Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 21 d'abril de 2023, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2023 el Programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades que pertanyen a col·lectius desfavorits.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9585 de 28.04.2023
Número identificador:  2023/4439
Referència Base de Dades:  004427/2023
 



RESOLUCIÓ de 21 d'abril de 2023, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2023 el Programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades que pertanyen a col·lectius desfavorits. [2023/4439]

En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 30 d'abril de 2019, es va publicar l'Ordre 6/2019, de 24 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del Programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits, modificada per la disposició final segona de l'Ordre 3/2021, d'11 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades al manteniment de l'ocupació a la Comunitat Valenciana (DOGV 15.06.2021), per a la convocatòria del qual existeix crèdit disponible en la línia S7979, Ocupació de qualitat amb perspectiva de gènere, del subprograma 322.51 Foment d'Ocupació, del pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a 2023.

Sense perdre de vista la finalitat primordial de fomentar la inserció laboral de les persones desocupades que afronten majors dificultats d'inserció en el mercat laboral, esta convocatòria persegueix així mateix altres objectius secundaris, entre els quals sens dubte destaca el foment de la contractació de col·lectius desfavorits per grans empreses privades. En definitiva, este programa d'ajudes complementa la resta d'ajudes que LABORA impulsa per a fomentar la contractació de persones treballadores en empreses del mercat ordinari de treball, i que, per la seua subjecció al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, té com a beneficiàries a petites empreses en la seua pràctica totalitat. A més estes subvencions pretenen contribuir a incrementar la grandària de les nostres empreses (una de les febleses del teixit empresarial valencià) i incentivar així mateix el possible establiment de nous projectes empresarials en el nostre territori, la qual cosa justifica l'exigència d'un nombre mínim de contractes.

Pel que fa a això, l'article 9.3 de l'Ordre 6/2019 estableix que cada convocatòria podrà establir, entre altres condicions, el nombre mínim de contractes subvencionables que ha d'incloure cada sol·licitud i el període en què, dins de l'exercici pressupostari corresponent, hagen d'efectuar-se les contractacions. En virtut d'això, esta convocatòria exigeix que les sol·licituds incloguen almenys 20 contractes subvencionables, l'inici dels quals haurà d'haver tingut lloc a partir de l'1 de gener de 2023. En consideració a les especials dificultats que afronten, el nombre mínim de contractes es redueix a 10 en el cas dels municipis en risc de despoblament.

De conformitat amb el que es preveu en l'article 160.4.b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria 2023

1. Convocar per a l'exercici 2023 el Programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades que pertanyen a col·lectius desfavorits, regulat en l'Ordre 6/2019, de 24 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del Programa de foment d'ocupació per a la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits (DOGV 30.04.2019), modificada per la disposició final segona de l'Ordre 3/2021, d'11 de juny, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades al manteniment de l'ocupació a la Comunitat Valenciana (DOGV 15.06.2021).

2. Estes subvencions es finançaran amb càrrec al capítol 4, codi de línia S7979000, del subprograma 322.51, foment d'ocupació, per un import global màxim d'1.000.000 euros, fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal).

3. D'acord amb l'article 9.4 de l'Ordre 6/2019, la dotació pressupostària de cada convocatòria serà objecte de territorialització provincial de manera proporcional al nombre de persones desocupades registrades en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. En la seua aplicació, s'efectua la següent distribució provincial de crèdits, que tenen caràcter estimatiu:

Alacant: 411.400 euros

Castelló: 106.600 euros

València: 482.000 euros

4. La dotació d'aquesta convocatòria podrà incrementar-se si concorre algun dels supòsits previstos en l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat. En tot cas, este increment queda condicionat a la declaració de disponibilitat del crèdit, que haurà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



5. En aplicació de l'article 11.6 del Decret 77/2019, els eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibilitaran que es dicten resolucions de concessió complementàries per a aquelles sol·licituds que, complint tots els requisits, hagueren sigut denegades per esgotament d'aquest.

6. L'alteració de la distribució estimativa de la dotació no necessitarà nova convocatòria. No obstant això, esta alteració serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7. La publicitat a què fan referència els apartats 4 i 6 no implicarà l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Esta convocatòria té com a objecte amb cessió de subvencions per a fomentar, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, la contractació a jornada completa, durant almenys vint-i-quatre mesos, de les persones desocupades pertanyents als col·lectius relacionats en el resolc quart.



Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les empreses de naturalesa jurídica privada, amb centre de treball a la Comunitat Valenciana.

2. En cap cas podran obtindre la condició de beneficiàries:

a) Les persones o entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; a este efecte, les entitats presentaran la corresponent declaració responsable.

b) Les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les societats civils, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, poguera realitzar les actuacions subvencionables:

c) Las persones treballadores autònomes.

d) Les entitats sense ànim de lucre.

e) Els centres especials d'ocupació (CEE).

f) Les empreses d'inserció (EI).



Quart. Persones destinatàries finals

1. Les persones destinatàries finals d'aquestes subvencions, que no podran haver tingut relació laboral en els sis mesos previs amb cap ocupador vinculat amb l'empresa sol·licitant, hauran de pertànyer en el moment de la seua contractació a algun dels col·lectius següents:

1.1. Persones desfavorides:

a) Persones que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els sis mesos previs.

b) Joves menors de 24 anys.

c) Persones majors de 50 anys.

1.2. Persones molt desfavorides:

a) Persones que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els 24 mesos previs.

b) Joves menors de 24 anys i persones majors de 50 anys que no hagen tingut un contracte indefinit o fix discontinu en els dotze mesos previs.

2. Las persones destinatàries finals hauran d'haver romàs desocupades i inscrites com a demandants d'ocupació en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació fins a la seua contractació. No s'entendrà complit este requisit si la inscripció es produeix el dia en què s'inicia la relació laboral.

3. S'entendrà que hi ha vinculació entre ocupadors quan un participa directament o indirectament en la gestió o propietat de l'altre.



Cinqué. Acció subvencionable i quantia de la subvenció

1. Resultarà objecte de subvenció la contractació ininterrompuda durant almenys vint-i-quatre mesos (mitjançant un o diversos contractes), a jornada completa, de les persones desocupades a què fa referència el resolc quart. En el cas de les persones amb diversitat funcional severa, resultaran subvencionables les contractacions que, amb independència del percentatge que represente sobre la jornada habitual, tinguen una jornada almenys de quinze hores setmanals.

2. L'import de la subvenció ascendirà a:

a) En el cas de persones desafavorides: 6.804 euros; si concorre addicionalment la condició de dona o diversitat funcional, 7.560 euros.



b) En el cas de persones molt desafavorides: 13.608 euros; si concorre addicionalment la condició de dona o diversitat funcional, 15.120 euros

3. Els contractes d'almenys quinze hores setmanals de les persones amb diversitat funcional severa resultaran subvencionables amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.



Sisé. Condicions

1. Les sol·licituds que es presenten hauran de complir alguna de les condicions següents:

a) Si el centre de treball dels treballadors contractats se situa en algun dels municipis destinataris en 2022 del Fons de Cooperació Municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana, relacionats en l'annex: les sol·licituds hauran d'incloure almenys 10 contractes subvencionables.

b) Si el centre de treball dels treballadors contractats se situa en un municipi diferent dels indicats en l'apartat anterior: les sol·licituds hauran d'incloure almenys 20 contractes subvencionables, dels quals almenys 2 han d'haver-se subscrit amb dones situades en alguna de les següents situacions de discriminació intersectorial:

a) dones majors de 54 anys

b) dones menors de 25 anys

c) dones amb diversitat funcional

d) dones parades de llarga duració

2. Les contractacions hauran d'haver-se iniciat a partir de l'1 de gener de 2023.

3. La contractació haurà de representar un increment net de la plantilla en comparació amb la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els dotze mesos anteriors a la subscripció del contracte, o el seu manteniment quan variacions de la plantilla deriven de la voluntat de les persones treballadores, de la seua discapacitat, de la seua jubilació per motius d'edat o del seu acomiadament disciplinari procedent i no de resultes del seu acomiadament.

4. Per a resultar subvencionables, els contractes temporals hauran de complir el que es disposa en la lletra a) del resolc setze o transformar-se en indefinits abans de presentar la sol·licitud.



Seté. Exclusions

Queden exclosos de subvenció els supòsits següents:

a) Contractes o modalitats contractuals que tinguen un període de prova igual o superior a sis mesos; els contractes fixos discontinus i els contractes de servei de la llar familiar.

b) Contractes a temps parcial, excepte en el cas de les persones amb diversitat funcional severa la jornada de la qual podrà ser almenys de quinze hores setmanals.

c) Persones treballadores que hagueren finalitzat la seua relació laboral amb l'entitat ocupadora en els sis mesos previs a la contractació.

d) Contractacions realitzades per empreses multiserveis i empreses de treball temporal per a la posada a la disposició de la persona treballadora en empreses usuàries en què prestaran els seus serveis.

e) Contractacions realitzades per ocupadors que hagueren sigut exclosos com a beneficiaris de programes d'ocupació.

f) Contractacions realitzades per ocupadors sancionats en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria laboral, prevenció de riscos laborals o Seguretat Social.

g) Relacions laborals de caràcter especial de l'article 2.1 de l'Estatut dels Treballadors.

h) Contractacions en què l'entitat ocupadora o els càrrecs directius o membres dels òrgans d'administració de les empreses que revisten la forma jurídica de societat o de les entitats privades sense ànim de lucre, mantinguen amb la persona treballadora contractada una relació de cònjuge, ascendent, descendent o altres parents, per consanguinitat o afinitat, fins al segon grau, i les seues anàlogues en el cas de les parelles de fet.

i) Sol·licituds que no incloguen el nombre mínim de contractes subvencionables indicats en el resolc sisé.



Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida en el resolc nové) efectuada per les persones jurídiques o els seus representants (que hauran d'estar prèviament autoritzats a través del registre de representants – https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/) es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana a través del procediment habilitat a este efecte i denominat ECOPDE 2023 Programa de subvencions destinades a fomentar la contractació de persones desocupades pertanyents a col·lectius desfavorits per a l'exercici 2023. En la pàgina web de LABORA http://www.labora.gva.es/es/empreses/busque-ajudes-subvencions/ajudes-foment-de-l-ocupacio estarà disponible la informació sobre la convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a això s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat.

2. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent al descrit en l'apartat 1 serà inadmesa.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà l'1 de setembre de 2023.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud.

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació següent:

a) Dades de domiciliació bancària. En el cas de nou perceptor o de nou compte bancari, haurà de comunicar les dades bancàries telemàticament a través del procediment habilitat a este efecte i denominat «Procediment per a tramitar les altes i baixes de les domiciliacions bancàries» (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp).

b) Declaració responsable que la contractació no incorre en causa d'exclusió.

c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció a esta obligació.

d) Declaració responsable del compliment del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny.

e) Declaració responsable que no està incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària ni per a ser receptora del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat.

f) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els dotze mesos anteriors a la subscripció del contracte.

g) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en el període comprés entre els dotze mesos previs a la contractació i el dia de la contractació de les persones contractades.

h) Contractes de treball que donen lloc a la subvenció.

i) Si és el cas, declaració responsable de no estar incurs en la prohibició per a obtindre la condició de beneficiària a què fa referència l'apartat 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat, juntament amb, si és el cas, la certificació emesa per auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes.

j) Comunicació a la persona contractada que l'actuació resulta susceptible de cofinançament pel Fons Social Europeu o per qualsevol altre fons que puga aprovar la Unió Europea, segons model normalitzat.



k) Justificants de l'emplenament del formulari inicial d'indicadors, que hauran d'aportar-se signats per les persones treballadores.

2. Llevat que conste l'oposició expressa per l'entitat sol·licitant (i en este cas haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa), LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació recaptarà a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a este efecte la informació relativa al següent:

a) Comunicació al Servei d'Ocupació de l'ús de contractes de treball subvencionables.

b) Alta en la Seguretat Social de les persones contractades.

c) Certificació positiva de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



d) Acreditació de l'edat i que la persona contractada va romandre aturada i inscrita com a demandant d'ocupació en l'Espai LABORA fins a la seua contractació.

e) Certificat o resolució acreditativa de la diversitat funcional de la persona contractada, d'acord amb el que es preveu en la disposició addicional segona de l'Ordre 6/2019.



Desé. Instrucció del procediment

1. La instrucció correspondrà als serveis territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació competents en matèria d'ocupació.

2. L'òrgan instructor podrà recaptar de les persones interessades l'aportació addicional de tots aquells documents i dades aclaridores que considere necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

3. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

4. En cada Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular del servei territorial competent en matèria d'ocupació o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals; i una persona que exercirà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria s'efectuarà per la persona titular de la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació entre personal funcionari adscrit al servei territorial competent en matèria d'ocupació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.

5. L'òrgan col·legiat emetrà periòdicament informes on es concrete el resultat de les avaluacions efectuades en relació amb els períodes de temps que considere.

6. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Onze. Criteri de valoració de les sol·licituds

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja completat la presentació de la sol·licitud (comprensiva de l'imprés de sol·licitud i de la restant documentació exigida per la convocatòria) d'acord amb l'indicat en el resolc huité.

2. En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarà la sol·licitud de subvenció, en primer lloc, per la contractació d'un major nombre de persones amb diversitat funcional (prioritzades al seu torn en funció del major grau de discapacitat); en segon lloc per la contractació d'un major nombre de dones; en tercer lloc, per la contractació d'un major nombre de persones molt desafavorides i, en defecte d'això, de persones desafavorides; si l'empat persistira, es prioritzarà en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta manera tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix.

Dotze. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació corresponent.



2. La resolució contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta, així com de la seua subjecció al Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, fent referència expressa al títol, a la publicació del Reglament en el DOUE i al registre de la comunicació a la Comissió Europea del règim d'ajudes.



3. El procediment podrà resoldre's de manera parcial, a mesura que els sol·licitants presenten la totalitat de la documentació establida en la convocatòria.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra esta podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tretze. Termini de resolució i mitjà de notificació

1. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud segons el procediment indicat en el resolc huité. Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.



2. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per això el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). A tal fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la citada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.



Catorze. Liquidació i pagament

La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades amb la documentació presentada al costat de la sol·licitud les condicions establides, i es lliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda després que es dicte la resolució de concessió.



Quinze. Règim de substitució

1. Si la persona treballadora causara baixa pels motius relacionats en la lletra c) del resolc setze, podrà ser substituïda en el termini d'un mes per una altra persona treballadora que pertanga a algun dels col·lectius destinataris d'aquesta convocatòria, a fi de completar, sota les mateixes condicions contractuals que tenia la persona substituïda, el període de manteniment que quedara pendent de complir. En el termini de deu dies des de la substitució, s'aportarà l'imprés «annex substitucions» juntament amb la documentació relacionada en este. Esta aportació de documentació haurà de realitzar-se a través de l'enllaç de «Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA» (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18744&version=amp) que està disponible en la web de l'ajuda.

2. En el cas que la jornada o qualsevol altra circumstància de la persona treballadora substituta haguera determinat una subvenció inferior a la concedida, correspondrà el reintegrament de la diferència entre l'import de la subvenció concedida i el que haguera correspost si la persona treballadora substituta haguera sigut subvencionada inicialment, juntament amb els interessos de demora.

3. El termini establit per a la substitució no computarà a l'efecte de l'obligació de manteniment.

4. Si la baixa de la persona treballadora es produïra amb anterioritat a la resolució de concessió, decaurà el dret a la sol·licitud presentada; no obstant això, esta previsió no s'aplicarà quan la baixa de la persona treballadora haguera tingut lloc una vegada transcorregut el termini establit en el resolc tretze.



Setze. Obligacions de l'entitat beneficiària

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei 38/2003, són obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Formalitzar els contractes de treball per escrit. Els contractes temporals o les seues pròrrogues deuran reflectir que la contractació s'estendrà almenys durant vint-i-quatre mesos; els contractes a jornada parcial de persones amb diversitat funcional severa deuran recollir expressament en el seu clausulat el nombre d'hores setmanals de treball.

b) Mantindre l'ocupació creada durant almenys vint-i-quatre mesos.

c) Durant el període de manteniment del contracte subvencionat, no podrà disminuir la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en l'entitat beneficiària, llevat que esta situació responga a la voluntat de les persones treballadores, discapacitat sobrevinguda, mort, jubilació per motius d'edat o acomiadament disciplinari o per causes objectives no declarat improcedent de la persona treballadora. S'entendrà complida esta condició si la plantilla mitjana de l'informe indicat en la lletra d) és igual o superior a la plantilla mitjana del període comprés entre els dotze mesos previs a la contractació i el dia de la contractació.



d) Aportar en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment del contracte, l'Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta durant este període de manteniment. Esta aportació de documentació haurà de realitzar-se a través de l'enllaç de «Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA» (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18744&version=amp) que està disponible en la web de l'ajuda.

e) Facilitar totes aquelles dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que li siga requerit per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Esta aportació de documentació haurà de realitzar-se a través de l'enllaç de «Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA» (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18744&version=amp) que està disponible en la web de l'ajuda.

f) Comunicar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

g) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, en tant pogueren ser objecte de control, i ser estos originals o còpies certificades conforme amb estos.

h) Comptabilitzar el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic, l'extracte comptable del qual haurà d'aportar-se a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el termini indicat en la lletra d) d'aquest article, juntament amb el model normalitzat sobre el compliment d'aquesta obligació de comptabilitat separada.

i) Complir las següents obligacions de transparència i en matèria de publicitat activa, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana i en l'article 18 de la Llei general de subvencions i una altra legislació aplicable:



1) Les entitats privades hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana, de l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Esta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep.

Esta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.

2. Sense perjudici de les obligacions previstes en l'apartat anterior, tots els beneficiaris de subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, i hauran d'incloure el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

3. A requeriment de LABORA, els beneficiaris hauran de facilitar la informació que exigeix la llei de transparència. Transcorreguts 15 dies hàbils sense que el requeriment haja sigut atés, podran imposar-se multes coercitives de conformitat amb l'article 5 de la Llei 1/2022.



j) Aportar en el termini indicat en la lletra d) d'aquest article, una declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència a què fa referència la lletra anterior. Esta aportació de documentació haurà de realitzar-se a través de l'enllaç de «Aportació de documentació a un expedient obert de LABORA» (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18744&version=amp) que està disponible en la web de l'ajuda.



Dèsset. Dret de la competència

1. Estes ajudes se subjecten al disposat en l'article 32 i en els capítols I i II del Reglament (UE) 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, publicat en el DOUE L187 de 26 de juny de 2014. Este règim s'aplicarà fins al 31 de desembre de 2023.

2. De conformitat amb l'article 1 del Reglament (UE) 651/2014, queden excloses com a beneficiàries:

a) Les empreses que estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

b) Les empreses en crisis, segons la definició que efectua l'article 2 del Reglament (UE) 651/2014. No obstant això, no estan excloses les empreses que no es trobaven en crisis el 31 de desembre de 2019, però van passar a ser empreses en crisis durant el període comprés entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2021.

3. De conformitat amb la lletra o) de l'article 4.1 del Reglament (UE) 651/2014, les ajudes no podran superar el llindar de 5 milions d'euros per empresa i per any.

4. De conformitat amb l'article 8 del Reglament (UE) 651/2014, per a determinar si se supera el llindar de 5 milions d'euros per empresa i any i la intensitat del 50 % dels costos subvencionables, es tindrà en compte l'import total de les ajudes estatals concedides a l'activitat, projecte o empresa beneficiaris.

Les ajudes exemptes poden acumular-se amb qualsevol altra ajuda estatal que subvencione costos identificables diferents; així mateix poden acumular-se amb qualsevol altra ajuda estatal que subvencione totalment o parcialment els mateixos costos, si tal acumulació no supera el 50 % del cost subvencionable o el llindar de 5 milions d'euros per empresa i any.

Les ajudes exemptes no poden acumular-se amb ajudes de minimis per als mateixos costos subvencionables, si l'acumulació determina una intensitat d'ajuda superior al 50 % del cost subvencionable.

Sense perjudici del règim general exposat en este punt, estes ajudes se subjecten al règim d'incompatibilitat establit en l'article 6 de l'Ordre 6/2019.

5. Este règim d'ajudes ha sigut comunicat a la Comissió Europea, amb registre número SA63969.



Contra esta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposares recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament recurs de reposició davant este mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren convenient.



València, 21 d'abril de 2023. El director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.







ANNEX



Municipi Província

Ademuz València/Valencia

Aielo de Rugat València/Valencia

Aín Castelló/Castellón

Albocàsser Castelló/Castellón

Alcocer de Planes Alacant/Alicante

Alcoleja Alacant/Alicante

Alcublas València/Valencia

Alcudia de Veo Castelló/Castellón

Algimia de Almonacid Castelló/Castellón

Almedíjar Castelló/Castellón

Almiserà València/Valencia

Almudaina Alacant/Alicante

Alpuente València/Valencia

Andilla València/Valencia

Antella València/Valencia

Arañuel Castelló/Castellón

Aras de los Olmos València/Valencia

Ares del Maestrat Castelló/Castellón

Argelita Castelló/Castellón

Atzeneta del Maestrat Castelló/Castellón

Ayódar Castelló/Castellón

Ayora València/Valencia

Azuébar Castelló/Castellón

Balones Alacant/Alicante

Barracas Castelló/Castellón

Bejís Castelló/Castellón

Bellús València/Valencia

Benafer Castelló/Castellón

Benafigos Castelló/Castellón

Benagéber València/Valencia

Benasau Alacant/Alicante

Benassal Castelló/Castellón

Beniardà Alacant/Alicante

Beniarrés Alacant/Alicante

Beniatjar València/Valencia

Benifallim Alacant/Alicante

Benifato Alacant/Alicante

Benillup Alacant/Alicante

Benimassot Alacant/Alicante

Benissuera València/Valencia

Bicorp València/Valencia

Bufali València/Valencia

Bugarra València/Valencia

Calles València/Valencia

Camporrobles València/Valencia

Canet lo Roig Castelló/Castellón

Carrícola València/Valencia

Casas Altas València/Valencia

Casas Bajas València/Valencia

Castell de Cabres Castelló/Castellón

Castell de Castells Alacant/Alicante

Castell de Guadalest Alacant/Alicante

Castellfort Castelló/Castellón

Castellnovo Castelló/Castellón

Castellonet de la Conquesta València/Valencia

Castielfabib València/Valencia

Castillo de Villamalefa Castelló/Castellón

Catí Castelló/Castellón

Caudete de las Fuentes València/Valencia

Caudiel Castelló/Castellón

Cervera del Maestre Castelló/Castellón

Chelva València/Valencia

Chera València/Valencia

Chóvar Castelló/Castellón

Chulilla València/Valencia

Cinctorres Castelló/Castellón

Cirat Castelló/Castellón

Cofrentes València/Valencia

Confrides Alacant/Alicante

Cortes de Arenoso Castelló/Castellón

Cortes de Pallás València/Valencia

Coves de Vinromà, les Castelló/Castellón

Culla Castelló/Castellón

Domeño València/Valencia

Dos Aguas València/Valencia

Espadilla Castelló/Castellón

Estubeny València/Valencia

Facheca Alacant/Alicante

Famorca Alacant/Alicante

Fanzara Castelló/Castellón

Forcall Castelló/Castellón

Fuente la Reina Castelló/Castellón

Fuentes de Ayódar Castelló/Castellón

Gaibiel Castelló/Castellón

Gátova València/Valencia

Geldo Castelló/Castellón

Gestalgar València/Valencia

Gorga Alacant/Alicante

Granja de la Costera València/Valencia

Herbés Castelló/Castellón

Higueras Castelló/Castellón

Higueruelas València/Valencia

Jalance València/Valencia

Jarafuel València/Valencia

Llaurí València/Valencia

Llocnou de la Corona València/Valencia

Llucena/Lucena del Cid Castelló/Castellón

Losa del Obispo València/Valencia

Ludiente Castelló/Castellón

Mata de Morella, la Castelló/Castellón

Matet Castelló/Castellón

Millares València/Valencia

Millena Alacant/Alicante

Montán Castelló/Castellón

Montanejos Castelló/Castellón

Morella Castelló/Castellón

Olocau del Rey Castelló/Castellón

Orxa, l'/Lorcha Alacant/Alicante

Otos València/Valencia

Palanques Castelló/Castellón

Pavías Castelló/Castellón

Pedralba València/Valencia

Penàguila Alacant/Alicante

Pina de Montalgrao Castelló/Castellón

Pinet València/Valencia

Planes Alacant/Alicante

Pobla de Benifassà, la Castelló/Castellón

Portell de Morella Castelló/Castellón

Puebla de Arenoso Castelló/Castellón

Puebla de San Miguel València/Valencia

Quatretondeta Alacant/Alicante

Quesa València/Valencia

Rossell Castelló/Castellón

Rugat València/Valencia

Sacañet Castelló/Castellón

Salzadella, la Castelló/Castellón

Segart València/Valencia

Sella Alacant/Alicante

Sempere València/Valencia

Serratella, la Castelló/Castellón

Sierra Engarcerán Castelló/Castellón

Sinarcas València/Valencia

Sot de Chera València/Valencia

Tàrbena Alacant/Alicante

Teresa Castelló/Castellón

Teresa de Cofrentes València/Valencia

Terrateig València/Valencia

Tírig Castelló/Castellón

Titaguas València/Valencia

Todolella Castelló/Castellón

Toga Castelló/Castellón

Tollos Alacant/Alicante

Torás Castelló/Castellón

Toro, El Castelló/Castellón

Torralba del Pinar Castelló/Castellón

Torre de les Maçanes, La/ Torre Manzanas Alacant/Alicante

Torre d'En Besora, la Castelló/Castellón

Torre d'en Doménec, la Castelló/Castellón

Torrebaja València/Valencia

Torrechiva Castelló/Castellón

Torrella València/Valencia

Tuéjar València/Valencia

Useres, les/Useras Castelló/Castellón

Vall d'Alcalà, la Alacant/Alicante

Vall d'Almonacid Castelló/Castellón

Vall de Gallinera Alacant/Alicante

Vall d'Ebo, la Alacant/Alicante

Vallanca València/Valencia

Vallat Castelló/Castellón

Vallés València/Valencia

Vallibona Castelló/Castellón

Venta del Moro València/Valencia

Vilafranca/Villafranca del Cid Castelló/Castellón

Vilanova d'Alcolea Castelló/Castellón

Vilar de Canes Castelló/Castellón

Villahermosa del Río Castelló/Castellón

Villamalur Castelló/Castellón

Villanueva de Viver Castelló/Castellón

Villar del Arzobispo València/Valencia

Villargordo del Cabriel València/Valencia

Villores Castelló/Castellón

Vistabella del Maestrat Castelló/Castellón

Xert Castelló/Castellón

Xodos/Chodos Castelló/Castellón

Yesa, La València/Valencia

Zarra València/Valencia

Zorita del Maestrazgo Castelló/Castellón

Zucaina Castelló/Castellón

Mapa web