concurs.



Novena. Nomenament de les persones aspirants seleccionades

9.1. Comprovat que totes les persones aspirants reuneixen els requisits generals i específics de participació establits en la convocatòria, la Direcció General de Centres i Personal Docent aprovarà l'expedient del procediment selectiu, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

El nomenament i la presa de possessió es realitzaran amb efectes de l'1 de juliol de 2016. La duració del mandat és de quatre anys, de conformitat amb el que preveu l'article 136.2 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

9.2. Els que després del procés de selecció hagen resultat seleccionats seran nomenats directors o directores per la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent a l'àmbit del centre.

9.3. En el cas que el nomenament com a director o directora d'un centre corresponga a una persona funcionària amb destinació definitiva en un altre centre, es formalitzarà una comissió de serveis per al centre en què exercirà la direcció, si no té destinació definitiva, es formalitzarà destinació provisional en el centre corresponent.



Deu. Nomenament i cessament dels altres components de l'equip directiu

10.1. En aplicació del que preveu l'article 131 de la LOE, la direcció, prèvia comunicació al claustre de professors i al consell escolar del centre, formularà a la corresponent direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport la proposta de nomenament, dels càrrecs del seu equip directiu, d'entre el professorat amb destinació definitiva al centre. Aquesta proposta ha de coincidir amb la que conste en el projecte de direcció presentat a l'inici del procediment, excepte circumstàncies extraordinàries que valorarà i, si és el cas, estimarà la direcció territorial corresponent.

10.2. Si durant el període de mandat del director o directora queda vacant el càrrec d'algun dels integrants de l'equip directiu, la direcció efectuarà la corresponent proposta a la direcció territorial d'Educació, Investigació Cultura i Esport als efectes del seu nomenament amb caràcter extraordinari, d'entre el professorat amb destinació definitiva al centre.

10.3. Tots els membres de l'equip directiu seran nomenats pel mateix període de temps que la direcció i cessaran en les seues funcions a l'acabament del seu mandat, quan deixen de prestar serveis en el centre, quan es produïsca el cessament del director o directora o si és objecte d'alguna de les circumstàncies esmentades en les lletres b), c) i d) de la base onze.

10.4. En el cas que el director o directora no efectue les propostes corresponents o les persones proposades no complisquen els requisits establits, la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport nomenarà les persones més idònies, amb un informe previ de la direcció i de la Inspecció d'Educació.



Onze. Renovació del nomenament de director o directora

11.1. Al terme dels quatre anys, els directors i directores que vulguen continuar un altre mandat en l'exercici del càrrec podran sol·licitar la renovació per un altre període de la mateixa duració. Per a això, serà condició indispensable haver obtingut l'avaluació positiva de la funció directiva desenvolupada.

11.2. La renovació es podrà sol·licitar només en dos ocasions, i sempre prèvia avaluació positiva del treball desenvolupat al final de cada un dels períodes de nomenament. Transcorregut el període inicial més les dos renovacions, el director o directora haurà de participar novament en un concurs de mèrits per a tornar a exercir la funció directiva.



Dotze. Nomenament amb caràcter extraordinari

12.1. En absència de candidatures, quan la comissió corresponent no haja seleccionat cap aspirant, o en el cas de centres de nova creació, la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent nomenarà director o directora, per un període d'un any, a un funcionari o funcionària de carrera que impartisca docència en alguna de les ensenyances que ofereix el centre.

12.2. Preferentment, el nomenament de director o directora amb caràcter extraordinari es realitzarà d'entre el professorat funcionari del mateix centre.



Tretze. Cessament del director o directora

De conformitat amb el que estableix l'article 138 de la LOE, el cessament del director o directora es produirà en els supòsits següents:

a) Finalització del període per al qual va ser nomenat i, si és el cas, de la pròrroga.

b) Renúncia motivada acceptada per la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent.

c) Incapacitat física o psíquica sobrevinguda.

d) Revocació motivada per la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a iniciativa pròpia o a proposta motivada del consell escolar, per incompliment greu de les funcions inherents al càrrec de direcció. En tot cas, la resolució de revocació s'emetrà després de la instrucció d'un expedient contradictori, amb audiència prèvia a l'interessat i oït el consell escolar del centre.



Catorze. Desenvolupament i interpretació

Correspon a la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport el desenvolupament, interpretació i execució del procediment de selecció convocat per aquesta resolució, amb plena subjecció a les seues bases i a la normativa vigent.



Quinze. Autorització per al tractament de dades de caràcter personal

En compliment del precepte que estableix l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades, el funcionari o funcionària que participe en aquesta convocatòria, pel fet de participar en el procés, autoritza al tractament automatitzat o no de les dades personals que aporte en les seues respectives sol·licituds de participació.



Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o directament un recurs contenciosos administratiu davant del jutjat contenciós competent en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 5 de febrer de 2016. El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquín Carrión Candel.







ANNEX III

Projecte de direcció



El projecte inclourà, almenys, els aspectes següents:

a) Descripció i anàlisi de les característiques més rellevants del centre.

Dins de l'anàlisi, s'assenyalaran aquells aspectes que, segons el parer de l'aspirant o de l'aspirant siguen positius o negatius en l'organització i el funcionament del centre.

b) Objectius bàsics que es pretenen aconseguir amb l'exercici de la funció directiva.

c) Línies d'actuació i plans concrets que permeten la consecució dels objectius.

A manera d'exemple:

Estratègies bàsiques sobre l'organització i la gestió del centre.

Plantejaments pedagògics i propostes de millora en relació amb els processos d'ensenyança i l'aprenentatge dels alumnes de l'alumnat.

Criteris en relació amb les activitats complementàries i extraescolars.

Altres importants per al centre o el seu context socioeducatiu

d) Composició de l'equip directiu1.

S'inclourà un breu currículum de cada un dels membres. És imprescindible la proposta, almenys, de la direcció d'estudis i la secretaria del centre.

e) Procediments d'avaluació de la gestió directiva i del mateix projecte.

Es valorarà la concreció en indicadors o paràmetres, estratègies i calendari d'aplicació.

f) Qualsevol altre aspecte que l'aspirant considere rellevant.

El document tindrà una extensió màxima de 30 pàgines DIN A-4 a una cara, incloent-hi caràtula, portada i contraportada, en cas que s'incloguen, font de lletra Times New Roman de 12 punts. No comptaran a este efecte els possibles annexos al cos principal del document, ni tampoc podran ser tinguts en compte per a la valoració.

Així mateix, l'incompliment de qualsevol dels requisits del projecte arreplegats en este annex III, excepte en aquells casos en què la direcció territorial haja eximit motivadament la candidatura d'alguns dels requisits que ha de reunir l'equip directiu, no serà esmenable per l'interessat o la interessada una vegada vençut el termini de presentació d'instàncies i determinarà l'obtenció de zero punts, encara que no comportarà l'exclusió del procés.

Mapa web