Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 21 d'octubre de 2021, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen beques per a la realització de pràctiques professionals en centres i serveis de biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9208 de 04.11.2021
Número identificador:  2021/10754
Referència Base de Dades:  010106/2021
 



RESOLUCIÓ de 21 d'octubre de 2021, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen beques per a la realització de pràctiques professionals en centres i serveis de biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat. [2021/10754]

La Generalitat està fortament compromesa a potenciar la formació de persones joves llicenciades o graduades. És per això que, en el marc de la política dirigida a la integració, millora i especialització de persones titulades universitàries que han finalitzat els estudis en dates recents, la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport convoca la concessió de beques amb la finalitat de completar la seua formació i l'especialització professional dins de l'àmbit de l'Administració pública valenciana.



Amb aquesta finalitat, la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, mitjançant l'Ordre 63/2016, de 3 d'octubre (DOGV 7889, 06.10.2016), va aprovar les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de les biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat.

Després de diferents edicions de beques de pràctiques professionals en la Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques s'ha demostrat que aquestes ofereixen una oportunitat formativa per a les persones graduades quan finalitzen els seus estudis. Facilita a les persones que hi participen un valuós instrument per a complementar els coneixements teòrics adquirits durant la seua formació acadèmica i enriquir-los mitjançant la col·laboració amb els i les professionals de l'Administració, dels quals poden aprendre no sols nous coneixements teòrics, sinó també la manera de portar-los a terme mitjançant la participació en les tasques que realitzen.

Les beques convocades per mitjà d'aquesta resolució no han de ser notificades a la Comissió Europea, ja que no recullen els requisits de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, segons disposa el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, perquè, pel que fa a la qualitat de la persona beneficiària i l'objecte d'aquestes, no hi ha cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionat amb l'oferta de béns i serveis, per la qual cosa no afecten la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres i tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions.



Per això, i per raó de l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, resolc:



Primer. Objecte de la convocatòria

Convocar per a l'any 2022, en règim de concurrència competitiva, les beques regulades per l'Ordre 63/2016, de 3 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en centres i serveis de biblioteques i arxius de la Generalitat (DOGV 7889, 06.10.2016).

La convocatòria s'ha d'ajustar al que disposen l'Ordre 63/2016 i el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Segon. Modalitats, nombre, substitucions per vacants i organisme en què s'efectuaran les pràctiques

1. Es convoquen 15 beques per a la realització de pràctiques professionals en centres i serveis de biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat.

2. Les persones beneficiàries de les beques realitzaran les seues pràctiques a:

A) Alacant:

– Biblioteca Pública de l'Estat d'Alacant (1 beca).

– Arxiu Històric Provincial d'Alacant (1 beca).

B) Castelló de la Plana:

– Biblioteca Pública de l'Estat de Castelló (1 beca).

– Arxiu Històric Provincial de Castelló (1 beca).

C) Orihuela:

– Biblioteca Pública de l'Estat d'Orihuela (1 beca).

– Arxiu Històric Provincial d'Orihuela (1 beca).

D) València:

– Biblioteca Pública de l'Estat de València (1 beca).

– Arxiu del Regne de València (1 beca).

– Arxiu Històric de la Comunitat Valenciana (2 beques).

– Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques de la Direcció General de Cultura i Patrimoni (5 beques).

3. En les sol·licituds, les persones aspirants han d'optar per sol·licitar només un apartat: A) Alacant, B) Castelló de la Plana, C) Orihuela, o D) València.

4. En cas que, assignades les beques, es produïsca una vacant, s'acudirà a la borsa de reserva de la modalitat corresponent d'acord amb l'Ordre 63/2016.



Tercer. Requisits que han de tindre les persones sol·licitants

1. Les persones que sol·liciten participar en la convocatòria han de complir els requisits següents, establits en la base segona de l'Ordre 63/2016, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

a) No ser major de 35 anys.

b) Estar en possessió del títol de grau en Informació i Documentació o de diplomatura en Biblioteconomia i Documentació o llicenciatura en Documentació o del títol universitari oficial de grau equivalent, d'acord amb els plans d'estudi vigents o titulats superiors amb el mòdul de nivell III de Tècnic/a Especialista en Biblioteconomia, Arxivística i Documentació, o titulació equivalent, expedits o homologats per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen passat més de cinc anys des de la seua obtenció.

c) No haver sigut beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

d) No trobar-se sotmesa a les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud.

e) Disposar de cobertura sanitària.

f) Complir les obligacions que siguen aplicables segons la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

2. No podran optar a aquestes beques les persones que, en el moment de publicar-se la convocatòria, ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca que s'està gaudint o que queden menys de dos mesos per a la seua finalització.



Quart. Finançament i dotació econòmica

1. La present convocatòria de subvencions es realitza pel procediment de tramitació anticipada d'expedients de despesa, previst en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. La quantia de l'import global màxim estimat destinat a finançar les beques és de 216.000 euros, a càrrec de l'aplicació pressupostària 09.03.01.452.10, capítol IV, línia de subvenció S8108000, dels pressupostos de la Generalitat de 2022 i 2023, segons el desglossament següent:

Import any 2022: 201.600 euros.

Import any 2023: 14.400 euros.

Tant la concessió de les beques com els imports per a finançar-les corresponents a les anualitats de 2022 i 2023 estan supeditats a l'existència de crèdit adequat i suficient en les corresponents lleis de pressupostos de la Generalitat.

3. Una vegada aprovada i publicada l'esmentada llei de pressupostos, per resolució del conseller d'Educació, Cultura i Esport, es donarà publicitat a la línia pressupostària concreta i a l'import global màxim definitiu destinat a la concessió de les subvencions previstes en la present convocatòria, en cas que aquest import siga superior a la dotació que per a la línia esmentada figura en els paràgrafs anteriors.



4. Aquestes beques tindran una dotació inicial per l'exercici 2022 de 1.088,43 euros mensuals bruts cadascuna, de conformitat amb el que disposa l'article 17 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, quant a la fixació de la quantia d'aquestes beques, així com de l'increment anual d'aquesta quantia, en aplicació dels increments global previst cada any per a la despesa del sector públic valencià en la llei de pressupostos. Sobre aquest import caldrà fer la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la cotització corresponent a la Seguretat Social, d'acord amb el que estableix l'article 4 de l'Ordre 63/2016, que va aprovar les bases reguladores.



Les quantitats pagades no tenen, en cap cas, el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

En cas de pròrroga de les beques, la quantia procedent serà l'aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.2 del Decret 132/2009, que estiga vigent en aquest període.

L'import de la beca es pagarà mensualment, amb el certificat previ del tutor o tutora de les pràctiques del becari o becària, en el qual es faça constar que s'han realitzat les activitats encarregades d'acord amb la finalitat que justifica la concessió de la beca.



Cinqué. Duració de la beca i pròrroga

1. La realització de les beques començarà en la data que s'indique en la resolució de concessió; en tot cas, no pot ser anterior a l'1 de febrer de 2022, i tindran una duració de dotze mesos.

La no incorporació injustificada d'un becari o becària en la data indicada en la resolució de concessió s'interpretarà com una renúncia a la beca concedida. En aquest cas es podrà concedir una nova beca a la persona candidata que corresponga segons la borsa de reserva per a substitucions que es cree a aquest efecte, o es podrà deixar deserta.

2. El període de duració es podrà prorrogar sense necessitat d'una nova convocatòria per un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que hi haja la disponibilitat pressupostària en el següent pressupost anual de la Generalitat i l'exercici de l'activitat que s'efectua així ho requerisca o aconselle.



Sisé. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les persones que aspiren a obtindre les beques han de presentar, exclusivament per via electrònica, la sol·licitud, que inclou un currículum, en model normalitzat.

Es presentarà una sol·licitud per cada una de les beques que se sol·licite. Per a això han d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), a través de l'apartat de serveis en línia, i han de buscar el tràmit de sol·licitud de la beca dissenyat a aquest efecte, o accedir-hi directament a través de l'adreça d'internet https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=20332. Per a presentar-la, cal disposar de la signatura electrònica mitjançant algun dels sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat (https//sede.gva.es) que s'indiquen. En aquest tràmit hauran d'emplenar el currículum que forma part de la sol·licitud de forma completa, per tal d'indicar tots i cada un dels mèrits que les persones aspirants entenguen que puguen ser avaluables segons l'Ordre 63/2016 i aquesta convocatòria, a fi d'obtindre una suma total que serà l'autobaremació inicial automàtica dels mèrits al·legats. En cas que una mateixa persona presente més d'una sol·licitud per a la mateixa modalitat, només es tindrà en compte l'última presentada i s'arxivaran les anteriors.

3. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable mitjançant la qual la persona que el presenta manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques, que posseeix la documentació que així ho acredita i que queda a disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció oportuns. Respecte de la declaració responsable, cal ajustar-se al que disposa l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Igualment, l'esmentat formulari de sol·licitud inclou una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions.

5. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es pot acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica. A l'efecte del còmput de terminis, és vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. La recepció en un dia inhàbil s'entén efectuada en la primera hora del primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els inclosos en el calendari de dies inhàbils de la seu electrònica de la Generalitat.



6. La persona que sol·licita la beca pot fer el seguiment de la tramitació de la beca accedint a la sol·licitud electrònica i seleccionant el tràmit de consulta de beca.

7. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques, sense perjudici d'una possible impugnació, implica l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases de la convocatòria.



Seté. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

1. Juntament amb la sol·licitud i el currículum presentats no s'ha d'adjuntar cap documentació, amb la finalitat de reduir càrregues administratives a les persones interessades.

2. Sols aportaran la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits al·legats en el currículum les persones que siguen convocades a la realització de l'entrevista o quan els ho requerisca la comissió de valoració corresponent.

La documentació acreditativa ha de ser:

a) Títols oficials exigits per a la beca que se sol·licita, mencionats en l'article 2 d'aquesta resolució. En el supòsit que estiga tramitant-se l'expedició del títol, pot presentar-se un certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent, juntament amb el rebut del pagament de les taxes corresponents.

b) Expedient acadèmic compulsat, amb la nota mitjana oficial.

c) Qualsevol altre document que acredite els mèrits al·legats en el currículum. En cas que la comissió avaluadora requerisca l'acreditació d'algun dels requisits, i no siguen acreditats en el termini que s'establisca en el requeriment efectuat, la persona quedarà exclosa del procés selectiu, després de la indicació de les inexactituds observades. Els mèrits no suficientment acreditats no seran tinguts en compte a l'efecte de la valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.





Huité. Barem aplicable

Es valoraran exclusivament els mèrits recollits en la sol·licitud i aquests seran valorats d'acord amb els criteris establits en l'article 7 de l'Ordre 63/2016, de 15 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que s'indiquen a continuació:



1. En la convocatòria regulada per aquestes bases es tindran en compte els següents criteris de valoració, amb la ponderació que s'estableix:



A. Expedient acadèmic.

En aquest apartat la valoració màxima serà de 13 punts. S'inclouen els següents aspectes de valoració:

A.1. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, que donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts.

Quan la ponderació estiga feta amb una puntuació 0-4, s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, amb què s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.

A.2. Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió. En aquest subapartat la puntuació màxima serà de 3 punts:

– Doctor: 2 punts.

– Altres llicenciatures o graus: 1 punt.

– Altres diplomatures: 0,50 punts.

A.3. Atés que la convocatòria estarà dirigida a persones graduades, llicenciades, diplomades i tècniques superiors de mòdul de nivell III indistintament, la diplomatura es valorarà en 0,25 i la llicenciatura o el grau en 0,50 punts.



B. Coneixements de valencià

La puntuació màxima serà d'1 punt. Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb la següent escala i puntuant-se exclusivament el nivell més alt acreditat:

– Superior: 1,00 punt.

– Mitjà: 0,75 punts.

– Elemental: 0,50 punts.

– Oral: 0,25 punts.



C. Coneixement d'idiomes de la Unió Europea.

La puntuació màxima que es podrà obtindre per al conjunt dels idiomes i cursos acreditats serà d'1 punt.

Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts.

Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat, de conformitat amb el que estableix el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en Llengües Estrangeres. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per un títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.2, no es podrà computar també en aquest apartat. En cap cas es puntuaran en aquest subapartat els cursos de valencià.



D. Coneixements addicionals.

D.1. Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts. Es computaran 0,10 punts per cada mes complet treballat.

D.2. Cursos de formació directament relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, d'acord amb l'escala següent:

a) De 200 o més hores, 3,00 punts.

b) De 100 o més hores, 2,00 punts.

c) De 75 o més hores, 1,50 punts.

d) De 50 o més hores, 1,00 punt.

e) De 25 o més hores, 0,50 punts.

f) De 15 o més hores, 0,20 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts. En cap cas es puntuaran en aquest apartat els cursos de valencià i d'idiomes.



E. Entrevista/prova.

Es realitzarà una entrevista que es valorarà amb un màxim de 6 punts.



F. Altres mèrits.

En aquest apartat la puntuació màxima serà d'1 punt.

– Títol de màster universitari, directament relacionat amb l'objecte de la beca, que complisca els requisits de l'article 15 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials: 1 punt.

2. En cas d'empat entre dues persones aspirants a una beca, primarà en la llista d'atorgament de beques o en la llista d'espera la persona aspirant que haja obtingut més punts en l'expedient acadèmic personal (apartat A del barem); en cas de persistir l'empat, es primarà l'aspirant amb més puntuació en l'apartat D del barem; si encara així persisteix l'empat, es primarà l'aspirant amb més puntuació en l'apartat B del barem.



Nové. Comissió avaluadora i procés de selecció

1. Per a l'examen de les sol·licituds de beca i l'elaboració de les oportunes propostes es constituirà una comissió avaluadora, que estarà formada per les persones membres que s'estableixen en l'article 6 de les bases reguladores.

2. La comissió avaluadora es reunirà dins dels 15 dies hàbils següents a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La selecció de tots els becaris i becàries s'ordenarà provisionalment d'acord amb la puntuació obtinguda en l'autobaremació inicial, que s'obtindrà automàticament quan les persones sol·licitants òmpliguen el currículum, basant-se en el barem establit en l'article seté de les bases reguladores, i publicarà un llistat provisional, ordenat segons la puntuació obtinguda per totes les persones aspirants.

3. Aquest llistat provisional es publicarà durant 10 dies hàbils en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, en l'apartat corresponent a aquest procediment, termini en què es podran fer les al·legacions pertinents, que es dirigiran a la comissió avaluadora. Tant aquesta com les successives publicacions s'efectuaran en el mencionat mitjà.



4. En la llista provisional publicada, la comissió avaluadora indicarà entre les persones candidates que obtinguen la millor puntuació el nom d'aquelles que hauran de presentar la documentació requerida per a la seua comprovació i baremació definitiva, i els indicarà que, si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud.

5. Després de fer aquesta baremació definitiva dels mèrits personals, la comissió avaluadora publicarà la llista de les puntuacions i atorgarà un termini de 10 dies hàbils per a al·legacions i convocarà la realització d'una entrevista.

6. Transcorregut el termini d'al·legacions assenyalat anteriorment i feta l'entrevista, es donarà per finalitzat el procés de selecció i la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies, elaborarà una proposta de resolució que contindrà la relació de beneficiaris i beneficiàries, així com una borsa de reserva constituïda per les persones aspirants que no resulten adjudicatàries de les beques, prioritzada per ordre de puntuació, per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi. Així mateix, s'inclourà una relació de les persones aspirants les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades, i s'indicaran les causes que hagen motivat la denegació.

En tot cas, la comissió avaluadora s'ha d'ajustar al procés de selecció que es detalla en l'article 6 de l'Ordre 63/2016.



Deu. Resolució, notificació i publicitat

El termini màxim per a resoldre i notificar aquesta convocatòria és de tres mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb l'article 9 de l'Ordre 63/2016, de 15 de novembre, que regula aquesta convocatòria; això sense perjudici de l'ampliació del termini en els termes que preveu la legislació sobre el procediment administratiu comú. La publicació d'aquesta resolució produirà efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb els articles 40 i 43 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la informació corresponent s'inserirà en la seu electrònica de la Generalitat i en el web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



Onze. Drets i obligacions de les persones beneficiàries. Pèrdua del dret de pagament i reintegrament

Són els que estableixen el Decret 132/2009 i l'Ordre 70/2016, de 15 de novembre, especialment en les bases segona, dotzena, tretzena, catorzena i setzena. Les persones beneficiàries de la beca han de fer les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, distribuïdes segons organitze qui exercisca de tutor o tutora. La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la beca pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió. Es produirà la pèrdua del dret a cobrament i reintegrament segons disposa l'article 14 de l'Ordre 63/2016, i de conformitat amb la Llei 38/2003, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer.





Dotze. Règim normatiu europeu

Tenint en compte el caràcter d'aquestes ajudes i el fet que van dirigides a un col·lectiu que no exerceix cap activitat econòmica, queden excloses de l'aplicació del principi d'incompatibilitat amb el Mercat Comú, formulat en l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, i no n'és, per tant, obligatòria la notificació a la Comissió Europea, de conformitat amb l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.



Tretze. Obligacions de la persona beneficiària

Són obligacions de la persona beneficiària les establides en l'article 10 de l'Ordre 63/2016, de 3 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de les biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat.



Catorze. Obligacions de l'entitat concedent

Són obligacions de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport les establides en l'article 11 de l'Ordre 63/2016, de 3 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de les biblioteques i arxius gestionats per la Generalitat.



Quinze. Pla de control

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat objecte d'aquesta convocatòria, segons el que s'estableix en l'article 15 de l'Ordre 63/2016.



Setze. Tractament de dades personals

La gestió de les beques objecte de la convocatòria requereixen el tractament de dades personals de les persones sol·licitants de la beca i representants, així com dels membres de la comissió d'avaluació i de terceres persones, en els termes següents:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives, de contacte, econòmiques, acadèmiques i professionals, i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides bé a través de formularis o de consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant, PAI) o a altres administracions públiques, bé a través de documentació que entreguen les persones sol·licitants i representants legals.



Així mateix, d'acord amb l'apartat desé de les bases reguladores de les beques, la comissió avaluadora també podrà tractar, en cas d'empat, i si ha sigut efectivament acreditada la circumstància per la persona interessada, dades de salut (discapacitat) i condició de víctima de violència de gènere.

Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, les persones sol·licitants o els/les representants han d'informar aquestes persones del tractament de les seues dades per part de la Conselleria, en els termes previstos en aquest apartat.

c) Finalitats del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals segons les bases reguladores d'aquesta convocatòria i altres normes aplicables (art. 6.1.e i 6.1.c de l'RGPD), incloent-hi les que regulen el tràmit electrònic, les dades personals es tractaran per a tramitar la sol·licitud, concessió i justificació de la beca.

d) persones destinatàries de les dades: les dades personals podran ser comunicades tant a la PAI, per a comprovar les dades de sol·licitants o situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, com a altres administracions i institucions públiques, entre les quals es troben, sense caràcter limitatiu, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la UE, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Corts Valencianes, Sindicatura de Comptes, IGAE, Defensor del Poble, Síndic de Greuges, Agència Valenciana Antifrau, Delegació de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.

En compliment dels principis de publicitat i transparència, els llistats de persones aspirants admeses, excloses i beneficiàries es publicaran al llarg del procediment en la seu electrònica de la Generalitat i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, mentre que la resolució de concessió de les beques també serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana a l'efecte de notificació, així com en el portal de transparència de la Generalitat Valenciana i en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS). En tot cas, per ser les beneficiàries persones físiques, la informació sobre concessió de les beques que es publique en el portal de transparència i en la BDNS romandrà publicada al llarg de l'any natural següent al de la concessió de la beca.



No obstant això, no es publicaran les dades de les persones aspirants o beneficiàries de les beques quan es troben en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada amb la publicació de les seues dades personals, en particular, quan siguen víctima de violència de gènere o altres formes de violència contra la dona. En aquests casos, es procedirà a anonimitzar la informació d'ofici o a instàncies de la persona interessada.

e) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

f) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

g) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.



h) Drets: la persona interessada pot exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

– Tràmit electrònic accessible en la següent adreça: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970

– Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces: postal: avinguda de Campanar, 32, 46015 València. Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

– De manera presencial a través del registre. L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o del seu representant.

i) Dret a reclamar: la persona interessada pot presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, a través de la seu electrònica accessible en l'adreça https://www.aepd.es, si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament, pot contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat a través de dpd@gva.es o dirigint-se al passeig de l'Albereda, 16, 46010 València.

Per a més informació, pot consultar el registre d'activitats de tractament denominat «Ajudes, beques i subvencions», accessible en www.ceice.gva.es/va/registre-de-tractament-de-dades



Dèsset. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'arxius i biblioteques la facultat de concedir o denegar aquestes beques, amb l'informe previ i proposta de la comissió de valoració, i se l'autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i aplicació de les bases reguladores i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la interpretació i execució.



Díhuit. Eficàcia

La present convocatòria produirà efectes l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, s'hi podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació.



El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant del conseller d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 21 d'octubre de 2021.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web