Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat de València. RESOLUCIÓ de 14 de maig de 2018, del Rectorat, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8311 de 06.06.2018
Número identificador:  2018/5401
Referència Base de Dades:  005584/2018
 



RESOLUCIÓ de 14 de maig de 2018, del Rectorat, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A (subgrup A1), pel torn lliure, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informàtica d'aquesta universitat (oferta d'ocupació pública UVEG: 2016). [2018/5401]

Aquest Rectorat, fent ús de les competències que li atribueix l'article 20, en relació amb el 2.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei 4/2007, de 12 d'abril, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic i d'acord amb el que estableix l'article 190 dels Estatuts de la Universitat de València, acorda convocar proves selectives d'accés al grup A (subgrup A1), pel torn lliure, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informàtica de la Universitat de València, de conformitat amb l'oferta d'ocupació pública UVEG 2016 (publicada al DOGV amb data 18.07.2016) i amb les següents:





Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir 1 lloc vacant del grup A, subgrup A1, pel torn lliure, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informàtica, mitjançant el sistema de concurs oposició.

1.2. D'acord amb el que estableix l'article 73 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, la realització d'aquestes proves selectives s'ha d'ajustar al que disposa la legislació vigent per a la funció pública de la Generalitat Valenciana, i la normativa específica universitària recollida en la Llei orgànica d'universitats i en els Estatuts de la Universitat de València, així com en les normes que estableix aquesta convocatòria.

1.3. El procés selectiu constituït pel concurs oposició l'integraran les proves, les valoracions, les puntuacions i les matèries que figuren en l'annex I. El temari que ha de regir aquestes proves figura en l'annex II. Les persones que no reunisquen el requisit de coneixement de valencià que figura en aquesta convocatòria, hauran de realitzar una prova prèvia al procés selectiu, segons consta en l'annex I.

1.4. D'acord amb el que preveu l'article 75.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, aquesta convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en el Boletín Oficial del Estado (BOE). Aquesta última publicació és la que es prendrà com a referència a l'efecte del còmput de terminis per a la presentació de sol·licituds. La resta de resolucions administratives derivades d'aquesta convocatòria es publicaran únicament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Segona. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a ser admeses en aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents:

2.1.1. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea, o ser nacional d'algun estat en el qual s'aplique la lliure circulació de treballadors o treballadores en virtut de tractats internacionals establerts per la Unió Europea i ratificats per Espanya.

Així mateix, hi poden participar els cònjuges dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, qualsevol que siga la seua nacionalitat, sempre que no estiguen separats de dret i els seus descendents, i els del seu cònjuge sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'eixa edat dependents.

2.1.2. Haver complit 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



2.1.3. Posseir el títol de doctor/a, llicenciatura, enginyeria superior, arquitectura superior, grau o titulació equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, la persona haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredita l'homologació.

2.1.4. Posseir el certificat acreditatiu de coneixement de valencià del nivell C1, expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) de la Generalitat Valenciana o pel Servei de Política Lingüística de la Universitat de València, o posseir els certificats, títols o diplomes, convalidats segons el que estableix l'ACGUV 66/2018, pel qual s'estableixen els certificats de coneixement de valencià que expedeix el Servei de Política Lingüística de la Universitat de València i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats; sense perjudici del que estableix la base 1.3 i l'annex I d'aquesta convocatòria.



2.1.5. Posseir la capacitat física i psíquica necessària per a exercir les funcions corresponents al lloc convocat.

2.1.6. No trobar-se inhabilitat/ada penalment per a l'exercici de funcions públiques.

2.1.7. No haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, d'alguna administració o ocupació pública. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat, la persona ha d'acreditar que no està inhabilitada o en situació equivalent, ni es troba sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que li impedisca l'accés a la funció pública al seu estat.



2.2. Els requisits per a l'admissió a aquestes proves recollits en l'apartat 2.1, s'hauran de posseir en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'han de gaudir durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió.

2.3. En el moment de presentar la sol·licitud, només s'exigirà una declaració expressa i formal que es reuneixen els requisits establerts en els subapartats 2.1.1 al 2.1.7 d'aquesta convocatòria, els quals s'hauran d'acreditar posteriorment en cas d'aprovar el concurs oposició.





Tercera. Sol·licituds

3.1. Qui desitge prendre part en aquestes proves selectives ho haurà de fer constar en la sol·licitud que es troba en aquesta convocatòria com a ANNEX IV i que facilitarà gratuïtament el Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta universitat, a l'avinguda de Blasco Ibáñez, 13 (nivell 1), 46010 València. També podran accedir a una còpia de la sol·licitud esmentada a través de la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és http://www.uv.es/pas.

3.2. Les sol·licituds s'emplenaran per duplicat (una per a la Universitat de València i una per a la persona interessada) i estaran dirigides al Rectorat de la Universitat de València.

Les diferents opcions per a la presentació de sol·licituds s'expliquen en la base 3.4 d'aquesta convocatòria.

3.3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE). La publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) sols tindrà caràcter informatiu.

3.4. Presentació de sol·licituds.

3.4.1. Les sol·licituds es podran presentar a:

a) El registre d'entrada de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València) que es troba obert al públic de dilluns a divendres (horari: de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 18.00 h).

b) El registre de qualsevol altra administració pública, o a les oficines de Correus, tal com estableix l'article 38.4 de la Llei 30/199, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (que es manté en vigor en aplicació del penúltim paràgraf de la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).

Si es presenta la sol·licitud en una oficina de Correus, s'haurà de presentar en sobre obert, perquè la persona empleada la segelle, i hi ha de figurar amb claredat el nom de l'oficina i la data. En cas de no fer-ho d'aquesta manera, es considerarà presentada en la data d'entrada en el registre general d'aquesta universitat.

Al sobre hi ha de constar l'adreça següent: Universitat de València, Servei de Recursos Humans (PAS), avinguda Blasco Ibáñez, 13, 46010 València.

3.4.2. De conformitat amb l'apartat 4.b de l'article 38 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, no tenen la consideració d'oficines de registre les d'altres universitats distintes a la convocant.

3.5. Caldrà adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

3.5.1. Una fotocòpia del document nacional d'identitat. Les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola, però sí el dret a participar en aquestes proves, han de presentar fotocòpia del document que acredite la seua nacionalitat.

3.5.2. Resguard de l'ingrés dels drets d'examen, o justificant pel qual s'acullen a l'exempció de taxes (apartat 3.7 d'aquesta convocatòria).

3.6. Els drets d'examen seran de 24,76 euros, que s'ingressaran en el compte corrent «Drets d'examen – Universitat de València», núm. ES21.0049.6721.65.2010001382 del Banco Santander.

El fet de no abonar la quantitat indicada com a drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds es considerarà incompliment inesmenable i determinarà l'exclusió en les proves de la persona aspirant.

3.7. D'acord amb el que disposa el Text refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, estan exemptes del pagament dels drets d'examen:

3.7.1. Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Aquestes persones han de presentar els certificats corresponents que acrediten la condició de persona amb discapacitat mitjançant fotocòpia acarada del certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent.

3.7.2. Els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria especial. Aquestes persones hauran de presentar fotocòpia acarada de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

3.7.3. Gaudiran d'una bonificació del 50 % d'aquestes taxes els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria general. Aquestes persones hauran de presentar fotocòpia acarada de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

3.7.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.8. Les persones aspirants amb discapacitat que desitgen sol·licitar mesures d'adaptació, ho han d'indicar expressament en l'imprès de sol·licitud, no només marcant la casella corresponent sinó especificant el tipus de mesura requerida. En l'annex V figura la llista de mesures d'adaptació possibles. Perquè els siga aplicada la mesura d'adaptació corresponent hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud, les fotocòpies acarades del certificat del grau de discapacitat i del dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent.

Sense la presentació d'aquest últim no serà possible la concessió de l'adaptació sol·licitada.

3.9. Com que la convocatòria preveu la realització d'una prova d'idioma comunitari, voluntària i de mèrits, la persona aspirant haurà de fer constar la seua opció en l'imprès de sol·licitud, a més d'indicar l'idioma triat per a aquesta. Si no ho fa així, s'entendrà que renuncia a realitzar aquesta prova.

3.10. Els errors materials que es puguen advertir a la sol·licitud es podran corregir en qualsevol moment, d'ofici o a instància de la persona interessada.



Quarta. Admissió de les persones aspirants

4.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i després que s'haja comprovat que es tenen tots els requisits de participació que aquesta convocatòria assenyala, així com el pagament dels drets d'examen o la justificació de l'exempció de l'abonament d'aquests, el rector o la rectora dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i que contindrà la llista provisional de les persones admeses i excloses a la realització de les proves.

4.2. A partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, s'iniciarà un termini de 10 dies hàbils, perquè s'hi puguen formular al·legacions o esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En qualsevol cas, per tal d'evitar errors i permetre'n l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran fefaentment no només que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que, a més a més, el seu nom, cognom i DNI consten correctament en la relació de persones admeses, així com l'idioma triat per a la prova voluntària i de mèrits, si es va optar per la realització d'aquesta.



Les persones aspirants que dins del termini assenyalat no esmenen els defectes detectats o no n'al·leguen les omissions, seran definitivament excloses de la participació en aquestes proves.

4.3. Una vegada finalitzat el termini de reclamacions i d'al·legacions, esmenats els defectes, es dictarà una nova resolució, que contindrà la llista definitiva de persones admeses i excloses, la data, el lloc i l'hora de la realització del primer exercici. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

4.4. Són causa d'exclusió, a més de les que s'indiquen en altres apartats d'aquestes bases:

– No haver signat la sol·licitud.

– No haver presentat fotocòpia del DNI o que aquest siga il·legible.

– No haver efectuat el pagament dels drets d'examen.

4.5. És causa d'exclusió de l'exercici de mèrits no haver assenyalat l'apartat corresponent de la sol·licitud i, pel que fa a l'exercici d'idioma, no haver-hi especificat l'idioma elegit.



Cinquena. Desenvolupament de les proves selectives

5.1. Els exercicis es realitzaran a les dependències de la Universitat de València. El primer exercici es realitzarà al lloc, la data i l'hora que establirà la resolució del Rectorat d'aquesta Universitat mitjançant la qual s'aprove la llista definitiva de persones admeses i excloses de les proves objecte d'aquesta convocatòria.

5.2. En cas de realitzar-se algun dels exercicis en diverses sessions, l'ordre d'actuació de les persones opositores s'establirà per sorteig.



5.3. En cada exercici les persones aspirants hauran d'acreditar la seua identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, passaport o permís de conduir.

L'incompliment d'aquest requisit per alguna persona determinarà la seua exclusió a la realització de les proves.

Les còpies o fotocòpies d'aquests documents no seran vàlides en cap cas.

5.4. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única, i en seran excloses les qui no hi compareguen. Si la persona arriba al lloc de realització de les proves quan aquestes ja s'han iniciat o no s'hi presenta, encara que siga per causa justificada, en perdrà el seu dret.

Les persones que integren el tribunal i el personal col·laborador no permetran l'accés a les sales on es realitzen els exercicis a aquelles persones que no complisquen els requisits anteriors, ni a aquelles que hi compareguen després que s'haja acabat la crida de les persones aspirants convocades.

Tanmateix, quan es tracte de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, el tribunal pot considerar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de personal.

5.5. Desprès de cada prova, el tribunal ha d'anunciar la realització de la següent mitjançant la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és: http://www.uv.es/pas, amb una antelació mínima de 48 hores.

5.6. Si en qualsevol moment del procés selectiu, el tribunal tinguera coneixement que alguna de les persones aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb l'audiència prèvia a la persona interessada, se li requerirà que acredite els requisits esmentats. Si no els acredita en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, el tribunal proposarà la seua exclusió de la prova, tot indicant les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, després de les verificacions oportunes, dictarà resolució motivada d'exclusió de l'esmentada persona de les proves selectives.

5.7. La valoració de cadascun dels exercicis de que consten les proves selectives s'expressarà amb dos decimals.



Sisena. Informació i actuacions del tribunal

6.1. Tota la informació que siga necessari comunicar a les persones aspirants, la llista de persones aprovades de cadascun dels exercicis, la valoració dels mèrits i qualsevol altre anunci que el tribunal estime pertinent, es publicarà al tauler oficial d'anuncis electrònics de la UVEG (https://webges.uv.es/uvTaeWeb/), a l'apartat de personal d'administració i serveis, i amb caràcter merament informatiu, a la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és: http://www.uv.es/pas.

6.2. Finalitzades les proves i valorats els mèrits que integren el concurs oposició, el tribunal elaborarà una llista amb el nom de la persona que l'haja superat.

Si en l'elaboració d'aquesta llista es produeix un empat entre la puntuació de les persones aprovades, l'ordre s'establirà de la manera següent:

Primer. Atenent a la puntuació obtinguda en el segon exercici.

Segon. Si encara persisteix l'empat, s'ha de tenir en compte la puntuació del primer exercici.

Tercer. Si tot i així es manté l'empat, aquest es dirimirà per sorteig.



Setena. Llista de la persona aprovada i presentació de documents

7.1. Una vegada finalitzat el procés selectiu, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), per resolució del Rectorat, la llista definitiva amb el nom de la persona aprovada.

7.2. Dins del termini de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de la llista amb el nom de la persona aprovada, aquesta haurà de presentar al Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta universitat la documentació següent:

7.2.1. Certificat de naixement expedit pel registre civil corresponent o fotocòpia del DNI.

7.2.2. Fotocòpia acarada amb l'original del títol acadèmic exigit en aquesta convocatòria.

7.2.3. Certificat acarat acreditatiu del coneixement de valencià a nivell mitjà.

7.2.4. Declaració de no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, d'alguna administració o càrrec públic, així com de no trobar-se inhabilitat/da penalment per a l'exercici de les funcions públiques. Si la persona aprovada fora nacional d'altre estat comunitari, ha de presentar-hi una declaració de no trobar-se sotmesa a cap sanció disciplinària o condemna penal que li impedisca l'accés a la funció pública al seu estat.

7.2.5. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions del lloc de treball ofert. A aquest efecte, els reconeixements s'han de fer mitjançant els serveis mèdics concertats per la Universitat de València.

7.2.6. Si la persona aprovada té alguna discapacitat, haurà d'aportar un certificat de l'òrgan competent de la comunitat autònoma sobre la capacitat per a dur a terme les tasques que corresponguen al lloc de treball objecte d'aquesta convocatòria.

7.2.7. Si la persona aprovada ha gaudit de l'exempció o bonificació de les taxes haurà de presentar fotocòpia acarada amb l'original de la documentació que justifique el motiu d'aquesta.

7.3. Si la persona aprovada té la condició de personal funcionari de carrera o personal laboral fix d'aquesta universitat, quedarà exempta de justificar documentalment les condicions generals que ja haja acreditat mitjançant nomenaments anteriors, tot i que n'haurà d'acreditar la resta.



7.4. Si la persona aprovada no presenta la documentació dins del termini indicat (excepte en els casos de força major) o hi ha falsedat als documents presentats, això comportarà la invalidesa de les actuacions d'aquesta persona i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte d'ella, sense perjudici de les responsabilitats en què haja pogut incórrer.



Vuitena. Nomenament de funcionari o de funcionària

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació especificada en la base setena d'aquesta convocatòria, i després que haja estat verificat el compliment dels requisits exigits, el rector o la rectora dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), mitjançant la qual la persona que haja superat aquestes proves selectives serà nomenada funcionària de carrera.

Novena. Tribunal

9.1. La composició del tribunal qualificador d'aquestes proves s'ajustarà al que va ser aprovat per Acord del Consell de Govern, d'aquesta universitat (ACGUV 185/2012), de 30 de juliol de 2012, «Composició i funcionament dels tribunals de les proves selectives per a l'accés a les diferents escales que conformen el personal d'administració i serveis d'aquesta universitat» i figura en l'annex III d'aquesta convocatòria.

La relació nominal de les persones que l'integren es farà pública en la mateixa resolució en què es publica la llista definitiva de persones admeses i excloses.

D'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola, el tribunal ha de vetllar pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes.

9.2. La composició del tribunal s'ha d'ajustar al principi d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i la seua composició ha de tendir a la paritat entre homes i dones, en compliment del que estableix l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i d'homes, l'article 60.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

9.3. El tribunal pot nomenar personal col·laborador, especialista i ajudant, que estarà sempre sota la seua direcció i control directe.

9.4. Les persones que componen el tribunal, i també el personal col·laborador, especialista i ajudant, s'hauran d'abstenir d'intervenir en les activitats del tribunal quan es troben en alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació de persones opositores a proves selectives per al mateix cos o escala en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.



La presidència podrà sol·licitar a les persones que formen part del tribunal una declaració expressa de no trobar-s'hi sotmeses a les circumstàncies previstes en els articles esmentats.

9.5. Prèvia convocatòria de la presidència, es constituirà el tribunal amb l'assistència, almenys, de la majoria reglamentària dels seus membres, titulars o suplents. En aquesta sessió el tribunal acordarà totes les decisions que corresponguen per al correcte desenvolupament de les proves selectives.

Durant el procés selectiu, el tribunal ha de resoldre tots els dubtes que puguen sorgir sobre l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'haja de fer en els casos no previstos.

El procediment d'actuació del tribunal s'ha d'ajustar en tot moment al que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

9.6. El tribunal adoptarà les mesures necessàries perquè les persones aspirants amb discapacitat tinguen les mateixes condicions per a la realització dels exercicis que la resta de persones participants. En aquest sentit, per a les persones que ho sol·liciten, d'acord amb la base 3.8, s'establiran les adaptacions possibles de temps i mitjans.

9.7. Per a les comunicacions i la resta d'incidències que puguen sorgir, el tribunal tindrà la seu en el Rectorat de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València).

9.8. Les persones que formen part del tribunal que actue en aquestes proves tindran la categoria que per a aquests casos determine la legislació vigent.

9.9. En cap cas el tribunal podrà aprovar ni declarar que ha superat les proves selectives un nombre de persones superior al del lloc convocat. Qualsevol proposta que contravinga el que s'ha establert serà nul·la de ple dret.

9.10. La presidència del tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense el coneixement de la identitat de les persones aspirants, en aquells exercicis on escaiga.



Desena. Informació respecte de les dades recollides

10.1. Les dades subministrades per les persones interessades podran quedar incorporades en un fitxer automatitzat que constitueix la base de dades de personal o la base de dades de borsa de treball, de conformitat amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD).

10.2. El fitxer quedarà sota la responsabilitat de la Secretaria General de la UVEG, avinguda de Blasco Ibáñez, 13, 46010 València.

10.3. La informació obtinguda serà processada exclusivament per a la gestió de personal.

10.4. Les dades de caràcter personal seran tractades amb el grau de protecció que estableix el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i s'adoptaran les mesures de seguretat necessàries per a garantir la confidencialitat i la integritat de la informació.

10.5. Les persones interessades podran exercir els seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en compliment del que estableix la LOPD, davant el Servei de Recursos Humans (PAS) de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València).



Onze. Recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar, conforme a l'article 123 de la Llei 39/2015, recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà a la seua publicació, davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, o bé directament interposar el recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des del dia següent a la seua publicació davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana.

Contra els actes del tribunal es podrà interposar recurs d'alçada d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els recursos contenciosos administratius que s'interposen contra aquesta resolució, s'anunciaran al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), a l'efecte d'emplaçament a les possibles persones interessades.



València, 14 de maig de 2018.– La rectora, p. d. (DOGV 17.04.2018), el gerent: Joan E. Oltra i Vidal.





ANNEX I

Sistema selectiu



Amb anterioritat a l'inici del procés selectiu, les persones que no estiguen en possessió de la certificació de coneixement de valencià de nivell C1, hauran de realitzar una prova de coneixements de la llengua oral i escrita equivalent a aquest nivell. El resultat d'aquesta serà apte/a o no apte/a. Superada la prova, podran començar el procés selectiu i se'ls considerarà en possessió de l'acreditació suficient del nivell C1 de valencià exigit.

El procediment de selecció es realitzarà en dues fases: oposició i concurs.

1. Fase d'oposició

Consta de tres exercicis, dels quals els dos primers seran obligatoris i eliminatoris, i el tercer, voluntari i de mèrits.

Primer exercici. Obligatori i eliminatori, constarà de dues parts:

Primera part: consistirà en el desenvolupament per escrit d'un tema a elegir entre dos extrets a l'atzar pel tribunal entre tots els que conformen el temari d'administració general que figura en l'annex II d'aquesta convocatòria.

Segona part: consistirà en el desenvolupament per escrit de dos temes a elegir entre tres extrets a l'atzar pel tribunal entre tots els conformen el temari específic que figura en l'annex II d'aquesta convocatòria.

Ambdues parts es realitzaran en una única sessió. La valoració total de l'exercici serà de 25 punts. La primera part es valorarà en un 25 % del total i la segona part, en un 75 % del total. La valoració de l'exercici serà la suma de la puntuació d'ambdues parts.

Una vegada finalitzada la prova, cada opositor/a introduirà els exercicis dins d'un sobre que, una vegada tancat, quedarà sota la custòdia del tribunal, el qual citarà a les persones opositores per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat. El tribunal anunciarà amb la suficient antelació la data, l'hora i el lloc de la lectura.

El tribunal fixarà la durada d'aquest exercici amb suficient antelació, que no podrà ser superior a tres hores.

Segon exercici. Obligatori i eliminatori:

Consistirà en la resolució de dos supòsits pràctics a triar entre tres proposats pel tribunal, relacionats amb el contingut del temari específic que figura en l'annex II d'aquesta convocatòria. La prova pràctica tindrà les característiques adequades a la funció que caldrà desenvolupar en l'escala en què s'integra el lloc convocat. Si el tribunal ho considera oportú, es podrà realitzar amb mitjans informàtics (tractament de textos, fulls de càlcul, bases de dades, programes específics per a dibuixos, laboratoris, etc.).

En el moment de fer públic el resultat del primer exercici, s'anunciarà la forma de desenvolupament del segon.

El tribunal ha de fixar la durada d'aquest exercici amb suficient antelació, la qual dependrà del seu contingut.

La valoració total d'aquest exercici serà de 25 punts. Cadascun dels supòsits es valorarà de 0 a 12,5 punts. Per a aprovar serà necessari obtenir al menys 12,5 punts en total i no haver estat valorat/ada amb 0 punts en cap supòsit.

Tercer exercici. Voluntari i de mèrits, constarà de dues parts:

Les persones opositores que opten per la realització d'aquest exercici hauran de realitzar necessàriament la part obligatòria.

Primera part (voluntària): tindrà per objecte valorar el coneixement d'un idioma comunitari. La persona opositora haurà d'indicar l'opció d'aquest exercici en l'imprès de sol·licitud de participació a les proves.



L'idioma triat per a aquesta prova no podrà ser valorat com a mèrit en la fase de concurs.

Segona part (obligatòria): tindrà per objecte mantenir una entrevista basada en una memòria que haurà de presentar la persona opositora sobre el funcionament d'un servei relacionat amb l'àrea funcional a què es refereix el lloc convocat, redactada per la persona opositora i que no podrà passar de 15 fulls.

Les persones aspirants han de presentar la memòria juntament amb el curriculum vitae en el termini de 10 dies comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista de persones aprovades en els exercicis obligatoris.

La valoració total d'aquest exercici serà de 10 punts: la primera part es valorarà fins un màxim de 7 punts i la segona part, fins un màxim de 3 punts.

Finalitzada la fase d'oposició, i per a les persones que l'hagen superada, el tribunal obrirà un termini de 10 dies hàbils per a la presentació de la documentació acreditativa acarada per a la fase de concurs.

2. Fase de concurs

A la fase de concurs només podran optar les persones aspirants que hagen superat la fase d'oposició. Es valoraran els mèrits que hagen aportat les esmentades persones segons el barem que s'assenyala a continuació. Aquests mèrits s'han de posseir en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOE.

Els mèrits que es valoraran són els següents:

a) Treball desenvolupat en l'administració. Es valorarà fins a un màxim de 32 punts el treball desenvolupat en qualsevol administració pública, en cossos o escales iguals o diferents del de les activitats funcionals del lloc convocat, en qualsevol tipus de relació jurídica (administrativa o laboral), a raó de:

0,30 punts per mes complet de serveis prestats en llocs de treball de la Universitat de València de la mateixa escala del lloc de treball convocat.

0,15 punts per mes complet de serveis prestats en llocs de treball diferents dels de l'apartat anterior i desenvolupats a la Universitat de València.

0,075 punts per mes complet de serveis prestats en qualsevol lloc de treball desenvolupat en qualsevol universitat pública.

0,0375 punts per mes complet de serveis prestats en qualsevol lloc de treball desenvolupat en qualsevol altra administració pública.

b) Formació. Es valoraran fins un màxim de 8 punts els apartats següents:

b.1) Titulació acadèmica. La valoració màxima per a aquest concepte serà de 3 punts. Es valoraran les titulacions acadèmiques acreditades que siguen superiors a les que s'exigeixen per accedir al grup a què pertany el lloc ofert, d'acord amb l'escala següent:



Llicenciatura, grau o equivalent diferent a la d'accés: 1,5 punts.

Doctorat o equivalent: 3. punts.

b.2) Coneixements de valencià: La valoració màxima per aquest concepte serà de 3 punts. En aquest apartat es valorarà el nivell de coneixements de valencià d'acord amb l'escala següent:

Nivell C2: 3 punts.

b.3) Idiomes comunitaris: La valoració màxima per aquest concepte serà de 2 punts. En aquest apartat es valoraran els nivells de coneixements dels idiomes comunitaris següents: anglès, francès, italià o alemany. Els cursos reconeguts són els que contempla l'Acord del Consell de Govern (ACGUV) 45/2013, actualitzat per ACGUV 169/2013, i s'han de puntuar d'acord amb aquesta escala:

Nivell A1: 0,20 punts.

Nivell A2: 0,40 punts.

Nivell B1: 0,60 punts.

Nivell B2: 0,80 punts.

Nivell C1: 1,00 punts.

Nivell C2: 1,20 punts.

Tot seguit, s'ha d'elaborar la llista amb el nom de la persona aprovada en el concurs oposició, tal com s'estableix en la base 6.2 d'aquesta convocatòria.





ANNEX II

Temari



Temari d'administració general:

1. La Constitució espanyola de 1978. Característiques, estructura, contingut i reforma. Els principis constitucionals. Els drets fonamentals i les llibertats públiques, regulació, garantia i suspensió. El sistema polític espanyol. El Tribunal Constitucional.

2. Els estatuts d'autonomia, la seua elaboració, aprovació i reforma. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Estructura i contingut. Les institucions de la Generalitat Valenciana.

3. L'Administració i el principi de legalitat. El dret administratiu. Les seues fonts. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. La notificació. La motivació. Eficàcia dels actes administratius. Nul·litat i anul·labilitat.

4. El procediment administratiu. Principis. Classes. Subjectes. El procediment administratiu comú. Les seues fases. Els recursos administratius, concepte i classes. Òrgans competents i procediment.

5. El pressupost de la Universitat de València. Normativa reguladora. Concepte i contingut. Estructura. El cicle pressupostari: elaboració, aprovació, execució i control.

6. Configuració institucional i naturalesa jurídica de les universitats. La Llei Orgànica 6/2001, d'Universitats, i la Llei Orgànica 4/2007. L'autonomia de les universitats. Règim jurídic de les universitats públiques. Els estatuts de les universitats públiques.

7. La Universitat de València. Els seus estatuts: fins de la Universitat, estructura, òrgans de govern col·legiats i unipersonals.

8. L'espai europeu d'educació superior i l'ordenació dels ensenyaments universitaris. L'estatut de l'estudiant universitari.

9. El personal d'administració i serveis de la Universitat de València. Règim jurídic. Classes. El personal funcionari: naixement i extinció de la relació funcionarial. Drets i deures.

10. El personal docent i investigador de les universitats públiques. Règim jurídic. Classes de professorat universitari. Drets i deures.



11. La Llei de Prevenció de Riscos Laborals i la seua aplicació en l'àmbit de l'administració pública. Legislació i polítiques d'integració del personal amb discapacitat.

12. Polítiques públiques en matèria d'igualtat de sexes. La Llei orgànica 3/2007, per a la igualtat efectiva d'homes i dones. II Pla d'igualtat de la Universitat de València.



Temari específic:

13. Arquitectura d'ordinadors. Base tecnològica. Components. Funcionalitats. Característiques. Capacitats. Tecnologies actuals: des dels telèfons mòbils als superordinadors. Arquitectures escalables. Sistemes de memòria compartida.

14. Seguretat física i lògica del sistema d'informació: riscos, amenaces i vulnerabilitats.

15. Infraestructura d'un Centre de Procés de Dades (CPD). Disseny d'elements bàsics: cablejat, electricitat, climatització, extinció i elements de control.

16. Manteniment d'equips i instal·lacions. Manteniment preventiu, correctiu i perfectiu. Monitorització i capacitat de gestió. Monitoratge de sistemes i serveis. Eines de monitoratge: nagios, munin, cacti, zabbix.

17. Sistemes d'automatització de gestió energètica, seguretat i mesura basats a xarxa. Integració d'elements i serveis. Sistemes de vídeo vigilància. Normativa aplicable.

18. Virtualització d'escriptoris i aplicacions. Descripció. Arquitectura lògica. Arquitectura física. Arquitectura de sistemes. Descripció de la capa de web. Descripció de la capa d'aplicació. Esquema de funcionament.

19. Sistemes Operatius de la família Windows. Instal·lació. Conceptes. Active directory. Configuració i gestió.

20. Arquitectura del sistema operatiu Linux. Característiques. El kernel de Linux, configuració i compilació.

21. Distribucions de Linux: concepte i generalitats. Les distribucions Debian, RedHat i Suse. Instal·lació, actualització i gestió de paquets programari.

22. Arquitectures de sistemes en alta disponibilitat. Característiques, tipologies i implementacions. Balanceig i distribució de serveis. Tècniques de recuperació davant contingències. Tecnologies Proxy, reverse proxy i balancejadors: pound, Nginx, HAProxy.

23. Serveis de directoris LDAP. L'OpenLDAP: característiques i estructura i integració amb altres directoris.

24. Tècniques de virtualització en servidors: entorn Linux Xen, entorn Kernel-based VM, entorn VMware. Plataformes de computació en el núvol. IaaS. OpenNebula i OpenStack.

25. Servidors d'aplicacions: WebSphere Application Server, JBoss, TomCat i WebLogic. Característiques. Instal·lació, configuració, administració i optimització. Connectivitat amb bases de dades i desplegament d'aplicacions.

26. Aules d'informàtica. Funcionament: manteniment, polítiques d'ús i restriccions. Mecanismes de distribució de programari en entorns físic i virtual.

27. Tecnologies d'emmagatzematge. Tipus, característiques i prestacions. Nivells de protecció i redundància en discos: nivells de RAID senzills i nivells de RAID múltiples o niats. Discos de reserva (hot spare).

28. Cabines d'emmagatzematge empresarial. Característiques del maquinari, arquitectura i assignació de volums. Sistemes de replicació. Llibreries de cintes: tipologies i evolució. Llibreries de cinta virtual.

29. Conceptes de sistemes d'emmagatzematge empresarial SAN/NAS. Components i topologies Fibre Channel. Sistemes d'emmagatzematge basats en iSCSI. Plataforma d'emmagatzematge en cluster: Ceph.



30. Tecnologies Fabric i Arbitrated Loop. Topologia. Encaminament. El login de ports. El zonnig. Construcció de Fabric estès.



31. Programari de backup Legato Networker i Avamar. Característiques generals i components del servidor de backup. Paral·lelisme, pools i polítiques de retenció i browsing. Nodes d'emmagatzematge.

32. Plataforma Java EE: Conceptes generals i rols. Components, APIs i EJBs. Desplegament d'aplicacions. Contenidors i serveis Java EE. Desenvolupament d'aplicacions Java JCA. Arquitectura del connector Java EE.

33. Java i l'accés a bases de dades. Controladors i components: java.sql i javax/transaction. Interfície JDBC i control d'excepcions, concurrència i persistència.

34. Estructura d'un document XML. Definició de gramàtiques: DTD, namespace i XML Schemas. Interfícies de programació i processament de documents, transformació i presentació de documents XML: XSL i XSL-FO.

35. Entorn de desenvolupament amb plataforma Rational. Versions i productes associats. Arquitectura de la plataforma. Eines bàsiques i avançades de desenvolupament, prova i desplegament.

36. Desenvolupament d'aplicacions en entorns open source. Frameworks de desenvolupament i llenguatges de programació: C, PHP, Perl.

37. La qualitat del programari i la seua mesura. Models, mètriques, normes i estàndards. Eines per a l'assegurament de la qualitat del Programari: SonarQube y Jenkins.

38. Fonaments de gestió de serveis de Tecnologies d'Informació basats en ITIL v3.

39. Models de negoci de gestió universitària (I). Sistemes d'informació de gestió acadèmica. Plans d'estudis, oferta de curs acadèmic i matrícula. Actes d'avaluació, expedients i títols.

40. Models de negoci de gestió universitària (II). Sistemes d'informació de recursos humans: Personal d'Administració i Serveis, Personal Docent i Investigador i Personal d'Investigació. Sistemes d'informació de gestió de la investigació.

41. Models de negoci de gestió universitària (III). Sistemes d'informació de gestió econòmica i contractació administrativa.

42. Models de negoci de gestió universitària (IV). Plataformes de suport a l'ensenyament i l'aprenentatge no presencial. Moodle a les universitats públiques espanyoles. Integració amb la resta dels sistemes d'informació de gestió universitària.

43. Models de negoci de gestió universitària (V). Sistemes d'informació de gestió bibliogràfica. Plataformes de gestió documental i repositori digital de les universitats públiques espanyoles. Documentum. Serveis d'interoperabilitat de gestió de continguts CMIS.

44. Models de negoci de gestió universitària (VI). Administració electrònica. Conceptes, tecnologia i components. Plataformes d'administració i tramitació electrònica de les universitats públiques espanyoles.

45. Eines per a la cooperació entre Administracions Públiques en matèria d'Administració Electrònica. Infraestructures i serveis comuns. Plataformes de validació i interconnexió de xarxes. Esquema Nacional d'Interoperabilitat (ENI).

46. Eines de comunicació i multimèdia. Sistemes multimèdia i de videoconferència. Tecnologies de streaming.

47. Eines de col·laboració i treball en grup. Serveis d'allotjament de fitxers en línia: característiques, protocols d'accés, grups d'usuaris, sincronització. Llistes de distribució: sympa. Blogs: WordPress. Eines per a la Documentació de projectes.

48. Gestió, control i seguiment dels projectes de desenvolupament. Control de versions: el CVS i Subversion. Conceptes. Requeriments d'usuari. Gestió de canvis. Mètriques, tècniques i eines. Estimació de recursos i esforç. Eines de seguiment: JIRA.

49. Sistemes gestors de bases de dades relacionals. Estructures: bases de dades, espais de taules, taules, índexs. Emmagatzematge lògic i físic. Catàleg. Arxivat de logs. Sistemes gestors de bases de dades en alta disponibilitat i cluster.

50. El llenguatge SQL: característiques generals. Llenguatges de definició (DDL), manipulació (DML) i control (DCL). Optimització de sentències SQL.

51. Bases de dades en codi obert (open source). Característiques, avantatges i inconvenients, plataformes de desenvolupament. El SGBD PostgreSQL: característiques, administració, salvaguarda i recuperació.

52. Sistema gestor de bases de dades Oracle. Arquitectura bàsica. Backup i recuperació de dades. Tasques d'administració. Oracle Real Application Cluster (RAC).

53. Tunning de bases de dades relacionals. Realització d'un ajust de rendiment. Recollida d'informació i anàlisi.

54. Data warehouse (DW) i mineria de dades (data mining). Definició i característiques del DW. Arquitectura de DW. Fases d'implementació. Tècniques d'explotació. La plataforma MicroStrategy.

55. Tècniques d'avaluació d'alternatives i anàlisis de viabilitat de projectes informàtics. Recursos de personal, procediments, planificació temporal, software i hardware. Pressupost, control de costos d'un projecte informàtic.

56. Gestió de la atenció als usuaris: centres d'atenció, CRM. Arquitectura multicanal. La gestió de sol·licituds i incidències amb Request Tracker.

57. La Carta de Serveis del Servei d'Informàtica de la Universitat de València: Missió, Visió, Serveis prestats, Compromisos i Indicadors.



58. Signatura electrònica i certificats digitals. Definició i conceptes. Esquemes de signatura digital. Autoritat de certificació. Autoritat de registre. Segellat de temps. Gestió de certificats X.509.

59. Infraestructures de cablejat. Sistemes de cablejat estructurat, estàndards ISO/IEC i TIA/EIA. Tipus, classes i categories de cables de coure i fibra òptica.

60. Xarxes locals. Estàndards IEEE 802.3 i 802.11. El projecte eduroam.

61. Ponts transparents i commutadors LAN. Spanning Tree. Disseny i configuració de VLANs.

62. Protocol IP (versió 4 i versió 6). Adreces, màscares i subxarxes. Protocol ICMP. Protocols de resolució d'adreces: ARP, BOOTP i DHCP. Tipus de NAT, característiques i limitacions.

63. Algorismes d'encaminament (routing): vector distància i estat de l'enllaç. Protocols d'encaminament: OSPF, IS-IS, BGP, EIGRP. Mètriques i distàncies administratives. Taules de rutes i la seua ordenació.



64. Protocols del nivell de transport: TCP i UDP. Protocols del nivell d'aplicació: Telnet, DNS, FTP, SMTP, SNMP, HTTP.

65. Sistemes de videoconferència IP, vídeo sota demanda. La telefonia IP, protocols H323 i SIP.

66. Seguretat a nivell d'enllaç i a nivell de xarxa. Atacs per saturació de la taula CAM. Atacs de DHCP. ARP spoofing i IP spoofing. Protecció contra atacs. Tallafocs. Connexions VPN. Configuració i funcionament d'ACLs a nivell de xarxa.

67. Seguretat a nivell d'aplicació. El correu electrònic segur i seguretat en navegadors. Connexions segures (SSL, SSH i HTTPS).

68. Instal·lació, configuració i manteniment de clusters de supercomputació. Adaptació del centre de processament de dades per a la instal·lació de grans clusters HPC. Sistemes de supercomputació de memòria distribuïda i compartida. Programari de gestió de clusters. Xarxes d'alta velocitat per a clusters HPC. Sistemes de fitxers paral·lels escalables per a clusters HPC. Els sistemes de fitxers GPFS i CFS LUSTRE.

69. Gestió de recursos distribuïts (DRM) en clusters de supercomputació. Gestió de treballs en clusters HPC Grid Engine i el gestor de recursos open source SLURM. Monitoratge del maquinari en clusters HPC.

70. Auditoria de la seguretat informàtica. Anàlisi de riscos. Pla de seguretat. Pla de contingències. Pla de recuperació. Polítiques de salvaguarda. La metodologia Magerit d'anàlisi i de gestió de riscos. Auditoria Informàtica: Objectius, abast i metodologia. Tècniques, eines, normes i estàndards.

71. Llei Orgànica de protecció de dades (LOPD). El Reglament de Protecció de Dades RGPD. El Delegat de Protecció de Dades (DPD).



72. Esquema Nacional de Seguretat (ENS). Política i Reglament de Seguretat dels Sistemes d'Informació de la Universitat de València. Procediments de Seguretat.



NOTA: La normativa legal que empara el contingut d'aquests temes, serà la que es trobe en vigor en el moment de la publicació de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE).





ANNEX III

Tribunal



El tribunal per a aquestes proves selectives estarà compost per cinc membres, amb veu i vot, nomenats pel rector o la rectora:

a) La presidència i el secretari o la secretària, i la seua suplència, que designa el rector o la rectora entre el personal funcionari de la comunitat universitària.

b) Un/a vocal, i la seua suplència, que designa el rector o la rectora, preferentment entre el personal de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

c) Un/a vocal, i la seua suplència, que es tria per sorteig, entre el personal, preferentment, de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

d) Un/a vocal, i la seua suplència, que designa el rector o la rectora, entre personal d'altres administracions públiques de cossos funcionarials o escales del mateix grup o superior i de funcions anàlogues a la de la convocatòria.





ANNEX V

Mesures d'adaptació



Les mesures d'adaptació que poden sol·licitar les persones amb discapacitat són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de l'exercici.

3. Augment de l'amplitud dels caràcters de l'examen, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret per causa de sordesa.

5. Sistema braille d'escriptura.

6. Altres. En cas que l'adaptació requerida no siga alguna de les anteriors, s'ha d'indicar en un full complementari.

(Indiqueu en la sol·licitud el nombre de la mesura d'adaptació que voleu).





ANNEX VI



A) Llista de valors de valencià.

La llista de valors que es poden fer servir per al concurs de mèrits en l'apartat de valencià, es la següent:

– Nivell C2

Només es reconeixeran els certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, els certificats del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València o els certificats, títols o diplomes, convalidats segons el que estableix l'ACGUV 66/2018, pel qual s'estableixen els certificats de coneixement de valencià que expedeix el Servei de Política Lingüística de la Universitat de València i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats.



B) La llista de valors que es poden fer servir per al concurs de mèrits en l'apartat d'idioma comunitari és la següent:

– Nivell A1

– Nivell A2

– Nivell B1

– Nivell B2

– Nivell C1

– Nivell C2

Només es reconeixen els cursos o certificats d'idiomes comunitaris oficials.



Per a cada idioma que es presente com a mèrit, caldrà triar un dels valors esmentats (el de major nivell), d'acord amb el que estableix l'ACGUV 45/2013, actualitzat per l'ACGUV 169/2013, excepte per a certificats del Centre d'Idiomes de la Universitat de València (veure el següent quadre d'equivalències).



A1 A2 B1 B2 C1 C2

Elemental Preintermedi Intermedi Intermedi alt Avançat –

Mapa web