Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 15 de febrer de 2021, del director general de l'Institut Valencià de Finances, per la qual es convoca la provisió definitiva del lloc LR003, tècnic o tècnica del Departament d'Operacions, mitjançant un procediment de promoció interna per concurs oposició.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9025 de 22.02.2021
Número identificador:  2021/1491
Referència Base de Dades:  001568/2021
 



RESOLUCIÓ de 15 de febrer de 2021, del director general de l'Institut Valencià de Finances, per la qual es convoca la provisió definitiva del lloc LR003, tècnic o tècnica del Departament d'Operacions, mitjançant un procediment de promoció interna per concurs oposició. [2021/1491]

El lloc LRR03, tècnic o tècnica, del Departament d'Operacions, que depén de la Subdirecció de Riscos, es troba vacant des de l'1 d'octubre de 2019, plaça que està inclosa en l'oferta d'ocupació pública per a l'exercici 2017, per al personal indefinit no fix per sentència judicial, aprovada pel director general de l'Institut Valencià de Finances (d'ara en avant, IVF), en data 29 de desembre de 2017 (DOGV 8209, 10.01.2018). Aquesta oferta d'ocupació pública s'entén prorrogada en virtut del que es disposa en l'article 11.1 del Reial decret llei 23/20 de 23 de juny, pel qual s'adopten mesures complementàries en matèria agrària, científica, econòmica, d'ocupació i seguretat social i tributària per a pal·liar els efectes de la Covid-19.

Els requisits de formació de la plaça s'han vist ampliats en la relació de llocs de treball de l'IVF aprovada pel Consell General de l'IVF en la sessió celebrada el 24 de juliol de 2020, justificat en la necessitat d'equiparar els requisits de formació de la plaça als establits per a les places de tècnic/a dependents de la Subdirecció de Riscos, afegint a la titulació exigida anteriorment (Llicenciatura en Economia o Administració i Direcció d'Empresa o títol universitari oficial de grau equivalent) la Llicenciatura en Dret o títol universitari oficial de grau equivalent.



El II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat en matèria de criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el sector públic instrumental de la Generalitat, de data 28 de maig de 2018, estableix en el seu acord tercer el següent:

«A falta de regulació expressa per conveni col·lectiu, en primer lloc, se celebraran els processos de promoció interna que corresponguen entre el personal fix de l'entitat que pertanga a un grup o categoria immediatament inferior a la de la plaça convocada o a un altre grup o categoria igual al de la plaça convocada. Les places corresponents a promoció interna es convocaran en els termes establits en l'apartat cinqué d'aquest acord i no computaran a l'efecte de taxa de reposició d'efectius de conformitat amb el que es disposa en la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressupostos generals de l'Estat per a 2017 o sense perjudici del que a aquest efecte establisca la normativa posterior que en el moment de la seua OPO la substituïsca.»

En conseqüència, i de conformitat amb l'Acord, escau en primer terme que es celebre el procés de promoció interna vertical del grup o categoria immediatament inferior a la plaça convocada. No obstant això, en la Relació de Llocs de treball aprovada pel Consell General de l'IVF en sessió celebrada el 24 de juliol de 2020, únicament s'estableix un lloc de treball que pertany al grup B, la plaça de tècnic mitjà FC06, que a hores d'ara es troba vacant, la qual cosa impossibilita la promoció en aquests termes, de manera que escau convocar el lloc LR003 per a la seua cobertura a través d'un procés de promoció interna vertical de grups inferiors, ja que no hi ha cap precepte en l'Acord que impedisca la promoció interna per grups inferiors quan no siga possible realitzar-la per l'immediatament inferior.

L'article 120 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de funció pública de la Comunitat Valenciana, en regular la promoció professional del personal laboral es remet als procediments establits en l'Estatut dels Treballadors o els convenis col·lectius.

El II Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració autonòmica no estableix cap prohibició per a dur a terme la promoció interna de més de dos grups, sempre que prèviament se celebren els processos de promoció interna que corresponguen entre els treballadors que pertanguen a un grup o categoria immediatament inferior a la plaça convocada, i no és possible aqueix supòsit atés que no hi ha cap plaça immediatament inferior que es trobe ocupada en la relació de llocs de treball vigent de l'IVF, la qual cosa motiva que es convoque directament la cobertura de la plaça des de grups inferiors. En el cas que la plaça quedara vacant després de la celebració del present procediment de promoció interna, es faria la seua cobertura externa, de conformitat amb el que s'estableix en el II Conveni.



Vist el que es disposa en l'article 8 del II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de la Generalitat, relatiu a l'oferta de places a cobrir pel sistema de promoció interna i la Resolució de 15 de maig de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, en matèria de criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el sector públic instrumental de la Generalitat, i en ús de la facultat d'autoorganització del treball que té l'IVF, l'aplicació pràctica del qual correspon al seu director general, amb competències per a l'execució dels processos selectius, establint els criteris que han de regir aquests, així com per a l'aprovació de les convocatòries de proves d'admissió per a la selecció del personal propi al servei de l'IVF en virtut del que es disposa en l'article 6.3.i i k del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances, aprovat pel Decret 118/2018, de 23 d'agost, del Consell, resolc:





Primer

Convocar la provisió del lloc LRR03 del Departament d'Operacions, que depén de la Subdirecció de Riscos, mitjançant un procediment de promoció interna entre el personal laboral fix de l'IVF.



Segon

Aprovar les bases de la convocatòria que figuren com a annex de la present resolució.



Tercer

Publicar la present resolució en el DOGV i en la pàgina web de l'IVF (http://www.ivf.gva.es).



La present convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu, exhaureixen la via administrativa, i contra aquests podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació. Igualment podrà interposar-se directament un recurs contenciós administratiu, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, segons l'article 8.3 i 14 de la Llei 28/ 1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 46 de la Llei 28/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que es considere procedent.



València, 15 de febrer de 2021.– El director general: Manuel Illueca Muñoz.





Bases de la convocatòria de promoció interna mitjançant el sistema de concurs oposició per a la provisió definitiva del lloc LRR03, tècnic/a, del Departament d'Operacions de l'Institut Valencià de Finances





1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir dos llocs de treball de tècnic/a, pel torn de promoció interna.



2. Condicions generals de les persones aspirants

Per a ser admeses a aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran d'acreditar els següents requisits:

a) Ser personal laboral fix de l'Institut Valencià de Finances (d'ara en avant, IVF) amb una antiguitat, almenys, de dos anys i ocupar una plaça del grup professional C segons la classificació professional establida en l'article seté del II Conveni del personal laboral al servei de l'Administració autonòmica per a la modalitat de promoció interna.



b) Tindre la nacionalitat espanyola o alguna altra que, conformement amb el que es disposa en l'article 54 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, permeta l'accés a l'ocupació pública.

c) Haver fet els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



d) Estar en possessió del títol de Llicenciat en Dret, o en Economia o en Administració i Direcció d'Empreses; o bé, de títol universitari oficial de grau equivalent que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades per al lloc.

e) Habilitació: no haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l'Administració de l'Estat, o de l'Administració autonòmica o local, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

f) Capacitat: no patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb l'acompliment de les funcions corresponents al lloc convocat.

g) Les condicions per a l'admissió a les proves hauran d'acreditar-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la seua provisió definitiva.

L'IVF podrà requerir als aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podria quedar exclosa del procés selectiu.

No podrà participar, en aquest procediment selectiu, el personal que tinga ja la condició de personal laboral indefinit del grup professional objecte de la present convocatòria.



3. Identificació i funcions



Núm. lloc: LRR03

Denominació: Tècnic/a

Grup professional: Grup A

Retribucions complementàries: 22E041

Adscripció orgànica: Cap del Departament d'Operacions, que depén de la Subdirecció

de Riscos

Funcions: Programar, estudiar, proposar, gestionar, controlar, inspeccionar, assessorar i, en general, aquelles funcions assignades al departament.





4. Presentació de sol·licituds i admissió

El personal interessat presentarà la seua sol·licitud, signada, a la Subdirecció Legal de l'IVF, plaça de Nàpols i Sicília, 6 – 46003 VALÈNCIA, segons el model d'instància que s'incorpora a l'annex III.

La presentació de sol·licituds es farà, de manera preferent, en el registre d'entrada d'aquesta entitat o bé en qualsevol dels registres i oficines públiques a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si les sol·licituds es presenten a través de les oficines de correus, hauran d'anar en sobre obert per a ser datades i segellades pel funcionari corresponent abans de ser certificades.

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (d'ara en avant, DOGV).

Els qui vulguen formar part en aquestes proves selectives hauran d'emplenar la sol·licitud que figura com a model en l'annex I de les presents bases i que es troba disponible en la pàgina web de l'IVF (http://www.ivf.gva.es).





5. Admissió de sol·licituds

Els aspirants queden vinculats per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i podran únicament demandar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en la base 4 per a la presentació de sol·licituds.

Després d'haver acabat el termini de presentació de sol·licituds, i després de la comprovació del compliment dels requisits de participació, el director general de l'IVF dictarà resolució que es publicarà en la pàgina web de l'IVF, que contindrà la relació provisional d'admesos a la realització de les proves i exclosos d'aquesta.

Els aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la mencionada relació provisional, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, efectuar la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, els aspirants comprovaran, que no figuren recollits en la relació provisional d'exclosos i, a més, que els seus noms i dades personals consten correctament en les pertinents relacions d'aspirants admesos.

Una vegada haja transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si procedira, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista d'admesos i exclosos a la realització de les proves que es publicarà en la pàgina web de l'IVF. En aquesta resolució s'establirà, amb almenys 15 dies hàbils d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament del primer exercici, així com, si escau, l'ordre de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra F, conformement amb el resultat del sorteig celebrat el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).



6. Proves selectives

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs de caràcter obligatori.

6.1. Fase d'oposició

L'oposició constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris. Totes les preguntes i qüestions que es plantegen en aquests exercicis es formularan sobre els temaris de l'annex I que s'indiquen a continuació, d'acord amb la següent distinció:

6.1.1. Primer exercici.

Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 72 preguntes que es formularan sobre el temari que es presenta en l'annex I.

El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà la correcta.

6.1.2. Segon exercici.

Constarà de dues parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que per a la seua resolució les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

a) Primera part: consistirà a contestar per escrit a 10 preguntes teoricopràctiques de resposta breu sobre el temari establit en l'annex I. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS, sense que en cap cas siga inferior a 1 hora i 30 minuts.

b) Segona part: consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic referit a les matèries contingudes en el temari establit en l'annex I. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS, sense que en cap cas siga inferior a 1 hora i 30 minuts.

Qualificació dels exercicis: la puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 60 punts, que es distribuiran de la següent manera:

a) Primer exercici: la qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, i caldrà obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo. El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

b) Segon exercici: la qualificació del segon exercici serà de 0 a 30 punts, i caldrà obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.



La primera part es qualificarà de 0 a 15 punts. En aquesta part, es presumirà idèntic valor a totes les preguntes, llevat que l'OTS, en atenció a l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica, establisca diferent puntuació a cadascuna les qüestions formulades, i en aquest cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

La segona part es qualificarà de 0 a 15 punts. Per a la valoració d'aquest segon exercici, l'OTS tindrà en compte, a més dels coneixements demostrats i les aptituds per a aplicar-los a situacions de la pràctica professional en el seu conjunt, la capacitat analítica, de síntesi, qualitat de l'expressió i la presentació de l'exercici.

Qualificació final de la fase d'oposició. Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

6.2. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs els aspirants que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i únicament es computaran fins en aquest moment.

La puntuació en la fase de concurs serà de 40 punts, que es distribuiran:

– 10 punts correspondran a mèrits relacionats amb la formació de les i els aspirants d'acord amb el que es determina en l'annex II de la convocatòria.

– 30 punts correspondran a mèrits relacionats amb l'experiència de les i els aspirants d'acord amb el que es determine en l'annex II de la convocatòria.

6.3. Resultat del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

A continuació, es configurarà la llista provisional, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en elles coincidisca amb el nombre de llocs convocats, aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la puntuació més gran obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat, aquest es dirimirà per la puntuació més gran obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren detallats.

En cas de persistir l'empat, s'adjudicarà en favor de la persona amb diversitat funcional i si l'empat es produeix entre aquestes persones, es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.



En cas de persistir l'empat, s'atendrà, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà en favor del sexe que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del grup professional convocat.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimiria per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i s'iniciaria l'ordre per la lletra F conformement amb el resultat del sorteig celebrat el 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener)



7. Desenvolupament de les proves selectives

7.1. Convocatòria per a la celebració de les proves.

El primer exercici no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de 3 mesos a comptar des de la data de la publicació de la present convocatòria i es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en la pàgina de l'IVF, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, i haurà d'haver-hi un termini no inferior a 15 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

L'anunci de la celebració del segon exercici, si escau, es farà públic per l'OTS i es publicarà en la pàgina web de l'IVF de conformitat amb el que s'estableix en la base 11 de la convocatòria.

7.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves.



Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única.

Quedaran perdudes el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb l'antelació que calga, no haja finalitzat l'exercici corresponent i que aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat. Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, ben acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, i aquestes no podran demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'OTS i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten com escau que no poden assistir per motius de seguretat.



7.3. Regles generals per a la realització de les proves.

Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves, per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.



Abans de l'inici de cada exercici, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de la seua finalització, i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, si escau, de l'exemplar per a la persona interessada, de la sol·licitud d'admissió a les proves.

En totes les proves l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i s'anul·larien tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar-ne l'autoria.



8. Llistes d'aprovats i fase de concurs

En finalitzar cadascun dels exercicis de la fase oposició, l'OTS publicarà en la pàgina web de l'IVF (http://www.ivf.gva.es/es), la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la fase d'oposició, únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.

Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 6, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs. A les persones incloses en les citades llestes, se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum juntament amb la còpia del formulari de sol·licitud (annex III) ben emplenada i tots aquells documents acreditatius dels mèrits declarats en ella, i establits en l'annex II, ben compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de l'IVF, únicament serà necessari esmentar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum i que s'hagen fet constar en el full o formulari de sol·licitud de participació en el procés selectiu (annex III).



Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, i se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, i també publicarà la relació definitiva de persones aprovades per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 6. En cap cas l'OTS podrà declarar que han superat el procés selectiu un número superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que s'estableix en les bases 1 i 9 de la present convocatòria.

L'OTS elevarà a la Direcció General de l'IVF la relació definitiva amb les persones aprovades per ordre de puntuació total.



9. Nomenament

Després d'haver conclòs el procés de selecció, el director general de l'IVF, dictarà resolució, i efectuarà el nomenament de la persona aspirant que haja obtingut la millor puntuació resultant del concurs oposició, com a personal laboral indefinit de l'IVF, per a l'acompliment de les funcions assignades als llocs convocats, que inclourà un període de prova de 4 mesos. Aquesta resolució es publicarà en el DOGV.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura del lloc convocat, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament, l'òrgan tècnic de selecció atés l'ordre de puntuació, podrà requerir al següent aspirant i proposar-lo per al seu possible nomenament.



10. Òrgan tècnic de selecció

L'òrgan tècnic de selecció, estarà compost per quatre membres: president/a, secretari/ària i dos vocals, designats per resolució de la sotssecretaria de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, a la qual es troba adscrita l'IVF.

Només un d'ells podrà ser personal en servei de l'entitat convocant. Aquest membre exercirà les funcions de secretària o secretari, amb veu però sense vot. La resta del personal serà designat d'entre aquell personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres Administracions públiques que ocupen places que els seus requisits de formació i funcions assignades siguen equivalents o similars a aquells establits per a les places objecte de la convocatòria.

En tot cas, els membres de l'òrgan col·legiat de selecció no podran haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria.

El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral no fix i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció

El nomenament de les persones membre de l'òrgan tècnic de selecció es realitzarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en el DOGV.

Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a l'execució dels procediments selectius i l'avaluació de les proves i mèrits de les i dels aspirants, tant en la fase d'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de les mesures que calga amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives.



Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan es donen en elles alguna de les circumstàncies definides en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent.

Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar amb el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets o interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, conformement amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



11. Publicitat

Totes les resolucions que dicten el director general de l'IVF, així com els acords i/o notes informatives emeses per l'OTS es publicaran en la pàgina de l'IVF: http://www.ivf.gva.es/es (Cercador d'Ocupació / Borses d'ocupació / Beques, Descripció: Processos oberts).

Tot això sense perjudici de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de les resolucions dictades per la direcció general convocant la provisió de la plaça, i amb el nomenament de l'aspirant que haja obtingut major puntuació de conformitat amb el que s'estableix en la base 9.



12. Recursos

La present convocatòria i els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu, exhaureixen la via administrativa, i contra aquests podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació. Igualment podrà interposar-se directament un recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València, segons l'article 8.3 i 14 de la Llei 28/ 1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 46 de la Llei 28/ 1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que es considere procedent.



Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar amb el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets o interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, conformement amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





ANNEX I

Temari



Tema 1. La comptabilitat. Concepte. Objectius de la comptabilitat. Divisió de la comptabilitat. Planificació comptable individualitzada. Planificació comptable harmonitzada i normalitzada.

Tema 2. El patrimoni. Concepte i composició. Elements patrimonials. Compte. Massa patrimonial.

Tema 3. L'inventari i el balanç de situació. L'inventari (concepte). Classes d'inventaris. Fases de la inventarització. Estructura de l'inventari. Disposicions legals sobre l'inventari. El balanç de situació. Diferències entre l'inventari i el balanç de situació.

Tema 4. Registre d'operacions. Introducció. Fonts d'informació comptable. Anàlisi precomptable i teories del «càrrec» i de l'«abonament». Principis de la «partida doble». Registre de les operacions.

Tema 5. Llibre Diari. Llibre Major. Terminologia dels comptes. Resum del procés registral comptable.

Tema 6. El balanç de comprovació. Finalitat. Periodicitat i obligatorietat. Estructura i font de dades per a la seua redacció. Correcció d'errors comptables (mètodes).

Tema 7. Variacions del net. Influència dels resultats en el net patrimonial. Reflex comptable de les variacions del net. Comptabilització de les despeses i dels ingressos. Comptes del grup 6 (Compres i despeses). Comptes del grup 7 (Vendes i ingressos). Regularització dels comptes de gestió (grups 6 i 7).

Tema 8. Variacions del net. Aplicació del resultat de l'exercici econòmic. Compte anual de Pèrdues i guanys. Classificació dels comptes. Mètodes especulatiu i administratiu de portar els comptes. Fets comptables (la seua classificació).

Tema 9. El cicle comptable. Operacions que comprén. Exemple pràctic d'un cicle comptable.

Tema 10. Els llibres de comptabilitat. Legislació mercantil i legislació fiscal. Llibres obligatoris segons la legislació mercantil. Legalització dels llibres. Altres disposicions legals, comunes a tots els llibres. El secret dels llibres de comptabilitat.

Tema 11. Els llibres de comptabilitat. El llibre d'Inventaris i Comptes anuals. El llibre Diari. El llibre Major. El llibre d'actes. Llibre de socis, llibre d'accions nominatives i llibre de contractes amb el soci únic en les societats unipersonals. Llibres auxiliars i registres. Llibres obligatoris segons la legislació fiscal. Quadre-resum dels llibres comptables que són obligatoris.

Tema 12. Comptes de tresoreria. El subgrup 57 del PGC. L'arqueig de caixa. El disponible en moneda estrangera.

Tema 13. Existències. Contingut dels comptes d'Existències. Funcionament comptable dels comptes d'Existències. Mètodes comptables de portar els comptes d'Existències. Valoració de les existències. Correccions valoratives de les existències.

Tema 14. Existències. Els embalatges i envasos amb facultat de devolució. Les prestacions de serveis incloses en les existències. L'IVA en les operacions d'existències. Exercici d'aplicació.

Tema 15. Proveïdors, creditors, clients i deutors per operacions comercials. Definició i contingut del grup 4 del PGC. Proveïdors. Creditors varis. Clients. Deutors varis. Comptes en participació. Normes de valoració del PGC per a clients, proveïdors, deutors i creditors per operacions comercials.

Tema 16. Efectes comercials. Terminologia dels efectes comercials. Els efectes comercials en el quadre de comptes del PGC. Operacions d'efectes comercials sense intervenció bancària.

Tema 17. Efectes comercials. Operacions d'efectes amb intervenció bancària. Registres auxiliars d'efectes comercials.

Tema 18. Comptes relacionats amb el personal de l'empresa. Comptes de crèdits i dèbits amb el personal. Comptes d'organismes de la Seguretat Social. Comptabilització de les despeses de personal. Comptabilització de nòmines.

Tema 19. Administracions públiques (subgrup 47). El quadre de comptes. Comptes d'Hisenda Pública relacionats amb subvencions. Comptes d'Hisenda Pública relacionats amb impostos.

Tema 20. Periodificació comptable. El principi de meritació. Quadre de comptes per a aplicar la periodificació comptable de despeses i ingressos. Ajustos per periodificació.

Tema 21. Immobilitzat. L'immobilitzat, com a part de l'«actiu no corrent». Immobilitzacions materials (subgrup 21). Immobilitzacions intangibles (subgrup 20).

Tema 22. Immobilitzat. L'arrendament financer (lísing). Amortització de l'immobilitzat. Inversions immobiliàries. Actius no corrents destinats a la venda.

Tema 23. Inversions financeres. Delimitació del contingut del capítol. Inversions financeres extrafuncionals. Les inversions en instruments de patrimoni i en valors representatius de deute. Altres inversions financeres extrafuncionals.

Tema 24. Endeutament financer. Delimitació del concepte d'«endeutament financer». Quadre de comptes. Deutes amb entitats de crèdit (préstecs i crèdits). Altres deutes financers.

Tema 25. Endeutament financer. Fiances i depòsits rebuts. Altres comptes no bancaris (subgrup 55). Emprèstits i altres emissions anàlogues.

Tema 26. Subvencions, donacions, llegats i altres ajustos en patrimoni net (subgrup 13). Naturalesa dels comptes del subgrup 13. Subvencions de capital, donacions i llegats. Ingressos fiscals a distribuir en diversos exercicis.

Tema 27. Les provisions. Quadre de comptes i naturalesa de les provisions. Comptabilització de les provisions. Normes de valoració de les provisions.

Tema 28. Fons propis. Delimitació del contingut d'aquest capítol. Societats col·lectives. Societats comanditàries simples. Societats comanditàries per accions. Societats limitades. Societats anònimes.



Tema 29. Comptabilitat de l'IVA. Definició de l'IVA. Regulació normativa de l'IVA. Conceptes legals. Territorialitat (art. 3 LIVA). Fet imposable (arts. 4 a 19 LIVA). Operacions exemptes (arts. 20 a 67 LIVA). Lloc de realització del fet imposable (arts. 68 a 74 LIVA). Meritació de l'impost (arts. 75 a 77 LIVA). Base imposable (arts. 78 a 83 LIVA). Subjecte passiu (arts. 84 a 87 LIVA). Repercussió de l'impost (arts. 88 i 89 LIVA). El tipus impositiu (arts. 90 i 91 LIVA). Deduccions (arts. 92 a 114 LIVA). Compensacions i devolucions (arts. 99.5 i 115 a 119 LIVA). Declaració-liquidació de l'IVA (arts. 167 i 168 LIVA i arts. 71 a 76 RIVA). Règims especials (arts. 120 a 163 LIVA i arts. 33 a 61 RIVA). Règim especial de recàrrec d'equivalència (arts. 148 a 163 LIVA i arts. 59 a 61 RIVA). Obligacions formals i registrals en el règim general (arts. 164 a 166 LIVA, més arts. 62 a 70 RIVA, més Reial decret 1.496/2003). Quadre de comptes.

Tema 30. Comptabilitat de l'IVA. Normes de valoració del PGC en relació amb l'IVA. Aplicació comptable de l'IVA. En compres de béns i serveis. En vendes de béns i prestació de serveis. En l'autoconsum. En la liquidació de l'IVA. La regla de prorrata (arts. 102 a 110 LIVA). La prorrata «general» en el circulant. La prorrata «especial» en el circulant. La prorrata en els béns d'immobilitzat. Regulació normativa de l'IVA en les operacions intracomunitàries. Règim transitori de l'IVA (a partir de l'1.01.1993) per a les operacions intracomunitàries. Comptabilització de l'IVA durant el règim transitori. Requisits i obligacions formals en els lliuraments intracomunitaris. Requisits i obligacions formals en les adquisicions intracomunitàries. Altres declaracions informatives sobre operacions amb la UE.

Tema 31. Els comptes anuals. Què ha d'entendre's per comptes anuals. Obligatorietat dels comptes anuals. Els comptes anuals i l'objectiu de la imatge fidel. Normes per a elaboració dels comptes anuals. El balanç. El compte de pèrdues i guanys. Estat de canvis en el patrimoni net. L'estat de fluxos d'efectiu. La memòria. Altres normes per a l'elaboració dels comptes anuals. L'informe de gestió. Formulació, verificació, aprovació i depòsit de comptes anuals.



Tema 32. El Pla General de Comptabilitat i el Pla General de Comptabilitat de Pimes. El perquè de la necessitat de plans comptables. L'obligatorietat del Pla General de Comptabilitat. Possibilitat d'aplicar el Pla General de Comptabilitat de Pimes. Possibilitat d'aplicar els criteris específics per les microempreses. Primera aplicació dels plans comptables a partir de 2008. Transició futura d'un pla comptable a un altre. Estructura del PGC i del PGC de Pimes.

Tema 33. Objectius del capítol. Concepte i funcions. Instruments financers. Visió general del sistema financer espanyol. Els supervisors. Els sistemes de pagament a Espanya. El context internacional.



Tema 34. Les entitats de crèdit (I): entitats de depòsit. Característiques i negoci. Formes jurídiques de les entitats de depòsit.

Tema 35. Les entitats de crèdit (II): auxiliars financers. Altres entitats de crèdit. Principals aspectes de la regulació de les entitats de crèdit. Els auxiliars financers. Societats de taxació homologades. Les entitats de diners electrònics. Societats de qualificació.



Tema 36. Els productes d'inversió i finançament. Relació amb els usuaris. Les operacions de finançament de les entitats de crèdit. La inversió creditícia. Transparència en les condicions de contractació i obligacions d'informació. Resolució extrajudicial de les controvèrsies amb entitats de crèdit.

Tema 37. Els serveis d'inversió. Els mercats financers (I). Els serveis d'inversió. Els mercats financers.

Tema 38. Els mercats financers (II). Els mercats organitzats a Espanya. Emissió de valors negociables i admissió a cotització. Els mercats de renda variable. El mercat de renda fixa: AIAF i MARF.

Tema 39. Els mercats financers (III). El mercat de deute públic. Els mercats organitzats de derivats i BME Clearing. Els mercats OTC.



Tema 40. La inversió i el finançament en els mercats. La inversió de particulars i empreses en els mercats financers. La inversió col·lectiva.



Tema 41. El sector assegurador. El negoci assegurador. Companyies d'assegurances. Els plans de pensions i els fons de pensions.

Tema 42. La supervisió prudencial del sistema financer. El sistema espanyol de supervisió financera. El Mecanisme Únic de Supervisió i el control de les entitats de crèdit. La xarxa de seguretat. La Comissió Nacional del Mercat de Valors i la Direcció General d'Assegurances.

Tema 43. La reestructuració del sistema financer. L'última crisi. L'impacte que va tindre la crisi en les entitats espanyoles. La reestructuració del sistema.

Tema 44. Institucions Internacionals (I). El Banc Central Europeu i el Sistema Europeu de Bancs Centrals. Autoritats i comités del mercat financer europeu.

Tema 45. Institucions Internacionals (II). CSBB, FSB, IOSCO I IAIS. El Fons Monetari Internacional (FMI).





ANNEX II

Barem



Barem fase de concurs de la convocatòria de concurs oposició per a la provisió definitiva del lloc FC06 tècnic/a del Departament d'Operacions, que depén de la Subdirecció de Riscos de l'Institut Valencià de Finances



En la fase de concurs a la qual es refereix la base 6 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el següent barem:



A. Experiència professional: màxim 30 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones participants atenent al següent:

1.1. 0,04 punts per cada mes complet de servei en actiu en l'IVF desenvolupant funcions relacionades amb les del mateix grup del lloc convocat.

1.2. 0,03 punts per cada mes complet de servei en actiu en l'IVF desenvolupant funcions relacionades amb altres grups diferents al del lloc convocat.

1.3. 0,02 punts per cada mes complet de servei en actiu treballat en l'Administració de la Generalitat Valenciana, en altres Administracions públiques o entitats de dret públic, vinculades o dependents d'una Administració pública, no contemplats en l'apartat anterior, desenvolupant funcions relacionades amb les del mateix grup del lloc convocat.



1.4. 0,01 punts per cada mes complet de servei en actiu en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals en llocs amb funcions equivalents amb les del lloc convocat.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els següents criteris:

2.1. Els treballs per a Administracions públiques s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, Llicència Fiscal o IAE on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la Mutualitat corresponent.



En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 30 punts.



B. Formació: màxim 10 punts

1. Valencià: màxim 3,5 punts

El coneixement de valencià es valorarà fins a un màxim de 3,5 punts, amb acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, conformement amb la següent escala:

– Grau elemental (B1): 0,75 punts.

– B2: 1,00 punt.

– Grau mitjà (C1): 2,00 punts.

– Grau superior (C2): 3,00 punts.

– Per cada certificat de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge en els mitjans de comunicació i correcció de textos) s'afegirà: 0,50 punts, amb un màxim d'un.

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim 2,5 punts

Es valoraran fins a un màxim de 2,5 punts les llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats i s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats de l'Espai Europeu d'Educació Superior que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'Educació.



Per cada idioma es valorarà la puntuació més alta que s'obtinga de conformitat amb el que s'estableix en el quadre següent:

Les equivalències entres els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

3. Titulació acadèmica oficial: màxim 2 punts

Per la possessió de títols acadèmics iguals a l'exigit en la convocatòria, excepte el requerit per al seu accés, a raó d'1 punt per títol, fins a un màxim de 2 punts.

4. Formació complementària: màxim 2 punts

– Cursos de formació que s'hagen realitzat en els deu anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria 1 punt:

Cursos de formació i perfeccionament rebuts que hagen sigut convocats, organitzats o homologats per les Administracions públiques, universitats o fundacions universitàries, instituts o escoles oficials, col·legis professionals i centres o organismes públics de formació, així com per entitats de reconegut prestigi en la matèria impartida, el contingut de la qual estiga relacionat amb les funcions de la plaça que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores.

Cursos que hagen sigut convocats o homologats per l'Institut Valencià d'Administració Pública, per centres de formació de personal empleat públic o per les organitzacions sindicals o altres promotors, dins del marc dels acords de formació per a l'ocupació de les Administracions públiques vigents en el moment de realització dels cursos, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de la plaça que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores.

En cap cas, es puntuaran els cursos de valencià ni els d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, els cursos de doctorat o els dels diferents instituts de les universitats, quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ordenació de recursos humans, o d'adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



Es valoraran els cursos certificats o en condicions de ser-ho en la data de finalització del termini per a la presentació de la sol·licitud, d'acord amb la següent escala:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores: 0,05 punts.

Per al supòsit de cursos en matèria d'igualtat o de prevenció de riscos laborals que s'hagen realitzat en els deu anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria l'escala de valoració serà la següent:



De 100 o més hores: 0,50 punts.

De 75 o més hores: 0,40 punts.

De 50 o més hores: 0,30 punts.

De 25 o més hores: 0,20 punts.

De 15 o més hores: 0,10 punts.

– Màsters universitaris 1 punt:

Es valoraran els màsters universitaris oficials o propis de cada Universitat no inclosos en l'apartat titulació, conformement a la següent escala:

Per màster de menys de 90 crèdits: 0, 50 punts.

Per màster de 90 o més crèdits: 1 punt.

Mapa web