Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat Politècnica de València. RESOLUCIÓ de 27 de juny de 2016, del rector, per la qual es convoca procés específic de promoció interna per a l'accés al grup A, subgrup A1, sector d'administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7865 de 05.09.2016
Número identificador:  2016/5084
Referència Base de Dades:  006711/2016
 



RESOLUCIÓ de 27 de juny de 2016, del rector, per la qual es convoca procés específic de promoció interna per a l'accés al grup A, subgrup A1, sector d'administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori (PF1104), en aplicació de la disposició addicional quarta del Decret 33/1999, de 9 de maç, del Govern Valencià. [2016/5084]

Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública i així utilitza un llenguatge inclusiu en la seua redacció, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola i la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.



Amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal en aquesta administració pública encarregada del servei públic de l'Educació Superior, aquest Rectorat, de conformitat amb que disposa l'article 75 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats; el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, i Decret 33/1999, de 9 de març del Govern Valencià, acorda:

Convocar proves d'accés al grup A, subgrup A1, sector d'administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori de la Universitat Politècnica de València, d'acord amb les bases següents.



Primera. Objecte de la convocatòria

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir llocs del grup A, subgrup A1, sector d'administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori de la Universitat Politècnica de València, pel torn de promoció interna, en aplicació de la disposició addicional quarta del Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià.

1.2. La realització d'aquestes proves selectives s'ajustarà al que preveu la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i la normativa que el desenvolupa.





Segona. Condicions generals dels aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, els aspirants hauran de reunir els requisits següents:

a) Els aspirants que concórreguen a aquestes proves selectives hauran de ser personal funcionari de carrera de la Universitat Politècnica de València, del grup A, subgrup A2, sector d'administració especial, i haver-hi prestat serveis efectius durant almenys dos anys com a funcionari de carrera en la categoria de tècnic mitjà de laboratori en el grup A, subgrup A2, i complir els requisits següents:

1. Trobar-se exercint el lloc amb destinació definitiva.

2. Que el lloc de treball ocupat es trobe classificat en la relació als llocs de treball d'aquesta Universitat Politècnica de València per a ser proveït pel grup de titulació A, subgrup A1/A2, sector d'administració especial, denominació del lloc tècnic superior de laboratori o tècnic mitjà de laboratori.

b) Estar en possessió del títol de llicenciat, títol d'ingenieria, d'arquitecte, grau o titulació equivalent, o tenir complides les condicions per a obtenir-lo en la data que acabe el termini de presentació d'instàncies. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger caldrà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació o de la credencial de reconeixement per a l'exercici de les professions considerades regulades en virtut del Reial Decret 1837/2008, de 8 de novembre.



2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, s'hauran de reunir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.



Tercera. Sol·licituds

3.1. Qui desitge prendre part en aquestes proves selectives, ho haurà de fer constar en la sol·licitud segons el model que serà facilitat gratuïtament en el Registre General de la Universitat Politècnica de València, sitis al camí de Vera, s/n, de València; en el Registre de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, sítia a la plaça de Ferrándiz i Carbonell, s/n, d'Alcoi; en el Registre de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, sítia al carrer Paranimf, número 1, del Grau de Gandia.

3.2. Les sol·licituds es dirigiran al rector de la Universitat Politècnica de València, camí de Vera, s/n, CP 46071 València, en el termini de 20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

3.3. La presentació de sol·licituds es podrà efectuar en el Registre General de la Universitat Politècnica de València, edifici 3F, planta baixa, al costat del Rectorat, camí de Vera, s/n, CP 46071 València; en el Registre de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, plaça de Ferrándiz i Carbonell, s/n, Alcoi; en el Registre de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, carrer Paranimf, número 1, del Grau de Gandia, o en qualsevol de les formes establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, redactat segons la Llei 4/1999, de 13 de gener.



En el cas que s'optara per presentar la sol·licitud davant una oficina de correus, es farà en sobre obert, perquè la instància figure datada i segellada pel personal de correus abans de ser certificada. Si no es fa d'aquesta manera, es considerarà presentada en la data d'entrada en qualsevol dels llocs establits en el paràgraf anterior.

Les sol·licituds subscrites a l'estranger es podran cursar, en el termini expressat en la base 3.2, a través de les representacions diplomàtiques o consulars espanyoles corresponents, les quals les trametran seguidament a l'organisme competent.

La persona interessada adjuntarà a l'esmentada sol·licitud el comprovant bancari d'haver satisfet els drets d'examen.

3.4. Els drets d'examen seran 28 euros amb 18 cèntims, que s'ingressaran en el compte corrent número ES97 2038 6543 9060 0001 4194 –Drets d'examen–, de Bankia.

La persona interessada ha d'adjuntar a l'esmentada sol·licitud el comprovant bancari d'haver satisfet els drets d'examen. En cap cas la mera presentació i el pagament comportarà la substitució del tràmit de presentació de la sol·licitud, dins del termini establit i en la forma escaient, davant l'òrgan expressat en la base 3.2.

3.5. Exempcions i bonificacions en el pagament de la taxa d'examen:

3.5.1. Estaran exempts del pagament dels drets d'examen a proves selectives, les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, havent d'acompanyar a la sol·licitud document acreditatiu de tal condició.

3.5.2. Estaran exempts del pagament dels drets d'examen a proves selectives, els membres de famílies nombroses de categoria especial, havent d'acompanyar a la sol·licitud document acreditatiu de tal condició.

3.5.3. Tindran una bonificació del 50 per cent del pagament dels drets d'examen a proves selectives, els membres de famílies nombroses de categoria general, que hauran d'acompanyar la sol·licitud del document acreditatiu d'aquesta condició, sent en aquest cas els drets d'examen de 14 euros amb nou cèntims.

3.6. La falta de justificació del pagament dels drets d'examen o de trobar-se exempt determina l'exclusió de l'aspirant.

3.7. En cap cas la presentació i el pagament a les oficines a què es fa referència suposa la substitució del tràmit de presentació de la sol·licitud, dins del termini i en la forma escaient.



Quarta. Admissió d'aspirants

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el rector dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, que contindrà la relació provisional d'admesos i exclosos a la realització de les proves, així com els nomenaments dels membres que componen el tribunal de selecció.

4.2. Els aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud o realitzar les reclamacions que consideren convenients, en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional d'admesos i exclosos en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

4.3. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, possibilitar l'esmena en temps i forma, els aspirants comprovaran fefaentment no sols que no figuren en la relació provisional d'exclosos sinó, a més, que els noms i les dades consten correctament en les relacions d'admesos pertinents.



4.4. Transcorregut el termini de 10 dies hàbils, esmenats els defectes, si escau, i vistes les reclamacions que corresponguen, es dictarà una resolució que contindrà la relació definitiva d'admesos i exclosos, i, almenys amb una antelació de 15 dies hàbils, la data, el lloc i l'hora de realització i començament dels exercicis, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Si és procedent, es publicarà també l'ordre d'actuació dels aspirants segons el que disposa la base 7.2.



4.5. Els errors de fet que pogueren advertir-se, es podran esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.



Cinquena. Proves selectives

5.1. El procediment de selecció constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris:

5.1.1. Primer exercici.

Es realitzarà per escrit i versarà sobre els coneixements que s'especifiquen en el temari de l'annex I de la present convocatòria.

Aquest exercici es configurarà en forma de qüestionari tipus test amb quatre alternatives de resposta, de les quals només una és correcta. Les respostes en blanc i errònies no penalitzen.

La duració d'aquest exercici serà fixada pel tribunal amb la suficient antelació.

5.1.2. Segon exercici.

Consistirà en una prova pràctica sobre el temari especificat en l'annex I i les funcions a desenvolupar en el lloc de treball.

La duració d'aquest exercici serà fixada pel tribunal amb la suficient antelació.

5.2. En tots els exercicis, el tribunal adoptarà les mesures necessàries per a garantir-ne l'anonimat en la valoració, sempre que ho permeta la tipologia de l'exercici. S'anul·laran tots aquells que continguen alguna marca que poguera identificar-ne l'autor.





Sisena. Qualificació dels exercicis

6.1. En aquests exercicis es valorarà la capacitat d'aplicar els coneixements a les qüestions teòriques o a les situacions pràctiques que es plantegen, el treball sistemàtic, la capacitat d'anàlisi i la capacitat d'expressió escrita de l'aspirant.

6.2. El primer exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Caldrà obtenir una qualificació igual o superior a 5 punts per a ser declarat apte.



6.3. El segon exercici es puntuarà de 0 a 10 punts. Caldrà obtenir una qualificació igual o superior a 5 punts per a ser declarat apte. Els criteris de correcció es faran públics amb anterioritat a la realització dels exercicis.

6.4. Els aspirants que hagen resultat aptes en els dos exercicis conformaran la relació d'aspirants aprovats.

6.5. Resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el tribunal dictarà acord que fixarà la relació definitiva d'aspirants aprovats.





Setena. Desenvolupament de les proves selectives

7.1. Els exercicis tindran lloc a la ciutat de València.

El primer exercici es realitzarà al lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprova i es publica en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la llista definitiva d'admesos i exclosos de les proves objecte d'aquesta convocatòria, amb una antelació no inferior a quinze dies hàbils.

7.2. Els aspirants seran convocats per a cada exercici en crida única. Els membres del tribunal qualificador i el personal col·laborador no permetran l'accés a la sala on es realitze l'exercici d'aquelles persones que hi compareguen una vegada conclosa la crida dels aspirants convocats.



En cas de realitzar-se l'exercici en diverses sessions, l'ordre d'intervenció dels aspirants començarà per la lletra M, seguint l'ordre alfabètic de cognoms segons la Resolució de 8 de març de 2016, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (DOCV 7740, 14.03.2016).

Els aspirants hauran d'acreditar-ne la personalitat mitjançant la presentació del DNI o del resguard amb fotografia, del passaport o del permís de conduir, sense que amb aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies confrontades d'aquests documents; així com de l'exemplar per a l'interessat de la sol·licitud d'admissió a les proves.

7.3. Començades les proves, l'anunci de la realització de la resta d'exercicis el farà públic el tribunal al local en què s'haja realitzat l'anterior; al tauler d'anuncis del Servei de Recursos Humans, a l'edifici del Rectorat, i, complementàriament i sense caràcter oficial, en la pàgina web del Servei de Recursos Humans, en l'adreça http://www.upv.es/entidades/SRH/pas/ «Selecció - Provisió», amb una antelació mínima de 48 hores.

Els aspirants perdran el seu dret quan es personen als llocs de realització una vegada s'hagen iniciat les proves, o per no assistir-hi, encara que es dega a causes justificades.



Vuitena. Publicitat de les llistes

El tribunal elevarà al rector les llistes definitives dels aspirants que hagen superat les proves, per a la inserció en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Novena. Coneixements de valencià

9.1. L'acreditació dels coneixements de valencià pels aspirants que hagen superat les proves selectives, que disposa l'article 53.2 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, es podrà realitzar mitjançant la presentació d'algun dels documents següents:

a) Títol de Batxiller o equivalent cursat a la Comunitat Valenciana, amb superació de les assignatures de valencià.

b) Títol de l'Escola Oficial d'Idiomes corresponent al tercer curs de coneixements de valencià.

c) Certificat de nivell mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

d) Certificat de grau mitjà de coneixements del valencià expedit o homologat pel Gabinet de Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València.

9.2. Qui no puga acreditar aquests coneixements, conforme al que estableix el punt anterior, haurà de realitzar el curs específic de valencià a què es refereix l'article 53.2 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.





Deu. Presentació de documents

10.1. En el termini de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de les relacions definitives d'aprovats, els aspirants proposats hauran de presentar en el Servei de Recursos Humans d'aquesta Universitat Politècnica de València, a través del Registre General de la Universitat Politècnica de València, situat al camí de Vera, s/n, CP 46071; al Registre de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, situat en la plaça Ferrándiz i Carbonell, s/n, d'Alcoi; al Registre de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, situat al carrer Paranimf, número 1, Grau de Gandia, o en qualsevol de les formes establides en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, redactat conforme a la Llei 4/1999, de 13 de gener, la documentació següent:

a) Llevat que conste en l'expedient personal, còpia confrontada del títol acadèmic exigible segons aquesta convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, haurà d'adjuntar-se la credencial que acredite l'homologació.

b) Els aspirants amb discapacitat hauran de presentar document de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o dels òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com la seua capacitat per a exercir les funcions que corresponguen a les vacants oferides.

c) Certificat mèdic acreditatiu de tenir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits. Amb aquest efecte, els reconeixements es realitzen a través del Servei Integrat de Prevenció de Riscos Laborals de la Universitat Politècnica de València, a fi de que aquest realitze el pertinent reconeixement mèdic i expedisca el certificat mèdic que pertoque.

10.2. Els aspirants seleccionats que, dins del termini establit en el punt anterior i tret de casos de força major, no presenten la documentació acreditativa es deduirà que no tenen algun dels requisits exigits i no podran ser nomenats funcionaris de carrera, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



Onze. Nomenament de funcionaris

Conclòs el procés selectiu i transcorregut el termini de presentació de la documentació, els qui l'hagen superat es nomenaran funcionaris de carrera del grup A, subgrup A1, sector d'administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori d'aquesta Universitat Politècnica de València mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i quedaran adscrits com a funcionaris d'aquest grup als llocs que ocupaven amb caràcter definitiu.





Dotze. Informació respecte de les dades recollides

12.1. De conformitat amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD), les dades subministrades per les persones interessades poden quedar incorporades en un fitxer automatitzat personal, el titular del qual és la Universitat Politècnica de València, per a la gestió de les proves i concursos convocats per la Universitat i també per a la gestió de la borsa de treball que es puga constituir en acabar el procés selectiu.

12.2. El fitxer Personal quedarà sota la responsabilitat del Rectorat de la Universitat Politècnica de València, al camí de Vera, s/n, CP 46071 València.

12.3. La informació obtinguda serà processada exclusivament per a la gestió de personal.

12.4. Les dades de caràcter personal seran tractades d'acord amb el que estableix el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i s'adoptaran les mesures de seguretat necessàries per a garantir la confidencialitat i la integritat de la informació.

12.5. Les persones interessades poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en compliment del que estableix la LOPD, davant del Servei de Recursos Humans (PAS) de la Universitat Politècnica de València, situat al camí de Vera, s/n, CP 46071 València.





Tretze. Tribunal

13.1. El tribunal de selecció d'aquestes proves selectives serà nomenat pel rector en la resolució que faça pública la relació provisional d'admesos i exclosos, amb una antelació mínima d'un mes a la data del començament de les proves, i estarà compost per:

President, nomenat pel rector de la Universitat Politècnica de València, funcionari de carrera.

Quatre vocals, nomenats pel rector de la Universitat Politècnica de València, funcionaris de carrera.

Un secretari, nomenat pel rector de la Universitat Politècnica de València, funcionari de carrera, que actuarà amb veu però sense vot.

Així mateix, es designarà un tribunal suplent amb la mateixa composició.

D'acord amb l'article 60.3 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent exercir-se aquesta en representació o per compte de ningú.

13.2. El tribunal, per a la realització de les proves, podrà designar el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que considere oportú.

13.3. Els membres del tribunal, així com el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista, se n'hauran d'abstenir i podran ser recusats per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Així mateix, s'haurà d'abstenir qui haguera realitzat tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

Tots els membres del tribunal hauran de reunir els requisits establits en l'article 57.3 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i, almenys, la meitat més un d'aquests haurà de tenir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements l'exigida per a l'ingrés.



13.4. El tribunal, així com el personal col·laborador, ajudant i el personal especialista, podrà exigir dels aspirants, en qualsevol moment, que acrediten la identitat de conformitat amb el que preveu la base 7.2.

13.5. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència el tribunal tindrà la seu a la Universitat Politècnica de València, camí de Vera, s/n, CP 46071 València.

13.6. Serà aplicable al tribunal el que s'estableix en els articles 21 i 24.2 de l'annex IV, de Normativa sobre indemnitzacions per comissions de servei i gratificacions per assistències del pressupost de la Universitat Politècnica de València.

El tribunal tindrà la consideració d'òrgan col·legiat de l'administració i, en aquest sentit, estarà sotmés a les normes contingudes en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.



Catorze. Recursos

14.1. Contra aquesta convocatòria i les seues bases, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se potestativament un recurs de reposició davant l'òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, d'acord amb allò que s'ha previst en els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o directament recurs contenciós administratiu davant l'òrgan competent, en el termini de dos mesos des de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de la present resolució.

14.2. Contra els actes del tribunal, es podrà interposar recurs d'alçada davant del rector d'aquesta Universitat en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord del tribunal.





València, 27 de juny de 2016.– El rector: Francisco José Mora Mas.





ANNEX I



Codi del lloc: PF1104.

Denominació del lloc: tècnic mitjà de laboratori.

Unitat: Hivernacles.

Catalogació actual: grup A, subgrup A1/A2 20 E026.

Requisit: Carnet de manipulador de plaguicides d'ús fitosanitari





Funcions del lloc:

Sota la dependència de la direcció de la unitat, d'acord amb el nivell de responsabilitat i la dificultat tècnica del lloc, i atenent a la classificació d'aquest lloc, ha de dur a terme les funcions següents:





Funcions generals:

Responsabilitat sobre el personal de menor qualificació adscrit als hivernacles encomanats.

Supervisar, dirigir i realitzar, si escau, les operacions necessàries per al funcionament correcte de l'hivernacle de conformitat amb les necessitats docents i investigadores.

Supervisar, dirigir i realitzar, si escau, la preparació, el muntatge i el manteniment de les pràctiques de laboratori, d'acord amb les especificacions del professorat que n'és responsable.

Col·laboració i suport tècnic al professorat en el desenvolupament de les classes pràctiques i treballs de recerca, d'acord amb les especificacions del professorat que n'és responsable.

Suport als professors i alumnes de projecte final de grau, final de màster, doctorat i crèdits de lliure elecció, en l'ús les instal·lacions dels hivernacles assignats.

Maneig, utilització i manteniment dels equips, instruments i material dels hivernacles, com també supervisió de l'adquisició d'aquests.



Maneig i instal·lació de paquets informàtics a nivell d'usuaris.

Maneig de PC a nivell d'usuari.

Realització de tots els treballs tècnics per als quals el capacite el nivell de coneixements exigits.

Gestionar l'inventari dels hivernacles assignats.

Gestió i vigilància del compliment de les normes de seguretat i salut, emanades dels òrgans tècnics competents

Gestió de residus en l'àmbit del propi lloc de treball.

Participar en els equips o grups de millora que s'establisquen en la unitat per al desenvolupament de plans de millora.

– Suport a la preparació de la documentació que siga requerida per a la realització de les tasques anteriors.

I totes les funcions inherents al lloc de treball d'acord amb la categoria professional.



Funcions específiques:

Producció de material vegetal en hivernacle i cambres de cultiu, incloses les diverses fases de preparació del material i medi de cultiu, preparació del sòl, sembra, reg, adobament, preparació de les plantes, poda, eliminació de restes.

Cria i manteniment de colònies d'artròpodes, inclosa la preparació de gàbies, de plantes per a alimentació i instal·lació de noves colònies.



Ordre, cures, manteniment i preparació de l'hivernacle i de l'equipament per a cultiu de plantes i insectes, mostreig i assajos (paranys, màquines de polvoritzar, aspiradors, gàbies de cria, terra, testos).



Preparació de mostres d'artròpodes i del material per a les classes pràctiques.

Col·laboració i suport en el muntatge i el desenvolupament de les sessions de pràctiques (preparació del material, retirada de material vegetal i d'un altre tipus utilitzat, i també de lupes i microscopis).

Neteja i manteniment dels hivernacles i laboratoris de pràctiques del Departament.

Identificació d'espècies d'insectes dels quals es fa la cria en hivernacles destinats a les pràctiques dels alumnes.

Ordenació, inventari i manteniment de les col·leccions d'insectes destinades a pràctiques, per a la qual cosa es requereixen coneixements d'identificació de nivell universitari.

Posada a punt de mètodes i instrumental per a la recol·lecció d'insectes i el mostreig de les poblacions amb la finalitat de determinar-ne l'abundància poblacional o la composició de les poblacions.

Realització de preparacions microscòpiques amb diverses tècniques de digestió i muntatge per a observació d'estructures morfològiques en artròpodes.

Muntatge i preparació de mostres d'artròpodes per a la conservació permanent.

Suport en projectes de recerca que es duen a terme en la unitat docent d'Entomologia Agroforestal.

Suport en la preparació del material i en la impartició de cursos de diversos tipus sobre taxonomia d'artròpodes.



Temari



Bloc general:

1. La Llei Orgànica d'Universitats.

2. Els Estatuts de la Universitat Politècnica de València: Naturalesa i finalitats. Règim Jurídic. De l'estructura de la Universitat. Del govern de la Universitat.

3. Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



4. La Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal:

5. El pressupost de la Universitat Politècnica de València. El cicle pressupostari. Principis pressupostaris. L'elaboració i aprovació del pressupost de despeses i ingressos en la Universitat Politècnica de València. Modificacions pressupostàries. Gestió del pressupost d'ingressos. Gestió del pressupost de despeses.

6. La Llei de Contractes del Sector Públic. Àmbit d'aplicació. Principis de contractació pública. L'expedient de contractació en les administracions públiques. Les parts en el contracte. La tramitació de l'expedient de contractació i adjudicació. Els contractes de subministraments i de serveis: principals característiques.

7. La Llei de Prevenció de Riscos Laborals. Objecte, àmbit d'aplicació i definicions. Drets i obligacions. Serveis de prevenció. Consulta als treballadors i participació d'aquests. Responsabilitats i sancions.



8. Manual de drets i obligacions del personal de la Universitat Politècnica de València en matèria de seguretat i salut en el treball.

9. El Pla estratègic de la Universitat Politècnica de València.

10. Llei Orgànica 3/2007, de 22 març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: títol preliminar: objecte i àmbit de la llei. Títol I: El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. Títol II, capítol I: Principis generals. Títol IV, capítol I: Igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral; capítol II: Igualtat i conciliació; capítol III: Els plans d'igualtat de les empreses i altres mesures de promoció de la igualtat. Títol V, capítol I: Criteris d'actuació de les administracions públiques.



11. La Llei Orgànica 1/2004, 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar: Objecte de la llei. Títol I, capítol I: En l'àmbit educatiu. Capítol II: En l'àmbit de la publicitat i dels mitjans de comunicació. Títol II, capítol I: Dret a la informació, a l'assistència social integral i a l'assistència jurídica gratuïta. Capítol III: Drets de les funcionàries públiques. Títol III, article 30. Títol V, capítol IV: Mesures judicials de protecció i de seguretat de les víctimes.

12. L'entorn de treball de Windows. Connexió a la xarxa UPVNET. internet. Navegació. Recerques d'informació. La pàgina web de la UPV: La intranet. El correu electrònic. Webmail.

13. La seguretat en els equips informàtics personals. Les regles bàsiques de la navegació i el correu segurs. Antivirus i tallafocs.

14. Generació de documents bàsics amb el Word. Edició i impressió. Formats. Ortografia i gramàtica. Disseny de pàgines. Taules. Estils. Imatges i gràfics.

15. Càlculs elementals amb l'Excel. Generació, edició i impressió de fulles. Operacions bàsiques: Funcions. Gràfics. Generació i edició de diapositives i presentacions amb Powerpoint.



Bloc específic:

16. Preparació i muntatge del material de laboratori per a utilitzar-lo en pràctiques de cursos d'entomologia agrícola i forestal.

17. Preparació, muntatge, conservació, classificació i identificació d'artròpodes. Tècniques de muntatge, conservació, classificació i identificació.

18. Desenvolupament, assaig i adequació de dietes per a cria d'artròpodes. Diversos tipus de dietes que s'hi empren.

19. Posada a punt i ús d'aparells del laboratori emprats en docència i recerca (paranys de captura i extracció d'artròpodes, lupes binoculars, microscopis, material per a assajos, etc.)

20. Metodologies i últims avanços en la gestió i el control dels artròpodes d'interès agrícola i forestal.

21. Conèixer els principals grups de plaguicides, en particular,dels insecticides i acaricides més recents i de més actualitat emprats en el tractament dels artròpodes d'interès agrícola i forestal.



22. Disseny, realització i anàlisi d'assajos d'aplicació de plaguicides a nivell pràctic i a nivell experimental per a dur a terme experiències comparatives en laboratori i en camp.

23. Analitzar i avaluar la toxicitat, fitotoxicitat, contaminació i efectes secundaris produïts per insecticides i acaricides

24. Posada a punt i ús del material per a assajos de plaguicides en treballs de recerca en laboratori i en camp.

25. Utilització i posada a punt de la torre de Potter per a l'aplicació selectiva de plaguicides en assajos de treballs docents o d'experiències de recerca.

26. Càlcul de la DL50 en assajos de plaguicides en laboratori i en camp.

27. Maneig posada a punt i millora de la metodologia d'embuts de Berlese per a l'extracció d'artròpodes de mostres de material vegetal i del sòl, segons el tipus de material o sòl emprat.

28. Maneig, conservació, ús, regulació i posada punt de sistemes de regulació ambiental (calefacció, refrigeració, ombreig, humitat) i automatismes en hivernacle. Calefacció, refrigeració, ventilació, humidificador, obertura zenital, malla d'ombra…).

29. Aplicació, posada a punt i millora de tècniques de cultiu de plantes en hivernacle, incloses les diverses fases de preparació del sòl, sembra, reg, adobament, preparació de les plantes, poda.

30. Desenvolupament, posada a punt i assaig de tècniques de cultiu i manteniment de material vegetal i substrats per a la cria d'artròpodes.

31. Desenvolupament, posada a punt i assaig de tècniques d'alimentació dels artròpodes, presa de mostres, comptatges, recol·lecció i inici de noves cries.

32. Realització d'estudis i assajos comparatius de comportament dels artròpodes d'interès agrícola i forestal.

33. Desenvolupament, posada a punt, assaig i publicació de tècniques d'identificació dels artròpodes d'interès agrícola i forestal en l'àmbit docent i per a la realització de treballs de finalització de curs i treballs experimentals de recerca.

34. Realització de treballs experimentals sobre anatomia i morfologia dels artròpodes d'interès agrícola i forestal per a usar-los en la docència.

35. Realització de treballs i estudis experimentals sobre fisiologia dels artròpodes d'interès agrícola i forestal per a usar-los en la docència.



36. Disseny i posada a punt d'activitats experimentals sobre desenvolupament i biologia dels artròpodes d'interès agrícola i forestal per a usar-los en la docència.

37. Disseny i posada a punt de treballs experimentals sobre danys produïts per artròpodes en plantes d'interès agrícola i forestal.

38. Desenvolupament i avaluació de claus i publicacions docents sobre reconeixement dels símptomes causats per artròpodes en material vegetal.

39. Disseny, posada punt i anàlisi d'activitats experimentals per a l'estudi dels actors ecològics que influeixen en les poblacions dels artròpodes d'interès agrícola i forestal.

40. Desenvolupament de claus i aplicacions docents sobre reconeixement i identificació dels diversos estats de desenvolupament dels artròpodes d'interès agrícola i forestal.

41. Coneixements avançats sobre identificació dels principals grups d'insectes i àcars, per a aplicar-los a la docència, la direcció adreça de treballs de finalització de carrera i tasques de recerca en camp o laboratori.

42. Desenvolupament, posada a punt i avaluació d'activitats docents per a la identificació de les principales famílies i espècies d'artròpodes que poden ser plagues d'interès agrícola i forestal.

43. Desenvolupament, posada a punt i avaluació d'activitats docents per a la identificació de les principals famílies i espècies d'artròpodes enemics naturals de plagues d'interès agrícola i forestal.

44. Disseny, realització i anàlisi de resultats en relació a assajos d'avaluació de la depredació en laboratori per a la realització de treballs de recerca i treballs de finalització de carrera.

45. Posada a punt i avaluació experimental de tècniques utilitzades en la preparació del material a observar per microscòpia òptica i electrònica.

46. Preparació, ús i millora de solucions de reactius, colorants i materials per a observació microscòpica.

47. Disseny, utilització i desenvolupament de material instructiu sobre tècniques microscòpiques de contrast de fases i contrast interferencial.

48. Disseny, utilització i desenvolupament de material instructiu de tècniques per a l'obtenció i l'anàlisi d'imatges òptiques i microscòpiques d'artròpodes.

49. Disseny, utilització i desenvolupament de material instructiu sobre tècniques de microscòpia electrònica aplicades a l'observació d'artròpodes.

50. Creació, conservació, anàlisi i millora de bases de dades en format Excel i Open Access.

51. Creació, maneig i millora de fonts bibliogràfiques i utilització del programari OneNote.

52. Creació, catalogació i preparació de material instructiu sobre ús de fons bibliotecaris i obtenció de documentació científica.

53. Organització preventiva a la UPV. Principis que regeixen l'organització preventiva. Organització preventiva en els departaments.

54. Conceptes generals del risc químic. Proteccions col·lectives i individuals davant del risc químic. La compra i l'emmagatzematge de productes químics. Treballs que impliquen manipulació de substàncies químiques.

55. Manipulació manual de càrregues.

56. Precaucions en el maneig de reactius.

57. Seguretat en operacions en laboratoris de biotecnologia i de tipus biològic.

58. Operacions amb ús de biocides: fumigacions – desinsectacions – desinfeccions – desratitzacions.

59. El procés d'implantació del sistema de gestió ambiental a la Universitat Politècnica de València.

60. Gestió dels residus no perillosos a la Universitat Politècnica de València. Normativa aplicable.

61. Gestió dels residus perillosos a la Universitat Politècnica de València. Normativa aplicable.



Enllaços d'interès:

http://www.upv.es/entidades/SRH/pas/676956normalv.html

Mapa web