Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 3/2014, de 24 de gener, de la Conselleria de Governació i Justícia, de convocatòria de subvencions destinades a l'adquisició i reposició d'instruments musicals, per a l'exercici 2014.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7206 de 04.02.2014
Número identificador:  2014/810
Referència Base de Dades:  001064/2014
 



ORDE 3/2014, de 24 de gener, de la Conselleria de Governació i Justícia, de convocatòria de subvencions destinades a l'adquisició i reposició d'instruments musicals, per a l'exercici 2014. [2014/810]

PREÀMBUL



El Decret 19/2012, de 7 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, en l'article 10, assigna a la Conselleria de Governació i Justícia, entre altres competències, les relacionades amb «bandes de música».

Dins de les disponibilitats pressupostàries de l'any 2014, la Conselleria de Governació i Justícia convoca les presents subvencions a fi de millorar la dotació d'instruments musicals i afavorir-ne la reposició en l'àmbit de les associacions musicals sense ànim de lucre dedicades a la difusió musical, i contribuïx d'esta manera a millorar l'oferta musical i la formació de qualitat dels músics valencians.

Per això, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la mateixa llei; la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell; el Text Refós de la Llei de la Hisenda Pública de la Generalitat, aprovat pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991; el Decret 19/2012, de 7 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, i el Decret 194/2012, de 21 de desembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Governació i Justícia,



ORDENE



Article 1. Objecte

Convocar, en règim de concurrència competitiva, la concessió de subvencions, dins dels límits pressupostaris que s'aproven per a la finalitat mencionada, destinades a les associacions musicals sense finalitat lucrativa de la Comunitat Valenciana, per a l'adquisició i reposició d'instruments musicals durant l'exercici 2014.



Article 2. Dotació pressupostària

La Llei 6/2013, de 26 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2014, conté la línia de subvenció T7274000, inclosa en el programa 221.20, en el capítol VII, destinada a l'esmentada finalitat, per import de 215.000,00 € (dos-cents quinze mil euros). Després de l'obertura del Pressupost, per la Conselleria de Governació i Justícia, mitjançant una resolució, es farà públic l'import global màxim destinat a la concessió de les subvencions previstes en la present convocatòria.

L'import podrà ser incrementat com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà d'una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart del Reglament de la Llei General de Subvencions.



Article 3. Política de la Competència de la Unió Europea

D'acord amb els articles 3.4 i 7.4, del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques (DOCV 5596, 11.09.2007), la present convocatòria està exempta de notificació a la Comissió Europea perquè no es d'aplicació l'article 107, apartat 1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, en la mesura que no afecta els intercanvis comercials entre els estats membres.





Article 4. Pronunciament de la Comissió Delegada del Consell d'Hisenda i Pressupostos

Segons el que establixen el Decret 198/2004, d'1 d'octubre, del Consell, pel qual s'adequa la composició de la Comissió Delegada del Consell per a Assumptes Econòmics i se'n regula el funcionament, i el Decret 80/2011, d'1 de juliol, del Consell, pel qual es modifica la denominació i composició de l'esmentada comissió, esta convocatòria no necessita el pronunciament de l'ara denominada Comissió Delegada del Consell d'Hisenda i Pressupostos, ja que no té una especial incidència pressupostària i econòmica.



Article 5. Aprovació de les bases i dels models de la convocatòria

Aprovar les bases per les quals es regix la present convocatòria, incloses com a annex I d'esta orde, així com els models que figuren com a annexos III i V.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Documents en poder de l'Administració de la Generalitat

1. En el cas que els documents que, d'acord amb les normes aplicables, han d'acompanyar la sol·licitud de concessió de subvencions ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'Administració actuant, l'entitat interessada podrà acollir-se al que establix l'apartat f de l'article 35 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, sempre que es faça constar el número d'expedient, la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos, i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment a què corresponen.

2. Per al cas d'impossibilitat material d'obtindre els referits documents, l'òrgan competent podrà requerir a l'entitat sol·licitant la presentació o, si no n'hi ha, l'acreditació per altres mitjans dels requisits als quals es referixen els mateixos documents.

3. En tot cas, de conformitat amb el que establixen els articles 4 i 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, a les entitats que concórreguen a esta convocatòria no se'ls exigirà la presentació dels documents a què es referixen els mencionats preceptes, ni en el moment de formular la sol·licitud ni tampoc, si resultaven beneficiàries, en el de procedir a la justificació del pagament de les subvencions concedides.



Segona. Accés a models normalitzats

Tots els impresos a què es fa menció en les bases d'esta convocatòria estaran a disposició de les entitats interessades en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet i en qualsevol oficina PROP.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa

Per a tot allò que no regula esta orde caldrà ajustar-se al que disposen la Llei de la Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, el text refós de la qual va ser aprovat pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, i els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.



Segona. Delegació de competències

Es delega en la Subsecretaria de la Conselleria de Governació i Justícia la facultat de dictar, quan corresponga, les resolucions per les quals s'accepte la renúncia a les subvencions atorgades i aquelles que deixen sense efecte les subvencions concedides o en minoren la quantia; també es delega la dita facultat per a dictar les resolucions per les quals s'exigisca el reintegrament d'imports indegudament percebuts en el marc d'esta convocatòria.



Tercera. Entrada en vigor

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 24 de gener de 2014



El conseller de Governació i Justícia,

SERAFÍN CASTELLANO GÓMEZ

ANNEX I

Bases de la convocatòria pública de subvencions destinades a l'adquisició i reposició d'instruments musicals, per a l'exercici 2014



Primera. Objecte de les subvencions

1. Esta convocatòria, en règim de concurrència competitiva, té com a objecte la concessió de subvencions a les associacions musicals sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana destinades a l'adquisició i reposició, durant l'exercici de 2014, de qualsevol tipus d'instruments musicals per a la seua utilització en la banda de música i escola de música o escola d'educands de què siguen titulars.

2. L'import de les subvencions regulades en la present convocatòria en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o altres recursos, superen el cost de l'adquisició subvencionada a desenrotllar pel beneficiari.





Segona. Supòsits exclosos

Queden exclosos d'esta convocatòria els supòsits següents:

1. Adquisicions d'instruments musicals per conservatoris oficials, el titular dels quals siga la mateixa Generalitat, així com per qualsevol tipus d'organisme o ens públic que forme part de l'administració del Consell.

2. Adquisició d'instruments musicals per conservatoris o escoles de música de caràcter municipal.

3. Aquelles adquisicions que no oferisquen o comprometen amb recursos propis o diferents dels que s'oferixen en esta convocatòria, un percentatge mínim del 50 % (cinquanta per cent) del pressupost dels gastos previstos per a les adquisicions.

4. Adquisició d'accessoris, que no formen part de l'instrument a adquirir, excepte en el supòsit dels instruments de percussió.



Tercera. Sol·licitants i requisits

1. Podran sol·licitar estes subvencions les associacions musicals de la Comunitat Valenciana que pretenguen adquirir instruments musicals objecte d'esta convocatòria durant l'any 2014, sempre que, de conformitat amb el que preveu l'article 13.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, complisquen els requisits següents:

a) Que en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de la present convocatòria, figuren inscrites en el registre que legalment corresponga, com a associacions o fundacions, sense ànim de lucre, la finalitat de les quals siga la divulgació i promoció cultural de la música.

b) Que el domicili social estiga radicat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

c) Que formen part, com a entitat associada, de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

d) Que es troben al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social segons el que establix l'article 14.1 e de la Llei General de Subvencions.

2. Quedaran excloses de la present convocatòria les entitats en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.





Quarta. Formalització de les sol·licituds i termini de presentació

1. La sol·licitud es formalitzarà en l'imprés que figura com a annex II de la present orde. Este imprés de sol·licitud, degudament subscrit per la persona que tinga la representació legal de l'associació musical, juntament amb la documentació ressenyada en la base quinta d'esta convocatòria, aniran dirigits a la Conselleria de Governació, el domicili de la qual és ciutat administrativa 9 d'Octubre, torre 4, carrer de Castán Tobeñas, número 77, DP 46018 de València, i que compta amb la seu electrònica següent: <https://sede.gva.es> o <www.gva.es>.



2. La sol·licitud, juntament amb els annexos i la documentació exigida en les bases de la convocatòria, es podrà presentar en el Registre General de la Conselleria de Governació i Justícia, en el domicili abans indicat, i en els registres de les direccions territorials de la mateixa conselleria d'Alacant, en Rambla Méndez Nuñez, 41, 03002 Alacant; de Castelló, en carrer Major, número 78, 12001 Castelló de la Plana, i de València, en ciutat administrativa 9 d'Octubre, torre 4, carrer de Castán Tobeñas, número 77, DP 46018.

També es podrà presentar per qualsevol dels mitjans establits en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Així mateix, podrà realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds, i per a això s'accedirà al catàleg de servicis públics interactius de la Generalitat accessibles a través de <www.tramita.gva.es> i se seleccionarà el servici corresponent. Per a poder accedir a este sistema telemàtic, el sol·licitant ha de disposar de la firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Si alguns dels documents a aportar juntament amb la sol·licitud no poden ser presentats de forma telemàtica, se'n farà l'entrega per registre d'entrada.



3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació d'esta orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. L'incompliment del mencionat termini determinarà l'exclusió de la convocatòria.



Quinta. Documentació a presentar

1. Juntament amb la sol·licitud les associacions musicals han de presentar l'imprés de dades complementàries, que figura com a annex III de la present orde, degudament firmat per la persona que tinga la representació legal de l'entitat, relatiu als punts següents:

a) Projecte detallat de l'adquisició per a la qual se sol·licita la subvenció, que especifique marques, models i altres característiques tècniques rellevants de l'instrument o instruments que es pretén adquirir.

b) Pressupost detallat de gastos de l'adquisició.

De conformitat amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i tenint en compte el que disposa la disposició addicional segona de la Llei 5/2013, de 26 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, en el cas que el pressupost supere la suma de 6.000,00 € (sis mil euros), sense comptar l'import de l'impost sobre el valor afegit aplicable, s'hauran d'adjuntar, com a mínim, tres propostes de pressupostos diferents pel total dels instruments, de tres empreses subministradores.

c) Declaració responsable de la persona que té la representació legal de l'associació musical, relativa a les subvencions o ajudes rebudes durant els quatre exercicis anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.



d) Declaració responsable de la persona que té la representació legal de l'associació musical, concernent als recursos econòmics, propis o diferents dels que s'oferixen en esta convocatòria, destinats a l'adquisició que, com a mínim, representen el cinquanta per cent (50 %) del gasto total.

e) Una memòria d'activitats pedagògiques i musicals realitzades en els dos cursos acadèmics anteriors.

f) Justificació de la necessitat d'adquirir els instruments i l'ús a què seran destinats.

g) Un inventari d'instruments de l'associació musical.

h) Declaració responsable de la persona que té la representació legal de l'associació musical, en la qual declare sota la seua responsabilitat que:

h.1. L'òrgan competent de l'entitat ha acordat formular la sol·licitud de la subvenció.

h.2. L'entitat es compromet a complir les obligacions que es deriven de la concessió de la subvenció en el cas de resultar beneficiària.



h.3. L'òrgan competent de l'entitat ha acordat facultar la persona que en té la representació legal per a subscriure la sol·licitud de subvenció i realitzar tots els tràmits relacionats amb l'esmentada sol·licitud.



h.4. Que l'entitat figura inscrita en el registre que legalment corresponga com a associació o fundació, sense ànim de lucre, la finalitat de la qual és la divulgació i promoció cultural de la música. I que el seu domicili social estiga radicat en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

h.5. L'entitat sol·licitant està associada a la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

En la declaració responsable a què es referix este apartat i) es farà constar que l'entitat disposa de tota la documentació acreditativa d'allò que s'hi ha declarat.

2. Les associacions musicals també han d'aportar el model de domiciliació bancària en cas de nova perceptora o canvi de compte bancari, de conformitat amb el model que figura com a annex IV de la present orde i degudament subscrit pel representant o la representant legal de l'entitat sol·licitant. Així com la restant documentació necessària per a tramitar la sol·licitud d'alta de la domiciliació bancària per tal que se la incorpore a la base de dades de domiciliació de pagaments del Sistema Comptable de la Generalitat, CONTAG, per mitjà de l'anotació d'un compte bancari, de conformitat amb el que establix l'Orde 18/2011, de 17 de juny,, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat, (DOCV 6548, 21.06.2011).

Segons el que disposa l'article 6.2 de la indicada Orde 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, la persona física que sol·licite l'alta d'una domiciliació bancària en representació d'una associació musical podrà no presentar els documents vàlids en dret que deixen constància fidedigna de la seua representació, si la dita entitat figura donada d'alta en el Registre de Representants de la Comunitat Valenciana o en el Registre de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana. En este cas autoritzarà l'òrgan administratiu perquè realitze les comprovacions o validacions informàtiques oportunes en els registres corresponents.

3. Les interessades hauran d'acreditar que es troben al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. Respecte a això, i de conformitat amb l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, en el model de sol·licitud (annex II) es farà constar l'autorització perquè l'òrgan instructor obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb l'article 22.4 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



En el supòsit de no conferir la mencionada autorització, l'associació musical sol·licitant haurà d'aportar les certificacions següents:

a) Certificació de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions.

b) Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditativa que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions davant de la Seguretat Social.

c) Certificació de la Direcció Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública corresponent, que acredite que no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.



Sexta. Procediment de concessió

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Subsecretaria de la Conselleria de Governació i Justícia, que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades per raó de les quals ha de dictar-se resolució.

2. Es requerirà les associacions musicals interessades que no reunisquen els requisits o no hagen aportat els documents que s'assenyalen en les bases d'esta convocatòria, perquè, en el termini màxim i improrrogable de deu dies, esmenen o acompanyen els documents preceptius, de conformitat amb l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en relació amb l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, amb indicació que, si no ho feien, es considerarà que desistixen de la petició.



3. El termini per a tramitar les sol·licituds i resoldre i notificar les resolucions serà de sis mesos com a màxim, a comptar des de l'endemà del dia en què la Conselleria de Governació i Justícia faça públic l'import global màxim destinat a la concessió d'estes subvencions en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Una vegada conclòs este termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les associacions musicals interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

4. Les sol·licituds admeses a tràmit seran avaluades per una comissió de valoració, que elevarà proposta motivada de resolució al conseller de Governació i Justícia.



Sèptima. Comissió avaluadora

1. L'avaluació de les sol·licituds de subvencions admeses a tràmit correspondrà a una comissió de valoració composta pels membres següents:

a) President o presidenta: la persona titular de la Subsecretaria de la Conselleria de Governació i Justícia, o la persona que hi delegue.

b) Vicepresident o vicepresidenta: la persona titular de la Secretaria General Administrativa de la Conselleria de Governació i Justícia, o la persona que hi delegue.

c) Vocals:

c.1. Una persona en representació de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, a proposta d'esta i nomenada pel president o la presidenta de la comissió avaluadora. Per a això, l'esmentada Federació proposarà dos persones perquè una tinga la condició de vocal titular i l'altra la de vocal suplent.

c.2. Una persona experta en instruments musicals, nomenada pel president o la presidenta de la comissió avaluadora.

c.3. Les persones titulars de les direccions territorials de la Conselleria de Governació i Justícia a Alacant, Castelló i València, o les persones que hi deleguen.

c.4. Un funcionari o una funcionària de la Generalitat.

d) Secretari o secretària: un funcionari o una funcionària de la Conselleria de Governació i Justícia.

2. La comissió se sotmetrà, quant al règim de funcionament al que establix el capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, sobre òrgans col·legiats.





Octava. Criteris de valoració i proposta de resolució

1. La comissió avaluadora efectuarà la valoració de les sol·licituds admeses a tràmit i la proposta d'assignació de l'import de les subvencions previstes en esta orde, tenint en compte les bases de la convocatòria i els criteris següents:

a) Projecte d'adquisició de l'instrument o instruments per a 2014, fins a un màxim de 75 punts.

Es valoraran els aspectes següents, i amb el desglossament següent:

a.1. Característiques tècniques dels instruments a adquirir; adequació de l'adquisició a l'inventari existent en l'entitat i valoració de la necessitat i l'ús al qual va destinada l'adquisició; fins a un màxim de 35 punts.

a.2. Capacitat organitzativa de la peticionària. Per a la valoració ha d'aportar una memòria d'activitats musicals i pedagògiques dels dos anys anteriors; fins a un màxim de 20 punts.

a.3. Es valoraran els criteris de participació federal establits per la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, fins a un màxim de 10 punts.

Per a la consideració per la comissió avaluadora, se sol·licitarà a l'esmentada federació una certificació on consten les valoracions realitzades pels òrgans competents d'esta.

a.4. Impacte social del projecte, que es justificarà en l'escrit de necessitat de l'adquisició i ús al qual es destinarà l'instrument; fins a un màxim de 10 punts.

b) Interés cultural del projecte d'adquisició: fins a un màxim de 25 punts.

En este apartat es podrà valorar l'adequació a la realitat sociocultural i situació econòmica del territori on s'ubique l'associació musical que realitze l'adquisició proposada, sempre que esta puga tindre un impacte generador de noves iniciatives que contribuïsquen a l'impuls i promoció social, econòmica i cultural de les bandes de música i de les associacions musicals, i a la difusió i protecció de la música.

2. Per a la determinació de la quantia de les subvencions es tindrà en compte la puntuació total obtinguda per cada projecte en funció dels criteris que s'han exposat i la seua ponderació.

3. Després d'avaluar totes les sol·licituds admeses a tràmit, la comissió avaluadora elevarà a l'òrgan competent per a resoldre una proposta motivada de resolució.

En la proposta motivada de resolució:

a) Figuraran les associacions musicals a les quals podria atorgar-se la subvenció, així com la quantia a atorgar, fins a esgotar el crèdit total disponible.

b) Es faran constar, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se l'entitat beneficiària proposada.

c) Es ressenyaran les sol·licituds que hagen de ser denegades, així com les causes de denegació de les subvencions.



Novena. Tipus i quantia de les subvencions

1. Les subvencions seran de quantia variable, determinada en funció de la puntuació obtinguda per raó dels criteris de valoració i distribució establits en la base octava i en l'apartat següent d'esta mateixa base, fins a esgotar el crèdit disponible.

2. Per mitjà d'estes subvencions es contribuirà al finançament parcial, fins al màxim del cinquanta per cent (50 %) sense comptar l'import de l'impost sobre el valor afegit aplicable, dels gastos subvencionables.





Deu. Resolució de la convocatòria

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió avaluadora, el conseller de Governació i Justícia dictarà la resolució que procedisca.

2. El conseller de Governació i Justícia, a proposta de la comissió avaluadora, podrà declarar deserta, totalment o parcialment, l'adjudicació de les subvencions convocades.

3. La resolució de la convocatòria serà publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de conformitat amb l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

4. Contra la resolució les associacions musicals interessades podran interposar potestativament un recurs de reposició o bé podran plantejar directament un recurs contenciós administratiu en la forma, terminis i condicions que determina la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

Tot això sense perjuí que les persones interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



Onze. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les associacions musicals que obtinguen estes subvencions estan obligades a:

a) Realitzar l'adquisició d'acord amb el projecte presentat.

b) Deixar constància del patrocini de la Generalitat-Conselleria de Governació i Justícia en les publicacions periòdiques que edite l'associació musical. Esta obligació s'aplicarà a partir de la publicació de la concessió de la subvenció.

c) No transmetre a títol onerós ni gratuït, ni cedir el/s instrument/s adquirit/s amb la subvenció, durant la seua vida musical.



d) Comunicar a la Conselleria de Governació i Justícia, per mitjà de declaració responsable de la persona que tinga la representació legal de l'entitat, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, amb indicació expressa de l'import de les subvencions obtingudes, a quins conceptes es destinaran i el percentatge del cost total real de tal actuació o actuacions que cobrixen. La comunicació ha d'efectuar-se tan prompte com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



e) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que preveuen els articles 22 i 23 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.

f) Justificar les subvencions obtingudes dins del termini màxim establit en la present orde i de conformitat amb el que preveu la base següent.

g) No estar incurses en les prohibicions que s'establixen en l'article 13.2 i 13.3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per a les quals s'aportarà una declaració responsable.

2. Són també obligacions de les beneficiàries d'estes subvencions les que, amb caràcter general, establix l'article 14 de la Llei General de Subvencions.

3. L'incompliment de les obligacions anteriors produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada, deixarà esta sense efecte i donarà lloc, si és el cas, a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació i, de forma especial, atenent al que disposa el Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Consell, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de la Hisenda Pública de la Generalitat.



Dotze. Justificació i pagament d'estes subvencions

1. La justificació per les associacions musicals beneficiàries del compliment de les obligacions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció s'efectuarà per mitjà de la rendició del compte justificatiu regulat en l'article 72 del Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juny, de conformitat amb les condicions i requisits previstos en esta base.

2. El compte justificatiu, per la totalitat de l'import destinat a finançar els gastos subvencionats, es realitzarà, de conformitat amb el model que figura unit a l'orde com a annex V, i contindrà la informació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. En la memòria es faran constar de forma expressa el/s instrument/s realment adquirit/s i de la seua correspondència amb els detallats en el programa d'adquisició presentat juntament amb la sol·licitud.

b) Acreditació de la recepció per part de l'entitat beneficiària del/s instrument/s adquirit/s objecte de la subvenció d'esta orde.

c) Una relació classificada, detallada i comprensiva de la totalitat dels recursos econòmics propis de l'entitat i dels ingressos o subvencions que financen l'adquisició dels instruments objecte de subvenció, amb indicació de l'import i la seua procedència.

d) Una relació classificada, detallada i comprensiva de la totalitat dels gastos i obligacions generats per l'adquisició dels instruments objecte de subvenció, amb identificació del concepte, de la correspondència amb els instruments detallats en el programa d'adquisició i amb el gasto assenyalat en el pressupost de gastos inicialment aportat, de la persona creditora i del document, el seu import, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament. En el cas que la subvenció s'atorgue d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions succeïdes.



3. Al seu torn, s'hauran de presentar totes les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, que figuren en la relació de la lletra d, de l'apartat precedent i, si és el cas, la documentació acreditativa del pagament.

Les factures o documents que s'aporten han de ser originals o fotocòpies compulsades.

També s'ha d'aportar, si és el cas, una carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'estos.

4. El compte justificatiu i tots els documents que la conformen, als quals es referix el número 2 d'esta base, els ha de firmar la persona que tinga la representació legal de l'associació musical, qui declararà responsablement la veracitat de tot el que s'ha declarat, que complix tots els requisits i obligacions exigits en les bases de la present convocatòria de subvencions, que disposa de tota la documentació que així ho acredita i que es compromet al seu compliment durant el temps determinat en les bases indicades i en la Llei General de Subvencions i en el seu reglament.

5. De conformitat amb l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i tenint en compte el que disposa la disposició addicional segona de la Llei 5/2013, de 26 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, en el cas que el pressupost supere la suma de 6.000,00 € (sis mil euros), sense comptar l'import de l'impost sobre el valor afegit aplicable, l'entitat beneficiària haurà de sol·licitar, com a mínim, tres propostes de pressupostos diferents pel total dels instruments, de tres empreses subministradores. Els tres pressupostos, si no s'han aportat amb anterioritat, hauran de presentar-se junt amb la justificació.

6. Juntament amb la justificació, les associacions musicals beneficiàries hauran d'acreditar que es troben al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. Respecte a això, i de conformitat amb l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, en el model de sol·licitud (annex II) es farà constar l'autorització perquè l'òrgan instructor obtinga de forma directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb l'article 22.4 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Si no atorga la dita autorització, l'entitat beneficiària haurà d'aportar les certificacions corresponents.

7. El termini per a presentar la justificació de la subvenció en els termes descrits en els apartats anteriors finalitzarà el dia 30 de setembre de 2014.

8. La tramitació del pagament de les subvencions concedides es realitzarà, quan es presenten, es comproven i s'aproven els justificants corresponents.

El pagament de les subvencions es realitzarà d'una sola vegada, per mitjà de transferència bancària.

9. La no-presentació de la justificació del gasto en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i, així mateix, l'associació musical beneficiària podrà ser exclosa en les convocatòries d'anys successius, sense perjuí que es concedisca, amb caràcter previ a l'adopció de qualsevol decisió, el tràmit d'audiència.



Tretze. Desistiment sense efecte o minoració de l'import de la subvenció i exigència de reintegraments d'imports indegudament percebuts

1. En els supòsits de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en cas d'incompliment de les obligacions a què es referixen les bases onzena i dotzena d'esta convocatòria, es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada i es podrà deixar esta sense efecte o minorar-ne la quantia, amb reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció.

2. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a modificar la resolució de concessió.



Si l'alteració de les condicions del projecte d'adquisició subvencionat significa una reducció, la modificació serà proporcional a la minoració efectuada.

Per al supòsit de l'obtenció d'ajudes concurrents, que siguen compatibles, la modificació només es produirà si la suma de les ajudes supera el cost de l'adquisició subvencionada, i es minorarà en este cas la quantitat que excedisca del cost final de l'adquisició.

3. Estes subvencions són compatibles amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals sense que, aïlladament o en conjunt, superen el cost de l'activitat subvencionada.



Catorze. Règim d'infraccions i sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en esta orde serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



Quinze. Interpretació i acceptació de les bases

1. La Conselleria de Governació i Justícia es reserva la facultat d'interpretar el contingut d'esta orde per a l'adjudicació de les subvencions.



2. La participació en esta convocatòria implica l'acceptació de les bases que la regulen.

Mapa web