Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 6 de juny de 2022, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9367 de 22.06.2022
Número identificador:  2022/5769
Referència Base de Dades:  005598/2022
 



RESOLUCIÓ de 6 de juny de 2022, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV), per la qual es convoquen proves selectives d'accés de personal a cinc places del grup A/subgrup A2, especialista en infermeria obstetricoginecològica, i s'aproven les seues bases específiques, en el marc de les ofertes d'ocupació pública 2019, 2020 i 2021 d'aquesta entitat. [2022/5769]



Per resolucions de 27 de desembre de 2019 i 29 de desembre de 2020, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València -d'ara en avant CHGUV-, publicades en els DOGV núm. 8708 de 31 de desembre de 2019 i núm. 8986 de 30 de desembre de 2020, s'aproven les ofertes d'ocupació pública 2019 i 2020 del CHGUV, modificades per resolucions de 24 de gener de 2020 (DOGV 8747, 24.02.2020) i 29 de març de 2021 (DOGV 9062, 15.04.2021). Així mateix mitjançant resolució de 15 de desembre de 2021, de la Presidència del Consorci, publicada en el DOGV núm. 9241 de 23 de desembre de 2021, s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a 2021.

En execució de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública (BOE 312, 29.12.2021), mitjançant Resolució de la Presidència del CHGUV de 25 de maig de 2022 (DOGV 9351, 31.05.2022) s'aprova l'oferta d'ocupació pública 2022 i s'adapten les ofertes d'ocupació pública del CHGUV aprovades i pendents de convocatòries. En l'annex II de l'esmentada resolució, figuren les places que es convocaran mitjançant el sistema de promoció interna.

L'apartat 5 de les citades resolucions de 29 de desembre de 2020 i 25 de maig de 2022, contempla l'acumulació de les convocatòries de proves selectives derivades de les diverses ofertes d'ocupació pública, per motius de racionalització i eficàcia.

Aquest procediment selectiu es regeix per les bases generals reguladores dels processos selectius d'ingrés o accés de personal al CHGUV, aprovades amb data 18 de juny de 2021 mitjançant resolució d'aquest mateix òrgan, i publicades en el DOGV núm. 9127 de 14 de juliol de 2021.

La base quarta de les esmentades bases generals preveu l'aprovació i publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de les bases específiques que regulen els processos selectius, de les corresponents convocatòries, dels programes selectius i, si fora necessari pel sistema d'accés previst, del barem de mèrits al qual haja de subjectar-se el procés. Tot això mitjançant Resolució de la Presidència del CHGUV, bé com a annex de les corresponents convocatòries o bé de manera independent.

Les presents bases han sigut objecte de negociació en el si de la Comissió de Personal, regulada en l'article 8 del V Conveni Col·lectiu del CHGUV.

En conseqüència, la Presidència del CHGUV en exercici de les competències de les quals disposa, en els termes previstos en l'article 13 dels seus Estatuts refosos i en l'apartat 1.2. de l'Acord del Consell de Govern i del president del Consell, de 10 de maig de 2022, (DOGV 9354, 03.06.2022) pel qual es deleguen atribucions en matèria de personal, de contractació administrativa i gestió econòmica en diversos òrgans del CHGUV, resol:



Primer

Convocar, en execució de les ofertes d'ocupació pública 2019, 2020 i 2021 del CHGUV, les proves selectives per a l'accés a 5 places d'especialista en infermeria obstetricoginecològica, grup A/subgrup A2, pel torn de promoció interna, incloses en aquestes ofertes.



Segon

Aprovar les normes o bases específiques per les quals es regiran la referida convocatòria, que figuren com a annex I d'aquesta resolució.



Tercer

Aprovar el temari d'aquesta convocatòria, així com el barem de mèrits aplicables a la fase de concurs d'aquests, que consten com a annexos II i III respectivament.

Contra aquesta resolució, les persones interessades poden interposar, potestativament, recurs de reposició davant de la Presidència del CHGUV en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i acabarà el mateix dia del mes següent a aquell en què s'haja publicat, o directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, davant dels jutjats contenciosos administratius de la ciutat de València, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que s'estime convenient.





València, 6 de juny de 2022.– El president del CHGUV i conseller de Sanitat Universal i Salut Pública: Miguel Míngez Pérez.







ANNEX I

Bases específiques



Índex

Base primera. Objecte i contingut

Base segona. Requisits específics de les persones aspirants que s'afegiran als establits en la base general 5

Base tercera. Sol·licituds de participació. Forma, termini i lloc de formalització

Base quarta. Taxa per drets d'examen i entitat bancària col·laboradora

Base cinquena. Admissió d'aspirants

Base sisena. Estructura i organització del procés selectiu

Base setena. Desenvolupament del procés selectiu

Base huitena. Informació i publicitat d'actes i acords



Base primera. Objecte i contingut

Aquestes bases tenen per objecte regular, juntament amb les bases generals aprovades mitjançant Resolució de la Presidència del CHGUV de 18 de juny de 2021, el procés selectiu d'accés o ingrés, com a personal laboral fix, per a cobrir 5 places vacants del grup A/subgrup A2, especialista en infermeria obstetricoginecològica, mitjançant el sistema de concurs oposició per promoció interna.

Les referències expresses a disposicions normatives contingudes en les referides bases generals, s'entendran realitzades a la vigent a cada moment.



Base segona. Requisits específics de les persones aspirants que s'afegiran als establits en la base general 5

Les condicions per a l'admissió a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins a la presa de possessió.

1. Les persones candidates hauran d'estar en possessió del títol de grau en Infermeria, o diplomatura en Infermeria, o equivalent, i especialitat obstetricoginecològica o equivalent. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2. S'haurà de tindre la condició de personal fix del CHGUV, i haver prestat almenys un any de serveis efectius com a laboral en aquesta entitat en la categoria, grup o subgrup de pertinença, i manifestar la corresponent opció expressament en la sol·licitud.

3. En qualsevol moment del procés, tant l'òrgan de gestió com la comissió de selecció, podran requerir a les persones candidates perquè acrediten de manera fefaent els requisits exigibles o qualsevol altra circumstància consignada en la sol·licitud de participació o en la documentació aportada. La constatació de l'existència d'inexactituds o falsedats, comportarà per a la persona a qui beneficien l'exclusió del procediment selectiu o la nul·litat de la seua participació en aquest, sense perjudici de les responsabilitats de qualsevol ordre que foren exigibles.





Base tercera. Sol·licituds de participació. Forma, termini i lloc de formalització

1. La sol·licitud de participació en aquest procés selectiu es tramitarà mitjançant mitjans telemàtics, a través de l'enllaç situat en la pàgina principal de la web del Consorci Hospital General Universitari de València (http://chguv.san.gva.es/empleopublico), seguint les instruccions que figuren en aquesta, sent necessari disposar, per a això, del corresponent certificat digital.

A través de l'esmentada plataforma podrà emplenar la sol·licitud, pagar les taxes de participació en cas de no estar exempt/a i registrar aquesta sol·licitud per via telemàtica, així com els justificants de les possibles causes d'exempció o bonificació de la taxa.

Podrà imprimir-se el justificant de presentació al concurs oposició des de la mateixa plataforma.

Les dades consignades per cada persona sol·licitant en l'esmentat model de sol·licitud, especialment els fixats a efecte de notificacions, seran considerats com els únics vàlids, sent responsabilitat exclusiva de les persones aspirants tant els errors en la consignació dels mateixos com la comunicació al CHGUV de qualsevol canvi que puga produir-se en ells.

2. El CHGUV a través de la Direcció de Recursos Humans habilitarà els mitjans tècnics necessaris perquè puguen emplenar-se les sol·licituds.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Si l'últim dia de termini fora inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.





Base quarta. Taxa per drets d'examen i entitat bancària col·laboradora

1. De conformitat amb l'art. 29.4.5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de taxes de la Generalitat i en aplicació del Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell (DOGV 9327, 28.04.2022), l'import de la taxa per drets d'examen es fixa en trenta-un euros i cinquanta cèntims (31,50 €), que hauran d'ingressar-se en el compte corrent número ES45 2100 8681 5002 0009 5732 de l'entitat CaixaBank.

2. El pagament de la taxa prevista s'efectuarà exclusivament per mitjans telemàtics.

3. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %, els/les membres de famílies nombroses de categoria especial, així com els de família monoparental de categoria especial estan exempts/as del pagament dels drets d'examen; mentre que les persones integrants de famílies nombroses de categoria general així com els de família monoparental de categoria general tindran una bonificació del 50 % de la taxa.

També estaran exemptes del pagament de la taxa les víctimes d'actes de violència, la condició de la qual siga acreditada pels mitjans previstos en l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

4. Les persones exemptes del pagament de la taxa per raons de diversitat funcional, família nombrosa o monoparental de categoria especial, o víctimes d'acte de violència, així com les persones beneficiàries de la citada bonificació sobre aquest pagament, hauran de presentar document acreditatiu d'aquesta causa vàlidament emés per l'Administració o organisme competent a aquest efecte.

5. L'impagament de la taxa dins del termini de sol·licituds, excepte els casos d'exempció referits, suposarà l'exclusió del procés selectiu, sent únicament corregible un eventual error en l'import ingressat.



Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments contemplats en la vigent Llei de taxes de la Generalitat.



Base cinquena. Admissió d'aspirants

1. Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció de Recursos Humans del CHGUV, com a òrgan de gestió d'aquesta convocatòria, publicarà la relació provisional de persones admeses i excloses, detallant nom i cognoms, número de DNI/NIE pseudonimitzat i, en el seu cas, causa d'exclusió.

2. En el termini de 10 dies hàbils les persones interessades podran esmenar els defectes, errors o omissions que, al seu judici, hagen pogut motivar la seua exclusió. Una vegada examinades i resoltes les reclamacions, la Direcció de Recursos Humans publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses, detallant novament nom i cognoms, número de DNI/NIE pseudonimitzat.

3. Les persones candidates hauran de comprovar la seua correcta inclusió tant en les relacions provisionals com definitives de persones admeses i excloses en els processos selectius.



Base sisena. Estructura i organització del procés selectiu

1. Les proves selectives pel sistema de concurs oposició consistiran en la celebració de cadascuna d'aquestes fases, a fi de determinar l'aptitud i de fixar l'ordre de prelació de les mateixes per a la selecció.



2. La fase d'oposició suposarà la realització per les persones aspirants d'un exercici eliminatori.

L'exercici consistirà en la contestació per escrit, en el termini de 75 minuts, d'un qüestionari de 60 preguntes sobre el contingut dels temes que s'inclouen en l'annex II. El qüestionari serà tipus test en forma de preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals sols una d'elles serà la correcta.

La Comissió de selecció podrà incloure en el qüestionari preguntes de reserva, que només es tindran en compte en el cas d'anul·lació per part de la Comissió d'alguna de les preguntes principals o operatives.



3. Puntuació de l'exercici.

3.1. La puntuació màxima de la fase d'oposició es fixa en 150 punts.



Cada contestació vàlida rebrà una valoració de 2,50 punts.

3.2. Es consideraran aprovades aquelles persones aspirants que obtinguen una puntuació igual o superior a 60 punts. Per davall d'aquesta puntuació no podrà considerar-se aprovat l'exercici.

3.3. La publicació de la relació de qualificacions obtingudes per les persones aspirants servirà d'anunci de l'obertura de la fase de concurs per a aquelles persones que hagen superat la fase d'oposició.

4. Fase de concurs

Consistirà en la valoració per part de la comissió de selecció dels mèrits al·legats i documentats per les persones aspirants amb els requisits formals i temporals exigits per la base general 8.2, en funció dels paràmetres establits en el barem de mèrits que acompanya aquesta convocatòria.

4.1. La puntuació màxima de la fase de concurs es fixa en 100 punts i només podran ser tinguts en compte aquells mèrits obtinguts fins al dia de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Criteris de desempat: en cas d'empat, l'ordre de prelació s'establirà atenent, successivament als següents criteris:

– A favor de qui haguera obtingut major puntuació en la fase d'oposició.

– A favor de qui haguera obtingut major puntuació en la fase de concurs.

– Si després de la utilització dels criteris precedents, persisteix l'empat, es dirimirà seguint el mateix ordre dels apartats del barem de mèrits i, si això no fora suficient, de conformitat amb l'apartat 3 de la base 7.3 de les generals.



Base setena. Desenvolupament del procés selectiu

1. La Direcció de Recursos Humans, com a òrgan de gestió de la vigent oferta d'ocupació pública, en coordinació amb la comissió de selecció, publicarà en el tauler d'anuncis situat en la seu d'aquest òrgan així com en la web corporativa d'aquesta entitat la data, hora i lloc de realització de l'exercici, en el seu cas, així com de les diferents fases del procés selectiu, observant en tot cas el que es preveu en la base general 7.

2. Per a la realització de cada exercici les persones candidates seran convocades en crida única, sent excloses del procés aquelles que no compareguen o el facen una vegada iniciades les proves. Així mateix, seran excloses aquelles persones que no acrediten la seua identitat mitjançant l'exhibició del seu DNI o equivalent per a nacionals d'altres Estats, passaport o permís de conduir, sempre que conste en ells la preceptiva fotografia i sense que resulten admissibles les còpies dels referits documents. En cas de robatori o extraviament, hauran de presentar la denúncia davant la Policia al costat d'un altre document oficial amb foto. Així mateix, hauran de portar el justificant de presentació de sol·licitud per si els fora requerit.

3. D'acord amb el que es preveu en la base general 7.3, l'ordre d'intervenció de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms, a partir de la lletra «F», tal com disposa la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (DOGV 8473, 28.01.2019).

4. La comissió de selecció adoptarà les mesures necessàries per a garantir la confidencialitat del procés i l'anonimat de la prova. Els exercicis que contingueren marques o indicis que permeten, fins i tot indirectament, identificar la seua autoria seran anul·lats. Així mateix, durant el desenvolupament de les diferents fases i proves, es disposarà de quant siga necessari per al seu adequat desenvolupament, per al manteniment de l'ordre i de la igualtat d'oportunitats, per a la correcta identificació de les persones candidates i per a la prohibició de l'ús d'instruments de telecomunicació o de comunicació electrònica.

5. Durant la celebració de la prova, amb vista al seu adequat desenvolupament, les persones concurrents hauran d'observar, en tot moment, les instruccions tant de la comissió de selecció com del personal col·laborador o delegat d'aquesta. Qualsevol alteració es reflectirà en l'acta corresponent a la sessió, tenint present que la comissió o el seu personal podran acordar la continuació de l'exercici per part d'un o una aspirant amb caràcter condicional en cas que algun incident requerisca un estudi i acord posterior de la comissió.

6. Després de la celebració de l'exercici la comissió publicarà relació comprensiva de totes les persones participants, amb expressió de les puntuacions obtingudes.

7. Les referides puntuacions podran ser impugnades en el termini de deu dies hàbils des del següent al de la seua celebració, especificant els motius de la impugnació i adjuntant la documentació i la bibliografia que fonamente la reclamació que es formula; tot això sense perjudici de la utilització dels recursos ordinaris que procedisquen.

8. Finalitzada la fase prèvia d'oposició, la publicació de les relacions nominals amb la puntuació obtinguda, obrirà el termini de deu dies hàbils per a la presentació de la documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen, que haurà de presentar-se precedida d'una relació detallada d'aquests, ordenada segons els apartats del barem d'aplicació.



9. La Comissió de selecció realitzarà la valoració dels mèrits d'acord amb el que es preveu en l'annex III.

10. Ultimada la valoració, es farà pública una avaluació provisional detallada que podrà ser objecte d'al·legacions durant un termini de deu dies hàbils.

11. Finalitzat aquest termini la comissió de selecció farà pública la valoració detallada i definitiva dels mèrits i, simultàniament, es publicarà la relació de persones candidates, detallada d'acord amb les diferents fases i ordenada de major a menor puntuació fins a fer-la coincidir amb el nombre de places convocades. Aquesta relació nominal constituirà la proposta de persones que han superat el procés selectiu.



12. En cas de renúncies o exclusions produïdes abans de la resolució definitiva de la convocatòria, l'òrgan de gestió podrà requerir a la comissió de selecció una relació complementària a fi de proveir la totalitat de les places convocades.

13. La Direcció de Recursos Humans, d'acord amb la proposta de la comissió requerirà a les persones seleccionades perquè aporten, en el termini d'un mes, la documentació acreditativa de, almenys, els requisits exigibles enumerats en la base 9.1 de les generals reguladores dels processos selectius d'accés o ingrés de personal al CHGUV. I, de conformitat amb el que es disposa en la base 9.2 de les citades, la Direcció de Recursos Humans gestionarà la realització dels reconeixements mèdics preceptius de les persones proposades per cada comissió de selecció, abans del seu nomenament.

14. D'acord amb la proposta formulada per la comissió de selecció competent, una vegada acreditats els requisits exigibles, la Presidència del CHGUV dictarà i publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la corresponent resolució en la virtut de la qual es nomenaran empleades públiques, en el règim jurídic que corresponga, aquelles persones que hagen superat el procés selectiu.

Base huitena. Informació i publicitat d'actes i acords

1. Tota la informació que haja de comunicar-se a les persones aspirants, a excepció de la resolució que pose fi al procés selectiu que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, es farà pública tant en el tauler d'anuncis de la Direcció de Recursos Humans del CHGUV com en la web corporativa http://chguv.san.gva.es/empleopublico.

2. La publicació de les relacions definitives en les diferents fases del procés servirà de notificació a totes les persones interessades, resolent així les al·legacions o impugnacions presentades i obrint el termini per a la formalització de quants recursos i reclamacions es consideren oportuns.





ANNEX II

Temari – Convocatòria–especialista infermeria

obstetricoginecològica



Temari específic

Observació: el contingut de les normes i disposicions haurà d'entendre's referit a cada moment al seu text vigent.



1. Concepte d'infermeria. Bases històriques i metodològiques de la infermeria. Concepte i fase del procés d'infermeria. Models i teories d'infermeria. Procés d'infermeria. Utilització de les taxonomies: NANDA, NOC, NIC. Evolució històrica de l'assistència psiquiàtrica. Principals models i teories psicològics i psiquiàtrics d'infermeria. Característiques generals dels models: components i elements. Ètica i deontologia en la pràctica professional. Principis fonamentals de la bioètica: dilemes ètics. Dimensions de l'atenció ètica. El consentiment informat. Legislació i ètica en infermeria obstetricoginecològica. Codi d'ètica de la Confederació Internacional de Comares (ICM).

2. Conceptes bàsics en economia de la salut. Gestió dels serveis d'infermeria. Importància, problemes, tendències actuals. Producte d'infermeria. Cartera de serveis del SNS. Mètodes d'avaluació. Qualitat en el sistema sanitari: dimensions de la qualitat. Avaluació d'estructura, procés i resultats; millora contínua de la qualitat, mètodes d'avaluació. Indicadors. Unitats d'infermeria.

3. Sistemes d'informació en atenció especialitzada i atenció primària: història clínica. Registres específics d'activitat d'infermeria en atenció especialitzada i atenció primària. Informe d'infermeria a l'alta. Classificacions internacionals de problemes de salut (CIAP-2, CIE-9 i NANDA). Registre d'activitats en infermeria obstetricoginecològica. Cartilla d'embaràs. Ús i maneig de la història de salut d'atenció primària i atenció especialitzada.

4. Investigació i els seus mètodes. Tècniques qualitatives i quantitatives. Fonts de dades documentals. Característiques i problemes de la investigació en infermeria. Ús i maneig de les TIC.

5. Organització de les cures d'infermeria en atenció primària i atenció especialitzada: centre de salut, comunitat, hospital, centres de salut pública, etc. Unitats de suport a l'atenció primària. Consulta d'infermeria. Consulta de comare. Coordinació entre nivells assistencials per a la continuïtat de les cures.

6. Atenció primària. Conceptes generals. Diagnòstic de salut, planificació i intervenció comunitària. Prevenció i promoció de la salut: concepte. Detecció precoç dels problemes de salut: concepte. Factors de risc per a la salut en les diferents etapes de la vida, identificació de factors de risc i atenció d'infermeria.

7. L'educació per a la salut individual, grupal i comunitària: concepte, metodologia i tècniques didàctiques. Tècniques d'educació per a la salut. Foment de l'autoatenció i promoció de la salut de la persona malalta, cuidador o cuidadora principals i família. Criteris per a l'elaboració de programes d'educació per a la salut. Grups d'autoajuda: concepte. Formació d'agents de salut. Alfabetització en salut. Actius en salut. Salutogènesi. L'atenció domiciliària: concepte i etapes de la visita domiciliària.

8. Coordinació entre atenció primària, atenció especialitzada i serveis socials. Programes específics d'atenció domiciliària. Educació per a la salut. Concepte. Àmbits d'actuació. Metodologia i investigació. Activitats d'infermeria en atenció primària. Programa de seguiment de l'embaràs. Consulta prenatal. Control clínic. Valoració del risc durant l'embaràs. Alteracions en l'embaràs. Educació sanitària. Vacunes. Educació maternal.

9. Organització dels serveis de salut pública. Polítiques de salut: enquestes de salut. Estratègies de salut. Avaluació de l'impacte en salut. Participació en salut. Seguretat alimentària i laboratoris Xarxa Salut. Salut ambiental. Promoció de la salut i prevenció entorn sanitari: prevenció de càncer. Servei de Promoció i Protecció de la Salut. Servei de Salut Infantil i de la Dona. Servei de Pla Oncològic. Observatori Valencià de Salut.

10. Programa de supervisió de la salut infantil. Població. Organització i accés. Activitats. Recursos. Documentació. Avaluació. Exàmens de salut per edats. Indicadors de risc infantil. Programa de salut de la dona major de 40 anys. Població. Captació i accés. Tasques/activitats/ intervencions. Nivells d'actuació. Protocol de visites i contingut de les revisions.

11. Epidemiologia. Conceptes generals. Indicadors sanitaris. Determinants de salut. Factors de risc. Índexs de salut. Estudis de necessitats de salut. Malalties de declaració obligatòria. Indicadors sanitaris. Immunització.

12. Higiene en centres sanitaris: conceptes generals. Antisèptics. Desinfectants. Esterilització. Infecció nosocomial. Mesures preventives. Aïllament: concepte, tipus i descripció. Gestió de residus sanitaris. Mesures de precaució per a prevenció d'infeccions hospitalàries. Actuació d'infermeria en la prevenció i control de la infecció nosocomial. Mesures preventives. Aïllaments a l'hospital. Conceptes de seguretat de la persona malalta. Programes Zero. Prevenció d'accidents de risc biològic. Normes universals de protecció.

13. Medicaments: formes de classificació i vies d'administració. Elecció correcta de la punció per via parenteral. Dosificació. Procediments i cures. Absorció i distribució de fàrmacs: toxicitat i efectes col·laterals. Els sistemes de farmacovigilància. Condicions de conservació dels medicaments. Caducitats. Seguretat en l'administració i preparació de fàrmacs. Farmacoteràpia durant l'embaràs, part i lactància.



14. Urgències i emergències. Atenció prehospitalària i hospitalària. Triatge. Valoració i atenció d'infermeria en les urgències psiquiàtriques. Valoració i cures d'infermeria en unitats d'urgències i cures crítiques. Procediments i tècniques en els processos més freqüents en l'atenció d'urgència i cures crítiques.

15. Actuacions d'infermeria: procediments i tècniques més freqüents. Alimentació i nutrició. Valoració nutricional de les dones en el cicle vital. Nutrició aplicada i dietoteràpia. Protocols d'actuació. Trastorns de la conducta alimentària: actuacions d'infermeria en serveis centrals hospitalaris.

16. Reproducció humana i embriologia general: anatomia de la pelvis, aparell reproductor femení, aparell reproductor masculí. Diagnòstic prenatal i genètica. Concepte, teratogènia, cromosomopaties, tècniques diagnòstiques. Genètica: malalties més freqüents de transmissió genètica. Interrupció de l'embaràs. Terapèutica fetal intrauterina.



17. Treball de part. Fisiologia del treball de part. Valoració maternofetal durant el treball de part. Assistència a la dona durant el procés de part. Parts distòcics. Mètodes de suport a la dona durant el procés obstètric. Estàndards europeus per a centres de naixement. Part en l'aigua. Contacte pell amb pell.

18. Puerperi normal. Atenció postpart immediat i precoç, control puerperi tardà. Nounat. Adaptació a la vida extrauterina. Maniobres de reanimació a la sala de parts. Atenció general al nounat. Lactància materna, la lactància artificial. La visita domiciliària.



19. Atenció d'infermeria en l'àmbit de la sexualitat: formes d'expressió sexual. Concepte de disfunció sexual. Abordatge terapèutic i procés d'infermeria en la sexualitat durant el cicle vital; infància, adolescència, vida adulta i vellesa. Programes d'educació sexual (PIES)

20. Atenció en l'àmbit de la reproducció. Assistència a parelles amb dificultats reproductives. L'anticoncepció. Mètodes i tècniques. Indicacions i contraindicacions. La consulta ginecològica. Problemes de salut de causa ginecològica. Problemes ginecològics de salut en la dona adolescent.

21. Problemes de salut en el climateri: concepte, bases endocrinològiques i etapes del climateri. Manifestacions clíniques. Problemes de salut en el climateri. Prevenció primària i estils de vida. Tractaments.

22. Problemes de salut maternoinfantil en l'embaràs. Malalties: musculoesquelètiques, sistema nerviós, malalties mentals, drogodependències, malalties infeccioses en l'embaràs, hemorràgies en el primer trimestre de la gestació, hemorràgies en el tercer trimestre de la gestació.

23. Problemes de salut maternoinfantil en el part. Risc matern. El patiment fetal agut. Alteracions del motor del part. Alteracions del canal del part. Problemes de salut maternal en el puerperi: la infecció puerperal. Problemes circulatoris. Hemorràgies en el puerperi. Nounats amb problemes de salut: transport neonatal. Trastorns respiratoris aguts. Termoregulació i trastorns metabòlics. Infeccions en el nounat. Problemes ortopèdics.

24. Cures d'infermeria en malalts en situació terminal. Actuació davant el dolor i la mort. Suport a la família. La comunicació i el dol. Principals problemes. Dolor: característiques i escales de mesura. Dol: tipus i manifestacions. Suport al cuidador o cuidadora principals i a la família. Dol perinatal.

25. Salut i gènere. Violència de gènere. Maltractaments: detecció i prevenció en el xiquet o xiqueta, la dona i en la tercera edat. Protocols d'atenció a les víctimes d'agressions sexuals. Espais segurs. Estratègies per a la prevenció i detecció, i atenció sanitària. Drets laborals i maternitat. Maternitat subrogada.







ANNEX III

Barem de mèrits aplicable a la fase de concurs especialista en infermeria obstetricoginecològica



1. Serveis prestats: fins a un màxim de 50 punts.

a) Pels serveis prestats en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o, indirectament a través de consorcis o mitjançant contractes de gestió de servei públic per concessió, conforme al que s'estableix en la Llei 15/1997, de 25 d'abril, en les institucions sanitàries públiques de països de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, i en les fundacions públiques per a la investigació d'establiments del Sistema Nacional de Salut, en la mateixa categoria professional: puntuació de 0,23 per mes.

b) Pels serveis prestats en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o, indirectament a través de consorcis o mitjançant contractes de gestió de servei públic per concessió, conforme al que s'estableix en la Llei 15/1997, de 25 d'abril, i en les institucions sanitàries públiques de països de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, en diferent categoria professional i en el seu cas especialitat: puntuació 0,12 per mes.

c) Pels serveis prestats en la mateixa categoria professional i, en el seu cas, especialitat, sempre que quede acreditat que la plaça exercida té igual contingut funcional que la categoria professional en la qual s'inscriu, amb una puntuació de 0,12 per mes treballat, amb un màxim de 5 punts:

– Com a personal sanitari del cos militar de sanitat en centres sanitaris i hospitals militars dependents del Ministeri de Defensa de l'Estat Espanyol.

– Com a personal sanitari d'institucions penitenciàries.

– Com a personal sanitari en institucions públiques i centres sociosanitaris, tots ells de titularitat de la Generalitat Valenciana i gestió directa per una Administració pública.

d) Pels serveis prestats en la mateixa categoria professional i, en el seu cas, especialitat, sempre que quede acreditat que la plaça exercida té igual contingut funcional que la categoria professional en la qual s'inscriu, amb una puntuació de 0,10 per mes treballat, amb un màxim de 5 punts:

– Com a personal sanitari en entitats concertades que atenguen pacients de la sanitat pública de la Generalitat Valenciana a través de contractes, en la modalitat de concerts, subscrits de conformitat amb la normativa vigent a cada moment en matèria de contractació administrativa i accions concertades gestionades de conformitat amb la Llei 7/2017, de 30 de març, de la Generalitat.

– Com a personal sanitari que preste serveis en les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social i en els centres sanitaris d'ells dependents.

2. Formació: fins a un màxim de 34 punts:

a) Formació especialitzada en Ciències de la Salut mitjançant el sistema de residència: L'obtenció de l'especialitat sanitària requerida per a l'accés a la categoria i especialitat corresponent al procés selectiu al qual s'opta pel sistema de residència, serà valorada amb 6 punts. En el supòsit d'obtenció de l'especialitat sanitària requerida per a l'accés a la categoria i especialitat corresponent al procés selectiu al qual s'opta, per la via excepcional prevista per a infermeres/s es valorarà amb 3 punts.



b) Titulacions acadèmiques oficials del mateix o superior nivell a aquella requerida per a l'accés a la categoria objecte de la convocatòria i de la seua mateixa classificació (sanitari), i/o altres especialitats sanitàries diferents del mateix o superior nivell a la requerida per a exercir la categoria i, si escau, especialitat a la qual s'opta: per cadascuna 1,5 punts, amb un màxim de 3 punts.

c) Doctorat: 6 punts. Si s'ha aconseguit amb la qualificació cum laude, se sumarà 1 punt més. Si s'han completat els plans de promoció de la investigació, desenvolupament experimental i la innovació a través dels contractes Riu Hortega o Sara Borrell se sumaran 2 punts més, i si s'han completat els programes Juan Rodés o Miguel Servet, se sumaran 4 punts més, no sent computable en aquests dos últims casos els programes Riu Hortega o Sara Borrell.

d) Màsters universitaris oficials: per cadascun 1,50 punts, amb un màxim de 3 punts.

e) Altres títols universitaris diferents dels oficials: per cadascun 1 punt amb un màxim de 2.

f) Altres activitats formatives: màxim de 13 punts per a categories professionals el requisit d'accés de les quals a la mateixa exigisca una especialitat sanitària i 19 punts per a la resta de categories:

f.1) Per cada curs de formació rebut:

– De 100 o més hores de duració: 1 punt.

– De 75 o més hores de duració: 0,75 punts.

– De 50 o més hores de duració: 0,50 punts.

– De 40 o més hores de duració: 0,40 punts

– De 25 o més hores de duració: 0,25 punts.

– De 15 o més hores de duració: 0,15 punts.

A més si el curs realitzat és en matèria d'igualtat de gènere, se sumarà 0,15 punts més.

f.2.) Per cada curs de formació impartit, cada 10 hores lectives es valoraran amb 0,15 punts fins a un màxim de 2 punts.

3. Altres activitats relacionades amb la categoria: fins a un màxim de 10 punts.

a) Activitats de tutorització i docència relacionades amb la formació sanitària especialitzada en Ciències de la Salut mitjançant el sistema de residència: 0,50 punts per cada any de residència, fins a un màxim de 3 punts.

b) Per cada curs acadèmic complet com a professor/a associat/a en ciències de la salut en Departaments de Salut amb conveni específic amb la universitat i amb programa de docència pregraduada o de formació corresponent a l'àrea de coneixement exigit per a

l'accés a la categoria professional i/o de docent de pràctiques: 0,25 punts, fins a un màxim de 2 punts.

c) Per cada dotze mesos formant part de comissions clíniques acreditades en institucions sanitàries públiques: 0,25 punts, fins a un màxim d'1 punt.

d) Per la realització de treballs científics i/o tècnics, fins a un màxim de 2 punts:

– Per cada publicació en revista científica o tècnica: 0, 25 punts.

– Per cada capítol de llibre: 0,25 punts.

– Per cada llibre: 1 punt.

e) Coneixement d'altres idiomes comunitaris diferents del castellà i valencià, fins a un màxim de 0,50 punts segons la següent escala:



– A2: 0,10 punts.

– B1: 0,20 punts.

– B2: 0,30 punts.

– C1: 0,40 punts.

– C2: 0,50 punts.

f) Per la participació en els òrgans col·legiats de selecció i/o la pertinença al Col·legi de selecció i provisió (per al torn de promoció interna): 0,25 punts per nomenament o any de pertinença fins a un màxim de 0,50 punts.

g) Per altres activitats rellevants: 0,10 punts per activitat fins a un màxim d'1 punt.

4. Valencià, fins a un màxim de 6 punts, segons la següent escala:



– A1: 0,50 punts.

– A2: 1,50 punts.

– B1: 3 punts.

– B2: 4 punts.

– C1: 5 punts.

– C2: 6 punts.

Mapa web