Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 6 de juny de 2022, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9367 de 22.06.2022
Número identificador:  2022/5774
Referència Base de Dades:  005602/2022
 



RESOLUCIÓ de 6 de juny de 2022, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV), per la qual es convoquen proves selectives d'accés de personal a dues places del grup A/subgrup A1, metge o metgessa d'urgència hospitalària, pel torn de promoció interna, i s'aproven les seues bases específiques, en el marc de les ofertes d'ocupació pública 2018 i 2021 d'aquesta entitat. [2022/5774]



Per Resolució de 27 de desembre de 2018, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València -d'ara en avant CHGUV-, publicada en els DOGV núm. 8454 de 31 de desembre de 2018, s'aprova l'Oferta d'Ocupació Pública 2018 del CHGUV, modificada per resolució de 15 de gener de 2020 (DOGV 8741, 17.02.2020) i 29 de març de 2021 (DOGV 9062, 15.04.2021). Així mateix mitjançant Resolució de 15 de desembre de 2021, de la Presidència del CHGUV (DOGV 9241, 23.12.2021) s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a 2021.

En execució de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública (BOE 312, 29.12.2021), mitjançant Resolució de la Presidència del CHGUV de 25 de maig de 2022 (DOGV 9351, 31.05.2022) s'aprova l'oferta d'ocupació pública 2022 i s'adapten les ofertes d'ocupació pública del CHGUV aprovades i pendents de convocatòries. En l'annex II de l'esmentada resolució, figuren les places que es convocaran mitjançant el sistema de promoció interna.

L'apartat 5 de les citades resolucions de 29 de desembre de 2020 i 25 de maig de 2022, contempla l'acumulació de les convocatòries de proves selectives derivades de les diverses ofertes d'ocupació pública, per motius de racionalització i eficàcia.

Aquest procediment selectiu es regeix per les bases generals reguladores dels processos selectius d'ingrés o accés de personal al CHGUV, aprovades amb data 18 de juny de 2021 mitjançant resolució d'aquest mateix òrgan, i publicades en el DOGV núm. 9127 de 14 de juliol de 2021.

La base quarta de les esmentades Bases generals preveu l'aprovació i publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de les bases específiques que regulen els processos selectius, de les corresponents convocatòries, dels programes selectius i, si fora necessari pel sistema d'accés previst, del barem de mèrits al qual haja de subjectar-se el procés. Tot això mitjançant Resolució de la Presidència del CHGUV, bé com a annex de les corresponents convocatòries o bé de manera independent.

Les presents bases han sigut objecte de negociació en el si de la Comissió de Personal, regulada en l'article 8 del V Conveni Col·lectiu del CHGUV.

En conseqüència, la Presidència del CHGUV en exercici de les competències de les quals disposa, en els termes previstos en l'article 13 dels seus Estatuts refosos i en l'apartat 1.2. de l'Acord del Consell de Govern i del president del Consell, de 10 de maig de 2022, (DOGV 9354, 03.06.2022) pel qual es deleguen atribucions en matèria de personal, de contractació administrativa i gestió econòmica en diversos òrgans del CHGUV, resol:



Primer

Convocar, en execució de les ofertes d'ocupació pública 2018 i 2021 del CHGUV, les proves selectives per a l'accés a 2 plaças de metge o metgessa d'urgència hospitalària, grup A/subgrup A1, pel torn de promoció interna, inclosas en aquestas ofereixs.



Segon

Aprovar les normes o bases específiques per les quals es regiran la referida convocatòria, que figuren com a annex I d'aquesta resolució.



Tercer

Aprovar el temari d'aquesta convocatòria, així com el barem de mèrits aplicables a la fase de concurs d'aquests, que constan com a annexos II i III respectivament.

Contra aquesta resolució, les persones interessades poden interposar, potestativament, recurs de reposició davant la Presidència del CHGUV en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i acabarà el mateix dia del mes següent a aquell en què s'haja publicat, o directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, davant els jutjats contenciosos administratius de la ciutat de València, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que s'estime convenient.





València, 6 de juny de 2022.– El president del CHGUV i conseller de Sanitat Universal i Salut Pública: Miguel Mínguez Pérez.







ANNEX I

Bases específiques



Índex

Base primera. Objecte i contingut

Base segona. Requisits específics de les persones aspirants que s'afegiran als establits en la base general 5

Base tercera. Sol·licituds de participació. Forma, termini i lloc de formalització

Base quarta. Taxa per drets d'examen i entitat bancària col·laboradora

Base cinquena. Admissió d'aspirants

Base sisena. Estructura i organització del procés selectiu

Base setena. Desenvolupament del procés selectiu

Base octava. Informació i publicitat d'actes i acords



Base primera. Objecte i contingut

Aquestes bases tenen per objecte regular, juntament amb les Bases generals aprovades mitjançant Resolució de la Presidència del CHGUV de 18 de juny de 2021, el procés selectiu d'accés o ingrés, com a personal laboral fix, per a cobrir 2 plaças vacants del grup A/subgrup A1, metge o metgessa d'urgència hospitalària, mitjançant el sistema de concurs oposició per promoció interna.

Les referències expresses a disposicions normatives contingudes en les referides Bases generals, s'entendran realitzades a la vigent a cada moment.



Base segona. Requisits específics de les persones aspirants que s'afegiran als establits en la base general 5.

Les condicions per a l'admissió a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins a la presa de possessió.

1. Les persones candidates hauran d'estar en possessió del títol de grau en Medicina i cirurgia, o Llicenciatura en Medicina i Cirurgia, i especialitat en qualsevol de les especialitats vigents o del certificat previst en l'art. 3 del RD 853/1993, de 4 de juny. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2. S'haurà de tindre la condició de personal fix del CHGUV, i haver prestat almenys un any de serveis efectius en aquesta entitat en la categoria, grup o subgrup de pertinença, i manifestar la corresponent opció expressament en la sol·licitud.

3. En qualsevol moment del procés, tant l'òrgan de gestió com la comissió de selecció, podran requerir a les persones candidates perquè acrediten de manera fefaent els requisits exigibles o qualsevol altra circumstància consignada en la sol·licitud de participació o en la documentació aportada. La constatació de l'existència d'inexactituds o falsedats, comportarà per a la persona a qui beneficien l'exclusió del procediment selectiu o la nul·litat de la seua participació en aquest, sense perjudici de les responsabilitats de qualsevol ordre que foren exigibles.



Base tercera. Sol·licituds de participació. Forma, termini i lloc de formalització

1. La sol·licitud de participació en aquest procés selectiu es tramitarà mitjançant mitjans telemàtics, a través de l'enllaç situat en la pàgina principal de la web del Consorci Hospital General Universitari de València (http://chguv.san.gva.es/empleopublico), seguint les instruccions que figuren en aquesta, sent necessari disposar, per a això, del corresponent certificat digital.

A través de l'esmentada plataforma podrà emplenar la sol·licitud, pagar les taxes de participació en cas de no estar exempt/a i registrar aquesta sol·licitud per via telemàtica, així com els justificants de les possibles causes d'exempció o bonificació de la taxa.

Podrà imprimir-se el justificant de presentació al concurs oposició des de la mateixa plataforma.

Les dades consignades per cada persona sol·licitant en l'esmentat model de sol·licitud, especialment les fixades a efecte de notificacions, seran considerades com les úniques vàlides, i és responsabilitat exclusiva de les persones aspirants tant els errors en la consignació d'aquelles com la comunicació al CHGUV de qualsevol canvi que puga produir-s'hi.

2. El CHGUV a través de la Direcció de Recursos Humans habilitarà els mitjans tècnics necessaris perquè puguen emplenar-se les sol·licituds.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Si l'últim dia de termini fora inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.





Base quarta. Taxa per drets d'examen i entitat bancària col·laboradora

1. De conformitat amb l'art. 29.4.5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de Taxes de la Generalitat i en aplicació del Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell (DOGV 9327, 28.04.2022), l'import de la taxa per drets d'examen es fixa en quaranta euros i cinquanta cèntims (40,50 €), que hauran d'ingressar-se en el compte corrent número ES45 2100 8681 5002 0009 5732 de l'entitat CaixaBank.

2. El pagament de la taxa prevista s'efectuarà exclusivament per mitjans telemàtics.

3. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %, els/les membres de famílies nombroses de categoria especial, així com els de família monoparental de categoria especial estan exempts/as del pagament dels drets d'examen; mentre que les persones integrants de famílies nombroses de categoria general així com els de família monoparental de categoria general tindran una bonificació del 50 % de la taxa.

També estaran exemptes del pagament de la taxa les víctimes d'actes de violència, la condició de la qual siga acreditada pels mitjans previstos en l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

4. Les persones exemptes del pagament de la taxa per raons de diversitat funcional, família nombrosa o monoparental de categoria especial, o víctimes d'acte de violència, així com les persones beneficiàries de la citada bonificació sobre aquest pagament, hauran de presentar document acreditatiu d'aquesta causa vàlidament emés per l'Administració o organisme competent a aquest efecte.

5. L'impagament de la taxa dins del termini de sol·licituds, excepte els casos d'exempció referits, suposarà l'exclusió del procés selectiu, sent únicament corregible un eventual error en l'import ingressat.



Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments contemplats en la vigent Llei de Taxes de la Generalitat.



Base cinquena. Admissió d'aspirants

1. Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció de Recursos Humans del CHGUV, com a òrgan de gestió d'aquesta convocatòria, publicarà la relació provisional de persones admeses i excloses, detallant nom i cognoms, número de DNI/NIE pseudonimitzat i, en el seu cas, causa d'exclusió.

2. En el termini de 10 dies hàbils les persones interessades podran esmenar els defectes, errors o omissions que, al seu judici, hagen pogut motivar la seua exclusió. Una vegada examinades i resoltes les reclamacions, la Direcció de Recursos Humans publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses, detallant novament nom i cognoms, número de DNI/NIE pseudonimitzat.

3. Les persones candidates hauran de comprovar la seua correcta inclusió tant en les relacions provisionals com definitives de persones admeses i excloses en els processos selectius.



Base sisena. Estructura i organització del procés selectiu

1. Les proves selectives pel sistema de concurs oposició consistiran en la celebració de cadascuna d'aquestes fases, a fi de determinar l'aptitud i de fixar l'ordre de prelació d'aquelles per a la selecció.



2. La fase d'oposició suposarà la realització per les persones aspirants d'un exercici eliminatori.

L'exercici consistirà en la contestació per escrit, en el termini de 90 minuts, d'un qüestionari de 70 preguntes sobre el contingut dels temes que s'inclouen en l'annex II. El qüestionari serà tipus test en forma de preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals sol'una d'elles serà la correcta.

La Comissió de selecció podrà incloure en el qüestionari preguntes de reserva, que només es tindran en compte en el cas d'anul·lació per part de la Comissió d'alguna de les preguntes principals o operatives.

3. Puntuació de l'exercici.

3.1. La puntuació màxima de la fase d'oposició es fixa en 150 punts.



Cada contestació vàlida rebrà una valoració de 2,143 punts.

3.2. Es consideraran aprovades aquelles persones aspirants que obtinguen una puntuació igual o superior a 60 punts. Per davall d'aqueixa puntuació no podrà considerar-se aprovat l'exercici.

3.3. La publicació de la relació de qualificacions obtingudes per les persones aspirants servirà d'anunci de l'obertura de la fase de concurs per a aquelles persones que hagen superat la fase d'oposició.

4. Fase de concurs

Consistirà en la valoració per part de la comissió de selecció dels mèrits al·legats i documentats per les persones aspirants amb els requisits formals i temporals exigits per la base general 8.2, en funció dels paràmetres establits en el barem de mèrits que acompanya aquesta convocatòria.

4.1. La puntuació màxima de la fase de concurs es fixa en 100 punts i només podran ser tinguts en compte aquells mèrits obtinguts fins al dia de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Criteris de desempat: en cas d'empat, l'ordre de prelació s'establirà atenent, successivament als següents criteris:

– A favor de qui haguera obtingut major puntuació en la fase d'oposició.

– A favor de qui haguera obtingut major puntuació en la fase de concurs.

– Si després de la utilització dels criteris precedents, persisteix l'empat, es dirimirà seguint el mateix ordre dels apartats del barem de mèrits i, si això no fora suficient, de conformitat amb l'apartat 3 de la base 7.3 de les generals.



Base setena. Desenvolupament del procés selectiu

1. La Direcció de Recursos Humans, com a òrgan de gestió de la vigent oferta d'ocupació pública, en coordinació amb la comissió de selecció, publicarà en el tauler d'anuncis situat en la seu d'aquest òrgan així com en la web corporativa d'aquesta entitat la data, hora i lloc de realització de l exercici, en el seu cas, així com de les diferents fases del procés selectiu, observant en tot cas el que es preveu en la base general 7.

2. Per a la realització de cada exercici les persones candidates seran convocades en crida única, sent excloses del procés aquelles que no compareguen o el facen una vegada iniciades les proves. Així mateix, en seran excloses aquelles persones que no acrediten la seua identitat mitjançant l'exhibició del seu DNI o equivalent per a nacionals d'altres Estats, passaport o permís de conduir, sempre que conste en ells la preceptiva fotografia i sense que resulten admissibles les còpies dels referits documents. En cas de robatori o extraviament, hauran de presentar la denúncia davant la Policia al costat d'un altre document oficial amb foto. Així mateix, hauran de portar el justificant de presentació de sol·licitud per si els fora requerit.

3. D'acord amb el que es preveu en la base general 7.3, l'ordre d'intervenció de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms, a partir de la lletra «F», tal com disposa la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (DOGV 8473, 28.01.2019).

4. La comissió de selecció adoptarà les mesures necessàries per a garantir la confidencialitat del procés i l'anonimat de la prova. Els exercicis que contingueren marques o indicis que permeten, fins i tot indirectament, identificar la seua autoria seran anul·lats. Així mateix, durant el desenvolupament de les diferents fases i proves, es disposarà de quant siga necessari per al seu adequat desenvolupament, per al manteniment de l'ordre i de la igualtat d'oportunitats, per a la correcta identificació de les persones candidates i per a la prohibició de l'ús d'instruments de telecomunicació o de comunicació electrònica.

5. Durant la celebració de la prova, amb vista al seu adequat desenvolupament, les persones concurrents hauran d'observar, en tot moment, les instruccions tant de la comissió de selecció com del personal col·laborador o delegat d'aquesta. Qualsevol alteració es reflectirà en l'acta corresponent a la sessió, tenint present que la comissió o el seu personal podran acordar la continuació de l'exercici per part d'un o una aspirant amb caràcter condicional en cas que algun incident requerisca un estudi i acord posterior de la comissió.

6. Després de la celebració de l'exercici la comissió publicarà relació comprensiva de totes les persones participants, amb expressió de les puntuacions obtingudes.

7. Les referides puntuacions podran ser impugnades en el termini de deu dies hàbils des del següent al de la seua celebració, especificant els motius de la impugnació i adjuntant la documentació i la bibliografia que fonamente la reclamació que es formula; tot això sense perjudici de la utilització dels recursos ordinaris que procedisquen.

8. Finalitzada la fase prèvia d'oposició, la publicació de les relacions nominals amb la puntuació obtinguda, obrirà el termini de deu dies hàbils per a la presentació de la documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen, que haurà de presentar-se precedida d'una relació detallada d'aquests, ordenada segons els apartats del barem d'aplicació.



9. La Comissió de selecció realitzarà la valoració dels mèrits d'acord amb el que es preveu en l'annex III.

10. Ultimada la valoració, es farà pública una avaluació provisional detallada que podrà ser objecte d'al·legacions durant un termini de deu dies hàbils.

11. Finalitzat aquest termini la comissió de selecció farà pública la valoració detallada i definitiva dels mèrits i, simultàniament, es publicarà la relació de persones candidates, detallada d'acord amb les diferents fases i ordenada de major a menor puntuació fins a fer-la coincidir amb el nombre de places convocades. Aquesta relació nominal constituirà la proposta de persones que han superat el procés selectiu.



12. En cas de renúncies o exclusions produïdes abans de la resolució definitiva de la convocatòria, l'òrgan de gestió podrà requerir a la comissió de selecció una relació complementària a fi de proveir la totalitat de les places convocades.

13. La Direcció de Recursos Humans, d'acord amb la proposta de la comissió requerirà a les persones seleccionades perquè aporten, en el termini d'un mes, la documentació acreditativa de, almenys, els requisits exigibles enumerats en la base 9.1 de les generals reguladores dels processos selectius d'accés o ingrés de personal al CHGUV. I, de conformitat amb el que es disposa en la base 9.2 de les citades, la Direcció de Recursos Humans gestionarà la realització dels reconeixements mèdics preceptius de les persones proposades per cada comissió de selecció, abans del seu nomenament.

14. D'acord amb la proposta formulada per la comissió de selecció competent, una vegada acreditats els requisits exigibles, la Presidència del CHGUV dictarà i publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la corresponent resolució en la virtut de la qual es nomenaran empleades públiques, en el règim jurídic que corresponga, aquelles persones que hagen superat el procés selectiu.



Base octava. Informació i publicitat d'actes i acords

1. Tota la informació que haja de comunicar-se a les persones aspirants, a excepció de la resolució que pose fi al procés selectiu que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, es farà pública tant en el tauler d'anuncis de la Direcció de Recursos Humans del CHGUV com en la web corporativa

http://chguv.san.gva.es/empleopublico.

2. La publicació de les relacions definitives en les diferents fases del procés servirà de notificació a totes les persones interessades, resolent així les al·legacions o impugnacions presentades i obrint el termini per a la formalització de quants recursos i reclamacions es consideren oportuns.







ANNEX II

Temari – Convocatòria – Metge o Metgessa d'urgència hospitalària



Temari específic

Observació: el contingut de les normes i disposicions haurà d'entendre's referit a cada moment al seu text vigent.

1. Conceptes generals d'urgència i emergència. Els serveis d'urgències hospitalaris. Model estructural, organitzatiu i funcional en l'àmbit nacional i a la Comunitat Valenciana. Decret 148/2002, de 10 de setembre, pel qual es crea la categoria de metge o metgessa d'urgències hospitalàries. Funcions del metge o metgessa d'urgències hospitalàries.

2. Catàstrofes i accidents amb múltiples víctimes. Definició. Fases de resposta. Pla de catàstrofes: estructura i organització del servei d'urgències i de l'hospital, àrees d'expansió, procediment d'activació. Pla d'autoprotecció. Suport vital bàsic i avançat en l'adult. Suport vital bàsic i avançat pediàtric.

3. Maneig de la via aèria. Maniobres de desobstrucció i manteniment de la via aèria permeable. Intubació orotraqueal. Via aèria difícil: dispositius substitutius i facilitadors de la intubació. Via aèria quirúrgica. Paper de la capnografia.

4. Atenció al pacient amb politraumatisme. Suport vital avançat al traumatisme greu. Maneig del pacient amb traumatisme toràcic. Maneig del pacient amb traumatisme abdominal. Traumatismes del raquis i medul·la espinal. Traumatisme de pelvis. Traumatisme cranioencefàlic: valoració i classificació del TCE, maneig en urgències. Traumatismes facials: avaluació inicial i classificació de les fractures facials, mesures generals en les fractures nasals, mandibulars i del malar.



5. Analgèsia i sedació urgent. Relaxants musculars. Anestèsia locoregional.

6. Anàlisi i interpretació de proves diagnòstiques bàsiques. Interpretació electrocardiogràfica. Interpretació radiològica convencional. Indicacions i interpretació bàsica del TAC cranial, toràcic i abdominal.



7. Ecografia en urgències: procediments i tècniques ecoguiades. Protocols sistematitzats. Ecocardiografia. Ecografia pulmonar. Ecografia abdominal. Ecografia vascular de membres. Ecografia clínica en el pacient amb dispnea. Ecografia clínica en el pacient amb xoc. Ecografia clínica en el pacient amb politraumatisme.

8. Monitoratge hemodinàmic no invasiu o mínimament invasiu del cabal cardíac. Determinants del cabal cardíac i interpretació de les prin cipals variables hemodinàmiques. Estimació de la precàrrega i monitoratge de la resposta al volum.

9. Urgències esofàgiques: disfàgia aguda i cossos estranys esofàgics. Símptomes aguts del reflux gastroesofàgic. Trencament espontani d'esòfag. Gastritis aguda. Malaltia ulcerosa pèptica i les seues complicacions agudes. Hemorràgia digestiva alta. Cossos estranys intragàstrics. Hepatitis aguda. Complicacions de la cirrosi hepàtica: ascites, peritonitis bacteriana espontània, encefalopatia hepàtica i síndrome hepatorenal. Insuficiència hepàtica aguda greu. Patologia biliar i pancreàtica urgent: colecistitis aguda i colangitis. Colelitiasi i coledocolitiasi. Pancreatitis agudes. Valoració de l'abdomen agut. Apendicitis aguda. Obstrucció intestinal. Ili. Vòlvuls. Perforació de víscera buida. Valoració diagnòstica diferencial de la isquèmia intestinal. Patologia herniària, complicacions. Maneig diagnòstic i terapèutic de la diarrea aguda. Hemorràgia digestiva baixa. Malaltia diverticular del còlon. Urgències anorectals: crisi hemorroidal aguda. Fissura anal. Abscessos perianals.

10. Dolor toràcic: etiologia, maneig i diagnòstic diferencial. Síndrome coronària aguda amb i sense elevació del segment ST. Estratificació del risc. Codi infart. Estratègies de reperfusió coronària.

11. Maneig del pacient amb insuficiència cardíaca aguda: edema agut de pulmó, descompensació aguda d'una insuficiència cardíaca congestiva crònica i xoc cardiogènic.

12. Pericarditis, embassament pericardíac i taponament cardíac. Miocarditis aguda. Endocarditis aguda.

13. Arrítmies cardíaques i trastorns de la conducció. Tractament farmacològic i elèctric de les arrítmies. Marcapassos i desfibril·ladors automàtics implantables. Valoració dels marcapassos disfuncionants.

14. Dissecció d'aorta i ruptura d'aneurisma aòrtic. Patologia vascular perifèrica. Isquèmia arterial aguda. Síndrome varicosa. Tromboflebitis aguda.

15. Maneig de la urgència i emergència hipertensiva.

16. Patologia aguda de la pleura, mediastí i paret toràcica. Costocondritis. Pleuritis. Vessament pleural. Pneumotòrax i pneumomediastí. Mediastinitis.

17. Insuficiència respiratòria aguda. Interpretació dels gasos sanguinis. Síndrome de distress respiratori de l'adult.

18. Asma bronquial. Tractament farmacològic de la crisi asmàtica i de l'estatus asmàtic.

19. Malaltia pulmonar obstructiva crònica. Maneig de l'exacerbació i teràpia broncodilatadora.

20. Hemoptisi. Valoració diagnòstica diferencial i actitud terapèutica.

21. Ventilació mecànica no invasiva: modes ventilatoris, indicacions i contraindicacions, paràmetres i monitorització del pacient amb VMNI. Sistemes d'oxigenoteràpia de baix i alt flux.

22. Infeccions respiratòries agudes de vies altes. Pneumònia. Tuberculosi pulmonar. Neumonitis química i síndrome d'aspiració.

23. Malaltia tromboembòlica venosa. Embòlia pulmonar. Escales de probabilitat clínica i pronòstica. Maneig en urgències. Fibrinòlisi en el TEP.

24. Urgències diabètiques: hipoglucèmies, cetoacidosi diabètica i descompensació hiperosmolar no cetòsica. Crisi adrenal. Crisi tirotòxica i coma mixedematós.

25. Maneig del pacient amb oligúria d'inici agut. Diagnòstic i maneig del pacient amb insuficiència renal aguda. Maneig diagnòstic i terapèutic de les complicacions agudes en la insuficiència renal crònica.



26. Alteracions de l'equilibri àcid-base. Alteracions de l'equilibri hidroelectrolític: hiperpotassèmies i hipopotassèmies. Hipernatrèmies i hiponatrèmies. Alteracions en el metabolisme del calci: hipercalcèmies i hipocalcèmies.

27. Còlic renoureteral. Uropatia obstructiva. Infecció del tracte urinari. Actitud diagnòstica i terapèutica en la pielonefritis aguda. Retenció aguda d'orina.

28. Hematúria: diagnòstic diferencial i actuació terapèutica inicial. Patologia uretral aguda. Síndrome escrotal aguda.

29. Maneig del pacient amb alteració del nivell de consciència. Valoració diagnòstica diferencial i actitud terapèutica urgent en la síndrome confusional aguda.

30. Síndrome neurolèptica maligna. Hipertèrmia maligna. Síndrome serotoninèrgica.

31. Patologia cerebrovascular aguda isquèmica i hemorràgica. Ictus isquèmic. Hemorràgia cerebral. Hemorràgia subaracnoidal. Codi ictus. Fibrinòlisi i tractament endovascular. Patologia aguda dels nervis cranials. Paràlisi facial. Neuràlgia del trigemin.

32. Meningitis aguda. Etiologia. Interpretació dels resultats de l'LCR. Maneig inicial en urgències. Profilaxi meningitis meningocòccica.

33. Feblesa muscular aguda. Síndrome de Guillain-Barré. Miastènia greu.

34. Crisis convulsives i estatus epilèptic.

35. Cefalees. Síndrome d'hipertensió intracranial.

36. Aspectes bàsics de la fluidoteràpia intravenosa. Paràmetres utilitzats per al control de la fluidoteràpia. Maneig d'inotròpics i drogues vasoactives.

37. Maneig diagnòstic i terapèutic de les reaccions anafilàctiques. Urticària, angioedema i xoc anafilàctic.

38. Sèpsia i xoc sèptic. Infeccions de transmissió sexual. Patologia urgent en la infecció VIH. Infecció en pacients immunodeprimits. Patologia urgent en la infecció per SARS-CoV-2 (COVID-19). Estratègies de prevenció i control d'infeccions en urgències. Precaucions estàndard.

Precaucions ampliades.

39. Urgències en el pacient oncològic. Hipercalcèmia tumoral. Síndrome de lisi tumoral. Compressió medul·lar. Neutropènia febril. Mucositis. Hiperèmesi postquimioteràpia. Diarrea. Síndrome de la vena cava superior. Metàstasis cerebrals.

40. Maneig de terapèutica anticoagulant. Ús d'heparines i anticoagulants orals. Maneig de l'hemorràgia en el pacient amb anticoagulació. Terapèutica transfusional. Transfusions de sang i hemoderivats. Reaccions transfusionals. Coagulació intravascular disseminada.

41. Urgències oftalmològiques. Dolor ocular agut. Pèrdua aguda de la visió. Infeccions oculars comunes. Traumatisme ocular. Laceració i abrasió corneal. Iritis traumàtica. Cataracta traumàtica. Despreniment de retina.

42. Urgències ORL. Epistaxi. Hipoacúsia aguda. Síndrome vertiginosa.

43. Urgències per agents físics: hipotèrmia. Esgotament i colp de calor. Congelacions, cremades i electrocució. Barotraumatisme. Quasiofegament.

44. Maneig general de les intoxicacions. Mesures de descontaminació digestiva. Aspiració-llavat gàstric. Carbó activat. Mesures de descontaminació ocular i cutània. Antídots. Síndromes tòxiques. Acidosi metabòlica d'origen tòxic. Maneig diagnòstic i terapèutic de les intoxicacions agudes: alcohol, metanol, etilenglicol, antidepressius, liti, benzodiazepines i anàlegs, barbitúrics, opioides, salicilats, paracetamol, digoxina, blocadors i calciantagonistes, càustics, hidrocarburs, bolets, organofosforats, al·lucinògens, cocaïna, amfetamina, heroïna, metadona, GHB i anàlegs i drogues. Portadors humans de drogues intraabdominals. Intoxicació per gasos i per fum. Actitud davant del coma per droga desconeguda. Emulsió lipídica en les intoxicacions agudes. Indicadors de qualitat per a l'assistència urgent de pacients amb intoxicacions agudes.

45. Abordatge del pacient amb patologia psiquiàtrica aguda. Brot psicòtic, síndrome depressiva aguda i trastorns per angoixa. Intent de suïcidi. Abordatge diagnòstic i terapèutic del pacient amb agitació psicomotriu. Síndrome d'abstinència a l'alcohol i altres drogues d'abús.



46. Emergències pediàtriques. Epiglotitis i laringotraqueobronquitis en l'infant. Actuació diagnòstica i terapèutica en la bronquiolitis.

47. Tècniques diagnòstiques-terapèutiques. Indicació, tècnica i complicacions. Toracocentesi i drenatge endotoràcic. Paracentesi. Pericardiocentesi. Vies venoses d'accés perifèric i central. Accés arterial. Accés intraossi. Punció lumbar. Sondatge gàstric. Sonda de Sengstaken-Blakemore. Sonda vesical i punció suprapúbica. Artrocentesi i infiltracions.



48. Sistemes d'oxigenació amb membrana extracorpòria (ECMO). Indicacions.

49. Maneig de situacions especials: agressions sexuals. Maltractament infantil. Violència de gènere. Assistència al pacient en vaga de fam. Assistència al pacient privat de llibertat.

50. Assistència a l'ancià fràgil en urgències. Cribratge. Valoració geriàtrica integral.







ANNEX III

Barem de mèrits aplicable a la fase de concurs Metge o Metgessa d'urgència hospitalària



1. Serveis Prestats: fins a un màxim de 50 punts.

a) Pels serveis prestats en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o, indirectament a través de consorcis o mitjançant contractes de gestió de servei públic per concessió, conforme al que s'estableix en la Llei 15/1997, de 25 d'abril, en les institucions sanitàries públiques de països de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, i en les fundacions públiques per a la investigació d'establiments del Sistema Nacional de Salut, en la mateixa categoria professional i en el seu cas especialitat: puntuació de 0,23 per mes.

b) Pels serveis prestats en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o, indirectament a través de consorcis o mitjançant contractes de gestió de servei públic per concessió, conforme al que s'estableix en la Llei 15/1997, de 25 d'abril, i en les institucions sanitàries públiques de països de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, en diferent categoria professional i en el seu cas especialitat: puntuació 0,12 per mes.

c) Pels serveis prestats en la mateixa categoria professional i, en el seu cas, especialitat, sempre que quede acreditat que la plaça exercida té igual contingut funcional que la categoria professional en la qual s'inscriu, amb una puntuació de 0,12 per mes treballat, amb un màxim de 5 punts:

– Com a personal sanitari del cos militar de sanitat en centres sanitaris i hospitals militars dependents del Ministeri de Defensa de l'Estat Espanyol.

– Com a personal sanitari d'institucions penitenciàries.

– Com a personal sanitari en institucions públiques i centres sociosanitaris, tots ells de titularitat de la Generalitat Valenciana i gestió directa per una Administració Pública.

d) Pels serveis prestats en la mateixa categoria professional i, en el seu cas, especialitat, sempre que quede acreditat que la plaça exercida té igual contingut funcional que la categoria professional en la qual s'inscriu, amb una puntuació de 0,10 per mes treballat, amb un màxim de 5 punts:

– Com a personal sanitari en entitats concertades que atenguen pacients de la sanitat pública de la Generalitat Valenciana a través de contractes, en la modalitat de concerts, subscrits de conformitat amb la normativa vigent a cada moment en matèria de contractació administrativa i accions concertades gestionades de conformitat amb la Llei 7/2017, de 30 de març, de la Generalitat.

– Com a personal sanitari que preste serveis en les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social i en els centres sanitaris d'ells dependents.

2. Formació: fins a un màxim de 34 punts:

a) Formació especialitzada en Ciències de la Salut mitjançant el sistema de residència: L'obtenció de l'especialitat sanitària requerida per a l'accés a la categoria i especialitat corresponent al procés selectiu al qual s'opta pel sistema de residència, serà valorada amb 6 punts.



b) Titulacions acadèmiques oficials del mateix o superior nivell a aquella requerida per a l'accés a la categoria objecte de la convocatòria i de la seua mateixa classificació (sanitari), i/o altres especialitats sanitàries diferents del mateix o superior nivell a la requerida per a exercir la categoria i, si escau, especialitat a la qual s'opta: per cadascuna 1,5 punts, amb un màxim de 3 punts.

c) Doctorat: 6 punts. Si s'ha aconseguit amb la qualificació cum laude, se sumarà 1 punt més. Si s'han completat els plans de promoció de la investigació, desenvolupament experimental i la innovació a través dels contractes Riu Hortega o Sara Borrell se sumaran 2 punts més, i si s'han completat els programes Juan Rodés o Miguel Servet, se sumaran 4 punts més, no sent computable en aquests dos últims casos els programes Riu Hortega o Sara Borrell.

d) Masters universitaris oficials: per cadascun 1,50 punts, amb un màxim de 3 punts.

e) Altres títols universitaris diferents als oficials: per cadascun 1 punt amb un màxim de 2.

f) Altres activitats formatives: màxim de 13 punts per a categories professionals el requisit d'accés de les quals a la mateixa exigisca una especialitat sanitària i 19 punts per a la resta de categories:

f.1) Per cada curs de formació rebut:

– De 100 o més hores de duració: 1 punt.

– De 75 o més hores de duració: 0,75 punts.

– De 50 o més hores de duració: 0,50 punts.

– De 40 o més hores de duració: 0,40 punts

– De 25 o més hores de duració: 0,25 punts.

– De 15 o més hores de duració: 0,15 punts.

A més si el curs realitzat és en matèria d'igualtat de gènere, se sumarà 0,15 punts més.

f.2.) Per cada curs de formació impartit, cada 10 hores lectives es valoraran amb 0,15 punts fins a un màxim de 2 punts.

3. Altres activitats relacionades amb la categoria: fins a un màxim de 10 punts.

a) Activitats de tutorització i docència relacionades amb la formació sanitària especialitzada en Ciències de la Salut mitjançant el sistema de residència: 0,50 punts per cada any de residència, fins a un màxim de 3 punts.

b) Per cada curs acadèmic complet com a professor/a associat/a en ciències de la salut en Departaments de Salut amb conveni específic amb la universitat i amb programa de docència pregraduada o de formació corresponent a l'àrea de coneixement exigit per a l'accés a la categoria professional i/o de docent de pràctiques: 0,25 punts, fins a un màxim de 2 punts.

c) Per cada dotze mesos formant part de comissions clíniques acreditades en institucions sanitàries públiques: 0,25 punts, fins a un màxim d'1 punt.

d) Per la realització de treballs científics i/o tècnics, fins a un màxim de 2 punts:

– Per cada publicació en revista científica o tècnica: 0, 25 punts.

– Per cada capítol de llibre: 0,25 punts.

– Per cada llibre: 1 punt.

e) Coneixement d'altres idiomes comunitaris diferents al castellà i valencià, fins a un màxim de 0,50 punts segons la següent escala:



– A2: 0,10 punts.

– B1: 0,20 punts.

– B2: 0,30 punts.

– C1: 0,40 punts.

– C2: 0,50 punts.

f) Per la participació en els òrgans col·legiats de selecció i/o la pertinença al Col·legi de selecció i provisió (per al torn de promoció interna): 0,25 punts per nomenament o any de pertinença fins a un màxim de 0,50 punts.

g) Per altres activitats rellevants: 0,10 punts per activitat fins a un màxim d'1 punt.

4. Valencià, fins a un màxim de 6 punts, segons la següent escala:



– A1: 0,50 punts.

– A2: 1,50 punts.

– B1: 3 punts.

– B2: 4 punts.

– C1: 5 punts.

– C2: 6 punts.

Mapa web