Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 6 de novembre de 2019, de la directora general de Recursos Humans, per la qual es convoca un concurs oposició de consolidació d'ocupació per a la provisió de vacants del cos d'administratius i administratives de gestió sanitària de l'Administració de la Generalitat



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8686 de 27.11.2019
Número identificador:  2019/10812
Referència Base de Dades:  010087/2019
 



RESOLUCIÓ de 6 de novembre de 2019, de la directora general de Recursos Humans, per la qual es convoca un concurs oposició de consolidació d'ocupació per a la provisió de vacants del cos d'administratius i administratives de gestió sanitària de l'Administració de la Generalitat (C1-S01), funcionaris i funcionàries d'administració especial, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. [2019/10812]



Una vegada publicat el Decret 178/2017, de 10 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2017 per a personal gestionat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, es convoca un concurs oposició de consolidació d'ocupació per a la cobertura de les places anunciades del cos d'administratius i administratives de gestió sanitària de l'Administració de la Generalitat (C1-S01), funcionaris i funcionàries d'administració especial, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Les places, objecte d'aquesta convocatòria, són les que, en els termes previstos en la disposició transitòria quarta del text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, estan dotades pressupostàriament i, des d'una data anterior a l'1 de gener de 2005, han estat ocupades ininterrompudament de forma temporal.



De conformitat amb el que es disposa en els articles 51 a 57 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; la disposició transitòria quarta del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; i les vigents relacions de llocs de treball de naturalesa funcionarial aprovades per Resolució de 9 de gener de 2018, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública (DOGV 8214, 17.01.2018); i en virtut de la competència atribuïda pels articles 18 i 19 del Decret 93/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, aquesta Direcció General de Recursos Humans, acorda establir les següents:





Bases de la convocatòria



1. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives de consolidació d'ocupació per a la provisió de tretze places vacants del cos d'administratius/ives de gestió sanitària de l'Administració de la Generalitat (C1-S01), funcionaris/àries d'Administració Especial, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

1.2. El procés selectiu es durà a terme mitjançant el sistema de concurs oposició.

1.3. De conformitat amb el Decret 178/2017 esmentat, s'estableix una reserva dins del torn lliure d'una plaça per a qui tinga la condició legal de persona amb diversitat funcional, amb grau igual o superior al 33 %, d'acord amb el que s'estableix als apartats 1 i 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb diversitat funcional i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.



2. Requisits dels aspirants

Les condicions per a ser admesos a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

a) Requisits generals

2.1. Posseir la nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Unió Europea, o ostentar aquest dret de conformitat amb el que es preveu en el Decret 543/2001, de 18 de maig. Independentment de la seua nacionalitat, podran participar el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent Tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.

2.2. Haver complit setze anys i no haver assolit l'edat de jubilació forçosa.

2.3. Estar en possessió del títol de Batxiller o títol de grau mitjà de cicle formatiu de Formació Professional o assimilat. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació, expedida pel Ministeri competent.



2.4. Posseir la capacitat funcional necessària per a l'acompliment de les tasques que es deriven del corresponent nomenament, capacitat que s'acreditarà en el termini requerit en aquesta convocatòria mitjançant certificat mèdic, quedant la presa de possessió supeditada a la superació d'aquest requisit.

2.5. No haver sigut separat o separada, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat/per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat/per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat/ada disciplinàriament, de forma escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent, que impedisca en els mateixos termes en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.



2.6. Haver pagat la taxa de participació, en el cas de no estar-ne exempt/a, segons s'especifica en la base 3 d'aquesta convocatòria.



b) Moment en què s'ha d'acreditar el compliment dels requisits per a concursar

La documentació, original i fotocòpia, que acredite els requisits per a participar en el contingent de persones amb diversitat funcional, així com, a l'efecte d'exempció o minoració de la taxa de participació, ser membre de família nombrosa general o especial, o de família monoparental general o especial, o víctima de violència sobre la dona, serà aportada de forma presencial durant el termini de presentació de sol·licituds en els registres especificats en la base 3.4, on s'acararan els originals amb les còpies en el seu anvers i revers.

La resta de documentació acreditativa del compliment dels requisits haurà de ser aportada de la mateixa forma, dins del termini establit en la base 6.6 d'aquesta resolució, després de la superació del concurs oposició.



3. Sol·licituds i taxes. Bonificacions i exempcions. Documentació

3.1. Sol·licituds i taxes.

Les persones interessades de participar en el concurs oposició, hauran d'emplenar la sol·licitud de participació que figura en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es), prèvia determinació de la categoria, especialitat o cos, en el procés selectiu del qual inste la seua participació, dels establits en el desplegable existent en la indicada pàgina web.

Mitjançant certificat digital s'haurà d'emplenar la sol·licitud, pagar les taxes de participació (14,75 €) en cas de no estar exempt/a i registrar aquesta sol·licitud per via telemàtica. Després de la presentació telemàtica, podrà imprimir-se el justificant de presentació des de la mateixa plataforma.

El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si l'últim dia fora inhàbil, el termini finalitzarà el dia hàbil següent.

L'impagament de la taxa dins del termini de sol·licituds, excepte els casos d'exempció esmentats, suposarà l'exclusió del procés selectiu.

Escaurà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments contemplats en la vigent Llei de taxes de la Generalitat.

Per a les persones participants en el contingent de diversitat funcional que així ho sol·liciten, l'òrgan tècnic de selecció establirà les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de l'exercici. Aquestes adaptacions no podran desvirtuar el caràcter de la prova, la finalitat de la qual és valorar l'aptitud dels aspirants per a les funcions pròpies de la categoria a la qual concorren. Les mesures d'adaptació sol·licitades hauran de figurar en la sol·licitud de participació, i podran ser:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de durada de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació, les persones aspirants hauran d'entregar durant el termini de presentació de sol·licituds, obligatòriament, el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i la recomanació d'ampliació del temps en les proves selectives. Sobre la base d'aquest certificat, l'òrgan tècnic de selecció decidirà l'ampliació de temps que escaiga que, per tal de no desvirtuar l'equilibri de la prova, no podrà excedir del 25 % del temps de durada d'aquesta.



3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4) Asseure en primera fila i instruccions per escrit a causa de sordesa.

5) Necessitat d'intèrpret a causa de sordesa.

6) En el supòsit d'aspirants invidents, sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona.

7) Unes altres, especificant quines.

3.2. Bonificacions.

Amb caràcter general, s'estableix una bonificació del 10 % de l'import de la taxa que corresponga abonar, com a conseqüència de la presentació telemàtica de la sol·licitud de participació.

El personal que acredite la condició de membre de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general gaudirà d'una bonificació del 50 % de la taxa. La condició de família monoparental s'acreditarà conforme al que s'estableix pel Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.



3.3. Exempcions

El personal que acredite la condició de persona amb diversitat funcional amb un grau igual o superior al 33 % estarà exempt del pagament de la taxa, segons estableix la vigent Llei de taxes de la Generalitat Valenciana.

Així mateix, estarà exempt del pagament de la taxa el personal que acredite la seua condició de membre de família nombrosa de categoria especial o de família monoparental de categoria especial.

També estaran exemptes del pagament de la taxa les víctimes d'actes de violència, la condició de la qual siga acreditada pels mitjans previstos en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.4. Documentació.

La documentació requerida en aquesta convocatòria es podrà presentar en les Unitats de Registre de les següents dependències administratives, en els terminis establits en la base 2.b de la present convocatòria:

– 03001 Alacant: c/ Girona, núm. 26.

– 03801 Alcoi: plaça d'Espanya, núm. 2.

– 12001 Castelló: c/ Hort de Soguers, núm. 12.

– 46008 València: av. Ferran el Catòlic, núm. 74.

També podrà presentar-se en qualsevol dels registres generals dels departaments de salut de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, o mitjançant qualsevol de les formes previstes en la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



La consignació de dades falses en la sol·licitud, o en la documentació aportada per les persones aspirants, comportarà l'exclusió del concurs oposició i/o nul·litat de la plaça adjudicada, si escau, sense perjudici de les mesures legals que corresponga.

El domicili que figure en les sol·licituds es considerarà l'únic vàlid a l'efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva de la persona aspirant tant els errors en la consignació del mateix com la comunicació a l'òrgan convocant de qualsevol canvi d'aquest domicili. Així mateix, es considerarà mig vàlid de notificació i comunicació l'adreça de correu electrònic consignada en la sol·licitud, llevat que expressament s'indique el contrari per la persona aspirant.





4. Admissió i exclusió d'aspirants

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció General de Recursos Humans aprovarà, mitjançant la resolució, la llista provisional de persones aspirants, admeses i excloses, amb expressió de les causes d'exclusió, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les persones aspirants podran, en el cas d'exclusió o de no-inclusió en els llistats, sol·licitar l'esmena dels errors en què hagen incorregut en la sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient, en el termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses. A tal fi, les persones aspirants hauran de comprovar no solament que figuren en la relació provisional de persones admeses; sinó que, a més, les seues dades personals són correctes.

4.2. Una vegada finalitzat el termini d'esmena d'errors, es publicarà en el DOGV la resolució definitiva de persones aspirants, admeses i excloses. En aquesta resolució s'indicarà el lloc, la data i hora de la prova, publicació que haurà de fer-se amb una antelació mínima de quinze dies hàbils a la seua realització. Aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades.



5. Òrgan Tècnic de Selecció.

5.1. L'Òrgan Tècnic de Selecció serà nomenat per la Direcció General de Recursos Humans, i la seua composició serà conforme a l'estipulat en l'article 60 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic. La relació nominal de components serà publicada amb una antelació d'un mes com a mínim al començament de les proves. L'Òrgan Tècnic de Selecció estarà compost per cinc persones, havent de designar-se el mateix nombre de suplents, i constarà de presidència, secretaria i tres vocals. Totes les persones integrants hauran d'ostentar la condició de personal funcionari de carrera de les administracions públiques. La seua classificació professional haurà de ser igual o superior a la del cos o escala objecte de la convocatòria i, almenys, més de la meitat dels seus integrants haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.



5.2. El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral no fix, el personal directiu professional i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.



5.3. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

5.4. No podrà formar part dels òrgans de selecció el personal que haja fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent.

5.5. Correspon a l'Òrgan Tècnic de Selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de quantes mesures siguen precises amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives. El funcionament de l'Òrgan Tècnic de Selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i altra normativa vigent.

5.6. Als efectes de comunicacions i altres incidències, l'Òrgan Tècnic de Selecció tindrà la seua seu en els serveis centrals de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, C/ Misser Mascó, 31, 46010 València.





6. Desenvolupament de la convocatòria

Les proves selectives pel sistema de concurs oposició consistiran en la celebració de cadascuna d'aquestes fases, a fi de determinar l'aptitud de les persones aspirants i de fixar-ne l'ordre de prelació per a la selecció.

6.1. La fase d'oposició suposarà la realització per les persones aspirants d'un exercici eliminatori.

6.1.1. L'exercici consistirà en la contestació per escrit, en el termini de 75 minuts, d'un qüestionari de 60 preguntes de caràcter teòric/pràctic sobre el contingut dels temes que s'inclouen com a Annex I.



L'exercici tindrà com a finalitat valorar les aptituds, destreses i capacitat professional de les persones aspirants en relació amb les funcions pròpies de la categoria a la qual opten.

El qüestionari serà tipus test en forma de preguntes amb quatre respostes, de les quals només una d'elles serà la correcta.

6.1.2. Les persones aspirants seran convocades per a la realització de l'exercici en crida única, quedant decaigudes en els seus drets les persones que no compareguen a realitzar-lo al lloc i hora assenyalats per a això.

Les persones aspirants hauran d'acreditar la seua identitat mitjançant la presentació de l'original del DNI, passaport o permís de conduir, sense que siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents. En cas de robatori o extraviament d'aquests documents, hauran de presentar la denúncia formulada davant la Policia, al costat d'un altre document oficial en el qual figure una foto de la persona aspirant. Així mateix, hauran de portar a l'examen el justificant de presentació de la seua sol·licitud de participació per si li fora requerit.

Les persones integrants de l'Òrgan Tècnic de Selecció i el personal col·laborador no permetran l'accés a l'aula de la persona que hi comparega, una vegada conclosa la crida d'aspirants i tancada la porta de l'aula que li corresponga.

Donat el caràcter de la prova, l'Òrgan Tècnic de Selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir-ne l'anonimat en la valoració, sent anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que en poguera identificar l'autoria.

6.1.3. Valoració de l'exercici.

La puntuació màxima en la fase d'oposició serà de 60 punts

Per a la determinació de la puntuació es tindrà en compte les següents regles:

Primera. Cada resposta correcta tindrà una valoració d'un punt. Es restarà 0,33 punts per cadascuna de les respostes incorrectes, i es deixaran sense valorar les preguntes no respostes. De les operacions anteriors s'obtindrà la valoració particular de l'exercici realitzat per cada aspirant.

Segona. Avaluats tots els aspirants, es trobarà la mitjana aritmètica del 10 % d'aspirants presentats que hagen obtingut les millors puntuacions particulars, expressada amb els dos primers decimals.



Tercera. Es consideraran aprovats aquells aspirants que obtinguen una puntuació igual o superior al 50 % de la mitjana aritmètica referida en la regla segona, amb un límit mínim de 25 punts. Per davall d'aqueixa puntuació no podrà considerar-se aprovat l'exercici.

6.1.4. Publicació de resultats i terminis d'al·legacions.

Finalitzat l'exercici, l'Òrgan Tècnic de Selecció farà pública el full d'anotacions de la seua correcció en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es). Els aspirants disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, per a realitzar les al·legacions que estimen pertinents en relació a possibles errors en aquella.

Transcorregut aquest termini, l'Òrgan Tècnic de Selecció publicarà en la citada pàgina web el full d'anotacions definitiu de correcció de l'exercici, al costat de la relació provisional d'aspirants aprovats i suspesos per l'ordre de puntuació aconseguida. A efectes informatius, també es realitzarà aquesta publicació als taulers d'anuncis de les Direccions Territorials

Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, per a realitzar les al·legacions que estimen pertinents.

Vistes les al·legacions, l'Òrgan Tècnic de Selecció publicarà de la mateixa forma la relació definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició, i també la relació d'aspirants suspesos, per ordre de puntuació, amb indicació de la puntuació aconseguida. Les al·legacions es consideraran contestades amb la publicació esmentada.

Podrà superar la fase d'oposició un nombre d'aspirants superior al de places convocades.



6.2. Fase de concurs.

Les persones que hagueren superat la fase d'oposició disposaran de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la relació definitiva d'aspirants aprovats, per a presentar els documents acreditatius dels mèrits valorables en la fase de concurs segons el barem especificat en l'annex II, així com l'imprès degudament emplenat de l'autobarem que s'acompanya en aquest annex, havent-se de presentar tot això en les unitats de registre citades en la base 3.4 de la convocatòria.



La puntuació màxima en aquesta fase serà de 40 punts. Els mèrits valorables seran els obtinguts fins a l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds de participació en el procés selectiu.

No serà necessari presentar certificat de coneixement del valencià expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, ja que aquesta informació serà aportada per aquesta.



L'Òrgan Tècnic de Selecció, que només podrà valorar la documentació degudament acreditada i aportada dins del termini i en la forma escaient, podrà requerir qualsevol aclariment sobre aquesta. Quan el requeriment no siga atès, no serà valorat el mèrit corresponent.

Quan l'idioma original de la documentació aportada siga diferent del castellà o valencià, la persona aspirant haurà d'aportar, al costat d'aquesta, la traducció literal del contingut d'aquella documentació, realitzada per persona traductora jurada. A més, la documentació pública d'un altre país haurà d'estar degudament legalitzada o postil·lada, segons el cas.

6.3. Criteris de desempat.

Els empats en la puntuació total es resoldran en favor de l'aspirant que haja obtingut major puntuació en la fase d'oposició. De subsistir l'empat, es resoldrà seguint l'ordre dels apartats del barem de mèrits. Si persistira l'empat, es resoldrà a favor del sexe infrarepresentat, tenint en compte el total de persones en actiu del cos o escala objecte de la convocatòria, entenent per tal, el sexe que no ocupe almenys el 40 % de la plantilla corresponent a aquest cos o escala.



6.4. Resolució provisional del concurs oposició.

Finalitzades la fase d'oposició i la fase de concurs, l'Òrgan Tècnic de Selecció farà públic en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació d'aspirants aprovats en la fase d'oposició, especificant la puntuació total obtinguda en totes dues fases. Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, per a realitzar les al·legacions que estimen pertinents relatives a la puntuació de la fase de concurs.

6.5. Resolució definitiva del concurs oposició.

Vistes les al·legacions, la relació ordenada definitiva d'aspirants fins a un número igual al de places convocades serà publicada per l'Òrgan Tècnic de Selecció, en la mateixa forma que la relació provisional.



Amb vista a garantir el contingent de places reservades a persones amb diversitat funcional, i en el cas que seguint l'ordre de puntuació dels aspirants no es cobrira el total de places reservades a aquest contingent, s'inclourà en els últims llocs amb dret a plaça, per l'ordre de puntuació obtinguda i fins a completar el contingent reservat si hi haguera candidats per a això, els aspirants que, havent optat per acollir-se a aquest contingent, hagen superat la fase de concurs oposició.



6.6. Sol·licitud de places i lliurament de documentació.

La Direcció General de Recursos Humans farà pública, en la pàgina web (www.san.gva.es), la resolució per la qual s'aprove la relació de places que s'oferisquen als aspirants, i el procediment perquè aquests puguen efectuar la seua opció a aquestes places.

Les vacants que s'oferisquen seran places bàsiques de la corresponent categoria.

Les persones aspirants hauran de sol·licitar almenys tantes places com el número de posició que ocupen en el llistat per ordre de puntuació.

Així mateix, en aquesta resolució s'atorgarà un termini de vint dies hàbils des de l'endemà de la publicació per a entregar la relació de destinacions sol·licitades, així com original i còpia de la documentació següent, la qual serà acarada en el seu anvers i revers per la persona encarregada del corresponent registre d'entrada:

a) Document nacional d'identitat o passaport.

b) Títol exigit per a la seua participació en aquestes proves selectives. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, anvers i revers de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques, o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament, de forma escaient, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes, en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.



Així mateix, i conforme a l'apartat huit de l'article primer de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència, aquesta declaració jurada haurà d'incloure la declaració de no haver sigut condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. En el moment de la presa de possessió, l'interessat/da haurà d'acreditar aquesta circumstància en el Departament de Salut corresponent, mitjançant l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de delinqüents sexuals.

d) Certificació expedida pels serveis mèdics dels Serveis de Salut, acreditativa de la capacitat funcional per a l'acompliment del lloc de treball. La presa de possessió quedarà supeditada a la superació d'aquest requisit.

Els qui dins del termini fixat, i excepte casos de força major, no presentaren la documentació, no podran ser nomenats, quedant anul·lades totes les actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut, si escau, per falsedat en la seua sol·licitud.

Els qui superen les proves selectives hauran d'acreditar coneixements de valencià, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. En cas de no poder acreditar-ho, hauran de superar l'exercici específic que es convoque i, en cas de no superar-lo, assistir als cursos de perfeccionament que a l'efecte s'organitzen.

Si un aspirant seleccionat no compleix algun dels requisits exigits en la convocatòria, la Direcció General de Recursos Humans dictarà resolució motivada en la qual es declare la pèrdua dels drets derivats del procés selectiu. Aquesta resolució podrà ser impugnada en la forma determinada en la base 8.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades o pèrdua dels drets derivats de la participació en el procés selectiu, i sempre abans de la publicació del nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la Direcció General de Recursos Humans podrà requerir de l'Òrgan Tècnic de Selecció, relació complementària de les persones aspirants següents pel seu ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.

6.7. Adjudicació de places.

Les places s'adjudicaran entre els aspirants d'acord amb la sol·licitud, ordre de preferència i per l'ordre de la puntuació aconseguida. Perdran els drets derivats de la seua participació en les proves selectives els aspirants que no sol·liciten plaça dins del termini i en la forma escaient, així com aquells als quals per la puntuació obtinguda en aquelles, no els corresponga cap plaça de les oferides i els qui no obtinguen cap plaça de les efectivament sol·licitades.

Solament podran ser declarats aprovats en les proves selectives i, per tant, nomenats, els aspirants que obtinguen plaça. No podrà nomenar-se un nombre superior d'aspirants al de places convocades.







7. Publicació, nomenament i termini de presa de possessió

Finalitzat el termini per a la presentació de documents, la Direcció General de Recursos Humans, mitjançant resolució, acordarà el nomenament de funcionaris/àries de carrera en el cos i, si escau, escala corresponent, dels aspirants finalment aprovats, amb indicació de la plaça que els haguera correspost, resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El termini de presa de possessió serà d'un mes i començarà el dia que establisca la resolució o, altrament, l'endemà de la publicació de la citada resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i en aquest cas acabarà el mateix dia del mes següent d'aquell en què s'haja publicat. Si fora inhàbil, el termini finalitzarà el dia hàbil següent. En cas de no haver-hi dia equivalent en el mes següent a la publicació, el termini finalitzarà l'últim dia del mes següent al de publicació de la convocatòria.

Perdran els drets derivats de la seua participació en el procés selectiu els qui, transcorregut aquest termini, no s'hagen incorporat a la seua destinació, excepte causa de força major o impossibilitat així estimada, prèvia audiència de l'interessat, mitjançant resolució motivada de la Direcció General de Recursos Humans.



8. Recursos

La present convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que siguen dictats en la seua execució, podran ser impugnats per les persones interessades, mitjançant la interposició del recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de la publicació de l'acte contra el qual es recorre, de conformitat amb el que es disposa en l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com en els articles 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar el recurs de reposició, en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la referida Llei 39/2015.

Contra les resolucions dictades per l'Òrgan Tècnic de Selecció que ha de jutjar el concurs oposició, podrà interposar-se recurs d'alçada en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015 adés citada.

Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que, per al seu dret, estimen convenient.



València 6 de novembre de 2019.– La directora general de Recursos Humans: Carmen López Delgado.





ANNEX I

Temari



ADMINISTRATIUS I ADMINISTRATIVES DE GESTIÓ SANITÀRIA

1. La Constitució espanyola de 1978. Títol VIII: L'organització territorial de l'Estat. Les Comunitats Autònomes. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències pròpies de les Comunitats Autònomes. El control de l'Estat sobre les Comunitats Autònomes. Estatuts d'autonomia.



2. Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Títol III. Capítols III i IV: El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. El Consell: composició, atribucions i funcions. Relacions entre el Consell i les Corts. Títol III. Capítol II: Les Corts. Organització i funcionament. Competències.



3. Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat. Sistema de Salut: principis generals. El dret a la protecció de la salut.

4. Òrgans superiors i del nivell directiu de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Estructura i funcions de la Direcció General de Salut Pública. Característiques i serveis a la població dels Centres de Salut Pública en la Comunitat Valenciana.

5. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat d'homes i dones. Títol preliminar: Objecte i àmbit de la Llei. Títol I: el principi d'igualtat i tutela contra la discriminació.

6. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu. Títol I. Capítols I i II: Els interessats en el procediment. L'activitat de les Administracions públiques. Normes generals. Termes i terminis.



7. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu. Títol IV. Capítols I, II, III, IV i V: El procediment administratiu: La iniciació, ordenació, instrucció, finalització i execució.

8. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu. Títol III. Capítols I, II i III: Les disposicions administratives. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.



9. El personal al servei de les administracions públiques: concepte i classes. Estructuració de l'ocupació pública.

10. Ordenació dels llocs de treball. Les relacions de llocs de treball i registres de personal i llocs de treball.

11. Drets i deures dels funcionaris públics de la Generalitat. Situacions administratives dels funcionaris al servei de la Generalitat.



12. Règim d'incompatibilitats del personal empleat públic. Responsabilitat dels funcionaris públics. Règim disciplinari.

13. Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'Hisenda pública, del Sector Instrumental i de Subvencions. Títol II. Capítol III: el pressupost de la Generalitat Valenciana. Concepte. Contingut, elaboració i estructura i aprovació. Títol II. Capítol VI: La gestió pressupostària. L'execució del pressupost de despeses de la Generalitat Valenciana. Fases. Competències. Ordenació de pagaments.

14. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals. Capítol I: objecte, àmbit d'aplicació, i definicions. Capítol III: Drets i obligacions.

15. Principis bàsics de seguretat de la informació. Protecció de dades de caràcter personal. Certificats electrònics i signatura electrònica. Ús segur de mitjans tecnològics. Eines ofimàtiques del lloc de treball. Tractaments de text. Fulls de càlcul. internet i eines de col·laboració.





ANNEX II

Barem de mèrits



Barem fase concurs, cos d'administratius/ves de gestió sanitària de l'Administració de la Generalitat (C1-S01)



En la fase de concurs a què es refereix la base 6.2 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:

A) Serveis prestats: 30 punts

1. Es valorarà els serveis prestats de les persones participants d'acord amb el següent barem:

1.1. Per treballs realitzats en llocs dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública que pertanguen al cos d'administratius/ves de gestió sanitària, C1-S01, naturalesa funcionarial, sector administració especial, o en llocs d'altres administracions públiques, sempre que s'acredite per la persona interessada, adequadament i dins del termini i en la forma escaient, la realització en aquells de funcions d'idèntica naturalesa a les que s'exerceixen en els llocs del cos d'administratius/as de gestió sanitària C1-S01, naturalesa funcionarial, sector administració especial, la qual cosa haurà de ser valorada en cada cas pel corresponent Òrgan Tècnic de Selecció, a raó de 0,10 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.2. Per treballs realitzats en llocs dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública que pertanguen a cossos/escales funcionarials d'administració especial diferents del C1-S01, però que per al seu acompliment s'incloga la titulació requerida en la convocatòria, a raó de 0,08 punts per cada mes complet de serveis en actiu.



1.3. Per treballs realitzats en una Administració Pública no contemplats en els punts anteriors, en llocs el requisit d'accés als quals haja sigut la titulació requerida en la convocatòria, a raó de 0,04 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

2. Còmput i acreditació dels serveis prestats.

2.1. En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservat al personal eventual regulat en l'article 19 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

2.2. De conformitat amb la normativa vigent, es valorarà com a serveis prestats el temps en excedència per cura de fills o familiars i en excedència per violència de gènere.

2.3. Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

2.4. No podran valorar-se per més d'un apartat serveis prestats simultàniament en el temps.

2.5. En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 30 punts.

B) Formació: 10 punts

1. Valencià: màxim 5 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, d'acord amb el certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a l'escala següent:



–Certificat A1 o nivell inicial: 0,5 punts

– Certificat A2 o de coneixements orals: 1 punt

–Certificat B1 o Grau elemental: 2 punts

–Certificat B2 o intermedi: 3 punts

– Certificat C1 o Grau mitjà: 4 punts

–Certificat C2 o Grau superior: 5 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

Es puntuaran fins a un màxim de 2 punts els cicles de l'escola oficial d'idiomes o equivalents o els nivells segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic A2, nivell intermedi B1, nivell avançat B2, usuari competent C1 i mestratge C2). La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre, són les següents:



Pla antic RD 967/1988 RD 944/2003

RD1629/2006 Certificació MCER

(LO 8/2013) Puntuació

1r curs 1r Cicle elemental 1r Nivell bàsic 1r d'A2 0,25

2n curs 2n Cicle elemental 2n Nivell bàsic Certificat nivell bàsic 2n d'A2 Certificat nivell A2 0,50

– – 1r. Nivell mitjà 1r de B1 0,75

3r curs 3r Cicle elemental Certificat elemental 2n Nivell mitjà Certificat nivell mitjà 2n de B1 Certificat nivell B1 1

4t curs 1r Cicle superior 1r Nivell superior 1r de B2 1,25

Revàlida/títol d'idioma 2n Cicle superior Certificat aptitud 2n Nivell superior Certificat nivell superior 2n de B2 Certificat nivell B2 1,5

Certificat nivells C1 i C2 2







3. Una altra titulació acadèmica: 3 punts.

Per la possessió d'un altre títol acadèmic oficial, igual o superior a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al Subgrup C1, excloent el necessari per a l'accés: 3 punts.



4. Formació complementària: màxim 4 punts.

Es valoraran fins a un màxim de 4 punts els cursos de formació impartits o homologats per centres oficials de formació de personal empleat públic que, sota criteri de l'òrgan tècnic de selecció, guarden relació amb les funcions dels llocs convocats, així com els de caràcter genèric relacionats amb informàtica, estadística, prevenció de riscos laborals, ordenació, planificació i gestió sanitària.



En cap cas, no es puntuaran en aquest apartat els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents Instituts de les Universitats, quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



Per la realització de cursos o diplomes:

– De 100 o més hores: 0,60 punts.

– De 40 o més hores: 0,40 punts.

– De 20 o més hores: 0,20 punts.

A efectes del còmput dels crèdits i hores, en el cas que el diploma o certificat no ho especifique, es considerarà que l'equivalència entre crèdits i hores és d'1 crèdit = 10 hores.

En tot cas, la puntuació màxima a assolir en l'apartat complet de formació, no podrà superar els 10 punts.

Un mèrit no podrà valorar-se en més d'un apartat.





AUTOBAREM



Cognoms i nom: …

Categoria: …



A) Serveis prestats:

1.1. … punts.

1.2. … punts.

1.3. … punts.



Subtotal A): … punts (màxim 30 punts).



B) Formació:

1. Valencià … punts.

2. Idiomes comunitaris … punts.

3. Una altra titulació … punts.

4. Cursos … punts.



Subtotal B): … punts (màxim 10 punts).



TOTAL: … punts (màxim 40 punts).

Mapa web