Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 8 de novembre de 2016, de la Direcció General de Justícia de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoca concurs específic per a la provisió dels llocs de treball singularitzats dels Serveis Comuns Processals d'Assumptes Generals com a conseqüència de la implantació de l'oficina judicial a la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7917 de 15.11.2016
Número identificador:  2016/8975
Referència Base de Dades:  008557/2016
 



RESOLUCIÓ de 8 de novembre de 2016, de la Direcció General de Justícia de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoca concurs específic per a la provisió dels llocs de treball singularitzats dels Serveis Comuns Processals d'Assumptes Generals com a conseqüència de la implantació de l'oficina judicial a la Comunitat Valenciana. [2016/8975]

Vista l'Ordre 27/2016, de 19 de setembre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per la qual es crea el Servei Comú Processal d'Assumptes Generals en 35 partits judicials de la Comunitat Valenciana (Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 7878, de 21.09.2016);

Vista la Resolució de 20 de setembre de 2016, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per la qual s'aprova inicialment la relació de llocs de treball del Servei Comú Processal d'Assumptes Generals de la Comunitat Valenciana;

Vista l'Ordre JUS/1759/2016, de 26 de octubre, del Ministeri de Justícia, publicada en el Boletín Oficial del Estado número 270 de 8 de novembre, per la qual s'aprova la relació de llocs de treball del Servei Comú Processal d'Assumptes Generals;

D'acord amb el que disposa l'article segon de la Llei Orgànica 1/2009, de 3 de novembre, complementària de la Llei de reforma de la Legislació Processal per a la Implantació de la nova Oficina Judicial, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del Poder judicial, que modifica la Disposició transitòria quarta de la Llei Orgànica 19/2003, de 23 de desembre, així com els articles 49 i següents del Reial Decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Ingrés, Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional del personal funcionari al servei de l'Administració de Justícia, aquesta Direcció General de Justícia resol:



Primer

Fer pública la convocatòria del concurs específic de mèrits i capacitats per a la provisió dels llocs de treball singularitzats establits en la relació de llocs de treball dels corresponents Serveis Comuns Processals d'Assumptes Generals, que es detallen en l'annex 2 d'aquesta convocatòria. Una vegada resolt el present concurs, la presa de possessió en els llocs adjudicats es produirà en la data que es determine mitjançant una resolució dictada a l'efecte i, en tot cas, a partir de l'1 de gener de 2017.



Segona

Aprovar les bases de la convocatòria, que figuren en l'annex 1 d'aquesta resolució.



Informació sobre els recursos que es poden interposar:



Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General de Justícia, en el termini d'un mes, segons el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o recurs contenciós administratiu davant els jutjats Contenciosos Administratius de València, en el termini de dos mesos, des de l'endemà de la publicació en el Boletín Oficial del Estado, segons el que disposen els articles 8.2.a), 14.2, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 8 de novembre de 2016.– La directora general de Justícia: Ma. Àngels Garcia Vidal.







ANNEX 1

Bases



Primera. Règim de participació

1.1. De conformitat amb el que preveu l'article segon de la Llei Orgànica 1/2009, de 3 de novembre, complementària de la Llei de reforma de la Legislació Processal per a la Implantació de la nova Oficina Judicial, i atès que es tracta d'un procés d'adaptació, podran participar en exclusiva i per una sola vegada els/les funcionaris/àries del cos de gestió processal i administrativa, del cos de tramitació processal i administrativa i del cos d'auxili judicial destinats en els òrgans judicials del municipi on es trobe el Servei Comú Processal d'Assumptes Generals corresponent i que es troben en situació de servei actiu o en qualsevol altra situació administrativa no exclosa, amb reserva de lloc de treball, sempre que complisquen els requisits de participació en la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds que estableix la base segona d'aquesta convocatòria.



1.2. No poden participar en aquest concurs, en tractar-se d'un procés d'adaptació, els/les funcionaris/àries que es troben en situació d'excedència voluntària sense reserva de lloc de treball, els suspesos en ferm, mentre dure la suspensió, i els sancionats amb trasllat forçós per a una destinació en la mateixa localitat en què se'ls va imposar la sanció, mentre no haja transcorregut un o tres anys, si es tracta de falta greu o molt greu, respectivament.

1.3. Pel que fa al temps mínim per a participar en aquest concurs específic, i de conformitat amb el que preveu l'article 49.7 del Reial Decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Ingrés, Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional del personal funcionari al servei de l'Administració de Justícia, no hi regirà la limitació que estableix l'article 46.1.



Segona. Sol·licituds

2.1. La sol·licitud per a prendre part en aquest concurs ha de formalitzar-se segons el model que figura en l'annex 3 d'aquesta convocatòria i presentar-se en el termini de cinc dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Boletín Oficial del Estado. En el cas que la publicació no es faça simultàniament en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, s'hi tindrà en compte la data de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Les sol·licituds, firmades, aniran dirigides a la Direcció General de Justícia de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, ciutat administrativa 9 d'octubre, Torre 4, planta segona, carrer Castán Tobeñas 77, 46018 València, i es presentaran en el Registre General de la Conselleria, ubicat en la planta baixa.

Igualment podran presentar-se en els Registres dels serveis centrals i territorials de les distintes conselleries, en els punts PROP o en les oficines públiques a què fa referència l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Si les sol·licituds es presentaren a través de les oficines de Correus, hauran d'anar en sobre obert per a ser datades i segellades pel/per la funcionari/ària corresponent abans de ser certificades.



2.2. Les persones aspirants han de consignar, en la sol·licitud de participació, la denominació del lloc de treball a què opten, així com la localitat on es troba el Centre de destinació corresponent i, si es vol concursar al mateix temps per més d'un lloc d'aquesta convocatòria, hauran d'indicar per ordre de preferència les denominacions corresponents dels llocs a què opten, així com la localitat on es troba el Centre de destinació corresponent, que figuren en l'annex 2, sempre que reunisquen els requisits que s'exigeixen.



2.3. Amb la sol·licitud s'haurà d'adjuntar l'annex 4, de declaració dels mèrits i capacitats que s'al·leguen que hauran d'acreditar-se documentalment mitjançant les certificacions, títols, justificants o qualsevol altre mitjà documental, degudament compulsats i numerats, a què es refereix la base cinquena d'aquesta convocatòria.

2.4. Les sol·licituds tindran caràcter vinculant per als/les concursants. No obstant això, podrà admetre's la renúncia a la participació en el concurs, tenint com a termini fins a l'últim dia de presentació d'al·legacions a la resolució provisional, en aquells casos degudament justificats.

2.5. Els/les participants no podran anul·lar o modificar el contingut de la seua sol·licitud una vegada finalitzat el període de presentació.

Tercera. Fases del concurs i proposta de resolució

3.1. Aquest concurs consta de dues fases que inclouran la totalitat dels mèrits i capacitats especificats en la base quarta d'aquesta convocatòria. La proposta de resolució recaurà en la persona candidata que tinga la major puntuació en la valoració dels mèrits d'ambdues fases.



3.2. En cas d'empat en el conjunt del concurs, aquest es dirimirà en funció de la major puntuació obtinguda en l'apartat d'antiguitat en el cos.



Quarta. Mèrits i capacitats a valorar. Barems de valoració

4.1. Primera fase. Mèrits generals (Puntuació màxima 65 punts).



En aquesta fase es comprovaran i valoraran els mèrits generals. La puntuació màxima que es podrà aconseguir serà de 65 punts.

a) Antiguitat. Pels serveis efectius en el cos s'atorgaran dos punts per cada any complet de serveis, i es computaran proporcionalment els períodes inferiors per mesos o, si és el cas, per dies. A aquests efectes, els mesos es consideraran de trenta dies. La puntuació corresponent per dia és de 0,00555556 punts. La puntuació màxima per aquest concepte serà de 56 punts.

b) Coneixement oral i escrit de valencià. Es valorarà el coneixement oral i escrit de valencià fins a un màxim de 9 punts, segons el nivell de coneixements acreditats en els termes següents:

1. Certificat de grau elemental: 3 punts.

2. Certificat de grau mitjà: 6 punts.

3. Certificat de grau superior: 9 punts.

4.2. Segona fase. Mèrits o aptituds concretes (Puntuació màxima 43 punts).

En aquesta fase es comprovaran i valoraran les aptituds concretes que garantisquen l'adequació del/de l'aspirant d'acord amb el contingut funcional del lloc a proveir descrit en l'annex 2 d'aquestes bases. La valoració dels mèrits específics d'aquesta segona fase s'efectuarà mitjançant la puntuació obtinguda amb la mitjana aritmètica de les atorgades per cada un dels membres de la Comissió de Valoració, havent de rebutjar-se a aquests efectes, la màxima i la mínima concedides o, si és el cas, una de què apareguen repetides com a tals. Les puntuacions atorgades en cada apartat del barem, així com la valoració final, hauran de reflectir-se en l'acta que s'alçarà a l'efecte, segons l'art 49.8 del Reial Decret 1451/2005, de 7 de desembre pel qual s'aprova el Reglament d'Ingrés, Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional del personal funcionari al servei de l'Administració de Justícia. La puntuació màxima que es podrà aconseguir serà de 43 punts.



En concret i, dins d'aquesta fase, es valoraran els mèrits i capacitats següents:

4.2.1 Experiència professional (puntuació màxima 25 punts).

Es valorarà, en funció del lloc al qual s'opte, l'exercici de llocs en les Oficines de Registre i Repartiment, oficines de Deganat dels jutjats i/o Serveis Comuns d'Actes de Comunicació, Serveis Comuns de Notificacions i Embargaments o Centres de destinació equivalents així com en òrgans o unitats que impliquen el maneig i posada en funcionament de mitjans audiovisuals.

La puntuació màxima a obtenir en aquest apartat serà de 25 punts, a raó de dos punts per cada any complet de serveis efectius en els dits Centres de destinació i es computaran proporcionalment els períodes inferiors per mesos o, si és el cas, per dies. A aquests efectes, els mesos es consideraran de trenta dies. La puntuació corresponent per dia és de 0,00555556 punts.

4.2.2 Formació complementària (puntuació màxima 15 punts).

Els coneixements i/o experiència que s'al·leguen com a mèrit específic, dins d'aquest apartat, i que es concreten en l'annex 2, es valoraran acreditant la impartició, assistència i/o l'aprofitament dels cursos de formació i de perfeccionament que tracten sobre matèries relacionades amb les funcions pròpies dels llocs objecte de convocatòria, o amb habilitats que aquests llocs requerisquen en funció de la seua utilitat, d'acord amb el que es concreta en la relació de mèrits continguda en el referit annex.

La puntuació màxima a obtenir en aquest apartat serà de 15 punts, a raó de 0,2 punts per cada 10 hores de formació rebuda i de 0,4 punts per cada 10 hores de formació impartida.

4.2.3 Els/les participants en el present concurs hauran de redactar i presentar junt amb la sol·licitud de participació una Memòria, que consistirà en una anàlisi de les tasques del lloc i dels requisits, condicions i mitjans necessaris per al seu exercici a juí del candidat, amb base en la descripció continguda en l'annex 2 de la present convocatòria. La memòria haurà de tenir una extensió màxima de 5 folis, sent la puntuació màxima a obtenir en aquest apartat de 3 punts.

Les puntuacions finals màximes, sumades ambdós fases, seran de 108 punts.



Cinquena. Sistemes d'acreditació de mèrits i capacitats

5.1. La Direcció General de Justícia comprovarà d'ofici l'antiguitat en el cos, d'acord amb el que estableix el punt 4.1 a) d'aquesta convocatòria.

5.2. L'experiència professional en les Oficines de Registre i Repartiment, Oficines de Deganat dels jutjats i/o Serveis Comuns d'Actes de Comunicació, Serveis Comuns de Notificacions i Embargaments o Centres de destinació equivalents de la Comunitat Autònoma Valenciana així com en òrgans o unitats que impliquen el maneig i posada en funcionament de mitjans audiovisuals en òrgans o unitats de la Comunitat Autònoma Valenciana haurà de ser al·legada pel/la interessat/da, i es verificarà d'ofici per la Direcció General de Justícia.



En cas de funcionaris/àries que hagen exercit els seus serveis en Oficines de Registre i Repartiment, oficines de Deganat dels jutjats i/o Serveis Comuns d'Actes de Comunicació, Serveis Comuns de Notificacions i Embargaments o Centres de destinació equivalents així com en òrgans o unitats que impliquen el maneig i posada en funcionament de mitjans audiovisuals en altres comunitats autònomes o en l'àmbit gestionat pel Ministeri de Justícia, el mèrit relatiu a l'experiència professional haurà de ser al·legat pel/per la interessat/da, qui també haurà d'aportar certificat expedit per l'òrgan competent en matèria de personal corresponent acreditativa del temps de serveis prestats en els referits Centres de destinació.

5.3. Amb la finalitat d'acreditar la resta dels mèrits i les capacitats a què es refereix la base quarta, s'aportarà, dins del termini de presentació de sol·licituds, la documentació següent:

5.3.1 Les dades corresponents als coneixements de valencià s'acreditaran amb fotocòpies compulsades de la certificació oficial expedida per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o títol homologat segons Ordre de 16 d'agost de 1994, de la Conselleria d'Educació i Ciència, modificada per Ordre de 22 de desembre de 1995, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sobre certificat de coneixement de valencià.

5.3.2 Els mèrits i capacitats relatius a la formació complementària a què es refereix el punt 4.2.2 s'acreditaran mitjançant els diplomes o certificats obtinguts en cursos de formació o perfeccionament que tracten sobre les matèries que consten en la relació de mèrits continguda en l'Annex 2, organitzats, impartits o homologats per qualsevol Institució o Administració Pública així com per les centrals sindicals en desplegament d'acords per a la formació subscrits amb les administracions públiques que tinguen relació amb els mèrits avantdits.



En el cas que s'al·legue com a mèrit la impartició dels referits cursos, s'acreditarà mitjançant el certificat corresponent.

5.4. Els mèrits es valoraran amb referència a la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds que s'estableix en el punt 2.1 d'aquesta convocatòria.



Sisena. Comissió de valoració

6.1. L'òrgan col·legiat a què correspon el desenvolupament d'aquest procés de provisió és la Comissió de Valoració, que estarà formada per 4 membres en representació de l'Administració convocant i designats per ella, dels que almenys 1 serà funcionari al servei de l'Administració de Justícia i 3 membres designats per les organitzacions sindicals més representatives, en els termes que preveu l'art 50 del Reial Decret 1451/2005, de 7 de desembre pel qual s'aprova el Reglament d'Ingrés, Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional del personal funcionari al servei de l'Administració de Justícia.



6.2. La Comissió de Valoració podrà sol·licitar el nomenament d'assessors/as especialistes, que actuaran amb veu però sense vot.

6.3. La Comissió de Valoració té la facultat de convocar personalment els/les candidats/as a fi d'aclarir punts dubtosos dels mèrits i capacitats o altres aspectes de la documentació aportada pels/les interessats/as quan ho considere convenient.

6.4. En general, les actuacions de la Comissió de Valoració que requerisquen notificació als/les aspirants es faran públiques en la pàgina web de la Direcció General de Justícia, i en els Taulers d'Anuncis de la Direcció General de Justícia i direccions territorials de Justícia a Alacant i Castelló així com en la intranet de l'Administració de Justícia.



6.5. L'abstenció i recusació dels membres de la Comissió de Valoració es regularà pel que disposen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

6.6. La Comissió de Valoració és l'encarregada de proposar, per a cada lloc, als/les candidats/as que hagen obtingut major puntuació, sumats els resultats de la fase de mèrits generals i de la fase de mèrits específics i, en cas d'empat, als/les candidats/as amb major antiguitat en els cossos respectius.



Setena. Procediment

7.1. Transcorreguts els terminis previstos de presentació de sol·licituds, la Comissió de Valoració elaborarà la proposta d'aspirants admesos i exclosos, amb indicació dels motius d'exclusió, que serà exposada d'acord amb el que estableix el punt 6.4 de les bases.

7.2. Realitzada la valoració dels mèrits i capacitats previstos segons els sistemes d'acreditació que s'han establit en la base cinquena, la Comissió de Valoració elaborarà la proposta provisional d'adjudicació dels llocs oferits en el concurs, que serà exposada d'acord amb el que estableix el punt 6.4 de les bases a fi que els/les interessats/as puguen formular, en el termini 5 dies naturals, les observacions o reclamacions que consideren pertinents.

7.3. La Comissió de Valoració elaborarà la proposta definitiva d'adjudicació dels llocs oferits en el concurs, que elevarà a l'òrgan convocant a fi que, si escau, l'aprove i elabore la resolució definitiva del concurs.



Vuitena. Règim d'impugnacions

Contra els actes definitius o de tràmit de la Comissió de Valoració, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produeixen indefensió o perjuí irreparable als drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant aquest òrgan o davant l''òrgan competent per a resoldre''l, en el termini d'un mes, d'acord amb els articles 112, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.



Novena. Resolució del concurs

9.1. El present concurs serà resolt en el termini màxim de tres mesos comptats des de l'endemà de finalització de presentació de sol·licituds. La Resolució es publicarà en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i hi constaran els llocs de treball d'origen de les persones que obtinguen destinació i el lloc adjudicat en virtut del present concurs.

9.2. El règim d'adjudicació de destinacions s'ajustarà a la normativa vigent.



Deu. Terminis de formalització del cessament i presa de possessió.

Els terminis de formalització del cessament i presa de possessió dels/les funcionaris/àries que hagen obtingut destinació, es concretaran en la resolució per la qual es resolga el present concurs.

Mapa web