Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 4 d'octubre de 2019, de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, per la qual es convoca a concurs públic una plaça de professor o professora contractats doctors amb caràcter indefinit reservada a persones amb discapacitat. Referència 2408/19.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8668 de 31.10.2019
Número identificador:  2019/9583
Referència Base de Dades:  009381/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Miguel Hernández
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ de 4 d'octubre de 2019, de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, per la qual es convoca a concurs públic una plaça de professor o professora contractats doctors amb caràcter indefinit reservada a persones amb discapacitat. Referència 2408/19. [2019/9583]

Per mitjà de la Resolució del rector de 4 d'octubre de 2019 s'ha disposat el següent:

«De conformitat amb el que estableixen la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril; el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari; els Estatuts i el Reglament general del personal docent i investigador de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovat pel Consell de Govern en la sessió de 7 de juny de 2006, en l'última redacció aprovada el 14 de desembre de 2016, i altra normativa d'aplicació general; en compliment de l'article 19 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a 2018; obtinguda la corresponent autorització de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, i en execució de l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2019, aprovada per l'Acord del Consell de Govern de 9 de juliol de 2019 (DOGV 15.07.2019), la Universitat Miguel Hernández d'Elx (UMH) convoca un concurs públic per a la provisió d'una plaça de professorat contractat doctor amb caràcter indefinit reservada a persones amb discapacitat, conforme amb els punts següents:





Característiques de la convocatòria



Primera. Nombre i característiques de les places convocades

Es convoca la plaça de professorat contractat doctor que especifica l'annex I.



Segona. Requisits de les persones aspirants

Els requisits que han de complir les persones aspirants a la plaça convocada són els que s'especifiquen a continuació:

a) Tindre complits els setze anys i no haver complit l'edat de jubilació.



b) No haver patit separació, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Administració de l'Estat o de l'Administració autonòmica, local o institucional, ni trobar-se en situació d'inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de funcions públiques. Les persones aspirants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola, han d'acreditar, igualment, no estar sotmeses a cap sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu estat, l'accés a la funció pública.

c) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques o funcions corresponents a les places convocades.

d) Estar en possessió del títol de doctor o doctora.

e) Estar en possessió d'avaluació positiva de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva per a la contractació com a professorat contractat doctor.

f) Estar en possessió del certificat que acredite un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, expedit per l'òrgan competent de la comunitat autònoma corresponent.

La concurrència dels requisits anteriors ha d'estar referida a una data anterior a l'expiració del termini de presentació d'instàncies.



Tercera. Sol·licituds

3.1. Termini

El termini de presentació de sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

3.2. Sol·licituds i documentació que cal presentar

Necessàriament, s'han de presentar tantes sol·licituds i documentació com places a les quals s'opte.

Les persones interessades en formar part d'aquesta convocatòria han de presentar la documentació següent:

a) Instància segons model de la UMH, que es troba en l'annex III, que li serà facilitada en el Registre General o en els centres de gestió de campus d'aquesta universitat i que està disponible en la pàgina web de la UMH http://serviciopdi.umh.es/formularis.

b) Fotocòpia del DNI o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document que n'acredite la identitat i data de naixement.

c) Fotocòpia del document acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 % expedit per l'òrgan competent de la comunitat autònoma corresponent.

d) Fotocòpia del títol acadèmic de doctor o doctora, o resguard d'haver abonat els drets d'expedició del títol de doctor o doctora. En cas de titulacions estrangeres, han d'acreditar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

e) Fotocopia d'avaluació positiva de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva per a la contractació com a professorat contractat doctor.



f) Curriculum vitae, segons el model d'aquesta universitat, que serà facilitat en el Registre General o en els centres de gestió de campus i disponible en la pàgina web de la UMH http://serviciopdi.umh.es/formularios. També serà vàlid, a aquest efecte, el currículum en format normalitzat CVN de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

g) Fotocòpia de les titulacions acadèmiques oficials d'educació superior consignades en el curriculum vitae.

h) Fotocòpia del certificat acadèmic oficial (expedient acadèmic) en el qual consten les qualificacions de les assignatures cursades en cada titulació.

3.3. La documentació indicada es presentarà en el Registre General de la Universitat, o en els seus registres auxiliars, en horari de 09.00 a 14.00 hores, o per qualsevol dels sistemes que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

L'oficina de Registre General de la Universitat Miguel Hernández està situada a l'avinguda de la Universitat, s/n, edifici Rectorat i Consell Social, CP 03202 Elx-Alacant.

Les sol·licituds que es presenten a través de les oficines de Correos han d'estar en un sobre obert per a ser datades i segellades pel funcionari de Correus, abans de ser certificat, i hi haurà de figurar clarament el número de l'oficina i la data.

3.4. Admissió de sol·licituds

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà la llista provisional de les persones admeses i excloses i els motius d'exclusió al tauler oficial d'anuncis de la Universitat (TOUMH) i, a títol informatiu, en la pàgina web de la Universitat (http://serviciopdi.umh.es/).

A través del Registre General, las persones interessades que ho entenguen necessari, podran formular reclamacions adreçades al responsable del Servei de Personal Docent i Investigador i de Gestió Econòmica dels Recursos Humans en un termini de deu dies hàbils comptadors des de la publicació de les llistes. Revisades les reclamacions, es publicarà la relació definitiva de les persones admeses i excloses al tauler oficial d'anuncis de la Universitat (TOUMH) i a títol informatiu, en la pàgina web de la Universitat (http://serviciopdi.umh.es/).



Es consideraran que es persones que figuren en la llista d'exclosos han desistit del seu dret per no haver esmenat dins del termini concedit a aquest efecte els defectes formals que contenien les seues sol·licituds inicials, de conformitat amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Quarta. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal aportades per les persones aspirants seran tractades pel Servei de Personal Docent i Investigador i de Gestió Econòmica dels Recursos Humans d'aquesta universitat, per a la gestió de les convocatòries de places de personal docent i investigador contractat i la gestió de recursos administratius contra les propostes de provisió d'aquestes places, d'acord amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.



Les dades de caràcter personal aportades només es conservaran durant el temps necessari per a les finalitats del tractament per les quals han sigut arreplegades.

La Universitat Miguel Hernández d'Elx és la responsable del tractament de les dades i, com a tal, garanteix els drets d'accés, rectificació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament quant a les dades facilitades. Per a exercir els drets indicats cal adreçar-se per escrit a: Universitat Miguel Hernández d'Elx, Servei Jurídic, a l'atenció de la Delegació de Protecció de Dades, edifici Rectorat i Consell Social, av. Universitat, s/n, 03202, Elx-Alacant. De la mateixa manera, la Universitat es compromet a respectar la confidencialitat de les dades i a utilitzar-les de conformitat amb la finalitat per a les quals han sigut recollides.



Cinquena. Composició de les comissions de contractació

5.1. Les comissions de contractació dels concursos per a la provisió de les places de professorat contractat doctor amb caràcter indefinit estaran formades per cinc membres titulars i els corresponents suplents, i correspon al rector el nomenament dels membres i la designació de les tres cinquenes parts d'aquests i de la presidència de la comissió d'aquests. La resta de membres seran nomenats pel rector, oït el departament, que no tindrà caràcter vinculant.



5.2. La composició nominal de les comissions es farà pública al tauler oficial d'anuncis de la Universitat (TOUMH) i, a títol informatiu, en la pàgina web de la Universitat (http://serviciopdi.umh.es/).



Sisena. Procés de selecció

6.1. El procés de selecció constarà de dues fases:

a) Concurs de mèrits, en el qual es valoraran els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants en els seus curriculum vitae, conforme amb els criteris específics aprovats per la comissió, que, en tot cas, hauran de respectar els criteris generals que estableix la present convocatòria.

Un concursant haurà superat la fase de concurs de mèrits quan obtinga el mínim que exigeixen els criteris específics de valoració i obtinga el vot favorable de, com a mínim, tres dels membres de la comissió.

b) Exposició d'un tema de la guia docent i entrevista. Als candidats o les candidates que superen la fase de concurs de mèrits, la comissió els citarà a una entrevista personal per a valorar-ne l'adequació a l'activitat docent i investigadora que ha de desenvolupar en la plaça convocada i versarà sobre els seus mèrits, historial acadèmic, investigador i professional, i sobre tots aquells aspectes que la comissió considere rellevants relacionats amb els perfils de les places.

Així mateix, en aquesta segona fase del procés de selecció s'haurà d'exposar davant de la comissió un tema elegit per la candidata o candidat de els inclosos en la guia docent d'una assignatura bàsica o obligatòria de l'àrea de coneixement a la qual es vincule la plaça convocada, durant un temps mínim de trenta minuts. La comissió podrà formular totes les preguntes i aclariments que considere necessaris, durant un temps màxim d'una hora.

Un o una concursant haurà superat aquesta fase del concurs quan obtinga el mínim que exigeixen els criteris de valoració i el vot favorable de, com a mínim, tres membres de la comissió.

6.2. La valoració global de cada candidat o candidata en aquests concursos s'obtindrà de la suma ponderada de la puntuació obtinguda en la primera fase del procés des elecció, en la qual es valoraran els mèrits acreditats en el seu curriculum vitae i de la puntuació de la segona fase, assignant un pes del 70 % a la primera fase i un pes del 30 % a la segona.

6.3. En el transcurs dels seus treballs, la comissió de contractació podrà sol·licitar els informes que estime oportuns per al millor acompliment de les seues funcions.



Setena. Criteris de valoració de la comissió de contractació

7.1. Per a la valoració dels mèrits aportats per les persones aspirants en el concurs per a la provisió de les places de professorat contractat doctor amb caràcter indefinit, la comissió fixarà uns criteris específics adequats al perfil de les places que, en tot cas, seran conformes amb els criteris generals següents:

a) Experiència investigadora. La puntuació màxima que es pot obtindre en aquest criteri estarà compresa entre 35 i 45 punts.

b) Experiència docent. La puntuació màxima que es pot obtindre en aquest criteri estarà compresa entre 30 i 40 punts.

c) Formació acadèmica i experiència professional en l'àmbit universitari. La puntuació màxima que es pot obtindre en aquest criteri estarà compresa entre 10 i 20 punts.

d) Gestió i vida universitària i altres mèrits. La puntuació màxima que es pot obtindre en aquest criteri estarà compresa entre 5 i 15 punts.



La suma de les puntuacions màximes dels quatre criteris generals ha de ser 100 punts.

7.2. Per a la valoració de la segona fase del procés de selecció, la comissió, una vegada finalitzada aquesta, elaborarà, de forma col·lectiva, o individualment cada membre d'aquesta, un informe raonat sobre cada candidat o candidata ajustat als criteris de valoració qualitativa de l'exposició i entrevista, i els criteris que especifica l'article 26.3 del Reglament de règim general del personal docent i investigador de la Universitat Miguel Hernández, consignant la seua puntuació numèrica de 0 a 10. En el segon supòsit, la valoració final de la segona fase del procés de selecció s'obtindrà calculant la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades per cadascun dels membres de la comissió.





Huitena. Desenvolupament del concurs

8.1. Els concursos per a la provisió de les places de professorat contractat doctor amb caràcter indefinit es desenvoluparan en qualsevol dels campus de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

8.2. La comissió de contractació, prèviament a l'examen dels expedients, acordarà i publicarà al tauler oficial d'anuncis de la Universitat (TOUMH) i, a títol informatiu, en la pàgina web de la Universitat (http://serviciopdi.umh.es/), els criteris específics per a la valoració del concurs de mèrits, d'acord amb els criteris generals que indica el punt seté de la present convocatòria, especificant la puntuació que es pot obtindre en cadascun dels quatre criteris generals detallats, dins dels límits que s'hi estipulen, i el desglossament en cadascun dels aspectes que cal avaluar que establisca la comissió en cada criteri general, així com els criteris de valoració qualitativa de l'exposició i entrevista, que, en tot cas, haurà d'atendre l'adequació de la persona candidata a l'activitat docent i investigadora que haja de realitzar, en atenció a les necessitats específiques de la Universitat Miguel Hernández posades de manifest en la present convocatòria.



8.3. La comissió, una vegada avaluats els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, publicarà al tauler oficial d'anuncis de la Universitat (TOUMH) i, a títol informatiu, en la pàgina web de la Universitat (http://serviciopdi.umh.es/), la qualificació obtinguda per cada aspirant en cada apartat dels criteris de valoració i la convocatòria a la sessió pública, segona fase del procés selectiu, a les persones que hagen obtingut el mínim quantitatiu exigit en els criteris específics de valoració per a passar a la segona fase i el vot favorable de, com a mínim, tres dels membres de la comissió, indicant data, lloc i hora de celebració d'aquesta.

La data de la sessió pública es publicarà amb una antelació mínima de tres dies hàbils i amb un termini màxim de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació.

8.4. Finalitzada la segona fase del procediment selectiu, i en el termini màxim de tres dies hàbils, la comissió publicarà al tauler oficial d'anuncis de la Universitat (TOUMH) i, a títol informatiu, en la pàgina web de la Universitat (http://serviciopdi.umh.es/), la puntuació atorgada a cada persona aspirant en aquesta fase del procés, la puntuació final obtinguda en el concurs, així com la proposta de provisió de les places.





Novena. De la proposta de provisió

9.1. El temps transcorregut entre la publicació de les llistes definitives de persones admeses i la proposta de provisió del concurs en cap cas podrà excedir de tres mesos.

Les comissions de contractació proposaran al rector la relació de les persones candidates proposades per a la contractació.

Quan s'hagen convocat diverses places d'igual categoria en una mateixa àrea de coneixement i amb idèntiques activitats docents i investigadores, se citarà les persones concursants proposades per l'ordre de valoració efectuat, perquè trien vacant.

En cap cas es podran realitzar més propostes de provisió que places convocades. Tots els concursos es podran resoldre amb l'absència de proposta de provisió de la plaça o places.

Les persones concursants que no hagen sigut proposades per a ser nomenades per a les places objecte de concurs no podran al·legar cap dret sobre places vacants.

9.2. Expedient administratiu del concurs

El següent dia hàbil al de finalitzar l'actuació de la comissió, el secretari o la secretària d'aquesta entregarà en la Secretaria General de la Universitat, a través del Registre General o auxiliars, l'expedient administratiu del concurs, que incorporarà els documents següents:

a) Acta de constitució de la comissió, que inclourà:

– Criteris específics per a la valoració del concurs de mèrits.

– Criteris de valoració qualitativa de l'exposició i entrevista, i criteris que especifica l'article 26.3 del Reglament de règim general del personal docent i investigador de la Universitat Miguel Hernández.



b) Acta en la qual consten la valoració de la primera fase i la motivació del vot dels membres de la comissió, per a cada persona concursant.

c) Acta en la qual consten la valoració de la segona fase i la motivació del vot dels membres de la comissió, per a cada persona concursant.



d) Acta en la qual consten la valoració final obtinguda en el concurs de les persones concursants que han superat les dues fases.

e) Acta de proposta de provisió de les persones concursants que siga procedent, ordenada per puntuació final obtinguda en el concurs, per a la contractació.

f) Documentació presentada per les persones concursants, així com qualsevol altra que la comissió haja tingut en compte en el seu treball.



Les persones que concursen i que no hagen obtingut plaça, prèvia sol·licitud a la secretaria General de la Universitat, podran retirar la documentació presentada al concurs en el termini d'un mes des que siga ferma la resolució administrativa (o judicial, si escau) del concurs. A partir d'aquest termini, la Universitat disposarà d'aquesta documentació i la destruirà.



Desé. De la contractació

10.1. Contractació de la persona candidata

A la vista de la proposta de provisió feta per la comissió, el rector determinarà l'efectivitat de la proposta. El Servei de Personal Docent i Investigador i de Gestió Econòmica dels Recursos Humans comunicarà la incorporació del nou professorat als departaments implicats.



10.2. Tràmits de la contractació

El Centre de Gestió de Campus que corresponga citarà la persona candidata proposada perquè, en un termini màxim de tres dies hàbils, es presente en aquest centre a fi d'aportar la documentació acreditativa de complir els requisits establits en la convocatòria i procedir, si escau, a la signatura de tota la documentació que calga per a formalitzar la contractació, que serà remesa immediatament al Servei de Personal Docent i Investigador i de Gestió Econòmica dels Recursos Humans per a trametre-la. Transcorregut aquest termini sense haver-s'hi presentat, la persona candidata perdrà aquest dret i se citarà la següent i, si escau, les successives.

En el cas de renúncia explícita de la persona candidata, amb anterioritat a la presentació de la documentació acreditativa dels requisits, s'aplicarà el mateix procediment de citació de l'apartat anterior.





Onzena. Recursos

Contra les resolucions de les comissions de contractació es pot interposar un recurs d'alçada, previst en l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquestes resolucions. El recurs es pot interposar davant de l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant del rector de la UMH com a òrgan competent per a resoldre'l.



Dotzena. Característiques dels contractes

Els contractes laborals de professorat contractat doctor amb caràcter indefinit tenen naturalesa especial (article 2.2. del Decret 174/2002).



Els contractes de professorat contractat doctor amb caràcter indefinit es formalitzaran per escrit, d'acord amb el model que a aquest efecte ha aprovat el Consell de Govern d'aquesta universitat.

Les retribucions són les que determina el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, i es consideraran, si escau, aquelles variacions que aproven els òrgans competents d'aquesta universitat.



Les retribucions integres mensuals són les que estableix l'annex II.



En l'annex I s'especifiquen el codi o número de les places, el tipus de contracte, la dedicació, el departament, l'àrea de coneixement a què s'adscriuen les places, les activitats que cal exercir i el caràcter indefinit del contracte. La data d'inici del contracte coincidirà amb la data de formalització d'aquest.

Abreviatures utilitzades:

PCDOC: Professorat contractat doctor

C08 (TC): Dedicació a temps complet (37,5 h/setmana)



Tretzena. Règim de recursos

Les convocatòries de places de personal docent i investigador contractat i tots els actes administratius que se'n deriven, poden ser impugnats en els casos i en la forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tots els actes de notificació dels procediments que s'inicien com a conseqüència d'admetre els recursos regulats en la present resolució, es faran amb text íntegre als taulers del Registre General i, a títol informatiu, en la pàgina web http://serviciopdi.umh.es/.»



Elx, 4 d'octubre de 2019.– El vicerector de Professorat (p. d., R 1145/19, de 04.06.2019; DOGV 8569, 13.06.2019): José Carlos Espigares Huete.





ANNEX I



Número de plaça: DC2639

Categoria: PCDOC

Dedicació: C08 (TC)

Departament: Economia Agroambiental, Enginyeria Cartogràfica i Expressió Gràfica en l'Enginyeria

Àrea de coneixement: Economia, Sociologia i Política Agrària

Perfil: docència i investigació en economia, sociologia i política agrària

Duració del contracte: de caràcter indefinit





ANNEX II

Retribucions mensuals del professorat

contractat doctor amb caràcter indefinit (*)





(*) Les pagues extraordinàries es percebran pels imports que establisca la legislació vigent i sempre que no es perceben a càrrec d'una altra administració pública.

Mapa web