Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 24 de març de 2022, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9309 de 30.03.2022
Número identificador:  2022/2632
Referència Base de Dades:  002637/2022
 



RESOLUCIÓ de 24 de març de 2022, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes destinades al foment d'instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica en els municipis de la Comunitat Valenciana, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2022. [2022/2632]

Pel Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (d'ara endavant IVACE), en el qual es reconeixen com a funcions pròpies, entre altres, l'anàlisi, assessorament i execució de mesures en matèria de conservació, estalvi i diversificació energètica, el foment de l'ús racional de l'energia, i la promoció de les energies renovables i de la qualitat del subministrament energètic. Igualment, correspon a l'IVACE establir, gestionar i tramitar línies d'ajuda i incentius dirigits a la conservació, estalvi, diversificació i eficiència energètica.



Des de la Generalitat s'està impulsant un nou model energètic capaç de compatibilitzar el progrés i la preservació del nostre entorn. Un model que té en les energies renovables, l'eficiència energètica i l'autoconsum, els seus pilars fonamentals.

En la transició cap a aquest nou model energètic, l'autoconsum s'erigeix sens dubte com a pilar fonamental que permet avançar cap a un sistema de generació distribuïda, basat en fonts d'energies netes, renovables i autòctones. Com a modalitat de producció d'energia elèctrica, combina els seus avantatges energètics amb els relacionats amb aspectes mediambientals, socials i de generació d'ocupació, i afavoreix un model de producció i ús de l'energia més just i democràtic, en què els consumidors en siguen els protagonistes.

L'IVACE, mitjançant la present resolució, pretén mamprendre actuacions que impulsen la posada en funcionament d'instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica, especialment d'energia fotovoltaica, com a principal alternativa a les energies convencionals, i com a peça clau en la transició energètica dels consums energètics duts a terme per les entitats locals.

L'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, estableix les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'IVACE, en matèria d'energies renovables i biocarburants, acomplint així el que es disposa en l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions.

Per això, i en virtut del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i en virtut del que s'estableix en l'article 3 de l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'IVACE, en matèria d'energies renovables i biocarburants, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar les ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) amb la finalitat de facilitar als municipis de la Comunitat Valenciana el finançament per a la realització de projectes d'instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica, amb càrrec al pressupost de l'IVACE de l'exercici 2022.



2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) en matèria d'energies renovables i biocarburants; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en el no previst en aquesta convocatòria.





Article 2. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals de les instal·lacions

1. El pressupost de la convocatòria anirà destinat al suport de projectes d'instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica a partir d'energies renovables o energies residuals, en qualsevol de les modalitats previstes en l'article 9 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, i en concret les previstes en l'article 4 del Reial decret 244/2019, de 5 d'abril, pel qual es regulen les condicions administratives, tècniques i econòmiques de l'autoconsum d'energia elèctrica.



Tots els equips hauran de complir amb la normativa vigent per a aquesta mena d'instal·lacions.

A l'efecte de determinació de la potència de les instal·lacions s'estarà al que es disposa en l'article 3 del Reial decret 244/2019.

Només seran finançables les instal·lacions de generació en les quals el consumidor i el titular de les instal·lacions de producció, així com el responsable d'assumir el cost del consum energètic vinculat a la instal·lació objecte de finançament, siguen la mateixa entitat local.

D'igual manera, cada instal·lació secundada deurà estar associada a un comptador de consum d'energia elèctrica (CUPs), podent l'ajuntament sol·licitar diferents projectes sempre associats a un CUPs per instal·lació, i no sobrepassar el límit per entitat beneficiària previst en l'article 5.2.a d'aquesta resolució.

No es consideraran finançables en cap cas:

a) Instal·lacions formades exclusivament per sistemes de gestió i emmagatzematge energètic no vinculats al sistema de generació objecte de la present convocatòria.

b) Instal·lacions d'autoconsum amb emmagatzematge energètic que no compten amb equips de gestió intel·ligent de càrrega/descàrrega, destinats a l'optimització energètica/econòmica.

2. Garanties exigides als equips i instal·lacions:

– Equips principals: almenys tres anys des de la data d'adquisició dels mòduls.

– Instal·lació: almenys tres anys des de la data de posada en marxa de la instal·lació.

3. Els costos elegibles que es consideraran en el càlcul a l'efecte de la distribució del pressupost de la convocatòria són els següents:

a) Inversions en equips i muntatge vinculats directament a les instal·lacions d'autoconsum, en concret, sistema generador, sistema de conversió de l'energia, sistema de control i regulació, equip de mesura d'energia generada i, si fa el cas, sistema d'emmagatzematge.

En el cas de les instal·lacions de biomassa/biogàs s'inclouen el sistema de producció del biogàs, gas de síntesi o sistema equivalent.

b) Obra civil estrictament necessària vinculada a la instal·lació objecte de finançament sent en tot cas el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia sobre la vinculació de l'obra civil al projecte.

c) Instal·lacions d'evacuació d'energia fins al punt de connexió.



d) Costos de tramitació administrativa de les instal·lacions i inscripció en els registres d'autoconsum i de producció d'energia elèctrica, inclosos els costos dels estudis d'accés i connexió, els drets d'escomesa de generació, legalització i inscripció en els corresponents registres.



e) si fa el cas, costos de redacció de projectes, estudis de seguretat i salut, i direcció d'obra, si es tracta de contractacions externes.

f) L'IVA satisfet per l'adquisició de béns i serveis facturats.



No es consideraran elegibles:

a) Les despeses financeres conseqüència de la inversió, les del personal propi i les d'adquisició d'immobles i terrenys.

b) En general, totes aquelles que no estiguen clarament definides o que no tinguen per finalitat directa la consecució dels objectius energètics de la inversió, sent en tot cas el criteri d'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia.

4. La suma dels costos elegibles del projecte a finançar haurà de ser superior a 10.000 euros.

5. Costos de referència. Es prendrà una inversió màxima per unitat de potència a instal·lar, incloent-hi tots els components, equips i instal·lacions, així com la tramitació del projecte per a la seua legalització, segons les característiques de cada projecte, de:











6. Només es consideraran susceptibles de suport els projectes i/o instal·lacions que estiguen constituïts per equips nous, sense ús previ.

7. El projecte haurà de trobar-se dins del territori de la Comunitat Valenciana.



Article 3. Restriccions i acumulació d'ajudes

1. Seran aplicable les regles d'acumulació previstes en l'article 14 de l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre.

2. Així mateix, no seran susceptibles de suport aquells projectes que hagen sigut finançats amb fons de la Generalitat a través d'algun programa d'aquesta o qualsevol altra entitat.



Article 4. Entitats beneficiàries

Podran acollir-se a aquestes ajudes tots els municipis pertanyents a la Comunitat Valenciana.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. Mitjançant aquesta convocatòria, l'IVACE concedeix ajudes reemborsables bonificades en el seu tipus d'interés, combinades amb subvencions sobre els costos subvencionables dels projectes associats. Així doncs, l'ajuda consisteix en la concessió d'un préstec bonificat en el seu tipus d'interés que suposa una ajuda implícita equivalent a la diferència entre els interessos que es reportarien aplicant el tipus d'interés de referència i els interessos realment pagats, la qual cosa es denomina subvenció bruta equivalent; alhora, comprén una subvenció sobre el cost considerat com a subvencionable del projecte.

L'import total de l'ajuda de l'IVACE en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos públics o privats, supere el cost de l'activitat subvencionada.

2. Característiques del préstec bonificat:

a) Import del préstec: 100 % dels costos subvencionables del projecte.

L'import màxim del préstec serà de 100.000 €, amb un màxim de 300.000 € per entitat beneficiària.

b) Tipus d'interés: 0 %

c) Garanties: exempt. No obstant això, IVACE serà considerat creditor preferent de l'entitat beneficiària per raó del préstec formalitzat, per la qual cosa els pagaments corresponents a amortització del principal, interessos de demora, o eventuals penalitzacions d'aquest, gaudiran de lloc preferent en l'ordre de prelació de pagaments, després de les despeses de personal, en el pla de disposició de fons de tresoreria de l'entitat beneficiària durant el període de vigència del contracte.

d) Comissions: sense comissions d'estudi ni obertura de l'operació.



e) Amortització: el termini d'amortització serà de 96 mesos i les quotes d'amortització seran semestrals, la qual cosa donarà lloc a un total de 16 quotes d'amortització. Les huit últimes quotes no seran girades a l'entitat beneficiària per coincidir amb l'import de la subvenció prevista en l'apartat següent, sempre que s'haja verificat l'execució del projecte i les obligacions inherents a aquest. La primera quota d'amortització es farà efectiva el 30 d'octubre de 2023 i les posteriors successivament cada semestre fins al 30 d'abril de 2027, excepte modificació posterior d'aquests terminis per resolució de la Direcció General de l'IVACE.

3. Característiques de la subvenció: el percentatge de subvenció serà del 50 % de l'import dels costos subvencionables, sense que la quantia de subvenció puga superar els 50.000 euros per projecte. L'import de la subvenció coincidirà amb el de les huit últimes quotes d'amortització del préstec.

4. Intensitat màxima de l'ajuda (préstec bonificat i subvenció) calculada en funció dels costos subvencionables: s'obtindrà mitjançant la suma del percentatge de la subvenció bruta equivalent corresponent al préstec concedit, i del percentatge de l'ajuda concedida en forma de subvenció.

El càlcul de la subvenció bruta equivalent s'efectuarà aplicant la metodologia prevista en la Comunicació de la Comissió, relativa a la revisió del mètode de fixació dels tipus de referència i d'actualització (2008/C14/02) i al tipus d'interés de referència vigent en el moment de la concessió.



Article 6. Sol·licitud de l'ajuda

1. Cada sol·licitant haurà de presentar la documentació indicada a continuació:

a) Sol·licitud normalitzada. La sol·licitud d'ajudes s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es. Una vegada presentada la sol·licitud davant el registre electrònic, aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la presentació de la sol·licitud, que podrà ser arxivat o imprés per l'entitat sol·licitant, en els termes previstos en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

b) Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud normalitzada:

– Memòria tècnica del projecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració; d'aquí ve que un defectuós o deficient emplenament, o la seua difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o fins i tot una denegació de la sol·licitud. Aquesta memòria haurà d'estar datada i signada.

– Ubicació exacta del projecte, indicant les coordenades UTM del projecte o instal·lació en l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud.

– Declaració responsable d'altres ajudes, ingressos o recursos públics o privats que hagueren obtingut o sol·licitat a altres administracions públiques o ens públics o privats, per al finançament del projecte objecte de sol·licitud d'ajuda per aquesta convocatòria, emplenant l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud.

– Declaració responsable, implementada en l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud, del compliment de les obligacions tributàries enfront de l'administració i obligacions enfront de la Seguretat Social.

– Declaració responsable, implementada en l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud, de no incórrer en cap de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a poder obtindre la condició d'entitat beneficiària de subvencions.

– Si fa el cas, certificat expedit per la secretària o secretari, o bé per la interventora o interventor de l'Ajuntament sol·licitant, en el qual es faça constar el compliment del que s'estableix en l'article 42.2 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social.

– Certificat acreditatiu de la resolució o acord de l'òrgan de govern o de representació competent de l'entitat sol·licitant en el qual, de manera expressa, s'aproven:

· La participació en el present programa d'ajudes i l'acceptació de les seues bases reguladores.

· La consideració d'IVACE com a creditor preferent, per raó d'aquesta operació de préstec, per la qual cosa els pagaments corresponents a l'amortització del seu principal, interessos de demora, o eventuals penalitzacions gaudiran de lloc preferent en l'ordre de prelació de pagaments, després de les despeses de personal, en el pla de disposició de fons de tresoreria de l'entitat sol·licitant durant el període de vigència del corresponent contracte de préstec.

– Còpia d'un extracte o certificat bancari que justifique la titularitat del compte de cobrament i de devolució del préstec i si fa el cas l'ajuda. La titularitat del compte haurà de correspondre a qui signe la sol·licitud



– Perquè es considere l'IVA com a cost subvencionable, l'entitat sol·licitant haurà de presentar un certificat de l'òrgan competent en el qual es justifique la no recuperació o compensació de l'IVA.

– Certificat emés per la Intervenció local que acredite que l'entitat sol·licitant no està incursa en cap de les prohibicions establides en la normativa d'endeutament per a apel·lar al crèdit a llarg termini, prevista en els articles 48 i següents del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març; i en la disposició final trenta-una de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2013, així com en aplicació d'una altra normativa que poguera afectar el règim d'endeutament de les entitats locals, o si escau, acreditació que l'entitat ha sol·licitat la corresponent autorització preceptiva de l'òrgan que exercisca la tutela financera; en aquest cas, la concessió de l'ajuda s'efectuarà condicionada a la corresponent autorització.



– Certificat expedit per la Intervenció local -o si fa el cas, la Secretaria– en el qual es faça constar que l'entitat de naturalesa jurídica pública sol·licitant disposa del finançament de la part del projecte no finançada per la present convocatòria; en cas d'impossibilitat d'acreditar aquest extrem en el moment de la sol·licitud, s'expedirà certificat bé de la persona que ostente la secretaria de l'Ajuntament de resolució de l'alcaldia que acredite el compromís de l'Ajuntament, que acredite el compromís de l'entitat a tramitar la corresponent modificació pressupostària, a l'efecte d'incloure en el pressupost les partides que reflectisquen el finançament objecte de la present convocatòria i de la seua acreditació fefaent al cap de quinze dies, comptats des de la recepció de la notificació de concessió, si fa el cas.

– Document de qualificació creditícia, segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es.

– Per a instal·lacions d'autoconsum amb excedents en les quals la potència de la instal·lació d'autoconsum siga superior o igual a 15 kW: proposta de condicions tècniques i econòmiques per al punt d'accés i connexió emés per la companyia elèctrica distribuïdora.

– Còpia de l'última factura disponible del punt de subministrament elèctric sobre el qual es durà a terme la instal·lació d'autoconsum.

La correcta presentació d'aquests documents serà condició indispensable per a l'obtenció de l'ajuda.

2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè –en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment– esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertiment que, si no ho fera, se la tindrà per desistida de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.

Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.



L'aportació de documents en contestació als requeriments referenciats, s'haurà de realitzar a través de registre electrònic accedint a l'adreça web http://www.ivace.es, sent aplicables els mateixos requisits sobre la utilització de signatura electrònica avançada que els recollits en aquest article.

Així mateix, es podrà requerir a l'entitat sol·licitant en qualsevol moment qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.

La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que es disposa en aquesta convocatòria.

Els projectes hauran d'iniciar-se amb posterioritat a la data de presentació de la sol·licitud de l'ajuda. Es podran executar els projectes una vegada presentada la sol·licitud, sense esperar que la concessió de l'ajuda es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

3. El sistema de control que l'IVACE aplicarà en relació a les declaracions responsables presentades, serà per mostreig, d'acord amb el que s'estableix en l'article 6.4 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre del Consell.

4. Es delega en les persones que ostenten la direcció de l'àrea –o si fa el cas, departament o servei– competent per a gestionar la convocatòria, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi de beneficiari i/o canvi de projecte.



Article 7. Lloc de presentació de sol·licituds i termini

1. Les sol·licituds i documentació annexa es presentaran davant el Registre electrònic de la Generalitat. La tramitació tant de la sol·licitud, com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'entitat emés per l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.



Alhora, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de representants de l'ACCV (https://www.accv.es/va/serveis/registre-de-representants/).

La tramitació de la sol·licitud en suposa la signatura i dels seus annexos, i es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE a través d'aquesta pàgina web.

2. El termini per a la presentació de les sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i finalitzarà el 6 de maig de 2022 a les 23.59.59 hores.



Article 8. Instrucció i avaluació de sol·licituds. Criteris d'avaluació



1. L'òrgan instructor del procediment de concessió d'ajudes serà la Unitat d'Energia de l'IVACE.

2. L'ajuda préstec bonificat-subvenció es concedirà sota el règim de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'estableix en l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i en l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions, mitjançant una comparació de les sol·licituds presentades a les quals s'aplicaran els criteris de valoració fixats en aquest article, i s'establirà una prelació segons la puntuació obtinguda respectant els límits pressupostaris disponibles.



3. L'òrgan instructor verificarà de cada sol·licitant i dels projectes presentats el compliment dels requisits exigits en la convocatòria, i en cas de resultar conforme a aquesta, farà l'anàlisi dels projectes i l'aplicació dels criteris del programa.

Com a resultat de la seua actuació, l'òrgan instructor emetrà una preavaluació que serà elevada a la Comissió a la qual es refereix l'article següent.

4. Prèviament a l'aplicació dels criteris de valoració, i amb la finalitat de potenciar l'assoliment dels objectius de la present convocatòria, l'IVACE podrà traslladar les sol·licituds a altres actuacions o convocatòries d'ajudes per la seua major idoneïtat, prèvia comunicació i acceptació de l'entitat sol·licitant.



Article 9. Criteris de valoració de sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran sobre un màxim de 100 punts, segons els criteris que s'indiquen en els apartats següents. En tot cas, perquè un projecte puga ser aprovat, haurà d'obtindre una puntuació global mínima de 35 punts sobre el conjunt dels apartats 1 i 2.



1. Característiques del projecte (màxim 85 punts).

a) Qualitat tècnica de la memòria.

Entre 0 i 35 punts, assignant-se major puntuació a les sol·licituds presentades amb un major grau de definició i claredat dels objectius del projecte, així com la maduresa de la proposta.

b) Garantia i viabilitat econòmica del projecte.

Entre 1 i 10 punts, assignant-se major puntuació a les inversions el retorn de les quals siga en un nombre major d'anys, enfront de les quals el retorn resulta més ràpid.

c) Integració i potència instal·lada.

Entre 1 i 15 punts, assignant-se major puntuació a les instal·lacions de menor potència enfront de les de major potència.

d) Rendiment energètic.

Entre 1 i 15 punts, assignant-se major puntuació a les instal·lacions de major rendiment energètic enfront de les de menor.

e) Tecnologia d'autoconsum de la instal·lació.

Entre 5 i 10 punts, assignant-se major puntuació a les instal·lacions les fonts d'energia renovables de les quals siguen diferents de la fotovoltaica o eòlica.

2. Disseny, ubicació i càlcul de la instal·lació (màxim 15 punts).



a) Ubicació del projecte.

Entre 1 i 15 punts, assignant-se als municipis de menys de 5.000 habitants 15 punts, als municipis de menys de 10.000 habitants, 10 punts i als municipis amb més de 10.000 habitants, 1 punt.





Article 10. Comissió d'avaluació, procediment i concessió de l'ajuda

1. Després dels actes d'instrucció i l'aplicació dels criteris de valoració, els projectes seran elevats a una Comissió composta per les persones de l'IVACE designades per la persona titular de la Presidència de l'IVACE, i previstes en l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre.

2. Quan el nombre de sol·licituds valorades positivament no permeta concedir el percentatge màxim d'ajuda establit en l'article 5 d'aquesta resolució en relació amb el pressupost disponible del programa, la Comissió podrà, o bé proposar l'assignació del percentatge màxim als projectes amb millor puntuació, o bé reduir el percentatge d'ajuda en la quantia que s'estime adequada amb la finalitat que el pressupost es repartisca entre un major nombre d'entitats beneficiàries. La comissió optarà per una mesura o l'altra, tot valorant l'eficàcia de la convocatòria.

En els casos de sol·licituds amb idèntica puntuació després de l'aplicació del que s'estableix en l'article 9.3, es tindrà en compte, a l'efecte de resoldre l'empat, la puntuació obtinguda criteri a criteri seguint un ordre decreixent, segons ítems de major ponderació, fins que es produïsca el desempat.

Si bé la convocatòria fixa una puntuació mínima que hauran d'obtindre els projectes per a ser avaluats positivament, la Comissió podrà –quan el nombre de sol·licituds que superen aquest llindar mínim no permeta concedir l'import màxim del préstec, o el percentatge màxim finançable de la inversió en funció del pressupost disponible– mantindre el 100 % d'import de préstec, ajustant per a això la nota de tall a l'alça, de manera que s'equilibre el pressupost disponible amb l'import total de les sol·licituds que han superat el llindar mínim; o bé:



– reduir uniformement per a tots els projectes el percentatge finançable de la inversió amb la finalitat d'arribar a un major nombre de beneficiaris;

– reduir l'import màxim del préstec a concedir en la quantia que s'estime adequada establint un valor que permeta arribar a un major nombre de beneficiaris;

– establir el percentatge del préstec atés l'import del cost elegible; o



– establir el percentatge del préstec atesa la puntuació obtinguda en el barem de la sol·licitud; o bé,

– una combinació de les anteriors alternatives.

3. De les reunions de la Comissió s'elevarà l'acta –amb la proposta d'adjudicació en ella continguda– a la Presidència de l'IVACE, qui vista la proposta resoldrà sobre l'adjudicació de l'ajuda préstec bonificat-subvenció, fixant-ne expressament la quantia, i incorporant, si fa el cas, les condicions i obligacions a què haja de subjectar-se l'entitat beneficiària. De conformitat amb el que es disposa en la Disposició Addicional Quinze de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, en tot cas serà preceptiva l'autorització de la Secretaria Autonòmica d'Hisenda, prèviament a l'aprovació de la concessió per la Presidència de l'IVACE.



4. La resolució de concessió podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que no hagen sigut estimades per depassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació obtinguda per cadascuna perquè, en cas d'augment per generació pressupostària o alliberament de crèdit, puguen ser ateses per ordre de puntuació.

5. La resolució motivada de la Presidència de l'IVACE serà notificada de manera individualitzada a cada entitat interessada, de manera telemàtica. Les subvencions concedides seran publicades en la Base nacional de dades de subvencions (BNDS), amb expressió del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, entitat beneficiària, subvenció concedida i finalitat/s de la subvenció, i podrà consultar-se en http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index, en compliment del que s'estableix en Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de les subvencions concedides.

6. La resolució de concessió d'ajuda s'efectuarà, en tot cas, subjecta expressament a condició resolutòria, que serà efectiva en el cas que l'entitat beneficiària no complisca les condicions que es relacionen a continuació:

a) Amb data límit 19 de novembre de 2022, l'entitat beneficiària ha d'acreditar haver formalitzat la contractació de l'execució de les actuacions objecte d'ajuda, mitjançant l'aportació, a través de l'aplicació informàtica establida en la web de l'IVACE, de la documentació següent:

– Còpia de l'anunci o anuncis publicats en la Plataforma de Contractació de la Generalitat o, si fa el cas, Perfil de Contractant corresponent; en aquells casos en què pel seu import no siga necessària la publicació en aquests mitjans, s'haurà d'aportar la documentació que acredite l'inici de l'expedient per l'òrgan de contractació.

– Plecs de clàusules administratives i de condicions tècniques, en el cas que el procediment triat ho requerisca.

– Còpia de l'acord d'adjudicació de l'òrgan competent dels subministraments, obres i/o serveis amb l'import de l'adjudicació. En el cas que en l'acord d'adjudicació no s'incloga la valoració de les diferents ofertes presentades, s'haurà d'adjuntar l'informe de valoració d'aquestes.

– Còpia dels contractes subscrits per a l'execució de l'actuació, dels quals es deriven els pagaments de la inversió a realitzar per l'entitat beneficiària i que posteriorment hauran de ser justificats. En aquells casos en què pel seu import no siga necessària la formalització d'un contracte, s'haurà d'aportar documentació equivalent (acceptació de l'oferta per part de l'adjudicatari, etc.).

– Pressupost final i definitiu de l'actuació, resultant de les adjudicacions aprovades, en el qual figuren degudament referenciades i documentades les despeses i inversió elegibles, segons model disponible en la web de l'IVACE.

– Actualització de la memòria tècnica de l'actuació que s'executarà finalment, sol·licitada en l'apartat 6.1.b d'aquesta convocatòria.

– Declaració responsable, segons model disponible en la pàgina web http://www.ivace.es, del compliment de les obligacions tributàries enfront de l'administració i obligacions enfront de la Seguretat Social.



7. El finançament de què disposarà l'entitat local beneficiària serà la que resulte dels costos i inversió elegibles inclosos en el pressupost final i definitiu de l'actuació, que haja aportat conforme al que s'estableix en l'apartat anterior.

8. En aquest context, mitjançant resolució de la Direcció General de l'IVACE, complementària de la resolució de concessió de l'ajuda, es determinarà l'import final del préstec i l'ajuda a concedir, i serà notificat a l'entitat beneficiària. Aquest import no podrà superar, en cap cas, l'import de l'ajuda atorgada mitjançant la corresponent resolució de concessió inicial.



Article 11. Acceptació de condicions i desemborsament del préstec bonificat a l'entitat beneficiària

1. En la comunicació a les entitats beneficiàries de la resolució complementària de concessió a què fa referència l'apartat 8 de l'article 10 anterior, l'IVACE remetrà així mateix un document específic de condicions del préstec -inclusiu del pla de venciments i la subvenció bruta equivalent– per a la seua acceptació per l'entitat beneficiària, qui quedarà obligada a l'execució del projecte aprovat i a l'acreditació davant l'IVACE de la seua execució d'acord amb la resta de condicions establides en l'article 13.

La data límit per a la remissió a l'IVACE de l'acceptació del document de condicions del préstec serà determinada en el mateix document remés per l'IVACE; transcorreguda aquesta data sense que s'haja procedit al compliment d'aquesta obligació per l'entitat beneficiària, l'ajuda (préstec bonificat i subvenció) serà revocada íntegrament.



2. El desemborsament del préstec es produirà a partir de la recepció per l'IVACE del document de condicions del préstec.



Article 12. Amortització del préstec bonificat i cobrament de la subvenció

1. L'entitat beneficiària iniciarà l'amortització del préstec en els terminis i condicions acceptades i segons el que es disposa en l'article 5.2. de la present resolució, si bé –una vegada satisfetes les quatre primeres quotes d'amortització del préstec i verificada la correcta execució del projecte– podrà sol·licitar la cancel·lació de bestreta de la totalitat del préstec, sense que això supose cap mena de penalització ni imposició de comissions.

2. La devolució de les huit últimes quotes del préstec es compensarà amb el cobrament de la subvenció, de manera que l'entitat beneficiària haurà de retornar en els terminis compromesos en l'escrit d'acceptació del préstec -o en les seues possibles modificacions posteriors– l'import del principal menys l'import de la subvenció prevista.

3. La cancel·lació anticipada per la no verificació de l'execució del projecte i en general per l'incompliment de les condicions estipulades en el document d'acceptació de condicions del préstec, deixarà sense efecte totalment o parcialment la resolució de concessió de la part de subvenció. Així mateix, l'incompliment de les condicions del préstec generarà l'obligació de retornar les quantitats no reemborsades, el percentatge de subvenció bruta equivalent i els interessos de demora que corresponguen –d'acord amb la normativa vigent en matèria de subvencions– des del moment del desemborsament del préstec.





Article 13. Obligacions de les entitats beneficiàries

Sense perjudici del que s'estableix en l'article 12 de l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre, seran obligacions de les entitats beneficiàries:

a) Realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la memòria presentada al costat de la sol·licitud normalitzada, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant les inversions elegibles indicades en la notificació de concessió i pels imports que en ella s'especifiquen. Alhora, haurà d'acreditar-ne la realització en la forma fixada en la notificació de l'ajuda i en el manual d'instruccions de justificació d'ajudes, que serà publicat en la pàgina web http://www.ivace.es, i l'execució del projecte haurà de respectar en tot cas el calendari marcat en la memòria inicial o en les seues reformulacions posteriors.

Qualsevol modificació del projecte haurà de comptar amb l'aprovació prèvia de l'IVACE, sol·licitada i justificada per escrit abans de la finalització del termini de justificació de les despeses del projecte, i no podrà suposar en cap cas una alteració del contingut essencial del projecte o d'algun dels aspectes que van ser tinguts en compte per a la seua valoració. Podran validar-se, sense necessitat d'autorització prèvia, aquelles modificacions que suposen una variació en els imports secundats per concepte de despesa inferior o igual al 20 % de la quantitat a justificar d'aquests conceptes, o que no afecten qüestions fonamentals, sempre que es justifique adequadament en la memòria resum d'actuació justificativa indicada en el present article perquè, a criteri del personal tècnic de l'IVACE que verifica la justificació de l'ajuda, puga admetre's.

b) L'entitat beneficiària haurà de fer constar en tota informació o publicitat que efectue de l'activitat o projecte objecte d'ajuda que estan subvencionats per l'IVACE. En aquest sentit, hauran d'inserir en els diferents materials, suports, comunicacions, productes o elements de difusió, el logotip IVACE, que està disponible en http://www.ivace.es.



Específicament i com a mínim haurà:

1) D'aportar fotografies dels equips, mitjans productius, instal·lacions, resultats, etc., que acrediten la realització de les activitats/serveis desenvolupats en el projecte.

2) Durant l'execució del projecte:

– publicar en el seu lloc d'internet una descripció del projecte indicant els seus objectius i resultats, destacant el suport financer de l'IVACE i inserint el seu logotip.

– col·locar un cartell informatiu amb breu informació sobre el projecte –d'una grandària mínima A3– en el qual esmentarà l'ajuda financera de l'IVACE, en un lloc ben visible per al públic

3) Quant als resultats del projecte, l'entitat haurà d'incloure el logotip de l'IVACE en qualsevol document, portades de documents, pantalles de presentació de pàgines web, informes de resultats i conclusions, comunicacions, fotografies d'esdeveniments i certàmens, etc.

L'aplicació de les mesures haurà d'acreditar-se degudament durant la justificació dels projectes aportant documentació i fotografies que ho evidencien.

c) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant un període de dos anys a comptar des del moment del pagament de l'ajuda.

En aquest sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptades, especialment versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per als fins per als quals es van recollir les dades o per als que tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats compliran normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals, i són fiables a l'efecte d'auditoria.

d) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents degudament auditats, en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables.

e) Actualitzar qualsevol documentació presentada que haguera patit alguna modificació.

f) Respondre de la veracitat dels documents aportats i en general de la informació facilitada.

g) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç enfront de la situació de partida descrita per l'entitat beneficiària en la memòria del projecte, a conseqüència de la seua execució.

h) Comunicar a l'IVACE les ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats que hagueren obtingut o sol·licitat (tant en forma de préstecs bonificats com de subvencions) per als mateixos costos subvencionables.

i) Indicar si el projecte està subjecte a declaració d'impacte ambiental d'acord amb la legislació vigent.

j) Executar les instal·lacions complint els reglaments i normatives que els siguen aplicables, especialment el Reglament electrotècnic de baixa tensió i el Reglament 1.890/2008, i disposaran de les llicències i autoritzacions administratives corresponents.

k) Les inversions subvencionades hauran de mantindre's inalterables d'acord amb els terminis previstos en l'article 12 de l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre.

l) El procediment de contractació haurà de complir amb el que s'estableix en la legislació de contractes del sector públic, i a més:

– No incloure criteris de valoració discriminatoris o que alteren la concurrència, podent establir-se requisits mínims a complir pels oferents sempre que aquests no puguen utilitzar-se per a valorar favorablement unes ofertes enfront d'unes altres.

– S'haurà de disposar de la documentació del procés de contractació, inclosa la justificació de la selecció de l'oferta econòmicament més avantatjosa i de les comunicacions amb els oferents.

m) L'entitat sol·licitant haurà d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.



Article 14. Termini per a la realització i documentació justificativa de les inversions

1. Les entitats beneficiàries hauran d'acreditar la realització de l'actuació objecte de la subvenció en la forma fixada en la notificació de concessió de l'ajuda i en el Manual d'instruccions de justificació d'ajudes, aprovat a l'efecte per resolució de la Direcció General de l'IVACE, que serà publicat en la pàgina web http://www.ivace.es, amb data límit 22 de juliol de 2023, llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini major en la resolució de concessió de l'ajuda.



2. En la justificació de la despesa podran acceptar-se, a criteri del personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre les diferents partides que formen part del cost subvencionable, de manera que la disminució d'uns es compense amb l'excés en uns altres, sense alterar en cap cas la naturalesa del projecte, i respectant que la suma dels imports de despesa en enginyeria, obra civil i muntatge, no puguen superar el pressupost d'adquisició dels aparells i equips per a la instal·lació finançada.



Qualsevol altre plantejament en la justificació dels costos aprovats del projecte requerirà l'autorització prèvia i expressa de l'IVACE.



3. L'entitat beneficiària haurà d'aportar com a mínim un 60 % de justificants de despesa del projecte pagats. La presentació d'un percentatge menor donarà lloc a la revocació del préstec bonificat i de la subvenció i al reintegrament de les quantitats percebudes i els interessos de demora des de la percepció, llevat que tècnicament puga considerar-se que encara així el projecte ha sigut efectivament desenvolupat, i no es declare la revocació sinó la minoració.

4. A l'efecte d'acreditar la realització de l'actuació objecte de subvenció, les entitats beneficiàries hauran de cenyir-se a la forma exigida en les instruccions de justificació, i hauran de presentar:

a) Justificants de despesa, segons s'indique en la notificació de concessió de l'ajuda, a través de factures que hauran de complir el que es disposa en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1.619/2012, de 30 de novembre, i altra normativa vigent

b) Justificants de pagament.

– Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la seua justificació es realitzarà mitjançant la presentació de còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons juntament amb còpia de la transferència o del xec nominatiu. Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

– En cas que l'ordre de transferència i/o l'anotació de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats amb el projecte o no, serà necessari acompanyar-ne una relació degudament detallada, en la qual apareguen la persona o entitat destinatària, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el seu concepte) i l'import pagat.



– Només es consideraran vàlids els justificants de pagament que acrediten que el pagament s'ha realitzat per l'entitat sol·licitant de l'ajuda. En el cas de transferències bancàries, en el compte d'origen haurà de constar com a titular la persona beneficiària de l'ajuda.

– No s'acceptaran els pagaments efectuats a través de modalitats de finançament que suposen la transferència directa de fons des de l'entitat financera a l'emissor de la factura.

– No s'acceptaran aquells documents de pagament que, fins i tot sent conformes amb els requisits formals adés assenyalats, no permeten identificar clarament a quines factures estan vinculats.

– Les despeses presentades en la justificació hauran de documentar-se mitjançant factures pagades íntegrament. Aquest requisit s'aplicarà amb independència del percentatge d'imputació d'una despesa al projecte, per tant, les factures parcialment pagades no seran admeses.

c) Còpia del Projecte o Memòria Tècnica de Disseny, signat per la persona tècnica titulada competent o per persona instal·ladora autoritzada -segons corresponga per a la categoria de la instal·lació corresponent.

Quan les actuacions objecte d'ajuda requerisquen, d'acord amb la normativa vigent, projecte tècnic subscrit per personal tècnic competent, l'entitat sol·licitant haurà de presentar aquest projecte. Els projectes tècnics que, d'acord amb la normativa vigent, hagen de ser redactats i signats per personal tècnic titulat competent i els que es presenten sense el visat del col·legi professional corresponent, hauran d'acompanyar-se d'una declaració responsable d'aquest personal, segons model disponible en la web http://www.ivace.es.

d) Certificat de l'òrgan competent que el procediment de contractació utilitzat ha respectat la normativa vigent, fent referència a la norma aplicada, el procediment utilitzat, la justificació d'aquest, les dades relatives a la publicació, si fa el cas, i el número/codi de l'expedient de contractació.

e) Fotografies de la instal·lació i dels equips principals, en la seua ubicació definitiva.

f) Compte justificatiu de les inversions, així com el document sobre relació d'anotacions comptables, sent tots dos models facilitats per l'IVACE.

g) Declaració responsable d'altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats, que hagueren obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables que els presentats a l'IVACE per a la justificació del projecte.

5. Només seran tinguts en compte els justificants de despesa i de pagament de data posterior al registre d'entrada del document de sol·licitud d'ajuda.

6. Devolució del préstec:

L'entitat beneficiària haurà de subjectar-se als terminis i condicions de devolució del préstec de l'article 5.2 d'aquesta resolució i en el document específic de condicions d'acceptació del préstec subscrit, prèviament al seu desemborsament.



Article 15. Control i verificació. Minoracions i revocacions

1. Tant les entitats beneficiàries com terceres persones relacionades amb l'objecte de la subvenció, hauran de sotmetre's a les actuacions de comprovació, verificació i control financer de l'activitat subvencionada efectuades en qualsevol moment tant per l'IVACE com per qualsevol òrgan de l'administració central de l'Estat i de la Generalitat, o la Unió Europea, i els seus representants autoritzats, facilitant en tot moment quanta informació se sol·licite en l'exercici d'aquestes actuacions, i especialment posant a disposició la totalitat de documents necessaris per a una pista d'auditoria adequada.

Les verificacions abordaran els aspectes administratius, financers, tècnics i físics de les operacions, segons corresponga, i hauran d'incloure en tot cas els procediments següents:

– Verificacions administratives de tots els projectes aprovats.

– Verificacions sobre el terreny de determinats projectes d'una mostra representativa.

De resultes de les verificacions efectuades, el projecte podrà ser objecte de minoració o revocació, tant si l'entitat beneficiària ja haguera complit amb els terminis d'amortització com si es trobara en el període de devolució i, si fa el cas, haurà de restituir-se l'import de la subvenció bruta equivalent o la seua part proporcional i els interessos de demora corresponents de les quantitats indegudament percebudes, des del moment de la seua obtenció.

2. Així mateix, l'incompliment per les entitats beneficiàries de qualsevol de les obligacions establides en aquesta resolució podrà donar lloc a la minoració o a la revocació de la part de subvenció en funció de les circumstàncies ocorregudes i d'una valoració d'aquestes. En el cas que l'ajuda haguera sigut ja pagada, haurà de fer-se el reintegrament de la quantitat percebuda i dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció, en la forma prevista en la legislació sobre subvencions. De conformitat amb aquesta normativa, l'incompliment de l'obligació de reintegrament tindrà entre altres efectes la impossibilitat de ser entitat beneficiària en successives convocatòries, sempre que es trobe en període executiu.

3. Es delega en la persona titular de la direcció de l'IVACE competent per a la gestió d'aquestes ajudes, la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en concret les referides a renúncies, canvi de l'entitat beneficiària, possibles pròrrogues per a la seua execució i/o justificació i canvi de projecte, així com possibles compensacions entre costos en la forma permesa en les respectives convocatòries; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la Direcció General de l'IVACE.



Article 16. Dotació pressupostària

D'acord amb el que s'estableix en Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, el pressupost per a la concessió de les ajudes previstes en la present resolució serà de 3.000.000 euros, amb càrrec a la línia pressupostària PT055000 Finançament empresarial, de centres tecnològics i altres entitats.

En qualsevol cas, es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que escaiga, i a la publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 17. Compatibilitat amb la política de la competència de la Unió Europea

Les ajudes recollides en la present resolució no queden subjectes a l'obligació de notificació o comunicació que estableix l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE) (BOE 27 de novembre de 2009, núm. 286), ja que no reuneixen tots els requisits de l'article 107 del citat Tractat per a poder aplicar el principi d'incompatibilitat amb el mercat comú, en concret pel fet que per la mena d'activitats subvencionades, constitutives d'una millora en el servei públic, aquestes ajudes no falsegen la competència. Així doncs, no es compleix amb el requisit de l'avantatge econòmic per a una empresa, atés que en dirigir-se aquestes ajudes a les activitats no econòmiques dels ajuntaments, aquests manquen de la condició d'empresa. Per això, queden excloses de l'aplicació del principi d'incompatibilitat amb el mercat comú, formulat en l'article 107 del Tractat, i no és, per tant, obligatòria la notificació a la Comissió.





Article 18. Transparència i prevenció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir amb les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite:

a) Mesures de transparència: l'entitat haurà d'acreditar haver complit amb la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web – o mitjà electrònic de finalitat similar– en la qual aparega les subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra Administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat, relacionats amb les ajudes previstes en la present convocatòria, podrà posar-los en coneixement a través del canal habilitat a l'efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web:



https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx, i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Es faculta la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes recurs potestatiu de reposició davant del president de l'IVACE, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'hi estime oportú.





València, 24 de març de 2022.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web