Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 26/2016, de 21 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior de gestió en enginyeria tècnica de mines, A2-10, sector administració especial, torn d'accés lliure, convocatòria 21/2015, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7854 de 19.08.2016
Número identificador:  2016/6561
Referència Base de Dades:  006242/2016
 



ORDRE 26/2016, de 21 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior de gestió en enginyeria tècnica de mines, A2-10, sector administració especial, torn d'accés lliure, convocatòria 21/2015, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'administració de la Generalitat. [2016/6561]



De conformitat amb el que estableix el Decret 219/2015, de 4 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2015 i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'administració de la Generalitat, aquesta conselleria, en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al cos superior de gestió en enginyeria tècnica de mines, A2-10, sector administració especial, pel sistema de concurs oposició, que es regirà pel que estableix el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el Decret 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de Funció Pública, i la resta de normativa de desplegament i, pel que disposen les següents,







Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs oposició, per a cobrir 3 llocs de treball del cos superior de gestió en enginyeria tècnica de mines, A2-10, sector administració especial, pel torn d'accés lliure.





2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, caldrà complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent Tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a costa seua.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver complit l'edat de jubilació.



2.1.3. Titulació: estar en possessió del títol universitari d'Enginyeria Técnica de Mines, o bé, títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera del cos superior de gestió en enginyeria tècnica de mines, A2-10.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el corresponent dictamen de la Comissió Mixta de Discapacitats, i en aquest cas la persona admesa inicialment, podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els que desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'omplir la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex IV i que els serà facilitada en les oficines públiques que es detallen en l'annex V o en el portal de l'administració de la Generalitat «http:// www.gva.es» (apartat: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos).

Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació pública, Descripció: «cos superior de gestió en enginyeria tècnica de mines, A2-10, convocatòria 21/15», tramitar amb certificat).



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 18,80 euros i s'ingressaran en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de la taxa es justificarà per mitjà de l'oportú justificant que l'entitat bancària emetrà atenent a la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que concórrega una de les següents circumstàncies i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa General» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.

5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció. En el cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

5.4. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.5. Derechos de examen



6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds seran dirigides a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Les sol·licituds hauran de presentar-se d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: es presentarà la sol·licitud per les persones interessades en les oficines públiques que figuren detallades en l'annex V, una vegada omplida i abonada la taxa que es fixa en la base 5.

També es podran presentar les sol·licituds en la forma prevista en l'article 38 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Sol·licitud telemàtica: es presentarà la sol·licitud per les persones interessades a través d'internet per mitjà de la firma electrònica, una vegada omplit el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No seran vàlides aquelles sol·licituds que encara que s'hagen pagat no s'han firmats electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, en l'ompliment de la seua sol·licitud, hauran d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprés de sol·licitud presencial, «forma d'accés», les persones aspirants que accedisquen pel torn d'accés lliure, assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra «L» i les que accedisquen pel torn de persones amb diversitat funcional, assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra «D». En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «forma d'accés».

6.3.2. Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran d'assenyalar amb una ics (X) en la casella 33 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants hauran d'acompanyar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres, especificant quins.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. Les persones de nacionalitat diferent de l'espanyola hauran d'omplir els apartats 10 a 15 de la sol·licitud presencial. En cas de la sol·licitud telemàtica s'ompliren les caselles de l'apartat B «Altres dades si no posseeix la nacionalitat espanyola».

6.3.4. En la sol·licitud haurà de constar que s'ha realitzat el corresponent ingrés dels drets d'examen, per mitjà de la validació per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica, o a falta d'això segell i firma, llevat que concórreguen una de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.

6.3.5. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora suposarà la substitució del tràmit de presentació davant de l'administració pública, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb el que disposa la base 6.2.

6.4. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7.7, estiguen exemptes de la realització de la prova de castellà, hauran de fer-ho constar amb una ics (X) en l'apartat 40.2 de la sol·licitud presencial o en l'apartat dada addicional 2.4 de la sol·licitud telemàtica.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, únicament podran demanar la seua modificació per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cada un dels torns.

7.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren arreplegades en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn triat consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si procedeix, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves para cada un dels torns que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

7.6. En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de realització i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses, l'ordre s'iniciarà en la lletra «M» conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).



7.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola:

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà hauran d'acreditar-ne el coneixement per mitjà de la realització d'una prova en què es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que disposa el Reial Decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial Decret 264/2008, de 22 de febrer, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificara d'«apta» o «no apta», i caldrà obtindre la valoració d'«apta» per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera regulat en el Reial Decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial Decret 264/2008, de 22 de febrer, o del certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició:

L'oposició constarà de tres exercicis obligatoris i eliminatoris.

8.2.1. Primer exercici.

Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 100 preguntes, sobre matèries comunes arreplegades en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de les quals només una d'elles serà la correcta.

El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas serà inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici.

Consistirà en el desenvolupament per escrit, durant un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, de dos temes triats d'entre tres extrets a l'atzar del programa que figura en l'annex II (part especial).

Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció, el qual cridarà individualment les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat, l'ordre s'iniciarà per la lletra «M» conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).

L'òrgan tècnic de selecció podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

El lloc, les dates i hores de lectura d'este exercici s'anunciarà per l'òrgan tècnic de selecció amb la deguda antelació.

8.2.3. Tercer exercici.

Consistirà a resoldre per escrit, en un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, dos supòsits pràctics referits a matèries contingudes en el temari específic de l'annex II (part especial) de la convocatòria.

8.3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuirà de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici: la qualificació del primer exercici serà de 0 a 21 punts, caldrà obtindre per a superar-lo un mínim de 10,5 punts.



El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10,5 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La formula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals per mitjà d'una distribució proporcional.

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts, caldrà obtindre per a superar-lo un mínim d'11 punts.

8.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts, caldrà obtindre per a superar-lo un mínim d'11 punts.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició caldrà obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els tres exercicis.

8.5. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex III.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdós fases.

A continuació es configuraran dos llistes, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en aquesta coincidisca amb el nombre de llocs convocats per cada torn, inclòs el que preveu la base 1.2. Aquestes constituiran la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat caldrà ajustar-se, en tercer lloc, a la major puntuació obtinguda en el segon exercici; en quart lloc, a la major puntuació obtinguda en el tercer exercici. En cinqué lloc, si l'empat és entre persones de distint sexe, es dirimirà a favor del sexe infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos superior de gestió en enginyeria tècnica de mines en la data de publicació de la present convocatòria.

Si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà finalment per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i l'esmentat ordre s'iniciarà per la lletra «M» conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).



9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, la data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Si es tracta de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i l'esmentada admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i aquesta persona aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels esmentats documents; així com, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de l'òrgan tècnic de selecció que alguna de les persones admeses no posseeix la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits. Si els requisits en qüestió no són acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'òrgan tècnic de selecció realitzarà proposta d'exclusió, indicant les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, amb les verificacions prèvies oportunes, dictarà una resolució motivada excloent la persona admesa del concurs oposició.



9.3. Començades les proves, l'anunci de la realització dels restants exercicis es farà públic per l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, en la Web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 12 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 48 hores com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 10.4 del Decret del Consell 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la Funció Pública Valenciana.

9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració de les mateixes, i seran anul·lats tots aquells exercicis en què es continga alguna marca que puga identificar la seua autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. En finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8.

10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4 que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex III, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament caldrà citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.



10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, i els concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.



10.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.



En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1.2 i 12 de la present convocatòria.



11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

11.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



11.1.3. Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



11.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.

11.1.5. Els que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que amb aquest fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

11.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2 hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció.

11.3. Les persones aspirants seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació..





12. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, en que es nomenarà personal funcionari de carrera del cos superior de gestió en enginyeria tècnica de mines, A2-10, sector administració especial, a les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, estarà compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, i s'haurà de designar el mateix nombre de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves podrà designar personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportuns.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en elles circumstàncies de les previstes en els articles 28 i 29 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Així mateix, hauran d'abstindre's aquells membres que hagen realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. Als efectes de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública, (C/ Castán Tobeñas, 77, Torre 4, 46018 València).

13.7 L'òrgan tècnic de selecció, als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que disposa el Decret 95 2014,/de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24 1997/d'11 de febrer i el Decret 175 2006,/de 24 de novembre, (DOCV, número 7.229, de 19.06.2014).

13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i la resta de normativa vigent.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria, les seues bases i els actes administratius que siguen dictats per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, podran ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició d'un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 109 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, així com els articles 10, 14.2, 25.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte que es recorre, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, o qualsevol altre recurs que estime procedent per a la defensa dels seus interessos.

14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció podrà interposar-se un recurs d'alçada davant del conseller de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 21 de juliol de 2016.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.





ANNEX I

Part general



I. DRET CONSTITUCIONAL I ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA

1. La Constitució Espanyola de 1978. Característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques: regulació, protecció i restriccions. Suspensió dels drets.

2. La Corona: la seua regulació en la Constitució espanyola. Les Corts Generals. Les Cambres: composició, organització i funcions. En especial la funció legislativa.

3. El Govern i l'Administració pública: regulació constitucional Relacions entre el Govern i les Corts Generals. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat.

4. El Poder judicial. La regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial. composició i funcions. El Tribunal Constitucional. Naturalesa, composició i competències. Procediments



5. Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens. Llei Orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere.



II. DRET AUTONÒMIC

6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

7. Les Corts. El sistema electoral i estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències.

8. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.



9. Govern i Administració. Els consellers. Estatut personal. L'Administració pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

10. La llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública,del Sector Instrumental i de Subvencions: àmbit d'aplicació i hisenda pública de la Generalitat. Els pressupostos de la Generalitat.



11. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i hòmens.



III. UNIÓ EUROPEA

12. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del Dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Els Reglaments. Les Directives.

13. Les institucions de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Tribunal de Comptes.



IV. DRET ADMINISTRATIU

14. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques: Àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic: disposicions generals.



15. Els interessats en el procediment. L'activitat de les administracions públiques. Normes generals. Termes i terminis.

16. Les disposicions administratives. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.

17. Disposicions generals sobre els procediments administratius. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

18. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius. Les reclamacions prèvies a l'exercici d'accions civils i laborals.

19. La potestat sancionadora. Principis. Procediment per a l'exercici de la protesteu sancionadora.

20. La responsabilitat patrimonial de l'Administració pública. Procediments. Responsabilitat de les autoritats i personal al seu servici.



21. Objecte i àmbit d'aplicació del Reial Decret Legislatiu 3/2011, pel qual s'aprova el Text Refós de la llei de Contractes del Sector Públic. Delimitació dels tipus contractuals. Parts del contracte. Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes per les administracions públiques.



V. OCUPACIÓ PÚBLICA

22. Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'administració pública.

23. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

24. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'administració de la Generalitat. Les condicions de treball del personal al servei de l'administració de la Generalitat. Normativa reguladora.

25. II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'administració de la Generalitat: disposicions vigents





ANNEX II

Part especial



1. El sector miner a Espanya amb especial referència a la Comunitat Valenciana. Situació, estructura, distribució territorial i principals jaciments. Magnituds econòmiques i sectorials que el caracteritzen per activitats (investigació, explotació, tractament i indústries derivades). Potencialitat del sector a la Comunitat Valenciana amb especial referència a les argiles, sílices i caolins, roques ornamentals, els àrids i les salines.

2. El sector de les aigües minerals, termals, els establiments balnearis i les indústries de begudes envasades a Espanya amb especial referència a la Comunitat Valenciana. La investigació i explotació de les aigües subterrànies.

3. El sector de la pirotècnia a la Comunitat Valenciana..

4. L'energia a Espanya i a la Comunitat Valenciana: Estructura i anàlisi del balanç energètic. Preus energètics. La planificació energètica pels poders públics.

5. El sector elèctric a Espanya i a la Comunitat Valenciana. Estructura. Anàlisi sectorial de cada una de les seues activitats: evolució, situació actual i perspectives des del punt de vista econòmic i energètic. Oferta, demanda, preus i participació en el balanç energètic. Contribució de les energies renovables, cogeneració i residus. Qualitat de servei. La planificació del sector elèctric pels poders públics.



6. Política energètica. Principis de política energètica. La planificació energètica: planificació indicativa i vinculant. Distribució competencial Estat i comunitats autònomes. La planificació dels sectors elèctric i gas. Reserves estratègiques de productes petrolífers. La política d'estalvi i eficiència energètica. Estratègies d'eficiència energètica a Espanya i els seus plans d'acció. Plans d'energies renovables: Objectius, mesures, línies d'actuació i finançament. La I+D+i energètica. Horitzó 2020. El SET-Pla. Organismes i institucions.

7. Legislació bàsica sobre mineria. Llei 22/1973, de Mines i les seues posteriors modificacions. Reglament General per al Règim de la Mineria: àmbit d'aplicació i classificació de recursos. Acció estatal. Competències de l'Estat i de la Generalitat.

8. Llei de Mines. Regulació dels aprofitaments de recursos de la secció A) i B) de la Llei de mines. Reial Decret sobre criteris de valoració per a configurar la secció A). Autorització d'aprofitament dels jaciments d'origen no natural. Autorització d'aprofitament de les estructures subterrànies. Regulació dels aprofitaments de recurs de la secció C) i D) de la Llei de mines. Permisos d'exploració. Permisos d'investigació. Concessions d'explotació. Regulació dels recursos minerals energètics. Compatibilitat d'aprofitaments.



9. Llei de Mines. Terminació d'expedients que es tramiten per a atorgament de drets miners i cancel·lació d'inscripcions. Caducitat dels drets miners. Transmissió de drets miners. Vedats miners. Establiments de benefici.

10. Legislació bàsica sobre aigües. Règim jurídic de les aigües subterrànies. El domini públic hidràulic. Utilització i protecció. Autorització d'aprofitament de les aigües minerals i termals. Normativa tècnic sanitària per a l'elaboració, circulació i comerç de les aigües de beguda envasada. Competències i procediment que s'ha de seguir per a la declaració i autorització d'aprofitament d'aigües miner medicinals, minerals naturals, de brollador i termals als efectes de la seua comercialització com a aigua de beguda envasada.

11. El Reglament d'Explosius i les seues instruccions tècniques complementàries de desplegament. Ordenació jurídica de la fabricació, circulació, utilització, emmagatzemament, comerç i tinença.

12. El Reglament d'articles pirotècnics i cartutxeria. Singularitats en la seua aplicació a la Comunitat Valenciana.

13. Les voladures especials. Règim Legal. Objecte i camp d'aplicació. Definició de voladures especials. Autorització, execució i prescripcions. Empreses autoritzades per a l'execució de voladures especials. Seguretat en l'ús i manipulació d'explosius.

14. Seguretat Minera. Antecedents normatius. Reglament de Policia Minera de 23 d'agost de 1934 i la seua vigència. Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera i les seues instruccions tècniques complementàries de desplegament: objecte i àmbit d'aplicació, competències i responsabilitats. Disposicions generals.

15. Seguretat minera. Reglament general de normes bàsiques de seguretat minera: labors subterrànies: instal·lacions, labors d'accés i d'explotació, circulació i transport. Protecció contra incendis. Condicions ambientals, lluita contra la pols. Ventilació i desaigüe. Execució d'obres subterrànies mitjançant tècniques mineres: pous, galeries i túnels. Emmagatzemaments subterranis. Suspensió i abandó de labors. Projectes. Inspecció i vigilància.

16. Seguretat minera. Reglament general de normes bàsiques de seguretat minera: Treballs a cel obert. Projecte. Desenvolupament de les comeses. Disseny de projectes. Condicions ambientals: lluita contra la pols, el soroll i l'estrés tèrmic. Suspensió i abandó de labors. Electricitat. Explosius i el seu emmagatzemament. Voladures especials. Artillers.



17. Seguretat minera. Reglament general de normes bàsiques de seguretat minera: Prospeccions i sondejos. Activitats extractives per sondejos. Captació d'aigües minerals i termals.

18. Seguretat minera: estatut del miner. La Comissió de Seguretat Minera. Actuacions en cas d'accidents. Estadística d'accidents. Establiments de benefici miner. Autoritzacions de projectes i posada en servei d'establiments de benefici. Inscripció en el registre integrat industrial. Vedats miners.

19. Protecció de la seguretat i salut dels treballadors en les indústries extractives. Normativa aplicable. La gestió empresarial: planificació i organització de la prevenció. Obligacions de l'empresari. El Document sobre seguretat i salut per a la indústria extractiva: contingut i estructura. Avaluació de riscos i mesures correctores. Controls periòdics en les mesures en matèria de seguretat i salut.

20. Vigilància i inspecció de la seguretat en les empreses mineres. Funció de seguretat a distints nivells directius. Responsabilitats de l'empresari i de l'administració. El director Facultatiu:f nomenament i substitució, drets i responsabilitats.

21. Obres subterrànies. Seguretat en l'execució de túnels: Riscos específics. Normativa minera aplicable. Sosteniment, ventilació i desaigüe. Vigilància i control.

22. Les funcions de l'administració minera en matèria de prevenció de riscos laborals. L'Autoritat Minera i la Inspecció de Mines a la Comunitat Valenciana. Reglamentació sobre procediments per a la imposició de sancions per infraccions d'ordre social i per als expedients de liquidació de quotes de la Seguretat Social.

23. Formació preventiva per a l'exercici del lloc de treball en activitats mineres. Normativa aplicable. Disposicions mínimes de seguretat per a la utilització dels equips de treball. Normes sobre comercialització i posada en servei de les màquines. Requisits essencials de salut i seguretat exigibles als aparells i sistemes de protecció per al seu ús en atmosferes potencialment explosives.

24. Legislació bàsica i de la Comunitat Valenciana en matèria de prevenció, qualitat i control integrat de la contaminació. L'autorització ambiental integrada: règim jurídic i coordinació amb les autoritzacions substantives previstes en la regulació sectorial. La llicència ambiental i la comunicació ambiental. Legislació sobre qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera

25. El cadastre miner. Ordenació de drets miners. La gestió del cadastre miner. Tecnologies i programes de gestió. L'especial importància de la cartografia en l'ordenació minera. Tipus de projeccions i sistemes de referència geogràfica d'aplicació en l'activitat minera: evolució històrica i situació actual. Sistemes d'informació geogràfica. Conceptes bàsics. Topografia aplicada a la mineria. Conceptes bàsics. Equips de camp i operacions amb ells. Trasllat als sistemes d'informació. La demarcació de drets miners.

26. Mineria i desenvolupament sostenible. L'explotació racional en el context de la normativa minera. Requisits mediambientals per a l'atorgament de drets miners. Regulació bàsica sobre gestió dels residus de les indústries extractives i de protecció i rehabilitació de l'espai afectat per activitats mineres. L'ordenació ambiental d'explotacions mineres en espais forestals de la Comunitat Valenciana.



27. Els espais naturals protegits. Normativa d'aplicació general i de desenrotllament. La Xarxa Natura 2000. Legislació sobre responsabilitat mediambiental i drets d'accés a la informació, de participació pública i d'accés a la justícia en matèria de medi ambient.



28. La protecció del medi ambient. Avaluació ambiental estratègica i d'impacte ambiental de projectes. Regulació bàsica de l'Estat i de la Comunitat Valenciana: règim jurídic i coordinació amb altres figures administratives previstes en la normativa minera, industrial i energètica.



29. Els estats financers de l'empresa: Balanç de situació, Compte de pèrdues i guanys, Memòria, Estat de canvis en el patrimoni net i Estat de fluxos d'efectiu. Del Balanç de situació al Balanç de Gestió: ordenació de comptes, masses patrimonials de l'actiu i passiu.



30. Regulació del sector elèctric. Estructura, principis generals i principals novetats de l'última reforma del sector. Regulació jurídica de les seues activitats. El subministrament elèctric i la seua ordenació. El funcionament del mercat elèctric.

31. Regulació del sector elèctric. Autorització d'instal·lacions elèctriques: Règim jurídic, òrgans competents, procediments administratius. La regulació mediambiental, d'ordenació territorial i urbanística d'aplicació a la Comunitat Valenciana i la seua coordinació amb la regulació sectorial elèctrica.

32. Regulació del sector d'hidrocarburs. L'exploració, investigació i explotació d'hidrocarburs en el dret comunitari, la llei del sector d'hidrocarburs i el seu desplegament normatiu d'aplicació. Regulació mediambiental, d'ordenació territorial i urbanística d'aplicació a les dites activitats a la Comunitat Valenciana. El cas particular de la fractura hidràulica. Regulació comunitària i estatal en matèria d'emmagatzemament geològic de diòxid de carboni. Principals aspectes tecnològics. Requisits dels emplaçaments. Situació i perspectives d'aquesta tecnologia a Espanya i a la Comunitat Valenciana.



33. Regulació del sector d'hidrocarburs en matèria d'ordenació del subministrament de gasos combustibles per canalització. Estructura i principis generals. Regulació jurídica i econòmica de les activitats del sistema de gas natural. Preus regulats en el sector gasista. Estructura i components de la factura de gas natural. El mercat organitzat del gas. Autorització d'instal·lacions gasistes: Règim jurídic, òrgans competents, procediments administratius. La regulació mediambiental, d'ordenació territorial i urbanística d'aplicació a la Comunitat Valenciana i la seua coordinació amb la regulació sectorial d'hidrocarburs.



34. Marc legislatiu bàsic de la qualitat i seguretat industrial. El reglament de la seua infraestructura. Desaparició dels obstacles tècnics en la lliure circulació de productes industrials. Directives comunitàries. Nou enfocament i enfocament global en matèria d'harmonització tècnica i normalització. Control del compliment de les condicions de seguretat en els productes industrials: Objectius, execució, control i seguiment. La vigilància de Mercat. Organismes de control a la Comunitat Valenciana.

35. Legislació en matèria d'expropiació forçosa i ocupació temporal, amb especial enfocament a l'àmbit de la mineria i de l'energia: Expropiació forçosa i figures afins. Concepte, justificació, objecte, subjectes, causa i requisits en l'expropiació forçosa. Els procediments expropiatoris. El preu just: concepte, naturalesa, criteris i procediments de valoració. El pagament del preu i la seua demora. Ocupació de béns expropiats. Transferències de la propietat. La reversió. Garanties jurisdiccionals. L'ocupació temporal.

36. La mineria i els béns públics. El domini públic. La demanialització. Els béns patrimonials. Utilització i protecció dels béns públics. Inscripció registral dels béns de domini públic. Inscripció de la propietat minera.

37. Regulació comunitària, nacional i autonòmica en matèria d'instal·lacions elèctriques d'alta tensió. Especial referència als reglaments sobre condicions tècniques i garanties de seguretat i les seues instruccions tècniques complementàries.

38. Regulació comunitària, nacional i autonòmica en matèria d'instal·lacions elèctriques de baixa tensió. Especial referència al Reglament Electrotècnic per a Baixa Tensió les seues instruccions tècniques complementàries i a les disposicions del Reglament General de Normes Bàsiques de Seguretat Minera i les seues instruccions tècniques complementàries en matèria d'electricitat.

39. Regulació comunitària, nacional i autonòmica en matèria d'equips de pressió i recipients a pressió simples. Especial referència al Reglament d'equips de pressió i les seues instruccions tècniques complementàries. Requisits essencials de seguretat per a la comercialització.

40. Regulació comunitària, nacional i autonòmica en matèria d'instal·lacions per al transport, la distribució i l'ús de gasos combustibles. Aparells de gas. Especial referència als reglaments tècnics de xarxes i connexions i de distribució i utilització de combustibles gasosos i les seues instruccions tècniques complementàries.

41. Normativa comunitària, nacional i autonòmica en matèria d'instal·lacions de productes petrolífers. Especial referència al Reglament d'Instal·lacions de Productes Petrolífers i les seues instruccions tècniques complementàries.

42. Regulació comunitària, nacional i autonòmica en matèria de protecció contra incendis: productes de la construcció, equips i instal·lacions, i edificació. Especial referència al Reglament de seguretat contra incendis en establiments industrials.

43. Regulació comunitària, nacional i autonòmica en matèria d'emmagatzemament de productes químics i d'accidents greus en què intervinguen substàncies perilloses. Especial referència al Reglament d'Emmagatzemament de Productes Químics i les seues instruccions tècniques complementàries i a la Directriu bàsica de protecció civil per al control i planificació davant del risc d'accidents greus en què intervenen substàncies perilloses.

44. Regulació comunitària, nacional i autonòmica en matèria d'estalvi i eficiència energètica en instal·lacions tèrmiques en l'edificació i il·luminació. El Reglament d'Instal·lacions Tèrmiques en Edificis i les seues instruccions tècniques. Document Bàsic HE 4, sobre contribució solar mínima d'aigua calenta sanitària. El Reglament d'eficiència energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior i les seues instruccions tècniques complementàries.

45. Regulació comunitària, nacional i autonòmica en matèries de certificació energètica d'edificis i auditories energètiques. Els proveïdors de serveis energètics i les empreses de serveis energètics. Promoció de l'eficiència del subministrament d'energia. El foment particular de la cogeneració.





ANNEX III

Barem fase concurs cos superior de gestió en enginyeria tècnica

de mines, a2-10, sector administració especial. Torn lliure



En la fase de concurs a què es refereix la base 8.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:

A) Experiència professional: màxim 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el barem següent:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració pública, en funcions que actualment corresponen al cos superior de gestió en enginyeria tècnica de mines, A2-10 (definides en l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana), amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.



1.2. Per treballs realitzats en l'administració de la Generalitat Valenciana, en altres administracions públiques o en entitats de dret públic, vinculades o dependents d'una administració pública territorial, no previstos en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les pròpies del cos superior de gestió en enginyeria tècnica de mines, A2-10, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre per mitjà de certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, per mitjà del contracte de treball en què s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten l'epígraf o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan pertoque, i en substitució dels esmentats documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 20 punts.

B) Formació: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

–Coneixement oral: 1,00 punt.

–Grau elemental: 2,00 punts.

–Grau mitjà: 4,00 punts.

–Grau mitjà + llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

–Grau superior: 6,00 punts.

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.



El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial Decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels Reials Decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.

3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al subgrup A2, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim 6 punts

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores, 0,05 punts

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

4.2. Màsters universitaris:

Es valoraren els màster universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, d'acord amb l'escala següent:



Per màster de menys de 90 crèdits:1 punt.

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts.

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts



En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no podrà superar els 15 punts.





ANNEX IV

Model d'instància

ANNEX V

(Oficines públiques)



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Oficina PROP

Rambla Méndez Núñez, 41,03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Oficina PROP

Carrer Major 78, 12001 Castelló de la Plana



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

C/ Castán Tobeñas, 77, Torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet.

Http://www.gva.es (Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i Concursos, Oferta 2015)



Tramitació telemàtica de la instància per internet.

Http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació Pública, Descripció: «cos superior tècnic d'enginyeria industrial, A1-12, Convocatòria 17/15», Tramitar amb certificat).





Oficines Prop



Alacant

– Alacant. C. Churruca, 29. 03003

– Alacant. Rambla de Méndez Núñez, 41. 03001

– Benidorm – Foietes – Colònia de Madrid. Av. Beniardà, 61. 03500

– Elx. Pl. de la Mercé, 5. 03202

– Elda. Pl. Constitució 1. 03600

– Orihuela. C. López Pozas, s/n. 03300

– Torrevieja. C. Hermanos Bazán, 6, baixos. 03181



Castelló

– Germans Bou. Castelló de la Plana. Av. Germans Bou, 47. 12003



– Carrer Major, núm. 76. Castelló de la Plana. 12001

– Avinguda del Mar. Castelló de la Plana. Av. del Mar, 16. 12003

– Vila-real. C. Josep Ramon Batalla, 38. 12540

– Vinaròs. Plaça de Jovellar, 2. 12500

– Segorbe. Plaça de l'Almodí, 1. 12400



València

– Gregori Gea I. València. C. Gregori Gea, 27. 46009

– Gregori Gea II. València. C. Gregori Gea, 14. 46009

– Centre. València. Av. Baró de Càrcer, 36. 46001

– Alzira. Pl. Casassús, 1. 46600

– Ontinyent. C/ Mayans, 19. 46870

– Port Sagunt. Pl. Ramón de la Sota, s/n (edifici Rotonda). 46520



– Requena. Pl. Consistorial, 2. 46340

– Safor (Gandia). Av. República Argentina, 28. 46700

– Sagunt. Camí Reial, 65-67. 46500

– Xàtiva. Albereda de Jaume I, 35, 32. Xàtiva, 46800

– Ciutat Administrativa 9 d'Octubre. C/ Castán Tobeñas, 77. Torre 1 i 4.



Telèfon 012 d'informació administrativa de la Generalitat

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es crida des de fora de la Comunitat Valenciana: 963 866 000

Mapa web