Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 2 de juny de 2016, del Rectorat de la Universitat Jaume I de Castelló de la Plana, per la qual es convoquen concursos per a la provisió de places de professorat associat amb plaça assistencial als centres sanitaris concertats amb la Universitat per al curs 2016-2017.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7800 de 08.06.2016
Número identificador:  2016/4139
Referència Base de Dades:  004011/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Jaume I
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ de 2 de juny de 2016, del Rectorat de la Universitat Jaume I de Castelló de la Plana, per la qual es convoquen concursos per a la provisió de places de professorat associat amb plaça assistencial als centres sanitaris concertats amb la Universitat per al curs 2016-2017. [2016/4139]

Convocatòria número 1



La Universitat Jaume I convoca concurs públic per a la provisió de les places de professorat associat amb plaça assistencial als centres sanitaris concertats amb la Universitat per al curs 2016-2017 que es detallen en l'annex I, d'acord amb les següents bases:



Primera. Normes generals

El concurs es regeix pel que disposen la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats (BOE 24.12.2001) –d'ara en avant LOU–, l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (BOE 13.04.2007), amb les modificacions de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril, (BOE 13.04.2007), el Reial Decret 1558/1986, de 28 de juny, pel qual s'estableixen les bases generals del règim de concerts entre les universitats i les institucions sanitàries, el conveni entre la Conselleria de Sanitat, la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, l'Agència Valenciana de Salut, el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló i la Universitat Jaume I de Castelló, per a la utilització de les institucions sanitàries en la investigació i la docència, els Estatuts de la Universitat Jaume I i la Normativa dels concursos de selecció d'ajudant, de professorat ajudant doctor i de professorat associat de la Universitat Jaume I, juntament amb els criteris generals d'avaluació, aprovats per acord del Consell de Govern núm. 36, de 25 de juny de 2013, així com per les bases d'aquesta convocatòria.





Segona. Requisits generals i específics

2.1. Requisits generals

a) Tindre complits 16 anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

b) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca l'exercici de les funcions corresponents a les places convocades.

c) No haver estat separat, per mitjà d'expedient disciplinari, del servei de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat per a l'exercici d'ocupacions o càrrecs públics o per a l'accés al cos o escala funcionarial. Els aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola han d'acreditar igualment no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni estar sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu estat, l'accés a la funció pública.

d) Haver abonat les taxes establides en la present convocatòria o acreditar l'exempció o bonificació del pagament.

e) Estar en possessió de la titulació superior o de la titulació específica que, si escau, s'indica en els requisits de les places.

f) Els títols acadèmics expedits en altres estats membres de la Unió Europea han d'estar homologats o, si escau, reconeguts per a l'exercici de l'ocupació de professor d'universitat, d'acord amb l'Ordre ministerial de 23 de gener de 1995 (BOE 28.01.1995).

g) Si la titulació específica exigida com a requisit de les places s'ha obtingut a l'estranger ha d'estar homologada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, segons el que disposa el Reial Decret 285/2004, de 20 de febrer (BOE 04.03.2004).

2.2. Requisits específics

2.2.1 Ocupar una plaça assistencial a l'hospital o centre de salut i al servei o unitat indicats en la localització de les places. En cas de places ubicades en hospitals, els aspirants han d'ocupar plaça en sales d'hospitalització, quiròfans o urgències, en funció del servei/secció indicats.



2.2.2 Acreditar estar exercint fora de l'àmbit acadèmic universitari, com a especialista de reconeguda competència, relacionat amb el perfil de la plaça, una activitat remunerada laboral, professional o en l'administració pública, per a la qual capacite el títol acadèmic que posseïsca la persona interessada.

L'acreditació d'aquesta activitat s'ha de realitzar amb la documentació següent:

Empleats públics (personal funcionari o laboral): certificat de serveis prestats expedit per les unitats de personal corresponents (només s'admetrà l'expedit com a màxim, en el mes anterior a la convocatòria)



2.2.3 Per a presentar-se a les places amb el requisit específic d'impartició de la docència en valencià és necessari acreditar el coneixement de valencià de nivell C1. Les persones interessades han d'acreditar aquest requisit per mitjà del certificat corresponent de coneixements d'acord amb l'annex II (taula d'equivalències aprovada en la sessió núm. 48, de 26 de juny de 2014, del Consell de Govern d'aquesta Universitat).

Per a presentar-se a les places amb el requisit específic de coneixement d'una determinada llengua estrangera és necessari acreditar el coneixement de la dita llengua per mitjà del certificat corresponent de coneixements d'acord amb l'annex II (taula d'equivalències aprovada en la sessió núm. 48, de 26 de juny de 2014, del Consell de Govern d'aquesta Universitat).

2.2.4 És necessari estar en possessió d'una titulació universitària concreta si així s'estableix en la descripció de les places que s'efectua en l'annex I. S'admetran, al seu torn, el grau o graus de continguts i/o competències semblants i els graus que habiliten per a l'exercici de la mateixa professió regulada.

2.2.5 La concurrència dels requisits generals i específics està referida a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.





Tercera. Presentació de sol·licituds

3.1. Termini de presentació: 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOCV. Els dissabtes es consideren dies hàbils a l'efecte del còmput de terminis.

3.2. S'ha d'utilitzar el model de sol·licitud que figura en l'adreça



http://ujiapps.uji.es/serveis/rrhh/base/pdi/impresos/#solicituds.

3.3. Les sol·licituds s'han de presentar al Registre General de la Universitat Jaume I, edifici de Rectorat i Serveis Centrals, campus del Riu Sec, o als registres enumerats en l'article 38.4 de la Llei 30/1992 (BOE 27 de novembre), de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (a partir d'ara, LRJAP-PAC). Les sol·licituds i la documentació justificativa dels mèrits hi ha que presentar-les en suport paper.

Les instàncies presentades en les oficines de Correus han de complir el procediment establit en l'article 205.3 del Reglament dels serveis de Correus: les instàncies s'han de presentar en sobre obert perquè s'estampe el segell de data en la part superior esquerra de les sol·licituds, i hi ha de figurar clarament el número de l'oficina i la data.

3.4. Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació següent:

– Fotocòpia del document nacional d'identitat o, les persones estrangeres, el document que acredite la identitat i la data de naixement, en vigor.

– Fotocòpia del títol acadèmic o resguard d'haver abonat els drets d'expedició.

– Fotocòpia de la documentació acreditativa dels requisits exigits en la convocatòria.

– Fotocòpia de la documentació de tots els mèrits al·legats.

– Justificant d'ingrés o abonament de la quantitat de 27,07 euros mitjançant,

· en el compte corrent de la Universitat Jaume I (ES36 Banc Santander, entitat 0049, sucursal 4898, DC 95, núm. compte 2816129170). En el justificant constarà a més del nom i els cognoms, el número del document nacional d'identitat i el número de la plaça. o,

· fent el pagament mitjançant targeta de crèdit/dèbit en el mateix Registre General de la Universitat Jaume I.

Estan exemptes de pagament de la taxa les persones que acrediten una discapacitat en grau igual o superior al 33 % i els membres de les famílies nombroses de categoria especial.

Les persones interessades han de presentar les certificacions corresponents que acrediten la condició de discapacitada o la condició de membre de família nombrosa per mitjà d'un certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent.

La falta d'abonament de la quantitat indicada com a taxes en el període de presentació de sol·licituds es considera incompliment no esmenable i provoca la inadmissió al concurs. L'exclusió per no complir algun dels requisits de la convocatòria no comporta el dret a la devolució de les taxes.

Les persones que opten a més d'una plaça han de presentar una sol·licitud independent per a cada una, acompanyada en cada cas de la documentació complementària requerida, i han d'abonar la taxa establida per a la participació en cada un dels concursos.

3.5. La Universitat pot requerir en qualsevol moment els originals dels documents presentats, si així es considera necessari.

3.6. Els mèrits al·legats en el currículum que no es justifiquen documentalment no es tindran en compte en la resolució del concurs.

3.7. Els documents acreditatius dels requisits presentats en un idioma diferent dels oficials de la Universitat Jaume I s'han de presentar acompanyats de la traducció jurada a qualsevol dels idiomes oficials de l'UJI.



Quarta. Comissions de selecció

4.1. Les comissions de selecció de professorat estan formades per personal funcionari dels cossos docents universitaris d'aquesta universitat, sempre que siga possible. Si no és possible, també poden formar part de les comissions de selecció professorat contractat doctor i, si escau, col·laborador.

4.2. Aquestes comissions, la composició de les quals s'ha de procurar que siga equilibrada entre dones i homes, les presideix el vicerector o vicerectora amb competències en matèria de professorat, i estan integrades a títol individual i no representatiu, a més, per vocals, preferentment d'aquesta universitat, en la proporció següent:

a) Dos vocals designats pel departament entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça.

b) Un vocal designat pel Rectorat entre un màxim de tres proposats pel departament entre professorat de la Universitat Jaume I de l'àrea de coneixement de la plaça o afins.

c) Un vocal designat pel Rectorat entre un màxim de tres proposats per l'òrgan de representació sindical competent entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça o afins.

Els membres d'aquestes comissions han de tindre competència tècnica suficient per a valorar els mèrits dels candidats. Per a cada comissió s'han de nomenar tants membres suplents com a titulars.

4.3. En les comissions en què hi haja membres de distints cossos docents i categories de professorat actuarà com a secretari o secretària el que pertanya al cos docent o categoria de professorat amb menor categoria i dins d'aquesta, el de menys antiguitat. En aquelles comissions en què tots els membres siguen del mateix cos, actuarà com a secretari o secretària el membre de menor antiguitat dins del cos.



4.4. El nomenament com a membre d'una comissió és irrenunciable, excepte quan hi haja una causa justificada que impedisca actuar com a membre d'aquesta. En aquest cas, l'apreciació de la causa al·legada correspon al Rectorat, qui emetrà una resolució en el termini de cinc dies comptadors des de la recepció de la renúncia. A continuació, s'actuarà, si escau, segons el procediment que s'estableix en l'apartat 4.7.



S'entendrà que concorre una de les causes justificades de renúncia quan un professor o professora haja sigut nomenat per a dues o més comissions i acredite que coincideixen en el temps, totalment o parcialment, les actuacions corresponents al període comprès entre la constitució de les comissions i la qualificació dels concursants. En el cas que el professorat afectat al·legue aquesta causa, aquest romandrà en la comissió que s'havia constituït en primer lloc i, si no és possible utilitzar aquest criteri de prioritat, quedarà a la seua decisió lliure l'exercici de l'elecció i les renúncies pertinents.

4.5. En el cas que concórreguen els motius d'abstenció a què es refereix l'apartat 2 de l'article 28 de la LRJAP-PAC, les persones interessades s'han d'abstenir d'actuar en la comissió i manifestar el motiu concurrent.

4.6. Quan es produïsca la recusació a què es refereix l'article 29 de la LRJAP-PAC, la persona recusada ha de manifestar l'endemà de la data de coneixement de la recusació si es dóna o no en ella la causa al·legada. Si nega la causa de recusació, el Rectorat, després d'obtenir els informes i comprovacions que considere oportuns, emetrà una resolució en un termini de tres dies hàbils. Contra aquesta resolució no es pot presentar cap reclamació, sense perjudici que aquesta s'al·legue en interposar recursos posteriors.

4.7. En els casos d'abstenció, de recusació o de causa justificada que impedisquen l'actuació dels membres de la comissió titular, aquests se substituiran pels membres suplents respectius. En el cas excepcional que també el membre suplent complira algun dels supòsits d'impediment esmentats anteriorment, la Universitat nomenarà un nou membre suplent.



Cinquena. Barems

5.1. El barem genèric aplicable en aquesta convocatòria figura en l'annex II.

Prenent com a referència els criteris generals d'avaluació de l'annex II, els departaments han de desenvolupar barems específics per a cada una de les seues àrees de coneixement per a adequar-los a les seues necessitats concretes. Els barems específics els aprova el Consell de Govern amb els informes previs de la Mesa Negociadora i de la Comissió d'Estudis i Professorat i estan publicats en l'adreça següent: http://ujiapps.uji.es/serveis/rrhh/base/pdi/barems/especifics/.

5.2. Els barems han de determinar la classificació dels diversos mèrits particulars en apartats generals, que no poden superar la puntuació màxima establida en els criteris generals d'avaluació. Els mèrits no especificats explícitament en el barem únicament es poden valorar en l'apartat «altres mèrits».



Sisena. Procediment de selecció

6.1. Llistes, provisional i definitiva, d'admissió i d'exclusió

6.1.1 Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Servei de Recursos Humans exposarà en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de la Universitat la resolució provisional de persones admeses i excloses per a cada una de les places convocades, així com els membres de la comissió de selecció. El termini per a esmenar les causes d'exclusió, recusar algun membre de la comissió o corregir errors o omissions, serà de 10 dies hàbils. Esgotat aquest termini, es publicarà la resolució definitiva de persones admeses i excloses.

6.2. Valoració dels mèrits

6.2.1 El procés de selecció consisteix en la valoració dels mèrits avaluables dels aspirants, per a la qual cosa són d'aplicació els criteris generals d'avaluació i els barems específics.

6.2.2 Les comissions de selecció poden acordar de forma justificada avaluar les candidatures amb millor puntuació per mitjà d'una entrevista personal. En l'acord de celebració de l'entrevista s'ha de fer públic el seu contingut. La puntuació màxima d'aquesta entrevista és de vint punts, que s'han de sumar a la resta dels mèrits.

6.2.3 La valoració dels mèrits al·legats i acreditats pels concursants consisteix exclusivament en l'aplicació dels barems.

6.2.4 Únicament s'han de valorar, d'acord amb el barem, els mèrits al·legats i acreditats pels concursants. La concurrència dels dits mèrits està referida a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, excepte l'especialment previst per a l'acreditació del coneixement del valencià. Si la comissió considera que algun mèrit al·legat està insuficientment documentat ha de donar deu dies al concursant en qüestió perquè presente la documentació justificativa que falta. Si transcorregut aquest termini la documentació presentada és insuficient, no es puntuarà el mèrit. Aquest termini no permet en cap cas incloure i documentar mèrits que no s'han mencionat en les instàncies-currículum.

6.3. Resolució del concurs

6.3.1 La comissió de selecció emetrà l'acta de proposta de contractació i la dirigirà al Rectorat o vicerectorat en qui delegue. A l'acta s'ha d'adjuntar la puntuació final i desglossada en cada apartat general i en cada subapartat de cada una de les persones valorades, segons els barems aplicats. L'aplicació dels coeficients correctors previstos en els barems ha d'estar explícitament motivada.

6.3.2 Les comissions de selecció poden considerar la plaça deserta, si segons el seu criteri cap dels concursants reuneix mèrits suficients per a poder ocupar-la.

6.3.3 La resolució de provisió de la plaça es publicarà en el tauler d'anuncis del Servei de Recursos Humans i en la pàgina web de la Universitat juntament amb la puntuació final de les candidatures per ordre de prelació, i s'exposarà fins que finalitze el termini d'interposició de recurs. També s'enviarà un SMS per a informar de la publicació del resultat final a les persones que hagen facilitat un número de telèfon mòbil.

Aquesta publicació en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de la Universitat, així com la notificació per SMS, substitueix la notificació personal a les persones interessades i produeix els mateixos efectes, d'acord amb el que disposa l'article 59.5.b de la LRJAP-PAC.



Setena. Firma del contracte

7.1. Les persones seleccionades han de manifestar per escrit en el termini de tres dies comptadors des de la publicació de la resolució de la comissió de selecció, l'acceptació del contracte que se'n puga derivar.

7.2. El termini per a la firma dels contractes serà, segons corresponga, a l'inici del curs acadèmic o del segon semestre acadèmic, excepte que s'haja previst una data d'inici distinta en la convocatòria. La persona interessada ha d'al·legar per escrit qualsevol situació que ho impedisca. En cas contrari i si s'esgota el termini sense haver firmat el contracte, la persona interessada perdrà el seu dret. En cap cas la persona designada pot iniciar les activitats docents sense haver firmat el contracte.

7.3. Quan per causa no imputable a l'administració la persona més valorada per la comissió de selecció no signe el contracte en els terminis establerts en aquest article, renuncie la plaça o trie un altre nomenament incompatible, es contactarà amb la persona seleccionada següent per ordre de puntuació.

No obstant això, amb caràcter extraordinari i per motius justificats documentalment, el Rectorat, a petició de la persona interessada, pot ampliar el termini de firma del contracte quan per motius acreditats siga impossible o dificultós per a la persona interessada la incorporació a la Universitat dins dels terminis establerts.



Vuitena. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal aportades per les persones interessades quedaran incloses en un fitxer automatitzat. La Universitat Jaume I es compromet a no fer un ús diferent d'aquell per al que van ser sol·licitades, d'acord amb la Llei 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades.

La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de la Llei 15/1999. Aquests drets s'han d'exercir, per escrit, davant la Secretaria General de la Universitat.



Novena. Accés electrònic i subscripció per a l'enviament de SMS

Es pot accedir a tota la informació de la convocatòria, bases, instàncies i barems a l'adreça: http://www.uji.es/serveis/rrhh/.

Para subscriure's a l'enviament de SMS cal facilitar un número de telèfon mòbil en la instància o sol·licitud presentada. Amb aquesta subscripció la persona interessada rebrà informació de qualsevol publicació o actualització referent al concurs en què participa.



Desena. Recursos

Contra aquesta convocatòria, que esgota la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, en el termini de dos mesos comptador des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

No obstant això, les persones interessades poden interposar recurs de reposició davant del Rectorat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació; en aquest cas no es pot interposar el recurs contenciós administratiu indicat en el paràgraf anterior fins que no recaiga una resolució expressa o presumpta del recurs de reposició, d'acord amb els articles 116 i següents de la LRJAP-PAC, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.



Castelló de la Plana, 2 de juny de 2016.– El rector, p. d. f. (R 17.06.2014), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: Francisco López Benet.







Característiques de la contractació



Tipus de contracte: laboral temporal



1. Règim del professorat associat assistencial de ciències de la salut

D'acord amb l'article 4, base 13.2 del Reial Decret 1558/1986, de 28 de juny, pel qual s'estableixen les bases generals del règim de concerts entre les universitats i les institucions sanitàries, els professors associats assistencials de ciències de la salut desenvoluparan «el conjunt de les seues activitats docents i assistencials en una mateixa jornada». La dedicació horària d'aquest personal és la següent:

a) Fins a un màxim de tres hores setmanals exclusivament docents, si té encomanada aquesta activitat durant el període lectiu.

b) Fins a un màxim de tres hores setmanals de tutoria o assistència a l'alumnat, durant el període lectiu.

c) La resta de les hores de la jornada setmanal legalment establida es dedicarà a l'activitat assistencial, en la qual queden incloses les hores de docència pràctica; aquesta implica la responsabilitat directa del professor en l'aprenentatge clínic dels alumnes que li siguen assignats.



2. Funcions del professorat associat assistencial.

Les funcions assistencials del professorat de ciències de la salut de pràctiques clíniques són les següents:

– Acollir l'estudiantat i organitzar l'activitat que ha de desenvolupar, sempre coordinat amb el professorat tutor de la Universitat.

– Supervisar, orientar i controlar el desenvolupament de les pràctiques clíniques amb una relació basada en el respecte mutu i el compromís amb l'aprenentatge.

– Donar a conèixer a l'estudiantat el conjunt d'activitats i tècniques que habitualment es desenvolupen en la unitat.

– Emetre els informes al professorat responsable de l'assignatura sobre els alumnes que tutoritze.

– Qualsevol altra funció que determine la normativa i els convenis amb les institucions sanitàries.

La responsabilitat del professor associat assistencial inclou la coordinació amb la resta de professionals amb qui estarà l'estudiant i la col·laboració amb el personal docent de la Universitat en la planificació del procés d'aprenentatge en el seu àmbit, el seguiment i l'avaluació.



3. Retribucions

Les retribucions integres anuals són de 3.090 €. Quant a l'abonament de pagues extraordinàries s'aplicarà el que disposa l'article 7.2 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.





ANNEX II

Criteris generals d'avaluació que han d'aplicar les comissions de selecció de professorat associat assistencial de ciències de la salut



Per a la valoració de les candidatures en els concursos de selecció de professorat associat assistencial de ciències de la salut, els departaments poden aprovar barems específics per a cadascuna de les àrees de coneixement que en qualsevol cas han d'estar d'acord amb els següents criteris generals.



Barem per al professorat associat assistencial de ciències de la salut



A) Tasca assistencial fins a 35 punts

B) Expedient fins a 20 punts

Expedient acadèmic, altres títols universitaris (diplomatura, llicenciatura, grau, màster, postgrau). Beques FPI i homologades i estades en altres universitats o centres d'investigació estrangers. fins a 5 punts

Estudis de tercer cicle (expedient de tercer cicle, treball d'investigació, DEA). fins a 5 punts

Títol de doctor o doctora. fins a 10 punts

C) Investigació fins a 20 punts

(Articles, llibres, capítols de llibre, comunicacions a congressos, participació en projectes d'investigació.)

D) Docència universitària fins a 10 punts

Inclou la docència com a col·laborador docent de pràctiques clíniques que ha d'estar certificada pel departament corresponent

(Inclou la valoració de la qualitat de l'ensenyament de la universitat d'origen.)

E) Coneixements de valencià fins a 5 punts

(Acreditació oficial.)

F) Coneixements d'anglès fins a 5 punts

(Acreditació oficial.)

G) Altres mèrits fins a 5 punts

(Coneixements d'altres llengües d'interès científic, premis, distincions honorífiques, informàtica, innovació educativa, etc.)





Només s'han de valorar els mèrits relacionats amb l'especialitat i tipus d'unitat de la plaça a què es concursa, acreditada degudament.

Regularització de puntuacions: quan una candidatura, en sumar la puntuació corresponent als mèrits particulars dels apartats d'investigació i docència universitària, supere el límit màxim establert per a aquest apartat, s'ha de reduir proporcionalment la puntuació atorgada a la resta de persones que participen dins d'aquest apartat general, de manera que a qui obtinga la màxima puntuació li corresponga el límit superior. Aquestes regularitzacions de puntuacions en cap cas s'han d'aplicar dins dels subapartats d'un apartat general.

Baremació de llengües: la baremació de mèrits en valencià, anglès i altres llengües s'ha de realitzar tenint en compte les taules d'equivalència de llengües aprovades a la Universitat Jaume I i publicades pel Servei de Llengües i Terminologia.

http://www.uji.es/serveis/slt/base/adf/arxiugral/acreditacio/arxiuacreditacio/proves/2015/taulesequiv/

Mapa web