Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 32/2022, de 13 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria per a l'any 2022 de les subvencions destinades als clubs esportius i seccions esportives d'entitats sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana amb participació en competicions oficials internacionals i competicions de màxima categoria estatal d'esport no professional.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9344 de 20.05.2022
Número identificador:  2022/4298
Referència Base de Dades:  004261/2022
 



ORDRE 32/2022, de 13 de maig, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport per la qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria per a l'any 2022 de les subvencions destinades als clubs esportius i seccions esportives d'entitats sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana amb participació en competicions oficials internacionals i competicions de màxima categoria estatal d'esport no professional. [2022/4298]

L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, i reformat per la Llei orgànica 1/2006, de 10 d'abril, en l'article 49.1.28 estableix la competència exclusiva de la Generalitat en matèria d'esports.

El Decret 5/2019, de 16 de juny, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, atribueixen a aquesta conselleria, entre altres competències, la de planificar i gestionar l'execució de la política esportiva de la Generalitat.

El Decret 173/2020 estableix en l'article 15 que la Direcció General d'Esport assumeix les competències previstes en l'article 70 de la Llei del Consell en matèria de foment i promoció de l'activitat esportiva.



La Llei 2/2011, de 22 de març, de la Generalitat, de l'esport i l'activitat física de la Comunitat Valenciana, arreplega entre els seus principis rectors la consideració de l'esport i l'activitat física com a activitats socials d'interés públic, com a manifestació cultural i com a fenomen social amb notable influència en sectors com l'educació, sanitat, medi ambient, ocupació, economia, turisme, benestar social i altres sectors relacionats.

En coherència amb els principis anteriors, l'esmentada Llei 2/2011 estableix en l'article 3, com a línia general d'actuació de la Generalitat, la de liderar la política esportiva de les administracions públiques, basada en models de qualitat i excel·lència i que supose un estímul per a la participació d'institucions i entitats amb competència en la matèria, i reconeix en l'article 38.1 als clubs d'elit la seua condició com un dels màxims referents de l'esport autonòmic amb el seu paper en la representació de la Comunitat Valenciana en competicions nacionals i internacionals.

En el desenvolupament d'aquesta competència resulta oportú promoure l'esport d'elit, la competència esportiva de rendiment i l'excel·lència esportiva. Això comporta, seguint el principi de proporcionalitat, l'adopció de mesures necessàries per a fomentar la participació dels clubs en competicions oficials de caràcter estatal o internacional. En aquest sentit s'emmarquen les ajudes destinades als clubs esportius d'elit i seccions esportives d'entitats sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana que es regulen en aquesta ordre.

De conformitat amb l'article 164.a de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per la Resolució de 23 de març de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, s'aprova el Pla estratègic de subvencions 2020-2023 de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, modificat posteriorment per la Resolució d'1 de febrer de 2022, que inclou la línia de subvenció objecte d'aquestes bases en l'objectiu estratègic 2.



Les ajudes que s'atorguen a l'empara de la present ordre no necessiten notificar-se a la Comissió Europea, perquè no reuneixen els requisits de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, segons disposa el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, ja que no suposen cap avantatge econòmic, atés que les entitats a les quals van dirigides les subvencions o no exerceixen activitats econòmiques en què s'oferisquen al mercat béns o serveis o, si és el cas, hauran de realitzar una separació comptable entre les activitats subvencionades i les activitats econòmiques que puguen dur a terme, per la qual cosa no existeix possibilitat de falsejament de la competència.

En aplicació de la Llei orgànica 3/2007, per a la igualtat efectiva de dones i homes, s'han incorporat criteris en la valoració de les sol·licituds amb l'objectiu de potenciar una major participació femenina en competicions oficials de caràcter estatal i internacional, donada la menor presència de la dona en aquelles.

Per tot això, en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; l'article 160.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions; el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport; vista la proposta de la Direcció General d'Esport i de conformitat amb aquesta, segons l'article 165 de la Llei 1/2015 esmentada,





ORDENE



Primer

Aprovar les bases que regulen la concessió de les subvencions destinades als clubs esportius i seccions esportives d'entitats sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana amb participació en competicions oficials internacionals i competicions de màxima categoria estatal d'esport no professional, per al període 2022 i 2023, segons el Pla estratègic de subvencions 2020-2023. Aquestes bases figuren com a annex I de la present ordre.



Segon

Convocar per a l'any 2022, pel procediment de concurrència competitiva, la concessió de subvencions destinades als clubs esportius i seccions esportives d'entitats sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana amb participació en competicions oficials internacionals i competicions de màxima categoria estatal d'esport no professional, per un import global màxim d'1.000.000 d'euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 09.03.02.457.10, línia de subvenció S2170000, dels pressupostos de la Generalitat per a 2022, consignats en la Llei 8/2021, de 30 de desembre (DOGV 9247, 31.12.2021).



La distribució d'aquest import, segons els tipus de competició previstos en la base segona de les bases reguladores de l'annex I de la present ordre, serà de 850.000 euros per a les entitats amb participació en competicions del tipus 1.b.1), i de 150.000 euros per a les entitats amb participació en competicions del tipus 1.b.2). En cas de no esgotar el crèdit per un dels tipus de competició, s'incrementarà l'altre en la quantitat no esgotada i es respectaran, en qualsevol cas, els criteris de valoració que es contemplen en les bases reguladores.



Tercer

L'objecte d'aquesta convocatòria és donar suport als clubs esportius d'elit i seccions esportives d'entitats sense ànim de lucre que estiguen inscrits en el Registre d'entitats esportives de la Comunitat Valenciana i que participen en competicions oficials internacionals i competicions de màxima categoria d'esport no professional, per a l'any 2022, i que complisquen els requisits que es detallen en la base segona d'aquesta ordre.





Quart

1. Les sol·licituds de subvenció es presentaran d'acord amb la base cinquena de les bases reguladores establides en l'annex I de la present ordre.

2. El termini de presentació de les sol·licituds per a aquesta convocatòria serà de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la present ordre al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. El termini màxim per a resoldre la present convocatòria serà de sis mesos a comptar de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb la base novena, apartat 2, de la present ordre (annex I). No obstant això, les sol·licituds sobre les quals no recaiga una resolució expressa en aquest termini s'entendran denegades, sense perjudici de l'obligació legal de resoldre establida en l'article 21 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La Direcció General d'Esport notificarà a les entitats interessades la resolució de concessió o denegació de les sol·licituds presentades dins del mateix termini de sis mesos.



Cinqué

La documentació de què s'ha d'acompanyar la sol·licitud és la que s'especifica en la base cinquena, apartat 3, de les bases reguladores de la present ordre (annex I).



Sisé

Els criteris de valoració de les sol·licituds es detallen a la base setena de la present ordre (annex I)



Seté

El mitjà de notificació de cadascun dels tràmits d'aquest procediment ha de ser electrònic. Es realitzarà en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es/va/web/deporte/ayudas-a-clubes-de-elite, excepte la notificació de la resolució de concessió, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la resolució de les ajudes, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o es podrà interposar directament un recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10.1 a i 46.1 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 13 de maig de 2022



El conseller d'Educació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ I IBÁÑEZ







ANNEX I

Bases per les quals es regula la concessió de subvencions destinades als clubs esportius i seccions esportives d'entitats sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana amb participació en competicions oficials internacionals i competicions de màxima categoria nacional d'esport no professional



Primera. Objecte

L'objecte d'aquestes bases és establir les condicions per a la concessió de les subvencions destinades a donar suport als clubs esportius d'elit i seccions esportives d'entitats sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana que participen en competicions oficials internacionals i competicions de màxima categoria d'esport no professional.



Segona. Entitats beneficiàries i requisits

1. Les presents bases s'aplicaran als clubs esportius i a les seccions esportives de les entitats sense ànim de lucre que estiguen inscrits en el Registre d'entitats esportives de la Comunitat Valenciana, que puguen tindre la condició d'entitat beneficiària per no concórrer cap de les circumstàncies que ho impedisquen, les quals es detallen en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i que complisquen els següents requisits:

a) Estar adscrit a la federació corresponent de la Comunitat Valenciana.

b) Participar en competicions internacionals o de màxim nivell estatal d'esport no professional en les categories, nivells, rang de resultats i característiques establides dins dels següents tipus de competició:



b.1) Competició de nivell internacional per clubs o lligues estatals de màxima divisió d'esport no professional: participar amb equips de categoria absoluta o sénior durant la temporada esportiva que corresponga a l'any de la convocatòria, en competicions de màxima divisió, organitzades o reconegudes per la federació espanyola o internacional corresponent. S'exclou el futbol masculí, les màximes divisions estatals del qual són professionals, així com la lliga professional de bàsquet masculí (ACB). Per la qual cosa, les competicions incloses són les següents:

1r. En el cas d'esports col·lectius, i considerant com a tals bàsquet, handbol, beisbol i softbol, futbol femení, futbol sala, futbol americà, hoquei, rugbi, voleibol, waterpolo i caiacpolo:

– Campionats d'Europa / competicions europees de clubs, amb participació mínima en aquest esport de huit països i que es classifiquen en les seues respectives lligues i campionats estatals de màxima divisió.

– Lligues estatals oficials de màxima divisió estatal que se celebren pel sistema de lliga regular, organitzada o reconeguda per la federació espanyola corresponent, de participació obligatòria per a un nombre de clubs tancat, amb sistema d'ascens i descens respecte a la divisió immediata inferior. Quan no existisca representació de clubs de la Comunitat Valenciana en la màxima divisió estatal, es considerarà la immediatament inferior, i si no n'hi ha, i exclusivament per a modalitats olímpiques i paralímpiques, es consideraran els equips en la màxima divisió estatal que registre participació d'equips de la Comunitat Valenciana, sense comptar fases de sector o classificatòries prèvies. Per a facilitar l'estabilitat econòmica i la recuperació de la categoria de competició entre dues temporades esportives consecutives, les entitats que hagen sigut beneficiàries l'últim any podran sol·licitar subvenció per un any més, sempre que es mantinguen en una divisió de caràcter estatal.



2n. En el cas d'esports individuals:

– Campionats d'Europa / competicions europees de clubs, amb participació mínima en aquest esport de huit països i que es classifiquen en les seues respectives lligues i campionats de màxima divisió.

– Lligues estatals oficials de màxima divisió que es realitzen per sistema de lliga en les quals la competició no es realitza en concentració, sinó per un sistema de competició que es realitza en diverses jornades separades en el temps i integrades per clubs que hagen ascendit a la màxima categoria estatal la temporada anterior o romanguen en aquesta, classificats pels seus resultats esportius i trajectòria de la temporada. La competició de lliga haurà de ser convocada com a tal, amb normativa pròpia i rang de competició de màxim nivell estatal, i suposa la inscripció reglamentada dels clubs en aquesta i la participació obligatòria en les jornades. No tindran consideració a efectes d'aquesta convocatòria, independentment de la denominació de lliga, les classificacions conjuntes per participar en diferents competicions específiques, diferents categories, suma de medalles o mèrits similars.

b.2) Campionats d'Espanya de clubs de categoria absoluta de màxim nivell. Hauran d'haver obtingut en aquests campionats, durant l'any anterior al de la convocatòria, en la classificació final un lloc de l'1 al 4, en modalitat olímpica o paralímpica, o de l'1 al 2 per a la resta de modalitats. Aquestes competicions hauran d'estar regulades per una normativa específica de la federació espanyola corresponent que concrete la composició exacta dels equips de clubs, la seua composició i condicions iguals per a tots aquests, i un sistema d'obtenció de resultat final que done lloc al títol oficial de Club Campió d'Espanya per clubs. No tindran aquesta consideració aquells campionats que siguen de competició individual en els quals es publiquen classificacions oficioses de clubs, autonomies, categories, etc., o en els quals s'obtinga una classificació per clubs sobre la base d'una participació oberta o que incloga participants de diferents categories per edat. Aquests campionats d'Espanya hauran de registrar en categoria absoluta i en divisions estatals un mínim de participació de huit equips i quatre comunitats autònomes.



2. L'acreditació per a obtindre la condició d'entitat beneficiària, segons l'article 13 de la Llei 38/2003, es presentarà amb una declaració responsable que està inclosa en la sol·licitud de subvenció que es recull com a annex II d'aquesta ordre, i la resta de requisits s'acreditarà amb els informes de la federació de la Comunitat Valenciana (annex IV) i la federació espanyola corresponents (annex III). Aquests annexos s'adjunten a la present ordre i es publicaran amb la corresponent convocatòria anual.

3. Es considera campionat d'Espanya la competició única de màxima categoria respecte al seu nivell tècnic. No es consideraran per separat competicions i jornades o classificacions que formen part d'aquest i que es tenen en compte en la seua classificació final. Aquestes s'inclouran en la valoració del campionat d'Espanya únic per modalitat.

4. L'obtenció de subvencions per competicions de l'apartat b.1 és prioritària i incompatible amb les que s'estableixen en l'apartat b.2. La concessió de subvenció per l'apartat b.1 suposarà la renúncia a aquelles que sol·licite i pogueren concedir-se a la mateixa entitat dins de l'esmentat apartat b.2.



Tercera. Naturalesa jurídica i procediment

Les ajudes que es concedisquen tindran el caràcter de subvenció, corresponent la seua instrucció i ordenació al servei que tinga assignada la funció de tramitació de les subvencions a clubs d'elit de la direcció general competent en matèria esportiva. La seua concessió es tramitarà en règim de concurrència competitiva, que es realitzarà per mitjà de la comparació de les sol·licituds presentades, amb l'objecte d'establir una prelació entre aquelles.



Quarta. Finalitat de les subvencions

1. Les subvencions tenen com a finalitat donar suport a la participació de les entitats beneficiàries en competicions oficials de caràcter estatal i internacional i la tecnificació de tots els seus equips.

2. Les subvencions es destinen a finançar les despeses ocasionades l'any de la convocatòria pels conceptes següents:

a) Despeses derivades de la participació del primer equip en competicions oficials: desplaçaments, allotjament, manutenció, arbitratges i nòmines, que serà com a mínim el 50 % de l'import de la subvenció concedida.

b) Despeses derivades de l'activitat esportiva del club relacionades amb la tecnificació de tots els seus equips.

c) Altres despeses de funcionament relacionades amb els apartats anteriors, justificades com cal, que ha de ser com a màxim el 10 % de l'import de la subvenció concedida.

3. S'ha de presentar un pressupost de l'any de la corresponent convocatòria de les despeses i ingressos de les activitats relacionades exclusivament amb la finalitat d'aquestes subvencions, indicades en el punt anterior.



Cinquena. Presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud la presentarà l'entitat interessada exclusivament per mitjans electrònics i la firmarà la persona que en el moment de presentar-la ostente la representació del club esportiu o secció esportiva corresponent, adjuntant el document que ho acredite, llevat que l'acreditació conste en la direcció general amb competències en matèria d'esport; per a això, s'accedirà a l'apartat de serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat, accessible a través d'https://sede.gva.es, i es buscarà en l'àrea d'ajudes, beques i subvencions el procediment corresponent a la convocatòria; o s'accedirà directament a través de l'adreça d'internet https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=200. Se seleccionarà l'opció de tramitar amb certificat, s'emplenaran les dades del formulari genèric de sol·licitud i s'adjuntaran els documents indicats en el punt 3 d'aquesta base.



Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que ho sol·licite podrà utilitzar qualsevol dels certificats admesos per la seu electrònica de la Generalitat, on s'inclou, entre altres, el certificat electrònic emés per l'Agència Valenciana de Certificació.

Així mateix, la tramitació electrònica podrà ser feta per un representant autoritzat amb una alta prèvia d'aquest en el Registre electrònic de representació de la Generalitat, o qualsevol altra modalitat de representació que es considere convenient, d'acord amb els articles 34 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i d'acord amb els articles 5 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



2. Les sol·licituds de subvencions hauran d'ajustar-se al model inclòs en la convocatòria com a annex II, en què s'expressarà l'import que se sol·licita. Cada entitat esportiva presentarà una única sol·licitud en què es consideraran incloses totes les seues seccions que participen en les competicions que es detallen en la base segona 1.b) d'aquesta ordre.

3. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la següent documentació:

a) Certificat de la federació espanyola corresponent, que figura com a annex III-1 o annex III-2 de la present ordre, depenent del tipus de competició on es participe durant la present temporada dels establits en els apartats 1.b.1) o 1.b.2) de la base segona.

b) Certificat de la federació autonòmica corresponent, segons el model que figura com a annex IV de la present ordre.

c) Pressupost de les despeses i ingressos de l'any de la convocatòria de les activitats relacionades exclusivament amb la finalitat d'aquestes subvencions, de conformitat amb la base quarta, signat per les persones competents per a això.

d) Liquidació de les despeses ocasionades l'any anterior de la convocatòria pels conceptes que es determinen en la base quarta, apartat 2, si no s'ha presentat anteriorment, signada per les persones competents per a això.

e) Projecte esportiu que reculla la informació relativa a l'estructura organitzativa, junta directiva, filosofia, objectius, activitats, equips i nombre de llicències esportives per categories del club.

f) Llista d'esportistes de categories inferiors a la sénior que hagen obtingut una classificació entre els tres primers llocs de la seua categoria en els campionats d'Espanya durant l'any anterior al de la convocatòria anual (només d'esports individuals per a les competicions tipus b.1) i tots els esports per a les competicions tipus b.2) de la base segona).



g) Model de domiciliació bancària en el qual conste la titularitat del compte bancari on es vulga rebre la subvenció sol·licitada, segons el model inclòs com a annex V d'aquesta ordre. No serà necessari si s'ha presentat en una altra convocatòria de la Direcció General d'Esport; no obstant això, haurà d'indicar-se en quina i el número de compte.

h) Documentació acreditativa que es troben al corrent de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, mitjançant un certificat referit al moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds, de conformitat amb l'article 22 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.



Amb caràcter general, d'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de l'entitat interessada, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat a obtindre directament l'acreditació del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

En cas d'oposar-se al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà de manifestar-ho expressament en la sol·licitud i estarà obligada a aportar els documents corresponents.

No obstant l'anterior, respecte a l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries estatals i autonòmiques, d'acord amb el que es disposa en l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l'article 95.1 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributàries, és necessària l'autorització expressa per part de l'entitat interessada perquè l'òrgan gestor del procediment puga obtindre directament l'acreditació del compliment de les esmentades obligacions tributàries.



En aquest cas, si no es dona en la sol·licitud la corresponent autorització expressa perquè l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, l'entitat autoritzada estarà obligada a aportar els documents acreditatius.

i) Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració està inclosa en l'apartat F de la sol·licitud de subvenció (annex II de la present ordre).

4. A més de la documentació assenyalada en aquest apartat, el Servei d'Esport d'Elit i Formació Esportiva, com a òrgan instructor, podrà, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, demanar-ne qualsevol altra que considere necessària per al millor coneixement i comprensió de l'aplicació de la subvenció.

5. Si els documents a aportar amb la sol·licitud telemàtica no són documents electrònics, l'òrgan instructor podrà sol·licitar els originals per a verificar-ne l'autenticitat.



Sisena. Termini de presentació

1. El termini per a la presentació de la sol·licitud de l'ajuda s'establirà en la corresponent convocatòria. L'incompliment del termini de sol·licitud determinarà automàticament l'exclusió de la convocatòria.

2. Quan la sol·licitud no complisca els requisits o falte algun document complementari dels exigits, es requeriran les entitats interessades perquè ho esmenen en el termini de deu dies, amb indicació que, si així no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seua petició, amb la resolució prèvia dictada a aquest efecte. L'esmena haurà de fer-se a través del següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19490&version=amp



Setena. Barem aplicable

1. Barem aplicable a les sol·licituds de l'apartat 1.b b.1) de la base segona, competicions de nivell internacional per clubs o lligues estatals de màxima divisió d'esport no professional:

1.1. La valoració de les sol·licituds de clubs d'esports col·lectius s'efectuarà d'acord amb els criteris següents:

a) Resultats de la temporada anterior a la convocatòria:

1r. Per classificació obtinguda en la lliga regular de més de 20 jornades: fins a un màxim de 900 punts:



Lliga regular de màxima divisió estatal Lliga regular inferior a la màxima divisió estatal

Classificació final Punts Classificació final Punts

1r-6é 900 1r-6é 450

7é-12é 400 7é-12é 200

13é o més 150 13é o més 75





2n. Per classificació obtinguda en la lliga regular entre 12 i 20 jornades: fins a un màxim de 400 punts:



Lliga regular de màxima divisió estatal Lliga regular inferior a la màxima divisió estatal

Classificació final Punts Classificació final Punts

1r-3r 400 1r-3r 200

4t-8é 200 4t-8é 100





3r. Per classificació obtinguda en la lliga regular amb menys de 12 jornades: fins a un màxim de 200 punts:



Lliga regular de màxima divisió estatal Lliga regular inferior de la màxima divisió estatal

Classificació final Punts Classificació final Punts

1r-3r 200 1r-3r 100

4t-8é 50 4t-8é 25





4t. Ascens a la màxima categoria obtingut pel primer equip: fins a un màxim de 200 punts.



Duració de les jornades Punts

D'1 a 11 jornades 100

12 o més jornades 200





5é. Classificació obtinguda per un segon equip en la màxima categoria: fins a un màxim de 200 punts.



Classificació final Punts

1r-3r 200

4t-8é 100





6é. Classificació obtinguda pel primer equip en Copa del Rei o Copa de la Reina entre els llocs 1 al 8: fins a un màxim de 200 punts.



Classificació final Punts

1r-2n 200

3r-4t 100

5é-8é 50



7é. Classificació obtinguda pel primer equip en la competició europea oficial: fins a un màxim de 700 punts.



Classificació final Punts

1r-4t 700

5é-8é 400

9é o més 200





8é. Participació del primer equip en competicions europees oficials de màxima categoria durant les tres últimes temporades de manera continuada: fins a un màxim de 600 punts.



Nombre de temporades Punts

Una temporada 200

Dues temporades 400

Tres temporades 600





9é. Haver participat en Campionat d'Europa en 4 o més jornades fora d'Espanya: fins a 400 punts.



Nombre de jornades Punts

Entre 4 i 5 200

Més de 5 400





b) Temporada corresponent a la convocatòria:

1r. Per participació del primer equip en lliga regular de més de 20 jornades: fins a un màxim de 400 punts:



Lligues Punts

Màxima categoria estatal 400

Lliga inferior a la de màxima categoria estatal 200





2n. Per participació del primer equip en lliga regular de 12 a 20 jornades: fins a un màxim de 200 punts:



Lligues Punts

Màxima categoria estatal 200

Lliga inferior a la de màxima categoria estatal 100





3r. Per participació del primer equip en lliga regular de menys de 12 jornades: fins a un màxim de 100 punts:



Lligues Punts

Màxima categoria estatal 100

Lliga inferior a la de màxima categoria estatal 50





4t. Participació del primer equip en la competició oficial internacional, per sistema de lliga (mínim 6 jornades): fins a un màxim de 700 punts.



Nombre de jornades Punts

Entre 6 i 7 200

Entre 8 i 9 400

Entre 10 i 11 600

Més d'11 700





5é. Un altre sistema de competició internacional amb accés a la classificació: fins a un màxim de 500 punts.



Nombre de jornades/partits Punts

Menys de 6 100

Entre 6 i 8 200

Més de 8 500





6é. Per participació amb equip femení sénior del club en competicions estatals: fins a un màxim de 200 punts:



Lligues Punts

Màxima categoria estatal 200

Lliga inferior a la de màxima categoria estatal 100





7é. Nombre de persones esportistes valencianes amb llicència sénior o absoluta integrants del primer equip del club: fins a un màxim de 200 punts.



Persones esportistes valencianes Punts

Més del 50 % dels components de l'equip 200

Menys del 50 % dels components de l'equip 100





8é. Relació d'equips de categories inferiors: fins a un màxim de 100 punts.

Corresponen 20 punts per cada equip de categoria inferiors a la sénior inscrit en les competicions autonòmiques durant la temporada de la convocatòria actual.

9é. Valoració del projecte esportiu del club: fins a un màxim de 800 punts.



Estructura organitzativa i recursos humans: fins a un màxim de 300 punts

Grau de participació de les persones integrants de l'estructura 100 punts

Personal tècnic o auxiliar qualificat 100 punts

Nivell de qualificació professional del personal tècnic de l'equip d'elit del club 100 punts

Concreció en la relació de persones, càrrecs i funcions que componen la junta directiva: fins a un màxim de 100 punts

Detall de persones i càrrecs de la junta directiva 50 punts

Detall de funcions de la junta directiva 50 punts

Filosofia, objectius, adequació i concreció del projecte esportiu 100 punts

Activitats esportives: fins a un màxim de 100 punts

Temporalització i duració 50 punts

Àmbit territorial i tipologia de l'activitat 50 punts

Equips i llicències esportives per categories del club: fins a un màxim de 200 punts

Més de 100 llicències d'esportistes inscrits en equips de categories inferiors a la sénior en les competicions autonòmiques durant la temporada actual 100 punts

Més de 25 llicències d'esportistes inscrits en equips de categoria sénior o absoluta en les competicions autonòmiques durant la temporada actual 100 punts





10. Nombre d'esportistes del primer equip del club que figuren en la llista d'esportistes d'alt nivell o en la llista d'esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana de nivell alta competició, corresponents als dos anys anteriors a la convocatòria: fins a un màxim de 100 punts.



Corresponen 20 punts per cadascun dels esportistes d'elit d'alta competició que formen part de la primera plantilla del club i que figuren en les llistes d'esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana dels dos anys anteriors a la convocatòria.

c) S'aplicarà un factor corrector a la puntuació final obtinguda, en funció de la liquidació de les despeses efectivament realitzades l'any anterior a la convocatòria. Aquest factor corrector serà d'un mínim d'1 i un màxim de 2, en funció de la menor o major liquidació.



Import de la liquidació de despeses Factor corrector

Superior a 1.000.000 € 2

Entre 900.001 € i 1.000.000 € 1,9

Entre 750.001 € i 900.000 € 1,8

Entre 600.001 € i 750.000 € 1,7

Entre 500.001 € i 600.000 € 1,6

Entre 400.001 € i 500.000 € 1,5

Entre 300.001 € i 400.000 € 1,4

Entre 250.001 € i 300.000 € 1,3

Entre 200.001 € i 250.000 € 1,2

Entre 150.001 € i 200.000 € 1,1

Fins a 150.000 € 1





d) La subvenció no superarà el 30 % de l'esmentada liquidació.



1.2. La valoració de les sol·licituds de clubs d'esports individuals s'efectuarà atenent els criteris següents:

a) Resultats de la temporada anterior a la convocatòria:

1r. Classificació obtinguda pel primer equip en el Campionat d'Europa de clubs: fins a un màxim de 1.000 punts.



Classificació final Punts

1r-2n 1.000

3r-4t 800

5é-8é 500

Més del 8é 200





2n. Haver obtingut el primer, segon o tercer lloc en la classificació definitiva en la competició oficial de lliga estatal de clubs de màxima categoria: fins a un màxim de 400 punts.



Classificació final Punts

1r 400

2n 300

3r 200





3r. Classificació d'un segon equip en la lliga estatal de clubs de màxima categoria: fins a un màxim de 300 punts.



Classificació final Punts

1r 300

2n 200

3r 100





4t. Classificació obtinguda pel primer equip en Copa del Rei o Copa de la Reina entre els llocs 1 al 3: fins a un màxim de 300 punts.





Classificació final Punts

1r 300

2n 200

3r 100





5é. Ascens a la màxima categoria obtingut pel primer equip: fins a un màxim de 100 punts.



Duració de les jornades Punts

D'1 a 7 jornades 50

Superior a 8 jornades 100



b) Participació en la temporada corresponent a la convocatòria:

1r. Participació en Campionat d'Europa de clubs de categoria absoluta o sénior: 400 punts.

2n. Participar en Campionat d'Europa oficial de clubs de categoria absoluta o sénior amb més de dos desplaçaments fora d'Espanya: fins a un màxim de 200 punts.



Nombre de desplaçaments Punts

3 desplaçaments 100

Més de 3 desplaçaments 200





3r. Participar amb cinc o més esportistes en les competicions oficials a què es refereix la base segona, apartat 1.b, fins a un màxim de 200 punts.



Nombre de jugadors Punts

Fins a 5 jugadors 100

Més de 5 jugadors 200





4t. Participació en un Campionat d'Europa de clubs de categoria inferior a l'absoluta o sénior: 200 punts.

5é. Participació en lliga estatal de clubs, amb més de sis jornades: fins a un màxim de 200 punts.



Duració de les jornades Punts

De 6 a 7 jornades 100

Més de 7 jornades 200





6é. Per participació d'equips femenins del club en competicions estatals: fins a un màxim de 200 punts.



Participació Punts

Màxima categoria estatal 200

Altres categories estatals 100





7é. Nombre de persones esportistes valencianes amb llicència sénior o absoluta integrants del primer equip del club: fins a un màxim de 200 punts.



Persones esportistes valencianes Punts

Més del 50 % dels components de l'equip 200

Menys del 50 % dels components de l'equip 100





8é. Nombre d'esportistes de categories inferiors a la sénior que hagen obtingut una classificació entre els tres primers llocs de la seua categoria en els Campionats d'Espanya durant l'any anterior al de la convocatòria anual: fins a un màxim de 500 punts.

Corresponen 20 punts per cada esportista classificat entre els tres primers llocs del Campionat d'Espanya en categories inferiors a la sénior.

9é. Valoració del projecte esportiu del club: fins a un màxim de 800 punts.



Estructura organitzativa i recursos humans: fins a un màxim de 300 punts

Grau de participació de les persones integrants de l'estructura 100 punts

Personal tècnic o auxiliar qualificat 100 punts

Nivell de qualificació professional del personal tècnic de l'equip d'elit del club 100 punts

Concreció en la relació de persones, càrrecs i funcions que componen la junta directiva: fins a un màxim de 100 punts

Detall de persones i càrrecs de la junta directiva 50 punts

Detall de funcions de la junta directiva 50 punts

Filosofia, objectius, adequació i concreció del projecte esportiu 100 punts

Activitats esportives: fins a un màxim de 100 punts

Temporalització i duració 50 punts

Àmbit territorial i tipologia de l'activitat 50 punts

Equips i llicències esportives per categories del club: fins a un màxim de 200 punts

Més de 100 llicències d'esportistes inscrits en equips de categories inferiors a la sénior en les competicions autonòmiques durant la temporada actual 100 punts

Més de 25 llicències d'esportistes inscrits en equips de categoria sénior o absoluta en les competicions autonòmiques durant la temporada actual 100 punts





10. Nombre d'esportistes del primer equip del club que figuren en la llista d'esportistes d'alt nivell o en la llista d'esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana de nivell alta competició, corresponents als dos anys anteriors a la convocatòria: fins a un màxim de 500 punts.



Corresponen 20 punts per cadascun dels esportistes d'elit d'alta competició que formen part de la primera plantilla del club i que figuren en les llistes d'esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana dels dos anys anteriors a la convocatòria.

c) S'aplicarà un factor corrector a la puntuació final obtinguda, en funció de la liquidació de les despeses efectivament realitzades l'any anterior a la convocatòria. Aquest factor corrector serà d'un mínim d'1 i un màxim de 2, en funció de la menor o major liquidació.



Import de la liquidació de despeses Factor corrector

Superior a 1.000.000 € 2

Entre 900.001 € i 1.000.000 € 1,9

Entre 750.001 € i 900.000 € 1,8

Entre 600.001 € i 750.000 € 1,7

Entre 500.001 € i 600.000 € 1,6

Entre 400.001 € i 500.000 € 1,5

Entre 300.001 € i 400.000 € 1,4

Entre 250.001 € i 300.000 € 1,3

Entre 200.001 € i 250.000 € 1,2

Entre 150.001 € i 200.000 € 1,1

Fins a 150.000 € 1





d) La subvenció no superarà el 30 % de l'esmentada liquidació.



2. Barem aplicable a les sol·licituds per a l'apartat 1.b b.2) de la base segona, campionats d'Espanya de clubs de categoria absoluta de màxim nivell:

a) Per la classificació obtinguda l'any anterior a la convocatòria en Campionats d'Espanya de clubs de categoria absoluta de màxim nivell:



1r. Haver obtingut lloc entre l'1 al 4 per a modalitat olímpica o paralímpica, o llocs 1 al 2 per a la resta de modalitats en la classificació definitiva del Campionat d'Espanya de clubs de categoria absoluta de màxim nivell: fins a un màxim de 400 punts.



Classificació final Punts

1r 400

2n 300

3r 200

4t 100





2n. Classificació d'un segon equip en el Campionat d'Espanya de clubs de categoria absoluta de màxim nivell: fins a un màxim de 200 punts.

Classificació final Punts

1r 200

2n 100

3r 50





3r. Per participació d'equips femenins del club en competicions estatals: fins a un màxim de 100 punts:



Participació Punts

Màxima categoria estatal 100

Altres categories estatals 50





4t. Nombre d'esportistes inscrits en el Campionat d'Espanya de clubs de categoria absoluta de màxim nivell: fins a un màxim de 100 punts.



Nombre de jugadors Punts

Fins a 5 jugadors 50

Més de 5 jugadors 100





5é. Nombre d'esportistes de categories inferiors a la sénior que hagen obtingut una classificació entre els tres primers llocs de la seua categoria en els Campionats d'Espanya durant l'any anterior al de la convocatòria anual: fins a un màxim de 100 punts.

Corresponen 20 punts per cada esportista classificat entre els tres primers llocs del Campionat d'Espanya en categories inferiors a la sénior.

6é. Nombre d'esportistes del primer equip del club que figuren en la llista d'esportistes d'alt nivell o en la llista d'esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana de nivell alta competició, corresponents als dos anys anteriors a la convocatòria: fins a un màxim de 100 punts.



Corresponen 20 punts per cadascun dels esportistes d'elit d'alta competició que formen part de la primera plantilla del club i que figuren en les llistes d'esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana dels dos anys anteriors a la convocatòria.

b) Les puntuacions anteriors s'incrementaran en un 25 % per a modalitats oficials en programa olímpic i paralímpic.

c) S'aplicarà un factor corrector a la puntuació final obtinguda, en funció de la liquidació de les despeses efectivament realitzades l'any anterior a la convocatòria. Aquest factor corrector serà d'un mínim d'1 i un màxim de 2, en funció de la menor o major liquidació.



Import de la liquidació de despeses Factor corrector

Superior a 1.000.000 € 2

Entre 900.001 € i 1.000.000 € 1,9

Entre 750.001 € i 900.000 € 1,8

Entre 600.001 € i 750.000 € 1,7

Entre 500.001 € i 600.000 € 1,6

Entre 400.001 € i 500.000 € 1,5

Entre 300.001 € i 400.000 € 1,4

Entre 250.001 € i 300.000 € 1,3

Entre 200.001 € i 250.000 € 1,2

Entre 150.001 € i 200.000 € 1,1

Fins a 150.000 € 1





d) La subvenció no superarà el 30 % de l'esmentada liquidació.



3. Finalitzada la valoració, la quantia de la subvenció es calcularà per separat depenent dels tipus de competicions establides en l'apartat 1.b.1) o 1. b.2), que s'estableixen en la base segona, de la següent manera: es dividirà l'import global màxim de les subvencions entre la suma total de les puntuacions obtingudes i el quocient obtingut es multiplicarà pels punts de l'entitat sol·licitant respectiva, podent-se distribuir mòduls de subvenció proporcionalment a la puntuació, des de la major fins a la menor puntuació, fins a esgotar el crèdit pressupostari.





Huitena. Comissió tècnica d'avaluació

Es constituirà una comissió tècnica d'avaluació formada per set membres, designats per la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'esport, encarregada de l'estudi i valoració de les sol·licituds presentades. Aquesta comissió estarà composta per la persona que ocupe la subdirecció amb competència en matèria d'esport, que la presidirà, la persona que ocupe la direcció del servei amb competències en la tramitació d'aquestes subvencions i cinc tècniques o tècnics de la direcció general amb competències en esport i de les direccions territorials d'esport, una de les quals actuarà com a secretària o secretari de la comissió. La seua composició tindrà en compte el principi d'equilibri quant a sexe, segons es preveu en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, d'igualtat efectiva de dones i homes.



El règim jurídic de la comissió és el que s'estableix en la secció tercera del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, sobre els òrgans col·legiats de les diverses administracions públiques.



Novena. Resolució de concessió

1. Una vegada formalitzats els actes d'instrucció corresponents, la comissió tècnica d'avaluació elevarà, a través de l'òrgan instructor, la proposta de concessió o denegació a la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'esport, que, basant-se en la proposta esmentada, resoldrà per delegació sobre l'ajuda i determinarà la quantia d'aquesta.

2. La persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'esport resoldrà la concessió o denegació de les sol·licituds presentades en el termini màxim de sis mesos a comptar de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. No obstant això, les sol·licituds sobre les quals no recaiga una resolució expressa en el termini esmentat, podran entendre's desestimades o denegades, sense perjudici de l'obligació legal de resoldre establida en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La direcció general amb competència en matèria d'esport notificarà a les entitats interessades la resolució de concessió o denegació de les sol·licituds presentades dins del mateix termini de sis mesos.



Desena. Transparència de les subvencions

1. Les entitats beneficiàries de subvenció, en aplicació de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, pel qual es desplega la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, 01.09.2017), hauran de complir les següents obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les obligacions establides en l'article 14 de l'LGS i resta de legislació aplicable:



a) En el cas d'entitats que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que suposen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

b) Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per un import superior a 10.000 euros, haurà de donar-ne l'adequada publicitat, tot indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.



2. La difusió de la informació que estableix aquesta clàusula s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència entitats privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep.

3. De conformitat amb l'article 18.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la conselleria amb competències en matèria d'esport remetrà a la Base de Dades Nacionals de Subvencions informació sobre les convocatòries i les resolucions de concessió emeses sobre la base d'aquesta ordre, en els termes que s'estableixen en l'article 20 de l'esmentada Llei general de subvencions.



Onzena. Obligacions de les entitats beneficiàries

Sense perjudici del que disposa l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, són a més obligacions de l'entitat beneficiària:

1. Mantindre's en la situació que legitima la seua concessió i complir la finalitat de la subvenció concedida.

2. Acreditar el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de l'ajuda.

3. Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb les subvencions i ajudes concedides.

4. Comunicar a la direcció general amb competències en matèria d'esport l'obtenció de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions o ens públics o privats. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació dels fons percebuts.



5. Acreditar que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, només en el cas de no haver atorgat una autorització expressa a l'Administració valenciana perquè obtinga directament les dades necessàries.

6. Disposar dels llibres comptables per a garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control. Es realitzarà una separació comptable entre les activitats subvencionades i les activitats econòmiques que puguen dur a terme.

7. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

8. Fer constar expressament en totes les activitats, actes, material de difusió i publicitat la col·laboració de la Generalitat. A més, es farà constar en la web del club la subvenció que es concedisca, indicant, almenys, l'entitat concedent, l'import rebut i l'actuació subvencionada.



9. Col·locar en les instal·lacions on el club desenvolupa la seua activitat esportiva, en lloc visible i durant la realització dels partits de competició, publicitat estàtica al·lusiva a la col·laboració de la Generalitat.



10. Col·locar la publicitat institucional de la Generalitat en tots els equipaments i material esportiu del club, en les competicions oficials, trobades amistoses, entrenaments i actes protocol·laris en què participen qualsevol dels seus equips esportius.

11. Participar o assistir a actes protocol·laris o activitats esportives a sol·licitud de la direcció general amb competència en matèria d'esport, sempre que no afecte el normal desenvolupament de les activitats pròpies de l'entitat.

12. Participar amb els equips de categories inferiors del club en els Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana.

13. Cedir els jugadors i les jugadores de la plantilla del club per a participar en els partits en què competisca la selecció autonòmica del seu esport.

14. Vetlar per la protecció de la salut dels esportistes i les esportistes, així com observar i col·laborar dins del seu àmbit en la prevenció contra el dopatge i contra la utilització de productes, substàncies i mètodes no reglamentaris o prohibits en l'esport.

15. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en les bases dihuitena i denovena d'aquesta ordre.

16. Adoptar totes les mesures necessàries per a previndre qualsevol situació en la qual la imparcialitat i objectivitat en l'execució de l'acció puguen veure's compromeses per raons d'interés econòmic, afinitats polítiques, vincles familiars o afectius, o qualsevol altre interés compartit («conflicte d'interessos»).

17. Comunicar oficialment a la Direcció General d'Esport, sense demora, tota situació constitutiva d'un conflicte d'interessos o susceptible de conduir a un conflicte d'interessos i prendre immediatament totes les mesures necessàries per a corregir aquesta situació. L'incompliment d'aquesta obligació pot suposar una infracció a l'ordenament jurídic vigent.



Dotzena. Modificació de la resolució de concessió

1. Tota alteració en les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.



2. L'import de la subvenció concedida en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada.



3. En el cas que augmentara la dotació econòmica de la línia pressupostària, es distribuiria l'augment entre les entitats beneficiàries, sense obrir un nou termini de sol·licituds, en aplicació dels criteris establits en les presents bases i d'acord amb el que disposa l'article 52.2 del Reglament general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

4. Així mateix, en el cas de produir-se renúncies o revocacions, la convocatòria podrà establir la possibilitat de procedir al prorrateig de l'import desafectat entre les entitats beneficiàries de les ajudes, respectant en tot cas els criteris de valoració establits en les bases.



5. Podrà ser motiu de minoració de la subvenció no haver justificat la totalitat de les despeses corresponents a la subvenció de la direcció general amb competències en matèria d'esport o no ajustar-se als conceptes subvencionables.



Tretzena. Compatibilitat de les subvencions

Les subvencions que s'atorguen a l'empara de les presents bases reguladores seran compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, estatals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sense perjudici del que disposa la base dotzena, apartat 2.



Catorzena. Procediment de pagament

El lliurament de les subvencions es produirà en finalitzar les activitats, amb la justificació prèvia documental de les despeses corresponents a la realització de l'activitat objecte de la subvenció.



Quinzena. Justificació de la subvenció

1. La conselleria amb competència en matèria d'esport tramitarà el pagament de la subvenció, prèvia presentació de la documentació justificativa corresponent, per mitjans electrònics, en l'enllaç següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19490&version=amp

a) Per a aquelles entitats que tinguen concedides subvencions de la direcció general amb competències en matèria d'esport, per a l'exercici anual de la corresponent convocatòria, l'import de les quals conjuntament siga inferior a 60.000 euros, la justificació revestirà la forma de compte justificatiu simplificat, que, d'acord amb el que disposa l'article 75 del Reglament de la Llei general de subvencions, haurà de contindre la informació següent:

1r. Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació dels punts següents: classificació final i resultats obtinguts pel primer equip o esportistes del primer equip en les competicions estatals o internacionals disputades, així com les dels equips de base o esportistes de categoria inferior a l'absoluta i la relació de convocats per la selecció estatal o autonòmica.

2n. Relació de despeses degudament ordenades i numerades, amb especificació de qui les percep, imports corresponents i data de pagament, fent constar que les factures justificatives corresponen efectivament a pagaments realitzats i derivats de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció. S'indicarà en cada un d'aquests una explicació de la despesa que permeta identificar la seua finalitat i adequació a l'objecte de la subvenció.

3r. Liquidació del pressupost presentat amb el detall d'ingressos i despeses, firmada per la persona que presidisca el club i el secretari o la secretària, pressupost a què es refereix la base quarta, apartat 3. Aquest document es presentarà una vegada finalitzat l'any de la convocatòria, el termini de la qual acabarà l'1 de febrer de l'any següent.

4t. Els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, modificat per la disposició final cinquena de la Llei 14/2011, de la ciència, la tecnologia i la innovació, haja d'haver sol·licitat l'entitat beneficiària, per a les despeses de prestació de serveis per empreses de consultories o assistència tècnica que superen els 18.000 euros. L'elecció es farà d'acord amb criteris d'eficiència i economia i es justificarà expressament en una memòria quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

5é. Si és el cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

b) Per a aquelles entitats que tinguen concedides subvencions de la direcció general amb competències en matèria d'esport, per a l'exercici anual de la corresponent convocatòria, l'import de les quals conjuntament siga igual o superior a 60.000 euros, les entitats beneficiàries hauran de presentar la següent documentació justificativa:

1r. Memòria d'actuació justificativa indicada en l'apartat 1. a) d'aquesta base.

2n. Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que haurà de contindre:

– Una relació de despeses degudament ordenades i numerades, amb especificació de qui les percep, imports corresponents i data de pagament, fent constar que les factures justificatives corresponen efectivament a pagaments realitzats i derivats de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció.

– Les corresponents factures expedides i rebudes en format electrònic de les despeses imputades a la subvenció. En cas de no disposar de factures en format electrònic, l'entitat beneficiària o qui ostente la presidència podrà signar-les electrònicament en un únic document en format PDF i en el mateix ordre en què apareguen en la relació classificada de despeses, o bé presentar les factures originals de manera presencial, i en aquest cas seran tornades, una vegada comprovades i segellades per la Direcció General d'Esport.

– La liquidació del pressupost presentat amb el detall d'ingressos i despeses, signada per la persona que presidisca el club i el secretari o la secretària d'aquest, pressupost a què es refereix la base quarta, apartat 3. Aquest document s'ha de presentar una vegada finalitzat l'any de la corresponent convocatòria, el termini de presentació del qual acabarà l'1 de febrer de l'any següent.

3r. Els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, modificat per la disposició final cinquena de la Llei 14/2011, de la ciència, la tecnologia i la innovació, haja d'haver sol·licitat l'entitat beneficiària, per a les despeses de prestació de serveis per empreses de consultories o assistència tècnica que superen els 18.000 €. L'elecció es farà d'acord amb criteris d'eficiència i economia i es justificarà expressament en una memòria quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

4t. Si escau, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

2. Els justificants integrants de cada compte justificatiu hauran de complir els requisits establits en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

3. La convocatòria anual podrà establir, com a annexos a aquesta, models dels documents per a la justificació establits en el present article.



4. El termini de presentació de les justificacions requerides finalitza el 15 de novembre de l'any de la convocatòria.



Setzena. Pla de control

1. La documentació justificativa permetrà comprovar la realització de l'activitat subvencionada; no obstant això, la direcció general amb competències en matèria d'esport, podrà adoptar les mesures que considere oportunes per a l'adequat control de la seua execució.

2. L'òrgan instructor comprovarà, a través de tècniques de mostreig aleatori simple o per raó de la quantia o la destinació dels fons aplicats a les despeses subvencionades, els justificants que considere oportuns i que permeten obtindre evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, i a aquest efecte podrà requerir a l'entitat beneficiària la remissió dels originals dels justificants de despeses seleccionades.





Dessetena. Despeses excloses de finançament amb càrrec a la subvenció concedida

1. Sense perjudici del que disposa l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, queden, a més, excloses de la possibilitat de la seua justificació les despeses ocasionades per:

a) Adquisició d'immobilitzat, material o immaterial de qualsevol tipus.

b) Adquisició de béns destinats a la venda.

c) Aportacions a sistemes complementaris de pensions.

d) Multes i recàrrecs per pròrroga i constrenyiments imposats per qualsevol administració pública.

e) Els bitllets emesos i no utilitzats, excepte justificació raonada.



f) Despeses extres d'hotel (telèfon, alcohol, vídeos, tabac, propines)



g) Indemnitzacions per raó de servei que superen les quanties màximes establides per la legislació vigent de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF). En cas de presentar-se, es computaran exclusivament per les esmentades quanties màximes.

h) Despeses ocasionades per menjars de treball, excepte aquelles l'objecte de les quals siga la realització d'una activitat esportiva directa.

i) Despeses sumptuàries (tabac, regals, menjars o estades en establiments considerats de luxe), no imprescindibles per als fins del club.



j) Despeses socials (beques, primes per assegurances de vida), excepte la quota a la Seguretat Social i la resta de cotitzacions socials.

k) Despeses financeres i interessos deutors dels comptes bancaris.

l) Indemnitzacions per acomiadament.

m) Bestretes reintegrables.

n) Despeses generades fora del període objecte de subvenció.

ñ) Llicències esportives a càrrec dels esportistes i les esportistes.

2. Respecte de l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA):

a) Si el club només realitza operacions declarades exemptes en virtut del que disposa l'article 20.1.13 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'Impost sobre el Valor Afegit, es podrà justificar íntegrament amb càrrec a la subvenció concedida l'IVA suportat.

b) Si el club realitza també operacions no declarades exemptes, només podrà justificar amb càrrec a la subvenció concedida l'IVA suportat no deduïble derivat d'aquestes operacions, per aplicació del percentatge de prorrata que se li aplique.



Dihuitena. Invalidesa de la resolució de la concessió

Són causes de nul·litat i d'anul·labilitat de la resolució de concessió de la subvenció les previstes en l'article 36 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, resultant aplicable en aquest supòsit les previsions establides en l'esmentat article.



Denovena. Reintegrament o revocació de les subvencions

1. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció o, si és el cas, la revocació de la subvenció, en els casos següents:

a) Incompliment de l'obligació de justificació.

b) Obtindre la subvenció sense reunir les condicions requerides.

c) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció.

d) Incompliment de les condicions imposades a les entitats beneficiàries amb motiu de la concessió de la subvenció. S'establiran uns criteris de graduació per a determinar la quantitat a percebre o l'import a integrar, segons el cas; aquests criteris hauran de respondre al principi de proporcionalitat.

e) Quan la subvenció principal siga de la conselleria competent en matèria d'esport, serà procedent el reintegrament de l'excés obtingut sobre el cost de l'activitat exercida.

f) Així com tots aquells casos que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i l'article 172 de la Llei 1/2015, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. Els supòsits de reintegrament s'estableixen sense perjudici dels casos en què s'haja d'iniciar un procediment sancionador d'acord amb el que estableix el capítol IV del títol X de l'esmentada Llei 1/2015.





Vintena. Protecció de dades personals

1. La gestió d'aquesta subvenció comporta el tractament de dades de caràcter personal, per la qual cosa s'apliquen les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. En compliment del que disposa l'article 13 de l'RGPD, la informació en matèria de protecció de dades és la següent:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Avinguda de Campanar, 32. 46015 València. Adreça electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

b) Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat. Passeig de l'Albereda, 16, 46010 València. Adreça electrònica: dpd@gva.es



c) Finalitat del tractament: gestionar la concessió de la subvenció.



d) Les bases de legitimació general aplicables al tractament de dades són les previstes en els apartats c) i e) de l'article 6.1 de l'RGPD (l'interés públic i l'obligació legal), en relació amb les normes específiques que regulen aquest procediment.

e) Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, especialment en la fase de justificació de la subvenció, tindrà l'obligació d'informar-les, en els termes que estableix aquesta clàusula.



f) Persones destinatàries de les dades: no està prevista la comunicació de dades de caràcter personal.

g) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

h) El responsable podrà efectuar, en l'exercici de les seues competències, les verificacions necessàries per a comprovar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada que estan en poder de les administracions públiques.

i) De conformitat amb l'article 13.2 de l'RGPD, totes les dades personals sol·licitades a través dels formularis i documentació vinculada són necessàries per a poder tramitar la subvenció en les distintes fases del procediment. La falta de comunicació d'aquestes dades a la conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.



j) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.



k) La persona interessada té dret a sol·licitar al responsable del tractament l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com la limitació o oposició tant al tractament d'aquestes dades com a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que s'indica en la pàgina següent: http://www.gva.es/va/proc19970

l) A banda de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals, pot reclamar davant de la Delegació de Protecció de Dades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que s'indica en la pàgina següent: http://www.gva.es/va/proc22094. A més, hi ha la possibilitat de reclamar davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Per a més informació, es pot consultar el registre d'activitat de tractament anomenat Ajudes, beques i subvencions, accessible en www.ceice.gva.es/va/registre-de-tractament-de-dades



Vint-i-unena. Incidència pressupostària

La present ordre no suposa cap increment de la despesa; per tant, la seua aprovació no ocasiona cap incidència pressupostària.

Vint-i-dosena. Normativa aplicable

Les entitats beneficiàries se sotmetran al que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; al Reial decret 887/206, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, en tot el que siga aplicable; a la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i a la Llei de pressupostos de la Generalitat corresponent.



Vint-i-tresena. Delegació de competències

Es delega en la persona titular de la Direcció General d'Esport la facultat de concedir o denegar aquestes subvencions i se l'autoritza perquè adopte les mesures oportunes per al compliment i aplicació d'aquesta ordre i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.



Vint-i-quatrena. Eficàcia

La present ordre tindrà efectes l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i es limitarà al marc temporal establit en el Pla estratègic de subvencions 2020-23 d'aquesta conselleria.

Mapa web