Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. RESOLUCIÓ de 13 de juny de 2022, de la Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública, d'aprovació del Programa de teletreball de la Direcció General de Política Territorial i Paisatge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat número 10/2022.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9367 de 22.06.2022
Número identificador:  2022/5623
Referència Base de Dades:  005646/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública, Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: treball a distància , Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat



RESOLUCIÓ de 13 de juny de 2022, de la Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública, d'aprovació del Programa de teletreball de la Direcció General de Política Territorial i Paisatge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat número 10/2022. [2022/5623]

Vista la proposta de Programa de teletreball de la Direcció General de Política Territorial i Paisatge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, amb número d'expedient 10/2022, es formula aquesta resolució de conformitat amb els antecedents de fet i fonaments de dret següents:



Antecedents de fet



I. Amb data 23 de març de 2022 es va registrar d'entrada en la Direcció General de Funció Pública una sol·licitud de la Secretaria General Administrativa de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat per a iniciar el procediment d'aprovació del Programa de teletreball de la Direcció General de Política Territorial i Paisatge, a l'empara de l'article 13 del Decret 49/2021, d'1 d'abril, del Consell, de regulació del teletreball com a modalitat de prestació de serveis del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat (d'ara en avant, Decret 49/2021).

II. Després d'haver analitzat la proposta i la documentació presentada i d'haver comprovat si conté tots els elements i requisits previstos en el Decret 49/2021, en dates 6 i 25 de maig, la Direcció General de Funció Pública va requerir l'òrgan proponent perquè esmenara la falta o hi adjuntara la documentació preceptiva, en el sentit indicat en els escrits d'esmena de dates 5 i 24 de maig de 2022.

III. Amb dates 18 i 30 de maig de 2022 es van registrar d'entrada en la Direcció General de Funció Pública uns escrits del sotssecretari de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat en què s'aporta documentació a fi d'esmenar la proposta de Programa de teletreball de la Direcció General de Política Territorial i Paisatge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

IV. Presentada la documentació dins del termini concedit per a esmenar, i després d'haver analitzat la proposta de programa i de comprovar que compleix tots els elements i requisits previstos en el Decret 49/2021, la Direcció General de Funció Pública va elevar una proposta de resolució d'aprovació del Programa de teletreball de la Direcció General de Política Territorial i Paisatge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, a la Secretaria Autonòmica de Justícia i Administració Pública.



Fonaments de dret



I. El Decret 49/2021, d'1 d'abril, del Consell, de regulació del teletreball com a modalitat de prestació de serveis del personal empleat públic de l'Administració de la Generalitat (d'ara en avant, Decret 49/2021), que regula la modalitat de prestació de serveis en règim de teletreball amb caràcter general i l'àmbit d'aplicació del qual es refereix al personal funcionari i laboral de l'Administració de la Generalitat.



II. L'article 13.1 del Decret 49/2021, que regula el procediment per a l'aprovació dels programes de teletreball, i que estableix que, quan afecte llocs de treball amb adscripció orgànica i funcional en una mateixa conselleria o organisme, s'iniciarà a proposta de la corresponent sotssecretaria o òrgan competent en matèria de personal, dirigida a la direcció general competent en matèria de funció pública.



III. Els apartats dos i tres de l'article 13 del Decret 49/2021, que estableixen la forma de presentació de la proposta, el seu contingut i la documentació de què s'ha d'acompanyar.

IV. L'article 13.4 del Decret 49/2021, que atribueix a la direcció general amb competències en matèria de funció pública la competència per a analitzar, requerir per a fer-ne una possible esmena i proposar la resolució que siga procedent, de les propostes de programes de teletreball que tramiten les sotssecretaries o òrgans competents en matèria de personal de les conselleries o organismes.

V. L'article 13.5 del Decret 49/2021, que estableix que, després d'haver transcorregut el termini per a l'esmena, si és el cas, la direcció general competent en matèria de funció pública elevarà una proposta de resolució en el sentit que siga procedent a la secretaria autonòmica amb competències en matèria de funció pública.

En virtut del que s'ha dit més amunt, de conformitat amb els preceptes esmentats i altres d'aplicació general, i conforme a la proposta de resolució elevada per la direcció general de Funció Pública, resolc:



Primer

Aprovar el Programa de teletreball de la Direcció General de Política Territorial i Paisatge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, amb el número 10/2022, que s'adjunta com a annex I i II a aquesta resolució. El document complet del programa pot consultar-se en la següent pàgina web:

https://intrapoliticaterritorial.gva.es/va/informacio-teletreball.



Segon

De conformitat amb el que preveu l'article 5 del Decret 49/2021, la duració serà la determinada en el Programa de teletreball, que, en tot cas, serà d'un màxim d'un any prorrogable per períodes iguals, i caldrà entendre'l prorrogat pel mateix període si, una vegada arribat el venciment, l'òrgan proponent no manifesta el contrari.



Tercer

Les persones que ocupen algun dels llocs de treball identificats en l'annex II i que complisquen els requisits establits en l'article 4 del Decret 49/2021 podran participar voluntàriament en el programa i presentar les seues sol·licituds conforme al model previst en la següent adreça web: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22550, en el termini de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les sol·licituds es dirigiran telemàticament a la Sotssecretaria de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, la qual dictarà una resolució en el termini màxim de tres mesos des de la publicació del programa, en la qual constarà l'inici i l'acabament del Programa de teletreball, la distribució dels dies de treball presencial i de teletreball, el personal participant i les activitats que haurà de desenvolupar de conformitat amb les fitxes d'identificació dels compromisos d'execució.

El personal que resulte seleccionat per a participar en el Programa de teletreball realitzarà obligatòriament un curs de formació específic en els termes previstos en l'article 10 del Decret 49/2021. Així mateix, realitzarà una declaració responsable relativa a seguretat i salut emplenant el qüestionari previst en l'article 9 del decret esmentat.





Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, podran interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant del mateix òrgan que ha dictat la resolució.



València, 13 de juny de 2022.– La secretària autonòmica de Justícia i Administració Pública: Isabel Gemma Fajardo García.







ANNEX I

Programa de Teletreball de la direcció general de Política Territorial i Paisatge de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat número 10/2022



Conselleria/Organisme: Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat



Òrgan superior o directiu del qual depenen els llocs de treball: direcció general de Política Territorial i Paisatge



A) Causes i objectius de la proposta, que en tot cas haurà de contribuir a una millor organització del treball, que fonamenten la seua implantació

– Millora de la conciliació de la vida familiar, personal i laboral.

– Reorganització dels processos de treball de l'Administració, redefinint objectius i avançant en l'orientació del treball als resultats i a una millor gestió del temps, sense que això comporte, en cap cas, reduir la qualitat del servei públic sinó incrementar l'eficàcia i eficiència en la prestació del servei. Tot això, sempre que el personal empleat públic puga fer el seu treball amb completa autonomia i/o el seu treball comporte una dificultat que requerisca especial concentració.



– Protecció del medi ambient amb la reducció dels desplaçaments.



– Prevenció de la salut del personal empleat públic, reduint la seua exposició a agents infecciosos.

– Aproximació a la realitat laboral europea, el futur de la qual (present ja en alguns països) és l'extensió del teletreball.



B) Duració del programa

Un any prorrogable per períodes iguals.



C) Informe favorable de l'òrgan superior o directiu del qual depenguen els llocs de treball

S'adjunta.



D) Nombre màxim de llocs que poden participar en el Programa de teletreball

60.



E) Identificació clara i concreta de la tipologia dels llocs de treball que podrien incorporar-se al Programa de teletreball, indicant-ne l'adscripció orgànica i funcional o territorial

Tots els llocs tipus que s'indiquen en aquest apartat, dels quals s'indica l'adscripció orgànica o funcional, són susceptibles de ser exercits en la modalitat de teletreball durant el màxim de dies indicat en l'apartat següent, en concret:



– Dependència de la Direcció General:

1. Secretari/ària de Direcció

2. Subdirector/a general

– Dependència de la Subdirecció General:

3. Cap de servei

– Dependència de cada servei o de la Subdirecció General:

4. Cap de secció

5. Tècnic/a superiors

6. Tècnic/a mitjans

7. Cap d'equip

8. Administratiu/iva

9. Auxiliar de gestió



Depenen orgànicament i funcionalment de la Direcció General i estan integrats en les diferents unitats que la conformen. Els llocs estan situats a la ciutat de València, en la torre 1 de la Ciutat Administrativa 9 d'octubre.

El lloc tipus subdirector/a general està classificat amb el complement de destinació 30. No obstant això, i de conformitat amb el que es disposa en l'article 3.4 del Decret 49/2021, d'1 d'abril, es fa constar de manera expressa i justificada que les funcions concretes dels llocs i la seua incardinació dins de l'estructura organitzativa són compatibles amb aquesta modalitat de prestació de serveis, i poden ser exercits mitjançant teletreball el màxim de dos dies setmanals que preveu el programa, a causa de la necessitat d'assumir tasques d'estudi, planificació i redacció d'informes que s'han de desenvolupar mitjançant aquesta modalitat.



F) Distribució de la jornada setmanal del personal participant

La totalitat dels llocs de treball poden desenvolupar les seues funcions en règim de teletreball durant un màxim de dos dies per setmana natural de cinc dies laborals. Seran les persones titulars que exercisquen com a caps de servei, la titular de la Subdirecció General i, en última instància la titular de la Direcció General, segons corresponga per dependència jeràrquica o per raons d'organització, les que determinen el nombre concret de dies i la seua distribució.

L'organització del personal garantirà diàriament la prestació de serveis de manera presencial d'almenys el 20 % del total del personal adscrit a la corresponent unitat administrativa, llevat de les absències justificades. D'altra banda, almenys un dia a la setmana tota la plantilla de la unitat coincidirà en les dependències en règim de treball presencial.



Per raons d'acumulació de tasques o processos de gestió específics superiors a un dia, es podrà suspendre el teletreball, per a la totalitat dels llocs o una part d'aquests, pel període de temps estrictament necessari. La resolució de suspensió es dictarà de conformitat amb el que es disposa en l'article 17 del Decret 49/2021, d'1 d'abril.



G) Barem aplicable per a la selecció del personal

El de l'annex V del decret de teletreball, en cas que calga aplicar-lo.





H) Mitjans tecnològics necessaris per a l'acompliment de les funcions de forma no presencial mitjançant teletreball

De conformitat amb el que es disposa en l'article 8 del Decret 49/2021, d'1 d'abril, l'Administració proporcionarà i mantindrà a qui teletreballe els mitjans tecnològics necessaris per a la seua activitat.



Aquesta sotssecretaria considera com a mitjans mínims tecnològics els següents:

– Ordinador personal o dispositiu anàleg amb les característiques adequades quant a programari i maquinari que definisca la direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions.

– Accés a internet.

– Un sistema de connexió informàtica suficient i segur.

– Telèfon fix o mòbil amb cobertura en el lloc des del qual es treballe, al qual es desviarà la línia fixa assignada en el lloc de treball presencial.

No obstant això, caldrà ajustar-se a cada moment al que dispose la direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions, la qual ha emés un informe favorable sobre aquest Programa de teletreball amb data 21 de març de 2022, en què ha recordat la necessitat del compliment de les condicions relatives a les necessitats TIC del personal de la Generalitat en modalitat de teletreball, que són les següents:

«Necessitats TIC del personal de la Generalitat en modalitat teletreball

Tot el personal susceptible de formar part d'un Programa de teletreball haurà de disposar dels següents mitjans tecnològics:

1. Un ordinador portàtil corporatiu de la Generalitat configurat com a lloc de treball normalitzat (d'ara en avant LTN), dotat de les mesures de seguretat corporatives i amb les aplicacions necessàries instal·lades. No es podran utilitzar ordinadors domèstics.

Sempre que siga possible, pel fet de teletreballar en períodes o dies diferents, s'ha de procurar que cada LTN portàtil siga compartit per dues persones, cosa que comportaria una gran economia d'escala i eficiència en la gestió de recursos públics. La gestió d'aquestes comparticions la realitzaran els serveis implicats, amb el suport de la DGTIC.

2. Un certificat digital d'empleat o empleada públics o personal (En cas de poder compartir l'ordinador portàtil, com s'esmenta en el punt 1, per mesures de seguretat, el certificat digital ha de ser en suport físic, o en targeta o mitjançant un dispositiu USB).

3. Una connexió segura de xarxa privada virtual (VPN en la seua sigla en anglés).

4. Si és necessari per al teletreball, una aplicació informàtica que li permeta atendre la seua extensió de telèfon corporativa des del LTN.



5. Si disposa de les eines Funcion@gva (ofimàtica, adreça electrònica, treball col·laboratiu, etc., del paquet M365 de Microsoft), ha de tindre actiu el doble factor d'autenticació (MFA) i haurà d'utilitzar el seu dispositiu mòbil com a mitjà de confirmació de la identitat en l'autenticació d'accés a les eines. Si no és possible utilitzar el propi dispositiu mòbil, es dotarà d'un mitjà alternatiu.



D'altra banda, aquest personal ha de disposar prèviament de connexió pròpia a internet en el lloc des d'on haja de teletreballar.»



I) Informe favorable de la direcció general competent en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions

S'adjunta.



J) Termini proposat per a la presentació de sol·licituds de participació

10 dies. No obstant això, si el personal sol·licitant no disposa dels mitjans tecnològics indicats en l'apartat H), només podrà incorporar-se al Programa de teletreball una vegada que dispose d'aquests.



K) Informe d'impacte de gènere

S'adjunta.







ANNEX II

Tipologia de llocs de treball del programa de la direcció general de Política Territorial i Paisatge de la conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat número 10/2022



– Secretari/ària de la Direcció

– Subdirector/a general

– Cap de servei

– Cap de secció

– Tècnic/a superiors

– Tècnic/a mitjans

– Cap d'equip

– Administratiu/iva

– Auxiliar de gestió

Mapa web