Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 7/2014, de 10 de gener, del Consell, pel qual es desplega la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7191 de 14.01.2014
Número identificador:  2014/244
Referència Base de Dades:  000316/2014
 



DECRET 7/2014, de 10 de gener, del Consell, pel qual es desplega la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa (OCA). [2014/244]

ÍNDEX



Preàmbul.

Article únic. Aprovació del Reglament.

Disposició addicional primera. Regla de no-gasto.

Disposició addicional segona. Taxes d'inscripció en el registre.

Disposició addicional tercera. Convenis de col·laboració.

Disposició derogatòria única. Derogació normativa.

Disposició final primera. Desplegament normatiu.

Disposició final segona. Entrada en vigor.

Annex I. Reglament de desplegament de la Llei 8/2012, de la Generalitat, de 23 de novembre, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa (OCA).

Capítol I. Disposició preliminar.

Article 1. Objecte.

Capítol II. Disposicions generals.

Article 2. Col·legis professionals.

Article 3. El tècnic competent.

Article 4. La firma de la certificació.

Article 5. L'assegurança de responsabilitat civil.

Article 6. El contingut de la comprovació.

Article 7. Incompatibilitat dels col·legis professionals constituïts com a OCA.

Capítol III. Del Registre d'Organismes de Certificació Administrativa (OCA).

Article 8. Gestió del registre.

Article 9. Requisits de la inscripció.

Article 10. Tramitació de la inscripció en el registre.

Article 11. Contingut del registre.

Article 12. Efectes de la inscripció.

Article 13. Manteniment i actualització del registre.

Article 14. Cancel·lació de la inscripció.

Article 15. Sistemes de qualitat.

Annex II. Contingut mínim de l'informe tècnic que han d'emetre els OCA per a l'obertura d'establiments públics i instal·lacions eventuals, portàtils o desmuntables.

1. Comprovacions de caràcter general.

2. Comprovacions específiques d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.

Annex III. Model de sol·licitud en el registre.





PREÀMBUL



La Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, fa menció expressa dels organismes de certificació administrativa (OCA) en els seus articles 9, 10 i 17.

Per la seua banda, la Llei 2/2012, de 14 de juny, de la Generalitat, de Mesures Urgents de Suport a la Iniciativa Empresarial i els Emprenedors, Microempreses i Xicotetes i Mitjanes Empreses de la Comunitat Valenciana, ha modificat la redacció originària de l'article 9 esmentat adés, atorgant un protagonisme cert als organismes de certificació referits dins del procediment d'obertura d'establiments públics.



A causa d'això, la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa (OCA), establix el règim jurídic i la regulació específica d'estos organismes de certificació.

Esta llei establix, entre altres aspectes, el concepte d'OCA, la seua tipologia, la necessitat de mitjans personals i materials, les seues funcions i obligacions, la informació que cal remetre a les administracions públiques competents, les incompatibilitats que es poden produir i la creació d'un registre específic d'organismes de certificació administrativa.

Esta norma requerix un desplegament reglamentari que permeta la seua aplicació total, així com la inclusió d'una regulació inequívoca que possibilite la inscripció d'estos organismes en el registre previst en el seu article 18.

En concret, la creació d'este registre suposa una garantia quant a l'ordenació, el control i la racionalitat dels requisits i les condicions que estos OCA han de complir als efectes de la inscripció vàlida. De la mateixa manera, el precepte esmentat establix textualment que «la regulació d'este registre s'efectuarà per mitjà de norma de desplegament del que preveu esta llei».

En este sentit, la inscripció indicada es considera necessària a l'efecte de poder exercir les activitats de comprovació, informe i certificació per part dels OCA. Una regla que transcendix la d'inscripció merament formal o declarativa, ja que esta alternativa podria ocasionar, en última instància, la possibilitat d'intrusisme per part de persones físiques o jurídiques fora de qualsevol control administratiu.



Per estes circumstàncies, el registre es considera una ferramenta fonamental a l'efecte de dur a bon terme les finalitats establides en les esmentades lleis 14/2010, 2/2012 i 8/2012, de la Generalitat, respecte, entre altres qüestions, a la minoració de tràmits burocràtics, l'agilització de l'actuació administrativa, el suport a l'emprenedor i, en definitiva, en allò que afecta la materialització d'un dels principis inspiradors de la normativa vigent en matèria d'espectacles com és el de «confiança en els ciutadans».

Per tot això, d'acord amb el que establix l'article 18, apartat f), de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en relació amb l'article 18 i la disposició final tercera de la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, oïda la Comissió d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives de la Comunitat Valenciana en la seua sessió de 6 de novembre de 2012, a proposta del conseller de Governació i Justícia, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 10 de gener de 2014,





DECRETE



Article únic. Aprovació del reglament

S'aprova el reglament de desplegament de la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa (OCA), que s'inserix com a annex I d'este decret.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Regla de no-gasto

La implementació i el desplegament posterior d'este decret no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignats a la conselleria competent per raó de la matèria i, en tot cas, haurà de ser atés amb els seus mitjans personals i materials.





Segona. Taxes d'inscripció en el registre

Per a la inscripció en el Registre d'Organismes de Certificació Administrativa (OCA) es podran exigir les taxes establides per llei.



Tercera. Convenis de col·laboració

La Generalitat, a través dels seus òrgans competents, podrà subscriure convenis de col·laboració amb l'Entitat Nacional d'Acreditació a l'efecte d'acreditar o avaluar la competència dels OCA, així com aquells altres relacionats amb la matèria prevista en el reglament que s'incorpora en l'annex I d'este decret.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen a les disposicions d'este decret.







DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament normatiu

S'autoritza a la persona titular de la conselleria competent en la matèria regulada en este decret per a desplegar les previsions que conté per mitjà de les disposicions reglamentàries corresponents.





Segona. Entrada en vigor

Este decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Alacant, 10 de gener de 2014



El president de la Generalitat,

ALBERTO FABRA PART



El conseller de Governació i Justícia,

SERAFÍN CASTELLANO GÓMEZ





ANNEX I

Reglament de desplegament de la Llei 8/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, per la qual es regulen els organismes de certificació administrativa (OCA)



CAPÍTOL I

Disposició preliminar



Article 1. Objecte

Constituïx l'objecte d'este reglament el desplegament del contingut de la Llei 8/2012, de 23 de novembre, reguladora dels organismes de certificació administrativa (OCA), (endevant Llei 8/2012), així com la regulació específica del registre dels organismes referits.





CAPÍTOL II

Disposicions generals



Article 2. Els col·legis professionals

1. Els col·legis professionals podran constituir-se com a OCA en la seua organització total o constituint un organisme específic dins seu.



2. El col·legi professional que, en el marc del que preveu la Llei 8/2012, es constituïsca com a OCA haura d'especificar de manera indubtable els col·legiats que en formen part, per mitjà de contractació o per qualsevol altre vincle obligacional.



Article 3. El tècnic competent

Als efectes d'allò que s'ha indicat en la Llei 8/2012, es considerarà tècnic competent aquell que, formant part dels mitjans personals de l'OCA i ostentant de les titulacions exigides per la normativa vigent, siga designat per este per a la labor de comprovació, informe i certificació.



Article 4. La firma de la certificació

1. D'acord amb allò que s'indica en l'article 9 de la Llei 8/2012, la firma del certificat emés per l'OCA correspondrà al tècnic que efectue la comprovació i al gerent o màxim responsable d'aquell, entenent per estos últims un gerent tècnic o la persona que exercisca eixa funció.



Als efectes d'este reglament, s'entendrà per gerent tècnic la persona competent i amb experiència que ocupe, d'acord amb l'organigrama de l'entitat constituïda com a OCA, el màxim càrrec de responsabilitat en el seu àmbit tècnic.

2. L'OCA constituït pel col·legi professional designarà la persona o persones que, juntament amb el tècnic competent, hagen de firmar la certificació com a màxim responsable d'aquell.

En este sentit, este màxim responsable haurà de tindre la qualificació i representativitat necessàries per a esta comesa. Estes circumstàncies hauran de ser motivades pel col·legi professional en presentar la documentació exigida per a la inscripció de l'OCA en el registre previst en esta norma.



Article 5. L'assegurança de responsabilitat civil

Amb independència de la forma jurídica que adopten els OCA inscrits en el registre regulat en este reglament, cada un dels organismes esmentats haurà de contractar una assegurança de responsabilitat civil, almenys, per la quantia mínima prevista en l'article 6 de la Llei 8/2012, de manera individualitzada. En este sentit, resultaran vàlides les assegurances contractades de manera col·lectiva, tant si són solidàries com mancomunades o contractades per qualsevol altra modalitat conjunta, sempre que conste una quantia individualitzada per a cada OCA per l'import previst en el precepte referit.



Article 6. El contingut de la comprovació

1. Els supòsits de comprovació referits en l'article 11 de la Llei 8/2012 hauran d'atendre, així mateix, les disposicions de l'article 4 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, quant al compliment de tots els requisits i condicions exigits per la normativa en vigor per a l'obertura dels locals oberts a la concurrència pública.



2. La comprovació efectuada per l'OCA a un establiment públic, activitat recreativa o espectacle públic o a una instal·lació eventual, portàtil i desmuntable haurà d'atendre, als efectes d'informe i certificació, com a mínim, els supòsits indicats en l'annex II d'este decret.





Article 7. Incompatibilitat dels col·legis professionals constituïts com a OCA

1. El col·legi professional que es constituïsca com a OCA, tant en el seu conjunt o com a entitat integrada en estos, no podrà comprovar, informar ni certificar activitats els projectes de les quals hagen sigut visats prèviament pel mateix col·legi.

2. Els col·legiats que, d'acord amb allò que s'indica en l'article 2.2 d'este reglament, formen part dels OCA no podran, en cap cas, elaborar projectes d'activitat, visar-los o efectuar qualsevol altra funció relacionada amb la seua activitat professional que no siguen les de comprovació, informe i certificació previstes en este reglament.





CAPÍTOL III

El Registre d'Organismes de Certificació Administrativa (OCA)



Article 8. Gestió del registre

La gestió del Registre d'Organismes de Certificació Administrativa (OCA) correspondrà a la conselleria competent en matèria d'espectacles.



Article 9. Requisits de la inscripció

1. Per a l'adequada inscripció en el registre serà necessària la presentació de sol·licitud davant de la conselleria competent en matèria d'espectacles. La sol·licitud serà la que figura en l'annex III d'este decret.

A esta sol·licitud caldrà adjuntar la documentació següent:

a) Documents acreditatius de la representativitat del firmant de la sol·licitud quan es tracte de persones jurídiques.

b) Escriptura de constitució, estatuts o document de creació de l'entitat.

c) Còpia compulsada de la pòlissa de l'assegurança de responsabilitat civil per la quantia mínima prevista en l'article 6 de la Llei 8/2012, relativa a la cobertura de les activitats exercides per l'OCA.

d) Relació dels mitjans personals, titulació acadèmica, relació contractual i experiència professional, d'acord amb el que preveu la Llei 8/2012.

e) Declaració sobre la relació d'instal·lacions, equips i elements materials de què disposa l'entitat per a realitzar les seues funcions.

f) Memòria raonada en què s'acredite la suficiència i idoneïtat dels mitjans personals i materials necessaris per al desenrotllament de les funcions indicades segons la classificació de l'OCA sol·licitada.

g) Documentació acreditativa de l'existència de sistemes de qualitat interns relatius a la gestió i control del procediment i de l'actuació de l'OCA.

h) Documentació que certifique l'acreditació atorgada per l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC) per a la realització de comprovacions, informes i certificacions en matèria de contaminació acústica (laboratoris d'assajos acústics in situ per a soroll ambiental i per a edificis i elements constructius).

i) Si és el cas, documentació acreditativa dels acords de contractació amb entitats competents, al seu torn, degudament acreditades per l'ENAC, en matèria de contaminació acústica i/o inscrites en el Registre Integrat Industrial.

j) En el cas dels col·legis professionals, a més de la documentació indicada en els punts a al i i k, document acreditatiu de l'acord adoptat per l'òrgan de govern col·legial corresponent pel qual es designa una persona com a màxim responsable de l'OCA constituït.



k) Si és el cas, abonament de la taxa que es determine en la Llei de Taxes de la Generalitat.

2. Les persones físiques o jurídiques acreditades per l'ENAC que vullguen inscriure's per a efectuar totes les funcions de comprovació, informe i certificació previstes en la Llei 8/2012 i en este reglament podran inscriure's en el registre aportant, juntament amb la documentació indicada en els punts a, b, c, h o i de l'apartat anterior, un certificat o document de l'acreditació per l'ENAC segons la norma UNE-EN ISO/IEC 17020 com a entitats d'inspecció de tipus A d'acord amb el contingut específic previst en esta norma.

3. Quan el sol·licitant vaja a realitzar funcions de comprovació, informe i certificació en l'àmbit de la seguretat industrial, la conselleria competent en matèria d'espectacles verificarà que este figura inscrit en el Registre Integrat Industrial (activitat «organismo de control»).





Article 10. Tramitació de la inscripció en el registre

1. Una vegada presentada la sol·licitud i la documentació a què es referix l'article anterior, la conselleria competent encarregada del registre procedirà al seu estudi.

En el supòsit de documentació incompleta o inexacta, es requerirà la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils procedisca a esmenar els defectes advertits. En defecte d'esmena, l'administració competent procedirà a declarar la inadmissió de la sol·licitud en virtut de resolució motivada.

2. Durant la tramitació del procediment, la conselleria competent podrà demanar la informació que considere oportuna a l'efecte d'efectuar les comprovacions necessàries per a la inscripció vàlida.

3. Una vegada instruït el procediment, la conselleria competent podrà:

a) Estimar la sol·licitud presentada i procedir a la inscripció com a OCA de la persona física o jurídica en el Registre d'Organismes de Certificació Administrativa. A este efecte, se li atorgarà un número d'inscripció en funció de la tipologia de l'OCA, d'acord amb allò que s'indica en l'article 4 de la Llei 8/2012.

b) Desestimar la sol·licitud i denegar la inscripció. La resolució desestimatòria haurà de ser motivada.

4. L'òrgan competent per a autoritzar la inscripció en el registre serà la direcció general amb atribucions en matèria d'espectacles.

5. El procediment per a la inscripció tindrà una duració màxima de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud. El venciment d'este termini sense que s'haja notificat resolució expressa suposarà la desestimació de la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjuí d'allò que s'indica en l'article 42.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



Article 11. Contingut del registre

1. El registre contindrà les seccions següents:

Secció 1: OCA grup A.

Secció 2: OCA grup B.

Secció 3: OCA grup C.

2. Les dades que es troben en el registre estaran subjectes a la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal. Estes dades seran privades, excepte les següents:

a) Denominació, domicili social, CIF i número d'inscripció en el registre.

b) Secció del registre en què es trobe inscrit.

c) Adreça postal, telèfon, fax i adreça de correu electrònic.

d) Nom i cognoms del representant o responsable de l'OCA inscrit.



e) Període de validesa de l'autorització derivada de la inscripció per a exercir les funcions com a OCA.

3. Amb la presentació de la sol·licitud i la documentació per a la inscripció es considerarà que la persona interessada atorga el consentiment perquè les dades indicades puguen ser comunicades a tercers amb la finalitat prevista per al registre.

4. Sense perjuí del que preveu la disposició addicional tercera d'este decret, les persones físiques o jurídiques acreditades per l'ENAC d'acord amb allò que s'indica en l'article 9.2 d'este reglament s'inscriuran en la secció 1: OCA grup A, o en la secció 2: OCA grup B, o en la secció 3: OCA grup C, segons l'abast de l'acreditació atorgada per l'ENAC que, com a mínim, haurà d'acreditar, per a cada una de les categories A, B o C previstes en la norma, el compliment per l'OCA dels mitjans personals i materials, de la quantia de l'assegurança de responsabilitat civil i la resta de condicions exigides en esta normativa, o l'equivalència amb estes.



Article 12. Efectes de la inscripció

La inscripció en el registre tindrà caràcter constitutiu i habilitarà l'entitat per a efectuar les funcions de comprovació, informe i certificació referides en la Llei 8/2012, amb la sol·licitud prèvia la persona interessada o, si és el cas, de la conselleria competent en matèria d'espectacles.



Article 13. Manteniment i actualització del registre

1. La inscripció en el registre tindrà una validesa de cinc anys renovable, llevat que desapareguen les condicions que van motivar esta inscripció. A estos efectes, es considerarà que han desaparegut estes condicions quan es produïsquen les circumstàncies següents:

a) Pèrdua de la capacitat d'obrar o extinció de la personalitat jurídica de la persona física o entitat constituïdes, respectivament, com a OCA.

b) Desaparició o modificació de la capacitació tècnica dels mitjans personals de l'OCA que impedisca efectuar la seua labor d'acord amb la regulació continguda en la Llei 8/2012.

2. Als efectes de la renovació registral, la persona o entitat inscrita haurà d'acreditar davant de la conselleria encarregada del registre, cada cinc anys, el manteniment de les condicions referides en l'apartat anterior. Esta acreditació s'efectuarà per mitjà de la presentació de la documentació referida en l'article 9.1 d'este reglament. El termini per a la dita presentació serà, almenys, d'un mes d'antelació respecte a la data de venciment de la inscripció.

Les persones físiques o jurídiques acreditades per l'ENAC hauran de justificar, juntament amb la documentació referida en l'article 9.2, el manteniment de les condicions que van motivar l'acreditació.

3. Les persones o entitats inscrites hauran de comunicar a la conselleria encarregada del registre, en el termini d'un mes des que es produïsquen, els canvis o modificacions substancials que suposen una variació de les circumstàncies que van motivar la inscripció. A la vista d'estos canvis, la conselleria resoldrà sobre el manteniment o la cancel·lació d'aquella. Estos canvis produiran efectes des del moment de la inscripció.

Es considerarà canvi o modificació substancial tota variació que afecte les condicions indicades en l'apartat 1 d'este article, així com el canvi de titularitat de l'entitat, el tancament o trasllat del domicili social, la variació dels mitjans personals de l'OCA i la modificació del seu objecte o contingut, d'acord amb el que preveuen els articles 9 i 10 de la Llei 8/2012.

4. La conselleria competent mantindrà actualitzat el registre reflectint els canvis que es notifiquen.

Article 14. Cancel·lació de la inscripció

1. Seran causes de cancel·lació de la inscripció, amb audiència prèvia a la persona interessada, les següents:

a) Incompliment de les funcions i obligacions establides en la Llei 8/2012, així com de les condicions específiques que, si és el cas, s'establisquen en la resolució d'inscripció.

b) Falsedat, degudament provada, dels informes evacuats, certificats emesos, dades subministrades o inexactitud reiterada en estes quan amb això es pretenga vulnerar la normativa tècnica en vigor.

c) Divergència entre els informes i/o certificats emesos per l'OCA i les característiques tècniques de l'establiment informat i certificat, quan esta divergència haja sigut constatada per tècnic competent de l'administració local i autonòmica i siga considerada, amb expedient previ, com a susceptible de provocar la cancel·lació per culpa o negligència d'aquell.

d) Desaparició o modificació de la capacitació tècnica dels mitjans personals de l'OCA que impediren efectuar les seues funcions.



e) Extinció de la personalitat jurídica o pèrdua de la capacitat d'obrar.

f) Cessament de l'activitat.

g) Vulneració, degudament provada, de les regles d'incompatibilitat previstes en la Llei 8/2012 i en este reglament.

h) Obstrucció a l'activitat inspectora assenyalada en l'article 17 de la Llei 8/2012.

i) Incompliment sobrevingut dels requisits que van motivar la inscripció.

j) Incompliment de l'obligació indicada en els apartats 2 i 3 de l'article 13 d'este reglament.

k) Declaració o informe de l'ENAC relatiu a la pèrdua de l'acreditació atorgada a la persona física o jurídica inscrita en el registre.



l) Qualsevol altra causa que puga constituir motiu de cancel·lació d'acord amb la normativa en vigor.

2. La cancel·lació s'efectuarà per mitjà d'una resolució motivada de la persona titular de la direcció general competent en matèria d'espectacles, amb audiència prèvia a la persona interessada.

La cancel·lació de la inscripció impedirà a l'OCA la realització de les funcions de comprovació, informe i certificació durant un període mínim de sis mesos i un màxim de cinc anys. Al venciment del termini de cancel·lació que s'establisca, l'OCA podrà instar novament la inscripció en el registre als efectes procedents.

3. La determinació del període a què es referix l'apartat anterior serà establit per l'òrgan competent en funció del que es derive de la tramitació de l'expedient de cancel·lació.

Article 15. Sistemes de qualitat

Les persones físiques o jurídiques que es constituïsquen com a OCA podran, a més de l'obligació indicada en l'article 9.1.g d'este reglament, establir sistemes de gestió de qualitat amb entitats externes degudament acreditades.





ANNEX II

Contingut mínim de l'informe tècnic que han d'emetre els OCA per a l'obertura d'establiments públics i instal·lacions eventuals, portàtils o desmuntables



1. COMPROVACIONS DE CARÀCTER GENERAL

1.1. AVALUACIÓ DE LA SEGURETAT GENERAL

1.1.1. URBANISME

– Informe de compatibilitat urbanística.

1.1.2. EMPLAÇAMENT

– Plànol general de l'emplaçament del local.

– Ubicació del local.

– Justificació de l'espai exterior segur en funció de l'aforament teòric del local.

1.1.3. ALÇÀRIES

– Alçària lliure en zones generals del local.

– Alçària lliure en lavabos.

– Alçària lliure en vestidors.

1.1.4. AFORAMENTS I SUPERFÍCIES

– Justificació de l'aforament amb desglossament per superfícies d'usos diferenciats.

1.1.5. VIES D'EVACUACIÓ

– Recorregut de les vies d'evacuació, longitud i amplària.

– Assignació d'ocupants a les vies d'evacuació fins a espai exterior segur.

– Assignació d'ocupants a cada una de les portes.

– Assignació d'ocupants a passos i corredors.

– Assignació d'ocupants a escales.

– Justificació de l'ample de les portes d'eixida del local en funció de l'aforament.

– Justificació del nombre de portes d'eixida en funció de l'aforament.

– Justificació del nombre de portes en funció de l'alçària d'evacuació.

– Senyalització de les vies d'evacuació.

– Senyalització de portes sense eixida.

– Senyalització de portes d'evacuació.

– Ubicació de les portes i vies d'evacuació.

1.1.6. PORTES

– Amplària de porta de pas.

– Amplària de porta de lavabos de discapacitats.

– Sentit d'obertura de lavabos de discapacitats.

– Sentit d'obertura de portes d'eixida.

– Sentit d'obertura de portes de pas.

– Mecanisme de tancament antipànic en portes d'emergència.

– Mecanisme d'obertura/tancament en portes automàtiques.

– Obstacles en accessos a portes d'eixida (interior/exterior del local).

– Invasió de via pública per l'obertura de portes d'evacuació.

– Amplària lliure de l'abatiment de les portes (neteges, eixides, accés escales, corredors...).

1.1.7. ESCALES

– Ubicació.

– Nombre en funció del local/aforament.

– Amplària en funció de l'aforament teòric.

– Nombre d'escalons per tram.

– Nombre màxim d'escalons.

– Nombre mínim d'escalons.

– Dimensionament d'escalons.

– Dimensionament de replans.

– Dimensionament de replans intermedis.

– Pilots en la senyalització d'escalons.

– Passamans laterals.

– Passamans intermedis en funció de la seua amplària.

– Bandes antilliscants en els escalons. Resistència al lliscament (relliscabilitat).

– Franja de paviment visual i tàctil en els replans de planta en l'arrancada dels trams.

1.1.8. RAMPES

– Pendents en funció de l'itinerari.

– Amplària.

– Dimensionament dels trams horitzontals intermedis.

– Dimensionament dels trams horitzontals en canvi de sentit.

– Protecció de desnivells.

1.1.9. CORREDORS

– Amplària lliure.

– Dimensió de l'ample de corredors en funció de l'evacuació de l'aforament previst i la hipòtesi de bloqueig més desfavorable.

– Senyalització de la via d'evacuació.

– Obstacles.

– Escalons aïllats.

1.1.10. LAVABOS

– Lavabos independents per sexes.

– Lavabos separats de la resta del recinte.

– Dimensions en funció de l'ús.

– Nombre d'aparells sanitaris en funció de l'aforament.

– Urinaris en els lavabos d'hòmens.

– Ventilació.

1.1.11. BARRERES ARQUITECTÒNIQUES

– Lavabos adaptats per a mobilitat reduïda.

– Lavabo adaptat amb accés dins d'un itinerari practicable.

– Dimensions en funció de nivell d'accessibilitat.

– Espai horitzontal lliure de l'abatiment de portes de lavabos adaptats, a un costat i a l'altre de la porta.

– Accés frontal al lavabo.

– Accessos laterals a l'inodor.

– Distància a paret o a obstacle de l'inodor en lavabo adaptat.

– Fons mínim fins a la vora frontal de l'inodor.

– Desnivell en la via d'evacuació practicable per mitjà de rampes.

– Pendents de les rampes en funció de la seua longitud i del nivell d'accessibilitat.

– Dimensions interiors de plataformes remuntadores d'escales.

– Dimensions de la zona d'embarcament/desembarcament de la plataforma remuntadora d'escales.

– Dimensions dels ascensors en funció del nivell d'accessibilitat.



– Tipus i amplària de la porta de cabines d'ascensor.

– Dimensions dels accessos a l'ascensor dins d'un itinerari adaptat.



– Dimensions en la zona d'embarcament/desembarcament de plataformes elevadores o remun-tadores d'escales.

– Dimensions de la plataforma elevadora o remuntadora d'escales.

– Ubicació dels comandaments d'accionament en la plataforma elevadora o remuntadora d'escales.

1.1.12. PREVENCIÓ I PROTECCIÓ CONTRAINCENDIS

– Justificació de la combustibilitat de materials de decoració, construcció i mobiliari.

– Justificació de l'estabilitat i resistència al foc del local.

– Justificació de la càrrega tèrmica.

– Justificació de la compartimentació dels sectors d'incendis.



– Justificació de la compartimentació dels sectors d'incendis en funció del risc.

– Justificació de la sectorització d'incendis en les instal·lacions.

– Dotació d'extintors, eficàcia i distàncies entre les ubicacions.

– Dotació de sistema de detecció d'incendis i senyal d'alarma.

– Justificació de la necessitat d'instal·lació de boques d'incendis.

– Justificació de l'equipament de les boques d'incendi.

– Distàncies entre les Boques d'Incendis Equipades (BIE).

– Justificació de la necessitat d'hidrants exteriors.

– Justificació de la necessitat de disposició de depòsit d'aigua com a garantia de subministrament per a la instal·lació de protecció contraincendis.

– Justificació de la necessitat d'instal·lació automàtica d'extinció.



– Justificació de la necessitat d'instal·lació automàtica d'extinció en cuines.

– Justificació de la necessitat d'instal·lació automàtica d'extinció en centres de transformació integrats.

– Justificació de la dotació de columna seca.

1.1.13. SEGURETAT D'ÚS

– Farmaciola amb la dotació adequada.

– Relliscabilitat dels paviments.

– Senyalització dels elements transparents.

– Proteccions verticals.

1.2. CONTROL ACÚSTIC

– Supervisió de l'estudi acústic d'acord amb la normativa en vigor.



– Mesurament de la capacitat d'aïllament dels elements constructius separadors amb altres locals.

1.3. SEGURETAT INDUSTRIAL

1.3.1. ASCENSORS

– Justificació de la disposició d'ascensor d'emergència en funció de l'alçària d'evacuació.

1.3.2. INSTAL·LACIONS ELÈCTRIQUES (CAL COMPROVAR EL COMPLIMENT DE LA ITC BT 28 DEL RBT)

– Projecte compost per memòria i càlculs luminotècnics i pla de l'esquema unifilar, així com pla de la instal·lació elèctrica amb indicació de tots els punts de llum, les lluminàries d'emergència i senyalització, quadros generals i línies d'alimentació, etc.

– Presentació del projecte davant de l'òrgan competent.

– Potència instal·lada.

– Subministrament complementari (de socors o de reserva).

– Tubs de canalització.

– Circuits independents en sales de públic. Nombre.

– Nivell lluminós de l'enllumenat ordinari.

– Diferencials i magnetotèrmics d'enllumenat i força.

– Alimentació dels servicis de seguretat (ascensors, protecció contra incendis, enllumenat d'emergència, etc.).

– Enllumenat d'emergència: de seguretat (d'evacuació i d'ambient o antipànic).

– Ubicació de les lluminàries d'emergència i senyalització.

– Nivell lluminós de l'enllumenat d'emergència.

– Contracte de manteniment de les instal·lacions subscrit amb empresa instal·ladora.

1.3.3. INSTAL·LACIONS TÈRMIQUES (RITE)

1. Instal·lació de ventilació:

– Sistema de renovació d'aire viciat (zona de públic, lavabos i vestidors).

– Conductes (materials, diàmetre, traçat i pas a través de sectors d'incendi).

– Característiques dels ventiladors (cabal necessari).

– Situació d'entrada d'aire i punt d'abocament de l'aire viciat (exterior o pati d'illa de cases).

– Sistema de recuperació d'energia.

2. Instal·lació d'extracció-depuració de fums i olors (cuines):



– Punts d'abocament:

· A fatxada exterior (distàncies mínimes).

· A coberta (altura ximenera i recorregut de conductes).

– Filtres.

– Sistema d'extinció d'incendis.

3. Instal·lació de climatització.

1.3.4. ALTRES CONTINGUTS MÍNIMS QUE DETERMINE LA NORMATIVA SECTORIAL EN LA MATÈRIA.

2. COMPROVACIONS ESPECÍFIQUES D'ESPECTACLES PÚBLICS, ACTIVITATS RECREATIVES I ESTABLIMENTS PÚBLICS

2.1. – SALES DE JOCS, CIBER I SALES RECREATIVES

– Nombre de màquines en funció de la superfície útil.

– Ubicació de les màquines, distribució i distàncies.

– Franja paral·lela al frontal de les màquines, lliure i sense obstaculitzar corredors i vies d'evacuació.

– Superfície útil mínima.

– Eixida en galeries comercials.

– Aforament.

– Justificació de la cota sobre rasant de la situació de les dependències accessibles pel públic.

– Alçària lliure en la zona de públic.

– Amplària de les portes d'accés.

– Nombre d'extintors i la seua ubicació.

– Tipus d'extintors.

– Nombre d'aparells sanitaris.

– Traçat de les vies d'evacuació, longituds i amplàries.

– Obstacles en les vies d'evacuació.

– Nombre d'extintors mòbils.

– Nombre d'aparells sanitaris.

2.2. ACTIVITATS I ESPECTACLES AMB ESPECTADORS

– Justificació de la resistència mínima de càrrega de la superfície de l'escenari.

– Justificació de les característiques i condicionaments de la caixa escènica, d'acord amb el que establix el CTE DB-SI.

– Separació dels camerinos per sexes.

– Dotació en els camerinos de ventilació, enllumenat i emergències.



– Ubicació dels camerinos, separats de l'escena però pròxims.



– Alçària dels camerinos.

– Superfície mínima dels camerinos.

– Dotació de lavabos, penja-robes, armariets o armaris, espill, tocador i cadires en els camerinos.

– Dotació de lavabos diferenciats per sexes per a artistes.

– Senyalització i numeració dels seients en el pati de butaques.

– Dimensionament de les butaques i pas entre files.

– Dimensions i característiques dels seients en grades i pas lliure entre files.

– Pendent del pati de butaques.

– Pendent de les grades.

– Amplària i alçària dels vomitoris.

– Justificació de la ubicació dels vomitoris.

– Justificació de les solucions constructives en el desenrotllament dels vomitoris (escalons, rampes, angles, arestes o altres elements) que eviten riscos davant d'una evacuació.

– Justificació de l'evacuació de les llotges.

– Baranes o barreres de protecció transversals en escales i rampes.



– Barana en primera fila de la grada i justificació de la seua alçària i resistència a l'espenta.

2.3. CASINOS I BINGOS

– Justificació de l'aforament.

– Justificació de l'aforament en el cas de sales complementàries.

– Justificació de superfícies mínimes i màximes.

– Unitat de producció autònoma d'energia elèctrica d'entrada automàtica en servici als casinos.

– Servicis obligatoris de bar i restaurant als casinos.

– Superfície mínima de zones de joc als casinos.

2.4. PLACES DE BOUS

– Accessos en el lloc del seu emplaçament.

– Façanes a vies públiques o espais oberts aptes per a circulació rodada.

– Justificació de la resistència al punxonament del sòl del terreny en relació amb les càrregues que han de suportar les places portàtils.

– Justificació de l'aforament.

– Justificació de les vies d'evacuació i assignació de l'aforament a estes.

– Diàmetre o perímetre mínim/màxim de l'arena.

– Alçària mínima de la barrera.

– Disposició d'estrep en la barrera.

– Nombre i disposició dels refugis.

– Alçària de la contrabarrera.

– Instal·lació dels pals de subjecció de les barreres.

– Nombre, composició i disposició de portes grans en les barreres.

– Alçària, composició, estat de conservació i disposició de barrots verticals o muntants en les places portàtils.

– Amplària del corredor.

– Disposició de refugis en l'interior del corredor.

– Justificació de les dimensions, resistència mecànica i mesures de seguretat dels corrals.

– Nombre, dimensions i justificació de la solidesa dels corrals.



– Nombre i dotació dels lavabos situats en zones accessibles i separats per sexes.

– Justificació de la resistència al pes propi i a la sobrecàrrega d'ús mínima establida per als elements horitzontals en les places portàtils.



– Justificació de la resistència a l'espenta mínima establida en les places portàtils.

– Justificació de la resistència dels elements de delimitació de l'arena.

– Justificació de l'amplària de les portes, vomitoris i escales d'accés i evacuació.

– Disposició d'una porta en el tancament del recinte de fàcil accés al servici medicoquirúrgic.

– Justificació del nombre màxim de seients en cada fila entre dos passos transversals o radials i amplària mínima d'estos.

– Dimensions dels seients i ample de pas entre les files de les localitats.

– Nombre màxim de files entre dos passos longitudinals o circulars.



– Disposició i alçària de les baranes de seguretat en pas i llocs amb perill de caigudes.

– Pas longitudinal o circular situat a nivell de l'arrancada de l'escala d'eixida de la graderia.

– Disposició i altura de la barana o element de protecció en la primera fila de la graderia.

2.5. CIRCS

– Corredor de separació entre grades i llotges o tribunes de davant. Amplària.

– Justificació de l'aforament.

– Distribució de seients i corredors en les grades.

– Dimensions mínimes dels seients en les grades.

– Numeració dels seients.

– Pas lliure entre els seients.

– Nombre i dimensionament de les portes d'eixida i de pas.

– Vies d'evacuació.

– Justificació del sistema d'obertura en el tancament de lona vertical per a la configuració de les eixides d'espectadors, lliures d'obstacles.



– Senyalització de les eixides.

– Justificació de resistències i reacció al foc dels materials de construcció, acabat, decoració i mobiliari.

– Acreditació de les resistències i reacció al foc.

– Separació de seguretat entre les instal·lacions i dotacions annexes i la zona d'espectacles.

– Disposició de les instal·lacions i dotacions annexes en compartiments estables al foc 90 minuts.

– Ubicació de les gàbies dels animals allunyats de la zona de recorregut i estadadelpúblic.

2.6. PISCINES

. Tipus de piscines (cobertes i descobertes)

Vas

– Tipus (xapoteig, recreació/polivalent, esportiva, utilització múltiple).

– Superfície de làmina d'aigua.

– Superfície d'estada de públic.

– Aforament teòric.

– Construcció i condicionament.

– Material del fons i parets.

– Pendents.

– Canvis de profunditat.

– Desaigüe.

– Entrada d'aigua de la xarxa.

– Sistema de depuració en funció de la superfície del vas.

– Sistema per a conéixer el volum d'aigua tractada i renovada.

– Profunditat (infantils, xapoteig resta de piscines).

– Senyalització de la profunditat.

Andana o platja

– Material de revestiment.

– Amplària.

– Construcció.

– Superfície.

Barreres de protecció (accés a xiquets no controlats)

– Alçària.

– Característiques.

Vestidors

– Diferenciats per sexes.

– Dotació de lavabos en funció de l'aforament: dutxes, lavabos, inodors, urinaris.

– Eliminació de barreres arquitectòniques.

– Vestuari en àrea de vestidors.

– Dispositiu de ventilació adequat.

Instal·lacions annexes

– Recinte per a l'emmagatzematge de productes químics.

– Flotadors salvavides: nombre, corda, ubicació i distribució.

– Escales d'accés al vas: nombre, ubicació, material de què estan fetes, profunditat, escalons i mecanismes per a utilització per minusvàlids.

– Dutxes: nombre, ubicació, material de la base, desaigüe directe a xarxa i tipus de dutxa.

– Canaló o rentapeus circumdant al vas.

– Trampolins i palanques: material inoxidable i antilliscant, accessos proveïts de barana de seguretat.

– Lliscadors: material inoxidable llis (sense puntes ni solapes), ubicació, senyalització zona de caiguda.

– Farmaciola de fàcil accés, senyalitzada i amb dotació mínima.

– Telèfon/Sistema de comunicació sense fil.

.En piscines cobertes

– Renovació constant de l'aire en el recinte.

– Humitat relativa mitjana.

– Volum d'aire.

– Temperatura ambient.

– Temperatura de l'aigua.

. Determinació del nombre de socorristes necessari.

Mapa web