Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 34/2017, de 10 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a la construcció, ampliació, millora i recuperació de circuits pedestres en municipis de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8119 de 04.09.2017
Número identificador:  2017/7666
Referència Base de Dades:  007800/2017
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 05.09.2017
    Data de fi de vigència: 13.04.2022
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Esport



ORDRE 34/2017, de 10 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a la construcció, ampliació, millora i recuperació de circuits pedestres en municipis de la Comunitat Valenciana. [2017/7666]

ÍNDEX



Preàmbul

Article 1. Objecte de l'ordre

Article 2. Bases i convocatòria

Disposicions addicionals

Primera. Incidència pressupostària

Segona. Delegació d'atribucions i facultats d'aplicació

Disposicions Finals

Primera. Normativa aplicable

Segona. Entrada en vigor

Annex. Bases reguladores

Primera. Objecte de l'ordre

Segona. Compatibilitat de les ajudes

Tercera. Entitats beneficiàries i convocatòria

Quarta. Obligacions de les entitats beneficiàries

Cinquena. Procediment de concessió

Sisena. Sol·licituds

Setena. Esmena de sol·licituds, ordenació i instrucció

Vuitena. Comissió de valoració

Novena. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció

Desena. Determinació de la subvenció

Onzena. Resolució

Dotzena. Modificació de la resolució

Tretzena. Despeses subvencionables

Catorzena. Subcontractació

Quinzena. Justificació de la subvenció

Setzena. Pagament

Dissetena. Pèrdua dret al cobrament de la subvenció

Divuitena. Control i supervisió

Dinovena. Reintegrament de la subvenció

Vintena. Règim sancionador





PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, en el seu article 49.1.28 estableix la competència exclusiva de la Generalitat en matèria d'esports.

La Llei 2/2011, de 22 de març, de la Generalitat, de l'esport i l'activitat física de la Comunitat Valenciana, enumera entre els seus principis rectors el de la consideració de l'esport i de l'activitat física com a activitats socials d'interès públic que milloren la salut i augmenten la qualitat de vida i el benestar; la consideració del fenomen esportiu com a manifestació cultural, amb especial referència als esports autòctons com a patrimoni dels valencians i valencianes; el reconeixement de la pràctica esportiva com a factor essencial per a la cura de la salut, per a l'augment de la qualitat de vida i del benestar social, per al desenvolupament integral de la persona i per al rendiment de beneficis de salut a totes les edats mitjançant les activitats físiques oportunes.



En coherència amb els principis anteriors, la Llei 2/2011, de 22 de març, estableix en el seu article 3 com a línia general d'actuació de la Generalitat, la de fomentar l'esport per a tots i diversificar les accions i programes esportius promoguts per les administracions públiques en atenció a tots els sectors i àmbits socials, creant hàbits de vida saludable i millorant la qualitat de vida, el benestar i les relacions socials i familiars.

Així mateix, tant l'article 3.28 com l'article 48 de la llei citada, consideren necessari promoure l'esport i a l'activitat física dirigida als col·lectius amb especials necessitats de protecció, així com fomentar activitats esportives recreatives, amb un esperit participatiu i de relació social, per a l'adequada utilització de l'oci, activitats esportives en família, l'esport popular i l'esport per a tots, siga en instal·lacions esportives o al medi natural.

Per al compliment de tot l'anterior, es considera oportuna la concessió de les subvencions i ajudes a municipis per a promoure l'activitat física i la salut, en compliment d'allò l'establit en la Llei 2/2011.



La finalitat d'aquesta ordre és, per tant, coadjuvar amb els municipis i mancomunitats en la construcció, ampliació, millora i recuperació de circuits pedestres, que, com a norma, estaran tancats al trànsit de vehicles de motor i el seu traçat serà independent de les vies principals del municipi.

Les ajudes regulades en aquesta ordre no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no precisen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que per raó de la qualitat de la persona beneficiària i de l'objecte de les ajudes, aquestes accions subvencionables no afecten la competència, ni als intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen a determinades empreses o produccions.

Per tant, amb la percepció de les citades subvencions no existeix possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre Estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.

De conformitat amb l'article 164.a) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la resolució de 30 d'agost de 2016, del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions 2016– 2019 de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7865, 05.09.2016), inclou la línia de subvenció objecte d'aquestes bases.

L'elaboració i publicació d'aquesta ordre s'emmarca dins de les exigències contingudes en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament d'aquesta llei. El Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i el Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, atribueixen a aquesta conselleria, entre altres competències, la de planificar i gestionar l'execució de la política esportiva de la Generalitat.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre s'han seguit els principis de bona regulació que es consignen en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre, d'acord amb l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, ha emès informe l'Advocacia de la Generalitat i la Intervenció Delegada de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

A més, s'han emès els informes preceptius, s'han realitzat els tràmits d'audiència pertinents a altres conselleries en l'àmbit de les quals poguera incidir aquesta norma i ha sigut objecte d'informació pública mitjançant la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Per tot açò, en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, l'article 160.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, així com el Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i vistos els informes preceptius, el resultat del tràmit d'audiència i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,



ORDENE



Article 1. Objecte de l'ordre

L'objecte de la present ordre és aprovar les bases reguladores de les subvencions que concedisca la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport per a la construcció, ampliació, millora i recuperació de circuits pedestres en municipis de la Comunitat Valenciana.





Article 2. Bases i convocatòria

La concessió de les ajudes es regirà per les bases que figuren en l'annex d'aquesta ordre.

De conformitat amb l'article 18.2 de la Llei 38/2003, la conselleria amb competències en matèria d'esport remetrà a la Base de dades Nacional de Subvencions informació sobre les convocatòries i les resolucions de concessió recaigudes sobre la base de la present ordre, en els termes establits en l'article 20 de la LGS.

L'extracte de cada convocatòria anual es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, a través de la Base de dades Nacional de Subvencions.

El règim de publicitat de les subvencions es completarà amb l'establit en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

Les subvencions que es concedisquen es publicaran, com a mínim, en la pàgina web de la conselleria amb competència en matèria d'esport, amb indicació del seu import, objectiu o finalitat i entitats beneficiàries.



El procediment de concessió de les ajudes regulades en la present ordre es tramitarà en règim de concurrència competitiva.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Incidència pressupostària

La present ordre no suposa increment de la despesa. Per tant, la seua aprovació no ocasiona cap incidència pressupostària.



Segona. Delegació d'atribucions i facultats d'aplicació

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'esport, la facultat de concedir o denegar aquestes ajudes, i se li autoritza a modificar els termes i terminis previstos en les convocatòries quan concórreguen circumstàncies que ho aconsellen, així com a adoptar les mesures oportunes per al compliment i aplicació d'aquesta ordre i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Normativa aplicable

La present ordre es dicta en aplicació del que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i del reglament que la desenvolupa, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.





Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 10 d'agost de 2017



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ





ANNEX

Bases reguladores



Base primera. Objecte de l'ordre

L'objecte de les ajudes regulades en la present ordre és la concessió de subvencions destinades a la construcció, ampliació, millora i recuperació de circuits pedestres en municipis de la Comunitat Valenciana, les actuacions estaran dirigides a:

– Posar en servei circuits pedestres per a afavorir l'activitat física i l'esport.

– Facilitar la pràctica de l'activitat física i l'esport en el medi natural, amb la creació d'itineraris esportius saludables, segurs i respectuosos amb el medi ambient i el patrimoni cultural.

– Donar a conèixer els recursos naturals, artístics i paisatgístics d'àmbit local i superior (paratges, fonts, zones humides, etc.), així com els llocs d'interès cultural i turístic amb la creació d'itineraris de visites.



Les actuacions es dimensionaran atenent a les condicions específiques de cada actuació, en entorns periurbans, aprofitant antigues sendes o camins, i aïllats en la mesura del possible del trànsit motoritzat.



Els recorreguts hauran de ser segurs i estar degudament senyalitzats, podent disposar d'espais específics per a l'esport, així com espais informatius que assenyalen els llocs d'interès de la zona, ja siga de caràcter mediambiental, cultural o turístic, tot açò amb una concepció respectuosa i compatible amb el medi natural. Disposaran de punts d'informació, que contindran necessàriament indicacions sobre els nivells de dificultat, consells sobre l'equipament personal mínim, telèfons d'emergències, cobertura de telefonia mòbil, i tota aquella informació necessària perquè el seu ús siga beneficiós per a la salut i respectuós amb tot l'exposat anteriorment.



Base segona. Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions que regula la present ordre, són compatibles amb qualsevol altra que per a la mateixa finalitat siguen convocades per qualsevol administració o entitat pública i privada sempre que el conjunt de les ajudes no supere el cost total del projecte presentat. Aquesta circumstància haurà de posar-se en coneixement de l'òrgan instructor, aportant la corresponent concessió de subvenció.



Base tercera. Entitats beneficiàries i convocatòries

Podran sol·licitar les ajudes contemplades en aquesta ordre tots els ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana que desenvolupen projectes descrits en la base primera.

No podran obtenir la condició de beneficiària aquelles entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies a que es refereix l'article 13, apartats 2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Base quarta. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i altra normativa d'aplicació i sense perjudici de les obligacions específiques que les convocatòries establisquen, hauran de complir les següents obligacions:



– Realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en l'exercici que corresponga a la convocatòria i dins del termini que en ella es determine.

– Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que efectue l'òrgan concedent o qualssevol altres actuacions de comprovació i control financer que puguen dur a terme els òrgans de control competents, per al que hauran d'aportar tota la informació que es requerisca en l'exercici d'aquestes actuacions, d'acord amb el que estableixen l'article 46 de la Llei general de subvencions i el capítol III del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions.

– Acreditar davant l'entitat concedent el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de l'ajuda.

– Estar donat d'alta en el programa OnEsport i tenir actualitzades les dades censals de totes les instal·lacions de titularitat municipal.

– Justificar davant la direcció general competent en matèria d'esport l'ajuda concedida en els termes i terminis previstos.

– Comunicar a la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, mitjançant certificació expedida per la persona que exercisca les funcions de secretaria de l'entitat, l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol Administracions o ens públics o privats, amb indicació expressa de l'import de les subvencions assolides, a quins conceptes es van a destinar i si cobreixen el 100 % del cost total real de tal actuació o actuacions. La comunicació haurà d'efectuar-se tan aviat com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció, i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb el que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



– Acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant a la data de concessió com a la de pagament, d'acord amb l'establit en l'art. 24 i 25 del Reglament de la Llei 38/2003.

– L'acreditació de l'entitat beneficiària d'estar al corrent en les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social es farà mitjançant declaració responsable o mitjançant autorització expressa a l'administració de la Generalitat perquè obtinga directament les dades d'acord amb l'art. 22 del Reglament de la Llei 38/2003.

– Trobar-se al corrent en l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, que serà acreditat mitjançant certificació emesa a aquest efecte per la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat de règim local.

.Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control previstes en la normativa aplicable durant un període mínim de sis anys.

– Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003 i l'article 172 de la Llei 1/2015.

– Facilitar l'ús lliure i generalitzat dels mateixos atenent a la normativa d'accessos i usos restringits que siga aplicable.



Base cinquena. Procediment de concessió

El procediment de concessió de les ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva dins dels crèdits anuals destinats, si escau, a les mateixes, respectant els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, d'acord amb l'establit en l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i l'article 22 de la Llei general de subvencions.

El procediment de concessió s'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria aprovada per la conselleria amb competències en matèria d'esport i publicada en la base de dades nacional de subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i complint el que es disposa en el Capítol II del Títol I d'aquesta llei. Les subvencions s'aniran adjudicant entre les diferents sol·licituds segons prelació per ordre de puntuació fins a esgotar el límit fixat en la convocatòria, dins del crèdit disponible, d'acord amb els criteris de la base novena.





Base sisena. Sol·licituds

Les sol·licituds es formularan d'acord amb l'establit en la corresponent convocatòria, en el termini que es determine en la mateixa.

Juntament amb la documentació específica que determine la convocatòria, els sol·licitants hauran de presentar declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13.2 de la Llei 38/2003.

La convocatòria podrà establir el procediment telemàtic per a la presentació i tramitació de les sol·licituds.

En el cas que el projecte objecte de subvenció prevista transcórrega per sendes, camins, vies pecuàries, pistes forestals o uns altres vials tradicionals, s'hauran d'aportar la corresponent llicències o permisos que legalment siguen exigibles, així com la prèvia autorització expressa de la Conselleria actualment competent en les matèries de vertebració del territori i conservació del medi ambient i els espais naturals protegits, segons el Decret del Consell 179/2004, de 24 de setembre, de regulació del senderisme i esports de muntanya de forma compatible amb la conservació del medi natural.

Base setena. Esmena de sol·licituds, ordenació i instrucció

Rebudes les sol·licituds i incoat l'expedient, el servei que tinga assignada la funció de tramitació de les subvencions per a infraestructures esportives, adscrit a la direcció general en matèria d'esport, les verificarà i podrà realitzar d'ofici les actuacions que considere necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.



Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se li requerirà perquè en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondran al departament competent en matèria d'infraestructures esportives en el procés de les quals, es podrà recaptar els informes dels organismes i entitats que estime oportuns i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot açò.



Base vuitena. Comissió de Valoració

L'examen i valoració de les sol·licituds presentades, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes correspondran a una comissió de valoració i seguiment, que estarà integrada per la persona titular de la subdirecció general competent en matèria d'esport o persona que designe en la seua substitució, que actuarà com a president, cinc persones al servei d'aquesta subdirecció general, designades per la direcció general competent, i un representant de la Federació de Municipis i Províncies de la Comunitat Valenciana. La composició de la comissió haurà de ser paritària quant a gènere, sempre que fóra possible.



La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, al que es disposa per als òrgans col·legiats en el capítol II, secció 3.ª del Títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Després d'avaluar les sol·licituds admeses a tràmit, la comissió de valoració elevarà a l'òrgan competent per a resoldre proposta motivada de resolució.

En la proposta motivada de resolució:

Figuraran per ordre decreixent de puntuació obtinguda, totes aquelles entitats beneficiàries a les quals podria atorgar-se la subvenció, especificant la seua avaluació i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la, així com la quantia a atorgar.

Es faran constar si escau les condicions, obligacions i determinacions accessòries a que hagen de subjectar-se les entitats beneficiàries proposades.

Es ressenyaran les sol·licituds que, si escau, hagen de ser denegades, així com les causes de denegació de les mateixes.



Base novena. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció

Per a elaborar el seu dictamen sobre les sol·licituds presentades, la Comissió de valoració tindrà en compte els criteris següents:

Memòria descriptiva. Es valorarà la justificació de l'actuació, la definició i descripció de l'objecte, la justificació del termini d'execució, el desenvolupament conceptual i el programa del projecte, les tècniques i materials a emprar (memòria constructiva). Fins a 25 punts.

Documentació gràfica. Es valoraran els plànols i mapes de situació i emplaçament, accessos a punts d'interès, senyalística, mapes d'estat actual. Fins a 5 punts.

Possible connexió amb altres vies, amb l'objecte de formalitzar una xarxa de circuits d'àmbit supramunicipal. Fins a 10 punts.

Memòria d'activitat. Es valoraran els programes de difusió i propostes d'activitats en l'àmbit local, comunitari i extracomunitari a través de xarxes socials i internet, els acords o convenis per a la realització d'activitats esportives i lúdiques amb entitats públiques o entitats esportives que la inversió que es plantege puga ocasionar. Fins a 20 punts.



Pla de manteniment preventiu de les instal·lacions associades i del propi del circuit. Fins a 10 punts.

Pla de foment de l'ús del circuit que incorpore l'efectiva consideració del principi d'igualtat real i efectiva entre dones i homes. Es valoraran les activitats esportives dirigides a dones i el desenvolupament de programes específics en totes les etapes de la vida i en tots els nivells de condició física i salut dels usuaris. Fins a 10 punts.

Dèficit d'instal·lacions esportives en la localitat i la seua relació amb la zona d'influència de les mateixes. En aquest apartat es valorarà en major mesura la manca d'instal·lacions i teixit associatiu, la repercussió social i economia que es genere en l'entorn i en la població de l'ajuntament, i el foment de l'ús dels circuits dirigit a persones en risc d'exclusió social. Es premiarà als municipis amb menor població per la seua dificultat d'autofinançament. Es consideraran igualment els beneficis generals que la inversió repercutisca en l'entorn i especialment en les zones més deprimides del territori. Fins a 10 punts.



Singularitats del circuit i del municipi quant a: Paratges naturals i paisatgístics, llocs d'interès cultural i turístic, accessos a zones esportives, etc. Entre 0 i 2 punts per cada aspecte. Fins a 10 punts.



Només es valoraran les circumstàncies que queden acreditades o justificades per la documentació aportada per cada sol·licitant.

El dictamen de la comissió de valoració contindrà una relació ordenada per puntuació de totes les sol·licituds valorades, una proposta de distribució inicial de la subvenció que es realitzarà tenint en compte el que es disposa en la base onzena, i si escau, proposta motivada de sol·licituds que han d'excloure's o denegar-se.

El dictamen podrà contenir també observacions, anàlisis i recomanacions complementàries en relació a l'aplicació dels criteris de valoració de les sol·licituds presentades.



Base desena. Determinació de la subvenció

La línia o línies pressupostàries, es determinaran en la corresponent convocatòria d'acord amb l'establit en la llei anual de pressupostos de la Generalitat de l'exercici corresponent.

L'import total màxim fixat en cada convocatòria es distribuirà entre els ajuntaments i mancomunitats beneficiàries de forma individualitzada tenint en compte el següent:

L'import màxim a concedir per projecte seran 200.000 euros, siga el que siga l'import presentat.

Les subvencions s'assignaran per l'ordre de puntuació obtingut en la base novena, i el percentatge màxim a concedir a cada beneficiari serà el 75 % del cost del projecte, fins a esgotar el crèdit disponible.



Quan es produïsca renúncia d'alguna de les entitats beneficiàries, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se, sense necessitat de nova convocatòria, a l'entitat sol·licitant o sol·licitants següents a aquella, per ordre de puntuació.

Si dos o més sol·licitants tingueren la mateixa puntuació, el criteri que s'aplicarà per a la concessió de l'ajuda serà el de major puntuació obtinguda en el criteri «singularitats del circuit i del municipi» de la base novena. En cas de persistir l'empat, s'atendrà a l'ordre de presentació de les sol·licituds.



Base onzena. Resolució

A la vista de la documentació aportada i la proposta de l'òrgan col·legiat, la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'esport resoldrà i notificarà en el termini màxim de 6 mesos a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La Resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció, motivada d'acord amb la valoració realitzada conforme al que es disposa en les presents bases.

Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les entitats interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot açò, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament.

La resolució del procediment es notificarà als interessats ajustant-se al que es disposa en la legislació de procediment administratiu comú.





Base dotzena. Modificació de la resolució

La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, donarà lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Les entitats beneficiàries podran sol·licitar amb caràcter excepcional la modificació del contingut de l'actuació subvencionada així com de la forma i terminis de la seua execució i justificació de les corresponents despeses, quan apareguen circumstàncies que alteren o dificulten el desenvolupament de l'actuació i podran ser autoritzades sempre que no danyen drets de tercers i s'ajusten als criteris d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. La resolució sobre la modificació sol·licitada serà adoptada per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'esport.

La sol·licitud haurà de presentar-se abans que concloga el termini per a la realització de l'activitat.



Base tretzena. Despeses subvencionables

Les subvencions només podran cobrir les despeses que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i es realitzen dins del termini concedit per a l'execució de la mateixa, no sent admissibles despeses que no estiguen específicament contemplades en la descripció del projecte.

Les despeses subvencionables es regiran pel que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A l'efecte d'aquesta ordre, es consideren despeses subvencionables aquelles en les quals incorreguera l'entitat sol·licitant com a conseqüència de la realització de projectes concordes amb els requisits i criteris indicats en aquest article.

Els conceptes subvencionables seran:

1. El cost de l'execució de les obres de creació, ampliació, millora i recuperació de circuits pedestres en municipis de la Comunitat Valenciana, tant referent als mateixos circuits, com a instal·lacions complementàries i auxiliars, inclosos els impostos que corresponguen.



2. Els honoraris tècnics corresponents a la redacció del projecte o de la memòria valorada, direcció de les obres i direcció d'execució, seguretat i salut, podran ser incorporats com a concepte subvencionable.

No serà objecte de subvenció la compra de terrenys i immobles.



No serà subvencionables aquella part del projecte que siga realitzada per l'entitat sol·licitant a través del seu propi personal o dels seus serveis municipals.

En la corresponent convocatòria de subvencions es determinarà el marc temporal de les actuacions objecte de subvenció.



Base catorzena. Subcontractació

Els ajuntaments i mancomunitats podran concertar amb tercers l'execució total del projecte que constitueix l'objecte de la subvenció. La tramitació i contractació de les obres o equipaments serà realitzada per les entitats locals beneficiàries conforme a la normativa d'aplicació en l'àmbit local i, específicament, la que regeix les contractacions de les administracions públiques, i seran les entitats locals contractants les responsables directes de les conseqüències que dels incompliments pogueren derivar-se. S'observarà l'establit en els articles 29 i 31 de la Llei general de subvencions i el que es disposa, segons el cas, en el Decret del Consell 179/2004, de 24 de setembre, de regulació del senderisme i esports de muntanya de forma compatible amb la conservació del medi natural.



Base quinzena. Justificació de la subvenció

El termini de presentació de les justificacions requerides es concretarà en la convocatòria però no podrà ser superior al 15 de novembre de l'any de la convocatòria, sense perjudici de la possibilitat establida en l'article 70 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de subvencions.

Documentació justificativa:

– Declaració expressa subscrita per la persona que ostente la representació de l'entitat local que el projecte ha sigut executat conforme a allò indicat en la sol·licitud de la documentació inicial.

Testimoni fotogràfic de l'actuació.

– Certificat del/la secretari/a de l'ajuntament o mancomunitat beneficiari en el qual es faça constar que en la tramitació i contractació de les obres i equipaments es va complir la normativa vigent, tant la d'àmbit local, com la normativa que regeix les contractacions de les administracions públiques, i específicament, si conté els permisos i llicències legalment establits, per al cas en què l'obra subvencionada afecte a sendes, camins, vies pecuàries, vies forestals o uns altres vials tradicionals subjectes a la normativa autonòmica recollida en el Decret del Consell 179/2004, de 24 de setembre.

– Memòria d'actuació, subscrit per tècnic municipal i que inclourà una relació de les certificacions d'obra, amb identificació del creditor i de les factures, el seu import, data d'emissió, el percentatge subvencionat amb les ajudes regulades en aquestes bases i en cas d'aportació amb fons propis o altres subvencions o recursos, s'haurà d'acreditar el seu import, procedència i aplicació de tals fons a les activitats subvencionades.

– Actes de comprovació de replanteig, actes de recepció i la certificació final d'obra.

– Cartografia del circuit en el sistema de referència oficial (ETRS89) i projecció UTM (fus 30 Nord). Referent als formats de lliurament, hauran de ser els següents: GPX per a la visualització del circuit en navegadors GPS i SHP per al tractament de la cartografia mitjançant Sistemes d'Informació Geogràfica (GIS) i la seua eventual publicació en el visor cartogràfic oficial de la Generalitat Valenciana desenvolupat per l'Institut Cartogràfic Valencià.

La direcció general competent en matèria d'esports podrà sol·licitar qualsevol altra documentació necessària per a la correcta verificació de la subvenció.

La falta de presentació de la justificació podrà ser considerada causa de reintegrament i altres responsabilitats establides en la normativa aplicable.



Base setzena. Pagament

El pagament requerirà la prèvia presentació per part de l'ajuntament o mancomunitat de les certificacions que acrediten la realització de l'obra. Per a açò, les entitats locals beneficiàries remetran per duplicat les certificacions d'obres expedides pel tècnic director de la mateixa, amb la signatura del titular o representant de l'empresa adjudicatària, aprovades per l'òrgan municipal corresponent.

La direcció general competent en matèria d'esport, prèvia comprovació de la documentació aportada, realitzarà la proposta de pagament per la quantitat corresponent a cadascuna de les certificacions.

Les certificacions es referiran a l'obra efectivament executada, en la forma que determine la normativa aplicable.

En cada convocatòria anual es podrà establir la possibilitat de pagaments anticipats i les garanties aplicables, si escau, de conformitat amb la normativa pressupostària i de subvencions aplicable en l'exercici de la convocatòria.



Base dissetena. Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció

Sense perjudici de qualsevol altra causa que derive de la normativa aplicable a la subvenció, constitueixen en tot cas una causa de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció les següents:

a) No presentar tota la documentació justificativa en temps i/o en forma, de conformitat amb el previst en la base quinzena d'aquesta ordre.

b) Incompliment de les condicions establides per a la concessió de la subvenció.

c) Qualsevol altra causa que pose de manifest que l'entitat no reunia els requisits per a ser beneficiària d'aquestes subvencions o l'alteració dels supòsits que van servir de base per a l'avaluació de les sol·licituds.





Base divuitena. Control i supervisió

Les entitats beneficiàries estaran sotmeses a les actuacions de control de les activitats, compliment de l'objecte, condicions i finalitat de la subvenció i de fiscalització de l'òrgan gestor i de la resta d'organismes.



La direcció general competent en matèria d'esport efectuarà la comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida mitjançant la revisió de la documentació establida en aquestes bases.

En cas d'existir discrepàncies entre els valors comprovats per l'Administració i els que figuren en la documentació justificativa, l'entitat beneficiària podrà promoure la taxació pericial contradictòria en els termes previstos en l'article 33 de la Llei 38/2003, general de subvencions.



La comprovació material de l'efectiva execució de les obres es realitzarà mitjançant el corresponent pla de control que s'establirà per l'òrgan concedent i en el mateix haurà de constar com a mínim la següent informació:

– Tipus de control a efectuar sobre la línia: administratius, sobre el terreny, a posteriori i/o de qualitat.

– Criteris de selecció de la mostra: aleatoris, dirigits o de risc.



– El percentatge mínim de subvencions a controlar sobre el total pagat en aqueixa línia.



Base dinovena. Reintegrament de la subvenció

Procedirà el reintegrament de les subvencions concedides o la seua minoració, i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció, per incompliment de les obligacions i requisits que s'estableixen en la present ordre, així com en els supòsits de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

El procediment de reintegrament s'ajustarà a les previsions contingudes en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



La tramitació del procediment garantirà l'audiència a l'interessat. Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan el sol·licitant renuncie a la subvenció i no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte en la resolució altres fets ni altres al·legacions o proves que les presentades per l'interessat.

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de dotze mesos a comptar des de l'inici de l'expedient de declaració de pèrdua de dret o de minoració.

La resolució d'aquest procediment posarà fi a la via administrativa i contra la mateixa es podrà interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació segons el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós– administrativa



Base vintena. Règim sancionador

S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a aquells subjectes beneficiaris de subvencions, que siguen responsables de les mateixes, sent sancionats conforme al que es disposa en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Mapa web