Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. RESOLUCIÓ de 25 d'octubre de 2019, de la directora general de Personal Docent, per la qual es convoca el procediment de provisió de places de personal funcionari docent del cos d'inspectors i inspectores al servei de l'Administració educativa i d'inspectors i inspectores d'Educació, dependents de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8668 de 31.10.2019
Número identificador:  2019/10253
Referència Base de Dades:  009371/2019
 



RESOLUCIÓ de 25 d'octubre de 2019, de la directora general de Personal Docent, per la qual es convoca el procediment de provisió de places de personal funcionari docent del cos d'inspectors i inspectores al servei de l'Administració educativa i d'inspectors i inspectores d'Educació, dependents de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana. [2019/10253]

La Llei orgànica d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, en la disposició addicional sis, apartat 4, determina que durant els cursos escolars en què no se celebren els concursos d'àmbit estatal a què es refereix aquesta disposició, les diferents administracions educatives podran organitzar procediments de provisió referits a l'àmbit territorial la gestió dels quals els corresponga i destinats a la cobertura de les seues places, tot això sense perjudici que en qualsevol moment puguen realitzar processos de redistribució o de recol·locació dels seus efectius.

En desplegament de la llei, l'article 2 del Reial decret 1364/2010 estableix que «de conformitat amb l'apartat 4 de la disposició addicional sisena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, durant els cursos escolars en els quals no se celebren els concursos d'àmbit estatal, les administracions educatives podran desenvolupar procediments de provisió referits a l'àmbit territorial la gestió dels quals els corresponga, destinats a la cobertura de les seues places o llocs, tot això sense perjudici que en qualsevol moment puguen realitzar processos de redistribució o de recol·locació del professorat dependent d'aquestes».

Celebrat durant el curs 2018/2019 el concurs de trasllats d'àmbit estatal, es considera convenient, a fi d'assegurar la cobertura dels llocs vacants que es determinen, així com per a garantir el dret a la mobilitat del personal funcionarial dels cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de Taller d'Arts Plàstiques i Disseny, convocar procediment de provisió per a cobrir les places vacants de les plantilles orgàniques dels centres previstes d'acord amb la planificació general educativa per al curs 2019/2020, d'acord amb el que es disposa en el Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionarial dels cossos docents previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació i altres procediments de provisió de places a cobrir per aquests.



En la tramitació d'aquesta resolució, s'han complit les previsions de l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, i dels articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



Per raó del que s'exposa i de les atribucions conferides en l'article 10.1.n del Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, aquesta Direcció General de Personal Docent ha disposat convocar procediment de provisió de llocs, d'acord amb les bases següents:



Primera. Objecte i normativa aplicable

1.1. Es convoca un procediment de provisió, d'acord amb les especificacions que es mencionen en aquesta resolució, per a la provisió de llocs de treball en l'àmbit territorial de gestió de la Generalitat Valenciana, entre els funcionaris i funcionàries de carrera i en pràctiques pertanyents als cossos d'inspectors i inspectores al servei de l'Administració educativa i inspectors i inspectores d'Educació.

1.2. Aquest concurs es regirà per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i el Reial decret 276/2007.

Segona. Places i determinació de les places oferides

2.1. S'oferiran les places o llocs vacants que es determinen, entre les quals s'inclouran, almenys, les que es produïsquen fins al 31 de desembre de 2019, així com les que resulten de la resolució del procediment.



Per a sol·licitar llocs de treball d'aquest cos, cal acreditar estar en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià. L'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat, estableix, en la disposició transitòria primera, que els funcionaris i funcionàries dels cossos docents afectats per l'esmentada norma que no reunisquen el requisit lingüístic de valencià tindran un termini de quatre anys per a acreditar-lo a comptar des de l'entrada en vigor de l'esmentada ordre. Finalitzat el període transitori, els funcionaris i funcionàries de carrera afectats per l'esmentada norma que no hagen obtingut el requisit lingüístic podran romandre en les seues destinacions definitives, si en tingueren, i el seu dret a la mobilitat quedarà circumscrit a llocs de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.



Per a acreditar la possessió del Certificat de Capacitació de Coneixements de Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, haurà d'estar inscrit en data igual o anterior a la data de finalització de la inscripció en aquest procediment en el registre de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, de conformitat amb la Resolució de 9 de maig de 2014, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, per la qual es regula el registre de titulacions per als procediments de provisió de llocs del personal docent no universitari de la Comunitat Valenciana.





Tercera. Participació voluntària

3.1. Podran participar voluntàriament en aquesta convocatòria i sol·licitar les places oferides, els funcionaris i funcionàries de carrera que depenguen de l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i que es troben en alguna de les situacions següents:

a) En situació de servei actiu, declarada des de places d'inspecció educativa que depenen de la Generalitat Valenciana, amb destinació definitiva en centres que depenen d'aquesta, sempre que, de conformitat amb la disposició addicional sisena, apartat 6, de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, en finalitzar aquest curs escolar hagen transcorregut, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació en què exercisquen amb caràcter definitiu.

b) En situació de serveis especials declarada, des de places d'inspecció educativa dependents de la Generalitat Valenciana, sempre que, de conformitat amb la disposició addicional sisena, apartat 6, de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, en finalitzar aquest curs escolar hagen transcorregut, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació que exercisquen amb caràcter definitiu.



c) En situació d'excedència voluntària, en els diferents tipus, declarada des de places d'inspecció educativa que depenen de la Generalitat Valenciana. Si es tracta dels supòsits d'excedència voluntària per interés particular prevista en l'article 127 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, respectivament, només podran participar-hi si, en finalitzar aquest curs escolar, han transcorregut dos anys des que van passar a aquesta situació.

d) En situació de suspensió de funcions, declarada des de places d'inspecció educativa dependents de la Generalitat Valenciana, sempre que en finalitzar aquest curs escolar haja conclòs el temps de durada de la sanció disciplinària de suspensió i, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació definitiva.

3.2. Per al que preveu l'apartat anterior, es considerarà com a data de finalització del curs escolar la de 31 d'agost de 2020.

3.3. Qui desitge exercir un dret preferent per a l'obtenció de destinació, caldrà que s'ajuste al que es determina en la base cinquena d'aquesta resolució.



Quarta. Participació obligatòria

4.1. Estan obligats a participar aquest procediment, de conformitat amb allò que disposa l'article 12 del Reial decret 1364/2010, els funcionaris i funcionàries que depenen de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana i es troben en alguna de les situacions següents:

a) Els funcionaris i funcionàries amb destinació provisional que durant el curs 2019/2020 estiguen prestant serveis a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

Als funcionaris i funcionàries que s'inclouen en el paràgraf anterior, en el cas que no participen en aquesta convocatòria, o si, encara que hi hagen participat, no han sol·licitat un nombre suficient de llocs, se'ls adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en places que puguen ocupar. En el supòsit que no se li adjudique una destinació definitiva, romandran en situació de destinació provisional en una plaça de la inspecció educativa dependent de la Generalitat Valenciana.

b) Els funcionaris i funcionàries que estiguen en la situació d'excedència forçosa o de suspensió de funcions amb pèrdua de la destinació definitiva i que, una vegada complida la sanció, no hagen obtingut un reingrés provisional, i hagen sigut declarats en aquestes situacions des d'una plaça de la inspecció educativa que depenga de la Generalitat Valenciana.

En el cas que no sol·liciten el suficient nombre de places, se'ls adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en una plaça de la inspecció educativa dependent de la Generalitat Valenciana.

En el cas que aquests no participen en aquest procediment, quedaran en la situació d'excedència voluntària per interés particular prevista en l'article 127 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

c) Els funcionaris i funcionàries que hagen estat adscrits a places a l'exterior i s'hagen reincorporat a un lloc en l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana en el curs 2019/2020, o que s'hagen reincorporat en cursos anteriors i no hagen obtingut encara una destinació definitiva.



Els funcionaris i funcionàries que desitgen exercir el dret preferent a la localitat a la qual es refereixen els articles 10.6 i 14.4 del Reial decret 1138/2002, de 31 d'octubre, hauran de sol·licitar, de conformitat amb el que estableix la base cinquena d'aquesta convocatòria, totes les places a les quals puguen optar de la localitat en la qual van tindre l'última destinació definitiva.

Als professors i professores que haurien d'haver-hi participat i no ho han fet, se'ls adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en una plaça d'inspecció educativa que depenga de la Generalitat Valenciana.

En el cas que aquests professors i professores no obtinguen destinació, quedaran en situació de destinació provisional en una plaça d'inspecció educativa que depenga de la Generalitat Valenciana.

d) Els funcionaris i funcionàries que hagen perdut la destinació definitiva:

en compliment de sentència;

en compliment de resolució de recurs;

per haver-se'ls suprimit expressament el lloc que exercien amb caràcter definitiu. Hauran de participar-hi els funcionaris i funcionàries als quals se'ls haja suprimit la primera destinació definitiva abans d'haver transcorregut dos anys des de la presa de possessió d'aquesta.

Aquests professors i professores podran exercir el dret preferent en les condicions que regula la base cinquena d'aquesta resolució.

Als professors i professores que haurien d'haver-hi participat i no ho han fet, o que sí que ho han fet i no han exercit el dret preferent a què es refereix el paràgraf anterior i d'això se'n deriva la falta d'obtenció de destinació definitiva, se'ls adjudicarà d'ofici en una plaça de la inspecció educativa dependent de la Generalitat Valenciana.

En el cas que aquest personal no obtinga una destinació, quedarà en situació de destinació provisional en una plaça de la inspecció educativa dependent de la Generalitat Valenciana.

e) Els funcionaris i funcionàries que, amb pèrdua de la plaça docent que exercien amb caràcter definitiu, hagen passat a prestar serveis en altres llocs de l'Administració mantenint la seua situació de servei actiu en el cos d'inspectors i inspectores, sempre que hagen cessat i obtingut una destinació docent provisional en una plaça d'inspecció educativa dependent de la Generalitat Valenciana.

Al professorat que hauria d'haver-hi participat i no ho ha fet, se'ls adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en places d'inspecció educativa dependents de la Generalitat Valenciana.

En el cas que aquest personal no obtinga una destinació quedaran en situació de destinació provisional en una plaça d'inspecció educativa dependent de la Generalitat Valenciana.

f) Aspirants seleccionats en els últims procediments selectius convocats per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport que durant el present curs escolar 2019/2020 estiguen realitzant la fase de pràctiques.



Aquest professorat, de conformitat amb l'article 13 del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, estan obligats a obtindre la primera destinació definitiva en centres dependents de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana. A aquest efecte, hauran de sol·licitar una destinació en aquests centres.

Al funcionariat que hauria d'haver-hi participat i no ho ha fet, se li adjudicarà d'ofici destinació definitiva en places d'inspecció educativa dependents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

El professorat en pràctiques hi participarà sense puntuació, i es realitzarà l'adjudicació de destinació segons el seu ordre en el procediment selectiu.

En el cas que aquest personal no obtinga una destinació definitiva, quedarà en situació de destinació provisional en una plaça d'inspecció educativa dependent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. La destinació que els puga correspondre estarà condicionada, en tot cas, d'acord amb el que disposa l'article 13.2 del Reial decret 1364/2010, a la superació de la fase de pràctiques i al nomenament com a funcionari i funcionària de carrera.

4.2. El personal participant a les quals s'al·ludeix en l'apartat 4.1 d'aquesta base, haurà de consignar la prelació de províncies en el cas que siga adjudicat d'ofici.

4.3. L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareixen les províncies en l'annex II que es publica a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

4.4. Les persones que vulguen exercir un dret preferent per a l'obtenció de destinació hauran d'ajustar-se al que es determina en la base següent d'aquesta resolució.



Cinquena. Drets preferents

5.1. D'acord amb el que estableix el Reial decret 1364/2010, els docents dels cossos d'inspectors i inspectores al servei de l'Administració educativa i inspectors i inspectores d'Educació dependents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport podran exercir, amb caràcter voluntari, el dret preferent a obtindre destinació en la localitat on tinguen l'última destinació definitiva, sempre que es troben en algun dels supòsits que s'indiquen, i per l'ordre de prelació en què aquests estiguen:

1) Per supressió o modificació de la plaça o del lloc de treball que exercia amb caràcter definitiu després d'haver transcorregut dos o més anys des de la seua presa de possessió, fins que obtinguen una altra destinació definitiva, sempre que complisquen els requisits exigits per al seu exercici.

2) Per haver passat a exercir un altre lloc en l'Administració pública, amb pèrdua de la plaça docent que exercia amb caràcter definitiu, i sempre que haja cessat en l'últim lloc.

3) Per haver perdut la plaça o el lloc de treball que exercia amb caràcter definitiu, després de la concessió de la situació d'excedència voluntària per atendre familiars i fills, prevista en l'article 130 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, per haver transcorregut el període de tres anys de reserva del lloc a què té dret, i desitja reingressar al servei actiu o hi ha reingressat amb caràcter provisional.



4) Per reincorporació a la docència a Espanya, de conformitat amb els articles 10.6 i 14.4 del Reial decret 1138/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regula l'Administració del Ministeri d'Educació en l'exterior, pel fet que ha finalitzat l'adscripció en llocs o places en l'exterior, o per alguna altra de les causes legalment establides.

5) Per raó de l'execució d'una sentència o de la resolució d'un recurs administratiu.

6) Qui després d'haver sigut declarat jubilat o jubilada per incapacitat permanent haja sigut rehabilitat per al servei actiu.



7) Per supressió de la plaça o lloc de treball que exercien amb caràcter definitiu abans d'haver transcorregut dos anys des de la seua presa de la possessió, fins que obtinguen una altra destinació definitiva, sempre que complisquen els requisits exigits per al seu exercici.

D'acord amb el que es disposa en l'article 12.c del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, el professorat que vulga fer ús d'aquest dret preferent fins que aconseguisca la corresponent destinació definitiva, haurà de participar en totes les convocatòries que, per a això, realitze la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i sol·licitar-ne totes les places. Si no hi participen, es considerarà que han perdut el dret preferent.



Quan concórreguen dos o més participants en què es donen les circumstàncies assenyalades en cadascun dels subapartats anteriors, s'adjudicarà la plaça a qui tinga la puntuació més alta en l'aplicació del barem de mèrits. En el cas que es produïren empats en el total de les puntuacions, es resoldran atenent successivament la major puntuació en cadascun dels apartats del barem, d'acord amb l'ordre en què hi apareixen. Si persistira l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació obtinguda en els diferents subapartats en l'ordre, igualment, en què apareixen en el barem. En ambdós casos, la puntuació que es prenga en consideració en cada apartat no podrà excedir la puntuació màxima establida per a cadascun d'aquests en el barem, ni, en el supòsit dels subapartats, la que corresponga com a màxim a l'apartat en què es troben inclosos. Quan en aplicar aquests criteris, algun o alguns dels subapartats arribe a la màxima puntuació atorgada a l'apartat al qual pertanyen, no es prendran en consideració les puntuacions de la resta dels subapartats. Si resulta necessari, s'utilitzaran successivament com a criteris de desempat l'any en què es va convocar el procediment selectiu a través del qual es va ingressar en el cos i la puntuació per la qual va resultar seleccionat o seleccionada.



Les persones participants que, en els supòsits indicats en aquest apartat 5.1, desitgen exercir el dret preferent, podran fer-ne ús per a la localitat on van tindre la seua última destinació definitiva en el cos d'inspectors i inspectores d'Educació.

Perquè aquest dret preferent tinga efectivitat, les persones sol·licitants estan obligades a consignar en la sol·licitud telemàtica de participació, en l'apartat que conté l'epígraf «dret preferent a localitat» el codi de la localitat i el supòsit pel qual s'exerceix el dret.



En el cas que a la localitat on s'exerceix aquest dret no hi haja prou places vacants per a totes les persones participants que la sol·liciten, independentment de la puntuació de cadascuna d'elles, es garantirà una de les places vacants a la persona participant amb dret preferent, que podrà, per tant, obtindre destinació amb preferència sobre una persona participant amb més puntuació.



En el moment de les peticions telemàtiques, el dret preferent haurà d'exercir-se necessàriament a la localitat de la qual es prové.



Per a l'obtenció d'un lloc concret, el personal que gaudisca d'aquest dret preferent haurà de posar, segons les seues preferències, en primer lloc tots els llocs de la localitat. Si consigna únicament el codi de la localitat, serà destinat a qualsevol lloc d'aquesta en què hi haja vacants.



Els funcionaris i funcionàries que exercisquen aquest dret també podran incloure a continuació altres peticions corresponents a places o llocs a què puguen optar per raó de les especialitats de les quals siguen titulars, si volen concursar a aquests fora del dret preferent.

La consignació incorrecta, per error o omissió, d'aquestes dades comportarà l'anul·lació d'aquest dret preferent.



Sisena. Dret de concurrència

6.1. Es considera com a dret de concurrència la possibilitat que diversos funcionaris i funcionàries de carrera dels cossos d'inspectors i inspectores al servei de l'Administració educativa i inspectors i inspectores d'Educació amb destinació definitiva condicionen la participació voluntària en el procediment a l'obtenció de destinació en un o més centres d'una província determinada.

6.2. L'exercici d'aquest dret s'ajustarà a les regles següents:

a) Les persones participants inclouran en les seues peticions centres d'una sola província, que haurà de ser la mateixa per a cada grup de concurrència.

b) El nombre de persones participants en cada grup serà, com a màxim, de quatre.

c) L'adjudicació de destinació estarà determinada per l'aplicació del barem de mèrits.

d) En el cas que alguna de les persones participants no puga obtindre una plaça, es consideraran desestimades per aquesta via les sol·licituds de totes les persones integrants del grup.

6.3. Els docents que facen ús del dret de concurrència hauran d'emplenar en la sol·licitud les dades identificatives dels funcionaris i funcionàries que l'exerceixen conjuntament amb la persona sol·licitant, i la província en què exerceixen aquest dret. L'omissió o la consignació incorrecta d'aquestes dades comportarà l'anul·lació de totes les sol·licituds del conjunt de concurrents.



Setena. Sol·licitud de participació i instància d'aportació de mèrits

7.1. La sol·licitud de participació en aquest procediment de provisió es realitzarà telemàticament a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es). No caldrà presentar la instància en cap registre físic.

7.2. La presentació de la sol·licitud de participació per mitjans telemàtics s'efectuarà per mitjà de l'usuari i contrasenya utilitzat en ITACA, a través de la pàgina web https://ovidoc.edu.gva.es.

L'ús dels mitjans telemàtics per a participar en el procediment comporta el consentiment del sol·licitant al tractament de les seues dades de caràcter personal que siguen necessàries per a la tramitació del procés, d'acord amb la normativa vigent.

A l'hora d'emplenar la sol·licitud haurà de tindre's en compte les instruccions que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es/).

7.3. Tots els participants hauran de presentar telemàticament la sol·licitud d'aportació de mèrits, a través de la pàgina web https://ovidoc.edu.gva.es, llevat de qui participe des de la situació de funcionari i funcionària en pràctiques.

7.4. Els funcionaris i funcionàries dependents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport que van participar en el concurs de trasllats convocat en el curs 2018/2019, que no desitgen aportar cap nou mèrit i volen fer valdre la baremació que hi van obtindre, en allò que coincidisca amb el barem d'aquest procediment, no hauran de presentar cap document. Tampoc haurà de presentar cap documentació d'acreditació de mèrits qui participe des de la situació de funcionari i funcionària en pràctiques que encara no ha sigut nomenat funcionari i funcionària de carrera.

7.5. Hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits dins del termini de presentació de sol·licituds:

a) Els funcionaris i funcionàries dependents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport que hagen participat en el concurs de trasllats convocat durant el curs 2018/2019 que, a més de fer valdre, en allò que coincidisca amb el barem d'aquest procediment, la baremació que hi va obtindre, desitgen aportar-hi nous mèrits. Això ho manifestaran expressament a través de la pàgina web https://ovidoc. edu.gva.es, en la qual només faran constar els nous mèrits al·legats i aportats, sempre que hagen sigut perfeccionats després de la data de terminació del termini de presentació de sol·licituds de l'esmentat procediment.



No obstant això, en el cas que es detecten errors en la baremació realitzada en procediments anteriors, podran ser corregits en qualsevol moment del procediment.

b) Els funcionaris i funcionàries dependents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport que hagen participat en el concurs de trasllats convocat durant el curs 2018/2019 que no realitzen l'opció anterior, podran optar per la nova valoració de tot o de part dels seus mèrits, cosa que hauran de manifestar expressament a través de la pàgina web https://ovidoc.edu.gva.es. A aquests participants se'ls avaluarà de nou els mèrits dels apartats o subapartats que trien quan emplenen la instància, sempre que presenten de nou la documentació acreditativa d'aquests, i es mantindrà la puntuació de la resta en el que coincidisca amb el barem d'aquest procediment.

No obstant això, en el cas que es detecten errors en la baremació realitzada en procediments anteriors, podran ser corregits en qualsevol moment del procediment.

c) Les persones sol·licitants que no van participar en el concurs esmentat hauran d'aportar tota la documentació justificativa per a la valoració de mèrits a què es fa referència en l'annex I d'aquesta resolució, excepte el full de serveis, que serà aportat per l'Administració. Això ho manifestaran expressament a través de la pàgina web https://ovidoc.edu.gva.es.

7.6. Els documents assenyalats en el barem es presentaran preferentment en el registre de la direcció territorial on estiguen destinats, excepte les sol·licituds dels qui, adscrits provisionalment o que estiguen en comissió de serveis, procedisquen d'una altra direcció territorial o hi tinguen la destinació definitiva; en aquest cas, es presentaran en la direcció territorial d'origen. Així mateix, el personal participant podrà presentar la documentació en qualsevol de les altres dependències a què es refereix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas que s'opte per presentar una sol·licitud en una oficina de correus, es farà en un sobre obert perquè la sol·licitud siga datada i segellada pels funcionaris i funcionàries de correus abans de ser certificada.

7.7. Tots els documents aportats hauran de ser remesos degudament compulsats, a aquest efecte s'admetrà també l'acarament de la documentació realitzat per la secretaria dels centres docents públics.

7.8. Qualsevol dada omesa o consignada erròniament per l'interessat o interessada no podrà ser invocada per aquest o aquesta per a futures reclamacions, ni es podran considerar lesionats els seus interessos i drets per aquest motiu.

Els mèrits al·legats i no justificats documentalment o els que manquen de les dades assenyalades anteriorment no seran tinguts en compte.



L'Administració podrà requerir les persones interessades en qualsevol moment perquè justifiquen els mèrits sobre els quals es plantegen dubtes o reclamacions.

7.9. A fi de simplificar els tràmits administratius que es veuen obligats a realitzar les persones participants en els procediments de provisió, la baremació que els corresponga serà registrada informàticament amb la finalitat de no presentar-la en futures convocatòries.

7.10. De l'1 al 15 d'octubre de 2020, les persones interessades que manifesten no haver-hi interposat cap recurs, o les seues representacions legals, podran sol·licitar a la direcció territorial per la qual van participar-hi, la devolució de la documentació original aportada. Una vegada transcorregut aquest termini, es considerarà que renuncien a la devolució.



Huitena. Termini de presentació de sol·licituds i documentació

8.1. El termini de presentació de sol·licituds i documents serà de quinze dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i durant aquest termini podrà desistir-se de la sol·licitud presentada.

Una vegada conclòs el termini de presentació de sol·licituds, no serà tinguda en compte cap sol·licitud ni cap modificació d'aquesta, ni documentació referida als mèrits aportats, ni tampoc renúncies a la participació, llevat del que estableix la base catorze.

Durant el mes de gener de 2020 s'obrirà un termini de set dies naturals perquè les persones participants sol·liciten, per via telemàtica, les seues peticions.

8.2. Tots els requisits de participació, així com els mèrits assenyalats en l'annex I d'aquesta resolució que al·leguen les persones participants, han d'estar complits o reconeguts en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, amb les excepcions del requisit de permanència d'almenys dos anys des de la presa de possessió de la destinació definitiva que, per a la participació voluntària, haurà de tindre's a la finalització d'aquest curs escolar.

8.3. Només es prendran en consideració els mèrits que, en la forma indicada en el barem de mèrits, es justifiquen i al·leguen durant el termini de presentació de sol·licituds.

8.4. L'Administració educativa incorporarà d'ofici els mèrits que consten en el registre de personal docent, és a dir, el full de serveis, i haver format part dels tribunals dels procediments selectius convocats en l'àmbit de gestió de la Comunitat Valenciana.



8.5. Qualsevol dada omesa o consignada erròniament per la persona interessada no podrà ser invocada per aquesta a efectes de futures reclamacions, ni es podran considerar lesionats els seus interessos i drets per aquest motiu.



Novena. Avaluació de mèrits

9.1. Per a l'avaluació dels mèrits al·legats i degudament justificats per les persones participants, es designarà una comissió de valoració.



9.2. Aquesta comissió de valoració serà nomenada per la directora general de Personal Docent i estarà integrada per un president que serà l'inspector general d'educació, o l'inspector en qui delegue, i per quatre vocals, que hauran de pertànyer al cos d'inspectors i inspectores al servei de l'Administració educativa o al cos d'inspectors i inspectores d'Educació. La secretaria serà ocupada pel vocal o la vocal de menor edat.

La composició d'aquesta comissió es publicarà a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i els seus membres estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació que estableixen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Deu. Relació provisional i definitiva de persones admeses, amb les puntuacions, i de persones excloses

10.1. Una vegada baremades les instàncies presentades, es publicaran les relacions següents:

a) Relació provisional de les persones participants que exerceixen dret preferent, amb expressió de la puntuació que els correspon segons els apartats del barem.

b) Relació provisional de les persones participants en el concurs, amb expressió de la puntuació que els correspon per cadascun dels apartats i subapartats del barem de mèrits.

c) Relació provisional de les persones participants excloses.

Aquestes relacions podran ser consultades en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

10.2. Contra aquestes relacions provisionals es donarà un termini de dos dies hàbils per a presentar-hi reclamacions. En el cas que es presentara en termini i forma més d'una reclamació telemàtica, només se'n tindrà en compte l'última presentada. Una vegada acabat aquest termini, es publicaran les relacions definitives amb les rectificacions que pertoquen, les quals podran ser consultades en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es). Contra aquesta exposició no es pot fer cap reclamació. Sense perjudici d'això, una vegada que es faça pública la resolució provisional de destinacions, podrà interposar-se una reclamació contra la puntuació i/o la destinació obtinguda.



Onze. Sol·licitud telemàtica de places

11.1. Amb caràcter general, cada petició es compon del codi de centre o de localitat i del codi d'especialitat.

11.2. El nombre de peticions que cada participant podrà sol·licitar no podrà excedir les seixanta.

11.3. Les places a sol·licitar a la Comunitat Valenciana es corresponen amb els codis que figuren en l'annex que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

11.4. En el cas d'accedir al programa informàtic i no realitzar peticions telemàtiques, si es tracta de personal participant voluntari, perdrà el dret de continuar en el procediment i figurarà com a no adjudicat per falta de peticions; en el supòsit de no accedir al programa informàtic perdrà el dret a continuar en el procediment i figurarà com a exclòs.



11.5. En cas que es presente dins del termini i en la forma escaient més d'una sol·licitud de places, només es tindrà en compte l'última presentada. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de llocs, no es podrà alterar la petició per cap concepte, ni quan es tracte de l'ordre de prelació dels llocs sol·licitats.



Dotze. Prioritats

12.1. En la resolució d'aquesta convocatòria hi haurà una prelació en l'adjudicació de vacants i, si és el cas, de resultes, de la manera següent:

1r. Adjudicació relativa al dret preferent a localitat.

2n. Adjudicació resultant del procés de provisió.

12.2. L'ordre anterior implica una prioritat en l'adjudicació de vacants i resultes a favor de les persones participants en cadascuna d'aquestes. Així, no podrà adjudicar-se una plaça a qui participe en una de les prelacions si hi ha un sol·licitant en l'anterior amb millor dret.

12.3. Sense perjudici del que es disposa respecte als drets preferents arreplegats en la base cinquena d'aquesta convocatòria, en el cas que es produïsquen empats en el total de les puntuacions, aquests es resoldran atenent successivament la major puntuació en cadascun dels apartats del barem d'acord amb l'ordre en què hi apareixen. Si persisteix l'empat, caldrà ajustar-se a la puntuació obtinguda en els diferents subapartats, també per l'ordre en què apareixen en el barem.



En tots dos casos, la puntuació que es prenga en consideració en cada apartat no podrà excedir la puntuació màxima establida per a cadascun d'aquests en el barem, ni, en el supòsit dels subapartats, la que corresponga com a màxim a l'apartat en què es troben inclosos. Quan, en aplicar aquests criteris, algun o alguns dels subapartats aconseguisca la màxima puntuació atorgada a l'apartat al qual pertany, no es prendran en consideració les puntuacions de la resta de subapartats. Si cal, s'utilitzarà successivament com a criteri de desempat l'any en què es va convocar el procediment selectiu a través del qual es va ingressar en el respectiu cos i la puntuació per la qual va ser seleccionat.



12.4. És requisit imprescindible per a obtindre un lloc determinat posseir el requisit lingüístic del lloc, d'acord amb el que preveu la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat.



Pel que fa als funcionaris que no tinguen el requisit lingüístic, el seu dret a la mobilitat quedarà circumscrit a llocs de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.





Tretze. Adjudicació provisional i definitiva de destinacions

13.1. Una vegada vistes les reclamacions presentades contra la relació provisional de participants i aprovada la relació provisional de vacants, així com les puntuacions definitives corresponents al barem de mèrits, es publicarà l'adjudicació provisional de destinacions. En aquesta resolució s'indicaran els llocs en què es troben exposades al públic les adjudicacions esmentades, que, a més, es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es).

13.2. Les persones participants podran presentar reclamacions contra la resolució provisional de destinacions en el termini de dos dies hàbils a partir de la publicació d'aquesta, davant de la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. En el cas que es presentara en termini i forma més d'una reclamació telemàtica, només es tindrà en compte l'última presentada.

13.3. Una vegada considerades les reclamacions a què es refereix l'apartat anterior, es dictarà la resolució per la qual s'aproven les adjudicacions definitives de destinacions d'aquest procediment de provisió. Es declararan desestimades les al·legacions que no hi figuren. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es).

13.4. Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva seran irrenunciables, llevat que si s'ha participat i obtingut destinació en els procediments que puguen ser convocats per altres administracions educatives en l'exercici de competències plenes en matèria d'educació, es consigne la renúncia a la destinació obtinguda amb anterioritat al 31 de juliol de 2020.



Catorze. Desistiments i renúncies

14.1. D'acord amb la base huitena, apartat 8.1, només podrà desistir-se de la participació en el procediment dins del termini de presentació de sol·licituds.

No obstant això, una vegada publicada la puntuació definitiva del barem, si la persona que hi participa voluntàriament no accedeix al programa informàtic per a realitzar peticions en el termini establit per a això, decaurà en el dret de continuar el procediment, i hi figurarà com a exclosa.

14.2. Les persones participants que concursen amb caràcter voluntari, podran desistir de participar en el concurs, entenent que aquest afecta totes les peticions consignades en la seua instància de participació, en el termini de dos dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació del llistat provisional de destinacions.

14.3. No s'admetran renúncies a l'adjudicació definitiva de destinacions, excepte en el supòsit previst per la base tretze, apartat 13.4, d'aquesta norma.



Quinze. Irrenunciabilitat de destinacions i presa de possessió

15.1. Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva són irrenunciables. No obstant això, quan es participe simultàniament per diferents cossos docents i s'obtinga destinació en més d'un, o bé s'obtinga una segona destinació en un cos diferent d'aquell en el qual tinga destinació definitiva, s'haurà d'optar per un d'aquests en el termini de deu dies naturals següents a la publicació de la resolució definitiva, a través de la pàgina web https://ovidoc.edu.gva.es. Si no es realitza aquesta opció en el termini indicat, s'haurà de prendre possessió de la plaça obtinguda corresponent al cos des del qual s'ha participat en situació de servei actiu.

15.2. La presa de possessió en les noves destinacions que s'obtinguen d'acord amb el que es disposa en aquesta resolució tindrà lloc l'1 de setembre de 2020, i cessarà en el de procedència el 31 d'agost de 2020.



Setze. Reingrés del personal excedent al servei actiu

Els funcionaris i funcionàries excedents que reingressen al servei actiu com a conseqüència d'aquest procediment, presentaran davant de la direcció territorial de la qual depenga la destinació obtinguda, abans de la presa de possessió de la plaça, una còpia compulsada de la resolució per la qual se'ls va declarar en excedència, un certificat de delictes de naturalesa sexual, així com una declaració jurada o promesa de no trobar-se separat o separada mitjançant un expedient disciplinari de cap cos o escala de l'Administració de l'Estat, de les comunitats autònomes o de la local, ni d'estar inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de les funcions públiques.



Dèsset. Altres normes

17.1. Les persones participants en aquest procediment que sol·liciten i obtinguen l'excedència en el transcurs de la seua resolució, o cessen en el servei actiu per qualsevol altra causa, es consideraran excedents o cessants en la plaça que els corresponga en la resolució definitiva.

17.2. Podrà ser anul·lada la destinació obtinguda per qualsevol participant que no s'haja ajustat a les normes de la convocatòria o no coincidisca amb les característiques declarades en la sol·licitud i la documentació corresponents.

17.3. Les persones participants que obtinguen plaça en aquesta convocatòria, i que durant la tramitació hagen permutat les destinacions, tindran l'obligació de prendre possessió del lloc per al qual han sigut nomenades, i s'anul·larà la permuta que se'ls havia concedit.



Díhuit. Procediment especial de mobilitat per raó de violència de gènere

Al marge d'aquest procediment de trasllats, en qualsevol moment i en compliment del que estableix l'article 4.1 del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, les funcionàries víctimes de violència de gènere que, per a fer efectiva la seua protecció o el dret a l'assistència social integral, es vegen obligades a abandonar la plaça o el lloc on prestaven els seus serveis, tindran dret al trasllat a una altra plaça o lloc propi del seu cos, d'anàlogues característiques, sense necessitat que siga una vacant de necessària cobertura. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport estarà obligada a comunicar-los les vacants ubicades a la mateixa localitat o a les localitats que les interessades sol·liciten expressament.



Aquest trasllat el podran sol·licitar per escrit a la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el qual hauran d'indicar la localitat o localitats on desitgen ser destinades. A aquest escrit hauran d'adjuntar-hi una còpia de la documentació que acredite la condició de víctima de violència de gènere, d'acord amb la legislació vigent. En aquesta actuació es protegirà la intimitat de la víctima, en especial les seues dades personals, les dels seus descendents i les de qualsevol persona que estiga sota la seua guarda o custòdia.



Dènou. Efectes

19.1. Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

19.2. De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, s'hi podrà recórrer potestativament en reposició o bé s'hi podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant de la directora general de Personal Docent d'aquesta conselleria en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de publicar-se.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de publicar-se.



València, 25 d'octubre de 2019.– La directora general de Personal Docent: Mª Àngeles Herranz Ábalos.











DISPOSICIONS COMPLEMENTÀRIES



Primera

Els mèrits al·legats per les persones participants han d'estar complits o reconeguts en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Únicament es valoraran, per tant, els mèrits perfeccionats i acreditats que es posseïsquen fins a la finalització del termini.





Segona. Mèrits acadèmics

– Per a poder obtindre puntuació per altres titulacions universitàries de caràcter oficial, haurà de presentar-se una fotocòpia compulsada de tots els títols que es posseïsquen, inclòs l'al·legat per a ingrés en el cos.

– Pel que fa a la baremació de titulacions de primer cicle, no s'entendrà com a tal la superació d'algun dels cursos d'adaptació.



– Per a la valoració de l'apartat 2.2 no es consideraran com a títols diferents, les diferents especialitats o esments que s'assenteixen en una mateixa titulació.

– En els subapartats del 2.1 només es valorara un títol per cadascun d'ells.

Així mateix, a l'efecte del subapartat 2.1.2, quan s'al·legue el títol de doctor no es valorarà el títol de màster oficial que constituïsca un requisit d'accés al doctorat.

– Quan els títols hagen sigut obtinguts en l'estranger o hagen sigut expedits per institucions docents d'altres països, caldrà adjuntar a més l'homologació corresponent.

– No es baremaran pels subapartats 2.1 i 2.2 els títols universitaris no oficials que d'acord amb la disposició addicional onzena del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, siguen expedits per les universitats fent ús de la seua autonomia.



Tercera. Valoració de treball desenvolupat

– Només es valorarà el realitzat com a personal funcionari de carrera.

Mapa web