Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2022, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es fan públiques la bases i la convocatòria del procés selectiu per a la contractació de personal laboral fix de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9508 de 10.01.2023
Número identificador:  2022/12930
Referència Base de Dades:  000183/2023
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions



RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2022, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es fan públiques la bases i la convocatòria del procés selectiu per a la contractació de personal laboral fix de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC) en els llocs de treball d'operador de càmera muntador i operadora de càmera muntadora (convocatòria 12/2022), torns general, diversitat funcional i diversitat funcional Intel·lectual, corresponent a l'oferta pública d'ocupació de la SAMC per a 2020. [2022/12930]



En execució de l'oferta pública d'ocupació per a 2020 de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC), publicada en el DOGV 8986 de 30 de desembre, en la qual s'inclouen 43 places d'operador de càmera muntador i operadora de càmera muntadora (grup C), de les quals 1 està reservada a persones amb diversitat funcional física, sensorial o psíquica, i 1 a persones amb diversitat funcional intel·lectual, el Consell Rector va acordar en la seua reunió de 27 de desembre de 2022 aprovar la convocatòria pública d'aquestes places així com les bases que hauran de regir el procediment selectiu, tot això en virtut de les competències que li atorga l'article 46.5 de la Llei 6/2016, de 15 de juliol, del Servei Públic de Radiodifusió i Televisió d'Àmbit Autonòmic, de Titularitat de la Generalitat, així com l'article 8. f) del Reglament Orgànic i Funcional del Consell Rector, publicat per Resolució d'11 de gener de 2017, del president de Consell Rector (DOGV 7960, 18.01.2017).

Les bases de la convocatòria han sigut negociades amb la representació dels treballadors i treballadores en el marc de l'Acord subscrit entre l'SAMC i la representació del seu personal per a regular els processos selectius de l'oferta d'ús de 2020, d'acord amb el que es preveu en el III Acord de la Mesa de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental, de 31 de juliol de 2018.

I per tot això, d'acord amb el que es preveu en l'article 4.2.c del citat Reglament Orgànic i Funcional del Consell Rector, resolc:



Primer

Convocar el procés selectiu 12/2022 per a la contractació de personal laboral fix de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC) en llocs de treball d'operador de càmera muntador i operadora de càmera muntadora, corresponents a l'oferta pública d'ocupació de l'SAMC per a 2020 (DOGV 8986, 30.12.2020).



Segon

Aquest procés selectiu es regirà pel que es disposa en les següents bases:



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal laboral fix, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 43 llocs d'operador de càmera muntador i operadora de càmera muntadora (grup C), dels quals 1 se reserva per a persones amb diversitat funcional física, sensorial o psíquica i 1 a persones amb diversitat funcional intel·lectual. Les característiques dels llocs, segons la relació de llocs de treball de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació publicada en el DOGV número 9495, de 22.12.2022, es detallen en l'Annex I.

1.2. Els llocs de cadascun dels torns de diversitat funcional que queden sense cobrir s'acumularan a l'altre torn de diversitat funcional. En el cas que, després d'aquesta acumulació quedaren fins i tot vacants, s'acumularan al torn general.

Així mateix, els llocs del torn general que queden sense cobrir s'acumularan al torn de diversitat funcional física, sensorial o psíquica. En el cas que, després d'aquesta acumulació quedaren fins i tot vacants, s'acumularan al de diversitat funcional intel·lectual.







2. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, amb caràcter general, serà necessari complir els següents requisits:

a) Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea li siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Així mateix, i amb independència de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en els quals siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret. Amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses.

b) Edat: tindre 16 anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació.

c) Titulació: Estar en possessió de títol oficial de batxillerat o títol oficial de tècnic superior o equivalent, o bé, certificat de professionalitat de nivell 3, en la família d'imatge i so. Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, en el seu cas, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



d) Idiomes: Certificat de nivell B1 de coneixements de valencià.



e) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

f) Habilitació: no haver sigut separada o separat del servei d'una administració pública o òrgan constitucional o estatutari mitjançant expedient disciplinari, ni trobar-se en inhabilitació per a ocupacions o càrrecs públics per sentència judicial ferma, ni haver sigut acomiadada disciplinàriament de manera procedent per la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació ni la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional física, sensorial o psíquica aquelles persones aspirants que, complint els requisits anteriors, posseïsquen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació.

2.3. Podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional de tipus intel·lectual aquelles persones aspirants que, complint els requisits previstos en l'apartat 2.1, posseïsquen una discapacitat d'origen intel·lectual (límit/lleu o moderada) de grau igual o superior al 33 %. El compliment d'aquest requisit haurà de ser acreditat mitjançant certificació de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite la discapacitat de tipus intel·lectual en el grau exigit.

2.4. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.5. L'ens convocant podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.





3. Presentació de sol·licituds

3.1. Els qui desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'emplenar i presentar la sol·licitud per via electrònica a través del formulari habilitat en el portal d'Ocupació Pública de la seu electrònica de la Generalitat http://sede.gva.es (accés mitjançant el cercador d'ocupació pública, descripció: 12/2022-CVMC).

Els sistemes d'identificació i signatura admesos per a realitzar la presentació de la sol·licitud seran DNIe, Certificat electrònic i Cl@ve Permanent.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels següents passos:

a) L'emplenament del formulari en línia

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent

c) El registre electrònic de la sol·licitud

3.2 . El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3.3 . Si una incidència tècnica degudament acreditada impossibilitara el funcionament ordinari dels sistemes, l'òrgan convocant podrà acordar l'ampliació del termini de presentació de sol·licituds o l'emplenament i presentació per un altre mecanisme.

3.4. Les dades personals recollides en la sol·licitud d'admissió seran tractades amb l'única finalitat de la gestió de les proves selectives i les comunicacions necessàries per a això. El nom, cognoms i número del document d'identitat es publicarà en la forma que determina la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



3.5. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només poden modificar-les dins del termini establit per a la presentació de sol·licituds mitjançant la presentació d'una segona sol·licitud. A aquest efecte, en el cas d'existir dos o més sol·licituds d'una mateixa persona presentades dins del termini, només serà vàlida l'última.



4. Adaptació per a persones amb diversitat funcional

4.1. Les persones que, a conseqüència de la seua diversitat funcional, presenten especials dificultats per a la realització de les proves selectives, podran requerir en el formulari de sol·licitud les adaptacions i els ajustos raonables de temps i mitjans oportuns de les proves del procés selectiu, indicant el o els tipus de diversitat funcional que es té (física, psíquica, sensorial) així com el tipus de mesures que precisen, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita d'entre les següents:

a. Eliminació de barreres arquitectòniques

b. Taula adaptada a la cadira de rodes.

c. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'aportar obligatòriament, certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i la necessitat d'ampliació de temps.

d. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

e. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

f. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

g. Unes altres, especificant quals en la casella corresponent.

4.2. A la vista d'aquesta sol·licitud, l'òrgan tècnic de selecció establirà les adaptacions necessàries per a la realització de les proves.

4.3. Les persones que participen en el procés selectiu mitjançant el torn de diversitat funcional intel·lectual disposaran d'una ampliació del temps de realització les proves d'un 50 % sense necessitat d'aportar la documentació referida en el punt c de l'apartat 4.1.



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 18 euros, els quals hauran de ser abonats a través del mateix tràmit telemàtic de presentació de la sol·licitud.

5.2. Estan exemptes del pagament dels drets d'examen les persones que es troben en alguna de les següents circumstàncies:

a) Ser membre d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Ser víctima d'actes de violència sobre la dona, acreditant aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Tindre reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent.

d) Trobar-se en situació d'exclusió social acreditada per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.



5.3. S'aplicarà una bonificació del cinquanta per cent de l'import de la taxa en els casos que la persona aspirant siga membre d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general.

5.4. En els casos d'exempció o bonificació dels drets d'examen, haurà d'adjuntar-se la documentació justificativa escanejada en el formulari de presentació electrònica.

5.5. En el cas que, d'acord amb el que es preveu en la base 3.5, una persona presentara dins de termini una segona sol·licitud que anul·lara l'anterior, perquè se li mantinguen com a abonats els drets d'examen satisfets en la primera sol·licitud, haurà de fer-ho constar en la segona, triant en l'apartat «Drets d'examen» l'opció «Ja pagat» i introduint com a «Justificació no pagament drets d'examen» la referència del registre de la primera sol·licitud.

5.6. Fora dels casos previstos en els dos apartats anteriors, la falta d'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant.



6. Admissió de sol·licituds

6.1. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, es publicarà, de la manera en què s'estableix en la base 13.1, la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves distingint, en el seu cas, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional.

6.2. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació a què es refereix la base anterior.

6.3. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, es publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses a la realització de les proves així com la data, el lloc, l'hora de començament del primer exercici i l'ordre de crida.





7. Òrgan tècnic de selecció

7.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, estarà compost per un president o presidenta, un secretari o secretària i dos vocals, així com els seus respectius suplents, designats per resolució de la Sotssecretaria de Presidència de la Generalitat entre el personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques que ocupen places amb requisits de formació i funcions assignades que siguen equivalents o similars als establits per a les places objecte de la convocatòria.

7.2. La relació nominal de les persones que integren l'òrgan tècnic de selecció serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves.

7.3. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció l'aplicació i interpretació de les bases del procés selectiu, la determinació concreta del contingut de les proves, la qualificació del aspirants, tant en la fase de l'oposició com en la de concurs, la validació i signatura de les llistes així com de les operacions que puguen ser encomanades a col·laboradors i/o a empreses expressament contractades per a dur a terme determinades parts del procés, i, en general, l'adopció de les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives. Li correspon, així mateix, el trasllat a l'òrgan convocant de la informació que aquest necessite per a emetre i publicar les resolucions pertinents.

7.4. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent.

7.5. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves, podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportuns.

7.6. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor actuaran sotmesos a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i no podran haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria.



8. Procediment de selecció

8.1. El procediment de selecció és el de concurs oposició, que consta d'una fase d'oposició de caràcter obligatòria, eliminatòria i prèvia a la fase de concurs, i d'una fase de concurs també obligatòria. La puntuació final màxima assolible serà de 100 punts, dels quals 60 correspondran a la fase d'oposició i 40 a la fase de concurs.



8.2. Fase d'oposició

8.2.1. La fase d'oposició consistirà en dos exercicis obligatoris sobre les matèries recollides en l'Annex II i la primera serà eliminatòria respecte de la segona. El primer exercici tindrà un valor de 24 punts (40 % de la fase d'oposició) i el segon un valor de 36 punts (60 % de la fase d'oposició).

8.2.2. El primer exercici del torn general i del torn per a persones amb diversitat funcional de tipus físic, sensorial o psíquic consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 75 preguntes tipus test de caràcter teòric i pràctic sobre les matèries recollides en el temari, 18 d'aquestes preguntes correspondran al bloc de temes 1 i 57 preguntes al bloc 2. Dins de cada bloc, el contingut de les preguntes guardarà relació proporcional amb la distribució de les matèries del temari. Les preguntes es formularan amb quatre respostes alternatives de les que només una serà la correcta. El temps de realització màxim de la prova serà el determinat per l'òrgan tècnic de selecció. Per a superar l'exercici serà necessari l'obtenció de 12 punts dels 24 màxims possibles. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, mentre que les contestacions en blanc no puntuaran ni penalitzaran. Per a obtindre la puntuació de l'exercici es restarà del nombre d'encerts el nombre d'errors dividit per 3, i el resultat es convertirà en puntuació mitjançant el càlcul proporcional en el qual el 100 % d'encerts suposen 24 punts.



Hauran de contestar-se també 2 preguntes de reserva del bloc 1 i 6 preguntes del bloc 2, que només es valoraran en cas d'anul·lació de preguntes. Les preguntes de reserva tindran un número d'ordre en cada bloc i s'empraran, només en el nombre necessari i pel seu ordre, per a substituir les preguntes anul·lades en cadascun dels blocs.

8.2.3. El primer exercici del torn per a persones amb diversitat funcional intel·lectual serà el previst en el punt 8.2.2 amb les particularitats que es disposarà d'un 50 % més de temps de realització i que per a superar-ho serà necessari un total de 10 punts dels 24 totals.



8.2.4. El segon exercici consistirà en dues proves de tipus pràctic les característiques del qual, criteris de valoració i requisits per a superar-lo es detallen en l'Annex III.

8.3. Fase de concurs

8.3.1. Consistirà en la valoració per part de l'òrgan tècnic de selecció, d'acord amb el barem que figura en l'Annex IV, dels mèrits al·legats per les persones aspirants que hagen superat els dos exercicis de la fase d'oposició. A aquest efecte, aquestes persones disposaran del termini de 15 dies hàbils previst en la base 10.1 per a la presentació dels mèrits que consideren.

8.3.2. Els mèrits computables seran els obtinguts fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

8.3.3. La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 40 punts, distribuïts d'acord amb el que s'estableix en el barem.

8.4. Puntuació final del concurs oposició

8.4.1. La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases (màxim de 100 punts). A continuació es configuraran les llistes que procedisquen, d'acord amb els llocs oferits, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en elles coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

8.4.2. Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la puntuació més alta obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat es dirimirà per la puntuació més alta obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats. En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení. Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades i aquest ordre s'iniciarà per la lletra F, (segons RESOLUCIÓ de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, publicada en DOGV 8473, 28 de gener).

8.4.3 Les persones aspirants que, havent optat per les vacants reservades a persones amb diversitat funcional de tipus físic, sensorial o psíquic, tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per aspirants del torn ordinari, i no hagueren obtingut vacant en la quota de reserva de diversitat funcional, s'inclouran pel seu ordre de puntuació en el torn ordinari.



9. Desenvolupament de les proves de la fase d'oposició

9.1. El primer exercici de la fase d'oposició no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de tres mesos a comptar des de la data de la publicació de la present convocatòria i es durà a terme en el lloc, data i hora que s'establisca en la publicació de la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, havent de mediar un termini no inferior a 15 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

9.2. L'anunci per a la celebració del segon exercici haurà de ser publicat amb almenys 48 hores d'antelació.

9.3. Les persones aspirants seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el seu dret dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.



9.4. Si alguna de les persones aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'una situació degudament acreditada d'embaràs de risc o part, la seua situació en el procés selectiu quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de la fase que haja quedat ajornada i no podrà ser demorar-se aquesta si es vulnera el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció, i la realització de la prova ajornada haurà de tindre lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

9.5. Abans de l'inici de cada exercici, i quan ho considere convenient el personal col·laborador o l'òrgan tècnic de selecció durant el seu desenvolupament o en la recollida després de la finalització de la prova, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, en el seu cas, de l'exemplar per a la persona interessada, de la sol·licitud d'admissió a les proves.

9.6. En les proves de caràcter escrit l'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i seran anul·lats tots aquells exercicis que continguen alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.



9.7. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'òrgan tècnic de selecció o del personal col·laborador durant la celebració de la prova, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de la prova, per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent i podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga l'incident.

9.8. En finalitzar la correcció de cadascun dels exercicis de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat, torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que es disposa en la base 8. Les persones aspirants podran presentar les reclamacions o sol·licituds de revisió que estimen procedents dins dels 5 dies hàbils posteriors a la publicació.



10. Desenvolupament de la fase de concurs

10.1. Finalitzats els exercicis de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista amb la qualificació final de les persones que han superat aquesta fase en cadascun dels torns per ordre de puntuació i els concedirà un termini de 15 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació, per a presentar, per via electrònica a través del formulari habilitat una autobaremació dels seus mèrits acompanyada de la documentació que els acredite.

10.2. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista provisional de les puntuacions de la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem i concedirà un termini de 5 dies hàbils perquè les persones aspirants puguen formular al·legacions en relació amb la baremació.

10.3. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista definitiva amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs.



11. Finalització del procés selectiu. Elecció i adjudicació de llocs



11.1. Juntament amb la llista definitiva amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, prevista en la base 10.3, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la proposta de relació de persones que han superat el concurs oposició amb la puntuació final establida d'acord amb el que es preveu en la base 8.4.1. En cap cas podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats. Les persones interessades disposaran d'un termini de 5 dies per a formular al·legacions a aquesta proposta.

11.2. Transcorregut el termini d'al·legacions i vistes aquestes, l'òrgan tècnic de selecció elevarà la proposta de relació de persones que han superat el concurs oposició a la Presidència de la CVMC, qui dictarà resolució definitiva que es publicarà en el DOGV i en els mitjans previstos en la base 13. La resolució contindrà la llista de persones aprovades, ordenades per puntuació de major a menor amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat, torn d'accés i puntuació final obtinguda. Aquesta relació definitiva d'aprovats esgota la via administrativa, i els interessats poden interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició o bé, interposar recurs contenciós administratiu.



11.3. Les persones que hagen resultat seleccionades hauran de presentar la documentació original que els siga exigida per a acreditar el compliment dels requisits d'admissió a les proves que van ser al·legats en la sol·licitud, així com, si escau, el grau i tipus de discapacitat i les causes justificatives d'exempció o bonificació del pagament de taxa. El termini per a la presentació de la documentació serà de 15 dies hàbils comptats a partir de la publicació de la relació definitiva d'aprovats.



11.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa indicada, o que d'aquesta es dedueix que els falta algun dels requisits exigits, perdran el dret a ser contractades, i quedaran anul·lades totes les actuacions del procés respecte d'elles, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Adjudicació de llocs i contractació laboral

12.1. Finalitzat el procés selectiu s'oferiran a les persones que l'hagueren superat, sense depassar el nombre de places de la convocatòria, tots els llocs vacants descrits en l'Annex I. En primer lloc, triaran llocs les persones que hagen superat el procés mitjançant el torn de diversitat funcional intel·lectual en l'ordre determinat per la puntuació obtinguda en el concurs oposició. La resta de llocs s'adjudicaran segons la preferència formulada pels altres aspirants atesa en l'ordre determinat per la puntuació obtinguda en el concurs oposició.



12.2. Les persones seleccionades seran contractades per la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació mitjançant contracte de treball indefinit, de caràcter fix i, en tot cas, sotmesos al règim establit en l'Estatut dels Treballadors i al conveni col·lectiu que estiga vigent en el moment de la contractació.

12.3. La incorporació al lloc de treball estarà condicionada i subjecta al compliment del règim d'incompatibilitats de conformitat amb la normativa vigent aplicable.

12.4. Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi haja renúncies de les persones seleccionades abans de la presa de possessió, o en el cas que aquesta no fora possible, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció, una relació complementària de les persones que estiguen a continuació de les proposades per a la seua contractació com a personal laboral fix.



13. Publicacions, comunicacions i informació durant el procediment

Al llarg del procés selectiu, tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del seu desenvolupament es publicaran en el portal d'ocupació pública de la seu electrònica de la Generalitat http://sede.gva.es (accés mitjançant el cercador d'ocupació pública, descripció: 12/2022-CVMC) i en apartat de selecció de personal de la pàgina web de la CVMC (https://www.cvmc.es/seleccio-de-personal). Així mateix, totes les comunicacions entre l'òrgan convocant o l'òrgan tècnic de selecció i els opositors relatives al procés selectiu es realitzaran a través del tràmit telemàtic obert a aquest efecte en el citat portal.





14. Borsa d'ocupació

14.1. En acabar el procés selectiu, es constituiran borses d'ocupació d'àmbit provincial amb les persones aspirants que, havent participat en les proves selectives en els termes que es detallen en l'apartat següent, no obtinguen cap lloc de treball. A aquest efecte, en la sol·licitud d'admissió en les proves selectives haurà d'indicar-se l'opció per a integrar-se en tots els àmbits territorials de les bosses, en només en algun o alguns d'aquests o per no integrar-se en cap bossa. Les bosses es constituiran per a aquelles províncies en les quals hi haja llocs de la categoria en la relació de llocs de treball.

14.2. Podran formar part de les bosses els que hagen participat en el procés selectiu i que complisquen algun dels següents requisits:

a) El personal que haja aprovat algun exercici dins del procés.



b) El personal de la CVMC o la SAMC amb contracte laboral temporal en la categoria convocada, sempre que hagen fet alguna de les proves i aquesta haja sigut qualificada per damunt del 0, encara que no n'hagen superat cap. Amb les mateixes condicions, podrà integrar-s'hi el personal que haja prestat serveis en l'extinta RTVV en categories amb funcions anàlogues a les de la categoria convocada.

14.3. L'ordre de prelació en les bosses serà el següent:

1r) Persones que hagen aprovat tots els exercicis de la fase d'oposició del procés selectiu sense haver obtingut plaça, ordenades conforme a la suma de les puntuacions de les fases d'oposició i concurs.



2n) Persones que hagen aprovat algun exercici de la fase d'oposició del procés selectiu corresponent, ordenats per la puntuació resultant de la suma de la qualificació obtinguda en els exercicis de la fase d'oposició i els punts resultants de la valoració dels mèrits previstos per a la fase de concurs, segons el que s'estableix en l'Annex III d'aquesta convocatòria.

3r) Persones que s'integren en la bossa en virtut del que es preveu en l'apartat b del punt 2, ordenats d'acord amb la puntuació resultant de la suma de la qualificació de l'exercici realitzat i els punts de la valoració dels mèrits previstos per a la fase de concurs, segons el que s'estableix en l'Annex III d'aquesta convocatòria.

14.4. En acabar el procés selectiu, si hi ha persones amb les condicions previstes en l'ordinal 1r de l'apartat 3 d'aquesta base, es constituirà automàticament una bossa amb elles. En el termini dels 6 mesos següents a la finalització del procés selectiu s'haurà de procedir a completar, si escau, aquesta bossa amb la baremació del personal inclòs en els ordinals 2n i 3r del mateix apartat 3. En el cas que en finalitzar el procés selectiu no hi haja persones amb les condicions previstes en l'ordinal 1r, en el mateix termini de 6 mesos des de la finalització del procés, s'haurà de constituir la bossa amb la baremació del personal inclòs en els ordinals 2n i 3r de l'apartat 3.

14.5. El règim de funcionament de les bosses quant al sistema de crida, conseqüències del rebuig del lloc oferit, efectes del cessament o la renúncia del lloc exercit i qualsevol altra incidència relacionada serà el que estiga previst en el conveni col·lectiu d'aplicació i, en defecte d'això, el que determine la comissió de seguiment de borses.



De conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8.3, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició o bé plantejar directament recurs contenciós administratiu, atenent els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant del Consell Rector en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant del jutjat contenciós administratiu de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra la present resolució es realitzaran mitjançant la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Burjassot, 28 de desembre de 2022.– La vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector: Mar Iglesias García.





Annex I

Descripció dels llocs inclosos en la convocatòria



Denominació Operador/a Càmera Muntador/a

Funcions Operar i preparar, amb les condicions específiques que siguen necessàries, cambres i equips.

Operar també amb els equips d'estudis i platós.

Ocupar-se de l'enregistrament complet, enregistrament de so i adaptació de la il·luminació.

Conéixer i gestionar l'edició digital d'imatges..

Grup C

Retribucions complementàries 14 E030







Annex II

Temari operador/a càmera muntador/a



Bloc 1

1. Constitució Espanyola: Títol Preliminar (arts 1 a 9). Títol I capítols primer i segon (arts. 10 a 38) L'elaboració de les lleis (arts 81 a 92) El govern i l'administració (arts. 97 a 107). Organització territorial de l'Estat (arts 137 a 142 i 153 a 158).

2. Organització de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana (Títol III). Competències de la Comunitat Valenciana en matèria de radiodifusió i televisió (art.56).

3. La Llei del Consell (Llei de la Generalitat 5/1983): Composició, atribucions i funcionament del Consell (capítols I, II i III del Títol II); consellers i conselleries (Capítol IV del Títol II). Organització i estructura del sector públic instrumental de la Generalitat en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'Hisenda Pública, del sector instrumental i de subvencions (Capítol I del Títol I i Títol IX).

4. La Llei general de la comunicació audiovisual (Llei 13/2022, de 7 de juliol): disposicions generals (Tit. Preliminar). Principis generals de la comunicació audiovisual (Tit I). El servei públic de comunicació audiovisual (Capítol I del Títol III). La prestació del servei públic de comunicació audiovisual autonòmic (articles 72, 73 i 74)



5. Llei de la Generalitat Valenciana 1/2006 del sector audiovisual: disposicions generals i organització administrativa del sector audiovisual en la Comunitat Valenciana. El Consell de l'Audiovisual de la Comunitat Valenciana: naturalesa, àmbit d'actuació i funcions (capítols I i II de la Llei de la GV 10/2018, de 18 de maig, de creació del Consell de l'Audiovisual).

6. Llei 6/2016, de 15 de juliol, de la Generalitat, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, de Titularitat de la Generalitat

7. El Llibre d'estil de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació: Part A (Deontologia i pràctica periodística).

8. Llei orgànica 3/2007 per a la igualtat efectiva de dones i homes: títols Preliminar (Objecte i àmbit) i I (El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació) i articles 51, 73, 74 i 75. Llei 9/2003 de la Generalitat per a la igualtat entre dones i homes. El Pla d'Igualtat de la CVMC i la SAMC.



Bloc 2

1. Llum i composició cromàtica

• Diversos tipus de llum.

• Llum blanca i espectre visible. Colors primaris i complementaris.



• Colors càlids i freds. Simbologia dels colors.

• Harmonització dels colors. Contrast i equilibri.

• Sistemes de color. Proporcions cromàtiques.



2. Òptica

• Reflexió i refracció. Absorció. Dispersió. Difracció. Polarització.



• Lents i espills. Formació d'imatges.

• Distància focal. Angle de visió.

• Lluminositat. Diafragma i nombre F. Nombre T.

• Cercles de confusió, profunditat de camp i profunditat de focus.



• Objectius. Classes d'objectius: focal fixa i focal variable (zoom), multiplicadors, macros.

· Filtres i porta filtres òptics: Neutres, correctors de temperatures de color, difusors, efectes especials. Polaritzadors. Aberracions de les lents.



• Relació entre la longitud focal i el format de cambra.



3. Il·luminació

• Fonts d'il·luminació. Intensitat lumínica. Flux lluminós.

• Lluentor o luminància. Unitats i conceptes fotomètrics. Mesurament de la llum, fotòmetres, control de la intensitat i escala tonal.

• Característiques tècniques dels equips d'il·luminació. Tipus de projectors. Llums i accessoris. Relació d'il·luminació. Relació de contrast.

• Solucions tècniques i operatives en la il·luminació de programes de televisió d'enregistrament pla a pla i multicàmera.

• Il·luminació en una escena (llum ambient, llum principal, llum de farciment, contrallum, llum de fons).

• Control de l'aspecte visual de la il·luminació en la imatge posterior al registre.



4. So per a equipament ENG

• Principis bàsics: Naturalesa del so; característiques: intensitat, to, timbre, velocitat.

• Longitud d'ona, freqüència i propagació.

• Recursos tècnics: Micròfons. Utilització i classes; enregistrament i reproducció, mesura i control del senyal, nivell microfònic i de línia.



5. Principis bàsics sobre senyals i formats de televisió:

• Senyal analògic i digital.

· Formats de vídeo digital, especificacions tècniques.

• Alta definició HD, UHD i 4K. Alt rang dinàmic HDR. Alta captació de quadre HFR

• Monitoratge de la imatge de TV



6. Tecnologia de la càmera de vídeo (I):

• Tipus de càmera de vídeo. ENG, EFP.

• Objectius: Tipus, característiques, funcions

• Suports de cambra: Manuals i remots, Sistemes d'estabilització.



• Sensors i senyal: CCDs i CMOS. Grandàries. Resolució espacial i temporal. Rang dinàmic. Profunditat de color. Espai de color.

• Sistemes d'enregistrament: formats, mostreig, compressió i suports d'emmagatzematge.







7. Tecnologia de la càmera de vídeo (II):

• So: micròfons, sistemes inalambrics, suports, monitorat, registre i enregistrament per a ENG i producció lleugera.

• Il·luminació: equipament per a ENG i producció lleugera PEL.

• Filtres i accessoris de càmera

• Càmeres robotitzades, integrades PTZ.

• Motxilles per a enviaments de notícies i directes: Tipus i usos.



8. Operació de la càmera de vídeo (I):

• Ajustos bàsics de la càmera i òptica. Mètodes de mesurament per a l'ajust de cambra EFP i ENG. Colorimetria aplicada i ajust de cambres.



• Captació de so ENG: selecció d'equipament, col·locació i ajustos



• Il·luminació ENG: Selecció d'equipament, col·locació, mesurament i ajustos



9. Operació de la càmera de vídeo (II):

• Ajustos de la cambra en producció lleugera PEL.

• Operació de cambra en entorns de realitat augmentada AR, virtual VR i mixta

• Operació amb suports de cambra. A mà, al muscle, trípode, pedestal, dollies, grues amb operador, grua fixa i telescòpica al capdavant calenta, steadicam.

• Cures i manteniment de la cambra



10. Edició de vídeo

• Conceptes bàsics d'edició lineal, A/B Roll, mescladors de vídeo i mescladors de so.

• Sistemes d'edició offline i en línia.

• Sistemes de postproducció en servidors de vídeo

• Codi de temps i edició multicàmera.

• Gestió de projectes i importació/exportació d'arxius.



11. Teoria del muntatge

· Realització i muntatge. Elements de puntuació.

· Ordre de plans. Duració dels plans.

· Freqüència i ritme de corts en el muntatge.

· Estils d'edició segons el gènere i el target del programa

· Sincronització de l'edició amb la música o el so.

· Edició creativa.



12. Llenguatge audiovisual:

• Composició de la imatge fixa i en moviment.

• Moviments de càmera i òptics

• Continuïtat visual. Raccord. Eix d'acció. Seqüències

• Coordinació amb realització. Guió tècnic.

• Realització a una càmera i produccions multicàmera.



13. Teoria de la informació audiovisual

• Tractament visual i operativa dels diferents tipus de programes: Ficció, no ficció, informatius, directes, documentals…

• Preparació, equipament i operativa per a les situacions de treball: plató, esdeveniments esportius, rodes de premsa, zones de conflicte, reportatge improvisat, entrevistes, enquestes, musicals…



14. Normes de prevenció de riscos associades a les tasques d'operació de càmera.





Annex III

Exercici pràctic operador/a càmera muntador/a



Donada una càmera professional, fer les següents accions:

1. Identificar, explicar i operar els elements de la càmera i dels seus accessoris sobre els quals li pregunte l'OTS. (6 punts)

2. Muntar els diversos elements de la càmera i els seus accessoris, establir connexió les diferents entrades i eixides i posar en funcionament. (6 punts)

3. Fer els ajustos de la càmera que se li sol·liciten, a partir d'unes condicions determinades d'il·luminació i posada en escena i gravar les imatges. (12 punts)

4. Fer enquadraments d'imatge sobre diferents composicions estàtiques i en situacions de moviment i gravar les imatges. (12 punts)

Per a la superació d'aquest exercici serà necessari l'obtenció de 18 punts dels 36 possibles i no haver sigut qualificat amb un 0 en cap dels apartats. En el cas de les persones que participen mitjançant el torn de diversitat funcional intel·lectual, per a la superació d'aquest exercici serà necessari l'obtenció de 15 punts dels 36 totals i no haver sigut qualificat amb un 0 en cap dels apartats.





Annex IV

Barem fase de concurs



En la fase de concurs es valoraran els mèrits que seguidament s'especifiquen amb la seua puntuació, calculada sobre el total de 40 punts que correspon a l'aquesta fase:



A) Experiència (30 punts màxim):

Es valorarà el temps de serveis efectius prestats en:

a) Llocs de treball d'operador/a càmera muntador/a, o equivalents per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals públics d'àmbit autonòmic de la Generalitat Valenciana, posteriors a la Llei 6/2016, de 15 de juliol: 0,20 punts per mes complet treballat. Dins d'aquest apartat s'inclou l'experiència en llocs de treball com a cap, sempre que s'hi haguera accedit a través de les bosses d'operador/a càmera muntador/a.

b) Llocs de treball d'operador/a càmera muntador/a o equivalents per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals del sector públic d'àmbit autonòmic o nacional diferents dels previstos en l'apartat anterior: 0,15 punts per mes complet treballat.



c) Llocs de treball d'operador/a càmera muntador/a, o equivalents per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals públics de qualsevol altre àmbit diferent dels anteriors: 0,12 punts per mes complet treballat.

d) Altres llocs de treball d'operador/a càmera muntador/a, o equivalents per assimilació de funcions: 0,10 punts per mes complet treballat.



e) Llocs de treball de la CVMC i SAMC, o del grup de l'antiga RTVV que pertanguen categories diferents a la convocada: 0,01 punts per cada mes complet treballat, fins a un màxim de 2,5 punts

Es considera que són llocs equivalents a l'efecte de la valoració de l'experiència els llocs de les següents categories de l'antiga RTVV:





· Operador de càmera

L'experiència professional se acreditarà, si escau, mitjançant la presentació dels següents documents:

1. Els treballs dins del sector públic s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicencia fiscal o IAE on s'acrediten el o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.





B) Formació (10 punts màxim):

a) Es valorarà el coneixement del valencià, fins a un màxim de 5 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, conformement al següent:

a1 . Nivells de coneixement de valencià superiors a l'exigit com a requisit per a aquesta convocatòria. Es puntuarà exclusivament el nivell més alt obtingut, d'acord amb la següent escala:

• B2: 2 punts

• C1: 3 punts

• C2: 4 punts

a2. Certificat de llenguatge en els mitjans de comunicació: 1 punt

. Certificat de llenguatge administratiu: 1 punt

b) Coneixement d'idiomes estrangers i altres llengües oficials de l'Estat, diferents de les dues oficials en la Comunitat Valenciana: Es valorarà, un màxim de 4 punts, el nivell més alt del que s'estiga en possessió en cada idioma d'acord amb la següent graduació referida als nivells del Marco Comú Europeu de Referència (MERC):

• A2: 0,5 punts

• B1: 1 punt

• B2: 2 punts

• C1: 3 punts

• C2: 4 punts

No es valorarà com a mèrit el nivell d'idioma que s'exigisca com a requisit d'accés en una determinada convocatòria.

Només es tindran en compte els títols, diplomes i certificats que s'ajusten al MERC i que hagen sigut expedits per les escoles oficials d'idiomes, o equivalents, com també els títols, diplomes i certificats expedits per universitats i altres institucions públiques o privades espanyoles i estrangeres, de conformitat amb el sistema de reconeixement de competències en llengües estrangeres que establisca l'autoritat educativa corresponent. A aquest efecte, es consideraran vàlids els títols, diplomes i certificats reconeguts per l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'Annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors de l'Annex aprovades per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

c) Altres titulacions: per la possessió addicional de titulació acadèmica oficial superior a l'exigida en la convocatòria o d'unes altres titulacions del mateix nivell: 1,5 punts per títol, excloent la titulació comptabilitzada com a requisit per a accedir al procés selectiu, fins a un màxim de 3 punts.

d) Cursos de formació i perfeccionament: es valoraran els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat directament amb l'actualització dels coneixements que s'han de tindre en el lloc de treball que s'ha d'ocupar, i sempre que es tracte de cursos homologats per centres de formació d'institucions públiques del sector audiovisual o reconeguts per les administracions públiques, com també per les universitats i el centre de formació del grup de l'antiga RTVV o per la CVMC i les seues societats, fins a un màxim de 5 punts d'acord amb la distribució següent:



• Duració de 15 hores: 0,2 punts

• Durada entre 16 i 75 hores: 0,5 punts

• Durada entre 76 i 100 hores: 1 punt

• Duració de més de 100 hores: 2 punts, més 0,02 punts per cada hora que supere les 100 hores.

Mapa web