Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 9 d'abril de 2019, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa de treball temporal específica per a la incorporació de personal de suport del cos A1-23, veterinari o veterinària, vinculat al desenvolupament d'un projecte d'investigació de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8531 de 17.04.2019
Número identificador:  2019/3940
Referència Base de Dades:  003602/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, A/A1



RESOLUCIÓ de 9 d'abril de 2019, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa de treball temporal específica per a la incorporació de personal de suport del cos A1-23, veterinari o veterinària, vinculat al desenvolupament d'un projecte d'investigació de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries. [2019/3940]

L'article 34.5 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de Selecció, Provisió i Mobilitat del personal de la funció pública valenciana, preveu que puguen constituir-se borses pel sistema de proves selectives o baremació de mèrits.

L'Ordre de 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses de treball temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'administració del Govern Valencià, disposa al seu article 1 que aquesta té per objecte regular la constitució i funcionament de les borses de treball per a l'exercici provisional de llocs de treball, per mitjà del nomenament de personal funcionari o per mitjà de la contractació laboral temporal, segons corresponga a la naturalesa jurídica funcionarial o laboral dels llocs que es pretenga cobrir.



L'article 4.1.b.3r de l'esmentada Ordre disposa que podran constituir-se borses de treball temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària de la direcció general competent en matèria de funció pública, per mitjà de la realització de proves selectives o pel sistema de baremació de mèrits i experiència, «quan s'haja d'atendre la cobertura de llocs de treball amb requisits específics o addicionals derivats de la seua classificació o de la normativa [...] o quan es tracte de la cobertura de llocs de personal investigador». Al seu torn, l'article 4.3 especifica el contingut mínim que hauran de tindre aquestes convocatòries de borses.

Mitjançant Resolució de 24 d'abril de 2018, de la directora general de Funció Pública, es va crear el lloc de naturalesa temporal número 31585 vinculat a un projecte d'investigació d'aquest Institut amb fonament en els articles 16.2 b) de la Llei 10/2010 i 18.1 del Decret 56/2013. Per al seu acompliment s'exigeix el reconeixement com a Veterinari designat segons l'Ordre ECC/566/2015; aquest requisit addicional ha dificultat la seua provisió a través de les borses que gestiona la Direcció General de Funció Pública perquè cap dels candidats disposava d'aquesta habilitació circumstància que motiva la present proposta.



El lloc objecte d'aquesta borsa està vinculat al desenvolupament d'un projecte d'investigació a l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries -Benestar Animal– que té un marc temporal definit en la seua resolució de concessió. Aquest projecte s'obté en competència amb altres entitats o altres grups d'investigació en virtut de la seua qualitat científica, derivada tant de la mateixa proposta de treball (memòria d'activitats a desenvolupar, medis, cronograma, explotació dels resultats, etc.), com dels mèrits de la persona que assumeix el rol investigador principal o coordinadora del projecte, així com la del grup que fa la proposta.



L'exercici de les tasques atribuïdes al personal requereix una idoneïtat per raó dels projectes a desenvolupar. A l'anterior cal afegir que el lloc ha de ser cobert en un termini raonable per a l'execució del projecte d'investigació, que té uns límits temporals concrets i precisos i sovint depenen de l'activitat i cicles biològics dels éssers vius (plantes, animals, fongs, bacteris, etc.) amb els que es treballa. Un retard en el començament pot ajornar els resultats més d'un any a causa de l'estacionalitat dels esmentats cicles naturals. Per la qual cosa, aquesta Direcció General considera necessari tramitar, de conformitat amb allò que disposa l'article 4.1 b) 3r, i 4.2 de l'esmentada Ordre, la constitució de la present borsa específica pel procediment d'urgència.



Aquest lloc satisfà les particularitats establides tant en la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, en referència als cossos i escales que s'esmenten a l'annex I, com en la Llei 4/1991 de la Generalitat de creació com a entitat autònoma de l'IVIA, i el Decret 128/2006, de 22 de setembre, del Consell, pel qual modifica el Decret 233/1991, de 9 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'IVIA.

En virtut d'això i fent ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb el que estableix el Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, resolc:





Primer. Convocatòria de la borsa específica de treball temporal

Convocar pel procediment d'urgència la constitució de la borsa específica de treball temporal del Cos A1-23, Veterinari, a fi que puga proveir-se el lloc de treball que figura a l'annex I així com aquells altres que, amb les mateixes funcions, puguen crear-se amb posterioritat per a desenvolupar tasques de suport associades a projectes d'investigació de l'IVIA, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, de 23 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



Segon. Sistema selectiu

El sistema selectiu consistirà en un examen de coneixements eliminatori i en la valoració dels mèrits aportats per les persones aspirants.



Tercer. Requisits de les persones aspirants.

3.1. Nacionalitat espanyola o d'un Estat membre de la Unió Europea o nacionalitat d'algun estat al qual siga aplicable la lliure circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, també podran participar el cònjuge dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret i els seus descendents i els del seu cònjuge, que siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.

Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran de realitzar una prova de coneixement del castellà. Amb caràcter previ a la realització de les proves, aquests aspirants que del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà, hauran d'acreditar el coneixement del mateix mitjançant la realització d'una prova, en la qual es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua, ajustant-se al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera. Aquesta prova es qualificarà com a «apte/a» o «no apte/a».



Estan eximides de realitzar aquesta prova totes aquelles persones que acrediten estar en possessió del diploma, titulació o certificació oficial corresponent, de coneixement de castellà.

3.2. Haver complit setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa o d'aquella altra que puga establir-se per llei.



3.3. Estar en possessió de la titulació exigida per al lloc de conformitat amb el que s'estableix en l'annex I o complir els requisits per a la seua obtenció en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació. Les equivalències dels títols al·legats hauran de justificar-se per la persona interessada.

3.4. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acredite, si escau, l'homologació o declaració d'equivalència a titulació. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret comunitari.

3.5. Posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

3.6. No trobar-se en situació d'inhabilitació penal per a l'exercici de funcions públiques.

3.7. No haver sigut objecte de separació mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol Administració o ocupació pública.

3.8. Els aspirants la nacionalitat dels quals no siga l'espanyola hauran de declarar, igualment, no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu Estat, l'accés a la funció pública.

3.9. Aquests requisits hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu fins al moment, si escau, de presa de possessió.

3.10. Les persones amb diversitat funcional faran constar aquesta circumstància en la seua sol·licitud a l'efecte que, per l'òrgan tècnic de selecció, s'adopten les mesures necessàries que permeten la normal realització de les proves; per a això han d'especificar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional: (F) física, (P) psíquica o (S) sensorial.



Quart. Sol·licituds.

4.1. Les persones interessades que reunisquen els requisits assenyalats en la base tercera hauran de presentar:

a) Sol·licitud dirigida a l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries a Moncada disponible en la pàgina web de l'IVIA (http://www.ivia.gva.es), o en la pàgina de l'administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació Pública, IVIA).



b) Fotocòpia del títol acadèmic o resguard d'haver abonat els drets d'expedició. En cas de titulacions estrangeres, serà necessari acreditar l'homologació o equivalència corresponent o haver iniciat els tràmits per a aquesta.

c) Currículum vitae que acredite els mèrits amb documents fotocopiats. No és necessària la compulsa dels documents que es presenten fotocopiats; sent suficient la declaració jurada de l'interessat sobre l'autenticitat d'aquests, així com les dades que figuren en la instància, sense perjudici que en qualsevol moment es puga requerir a les persones aspirants perquè acrediten la veracitat de les circumstàncies i documents aportats objecte de valoració.

d) Full d'autobaremació que pot descarregar-se en la pàgina web de l'IVIA (http://www.ivia.gva.es) o, si escau, en la pàgina web http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació Pública, IVIA).

4.2) Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, bastarà al·legar-ho.

4.3) Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten del mode establit en la present convocatòria no es valoraran; les titulacions acadèmiques, acreditacions administratives i els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en borsa.



4.4. Lloc de presentació:

– El personal aspirant que dispose de signatura electrònica presentarà la sol·licitud i documents telemàticament sense necessitat d'acudir a cap registre presencial mitjançant accés a la pàgina de l'administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació Pública, IVIA).

– El personal aspirant que no dispose de signatura electrònica presentarà la sol·licitud en qualsevol oficina PROP de la Comunitat Valenciana. Podran, així mateix, remetre's per correu a la seu de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries, a Montcada (València), Carretera CV-315, km. 10,7 CP 46113, o en qualsevol dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les que es presenten a través de les oficines de correus deuran ser certificades i haurà de figurar en la instància el segell de certificat de l'oficina de correus per a la seua admissió.

4.5. El termini de presentació d'instàncies serà de 5 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Cinqué. Admissió dels aspirants.

5.1. Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds i, prèvia verificació de la sol·licitud i documentació aportada, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la relació provisional de persones admeses amb i excloses que es publicarà en la web de l'IVIA concedint un termini de 5 dies hàbils, a comptar des del següent a aquesta publicació, per a formular al·legacions i/o esmenar defectes que hagen motivat l'error o l'exclusió, tot això de conformitat amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú.

5.2. Conclòs aquest termini i una vegada examinades les al·legacions i esmenats els defectes, es publicarà, en els mateixos mitjans anteriorment indicats, la llista definitiva de persones admeses i la data, hora i lloc de la prova escrita.

5.3. L'òrgan tècnic de selecció admetrà a les persones candidates que acrediten els requisits mínims exigits en la convocatòria, quedant vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds.





Sisé. Procediment de selecció.

6.1. El procediment de selecció constarà de dues fases:

6.1.1. Primera fase: prova escrita

Es realitzarà en la seu central de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries a Moncada (València), o en el lloc que es designe oportunament.

La prova consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 25 preguntes de tipus test que versarà sobre les matèries directament relacionades amb les funcions dels llocs i que es relacionen en el temari que figura a l'annex I d'aquesta convocatòria. Cada pregunta tindrà 4 respostes possibles, de les quals solament una serà vàlida. Cada encert suposarà 2 punts i cada error descomptarà 1/3 del que val un encert, és a dir, 067 punts.

Aquesta fase es qualificarà amb un màxim de 50 punts. Per a superar aquesta fase serà necessari que s'haja aconseguit un mínim de 25 punts.

En el cas que no hi haguera suficients aspirants que aconseguisquen la puntuació, la Comissió decidirà si escau a admetre en la segona fase als candidats que hagen aconseguit un mínim de 20 punts. Si malgrat això no hi haguera suficients aspirants que aconseguisquen aquesta puntuació, decidirà si accedeixen a aquesta fase els candidats amb major puntuació o es requereix un nou procés selectiu.

6.1.2. Segona fase: avaluació de mèrits i situacions

En aquesta fase, la Comissió d'Avaluació valorarà els mèrits i situacions de les persones candidates que hagen superat la primera fase.



a) Avaluació de mèrits: es qualificarà amb un màxim de 45 punts, d'acord amb el barem i la documentació justificativa següent:

b) Situació personal: a les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 per cent, se'ls incrementarà la puntuació en 3 punts addicionals, i els que tinguen reconegut un grau de diversitat funcional igual o superior als 65 punts, en 5 punts addicionals.



6.2. Finalitzades les dues fases del procediment de selecció, es publicarà en la pàgina web de l'IVIA i en el tauler d'anuncis de la seua seu central un llistat provisional de persones candidates que hagen superat la prova escrita segons s'indica en el punt 6.1.1, amb la puntuació obtinguda tant en l'esmentada prova com en l'avaluació dels mèrits al·legats, concedint un termini de 5 dies hàbils, a partir del següent a aquesta publicació, per a formular possibles reclamacions.





Seté. Ordre de classificació i proposta de borsa.

7.1. L'ordre de prelació en la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda en cadascuna de les dues fases en què s'articula aquest procediment.

7.2. En el supòsit d'igualtat de puntuació, tindran preferència les persones amb diversitat funcional, sempre que acrediten la compatibilitat amb l'acompliment de les tasques i funcions corresponents al lloc de treball. Si l'empat es produeix entre dues persones discapacitades, es triarà la que tinga major percentatge de diversitat funcional. En els altres casos d'empat, es considerarà primer al candidat que tinga la puntuació major obtinguda, d'acord amb l'assenyalat a continuació i en aquest ordre:

1. Prova escrita.

2. Mèrits d'experiència professional.

3. Mèrits formatius.

Si encara persistira l'empat, es dirimirà a favor del sol·licitant de major edat.

7.2. L'ordre de prelació previst en el punt anterior tindrà les excepcions següents:

a) La dona víctima de violència de gènere, acreditada per mitjà de l'ordre de protecció a favor de la víctima o excepcionalment, en tant aquesta es dicta, de l'informe del Ministeri fiscal, dels serveis socials o dels serveis públics de salut competents, que indique l'existència d'indicis que l'empleada pública temporal és víctima de violència de gènere. Podrà renunciar justificadament a ser nomenada o cessar en el lloc que exerceix i ser nomenada en la primera vacant que es proveïsca en la borsa, per a fer efectiva la seua protecció.

b) Les víctimes de violència de terrorisme, cònjuge o persona que haja conviscut amb anàloga relació d'afectivitat i els fills i filles de les persones ferides o difuntes, així com personal amenaçat en els termes de la normativa reguladora del reconeixement i protecció integral a les víctimes del terrorisme, previ reconeixement del Ministeri de l'Interior de sentència judicial ferma. Podrà renunciar justificadament a ser nomenada o cessar en el lloc que exerceix i ser nomenada en la primera vacant que es proveïsca en la borsa per a fer efectiva la seua protecció.



7.3. En el cas que per ordre de prelació corresponga efectuar un nomenament i, per part de l'òrgan encarregat de formalitzar-lo s'aprecien dubtes raonables sobre la compatibilitat funcional de la persona aspirant, s'informarà la Comissió de Seguiment, que haurà de sol·licitar el corresponent dictamen a la Comissió Mixta de Diversitat Funcional, la qual haurà d'emetre'l en el termini dels 5 dies hàbils següents.



7.4. En virtut d'aquesta valoració final i prelació, l'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Direcció General de Funció Pública la proposta de borsa amb l'ordre de classificació, que dictarà una resolució i ordenarà la seua publicació a la pàgina web.



Vuité. Òrgan tècnic de selecció.

8.1. L'òrgan tècnic de selecció estarà composta pels següents membres representants de l'Administració, personal científic i tècnic especialitzat participant en els projectes d'investigació als quals estan vinculats els llocs de treball:

Presidenta: Eva Moce Cervera

Suplent: Antonio Olmos Castelló

Vocal: Pilar Viudes de Castro

Suplent: Berna Pérez Gago

Secretari: Ernesto Gómez Blasco

Suplent: Jorge Mora Martí

8.2. El seu funcionament es regirà pel que es disposa en els articles 28 a 31 del Decret 3/2017 del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, 15 a 18 de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic i, de forma supletòria, pels articles 19 a 24 d'aquesta mateixa Llei.

8.3. L'òrgan tècnic de selecció resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, i tot allò que s'haja de fer en els casos no previstos.



Nové. Àmbit territorial de la borsa

L'àmbit territorial d'aquesta borsa de treball és la província de València i la provisió de llocs s'efectuarà de conformitat al que disposa l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.





Desé. Normes de funcionament.

10.1. La present borsa s'ajustarà en el seu funcionament al qual disposa l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, així com als criteris de la Comissió de Seguiment de borses.



10.2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'Ordre reguladora.



Onzé. Recursos

11.1. Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i, en contra, es pot interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11.2. De no recórrer en reposició i d'acord amb el que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

11.3. Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució es faran per mitjà de la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 9 d'abril de 2019.– La directora general de Funció Pública: Eva María Coscollá Grau.

Temari



– Llei 8/2003 de Sanitat Animal (última modificació BOE 21.07.2015)

– Llei 6/2003 de ramaderia de la Comunitat Valenciana (última modificació de 28.12.2018)

– Pla Anual Zoosanitari per a 2019 (DOGV 21.01.2019)

– Programes nacionals de vigilància, control i eradicació d'interés en sanitat animal.

– Malalties infeccioses i parasitàries en xicotets remugants, en ocells, en conills i en porcí.

– Redacció i implantació de programes higienicosanitaris en explotacions ramaderes multi-espècie. Vigilància, prevenció i tractament d'animals d'experimentació. Bioseguretat aplicada.

– Reial decret 53/2013, d'1 de febrer, pel qual s'estableixen les normes bàsiques aplicables per a la protecció dels animals utilitzats en experimentació i altres finalitats científiques i també la docència (última modificació 20.11.2018).

– Ordre ECC/566/2015, de 20 de març, per la qual s'estableixen els requisits de capacitació que ha de complir el personal que manege animals utilitzats, criats o subministrats amb finalitats d'experimentació i altres finalitats científiques i també la docència.

– Reial decret 542/2016, de 25 de novembre, sobre normes de sanitat i protecció animal durant el transport.

– Reial decret 37/2014, de 24 de gener, pel qual es regulen aspectes relatius a la protecció dels animals en el moment de la matança.

– Gestió de centres usuaris d'animals d'experimentació. Elecció del model animal i possible refinament. Disseny i execució de proves d'experimentació animal.

– Entrenament de mascles, extracció, processament, avaluació de la qualitat de semen de diferents espècies. Comerç nacional i internacional. Certificats sanitaris d'exportació.

– Aliments, Fisiologia digestiva i Necessitats nutricionals en mono-gàstrics i xicotets remugants. Sistemes d'alimentació.

Mapa web