Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 31/2022, de 23 de novembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, de modificació de l'Ordre 3/2020, de 7 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, sobre selecció i nomenament de personal interí per a cobrir llocs dels cossos de metges i metgesses forenses, gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia en la Comunitat Valenciana, per la qual incorpora procediments excepcionals de selecció de personal interí.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9481 de 30.11.2022
Número identificador:  2022/11176
Referència Base de Dades:  010781/2022
 



ORDRE 31/2022, de 23 de novembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, de modificació de l'Ordre 3/2020, de 7 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, sobre selecció i nomenament de personal interí per a cobrir llocs dels cossos de metges i metgesses forenses, gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia en la Comunitat Valenciana, per la qual incorpora procediments excepcionals de selecció de personal interí. [2022/11176]



PREÀMBUL



L'Ordre 3/2020, de 7 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, sobre selecció i nomenament de personal interí per a cobrir llocs dels cossos de metges forenses, gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia en la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, Ordre 3/2020), regula la selecció i el nomenament de personal interí per a cobrir llocs de personal funcionari dels cossos generals al servei de l'Administració de justícia a la Comunitat Valenciana.



En estos moments i a causa de diverses circumstàncies, com el molt rellevant nombre de jubilacions, les incapacitats temporals, les substitucions, la creació de nous òrgans, els llocs vacants, o l'increment dels plans de reforç motivats per l'elevada càrrega de treball que suporten els òrgans de l'Administració de justícia, agreujada per la situació derivada de la pandèmia originada per la covid-19, s'aconsella afegir procediments excepcionals de selecció per a disposar d'integrants per a donar cobertura a les necessitats actuals de provisió de llocs desocupats, quan no existisquen aspirants disponibles en les borses corresponents a cada cos.

Per això, es considera necessari modificar l'Ordre 3/2020, incloent-hi procediments excepcionals per a la selecció de personal interí.



El projecte d'elaboració de l'ordre s'ha adequat als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica i eficiència previstos en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així, la seua adequació al principi de necessitat i eficàcia es justifica en els paràgrafs anteriors. Respecte al principi de proporcionalitat i eficiència, la regulació dels procediments és la imprescindible per a atendre la necessitat de donar cobertura a les necessitats actuals de provisió de llocs desocupats, quan no existisquen aspirants disponibles en les borses corresponents a cada cos, sense imposar noves obligacions o càrregues administratives a les persones aspirants. Quant al principi de seguretat jurídica, s'ha generat un marc jurídic integrat en el text normatiu de l'Ordre 3/2020, de 7 de febrer, amb un llenguatge clar, facilitant el seu coneixement i comprensió.



Durant la tramitació d'aquesta ordre s'ha donat audiència al Consell General del Poder Judicial i s'ha procedit de conformitat amb l'informe d'aquest òrgan.

En virtut de les competències atribuïdes per l'article 28, lletra c) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, l'article 489 de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, segons la redacció que en fa la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, amb la negociació prèvia amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Justícia, i oït el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,



ORDENE



Article únic

Inclusió d'una nova disposició addicional en l'Ordre 3/2020, de 7 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, sobre selecció i nomenament de personal interí per a cobrir llocs dels cossos de metges i metgesses forenses, gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia a la Comunitat Valenciana.

1. Es renumera la disposició addicional «Única. Increment de la despesa», que passa a ser «Primera. Increment de la despesa».

2. S'inclou una nova disposició addicional, la segona, en l'Ordre 3/2020, de 7 de febrer, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, sobre selecció i nomenament de personal interí per a cobrir llocs dels cossos de metges forenses, gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia a la Comunitat Valenciana, amb la redacció que figura en l'annex.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Increment pressupostari

L'aprovació d'aquesta ordre no comporta increment de despesa en els pressupostos de la Generalitat.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Esta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 23 de novembre de 2022



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





ANNEX



«Segona. Procediments excepcionals per a la selecció de personal interí.

1. Quan per raons d'urgència siga necessari cobrir algun lloc, no existisquen aspirants disponibles en les borses corresponents a cada cos general o especial, i mentre no es constituïsquen noves borses, la direcció general competent en matèria de justícia podrà actuar conforme als següents procediments:

a) S'oferirà a les persones integrants de borses d'ocupació temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària, pel sistema de baremació, tenint en compte els mèrits indicats en l'article 8, podent reduir en la convocatòria el temps de serveis prestats exigit en l'article 3.3.f de la present ordre, amb els següents límits:



– Per al cos d'auxili judicial, almenys 6 mesos de serveis prestats en este cos.

– Per als cossos de tramitació i gestió processal i administrativa, 1 any de serveis prestats en el cos al qual es pretén accedir.



– Per a tots els cossos generals, 2 anys acumulatius en qualsevol d'aquests.

b) Subsidiàriament, quan no siga possible demorar la cobertura del lloc fins a la constitució de la borsa específica i extraordinària a què es refereix l'apartat anterior, o no existisquen aspirants disponibles en esta, s'oferirà a les persones que hagen superat algun exercici o prova de l'oposició en l'últim procés selectiu al cos a què aspira, encara que este procés no haguera finalitzat. En la llista resultant, que s'ordenarà de major a menor puntuació obtinguda de la suma dels exercicis o proves de la fase d'oposició, s'integraran automàticament les persones que s'hagen presentat en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



En cas d'empat, s'aplicaran els criteris regulats en la convocatòria del procés selectiu de la qual deriva la llista.

2. Per als cossos especials (metges forenses, facultatius, tècnics especialistes i ajudants de laboratori), i en el supòsit de no trobar-se persones aspirants segons els anteriors procediments excepcionals, la direcció general competent en matèria de justícia, amb una comunicació prèvia a la Comissió de Seguiment de Borses, sol·licitarà a les oficines de Labora una relació de persones que reunisquen els requisits generals exigits en l'art. 6 d'aquesta ordre. Les persones candidates presentades seran seleccionades tenint en compte els mèrits recollits en l'article 8.



3. La convocatòria i les llistes resultants es regiran pel que es disposa en l'article 5 de l'ordre.

4. Per a ser admeses, les persones candidates hauran de complir els requisits generals d'accés establits en l'article 6 d'aquesta ordre.



5. S'aplica als integrants de les borses i llistes resultants el que es preveu en els articles 17, 18 i 19.

6. El cessament de les persones aspirants seleccionades per estos procediments no implicarà la seua integració en les borses ordinàries.

Mapa web