Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 18 de novembre de 2019, del director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, dels llocs de treball de naturalesa funcionarial número 11, lletrat o lletrada; número 37, lletrat o lletrada, i número 24, cap de la Unitat d'Assumptes Jurídics, i s'aproven les bases que regeixen la convocatòria. Convocatòria número LD 7/2019.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8685 de 26.11.2019
Número identificador:  2019/11073
Referència Base de Dades:  010056/2019
 



RESOLUCIÓ de 18 de novembre de 2019, del director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, dels llocs de treball de naturalesa funcionarial número 11, lletrat o lletrada; número 37, lletrat o lletrada, i número 24, cap de la Unitat d'Assumptes Jurídics, i s'aproven les bases que regeixen la convocatòria. Convocatòria número LD 7/2019. [2019/11073]

L'article 29.2 de la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant, l'Agència), sotmet la provisió dels llocs de treball de l'Agència a les normes de la Llei de funció pública valenciana.

Es troben pendents de provisió definitiva els llocs de treball números 11 i 37, amb la denominació de lletrat/lletrada, i número 24, amb la denominació cap de la Unitat d'Assumptes Jurídics d'aquesta agència, d'acord amb la relació de llocs de treball aprovada per la Resolució de 19 d'agost de 2019, del seu director (DOGV 8624, de 30.08.2019).

El sistema de provisió d'aquests llocs de treball és el de lliure designació, conforme amb el que es disposa en l'article 102 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara endavant, LOGFPV), i l'esmentada relació de llocs de treball de l'Agència.

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 80 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (d'ara endavant, TREBEP), i amb l'esmentat article 102.1 de l'LOGFPV, el procediment de lliure designació amb convocatòria pública consisteix en l'apreciació discrecional per l'òrgan competent de la idoneïtat de les persones candidates en relació amb els requisits exigits per a l'acompliment del lloc.



En virtut d'això, d'acord amb el que es disposa en els articles 99 i següents de l'LOGFPV, i de conformitat amb les atribucions conferides en l'article 29 de la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, i en l'article 13.1.d del Reglament de funcionament i règim interior de l'Agència de 27 de juny de 2019 (DOGV 8582, de 02.07.2019), resolc:



Primer

Convocar, per ser proveïts pel sistema de lliure designació, els llocs de treball que s'indiquen en l'annex I d'aquesta resolució.



Segon

Aprovar les bases que regiran la present convocatòria i que figuren en l'annex II d'aquesta resolució.



Tercer

Aprovar el model de sol·licitud d'admissió per a la provisió d'aquests llocs de treball, que figura com a annex III d'aquesta resolució.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de ser publicada. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de ser publicada, davant del mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús, si escau, de qualsevol altra acció que estimen procedent.



València, 18 de novembre de 2019.– El director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana: Joan A. Llinares Gómez.

ANNEX I

Relació de llocs de treball convocats



Núm. lloc Denominació Localitat Reg. JC GR. Nivell CD Nivell CE Forma prov. Requisits Mèrits

11 Lletrat/lletrada València F A1 28 50 LD -AP Títol universitari de llicenciatura en Dret o títol universitari oficial de grau en Dret.



Formació i experiència de més de sis anys en l'àmbit general de les funcions pròpies del lloc. Pràctiques jurídiques o màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a l'exercici de l'advocacia.



Exercici de l'advocacia.



Coneixements de valencià.



Coneixements d'anglés.

24 Cap de la Unitat d'Assumptes Jurídics València F A1 26 49 LD -AP Títol universitari de llicenciatura en Dret o títol universitari oficial de grau en Dret.

Formació i experiència de més de quatre anys en l'àmbit general de les funcions pròpies del lloc. Coneixements de valencià.



Coneixements d'anglés.

37 Lletrat/lletrada València F A1 28 50 LD -AP Títol universitari de llicenciatura en Dret o títol universitari oficial de grau en Dret.



Formació i experiència de més de sis anys en l'àmbit general de les funcions pròpies del lloc. Pràctiques jurídiques o màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a l'exercici de l'advocacia.



Exercici de l'advocacia.



Coneixements de valencià.



Coneixements d'anglés.

F: funcionaris/àries de carrera

LD: lliure designació.

AP: obert a unes altres administracions.





Núm. lloc-denominació-funcions

11 Lletrat/Lletrada

Sota la direcció del director o de la directora d'Assumptes Jurídics, li correspon l'acompliment de les següents funcions:

1. Assessorament en dret i assistència tècnica i jurídica, especialment, en matèries de contractació pública i concessions, funció pública, subvencions, patrimoni públic i urbanisme.

2. Assessorament legal a les persones que denuncien fets o conductes de possible frau o corrupció, o que n'informen o n'alerten.

3. Instrucció de les sol·licituds d'atorgament de l'estatut de protecció de la persona denunciant, i realització del seguiment.

4. Instrucció de procediments sancionadors, disciplinaris i de responsabilitat patrimonial, o d'accés a la informació pública.

5. Redacció de tota mena de documents administratius.

6. Representació i defensa en judici de l'Agència.

7. Les altres tasques que li encomane la direcció d'Assumptes Jurídics o la direcció de l'Agència.



24 Cap de la Unitat d'Assumptes Jurídics

Sota la direcció del director o directora d'Assumptes Jurídics, li correspon l'acompliment de les següents funcions:

1. Suport tècnic en la gestió i en l'estudi de matèries d'interés de la direcció d'Assumptes Jurídics, especialment, contractació pública i concessions, funció pública, subvencions, patrimoni públic i urbanisme.

2. Suport a l'assessoria legal que l'Agència presta a les persones que denuncien fets o conductes de possible frau o corrupció, o que n'informen o n'alerten.

3. Instrucció de les sol·licituds d'atorgament de l'estatut de protecció de la persona denunciant, i realització del seguiment.

4. Suport a la instrucció de procediments sancionadors, disciplinaris i de responsabilitat patrimonial, o d'accés a la informació pública.

5. Assistència a les funcions de secretaria general i certificadora de la direcció d'Assumptes Jurídics.

6. Redacció de tota mena de documents administratius.

7. Les altres tasques que li encomane la direcció d'Assumptes Jurídics o la direcció de l'Agència.



37 Lletrat/Lletrada

Sota la direcció del director o de la directora d'Assumptes Jurídics, li correspon l'acompliment de les següents funcions:

1. Assessorament en dret i assistència tècnica i jurídica, especialment, en matèries de contractació pública i concessions, funció pública, subvencions, patrimoni públic i urbanisme.

2. Assessorament legal a les persones que denuncien fets o conductes de possible frau o corrupció, o que n'informen o n'alerten.

3. Instrucció de les sol·licituds d'atorgament de l'estatut de protecció de la persona denunciant, i realització del seguiment.

4. Instrucció de procediments sancionadors, disciplinaris i de responsabilitat patrimonial, o d'accés a la informació pública.

5. Redacció de tota mena de documents administratius.

6. Representació i defensa en judici de l'Agència.

7. Les altres tasques que li encomane la direcció d'Assumptes Jurídics o la direcció de l'Agència.









* * * * * *



ANEXO I

Relación de puestos de trabajo convocados



N.º puesto Denominación Localidad Reg. JC GR. Nivel CD Nivel CE Forma prov. Requisitos Méritos

11 Letrado/a València F A1 28 50 LD -AP Título universitario de licenciatura en Derecho o título universitario oficial de grado en Derecho.



Formación y experiencia de más de seis años en el ámbito general de las funciones propias puesto. Prácticas jurídicas o máster universitario que, de acuerdo con los planes de estudio vigentes, habilite para el ejercicio de la abogacía.



Ejercicio de la abogacía.



Conocimientos de valenciano.



Conocimientos de inglés.

24 Jefe/a de la Unidad de Asuntos Jurídicos València F A1 26 49 LD -AP Título universitario de licenciatura en Derecho o título universitario oficial de grado en Derecho.



Formación y experiencia de más de cuatro años en el ámbito general de las funciones propias puesto. Conocimientos de valenciano.



Conocimientos de inglés.

37 Letrado/a València F A1 28 50 LD -AP Título universitario de licenciatura en Derecho o título universitario oficial de grado en Derecho.



Formación y experiencia de más de seis años en el ámbito general de las funciones propias puesto. Prácticas jurídicas o máster universitario que, de acuerdo con los planes de estudio vigentes, habilite para el ejercicio de la abogacía.



Ejercicio de la abogacía.



Conocimientos de valenciano.



Conocimientos de inglés.

F: Funcionarios/as de carrera

LD: Libre designación.

AP: Abierto a otras administraciones.





Núm. Puesto-Denominación-Funciones

11 Letrado/a

Bajo la dirección del director o de la directora de Asuntos Jurídicos, le corresponde el desempeño de las siguientes funciones:

1. Asesoramiento en derecho y asistencia técnica y jurídica, en especial, en materias de contratación pública y concesiones, función pública, subvenciones, patrimonio público y urbanismo.

2. Asesoramiento legal a las personas que denuncian, informan o alertan de hechos o conductas de posible fraude o corrupción.

3. Instrucción de las solicitudes de otorgamiento del estatuto de protección de la persona denunciante, y realizar su seguimiento.

4. Instrucción de procedimientos sancionadores, disciplinarios y de responsabilidad patrimonial, o de acceso a la información pública.

5. Redacción de todo tipo de documentos administrativos.

6. Representación y defensa en juicio de la Agencia.

7. Las demás tareas que le encomiende la dirección de Asuntos Jurídicos o la dirección de la Agencia.

24 Jefe/a de la Unidad de Asuntos Jurídicos

Bajo la dirección del director o directora de de Asuntos Jurídicos, le corresponde el desempeño de las siguientes funciones:

1. Apoyo técnico en la gestión y en el estudio de materias de interés de la dirección de Asuntos Jurídicos, en especial, contratación pública y concesiones, función pública, subvenciones, patrimonio público y urbanismo.

2. Apoyo a la asesoría legal que la Agencia presta a las personas que denuncian, informan o alertan de hechos o conductas de posible fraude o corrupción.

3. Instrucción de las solicitudes de otorgamiento del estatuto de protección de la persona denunciante, y realizar su seguimiento.

4. Apoyo a la instrucción de procedimientos sancionadores, disciplinarios y de responsabilidad patrimonial, o de acceso a la información pública.

5. Asistencia a las funciones de secretaría general y certificadora de la dirección de Asuntos Jurídicos.

6. Redacción de todo tipo de documentos administrativos.

7. Las demás tareas que le encomiende la dirección de Asuntos Jurídicos o la dirección de la Agencia.

37 Letrado/a

Bajo la dirección del director o de la directora de Asuntos Jurídicos, le corresponde el desempeño de las siguientes funciones:

1. Asesoramiento en derecho y asistencia técnica y jurídica, en especial, en materias de contratación pública y concesiones, función pública, subvenciones, patrimonio público y urbanismo.

2. Asesoramiento legal a las personas que denuncian, informan o alertan de hechos o conductas de posible fraude o corrupción.

3. Instrucción de las solicitudes de otorgamiento del estatuto de protección de la persona denunciante, y realizar su seguimiento.

4. Instrucción de procedimientos sancionadores, disciplinarios y de responsabilidad patrimonial, o de acceso a la información pública.

5. Redacción de todo tipo de documentos administrativos.

6. Representación y defensa en juicio de la Agencia.

7. Las demás tareas que le encomiende la dirección de Asuntos Jurídicos o la dirección de la Agencia.





ANNEX II

Bases de la convocatòria



Primera. Objecte i forma de provisió

És objecte d'aquesta convocatòria la provisió, pel sistema de lliure designació, dels llocs de treball vacants de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana descrits en l'annex I d'aquesta resolució.



Segona. Requisits de participació

1. Podrà participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera de les diferents administracions públiques, institucions públiques i entitats públiques, que reunisca els requisits i les condicions que estableix la normativa vigent i, en particular, els requisits per a la provisió del lloc de treball que es detallen en la convocatòria que s'efectua a través de la present resolució.

No hi podrà participar el personal suspés en ferm mentre dure la suspensió i el personal excedent voluntari per interés particular durant el termini legal obligatori de permanència en aquesta situació.

2. Els requisits de participació hauran de reunir-se en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i s'hauran de gaudir durant tot el procés de selecció i fins al moment de la presa de possessió.



Tercera. Sol·licitud de participació, lloc i termini de presentació

1. La sol·licitud ha d'adaptar-se al model que es publica en l'annex III d'aquesta convocatòria i que es troba disponible en la pàgina web de l'Agència:

https://www.antifraucv.es/portal-de-transparencia/informacio-institucional/

2. Les sol·licituds de participació i la documentació que s'ha d'acompanyar es presentaran, preferentment, en el Registre de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana (c/ Navellos, 14, 3, 46003, València), en horari de 09.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres, o a través de qualsevol altre dels mitjans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



En el cas de no ser objecte de presentació en el registre físic de l'Agència, dins del termini de presentació d'instàncies, haurà de remetre's còpia del document que acredite la remissió, en termini de la sol·licitud, a l'adreça de correu electrònic recursoshumanos@antifraucv.es.



3. Únicament es prendran en consideració aquelles sol·licituds que s'ajusten al model de referència (annex III), adequadament emplenades, així com els documents que les acompanyen acreditatius fefaentment dels requisits i mèrits relatius al lloc.

La falta d'aportació d'aquesta documentació suposarà l'exclusió de la persona participant de la convocatòria.

4. Les persones interessades formularan sol·licituds individualitzades per als llocs de treball en els quals desitge participar. Se n'exceptua el cas de tractar-se de llocs idèntics en la seua denominació i funcions, cas en el qual l'aspirant podrà formular una única sol·licitud amb indicació dels llocs en els quals participe.

5. El termini de presentació serà de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Així mateix, amb caràcter previ o simultani a la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, serà objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Corts.



Quarta. Documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits

1. A efectes de l'apreciació discrecional per la persona titular de la direcció de l'Agència de la idoneïtat de les persones candidates per a l'exercici del lloc de treball, a la sol·licitud s'acompanyarà la següent documentació:

a) En relació al compliment dels requisits per a participar:

a.1) Nomenament com a funcionari de carrera del grup de titulació que dona accés al lloc al qual s'opta, o documentació que l'acredite, mitjançant una còpia acarada.

a.2) Titulació universitària configurada com a requisit, mitjançant una còpia acarada.

a.3) L'acreditació de l'experiència professional haurà de ser demostrada, documentalment, mitjançant un certificat o un informe de l'administració pública, institució pública o entitat pública d'origen i, si escau, d'aquelles altres en les quals haguera prestat serveis, en el qual es faça constar l'experiència professional requerida en l'acompliment de llocs de treball, o mitjançant un full de serveis prestats acreditatiu d'aquesta experiència professional.

a.4) Acreditació de la formació exigida com a requisit del lloc de treball.

La falta d'acreditació documental dels requisits exigits en la lletra a d'aquesta base quarta suposarà l'exclusió de la persona participant de la convocatòria.

b) En relació als mèrits, s'acompanyarà un justificant de tots els al·legats, així com un historial professional de competències i capacitats (currículum complet).

c) Una proposta d'actuació de l'Agència, que realitzarà la persona interessada, que haurà de versar sobre un dels següents temes, a la seua elecció: 1. Seguiment de la protecció concedida a una persona denunciant i mesures que hi ha d'adoptar l'Agència; 2. Exposició d'un cas pràctic respecte del qual l'Agència haja d'exercir la seua potestat sancionadora, amb descripció de les actuacions que ha de realitzar i documents administratius que han d'integrar aquest procediment.

La proposta d'actuació triada ha de tindre una extensió màxima de 16 pàgines (8 fulls a doble cara), tipus de lletra Arial i cos 11, interlineat simple i marges justificats.

Per a l'elaboració de qualsevol d'una d'aquestes dues propostes, les persones que participen en aquest procés de selecció disposen de la informació necessària en la pàgina web de l'Agència https://www.antifraucv.es, destacant els següents documents:

– Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana.

– Reglament de funcionament i règim interior en desplegament de la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, aprovat per la Resolució de 27 de juny de 2019, del director de l'Agència (DOGV 8582, de 02.07.2019)

– Resolució de 25 d'abril de 2018, del director de l'Agència, per la qual es crea la Bústia de Denúncies de l'Agència i se'n regula el funcionament (DOGV 8301, de 23.01.2018).

– Memòria d'activitat de l'exercici 2017 de l'Agència.

– Memòria d'activitat de l'exercici 2018 de l'Agència.

– Directiva del Parlament Europeu i del Consell relativa a la protecció de les persones que informen sobre infraccions del dret de la Unió (pendent de pròxima publicació en el DOUE).



Cinquena. Comprovació del compliment dels requisits de participació i avaluació dels mèrits

1. La persona titular de l'àrea d'Administració, Gestió Econòmica i Recursos Humans de l'Agència comprovarà el compliment dels requisits dels participants i, si escau, requerirà a les persones interessades perquè en un termini de deu dies hàbils realitzen les esmenes que siguen procedents.

Una vegada realitzats els tràmits anteriors, emetrà un informe preceptiu i vinculant en relació amb les sol·licituds que complisquen els requisits, i el remetrà a la persona titular de la direcció de l'Agència perquè ho resolga conforme amb el que es preveu en l'LOGFPV i en l'article 13.1.d del seu reglament de funcionament i règim interior, de 27 de juny de 2019.

2. Amb caràcter previ a la resolució, es podran realitzar entrevistes a les persones participants en la convocatòria que reunisquen els requisits exigits, per a la comprovació de mèrits al·legats i avaluació del contingut de la proposta presentada, a què es refereix l'anterior base quarta, així com les habilitats, actituds i aptituds de les persones participants en relació amb les funcions concretes que ha de desenvolupar i els principis d'actuació del personal de l'Agència a què es refereix l'article 5 del seu reglament de funcionament i règim interior.



Sisena. Resolució de la convocatòria del procés de selecció

1. La persona titular de la direcció de l'Agència resoldrà, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 102.3 de l'LOGFPV, l'adjudicació a la persona que considere més idònia per a l'acompliment de cadascun dels llocs de treball convocats, o que es declare desert, fins i tot existint persones que reunisquen els requisits exigits, si considerara que cap és idònia per a acomplir-lo.

2. La resolució de nomenament es motivarà amb referència al compliment per la persona triada dels requisits exigits en la convocatòria, així com dels mèrits i capacitat tinguts en compte per a considerar que siga la més idònia per a l'acompliment del lloc de treball.



3. La resolució de la convocatòria haurà d'indicar el termini en el qual haja de tindre lloc la presa de possessió en la nova destinació, a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. La resolució serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Butlletí Oficial de les Corts.

5. La present convocatòria es resoldrà en un termini no superior a dos mesos, comptats des de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Mapa web