Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 18 de desembre de 2017, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoca per a l'exercici 2018 el Premi Literari de Narrativa de Dones.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8196 de 22.12.2017
Número identificador:  2017/11762
Referència Base de Dades:  011470/2017
 



RESOLUCIÓ de 18 de desembre de 2017, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoca per a l'exercici 2018 el Premi Literari de Narrativa de Dones. [2017/11762]

Mitjançant l'Ordre 2/2016, de 25 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió del Premi Literari de Narrativa de Dones (DOGV 7709, 01.02.2016).

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

Convocar per a l'exercici 2018 el Premi Literari de Narrativa de Dones regulat per l'Ordre 2/2016, de 25 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



Segon. Participants

Podrà participar qualsevol dona que siga major d'edat i resident a la Comunitat Valenciana, i es podrà presentar un màxim de dues obres per persona.



Tercer. Finançament

La present convocatòria de premis es realitza pel procediment de tramitació anticipada d'expedients de despesa, previst en l'Ordre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda.



El Projecte de Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018 preveu l'existència de línia de subvenció S5339000 en l'aplicació pressupostària 16.02.01.0000323.10.4, dotada amb un import de 4.000 €.

No obstant això, l'eficàcia de la present convocatòria queda condicionada a l'existència, en els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, de crèdit adequat i suficient per a atendre les ajudes previstes en aquesta resolució.

A aquest efecte, una vegada aprovats els pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una resolució on s'especifique la línia pressupostària i l'import global que es destina al finançament d'aquestes.



Quart. Premis

1. Es concedirà un primer premi de 2.000 euros i dos accèssits de 1.000 euros cada un. Quan es presenten obres per autores pertanyents a associacions de dones, un dels accèssits recaurà necessàriament sobre una d'aquestes autores.

2. L'import dels premis estarà subjecte a la retenció de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) que marca la llei, i es formalitzarà mitjançant transferència bancària en un únic pagament.

3. Es podran concedir mencions especials, sense dotació econòmica, si la qualitat de les obres presentades i no premiades ho mereixen, a consideració del jurat.

4. L'entrega dels premis podrà realitzar-se en un acte públic organitzat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere.



Cinqué. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació serà de quinze dies hàbils, i començarà a comptar-se l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Els relats i la documentació adjunta es presentaran preferentment en qualsevol dels registres de les seus de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere, d'Alacant (c/ Teatre, 37 – 39, 03001), Castelló de la Plana (av. Germans Bou, 81 12003) o València (c/ de la Democràcia, 77 (abans Castán Tobeñas) ciutat administrativa 9 d'Octubre, torre 4, 46018), o en qualsevol dels llocs que, amb caràcter general, reconeix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Sisé. Documentació que s'ha d'adjuntar a les sol·licituds

1. Cada relat que es presente s'entregarà en un sobre gran, en el qual s'indicarà únicament el seu títol i, en el cas que la seua autora pertanga a una associació de dones, figurarà també la paraula ASSOCIACIÓ. En el sobre s'inclouran 5 còpies, cada una d'elles precedida per una pàgina amb el títol i sense identificació alguna de la seua autora, i que no serà tinguda en compte per al còmput de l'extensió del treball.

2. Cada una de les obres s'identificarà amb un títol i es presentarà acompanyada amb una sol·licitud de participació, degudament omplida, el model de la qual s'adjunta com a annex I, on s'expressarà l'acceptació de les bases. Cada sol·licitud tindrà assignat un número de registre.

3. L'apartat C de la sol·licitud (fitxa d'identificació de l'obra), segellat i identificat amb el número de registre assignat, s'apegarà en la part posterior del sobre en què s'ha entregat l'obra. Així mateix, se segellarà cada una de les 5 còpies presentades en les quals es farà constar el número de registre.

4. L'apartat B de la sol·licitud (resguard per a l'autora), segellat i identificat amb el número de registre assignat, serà tornat a la concursant, com a justificant de la presentació.

5. L'apartat A de la sol·licitud (fitxa per a la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere), que inclou les dades personals de l'autora de l'obra, segellat i identificat amb el número de registre assignat, s'introduirà en un sobre, en el qual també es farà constar el número de registre esmentat, que quedarà en poder de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere.

S'hi adjuntarà:

a) Autorització expressa a l'òrgan convocant, que es farà constar en l'annex II, perquè aquest comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant mitjançant el Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, segons estableix el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

No obstant això, si de la comprovació efectuada resulta alguna discordança amb les dades facilitades en la sol·licitud, qui instruïsca el procediment queda facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.

Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar còpia compulsada o autentificada del document nacional d'identitat, passaport o número d'identificació d'estranger, segons siga procedent.

b) Autorització expressa a l'òrgan convocant, que es farà constar en l'annex II, perquè aquest comprove les dades de domicili i residència de la persona sol·licitant mitjançant el Sistema de Verificació de Dades de Residència, segons estableix el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

No obstant això, si la persona interessada no presta el seu consentiment, ha modificat el seu empadronament en els dos últims mesos, o si el domicili no consta en el Sistema de Verificació de Dades de Residència o el que figura en ell és diferent del facilitat, hauran d'aportar original, còpia compulsada o autentificada del certificat del seu empadronament.

c) Autorització expressa a l'òrgan convocant, que es farà constar en l'annex II, perquè aquest obtinga, de forma directa, l'acreditació, per mitjans telemàtics, de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Generalitat i Tresoreria General de la Seguretat Social previstes en els articles 17 i 18 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions.

No obstant això, si la persona sol·licitant no presta la seua autorització, haurà d'aportar certificats positius expedits per l'AEAT, per la Conselleria amb competències en Hisenda i per la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social

d) Declaració responsable de no estar incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagueren exigit, inclosa en l'annex I.



Seté. El jurat

El jurat serà nomenat i presidit per la persona titular de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere, de conformitat amb el que estableix l'article 8.4 de l'Ordre 9/2015, de 29 de desembre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

La identitat de les persones que componen el jurat es farà pública a través de la pàgina web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere, amb anterioritat a l'expiració del termini de presentació de sol·licituds que figure en cada convocatòria.





Huité. Criteris de valoració

En la valoració de les obres presentades el jurat tindrà en compte:

a) La qualitat literària.

b) La coherència narrativa.

c) La defensa de valors no discriminatoris ni sexistes i la ruptura d'estereotips masculins i femenins tradicionals.



Nové. Termini de resolució i publicació

1. La resolució de la present convocatòria tindrà lloc en el termini màxim de 6 mesos des de la data de publicació, i es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja produït una resolució expressa s'entendrà que les sol·licituds han sigut desestimades, als efectes previstos per l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Desé. Obligacions de les persones premiades

Les persones premiades, prèviament a l'abonament del premi i als efectes de procedir a aquest, hauran de presentar el model de domiciliació bancària que s'adjunta com a annex III degudament omplit.



Onzé. Publicitat

A la present convocatòria se li podrà donar publicitat mitjançant la seua difusió en forma d'extracte, i si fóra possible, mitjançant la inserció dels corresponents anuncis en els periòdics de màxima difusió de la Comunitat Valenciana.



Dotzé. Recursos contra la convocatòria

La present resolució posa fi a la via administrativa i podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu d'acord amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 18 de desembre de 2017.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web