Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 7 de juliol de 2021, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es fan públiques la bases i la convocatòria del procés selectiu per a la contractació de personal laboral fix de l'entitat en els llocs de treball d'administratiu o administrativa



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9124 de 09.07.2021
Número identificador:  2021/7509
Referència Base de Dades:  006843/2021
 



RESOLUCIÓ de 7 de juliol de 2021, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es fan públiques la bases i la convocatòria del procés selectiu per a la contractació de personal laboral fix de l'entitat en els llocs de treball d'administratiu o administrativa (convocatòria 03/2021), per als torns general i de diversitat funcional, corresponent a l'oferta pública d'ocupació de la Corporació per al 2019. [2021/7509]

En execució de l'oferta pública d'ocupació per a 2019 de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, publicada en el DOGV 8673, de 8 de novembre, en la qual s'inclouen 7 places d'administratiu/va, de les quals una està reservada a persones amb diversitat funcional física, sensorial o psíquica, el Consell Rector va acordar en la reunió de 6 de juliol de 2021 aprovar la convocatòria pública d'aquestes places així com les bases que hauran de regir el procediment selectiu, tot això en virtut de les competències que li atorga l'article 8.f del Reglament orgànic i funcional del Consell Rector, publicat per Resolució d'11 de gener de 2017, del president del Consell Rector (DOGV 7960, 18.01.2017).

Les bases de la convocatòria han sigut negociades amb la representació dels treballadors i treballadores de la Corporació d'acord amb el que es preveu en el III acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental, de 31 de juliol de 2018, i en el marc de l'acord subscrit entre la Corporació i la representació del seu personal per a regular els processos selectius de l'oferta d'ocupació de 2019.

I per tot això, d'acord amb el que es preveu en l'article 4.2.c del citat Reglament orgànic i funcional del Consell Rector, resolc:



Primer

Convocar el procés selectiu 03/2021 per a la contractació de personal laboral fix de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació per als llocs de treball d'administratiu/va, corresponents a l'oferta pública d'ocupació de la Corporació per a 2019 (DOGV 8673, 08.11.2019).





Segon

Este procés selectiu es regirà pel que es disposa en les bases següents:



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té com a objectiu la selecció de personal laboral fix, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir set llocs d'administratiu/va, dels quals un es reserva per a persones amb diversitat funcional de tipus físic, sensorial o psíquic. La tipologia de llocs d'aquesta categoria i les seues funcions, segons la relació de llocs de treball de la Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació (en endavant, CVMC) publicada en el DOGV número 8673, de 08.11.2019, es detallen en l'annex I.

Els llocs reservats per a persones amb diversitat funcional que queden sense cobrir s'acumularan al torn general i viceversa.



2. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a estes proves selectives, amb caràcter general, serà necessari complir els següents requisits:

a) Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual, en virtut de tractats internacionals que haja signat la Unió Europea, li siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Així mateix, i amb independència de la nacionalitat, els o les cònjuges dels espanyols i espanyoles i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret. Amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar-hi els seus descendents i els del cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que en visquen a expenses.

b) Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

c) Titulació: estar en possessió de títol oficial de batxillerat o títol oficial de tècnic superior de formació professional. Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si és el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Este requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



d) Coneixement de valencià: certificat de nivell C1.

e) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

f) Habilitació: no haver sigut separada o separat del servei d'una administració pública, o òrgan constitucional o estatutari, mitjançant un expedient disciplinari; no trobar-se en inhabilitació per a ocupacions o càrrecs públics per sentència judicial ferma, ni haver sigut acomiadat o acomiadada disciplinàriament de manera procedent per la CVMC o la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació. En el cas de persones d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



2.2. Podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional aquelles persones aspirants que, amb els requisits anteriors, posseïsquen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació.



2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.4. L'ens convocant podrà requerir, en qualsevol moment, les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en este procés selectiu. Si els requisits no s'acrediten o els documents no s'aporten en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.





3. Presentació de sol·licituds

3.1. Les persones que vulguen prendre part en estes proves selectives han d'omplir i presentar la sol·licitud per via electrònica a través del formulari habilitat en el portal d'Ocupació Pública de la seu electrònica de la Generalitat, «Http://sede.gva.es» (accediu a través del cercador d'ocupació pública, descripció: 03/2021-CVMC).

Els sistemes d'identificació i firma admesos per a realitzar la presentació de la sol·licitud seran el DNIE, certificat electrònic i Cl@ve permanent.

La presentació electrònica requereix el compliment successiu dels següents passos:

a) L'emplenament del formulari en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

3.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3.3. Si una incidència tècnica degudament acreditada impossibilitara el funcionament ordinari dels sistemes, l'òrgan convocant podrà acordar l'ampliació del termini de presentació de sol·licituds o l'emplenament i presentació per un altre mecanisme.

3.4. Les dades personals recollides en la sol·licitud d'admissió es tractaran amb l'única finalitat de la gestió de les proves selectives i les comunicacions necessàries per a l'efecte. El nom, cognoms i número del document d'identitat es publicarà en la forma que determina la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

3.5. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i poden modificar-les únicament dins del termini establit per a la presentació de sol·licituds amb una segona sol·licitud. A este efecte, en el cas d'haver-hi dos o més sol·licituds d'una mateixa persona presentades dins del termini, només serà vàlida l'última.



4. Adaptació per a persones amb diversitat funcional

4.1. Les persones que, a conseqüència de la seua diversitat funcional, presenten especials dificultats per a la realització de les proves selectives, podran demanar en el formulari de sol·licitud les adaptacions i els ajustos raonables de temps i mitjans oportuns de les proves del procés selectiu, indicant el tipus de diversitat funcional que tenen (física, psíquica, sensorial) així com el tipus de mesures que necessiten, i fent-les constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud d'entre les següents:

a) Eliminació de barreres arquitectòniques.

b) Taula adaptada a la cadira de rodes.

c) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'aportar obligatòriament un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i la necessitat d'ampliació de temps.

d) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

e) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per ceguera.



f) Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

g) Altres, especificant quines en la casella corresponent.

4.2. En previsió d'aquesta sol·licitud, l'òrgan tècnic de selecció establirà les adaptacions necessàries per a la realització de les proves.



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 18 euros, els quals hauran d'abonar-se a través del mateix tràmit telemàtic per a presentar la sol·licitud.



5.2. Estan exemptes del pagament dels drets d'examen les persones que es troben en alguna de les circumstàncies següents:

a) Ser membre d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Ser víctima de violència sobre les dones, acreditant esta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica contra la violència sobre les dones en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Tindre reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent.

d) Trobar-se en situació d'exclusió social acreditada per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament del lloc de residència.

5.3. S'aplicarà una bonificació del cinquanta per cent de l'import de la taxa en els casos que la persona aspirant siga membre d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general.

5.4. En els casos d'exempció o bonificació dels drets d'examen, ha d'adjuntar-se la documentació justificativa escanejada en el formulari de presentació electrònica.

5.5. En el cas que, d'acord amb el que es preveu en la base 3.5, una persona presentara dins del termini una segona sol·licitud que anul·lara l'anterior, perquè se li mantinguen com a abonats els drets d'examen satisfets en la primera sol·licitud, ha de fer-ho constar en la segona, triant en l'apartat Drets d'examen l'opció Ja pagat, i introduint com a Justificació no pagament drets d'examen la referència del registre de la primera sol·licitud.

5.6. Fora dels casos previstos en els dos apartats anteriors, la falta d'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant.



6. Admissió de sol·licituds

6.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, es publicarà, de la manera en què s'estableix en la base 13.1, la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves distingint, en el seu cas, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional.

6.2. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o fer les al·legacions convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació a què es refereix la base anterior.

6.3. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses a la realització de les proves així com la data, el lloc, l'hora de començament del primer exercici i l'ordre de crida.





7. Òrgan tècnic de selecció

7.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, estarà compost per un/a president/a, un/a secretari/ària i dos vocals, així com els suplents respectius, designats per resolució de la Subsecretaria de Presidència de la Generalitat d'entre el personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres administracions públiques que ocupen places els requisits de formació de les quals i les funcions assignades siguen equivalents o similars a aquells establits per a les places objecte de la convocatòria.

7.2. La relació nominal de les persones que integren l'òrgan tècnic de selecció es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

7.3. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció l'aplicació i la interpretació de les bases del procés selectiu; la determinació concreta del contingut de les proves; la qualificació dels aspirants, tant en la fase de l'oposició com en la de concurs; la validació i firma de les llistes, així com de les operacions que puguen encarregar-se a col·laboradors i/o a empreses expressament contractades per a dur a terme determinades parts del procés, i, en general, l'adopció de les mesures que siguen necessàries amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives. Li correspon, a més, el trasllat a l'òrgan convocant de tota la informació que este requerisca per a emetre i publicar les resolucions pertinents.



7.4. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i l'altra normativa vigent.

7.5. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves, podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportú.

7.6. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, actuaran sotmeses a les causes generals d'abstenció i recusació que contenen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i no podran haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent.



8. Procediment de selecció

8.1. El procediment de selecció és el de concurs oposició, i consta d'una fase d'oposició de caràcter obligatòria, eliminatòria i prèvia a la fase de concurs, i d'una fase de concurs també obligatòria. La puntuació final màxima assolible serà de 100 punts, dels quals 60 correspondran a la fase d'oposició i 40 a la fase de concurs.



8.2. Fase d'oposició

8.2.1. La fase d'oposició consistirà en dues proves obligatòries sobre les matèries recollides en l'annex II, i la primera serà eliminatòria respecte de la segona. El primer exercici tindrà un valor de 24 punts (40 % de la fase d'oposició) i el segon, un valor de 36 punts (60 % de la fase d'oposició).

8.2.2. El primer exercici consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 75 preguntes de tipus test de caràcter teòric i pràctic sobre les matèries recollides en el temari. El contingut de les preguntes guardarà relació proporcional amb la distribució de les matèries del temari. Les preguntes es formularan amb quatre respostes alternatives de les quals només una en serà la correcta. El temps de realització màxim de la prova serà el determinat per l'òrgan tècnic de selecció. Per a superar l'exercici serà necessari obtindre 12 punts dels 24 màxims possibles. Les respostes errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada resposta correcta, mentre que les respostes en blanc no puntuaran ni penalitzaran. Per a obtindre la puntuació de l'exercici es restarà del nombre d'encerts el nombre d'errors dividit per 3, i es convertirà el resultat en puntuació mitjançant el càlcul proporcional en què el 100 % d'encerts suposen 24 punts.



Hauran de contestar-se també 8 preguntes de reserva sobre el mateix temari, que només es valoraran en cas d'anul·lació de preguntes. Les preguntes de reserva estaran ordenades de l'1 al 8 i s'usaran, només en el nombre necessari i per aqueix ordre, per a substituir les preguntes anul·lades, amb independència de les matèries sobre les que tracten.

8.2.3. El segon exercici consistirà a contestar per escrit preguntes curtes de tipus pràctic, relacionades amb les funcions del lloc de treball i les matèries recollides del tema 8 al 22 del temari, i es podran demanar coneixements de la resta d'aquest. El nombre de preguntes serà d'entre 15 i 20, segons determine l'òrgan tècnic de selecció, i el temps de realització màxim de la prova serà de 150 minuts. Per a la superació d'aquest exercici caldrà obtindre 18 punts dels 36 possibles.



8.3. Fase de concurs

8.3.1. Consistirà en la valoració per part de l'òrgan tècnic de selecció, d'acord amb el barem que figura en l'annex III, dels mèrits que al·leguen les persones aspirants que hagen superat els dos exercicis de la fase d'oposició. A l'efecte, estes persones disposaran del termini de 15 dies hàbils previst en la base 10.1 per a la presentació dels mèrits que consideren.

8.3.2. Els mèrits computables seran els obtinguts fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

8.3.3. La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 40 punts, distribuïts d'acord amb el que s'estableix en el barem.

8.4. Puntuació final del concurs oposició.

8.4.1. La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en les dues fases (màxim de 100 punts). A continuació, es configuraran les llistes d'acord amb els llocs oferits, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Estes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.



8.4.2. Quan hi haja empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si en persistira l'empat, es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionades. En cas de persistir-hi l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení. Finalment, si encara hi persistira l'empat, este es resoldrà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i s'iniciarà este ordre per la lletra F, (segons la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, publicada en el DOGV 8473, de 28 de gener).

8.4.3. Les persones aspirants que, havent optat per les vacants reservades a persones amb diversitat funcional, tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per aspirants del torn ordinari, i no hagueren obtingut una vacant en el contingent de reserva de diversitat funcional, seran incloses per ordre de puntuació en el torn ordinari.



9. Desenvolupament de les proves de la fase d'oposició

9.1. El primer exercici de la fase d'oposició no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de sis mesos a comptar des de la data de la publicació de la present convocatòria i es farà al lloc, en la data i l'hora que s'establisca en la publicació de la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, i amb un termini no inferior a 15 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.



9.2. L'anunci per a la realització del segon exercici haurà de ser publicat, almenys, amb 48 hores d'antelació.

9.3. L'òrgan tècnic de selecció ha de procurar que els exercicis de la fase d'oposició estiguen finalitzats i qualificats, i publicada la llista amb la qualificació final de les persones que han superat esta fase dins dels 12 mesos posteriors a la publicació de la present convocatòria.

9.4. Les persones aspirants seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. En perdran el dret quan es personen als llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a estes, encara que es dega a causes justificades.



9.5. Si alguna de les persones aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'una situació degudament acreditada d'embaràs de risc o part, la seua situació en el procés selectiu quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de la fase que haja quedat ajornada, i no podrà demorar-se esta de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables. En este cas ho haurà de valorar l'òrgan tècnic de selecció, i tindrà lloc, en tot cas, la realització de la prova ajornada abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

9.6. Abans de l'inici de cada exercici, i quan es considere convenient, el personal col·laborador o l'òrgan tècnic de selecció, durant el desenvolupament o en la recollida després de finalitzar, s'ha de comprovar la identitat de les persones aspirants amb l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, sense que per a este efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada, de la sol·licitud d'admissió a les proves.

9.7. En les proves escrites, l'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i s'anul·laran tots aquells exercicis en què es continga alguna marca que poguera identificar l'autoria.



9.8. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'òrgan tècnic de selecció o del personal col·laborador durant la celebració de la prova, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de la prova, per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga sobre l'incident.

9.9. En finalitzar la correcció de cada un dels exercicis de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anònim, torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que es disposa en la base 8. Les persones aspirants podran presentar les reclamacions o sol·licituds de revisió que estimen convenients dins dels 5 dies hàbils posteriors a la publicació.





10. Desenvolupament de la fase de concurs

10.1. Finalitzats els exercicis de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista amb la qualificació final de les persones que han superat esta fase en cada un dels torns per ordre de puntuació, i els concedirà un termini de 15 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació, per a presentar, per via electrònica a través del formulari habilitat, una autobaremació dels seus mèrits acompanyada de la documentació acreditativa.

10.2. Quan se'n baremen els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista provisional de les puntuacions de la fase de concurs, desglossada en els diversos apartats del barem, i concedirà un termini de 5 dies hàbils perquè les persones aspirants puguen formular al·legacions en relació amb la baremació.

10.3. Una vegada resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista definitiva amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs.



11. Finalització del procés selectiu. Elecció i adjudicació de llocs



11.1. Juntament amb la llista definitiva amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, prevista en la base 10.3, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la proposta de relació de persones que han superat el concurs oposició amb la puntuació final establida, d'acord amb el que es preveu en la base 8.4.1. En cap cas podrà declarar-se que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats. Les persones interessades disposaran d'un termini de 5 dies per a formular al·legacions a esta proposta.

11.2. Transcorregut el termini d'al·legacions i valorades estes, l'òrgan tècnic de selecció elevarà la proposta de relació de persones que han superat el concurs oposició a la Presidència de la CVMC, que dictarà la resolució definitiva que es publicarà en el DOGV i en els mitjans previstos en la base 13.1. La resolució contindrà la llista de persones aprovades, ordenades per puntuació de major a menor amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat, torn d'accés i puntuació final obtinguda. Esta relació definitiva d'aprovats esgota la via administrativa. Les persones interessades poden interposar, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició o bé, un recurs contenciós administratiu.

11.3. Les persones que hagen resultat seleccionades hauran de presentar la documentació original exigida per a acreditar el compliment dels requisits d'admissió a les proves que van ser al·legats en la sol·licitud, així com, si és el cas, el grau i tipus de discapacitat i les causes justificatives d'exempció o bonificació del pagament de la taxa. El termini per a la presentació de la documentació serà de 15 dies hàbils comptadors a partir de la publicació de la relació definitiva de persones aprovades.

11.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels extrems indicats, o que d'aquesta es deduïra que hi falten alguns dels requisits exigits, perdran el dret a ser contractades i en quedaran anul·lades totes les actuacions del procés, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Adjudicació de llocs i contractació laboral

12.1. Finalitzat el procés selectiu s'oferiran a les persones que l'hagueren superat, sense superar el nombre de places de la convocatòria, tots els llocs vacants de la categoria corresponent, la forma de provisió de la qual fora la de concurs. En el cas que aqueixes vacants no foren suficients per a cobrir el nombre de places inclòs en la convocatòria del procés selectiu, s'oferiran també els llocs de la categoria la forma de provisió de la qual fora lliure designació. Els llocs s'adjudicaran segons la preferència formulada pels aspirants, atesa en l'ordre determinat per la puntuació obtinguda en el concurs oposició, sent necessari per a la presa de possessió disposar dels requisits concrets del lloc.



12.2. Les persones seleccionades seran contractades mitjançant un contracte de treball indefinit, de caràcter fix i, en tot cas, estaran sotmeses al règim establit en l'Estatut dels Treballadors i en el conveni col·lectiu que estiga vigent en el moment de la contractació.

12.3. La incorporació al lloc de treball estarà condicionada i subjecta al compliment del règim d'incompatibilitats d'acord amb la normativa vigent que hi resulte d'aplicació.

12.4. Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi haja renúncies de les persones seleccionades abans de la presa de possessió, o en el cas que esta no fora possible, l'òrgan convocant podrà demanar a l'òrgan tècnic de selecció una relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades per a contractar-les com a personal laboral fix.

12.5. Una vegada realitzats els contractes laborals conseqüència de la superació del procés selectiu, en el cas que existiren llocs de la categoria d'Administratiu/a, la forma de provisió dels quals fora la de lliure designació i que no hagueren sigut proveïts d'acord amb el que es disposa en l'apartat 1 d'aquest article, seran convocats per a la seua provisió pel personal que haguera sigut contractat com a laboral fix en la categoria a conseqüència del procés selectiu.



13. Publicacions, comunicacions i informació durant el procediment

Al llarg del procés selectiu, tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament es publicarà en el portal d'Ocupació Pública de la seu electrònica de la Generalitat «http://sede.gva.es» (accediu mitjançant el cercador d'Ocupació Pública, Descripció: 03/2021-CVMC) i en l'apartat de Selecció de Personal del web de la CVMC (https://www.cvmc.es/seleccio-de-personal). Així mateix, totes les comunicacions entre l'òrgan convocant o l'òrgan tècnic de selecció i les persones aspirants pel que fa al procés selectiu, es realitzaran a través del tràmit telemàtic obert a l'efecte en este portal.



14. Borsa d'ocupació

14.1. Una vegada finalitzat el procés selectiu, es constituiran borses d'ocupació d'àmbit provincial amb les persones aspirants que, havent participat en les proves selectives en els termes que es detallen en l'apartat següent, no obtinguen cap lloc de treball. A este efecte, en la sol·licitud d'admissió en les proves selectives cal indicar l'opció per a integrar-se en tots els àmbits territorials de les borses, en només algun o alguns d'aquests o per a no integrar-se en cap borsa. Les borses es constituiran per a aquelles províncies en què hi haja llocs de la categoria en la relació de llocs de treball.

14.2. Podran formar part de les borses les persones que hagen participat en el procés selectiu i que complisquen algun dels següents requisits:

a) El personal que haja aprovat algun exercici dins del procés.



b) El personal de la CVMC o l'SAMC amb contracte laboral temporal en la categoria convocada, sempre que hagen realitzat alguna de les proves i esta haguera sigut qualificada per dalt de 0, encara que no n'hagueren superat cap. Amb les mateixes condicions, podrà integrar-s'hi el personal que haja prestat serveis en l'extinta RTVV en categories amb funcions anàlogues a les de la categoria convocada.

14.3. L'ordre de prelació en les borses serà el següent:

1r. Persones que hagen aprovat tots els exercicis de la fase d'oposició del procés selectiu sense haver obtingut una plaça, ordenades d'acord amb la baremació de la fase de concurs d'aquest procés.

2n. Persones que hagen aprovat algun exercici de la fase d'oposició del procés selectiu corresponent, ordenades per la puntuació resultant de la suma de la qualificació obtinguda en els exercicis de la fase d'oposició i els punts resultants de la valoració dels mèrits previstos per a la fase de concurs, segons el que s'estableix en l'annex III d'aquesta convocatòria.

3r. Persones que s'integren en la borsa en virtut del que es preveu en l'apartat b del punt 2, ordenades segons la puntuació resultant de la suma de la qualificació de l'exercici realitzat i els punts de la valoració dels mèrits previstos per a la fase de concurs, d'acord amb el que s'estableix en l'annex III d'aquesta convocatòria.

14.4. Finalitzat el procés selectiu, si hi haguera persones amb les condicions previstes en el punt 1r de l'apartat 3 d'aquesta base, es constituirà automàticament una borsa de la qual en formaran part. En el termini dels 6 mesos següents a la finalització del procés selectiu, s'haurà de procedir a completar, si és el cas, esta borsa amb la baremació del personal inclòs en els ordinals 2n i 3r del mateix apartat 3. En el cas que en finalitzar el procés selectiu no hi haguera persones amb les condicions previstes en l'ordinal 1r, en el mateix termini de 6 mesos des de la finalització del procés, s'ha de constituir la borsa amb la baremació del personal inclòs en els ordinals 2n i 3r de l'apartat 3.

14.5. El règim de funcionament de les borses quant al sistema de crida, conseqüències del rebuig del lloc oferit, efectes del cessament o la renúncia del lloc exercit i qualsevol altra incidència relacionada, serà el que estiga previst en el conveni col·lectiu d'aplicació i, en defecte d'això, el que es determine en el si de la comissió de seguiment de borses.



Segons el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i el 8.3, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra esta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició o bé plantejar directament un recurs contenciós administratiu, atenent els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant del Consell Rector en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se al jutjat contenciós administratiu de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Els emplaçaments en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra la present resolució es realitzaran mitjançant la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Burjassot, 7 de juliol de 2021.– La vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector: Mar Iglesias García.







ANNEX I

Tipologia dels llocs de la categoria convocada



Denominació dels llocs Administratiu/va

Forma de provisió Concurs

Funcions Dur a terme activitats administratives de col·laboració, tramitació, preparació, comprovació, actualització, elaboració i administració de dades, inventari de béns i materials, inspecció d'activitats, tasques ofimàtiques, manuals o de càlcul numèric, d'informació i despatx o d'atenció al públic i altres relacionades amb les anteriors que, per la seua complexitat, no siguen pròpies de grups superiors.





Denominació dels llocs Cap de la Secretaria de Presidència

Forma de provisió Lliure designació

Funcions Gestionar l'agenda de la Presidència, gestionar el correu, l'arxiu, gestionar la documentació i mantindre les bases de dades de contactes. Dur a terme les tasques administratives pròpies del lloc.

Requisits específics Nivell B2 d'anglés









ANNEX II

Temari



1. La Constitució espanyola: Títol preliminar (arts. 1 a 9). Títol I, capítols primer i segon (arts. 10 a 38). L'elaboració de les lleis (arts. 81 a 92) El Govern i l'Administració (arts. 97 a 107). Organització territorial de l'Estat (arts. 137 a 142 i 153 a 158).

2. Organització de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana (Títol III). Competències de la Comunitat Valenciana en matèria de radiodifusió i televisió.

3. La Llei del Consell: Composició, atribucions i funcionament del Consell (títol II, capítols I, II i III). Consellers i conselleries (títol II, capítol IV). L'Administració Pública de la Generalitat (títol IV).



4. Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions: Àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat (capítol I del títol I). Contingut i elaboració dels pressupostos de la Generalitat (seccions 1a i 2a del capítol III del títol II). El pressupost del sector públic empresarial i fundacional (capítol V del títol II). El sector públic instrumental de la Generalitat (títol IX).

5. La Llei 7/2010, de 31 de març, general de la comunicació audiovisual: disposicions generals. Llei de la Generalitat Valenciana 1/2006 del sector audiovisual: disposicions generals i organització administrativa del sector audiovisual. La Federació d'Organismes de Ràdio i Televisió Autonòmiques (Forta): objectius.

6. Llei 6/2016, de 15 de juliol, de la Generalitat, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat (I): disposicions generals (títol I); la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (títol II). La naturalesa jurídica de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) i de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC) i el seu encaix en el sector públic instrumental de la Generalitat.

7. Llei 6/2016, de 15 de juliol, de la Generalitat, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat (II): programació continguts i emissions (títol III); règim econòmic i del personal (títol IV); control i seguiment de l'activitat de la CVMC i les seues societats (títol V).

8. La Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (arts. 1 a 33): Àmbit d'aplicació. Interessats en el procediment. Normes generals d'actuació de les administracions públiques. Termes i terminis.

9. La Llei 40/2015 de règim jurídic del sector públic: Àmbit d'aplicació i principis generals (arts. 1 a 4). Òrgans administratius i competència (arts. 5 a 14). Òrgans col·legiats (arts. 15 a 18). Abstenció i recusació (arts. 23 i 24). El funcionament electrònic del sector públic (arts. 38 a 46bis). Els convenis (arts. 47 a 53). El Decret 176/2014, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.

10. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: principis de protecció de dades i drets de les persones (arts. 1 a 18).

11. Principis sobre transparència de l'activitat pública i dret d'accés a la informació pública en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (títol I) i en la Llei de la Generalitat 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (títol I).



12. Delimitació dels tipus contractuals en la Llei de contractes del sector públic. Diferència entre contractes administratius i contractes privats. Principals conceptes continguts en la Llei de contractes del sector públic: òrgan de contractació, responsable del contracte; capacitat i solvència de l'empresari; classificació de les empreses; objecte, pressupost base de licitació, valor estimat i preu del contracte; garanties provisional i definitiva; expedient de contractació; tramitació urgent i tramitació d'emergència; plecs de clàusules administratives i de prescripcions tècniques; adjudicació i formalització dels contractes. Característiques bàsiques dels principals contractes de producció audiovisual: contractes per encàrrec de producció, de drets d'antena i de llicència d'emissió.



13. Principals conceptes sobre comptabilitat: principis comptables; normes de registre i valoració; comptes comptables (grups de comptes); actiu, passiu i patrimoni net; ingressos i despeses; dèbit i crèdit; llibre diari i llibre major; balanç de situació; compte de pèrdues i guanys.



14. El contracte de treball en l'Estatut dels Treballadors: capacitat per a contractar; forma del contracte; període de prova; duració del contracte. Suspensió del contracte. Extinció del contracte.

15. Característiques bàsiques dels següents tipus de contracte laboral: contracte en pràctiques, contracte per a la formació i l'aprenentatge, contracte per a la formació dual; contracte a temps parcial; contractes de relleu i de jubilació parcial; contracte per a obra o servei determinat; contracte eventual per circumstàncies de la producció; contracte d'interinitat; contracte fix discontinu.

16. Instruments de negociació col·lectiva vigents en la CVMC i la SAMC.

17. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març per a la igualtat efectiva de dones i homes: Títol preliminar i títol I. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes. El Pla d'Igualtat de la CVMC i la SAMC.

18. Principals conceptes en matèria de Seguretat Social: afiliació, altes, baixes i variació de dades. Situacions assimilades a l'alta. Cotització. Liquidació i ingrés de les quotes. Accident de treball i malaltia professional. Incapacitat temporal, incapacitat permanent. L'acció protectora de la Seguretat Social en casos de maternitat, paternitat, risc durant l'embaràs i risc durant lactància.

19. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d'aplicació i definicions (capítol I). Drets i obligacions (capítol III). Conceptes de servei de prevenció, delegats de prevenció i comité de seguretat i salut.

20. Treball en l'entorn informàtic OFFICE 365: aplicacions que integra. OUTLOOK: configuració i personalització; creació i enviament de correus electrònics; organització safata d'entrada i administració; correus electrònics; contactes, tasques i calendaris. ONE DRIVE: col·laboració amb altres usuaris; compartir, sincronitzar i emmagatzemar arxius en el núvol. TEAMS: Configuració, personalització i col·laboració en equips i canals; missatges i publicacions; xats, crides i reunions.



21. Processador de text WORD: principals funcions i utilitats; creació i estructuració del document; gestió, enregistrament, recuperació i impressió de fitxers; personalització de l'entorn de treball. Base de dades ACCES: principals funcions i utilitats; taules; consultes; formularis; informes; relacions; importació, vinculació i exportació de dades.



22. Full de càlcul EXCEL: Principals funcions i utilitats. Llibres, fulles i cel·les. Configuració. Introducció i edició de dades. Fórmules i funcions. Gràfics. Gestió de dades. Personalització de l'entorn de treball.







ANNEX III

Barem fase de concurs



En la fase de concurs es valoraran els mèrits que seguidament s'especifiquen amb la puntuació corresponent, calculada sobre el total de 40 punts que correspon a esta fase:



A) Experiència (30 punts màxim)

Es valorarà el temps de serveis efectius prestats en:

a) Llocs de treball d'administratiu/va, o equivalent per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals públics d'àmbit autonòmic de la Generalitat Valenciana, posteriors a la Llei 6/2016, de 15 de juliol: 0,20 punts per mes complet treballat.

b) Llocs de treball d'administratiu/va, o equivalent per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals del sector públic d'àmbit autonòmic o nacional diferents dels previstos en l'apartat anterior: 0,15 punts per mes complet treballat.

c) Llocs de treball d'administratiu/va, o equivalent per assimilació de funcions, en mitjans de comunicació audiovisuals públics de qualsevol altre àmbit diferent dels anteriors: 0,12 punts per mes complet treballat.

d) Altres llocs de treball d'administratiu/va, o equivalent per assimilació de funcions: 0,10 punts per mes complet treballat.

e) Llocs de treball de la CVMC i les seues societats, o del grup de l'antiga RTVV que pertanguen a categories diferents a la convocada: 0,01 punts per cada mes complet treballat, fins a un màxim de 2,5 punts.



Es considera que són llocs equivalents, a l'efecte de la valoració de l'experiència, els següents de l'antic Grup RTVV:

– Administratiu/va.



L'experiència professional s'acreditarà, si és el cas, mitjançant la presentació dels següents documents:

1. Els treballs dins del sector públic s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en què s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten l'epígraf o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com la certificació o vida laboral en què acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan corresponga, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà una certificació oficial que acredite que ha cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



B) Formació (10 punts màxim)

a) El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, amb l'acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb la següent escala:

– Grau mitjà o C1 + llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 2 punts

– Grau mitjà o C1 + llenguatge administratiu i llenguatge en els mitjans de comunicació: 3 punts

– Grau superior o C2: 5 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

b) Coneixement d'idiomes estrangers i altres llengües oficials de l'Estat, diferents de les dues oficials a la Comunitat Valenciana: Es valorarà, amb un màxim de 4 punts, el nivell més alt del que s'estiga en possessió en cada idioma d'acord amb la següent graduació referida als nivells del Marc europeu comú de referència (MERC):

– A2: 0,5 punts

– B1: 1 punt

– B2: 2 punts

– C1: 3 punts

– C2: 4 punts

Només es tindran en compte els títols, diplomes i certificats que s'ajusten al MERC i que hagen sigut expedits per les escoles oficials d'idiomes o equivalents, com també els títols, diplomes i certificats expedits per universitats i altres institucions públiques o privades espanyoles i estrangeres, d'acord amb el sistema de reconeixement de competències en llengües estrangeres que establisca l'autoritat educativa corresponent.

c) Altres titulacions: per la possessió addicional d'una titulació acadèmica oficial superior a l'exigida en la convocatòria o d'altres titulacions del mateix nivell: 1,5 punts per títol, excloent la titulació comptabilitzada com a requisit per a accedir al procés selectiu, fins a un màxim de 3 punts.

d) Cursos de formació i perfeccionament: Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat directament amb l'actualització dels coneixements que s'han de tindre en el lloc de treball que s'ha d'ocupar, i sempre que es tracte de cursos homologats per centres de formació d'institucions públiques del sector audiovisual, o reconeguts per les administracions públiques, com també per les universitats i el centre de formació del grup de l'antiga RTVV o la CVMC i les seues societats, fins a un màxim de 5 punts d'acord amb la distribució següent:



– Duració de 15 hores: 0,2 punts

– Duració d'entre 16 i 75 hores: 0,5 punts

– Duració d'entre 76 i 100 hores: 1 punt

– Duració de més de 100 hores: 2 punts, més 0,02 punts per cada hora que va superar les 100 hores.

Mapa web