Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 4 de març de 2016, del president de l'Agència Valenciana del Turisme, per la qual es convoquen beques per a la realització de pràctiques professionals en les conselleries de Turisme en l'exterior



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7737 de 09.03.2016
Número identificador:  2016/1644
Referència Base de Dades:  001766/2016
 



RESOLUCIÓ de 4 de març de 2016, del president de l'Agència Valenciana del Turisme, per la qual es convoquen beques per a la realització de pràctiques professionals en les conselleries de Turisme en l'exterior (oficines espanyoles de Turisme). [2016/1644]

Entre els objectius i funcions atribuïts a l'Agència Valenciana del Turisme, arreplegats en el Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell de la Generalitat, figuren, entre altres, els de «millorar la formació i professionalitat del sector…», així com «fomentar la formació professional del sector… concedint beques i semblants o realitzant qualsevol altre tipus d'activitats, dirigides a aquest fi».

Per la seua banda, l'Institut de Turisme d'Espanya (d'ara en avant, Turespaña), desenvolupa accions de promoció, suport a la comercialització i treballs d'investigació en mercats emissors de turistes de tot el món, activitats que exercix en el marc del Pla Nacional i Integral del Turisme. Per a això disposa d'una extensa xarxa de conselleries de Turisme en les missions diplomàtiques d'Espanya en l'exterior (oficines espanyoles de Turisme) en diversos països.

Ambdós entitats, Turespaña i l'Agència Valenciana del Turisme, apreciant conjuntament la importància de millorar la informació sobre els mercats turístics i la promoció turística de les seues destinacions en els mercats esmentats, així com fomentar la formació professional dels jóvens en el sector turístic per mitjà de la realització de pràctiques en oficines de la xarxa de conselleries de Turisme en les missions diplomàtiques d'Espanya en l'exterior, van subscriure en data 2 de setembre de 2015, un Conveni de col·laboració per a la formació de becaris en les conselleries de Turisme en les missions diplomàtiques d'Espanya.

Aquest conveni té per objecte contribuir a la formació de titulats universitaris, a través del desenvolupament de les accions que es duen a terme en el marc del Pla Nacional i Integral del Turisme, per mitjà de l'adscripció dels becaris a les conselleries espanyoles de Turisme en l'exterior (OET) situades a Berlín, Brussel·les, París, la Haia i Londres. Aquestes cinc destinacions s'han seleccionat en atenció a la importància dels seus respectius mercats emissors per al sector turístic de la Comunitat, atés que es troben entre els primers en la llista de mercats emissors de turistes cap a la Comunitat Valenciana i, per tant, aquells que tenen un major interés i en els quals es desenvolupen un nombre més gran d'actuacions de promoció. En el conveni mencionat es va acordar així mateix que la convocatòria de les beques, el seu finançament i la seua gestió seran a càrrec de l'Agència Valenciana del Turisme.

En desplegament, per tant, del que s'ha establit en el dit conveni, es publica la present resolució de convocatòria de beques, i així, en aplicació del que disposen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, desenvolupada pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament; el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, i l'Orde 17/2011, de 6 de maig, de la consellera de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II del mencionat decret, resolc:



Primer

La present resolució té per objecte convocar la concessió de cinc beques per a la formació de titulats en matèria d'investigació de mercats turístics internacionals i estudi i desenvolupament d'actuacions de promoció de la Comunitat Valenciana en l'exterior. La present convocatòria es realitza en règim de concurrència competitiva, sota els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació.



Segon

Els becaris i becàries seleccionats realitzaran les pràctiques professionals en les conselleries de Turisme en les missions diplomàtiques d'Espanya (oficines espanyoles de Turisme, a les ciutats de París, Londres, Brussel·les, la Haia i Berlín).



Tercer

Aprovar les bases que regiran la dita convocatòria, que s'adjunten com a annex I de la present resolució.

Quart

L'import global màxim destinat a la concessió de les beques que es convoquen per mitjà de la present resolució contra el pressupost de 2016 serà de setanta-huit mil quatre-cents euros (78.400 €), finançats a càrrec del Programa Pressupostari 21, Promoció i Producte, subprograma 212, Programa d'Especialització Turística S000033, dels Pressupostos de l'Agència Valenciana del Turisme per a 2016, mentres que l'import global màxim corresponent a les 5 mensualitats de 2017 i que ascendix a cinquanta-sis mil euros (56.000 €) quedarà condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de l'Agència Valenciana del Turisme per a l'anualitat 2017.



Les beques finançades per la present resolució no estan subjectes a la normativa sobre competència de la Unió Europea, atés que no tenen els requisits previstos en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que, quant a la qualitat del beneficiari (titulats universitaris) i de l'objecte de les beques (pràctiques professionals d'aquests), no afecten la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres i no afavorixen determinades empreses o produccions.

Per tant, la percepció d'aquestes beques no genera cap avantatge econòmic ni suposa desenvolupament d'una activitat econòmica en el mercat que permeten falsejar la competència entre estats, als efectes indicats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.



Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que establixen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Comú; o bé recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que establixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Sense que puguen simultaniejar-se ambdós recursos i sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 4 de març de 2016.– El president de l'Agència Valenciana del Turisme: Francesc Colomer Sánchez.





ANNEX I

Bases de la convocatòria per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les conselleries de Turisme de les missions diplomàtiques d'Espanya a París, Londres, Brussel·les, la Haia i Berlín



Primera. Objecte

Les beques que es regulen en aquestes bases tenen per objecte completar la formació de jóvens titulats universitaris, per mitjà del desenvolupament d'accions de promoció i estudi i investigació de mercats en el marc del Pla Nacional i Integral de Turisme, per mitjà de l'adscripció de becaris en les conselleries de Turisme en l'exterior (OET) en les ciutats de París, Londres, Brussel·les, la Haia i Berlín.



Segona. Nombre i organismes en què s'efectuaran les pràctiques

1. Es convoquen cinc beques.

2. Les persones beneficiàries de les beques realitzaran les pràctiques respectivament en les ubicacions que s'indiquen a continuació:

– Una beca en l'oficina de la Conselleria de Turisme de la Missió Diplomàtica d'Espanya a París.

– Una beca en l'oficina de la Conselleria de Turisme de la Missió Diplomàtica d'Espanya a Londres.

– Una beca en l'oficina de la Conselleria de Turisme de la Missió Diplomàtica d'Espanya a Brussel·les.

– Una beca en l'oficina de la Conselleria de Turisme de la Missió Diplomàtica d'Espanya a la Haia

– Una beca en l'oficina de la Conselleria de Turisme de la Missió Diplomàtica d'Espanya a Berlín.



Tercera. Requisits que han de tindre els sol·licitants

1. Les persones que sol·liciten participar en la convocatòria hauran de tindre els requisits següents, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

a) Tindre nacionalitat de qualsevol estat membre de la Unió Europea.

Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar coneixements d'alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana que li permeten comunicar-se amb fluïdesa i desenvolupar la seua activitat en aqueix idioma. Aquest aspecte serà objecte de verificació, si és el cas, durant el procés de selecció.

b) No ser major de 35 anys.

c) Titulació: estar en possessió dels títols universitaris de graduat o llicenciat en Turisme; Investigació de Mercats, Ciències Econòmiques i Empresarials; Administració i Direcció d'Empreses o Sociologia, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la seua obtenció.

d) Coneixement dels idiomes següents amb els nivells indicats:



Per a totes les beques, domini oral i escrit de l'idioma anglés acreditat per mitjà de titulacions que acrediten un nivell mínim B2 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

I, a més, es requerirà:

– Per a la beca amb destinació en la Conselleria de Turisme de la Missió Diplomàtica d'Espanya a París: domini oral i escrit de l'idioma francés acreditat per mitjà de titulacions que acrediten un nivell mínim B2 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

– Per a la beca amb destinació en la Conselleria de Turisme de la Missió Diplomàtica d'Espanya a Brussel·les: domini oral i escrit de l'idioma francés o neerlandés, acreditat per mitjà de titulacions que acrediten un nivell mínim B2 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

– Per a la beca amb destinació en la Conselleria de Turisme de la Missió Diplomàtica d'Espanya a la Haia: domini oral i escrit de l'idioma neerlandés, acreditat per mitjà de titulacions que acrediten un nivell mínim B2 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

– Per a la beca amb destinació en la Conselleria de Turisme de la Missió Diplomàtica d'Espanya a Berlín: domini oral i escrit de l'idioma alemany, acreditat per mitjà de titulacions que acrediten un nivell mínim B2 del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

Els coneixements requerits hauran de ser acreditats per mitjà de títols expedits per les Escoles Oficials d'Idiomes, Universitats, Ministeris o qualsevol altre organisme oficial certificat.

d) No haver sigut beneficiari de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. De conformitat amb el que establix la disposició transitòria segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, el mencionat termini començarà a computar-se a partir de l'entrada en vigor de la dita norma (09.09.2009).

No podran optar a aquestes beques els que en el moment de publicar-se la convocatòria ja estiguen disfrutant d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat.

e) No haver tingut amb anterioritat la condició d'adjudicatari d'una beca «Turisme d'Espanya», ni haver disfrutat en els tres anys anteriors al de la convocatòria corresponent d'una beca per a una finalitat semblant.

f) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

g) Disposar de cobertura sanitària.

2. Amb caràcter general, el compliment temporal de tots els requisits anteriors s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

3. Només s'admetran a tràmit les sol·licituds que complisquen els requisits indicats en aquesta convocatòria.



Quarta. Duració de la beca

1. El període de duració de les beques serà de dotze mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió, que serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i queden condicionats els mesos corresponents a l'any 2017, al fet que hi haja consignació en aqueix exercici pressupostari.

La falta d'incorporació injustificada d'un becari o becària en la data indicada en la resolució de concessió s'interpretarà com a renúncia a la beca concedida. En aquest cas, es podrà concedir la dita beca a la persona candidata que corresponga segons la llista de reserva per a substitucions.

2. La duració indicada no podrà ser objecte de pròrroga.



Cinquena. Dotació econòmica individual i pagament de la beca

1. Atés que es tracta de beques internacionals, serà d'aplicació el que disposa l'article 17.4 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques. La dotació econòmica de cada una de les cinc beques serà de vint-i-sis mil huit-cents huitanta euros (26.880 €) anuals bruts dividits en dotze mensualitats. Sobre aquest import es practicarà la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la cotització corresponent a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que establix la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social, i les altres que, si és el cas, pogueren correspondre.



2. Les quantitats abonades en cap cas tenen caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per als gastos que la beca comporta.



3. Durant el període de vigència de la beca i a fi que la quantia de l'ajuda concedida no es trobe indirectament minvada, es podran abonar ajudes complementàries per a compensar els gastos derivats de l'assistència a cursos, seminaris, esdeveniments o activitats que, a consideració del tutor o tutora responsables de la formació, s'entenguen necessaris o convenients als propòsits d'aquesta.

L'aplicació de la dita normativa es referirà únicament als conceptes i quanties que hagen de ser rescabalats, sense que això implique una modificació en la relació jurídica del becari amb l'administració.

4. L'import de les beques s'abonarà mensualment, després del certificat del tutor que serà el cap del Servei de Promoció i Producte de l'Àrea de Màrqueting i Comunicació de l'Agència Valenciana del Turisme.



Sisena. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV):

2. Les sol·licituds es presentaran exclusivament per via telemàtica, tal com establix l'article 2 de l'Orde 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques. Per a això, hauran d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat, www.sede.gva.es, https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/inicio apartat Serveis OnLine http://www.gva.es/es/inicio/servicios_linea/sel_buscador i a través de l'adreça d'internet:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=16334

Per a poder realitzar la presentació, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica, per mitjà del certificat reconegut per a ciutadans emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, www.accv.es, o del DNI electrònic.

Hi ha un correu d'assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la dita sol·licitud.

En el dit tràmit, s'especificarà la destinació o destinacions a què s'opta, així com el currículum, per a poder obtindre l'autobaremació inicial dels mèrits presentats de forma automàtica.

Únicament es presentarà una sol·licitud per cada una de les destinacions a què s'opte. En el cas que es presentara més d'una sol·licitud per a cada destinació, només es tindrà en compte l'última presentada i s'arxivaran les anteriors.

El formulari de sol·licitud incorpora, així mateix, els documents següents, que les persones aspirants hauran d'emplenar:

a) Una declaració responsable, per mitjà de la qual el sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades arreplegades en la sol·licitud i en el currículum aportat són certs, i que es troba en possessió de la documentació acreditativa, i queda a disposició de la Generalitat la comprovació, control i inspecció que crega oportuns.

Segons el que establix l'article 71 bis de la Llei 30/1992, la inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial, en qualsevol dada o manifestació, en la dita declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, suposarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.

b) L'autorització perquè l'administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

El formulari conté també la indicació que les dades de caràcter personal que s'hi arrepleguen podran incloure's en un fitxer per al tractament posterior pel titular responsable d'aquest, sempre en l'ús de les funcions que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informa els interessats de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, de conformitat amb allò que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

4. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic podrà acreditar-se per mitjà del rebut que aquest registre expedix de forma automàtica al registrar-se. Es podrà recuperar el justificant de registre accedint a l'àrea personal, http://www.tramita.gva.es/cdc), apartat Sol·licituds entregades.

Als efectes de còmput de terminis serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada consignada en el rebut expedit pel registre electrònic. La recepció en dia inhàbil a la unitat corresponent, s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.



5. D'acord amb el que establix l'article 23 de la Llei 11/2007, d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics, les administracions públiques podran habilitar amb caràcter general o específic persones físiques o jurídiques autoritzades per a la realització de determinades transaccions electròniques en representació dels interessats. La dita habilitació haurà d'especificar les condicions i obligacions a què es comprometen els que així adquirisquen la condició de representants i determinarà la presumpció de validesa de la representació llevat que la normativa d'aplicació preveja una altra cosa. Les administracions públiques podran requerir, en qualsevol moment, l'acreditació de la dita representació.

6. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques, sense perjuí d'una possible impugnació, implicarà l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases d'aquesta convocatòria.

7. El Servei de Promoció i Producte de l'Agència Valenciana del Turisme, com a òrgan instructor del procediment, impulsarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades de la sol·licitud en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.

8. Si la sol·licitud presentada dins del termini no tinguera els requisits indicats en aquesta convocatòria o no fóra aportada alguna documentació de la que s'exigix, el Servei de Promoció i Producte requeriria l'interessat perquè l'esmenara en el termini màxim de 10 dies hàbils, i se li indicarà que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud. La dita esmena es realitzarà també de forma electrònica, seleccionant el tràmit creat a aquest efecte.



Setena. Comissió avaluadora i procés de selecció

1. Per a l'examen de les sol·licituds presentades correspondrà a una comissió avaluadora constituïda pels membres següents:

– Cap del Servei de Promoció i Producte de l'Agència Valenciana del Turisme o persona en qui delegue.

– Cap del Servici de Màrqueting OnLine, Comunicació i Informació de l'Agència Valenciana del Turisme o persona en qui delegue.



– Cap de Secció de Promoció de l'Agència Valenciana del Turisme o persona en qui delegue.

– Dos tècnics adscrits al Servei de Promoció i Publicitat de l'Agència Valenciana del Turisme o persona en qui delegue.

2. Els membres de la comissió podran ser assessorats pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir amb veu però sense vot.

3. La comissió adaptarà el seu funcionament al que establixen la convocatòria i la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, pel que fa a la composició i funcionament dels òrgans col·legiats, prendrà els seus acords per majoria simple i alçarà actes de les sessions que celebre i dels acords que adopte.

4. El procés de selecció constarà de dos fases, una primera fase de valoració de mèrits de les persones aspirants i una altra de realització d'una entrevista.

5. La comissió avaluadora es reunirà dins dels quinze dies següents a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds per a valorar els mèrits aportats d'acord amb els criteris de baremació establits en la base huitena d'aquesta convocatòria i elaborarà una llista provisional de tots els aspirants, ordenat segons puntuació.

6. Aquesta llista provisional serà publicada en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet durant deu dies per a la fase d'al·legacions.

7. Aquells candidats que superen la nota mínima de set en la llista provisional seran convocats per a la realització de l'entrevista, tal com s'establix en l'apartat de la base huitena. La falta d'assistència per la persona candidata a l'entrevista serà motiu d'exclusió del procés selectiu.

8. Les persones sol·licitants seleccionades per a l'entrevista hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum presentat juntament amb la sol·licitud.

9. Després de la valoració de sol·licituds i realització de les entrevistes, la comissió de valoració elaborarà, en el termini de 10 dies, una proposta de resolució que contindrà la relació de persones beneficiàries, així com una borsa de reserva per cada beca, constituïda pels aspirants que no resulten adjudicataris de la beca, prioritzada per orde de puntuació per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi. Així mateix, s'inclourà una relació d'aspirants les sol·licituds dels quals hagen sigut desestimades i s'indicaran les causes que hagen motivat la seua denegació. La dita proposta s'elevarà al president de l'Agència Valenciana del Turisme per a la seua resolució.



Huitena. Criteris i baremació de mèrits personals

1. Valoració de mèrits

En compliment amb el que establix l'annex II del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, se seguiran els criteris de valoració següents amb la ponderació que es detalla a continuació:

A) Expedient acadèmic

1) Expedient acadèmic de la carrera aportada com a requisit

La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada de l'expedient acadèmic, que donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts, d'acord amb l'escala següent:

– Nota mitjana de 5: 5 punts

– Nota mitjana de 6: 6 punts

– Nota mitjana de 7: 7 punts

– Nota mitjana de 8: 8 punts

– Nota mitjana de 9: 9 punts

– Nota mitjana de 10:10 punts

Quan la ponderació s'haja realitzat amb una puntuació de 0 a 4 punts, s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial Decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial Decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual s'establixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial. No obstant això, es recomana aportar el certificat on conste la nota mitjana ponderada entre 5 i 10 punts.

2) Altres títols acadèmics oficials diferents dels que constituïxen un requisit per a la concessió.

En aquest subapartat la puntuació màxima serà de 3 punts a raó de:



– Títol de doctor: 2 punts.

– Altres llicenciatures: 1 punt.

– Altres diplomatures: 0,50 punts.

B) Coneixements de valencià

Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb l'escala següent i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat:



– Oral: 0,25 punts.

– Elemental: 0,50 punts.

– Mitjà: 0,75 punts.

– Superior: 1,00 punt.

C) Coneixement d'idiomes

Coneixement d'altres idiomes oficials de la Unió Europea diferents dels requerits en la base tercera d'aquesta convocatòria: es valorarà cada nivell superat de l'idioma o idiomes amb 0,20 punts fins a un màxim d'un punt.

Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat.



D) Coneixements addicionals

1) Experiència professional relacionada amb l'objecte de la beca, en particular, en matèria de promoció, màrqueting i comunicació turística, així com en l'elaboració de projectes, estudis i anàlisi en l'àmbit turístic, fins a un màxim de 2 punts, i es computarà 0,10 per cada mes complet treballat.

2) Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca, en matèria de promoció, màrqueting o comunicació i informació turística, fins a un màxim de 3 punts.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per l'interessat, d'acord amb l'escala següent:

a) De 200 o més hores, 3,00 punts.

b) De 100 o més hores, 2,00 punts.

c) De 75 o més hores, 1,50 punts.

d) De 50 o més hores, 1,00 punt.

e) De 25 o més hores, 0,50 punts.

f) De 15 o més hores, 0,20 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts.

En cap cas es puntuaran en el present subapartat ni en l'apartat C anterior els cursos de valencià i d'idiomes.

E) Altres mèrits

Es valorarà fins a un màxim d'un punt:

– Els cursos o experiència acreditada en gestió i creació de bases de dades, fulls de càlcul i/o processament de textos, de cinquanta o més hores de duració, a raó de 0,25 per curs.

– Els cursos en gestió d'esdeveniments, protocol o relacions públiques, de cinquanta o més hores de duració a raó de 0,25 per curs.

2. Entrevista

1. Les persones candidates que superen un total de set punts en la valoració de mèrits seran convocades a una entrevista que podrà realitzar-se parcialment en algun idioma o alguns idiomes aportats per l'aspirant com a requisit de la beca i incloure preguntes per a la comprovació de coneixements generals sobre la Comunitat Valenciana i la seua oferta turística.

La puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de sis punts.

2. En cas d'empat es resoldrà, per aquest orde, a favor de la persona que en el moment de presentació de sol·licituds haja acreditat el reconeixement de l'òrgan competent de tindre una discapacitat, ser víctima de violència de gènere o d'accions terroristes.



Novena. Resolució i notificació

1. La resolució de concessió la dictarà el president de l'Agència Valenciana del Turisme i es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i contindrà la relació de persones beneficiàries, així com una borsa de reserva per cada beca, constituïda pels aspirants que no resulten adjudicataris de la beca, prioritzada per orde de puntuació per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi. Així mateix, s'inclourà una relació d'aspirants les sol·licituds dels quals hagen sigut desestimades i s'indicaran les causes que hagen motivat la seua denegació.

2. La publicació d'aquesta resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposen els articles 58 i 59.6 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet www.gva.es i en la pàgina web www.turisme.gva.es



3. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució sobre les sol·licituds formulades serà de tres mesos, comptadors des de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sense perjuí de l'ampliació dels terminis en els termes que preveu l'article 42 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

4. En el cas que transcórrega el termini establit sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu de conformitat amb el que establix l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat.

5. Les resolucions que es dicten esgoten la via administrativa i en contra podrà interposar-se, potestativament, recurs de reposició davant del president de l'Agència Valenciana del Turisme, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent, o recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent. Tot això sense perjuí de la interposició, per part dels interessats, de qualsevol altre recurs que estimen pertinent.





Deu. Drets i obligacions de la persona beneficiària

1. La persona beneficiària de la beca està obligada a incorporar-se al departament que se li indique en el termini establit, a realitzar l'activitat que ha motivat la concessió durant el període de gaudi segons les directrius donades per l'Agència Valenciana del Turisme i a guardar el degut secret i confidencialitat dels assumptes en què intervinga; així com, a complir les obligacions establides tant en l'article 14 de la Llei General de Subvencions com en la pròpia convocatòria.

En aquest sentit, al desenvolupar la seua tasca en una de les conselleries de Turisme en l'exterior el becari a observar les instruccions i ordes del conseller de Turisme o persona en què delegue, així com a complir les normes i horaris de funcionament de la conselleria, sempre amb un horari màxim de 30 hores setmanals, tal com establix l'article 21 del Decret 132/200, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques. Per a la realització de les pràctiques, utilitzarà els mitjans materials habituals i disponibles en la conselleria de Turisme en què exercisca les seues tasques.

2. Els estudis, informes o documents que elaboren els becaris en el desenvolupament de la seua activitat quedaran a disposició de l'Agència Valenciana del Turisme i de l'Institut de Turisme d'Espanya (Turespaña), que seran titulars dels drets d'explotació i la resta de relatius a la propietat intel·lectual dels estudis i informes.

3. D'acord amb el que establix el Conveni de col·laboració per a la formació de becaris en les conselleries de Turisme en les missions diplomàtiques d'Espanya entre Turespaña i l'Agència Valenciana del Turisme, els becaris hauran d'acceptar per escrit el compliment d'aquestes obligacions i condicions, com a requisit previ per a la seua incorporació a les destinacions respectives.

4. La persona beneficiària està obligada a acceptar la concessió de la beca i renunciar a qualsevol altra beca coetània de què gaudisca.

5. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió o, si és el cas, l'obtenció després de la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o minoració de la subvenció concedida.

6. Finalitzat el termini de duració de la beca, i amb l'informe favorable del tutor o tutora, s'expedirà el corresponent certificat d'aptitud i aprofitament a favor del becari o becària.

7. Durant el període de gaudi de la beca, la persona beneficiària haurà d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part de tutor o tutora de l'òrgan que n'exercix la tutela.





Onze. Obligacions de l'entitat concedent

Són obligacions de l'Agència Valenciana del Turisme en relació amb les beques concedides d'acord amb estes bases:

a) Proporcionar el suport necessari i facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que siguen necessaris per al normal exercici de l'activitat objecte d'aquesta beca.

b) Designar un tutor o tutora que coordinarà i orientarà les activitats a realitzar pels becaris, assignarà les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques, realitzarà el seguiment i suport necessari, resolent els dubtes que puguen sorgir, i avaluarà el seu aprofitament.

c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

d) Subscriure amb una entitat asseguradora una pòlissa d'assegurança per al cas d'accident individual, de la qual seran beneficiàries les persones adjudicatàries d'aquestes beques.

e) Expedir el certificat d'aptitud corresponent i aprofitament a favor del becari o becària, després de l'acabament del termini de la beca i després d'informe favorable del tutor o tutora.

f) Les derivades del Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i condicions d'inclusió en el règim general de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que establix la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social.



Dotze. Situacions de la persona beneficiària de la beca i règim d'incompatibilitats

1. Quan el beneficiari o la beneficiària de la beca siga personal de la Generalitat quedarà en la situació administrativa que procedisca, d'acord amb la normativa vigent en matèria de funció pública.

2. Si fóra un empleat o empleada de l'Agència Valenciana del Turisme quedaria en la situació administrativa que siga procedent, d'acord amb el que disposa el II Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'administració autonòmica valenciana.

3. Quan el beneficiari no mantinga cap relació amb l'Agència Valenciana del Turisme, la concessió i aprofitament de la beca no implicarà cap vinculació laboral o administrativa amb el departament o entitat que l'atorgue.

4. Les beques objecte de la present convocatòria són incompatibles amb l'exercici de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització de qualsevol altra activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i dedicació de la beca o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del normal desenvolupament d'aquesta.



Tretze. Facultats d'interpretació i incidències

1. El president de l'Agència Valenciana del Turisme resoldrà tant els dubtes com els conflictes que pogueren plantejar els becaris i les becàries en l'exercici de la seua funció, o les unitats administratives que els tutelen. Al mateix temps, resoldrà les incidències que es produïsquen durant el període de gaudi de les beques amb audiència prèvia de l'interessat.

2. La renúncia a la beca suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.

3. En cas de produir-se alguna renúncia a la beca concedida, el president de l'Agència Valenciana del Turisme procedirà a cobrir les vacants que pogueren produir-se, servint-se per a això de la corresponent borsa de reserva que resulte del procediment de selecció prèviament efectuat i en l'orde establit en aquesta.

4. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acolliment s'interrompa el període de duració establit, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà posteriorment el període interromput. Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat es recuperarà posteriorment el temps de pràctiques interromput.



Catorze. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la beca en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'algunes de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. Procedirà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com en els casos següents:

a) Quan es destine la quantitat percebuda a altres fins diferents a la finalitat de l'ajuda.

b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de la beca establits en la base dotze.

3. En la tramitació dels procediments es garantirà en tot cas el dret d'audiència a la persona interessada.



Quinze. Protecció de dades personals

Les dades personals de les persones sol·licitants, arreplegades en el transcurs del procediment, seran incloses en un fitxer automatitzat de l'òrgan convocant, en els termes i condicions que s'arrepleguen en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, així com en el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la referida llei orgànica.

Mapa web