Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE JUS/60/2020, de 15 de gener, per la qual es convoca el procés selectiu per a l'ingrés, pel sistema general d'accés lliure, en el cos d'auxili judicial de l'Administració de justícia.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8731 de 03.02.2020
Número identificador:  2020/870
Referència Base de Dades:  001110/2020
 



ORDRE JUS/60/2020, de 15 de gener, per la qual es convoca el procés selectiu per a l'ingrés, pel sistema general d'accés lliure, en el cos d'auxili judicial de l'Administració de justícia. [2020/870]

En compliment del que es disposa en el Reial decret 702/2017, de 7 de juliol, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2017, i en els reials decrets 954/2018, i 955/2018, de 27 de juliol, pels quals s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2018, amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal al servei de l'Administració de justícia, aquest ministeri, en ús de les competències que li són atribuïdes en la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, i en el Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia, de conformitat amb l'Ordre JUS/291/2019, de 4 de març, per la qual s'estableixen les bases comunes que regiran els processos selectius per a l'ingrés o l'accés als cossos de funcionaris al servei de l'Administració de justícia, inclosos en el llibre VI de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, i previ informe favorable de la Direcció General de la Funció Pública, acorda convocar procés selectiu per a l'ingrés, pel sistema general d'accés lliure, en el cos d'auxili judicial de l'Administració de justícia.



L'esmentat Reial decret 954/2018, de 27 de juliol, que aprova l'oferta d'ocupació pública d'estabilització per a personal de l'Administració de justícia per a 2018, preveu l'acumulació d'aquesta oferta amb la de 2017, de manera que, per a aconseguir més eficiència i eficàcia, s'inclouen totes les places oferides en 2017 i 2018 en una única convocatòria, la qual cosa ha sigut objecte de negociació col·lectiva en l'àmbit de l'Administració de justícia.

Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i l'Acord del Consell de Ministres de 20 de novembre de 2015, pel qual s'aprova el II Pla per a la igualtat de dones i homes en l'Administració general de l'Estat i en els organismes públics, així com la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal.



També té en compte els principis d'igualtat de tracte i no-discriminació de les persones amb discapacitat i els seus drets, d'acord amb el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, el Reial decret 1414/2006, d'1 de desembre, pel qual es determina la consideració de persona amb discapacitat a l'efecte de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, i el Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat, i es desplegarà d'acord amb les següents





Bases comunes



Les bases comunes per les quals es regeix aquesta convocatòria són les establides en l'Ordre JUS/291/2019, de 4 de març, per la qual s'estableixen les bases comunes que regiran els processos selectius per a ingrés o accés als cossos de funcionaris al servei de l'Administració de justícia.



Bases específiques



Aquesta convocatòria es publicarà en el punt d'accés general, www.administracion.gob.es i en la pàgina web del Ministeri de Justícia, www.mjusticia.gob.es (Ciutadans-Ocupació pública).





1. Descripció de les places

1.1. Es convoca el procés selectiu d'accés lliure per a cobrir, per mitjà del sistema de concurs oposició, 1.810 places en el cos d'auxili judicial (codi de cos 030), en base del que estableix el Reial decret 702/2017, de 7 de juliol, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2017, i els reials decrets 954/2018 i 955/2018, de 27 de juliol, pels quals s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2018, d'acord amb el següent:



Sistema general Contingent de persones amb discapacitat Total

Reial decret 702/2017, de 7 de juliol

Places d'estabilització-

Disposició addicional segona 780 59 839

Places de reposició-annex II 76 6 82

Reial decret 954/2018, de 27 de juliol

Places d'estabilització-annex II 714 54 768

Reial decret 955/2018, de 27 de juliol

Places de reposició-annex II 113 8 121

TOTAL 1683 127 1810





La convocatòria de les places disposades en el quadre anterior es durà a terme conjuntament, d'acord amb la distribució territorial següent:



Àmbit territorial Sistema general Reserva persones amb discapacitat

Andalusia 166 12

Aragó 14 1

Astúries 19 1

Les Canàries 148 13

Cantàbria 21 2

Catalunya 412 31

Comunitat Valenciana 116 9

Galícia 3 0

La Rioja 17 1

Madrid 200 15

Navarra 31 2

El País Basc 59 4

Ministeri de Justícia 477 36

TOTAL 1683 127





Els aspirants podran concórrer per un d'aquests àmbits territorials, segons les instruccions detallades en l'annex III.

Quan el nombre de places o el millor desenvolupament dels processos selectius ho aconselle, es podran agrupar les vacants corresponents a un o diversos territoris només a l'efecte de l'execució del procés selectiu; de manera que en l'ordre per la qual es convoque al primer exercici es detallarà en quina seu s'examinaran. Així, encara que s'examinen en una seu diferent de la localitat de l'àmbit pel qual concorren com a província d'examen, si resulten aprovats en la convocatòria, seran destinats obligatòriament a alguna de les vacants radicades en l'àmbit territorial que hi hagen indicat.

1.2. Del total de les places convocades, es reservaran 127 places, amb la distribució territorial indicada en el punt 1.1, perquè les cobrisquen persones amb la condició legal de persones amb discapacitat de grau igual o superior al 33 %, sempre que acrediten el grau de discapacitat indicat i la compatibilitat funcional amb l'acompliment de les tasques pròpies que corresponen al cos de tramitació processal i administrativa i superen les proves selectives.

Es consideraran afectats per una discapacitat en grau igual o superior al 33 %, d'acord amb el que disposa l'article 1 del Reial decret 1414/2006, d'1 de desembre, pel qual es determina la consideració de persona amb discapacitat a l'efecte del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social; els pensionistes de la Seguretat Social que tinguen reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.



Les places reservades a persones amb discapacitat que queden desertes no s'acumularan a les de sistema general.

Els aspirants que opten pel contingent de reserva per a persones amb discapacitat no podran participar per la resta de places del sistema general.

1.3. Els aspirants només podran participar per un únic àmbit territorial, i, en cas de superar el procés selectiu, obtindran necessàriament la destinació dins de l'àmbit territorial pel qual concorren. Les places que queden desertes en un àmbit territorial no es podran acumular a un altre diferent. No s'admetrà la modificació de l'àmbit territorial triat una vegada presentada la sol·licitud.

1.4. Aquestes bases de convocatòria es publicaran de manera simultània en el Boletín Oficial del Estado i en els butlletins oficials de les comunitats autònomes on es convoquen places. En el cas que aquesta simultaneïtat no siga possible, tots els termes i terminis establits en aquesta ordre es comptaran a partir de la publicació en el Boletín Oficial del Estado.



2. Procés selectiu

2.1. El procés selectiu tindrà lloc mitjançant el sistema de concurs oposició. La fase d'oposició serà eliminatòria i es desenvoluparà en primer lloc amb els exercicis, les puntuacions i les valoracions que s'especifiquen en l'annex I-A d'aquesta convocatòria.

Als aspirants que hagen superat la fase d'oposició s'aplicarà el barem de mèrits de la fase de concurs que s'especifiquen en l'annex I-B d'aquesta convocatòria.

2.2. La qualificació final del procés selectiu estarà determinada per la suma de les puntuacions finals obtingudes en cadascuna de les fases d'oposició i concurs.

2.3. En cap cas podrà declarar-se superat el procés selectiu en cada àmbit a un nombre més alt d'aspirants que el de places objecte d'aquesta convocatòria, de manera que seran nul·les de ple dret les propostes d'aprovats que contravinguen aquesta limitació.

2.4. En cas d'empat, l'ordre de puntuació s'establirà com segueix: prevaldrà la fase d'oposició; en segon lloc, la fase de concurs; si encara persisteix l'empat, prevaldrà la nota del primer i, seguidament, la del segon. Si persisteix l'empat, s'atendrà l'ordre alfabètic d'actuació esmentat en la base específica 7.1.



3. Programa

El programa que ha de regir l'oposició el conté l'annex II d'aquesta convocatòria. El contingut del temari per a tots els exercicis de l'oposició s'ha d'ajustar a la normativa publicada en el Boletín Oficial del Estado en la data de la publicació d'aquesta convocatòria, encara que no haja entrat en vigor.

No obstant això, en matèria de registre civil s'exigirà només la legislació vigent en la data d'aquesta convocatòria.



4. Requisits de participació i titulació requerida

4.1. Edat: per a participar en aquest procés selectiu és necessari complir tots els requisits generals assenyalats en la base novena de les «bases comunes», amb l'excepció següent referida a l'edat mínima que, a l'empara del que es disposa en l'article 56.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i ateses les funcions atribuïdes a aquest cos en l'article 478 de la Llei orgànica del poder judicial i, particularment, al seu caràcter d'agents de l'autoritat, serà de 18 anys.



4.2. Titulació: estar en possessió o en condicions d'obtindre en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, el títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent. Caldrà ajustar-se, a més, al que estableix l'Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny, per la qual s'estableixen equivalències amb els títols de graduat en Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE 17 de juny).

4.3. Els aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger han d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació, a efectes acadèmics i professionals, o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no es podrà aplicar als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



5. Sol·licituds i documentació

5.1. Les persones que vulguen participar en aquest procés selectiu han d'omplir el model oficial de sol·licitud d'admissió a proves selectives en l'Administració de justícia (model 790 – codi 007, en la part superior del qual figura «sol·licitud d'admissió a proves selectives de l'Administració pública i liquidació de la taxa de drets d'examen»), que estarà disponible en el punt d'accés general (www.administracion.gob.es), en castellà i en la resta de llengües oficials de les comunitats autònomes. Les comunitats autònomes que oferisquen places podran crear un enllaç des de les seues respectives pàgines web a aquest formulari.

5.2. La presentació de la sol·licitud s'ha de fer en el termini de vint dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre en el Boletín Oficial del Estado i s'ha de dirigir a la Secretaria d'Estat de Justícia. La no-presentació d'aquesta dins del termini i en la forma escaient suposa l'exclusió de l'aspirant.

5.3. La presentació i el pagament de la taxa corresponent s'han de realitzar per via electrònica, a través del Servei d'Inscripció en Processos – Proves Selectives, del punt d'accés general, http://administración.gob.es/pag/ips, al qual es pot accedir directament o a través del portal web del Ministeri de Justícia, www.mjusticia.gob.es (Ciutadans-Ocupació Pública), d'acord amb les instruccions que s'hi indiquen.

Els aspirants que, d'acord amb el que disposa la base onzena de l'Ordre JUS/291/2019, de 4 de març, per la qual s'estableixen les bases comunes, estiguen exempts del pagament de la taxa o tinguen dret a la reducció d'aquesta han d'adjuntar en format electrònic la documentació acreditativa del dret a l'exempció o reducció.

Quan l'aspirant no siga titular d'un compte bancari en alguna de les entitats financeres que permeten el pagament telemàtic de taxes administratives, la llista de les quals es podrà consultar en l'Agència Tributària, haurà de fer la presentació en suport paper en el Registre General del Ministeri de Justícia, c/ Bolsa, núm. 8, 28071 Madrid, o en els registres de les delegacions i les subdelegacions del Govern de l'Administració general de l'Estat, així com en qualsevol dels òrgans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Excepcionalment, també es podrà utilitzar aquesta via quan resulte impossible la inscripció electrònica per raons tècniques i s'acredite documentalment aquesta impossibilitat.

La sol·licitud presencial s'ha de dirigir a la Unitat EA0010560-Processos Selectius Oficina O00011588 M. P. Processos Selectius, i s'hi ha d'adjuntar la documentació que acredite la incidència tècnica produïda.

Igualment, s'ha de dirigir a la unitat de registre esmentada tota la documentació que s'ha de presentar al llarg del procés selectiu.

5.4. Taxa de drets d'examen

L'import de la taxa per drets d'examen és d'11,43 € (5,72 €, en cas de dret a reducció del 50 %).

Estàn exempts del pagament de la taxa els aspirants que reuneixen els requisits que es detallen en la base onzena, apartats 5 i 6, de les bases comunes, que han d'acreditar el seu dret a aquesta exempció aportant la documentació que s'hi indica.

No cal presentar la documentació acreditativa per a l'exempció o reducció de taxa en els supòsits especificats en l'annex III d'aquesta convocatòria, ja que la recapta d'ofici l'òrgan gestor, llevat que no ho consenta el sol·licitant.

5.5. Les persones amb discapacitat que desitgen sol·licitar adaptacions de temps i mitjans han de procedir segons el que estableix la base desena de les bases comunes.

5.6. La sol·licitud s'ha d'omplir d'acord amb les instruccions que figuren en aquesta i en l'annex III.

5.7. Les dades personals recollides en la sol·licitud d'admissió s'han de tractar amb l'única finalitat de gestionar les proves selectives i les comunicacions necessàries per a fer-ho. El nom, els cognoms i el número del document d'identitat es publicarà en la forma que determina la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

El Ministeri de Justícia prendrà mesures perquè aquesta informació no siga indexada pels cercadors d'internet. La base legal per al tractament d'aquestes dades són la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, les lleis 39/2015, d'1 d'octubre, i 40/2015, d'1 d'octubre, i, supletòriament, el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



La Direcció General de Relacions amb l'Administració de Justícia del Ministeri de Justícia és responsable del tractament d'aquestes dades. Els drets de protecció de dades dels sol·licitants es poden exercir dirigint-se al responsable del tractament per via electrònica, per mitjà de la seu electrònica del Ministeri de Justícia o presencialment a través de la xarxa d'oficines d'assistència en matèria de registres. Els interessats poden exercir els seus drets també davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, www.aepd.es.



6. Tribunals

6.1. Es nomena el Tribunal Qualificador Únic, els tribunals delegats i les unitats de col·laboració en l'annex IV d'aquesta ordre, atenent, en la seua composició, el principi de paritat entre homes i dones.



6.2. En les seus d'examen on no estiga el Tribunal Qualificador Únic o un tribunal delegat, l'òrgan competent del Ministeri de Justícia ha de nomenar funcionaris de l'Administració general de l'Estat, de l'Administració autonòmica (en els dos casos, que presten serveis en el Ministeri de Justícia o l'òrgan competent de la comunitat autònoma) o de l'Administració de justícia, per a col·laborar en el desenvolupament d'aquestes proves sota la direcció del Tribunal Qualificador Únic, o un tribunal delegat, al qual representaran amb les competències d'execució material i ordenació administrativa dels diferents exercicis que en cada prova selectiva se'ls atribuïsca.

6.3. D'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, els tribunals han de vetlar per l'estricte compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre els dos sexes.

6.4. Els tribunals tenen la categoria segona de les previstes en l'annex IV del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.

6.5. La informació sobre aquestes proves selectives s'ha de facilitar en el Ministeri de Justícia, en els telèfons 902 007 214 i 918 372 295; la pàgina web del Ministeri de Justícia (www.mjusticia.gob.es); el punt d'accés general (www.administracion.gob.es); les gerències territorials del Ministeri de Justícia i en els òrgans competents de les comunitats autònomes on es convoquen places.

6.6. En el que no preveu aquesta convocatòria, el funcionament dels tribunals s'ha de regir pel que es preveu en l'article 487 de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial; en l'article 12 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia, i, subsidiàriament, en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

6.7. A l'efecte de comunicacions i altres incidències, la seu del Tribunal Qualificador Únic serà: c/ San Bernardo, núm. 21, 28071 – Madrid (telèfons: 902 007 214 i 918 372 295), i s'hi podrà aplicar el que disposa la base 5.3 quant a la unitat de registre per a presentació de documentació.



Tribunals delegats



Comunitat autònoma Òrgan Telèfon

Andalusia Conselleria de Turisme, Regeneració, Justícia i Administració Local

DG d'Oficina Judicial i Fiscal

Plaça de la Gavidia, 10

41071 – Sevilla

www.juntadeandalucia.es/justicia/portal/adriano

www.iaap.junta-andalucia.es/institutodeadministracionpublica 955031800

955031840

Les Canàries Av. José Manuel Guimerá, núm. 10

Edifici Serveis Múltiples II, planta 1a

38071 Santa Cruz de Tenerife

http://www.gobiernodecanarias.org/justicia 922476230

Catalunya Departament de Justícia

Subdirecció General de Recursos Humans i Econòmics

Pau Claris, 81 4a planta

08010 – Barcelona

http://justicia.gencat.cat/ca/serveis/treballar/oposicions 933164393

933164301

Madrid Direcció General de Recursos Humans i Relacions amb l'Administració de Justícia

c/ Gran Via, 43

28013 – Madrid

www.comunidad.madrid/servicios/justicia 917209002

Comunitat

Valenciana Direcció General de Justícia

Ciutat Administrativa 9 d'octubre

Torre 4 – 2a planta

c/ Democràcia, 77

46018 València

www.gov.gva.es/va/home 961209248

961209249

País Basc

Direcció de l'Administració de Justícia

c/ Donostia-San Sebastián, núm. 1

01010 – Vitoria-Gasteiz

www.justizia.net 945019132

945019122





7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Ordre d'actuació

L'ordre d'actuació dels aspirants, en tots els àmbits territorials, s'inicia alfabèticament pel primer de la lletra «Q», d'acord amb la Resolució de 15 de març de 2019, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es publica el resultat del sorteig a què es refereix el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració de l'Estat.

7.2. Durada del procés selectiu

El primer exercici s'ha de realitzar dins dels quatre mesos següents a la publicació de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

7.3. Fase d'oposició

Els exercicis de l'oposició es detallen en l'annex I-A d'aquesta convocatòria.

El primer i segon exercici es faran conjuntament en un mateix acte, el mateix dia i a la mateixa hora en totes les seus d'examen, dins dels 45 dies següents a la publicació de la resolució per la qual s'eleva a definitiva la llista d'admesos i exclosos, que es publicarà en el Boletín Oficial del Estado amb la data, l'hora i els llocs en què es durà a terme.



El Tribunal farà públiques en la pàgina web del Ministeri de Justícia (www.mjusticia.gob.es) les llistes d'opositors de cada àmbit territorial que han aconseguit el mínim establit que s'ha considerat per a superar cada exercici, amb indicació de la puntuació obtinguda i, si escau, la convocatòria al següent. Els opositors que no es troben inclosos en cada llista d'aprovats tindran la consideració de no aptes, de manera que quedaran eliminats del procés selectiu.

Les llistes d'aprovats també es podran publicar en les pàgines web de les comunitats autònomes.

7.4. Fase de concurs

La fase d'oposició finalitzarà amb la publicació del tribunal de les llistes d'aprovats, la qual cosa donarà començament a la fase de concurs en la qual es valoraran els mèrits que es detallen en el barem que conté l'annex I-B d'aquesta convocatòria. Es computaran els obtinguts fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En el mateix acord de la publicació de les llistes d'aprovats, s'establirà un termini de vint dies hàbils per a presentar en el registre o l'adreça electrònica que s'indique la documentació acreditativa, en original o còpia autèntica, únicament dels mèrits indicats en l'apartat B del barem que conté l'annex I-B d'aquesta ordre. Els opositors que concórreguen per comunitats autònomes amb exercicis optatius podran aportar en aquest mateix moment les certificacions acreditatives dels coneixements corresponents a l'annex I-C d'aquesta ordre.

Aquesta documentació s'ha d'acompanyar del model omplit que publicarà el Ministeri una vegada finalitze la fase d'oposició, que inclourà una llista detallada dels mèrits aportats.

La comprovació dels mèrits dels apartats A, C i D es farà d'ofici, encara que els opositors que en la seua sol·licitud inicial de participació no hagen prestat el seu consentiment perquè l'òrgan gestor del procés selectiu puga verificar d'ofici les seues titulacions o certificacions acadèmiques hauran d'aportar-les també, d'entre les valorades en l'apartat A del barem esmentat.

El Tribunal Qualificador Únic i els tribunals delegats valoraran els mèrits acreditats i el Tribunal Qualificador Únic publicarà en la pàgina web del Ministeri de Justícia la llista d'aspirants amb la valoració provisional de mèrits de la fase de concurs, amb la indicació de la puntuació obtinguda en cada apartat i la total. Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta llista, per a efectuar les al·legacions pertinents. Finalitzat aquest termini i vistes i resoltes les al·legacions, el tribunal publicarà la llista amb la valoració definitiva de la fase de concurs.

7.5. Embaràs de risc i part, malaltia greu i hospitalització



Si no es pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc, part, malaltia greu, hospitalització o qualsevol altra circumstància de caràcter excepcional, degudament acreditada, ha de comunicar-ho al tribunal amb suficient antelació i, en tot cas, abans de la realització de l'exercici perquè siguen valorats pel Tribunal Qualificador Únic, de manera que puga ser convocada amb posterioritat, a través de la pàgina web.

La situació de l'aspirant quedarà condicionada a la finalització d'aquesta causa i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, i aquestes no es podran demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta dels aspirants a una resolució del procés en temps raonables. En tot cas, i per a cadascun dels torns d'accés, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que hagen superat el procés selectiu i es realitzarà un sol exercici comú per a totes aquestes situacions.

7.6. Valoració del coneixement de les llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc

Si així ho han sol·licitat en la seua instància i en la fase de concurs, els aspirants compresos en la relació d'aprovats que concórreguen per àmbit territorial amb llengua autonòmica pròpia seran emplaçats per a la realització de l'exercici de caràcter optatiu, no eliminatori, que n'acredite el coneixement. Paral·lelament, el tribunal delegat corresponent valorarà la documentació acreditativa del coneixement de les llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc que han aportat els interessats.



La puntuació obtinguda, tant de l'examen com de la documentació acreditativa, s'ha d'ajustar al barem contingut en l'annex I-C d'aquesta convocatòria i només té efecte per a l'adjudicació de destinacions en la comunitat autònoma corresponent.

Els opositors poden optar per realitzar la prova, documentar el coneixement de la llengua oficial o acollir-se als dos sistemes. En aquest últim cas, la puntuació atorgada serà la més alta que corresponga en el seu cas, sense que puga ser acumulativa.

7.7. La superació de qualsevol de les fases de la convocatòria no implicarà per si mateixa l'adjudicació de plaça, ja que la superació del procés selectiu estarà determinada pel nombre de places convocades en cada àmbit territorial.

7.8. Finalitzat el procés selectiu, el tribunal elevarà al Ministeri de Justícia la proposta amb la llista d'aprovats, en cada àmbit territorial, el nombre de la qual no podrà superar al de places convocades, que es publicarà en el Boletín Oficial del Estado i en els diaris oficials de les comunitats autònomes on es convoquen places, amb la indicació del número d'ordre, els cognoms i el nom, el DNI, la puntuació obtinguda en cadascun dels exercicis i el total de tots els exercicis obligatoris. Juntament amb aquesta nota total, però separada i sense sumar-se a aquesta, figurarà, si escau, l'obtinguda en la llengua oficial pròpia de la comunitat autònoma de l'àmbit territorial pel qual concorre i l'obtinguda pel coneixement del dret civil basc.

Els opositors que no es troben inclosos en la llista tindran la consideració de no aptes, de manera que quedaran eliminats del procés selectiu.

7.9. En el cas que algun dels aspirants amb discapacitat que s'haja presentat per aquest contingent de reserva supere els exercicis corresponents, però no obtinga plaça, i la seua puntuació siga superior a l'obtinguda pels aspirants del torn general, serà inclòs pel seu ordre de puntuació en aquest torn.

7.10. El Ministeri de Justícia i les comunitats autònomes competents oferiran les destinacions disponibles en cada àmbit territorial.



8. Presentació de documents

8.1. Els aspirants que figuren en la llista definitiva d'aprovats, en el termini de vint dies hàbils comptats a partir de la publicació d'aquesta en el Boletín Oficial del Estado i en els diaris oficials de les comunitats autònomes on es convoquen places han de presentar en el Registre General del Ministeri de Justícia, la Secretaria d'Estat de Justícia, c/ Bolsa, núm. 8, 28071 Madrid, o pels mitjans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dirigits a la Unitat EA0010560-Processos selectius-Administració de justícia, Oficina O00011588-Mitjans personals, la documentació següent: Processos selectius-Justícia la documentació següent:

a) Sol·licitud de destinació, ajustada als requeriments que, si escau, s'establisquen en l'oferta publicada pel Ministeri de Justícia i les comunitats autònomes competents.

b) Els aspirants que tinguen la condició legal de persona amb discapacitat, amb un grau igual o superior al 33 %, han de presentar la certificació dels òrgans competents que acredite aquesta condició (en cas que aquesta no s'haja acreditat amb anterioritat) i la seua capacitat funcional per a exercir les tasques i les funcions pròpies del cos d'auxili judicial.



c) Els aspirants que, en la seua sol·licitud de participació inicial, s'hagen oposat al fet que l'òrgan instructor d'aquest procediment selectiu consulte i verifique d'ofici les seues dades d'identitat personal i les referides a les seues titulacions o certificacions acadèmiques hauran d'aportar també:

– Còpia autèntica del document nacional d'identitat, o equivalent.

– Còpia autèntica del títol exigit en la convocatòria o certificació acadèmica acreditativa de tindre aprovades totes les assignatures que el capaciten per a l'obtenció d'aquest, per a la qual cosa han de presentar el resguard justificatiu d'haver abonat els drets per a l'expedició.

d) En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, han de presentar una còpia autèntica de la documentació que n'acredite l'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència.

8.2. Davant de la impossibilitat, degudament justificada, de presentar els documents expressats en l'apartat anterior, podrà acreditar-se que es reuneixen les condicions exigides en la convocatòria mitjançant qualsevol mitjà de prova admissible en dret.

Els aspirants que tinguen la condició de funcionaris públics estaran exempts de justificar les condicions i els requisits ja demostrats per a obtindre el seu anterior nomenament, i hauran de presentar la certificació del ministeri o l'organisme del qual depenguen i per la qual s'acredite la seua condició i els requisits per a ser nomenat funcionari del cos d'auxili judicial de l'Administració de justícia.

8.3. Les persones que, dins del termini fixat, i excepte causa de força major, no presenten la documentació o de l'examen d'aquesta es dedueix que no tenen algun dels requisits establits no podran ser nomenats funcionaris i quedaran anul·lades les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagen pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial.

En aquest últim cas, o en el supòsit de renúncia d'algun dels aspirants abans del seu nomenament com a funcionari de carrera, i sempre que el tribunal haja proposat tants aspirants com places convocades, d'acord amb la 17.2 de les bases comunes, el Ministeri de Justícia requerirà a aquest últim una llista complementària d'aspirants que hagen superat tots els exercicis i seguisquen els proposats fins a completar el total de places convocades.

En aquest supòsit, els aspirants inclosos en aquesta llista complementària han de presentar la documentació acreditativa que es detalla en aquesta mateixa base en el termini de cinc dies hàbils des de la publicació en la pàgina web del Ministeri de Justícia.

Els aspirants afectats que concórreguen per alguns dels àmbits territorials que tinguen establida la valoració de llengua oficial pròpia o dret civil basc seran convocats, si escau, a la realització de la corresponent prova optativa o els serà incorporada la puntuació que corresponga a l'acreditació documental que hagen aportat.



9. Nomenament

Una vegada s'haja comprovat que els aspirants, el nombre dels quals no podrà superar en cap cas el de places convocades en cada àmbit territorial, reuneixen els requisits de la base quarta d'aquesta ordre i de la novena de les bases comunes, seran nomenats funcionaris de carrera, mitjançant una ordre del Ministeri de Justícia, que serà publicada en el Boletín Oficial del Estado i en els diaris oficials de les comunitats autònomes competents.

Atés el caràcter nacional del cos d'auxili judicial, per al nomenament com a funcionaris de carrera, es confeccionaran dues llistes en cada àmbit territorial, una en què es consignaran les puntuacions obtingudes en les fases comunes i obligatòries del procés selectiu, i una altra amb l'especificació de la puntuació obtinguda en la valoració del coneixement de la llengua oficial pròpia de les comunitats autònomes i, si escau, la corresponent al dret civil basc.



10. Norma final

A aquest procés selectiu es pot aplicar la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial; el Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia; el Reial decret 702/2017, de 7 de juliol, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2017, i els reials decrets 954/2018 i 955/2018, de 27 de juliol, pels quals s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2018; l'Ordre JUS/291/2019, de 4 de març, per la qual s'estableixen les bases comunes que regiran els processos selectius per a ingrés o accés en els cossos de funcionaris al servei de l'Administració de justícia; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i el que disposa aquesta ordre de convocatòria.



Amb caràcter supletori, en el que no preveu aquesta convocatòria, cal ajustar-se al que disposa el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i la resta de normativa vigent en la matèria.



Contra aquesta convocatòria podrà interposar-se un recurs de reposició davant del ministre de Justícia, en el termini d'un mes des de la publicació, o bé, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos des de la publicació davant del Jutjat Central Contenciós Administratiu, de conformitat amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. En cas d'interposar un recurs de reposició, no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell es resolga expressament o s'haja produït la desestimació presumpta d'aquest.

Així mateix, la Secretaria d'Estat de Justícia podrà, si escau, procedir a revisar les resolucions del tribunal, conforme al que preveu l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



Madrid, 15 de gener de 2020.– El ministre de Justícia, p. d. (O JUS/125/2019, de 5 de febrer), el secretari general de l'Administració de justícia: Antonio Viejo Llorente.







ÍNDEX D'ANNEXOS



ANNEX I. Descripció del procés selectiu

I-A. Fase d'oposició: exercicis obligatoris

I-B. Fase de concurs

I-C. Avaluació del coneixement de llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc

ANNEX II. Programa

ANNEX III. Instruccions de l'ompliment de la instància

ANNEX IV. Tribunals



ANNEX I

Descripció del procés selectiu



I-A. Fase d'oposició

1. La fase d'oposició estarà integrada pels exercicis següents, que se celebraran en un mateix acte, en el mateix dia, un a continuació de l'altre.

1.1. Primer exercici. De caràcter teòric, escrit, obligatori i eliminatori. Consistirà a contestar un qüestionari-test sobre les matèries del programa detallat en l'annex II. Constarà de 100 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta.

La durada de l'exercici serà de 90 minuts.

Es qualificarà de 0 a 60 punts.

Les preguntes encertades es valoraran amb 0,60 punts; les preguntes no encertades i les que continguen respostes múltiples descomptaran 0,15 punts; les preguntes no contestades no seran puntuades.

La puntuació obtinguda per cada aspirant es correspondrà amb el nombre de respostes encertades, feta la deducció de les no encertades.

El qüestionari proposat pel tribunal constarà de 104 preguntes, de les quals les 100 primeres seran ordinàries i avaluables, i les quatre últimes seran de reserva. En el cas que, una vegada realitzat l'examen, el tribunal haja d'anul·lar una o diverses preguntes ordinàries, establirà en el mateix acord la substitució, a l'efecte de la seua avaluació, de les anul·lades per d'altres de reserva, pel seu ordre.

1.2. Segon exercici. De caràcter pràctic, escrit, obligatori i eliminatori. Consistirà en la contestació a un qüestionari-test de 40 preguntes, amb 4 respostes alternatives de les quals només una és la correcta i referides a 2 casos pràctics de diligència judicial que seran proposats pel Tribunal.

La durada de l'exercici serà de 60 minuts i es qualificarà de 0 a 40 punts, a raó d'1 punt per pregunta encertada. Les preguntes no encertades i les que continguen respostes múltiples descomptaran 0,25 punts, i les no contestades no seran puntuades.

El qüestionari proposat pel Tribunal constarà de 40 preguntes i 2 de reserva i, en cas d'anul·lació d'una de les ordinàries, el Tribunal, en l'acord d'anul·lació, establirà que puntue la pregunta de reserva en lloc de l'anul·lada.

1.3. La determinació de la nota mínima per a superar el primer exercici en cada àmbit territorial convocant serà equivalent al resultat de deu aspirants per plaça, que hagen obtingut com a mínim un 60 % de la puntuació possible, amb independència de les instàncies que s'hagen presentat per aquest àmbit.

Els aspirants per plaça esmentats passarien a realitzar el segon exercici. Com que cada exercici que compon la fase d'oposició és eliminatori, els opositors que no aconseguisquen aquesta puntuació en el primer exercici no els serà corregit el segon.

Per a superar el segon exercici serà suficient obtindre el 60 % de la puntuació possible.

Aquesta nota mínima no serà aplicable en el contingent de reserva per discapacitat, ni en els processos selectius amb un nombre d'aspirants de partida inferior a l'índex de deu per plaça, anteriorment esmentat. En aquests casos, la puntuació mínima exigida serà el 50 % de la puntuació màxima possible. Igualment, la puntuació mínima exigida per a la superació de tots els exercicis de la fase d'oposició en el contingent de reserva per discapacitat serà el 50 % de la màxima possible.

Els opositors que no aconseguisquen aquesta puntuació mínima tindran la consideració de suspensos.

La puntuació final dels aprovats en la fase d'oposició estarà composta per la suma de les puntuacions dels dos exercicis.

Finalitzats els exercicis de l'oposició, el Tribunal farà públiques les llistes d'aprovats, ordenats de major a menor, conforme a la puntuació total acumulada dels dos exercicis superats.

1.4. Reserva de nota

Els aspirants que hagen superat la fase d'oposició amb una nota superior a la mínima fixada, però que no obtinguen plaça en el cos al qual es presenten per no reunir mèrits suficients en la fase de concurs de l'OOP 2017-18, quedaran exempts de fer, en la convocatòria següent de 2019, els exercicis de la fase d'oposició, sempre que es presenten pel mateix cos, àmbit territorial i torn (sistema general o torn de reserva), llevat que voluntàriament s'hi presenten per a obtindre millor nota. En aquest cas, si la nota obtinguda és inferior o no supera la fase d'oposició, se li reservarà la nota de la convocatòria de l'OOP 2017-18.

Als aspirants que pel torn de reserva per a persones amb discapacitat en la convocatòria anterior hagen obtingut una puntuació igual o superior al 50 % de la nota màxima possible prevista en cada exercici de la respectiva convocatòria, se'ls conservarà la puntuació més alta obtinguda, sempre que el contingut de temari, els exercicis i la seua manera de qualificació siguen idèntics.

I-B. Fase de concurs

En la fase de concurs es valoraran els mèrits que aporten els aspirants que hagen superat tots els exercicis de la fase d'oposició, segons el barem establit en aquest annex.

El Ministeri de Justícia facilitarà als aspirants que hagen superat la fase d'oposició un model d'«autoavaluació» de la fase de concurs.



L'aspirant que no aporte mèrits, o que n'aporte uns que no siguen avaluables d'acord amb el barem referit, serà qualificat amb zero punts en aquesta fase.

L'acreditació del temps de serveis prestats com a funcionaris interins en l'Administració de justícia, en l'àmbit del Ministeri de Justícia, s'aportarà d'ofici per l'òrgan competent.

Per a accedir a la fase de concurs, caldrà haver superat la fase d'oposició i es valoraran els mèrits següents:

A. Títols i graus acadèmics, dels inclosos en el sistema educatiu espanyol. La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat és de 12 punts.

Atés que, d'acord amb l'article 475 de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, la titulació exigida per a l'accés al cos d'auxili judicial és la del graduat en ESO o equivalent, la puntuació que es pot atorgar en aquest apartat serà la següent:

a. 12 punts per estar en possessió de la llicenciatura en Dret, o bé, grau en Dret i màster amb contingut de caràcter jurídic.

b. 10 punts per estar en possessió del grau en Dret.

c. 8 punts per estar en possessió de la llicenciatura en Ciències del Treball, Ciències Polítiques i de l'Administració, o Criminologia.

d. 6 punts per estar en possessió del títol de grau en Ciències del Treball, en Ciències Jurídiques i de les Administracions Públiques, en Ciències Polítiques i de l'Administració, en Relacions Laborals i Recursos Humans, o en Criminologia.

e. 4 punts per estar en possessió de tres cursos complets de la llicenciatura o grau en Dret.

f. 3 punts per altres llicenciatures o graus (es considerarà únicament un títol).

g. 2 punts per altres diplomatures, arquitectures tècniques o enginyeries tècniques (es considerarà únicament un títol).

h. 1 punt per estar en possessió del títol de Batxillerat o equivalent.



Excepcionalment, el Tribunal Qualificador Únic podrà valorar altres titulacions i graus acadèmics, relacionats amb l'Administració de justícia, no inclosos expressament entre les indicades anteriorment.



B. Historial professional.

La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat és de 7,5 punts, amb la baremació següent.

B-1. Cursos de formació, rebuts i acreditats, en els últims deu anys i fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria, amb contingut principal de caràcter jurídic relacionats amb l'activitat del cos, i homologats o impartits: pel Ministeri o per les conselleries de Justícia, pel Ministeri i conselleries d'Educació, pel sistema universitari espanyol, per l'Institut Nacional de l'Administració Pública o per òrgans competents en formació de les comunitats autònomes, per altres agents promotors dins del marc de l'Acord de formació per a l'ocupació (IV Acord de formació per a l'ús de les administracions públiques) o pels serveis públics d'ocupació.



– Entre 11 i 29 h: 1 punt

– Entre 30 i 59 h: 1,5 punts

– Entre 60 i 119 h: 2 punts

– Entre 120 o més h: 2,5 punts

Així mateix, d'acord amb el barem anterior i sota les mateixes condicions, es valoraran els cursos en matèria d'igualtat o salut laboral que incloguen unitats o mòduls de contingut jurídic.

No es valoraran els cursos següents:

Certificacions o diplomes en els quals no conste el nombre d'hores ni aquells de 10 o menys hores lectives.

Els derivats de processos selectius, ni els diplomes de participació en jornades, simposis, seminaris i similars.

Als aspirants que aporten certificacions de cursos que formen part dels ensenyaments del sistema educatiu espanyol, o siguen conduents a l'obtenció d'un títol universitari, se'ls podrà sol·licitar certificat acadèmic per a comprovar que les hores lectives d'aquest curs o cursos no han sigut convalidades com a crèdits universitaris o crèdits ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System).

En cas que no presenten la certificació acadèmica requerida o que es comprove que les hores lectives del curs o dels cursos s'han utilitzat per a convalidar assignatures, de les titulacions assenyalades en l'apartat A, no es valoraran dins d'aquest mèrit.

B-2. Cursos de formació en informàtica, rebuts i acreditats, en els últims deu anys i fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria, i homologats o impartits: pel Ministeri o per les conselleries de Justícia, pel Ministeri i conselleries d'Educació, pel sistema universitari espanyol, per l'Institut Nacional de l'Administració Pública o per òrgans competents en formació de les comunitats autònomes, per altres agents promotors dins del marc de l'Acord de formació per a l'ocupació (IV Acord de formació per a l'ús de les administracions públiques) o pels serveis públics d'ocupació.



– Entre 11 i 29 h: 1 punt

– Entre 30 i 59 h: 1,5 punts

– Entre 60 i 119 h: 2 punts

– Entre 120 o més h: 2,5 punts

Els cursos de contingut igual o similar només es valoraran una vegada. No es valoraran els cursos en els quals no conste el nombre d'hores ni aquells amb 10 o menys hores lectives.

La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat B és de 7,5 punts; fins a 5 punts en l'apartat B-1 «coneixements jurídics», fins a 2,5 punts en els apartats B-2 «coneixements d'informàtica».

Excepcionalment, el Tribunal Qualificador Únic podrà valorar altres cursos homologats per altres departaments o administracions públiques, no inclosos expressament en els apartats B-1 i B-2.

C. Per exercicis dels processos de les convocatòries de les ofertes d'ocupació pública dels anys 2015 i 2016 de qualsevol dels cossos de l'Administració de justícia.

La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat és de 14 punts, amb la baremació següent:

Per les qualificacions obtingudes en les proves del cos d'auxili judicial:

– 5 punts per nota del 50 al 54,99 %

– 5,5 punts per nota del 55 al 59,99 %

– 6 punts per nota del 60 al 64,99 %

– 6,5 punts per nota del 65 al 69,99 %

– 7 punts per nota del 70 al 74,99 %

– 7,5 punts per nota del 75 al 79,99 %

– 8 punts per nota del 80 al 84,99 %

– 8,5 punts per nota del 85 al 89,99 %

– 9 punts per nota del 90 % o superior

Per les qualificacions obtingudes en altres cossos generals, especials i lletrats de l'Administració de justícia:

– Si és d'un cos especial, el 25 % de la puntuació anterior.

– Si és d'un cos superior, el 50 % de la puntuació anterior.

D. Serveis prestats com a titular, substitut o interí en els cossos de l'Administració de justícia o com a personal laboral d'aquesta administració.

La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat és de 33,5 punts, amb la baremació següent:

– Per cada mes complet de serveis prestats com a substitut o interí, en el cos d'auxili: 0,30 punts.

– Per cada mes complet de serveis prestats com a titular, interí o substitut en la resta dels cossos generals i lletrats de l'Administració de justícia: 0,20 punts.

– Per cada mes complet de serveis prestats en la resta dels cossos de l'Administració de justícia: 0,10 punts.

– Per cada mes de serveis prestats com a personal laboral de l'Administració de justícia fix o temporal: 0,05 punts.

Els períodes inferiors al mes no es computaran, encara que, en el cas de ser-ne uns quants, se sumaran els prestats en el mateix cos i es desestimarà, si s'escau, una única fracció inferior al mes.



I-C. Avaluació del coneixement de llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc

Per als aspirants que concórreguen per algun dels àmbits territorials corresponents a comunitats autònomes amb llengua oficial pròpia i que així ho hagen fet constar en la seua sol·licitud de participació, una vegada finalitzat el procés selectiu, es procedirà a l'avaluació del coneixement de les llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes. L'avaluació consistirà en l'acreditació del coneixement de la llengua oficial d'aquesta comunitat, mitjançant les certificacions que hagen presentat oportunament o per la realització d'una prova de nivell de coneixements.

La puntuació de la valoració del coneixement de la llengua oficial de comunitat autònoma només serà aplicable en l'àmbit de la comunitat autònoma respectiva únicament als efectes d'establir l'ordre de prelació en la relació d'aprovats dins de l'àmbit territorial pel qual concorre l'aspirant, per la qual cosa haurà de reflectir-se separada de l'obtinguda en l'exercici obligatori i en la fase de concurs.

Es qualificarà amb un màxim de 18 punts d'acord amb el nivell de coneixements demostrat per l'aspirant i els criteris de valoració establits a continuació:



En l'àmbit de la Comunitat Foral de Navarra:

A les zones bascòfones i mixta que determina l'article 5 de la Llei foral 18/1986, de 15 de desembre, del basc, de conformitat amb el que s'estableix pel Decret foral 103/2017, de 15 de novembre (Boletín Oficial de Navarra, de 30.11.2017), el coneixement oral i escrit del basc degudament acreditat per mitjà de certificació de superació de cadascun dels nivells expedida per l'òrgan competent en la matèria, suposa el reconeixement a aquests únics efectes de fins a 18 punts, segons el nivell de coneixements acreditat en els termes següents:



– Certificat de nivell B1 o títols equivalents: sis punts

– Certificat de nivell B2 o títols equivalents: dotze punts

– Certificat de nivell C1 o títols equivalents: díhuit punts



En l'àmbit del País Basc:

D'acord amb el que s'estableix en el Decret 86/1997, de 15 d'abril, pel qual es regula el procés de normalització de l'ús del basc en les administracions públiques de la Comunitat Autònoma d'Euskadi i el Decret 174/2010, de 29 de juny, de normalització lingüística de l'Administració de justícia a la comunitat autònoma d'Euskadi.

– Certificat de nivell B2 o perfil lingüístic 2 o títols equivalents: sis punts.

– Certificat de nivell C1 o perfil lingüístic 3 o títols equivalents: dotze punts.

– Certificat de nivell C2 o perfil lingüístic 4 o títols equivalents: díhuit punts.



En l'àmbit de la comunitat autònoma valenciana:

– Certificat de grau elemental o de nivell B1: sis punts

– Certificat de grau mitjà o de nivell C1: dotze punts

– Certificat de grau superior o de nivell C2: díhuit punts

L'acreditació documental del coneixement del valencià s'efectuarà mitjançant l'aportació del certificat corresponent expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià.



En l'àmbit de Catalunya:

De conformitat amb el Decret 3/2014, de 7 de gener, pel qual es modifica el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (DOGC núm. 6536, de 9.1.2014) i el Decret 180/2014, de 30 de desembre, sobre el certificat de coneixements de llenguatge jurídic (nivell J) (DOGC núm. 6780, de 31.12.2014), el coneixement oral i escrit del català i el coneixement del llenguatge jurídic (nivell J) degudament acreditats per mitjà de certificació de la Direcció General de Política Lingüística, i pel Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada o equivalent, suposa el reconeixement només a aquest efecte de fins a 18 punts segons el nivell de coneixements acreditats en els termes següents:

– Certificat de nivell B2 (fins a gener de 2014, nivell B) o títols homologats: sis punts.

– Certificat de nivell C1 (fins a gener de 2014, nivell C) o títols homologats: dotze punts.

– Certificat de nivell C2 (fins a gener de 2014, nivell D) o títols homologats: díhuit punts.

– Certificat de coneixement de llenguatge jurídic nivell J: díhuit punts.



En l'àmbit de la comunitat autònoma de Galícia:

– Certificat Celga 4 o similar: sis punts.

– Curs de Llenguatge Jurídic Mitjà: dotze punts.

– Curs de Llenguatge Jurídic Superior: díhuit punts.

L'acreditació del coneixement d'idioma s'efectuarà mitjançant l'aportació dels certificats de la Secretaria General de Política Lingüística o els equivalents segons: l'Ordre de 16 de juliol de 2007, de la Conselleria de Presidència, Administracions Públiques i Justícia (DOG 30.07.2007), modificada per l'Ordre de 10 de febrer de 2014, per la qual es modifica l'Ordre de 16 de juliol de 2007, per la qual es regulen els certificats oficials acreditatius dels nivells de coneixement de la llengua gallega (Celga) (DOG 19.02.2014) i l'Ordre d'1 d'abril de 2005 (DOG 14.04.2005).



Avaluació dels coneixements del dret civil basc:

Per als aspirants que concórreguen per l'àmbit territorial de la comunitat autònoma del País Basc, que així ho hagen fet constar en la seua sol·licitud, es procedirà, en els mateixos termes i amb els mateixos efectes que s'han detallat en l'apartat anterior, a l'avaluació dels seus coneixements del dret civil basc, i s'atorgaran per aquest concepte sis punts, que es reflectiran en tot cas separats dels obtinguts en els exercicis obligatoris i només faran efecte per a establir l'ordre de prelació dins de l'àmbit territorial de la comunitat autònoma del País Basc.



Per a la realització i la correcció d'aquest exercici, el tribunal delegat podrà nomenar un assessor especialista.

Criteris de valoració:

A) La documentació vàlida per als opositors que opten per l'acreditació documental és la següent:

1. Llicenciatura en Dret i haver cursat com a assignatures:

a) Dret Civil Foral i Autonòmic del País Basc

– UD, pla 1953.90 hores

– UD, pla 1998.60 hores

b) Dret Civil Foral i Autonòmic del País Basc 1

– UD, pla 1993.30 hores

2. Grau en Dret i haver cursat com a assignatura Dret Civil i Autonòmic Basc / Dret Civil Basc (6 crèdits ECTS).

3. Màster en Dret Civil Basc: 540 hores (54 crèdits).

4. Diploma d'especialització en Dret Civil Foral del País Basc – presencial: 220 hores (22 crèdits).

5. Diploma d'especialització en Dret Civil Basc – en línia: 210 hores (21 crèdits).

6. Doctorat en Dret: (mínim 60 hores: 6 crèdits).

– Títol de doctor en Dret, amb tesi sobre Dret Civil Basc.

– Cursos de doctorat en Dret sobre Dret Civil Basc.

7. Estudis complementaris. El Nou Dret Civil Basc: Aspectes Familiars i Successoris (3 crèdits ECTS).

B) Per als aspirants que opten per fer l'examen, aquest consistirà en la contestació a un qüestionari de tipus test de 40 preguntes amb quatre respostes alternatives de les quals només una és correcta.

Les respostes encertades es valoraran amb 1 punt. Les respostes incorrectes o les preguntes no contestades no seran puntuades. Per a superar l'exercici cal obtindre un mínim de 20 punts.

El qüestionari versa sobre el temari següent:

Llei 5/2015, de 25 de juny, de dret civil basc

1. De les fonts del dret civil basc. Dels principis inspiradors de la Llei civil basca. De l'àmbit d'aplicació de la Llei civil basca.



2. Dels principis de dret patrimonial.

3. De les successions. Disposicions preliminars. De la successió testada. De les limitacions a la llibertat de testar.

4. De les successions. Dels pactes successoris. De la successió legal o intestada. Disposicions comunes a les diferents maneres de succeir.

5. Del règim de béns en el matrimoni. Del règim legal. Del règim de comunicació foral de béns.

Llei 2/2003, de 7 de maig, reguladora de les parelles de fet

1. Parelles de fet a la comunitat autònoma del País Basc. Disposicions generals. Contingut de la relació de parella. Adopció, acolliment i règim successori. Extinció de la parella de fet.







ANNEX II

Programa



Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: estructura i contingut. Les atribucions de la Corona. Les Corts Generals: composició, atribucions i funcionament. L'elaboració de les lleis. El Tribunal Constitucional. Composició i funcions.

Tema 2. Dret d'igualtat i no-discriminació per raó de gènere: especial referència a la Llei orgànica 3/2007, per a la igualtat efectiva de dones i homes. La Llei orgànica 1/2004, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Antecedents. Objecte i principis rectors. Mesures de sensibilització, prevenció i detecció. Drets de les dones víctimes de la violència de gènere. Tutela institucional.

Tema 3. El Govern i l'Administració. El president del Govern. El Consell de Ministres. Organització administrativa espanyola: ministres, secretaris d'estat, sotssecretaris i directors generals. L'Administració perifèrica de l'Estat. Els delegats de Govern a la comunitat autònoma i els subdelegats de Govern.

Tema 4. Organització territorial de l'Estat en la Constitució. Les comunitats autònomes: La seua constitució i competències. Els estatuts d'autonomia. L'Administració local. La província i el municipi.

Tema 5. La Unió Europea. Competències de la Unió Europea. Institucions i òrgans de la Unió Europea: el Parlament Europeu, el Consell Europeu, el Consell de Ministres de la Unió Europea, la Comissió Europea, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, el Tribunal de Comptes.



Tema 6. El poder judicial. El Consell General del Poder Judicial: composició i funcions. La jurisdicció: jutges i magistrats. La independència judicial. El Ministeri Fiscal: organització i funcions.

Tema 7. Organització i competència del Tribunal Suprem, de l'Audiència Nacional, dels tribunals superiors i de les audiències provincials.



Tema 8. Organització i competència: jutjats de primera instància i instrucció, jutjats penals, jutjats contenciosos administratius, jutjats socials, jutjats de vigilància penitenciària, jutjats de menors, jutjats mercantils i de marca comunitària d'Alacant, jutjats de violència sobre la dona i jutjats de pau.

Tema 9. La Carta de drets dels ciutadans davant de la justícia. Drets d'informació, d'atenció i gestió, d'identificació d'actuacions i funcionaris, drets lingüístics. Drets enfront dels professionals que assisteixen i representen el ciutadà: advocats, procuradors, graduats socials. El dret a la justícia gratuïta.

Tema 10. La modernització de l'Oficina Judicial. La nova Oficina Judicial: la seua regulació en la Llei orgànica del poder judicial. L'Administració de justícia i les noves tecnologies: presentació d'escrits i documents per via telemàtica. Concepte d'expedient digital i signatura digital. La videoconferència. Incidència de la legislació de protecció de dades en l'ús de les aplicacions informàtiques.

Tema 11. El lletrat de l'Administració de justícia en la Llei orgànica del poder judicial: funcions i competències. Ordenació del cos superior jurídic de lletrats de l'Administració de justícia: secretari de Govern i secretaris coordinadors.

Tema 12. Cossos de funcionaris al servei de l'Administració de justícia. Cossos generals i cossos especials: definició i cossos que els integren. Cossos especials: el cos de metges forenses: funcions.



Tema 13. Els cossos generals (I): funcions. Formes d'accés. Promoció interna: adquisició i pèrdua de la condició de funcionaris. La rehabilitació. Drets, deures i incompatibilitats. Jornades i horaris. Vacances, permisos i llicències.

Tema 14. Els cossos generals (II): situacions administratives. Ordenació de l'activitat professional. Provisió de llocs de treball. Règim disciplinari.

Tema 15. Llibertat sindical. El sindicat en la Constitució Espanyola. Eleccions sindicals segons la Llei d'òrgans de representació i l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. El dret de vaga. Salut i prevenció de riscos laborals.

Tema 16. Els procediments declaratius en la Llei d'enjudiciament civil 1/2000: judici ordinari; judici verbal; procediments especials. Nocions generals dels processos especials en la Llei d'enjudiciament civil. Especial consideració als processos matrimonials i al procediment monitori; el requeriment de pagament en el judici monitori. Nocions generals de jurisdicció voluntària.

Tema 17. Els procediments d'execució en la Llei d'enjudiciament civil. L'execució dinerària, no dinerària i supòsits especials: nocions bàsiques Les mesures cautelars. Diligència d'embargament, diligència de llançament, remocions i depòsits judicials.

Tema 18. Els procediments penals en la Llei d'enjudiciament criminal; ordinari, abreujat, judici sobre delictes lleus i de jurat. Esment especial als judicis ràpids.

Tema 19. Els procediments contenciosos administratius: ordinari, abreujat i especials.

Tema 20. El procés laboral. Procediment ordinari. Procediment per acomiadament. Processos de Seguretat Social.

Tema 21. Els actes processals. Requisits dels actes processals: a) lloc; b) temps: termes i terminis: còmput dels terminis; c) forma (consideració de la llengua oficial). Defectes dels actes: nul·litat, anul·labilitat, irregularitat; esmena de defectes.

Tema 22. Les resolucions dels òrgans judicials. Classes de resolucions judicials: contingut i característiques. Les resolucions dels òrgans judicials col·legiats. Les resolucions del lletrat de l'Administració de justícia.

Tema 23. Els actes de comunicació amb altres tribunals i autoritats: oficis i manaments. L'auxili judicial: els exhorts i els manaments en el procés penal. Cooperació jurídica internacional: les comissions rogatòries.

Tema 24. Actes de comunicació a les parts i altres intervinents en el procés: notificacions, requeriments, citacions i emplaçaments. Notificacions, citacions i manaments en el procés penal. Formes de notificació i noves tecnologies.

Tema 25. El Registre Civil. Organització actual dels registres civils a Espanya. Funcionaris encarregats d'aquests. Llibres i seccions del Registre. Llibres auxiliars. Actes del Registre. Inscripcions de naixement, matrimoni i defunció. Inscripció de tuteles i representacions legals. Nacionalitat i veïnatge civil. Certificacions. Expedients del Registre Civil.

Tema 26. Conceptes d'arxiu judicial i de documentació judicial en relació amb la legislació vigent en matèria d'arxius judicials. Formes de remissió de documentació judicial i relacions documentals. Noves tecnologies en els arxius judicials de gestió. Les juntes d'expurgació de la documentació judicial.







ANNEX III

Instruccions per a l'ompliment del procés d'inscripció



Llegiu atentament i seguiu les instruccions següents

Molt important. La inscripció en aquest procés selectiu (la qual cosa comprendrà la formalització de la instància, l'abonament de la taxa i la presentació d'aquestes) es realitzarà per via electrònica.

Accés:

L'imprés és el model 790 – codi 007, en la part superior del qual figura «sol·licitud d'admissió a proves selectives de l'Administració pública i liquidació de la taxa de drets d'examen», que estarà disponible en el punt d'accés general (www.administracion.gob.es) o a través del portal web del Ministeri de Justícia, www.mjusticia.gob.es, dins de la pestanya Ciutadans; secció, Ocupació pública; cos, Auxili judicial.



Per a fer la inscripció electrònica l'aspirant haurà d'identificar-se davant de l'Administració pública a través del sistema Cl@ve o bé utilitzant el certificat electrònic o les claus concertades.

Sol·licitud:

Casella 15. Hi ha de constar el cos.

Casella 16. S'hi ha de consignar NINGUNA.

Casella 17. Forma d'accés. Hi ha de constar «L» per a indicar torn lliure.

Casella 20. Província d'examen. Indiqueu la província per l'àmbit territorial de la qual dels previstos en la base 1.1 desitja concórrer, i en la qual farà els exercicis de la fase d'oposició, fent-hi constar el codi corresponent a aquesta província que figura en el quadre següent:



Àmbit territorial Província d'examen (localitat) Codi localitat

Andalusia Sevilla 41

Aragó Saragossa 50

Astúries Oviedo 33

Les Canàries Las Palmas

Tenerife 35

38

Cantàbria Cantàbria (Santander) 39

Catalunya Barcelona 08

Comunitat Valenciana València 46

Galícia Pontevedra 36

La Rioja La Rioja (Logronyo) 26

Madrid Madrid 28

Navarra Pamplona 31

País Basc Vitòria 97

Àmbit de gestió del Ministeri de Justícia Albacete

Càceres

Madrid – M. Justícia

Múrcia

Illes Balears (Palma de Mallorca)

Valladolid

Ceuta

Melilla 02

10

98

30

07

47

51

52





Els aspirants que opten per l'àmbit territorial de la Comunitat de Madrid han d'indicar el codi 28, mentre que els que opten per l'àmbit competencial del Ministeri de Justícia, però volen ser examinats a la localitat de Madrid, han d'indicar el codi 98 Madrid – M. Justícia



Els aspirants que, en la sol·licitud d'admissió al procés selectiu, no especifiquen la província per l'àmbit territorial de la qual desitgen concórrer, o opten per una província d'examen corresponent a un àmbit territorial no convocat, no podran ser admesos.

Caselles de la 21 a la 23: Aspirants amb discapacitat

– Casella 21: Grau de discapacitat. Els aspirants amb discapacitat podran indicar el grau de discapacitat que tinguen reconegut i la comunitat autònoma que l'acredita, opten o no pel contingent de discapacitat.



– Casella 22: Cos de reserva de persones amb discapacitat. Han de marcar el valor SÍ els aspirants amb grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent que opten per les places del contingent de reserva per a persones amb discapacitat, segons s'indica en la base 1.2 «Reserva discapacitat».

– Casella 23: Adaptació que sol·licita en cas de discapacitat. En aquest requadre s'han d'expressar, si escau, les adaptacions de temps i mitjans que puguen requerir, a fi que el tribunal dispose de la informació necessària per a l'adaptació de la realització dels exercicis. S'ha d'aportar, a més, un dictamen tècnic facultatiu actualitzat sobre la procedència de l'adaptació sol·licitada, emés per l'òrgan tècnic de valoració que va determinar el grau de discapacitat, en el qual conste expressament l'adaptació que correspon a l'interessat en cadascun dels exercicis segons les seues circumstàncies personals. Aquesta adaptació la poden sol·licitar tots els aspirants amb discapacitat amb independència que accedisquen o no pel contingent de discapacitat.

Casella 24. Titulació. Seleccioneu la titulació d'acord amb el que s'estableix en la convocatòria. En cas que no figure en el desplegable, haureu de seleccionar, en Altres titulacions, la que corresponga.

Casella 25. Acreditació de llengua autonòmica i/o dret civil basc. «Dades que cal consignar segons les bases de la convocatòria». Qui vulga realitzar les proves optatives ha d'escriure la paraula «Realitza» en el quadre corresponent al tipus de prova; qui vulga acreditar documentalment els seus coneixements ha d'escriure «Documenta», i qui s'aculla als dos sistemes, en els termes de la convocatòria, ha d'indicar «Documenta i realitza».

Pagament i presentació:

Una vegada formalitzada la sol·licitud s'ha de procedir al pagament electrònic i registre, segons les instruccions que s'indiquen. En cas que no es puga efectuar el pagament per no disposar de compte en qualsevol de les entitats col·laboradores adherides a la passarel·la de pagament de l'Agència Tributària, o quan resulte impossible la inscripció electrònica per raons tècniques, es podrà fer la presentació i el pagament en paper d'acord amb el que estableix la base onzena de les bases comunes, i s'haurà d'acreditar documentalment aquesta impossibilitat.

La constància del pagament correcte de la taxa estarà avalada pel número de referència complet (NRC) emés per l'AEAT, que figurarà en el justificant de registre.

Presentació i pagament electrònics:

– Heu de disposar d'un certificat electrònic o claus concertades, accedir al portal web del Ministeri de Justícia, www.mjusticia.gob.es, dins de la pestanya Ciutadans; secció, Ocupació pública; cos, Auxili, i seguir les instruccions previstes.

– Mitjançant aquesta opció s'han de fer electrònicament els tràmits d'ompliment del formulari, pagament i presentació en el registre electrònic del Ministeri de Justícia.

– Com a resultat es podrà descarregar un document amb els comprovants del pagament i del registre de la sol·licitud, signat electrònicament, que servirà de justificant d'haver-ho fet correctament.

– La persona que sol·licita presentar-se al procés selectiu serà qui haja de realitzar el registre de la seua sol·licitud.

Presentació i pagament presencials:

– Caldrà tindre habilitada l'execució de JavaScript en el vostre navegador.

Mitjançant aquesta opció s'ha d'efectuar electrònicament el tràmit d'ompliment del formulari.

– Com a resultat es podran imprimir els tres exemplars del formulari: «exemplar per a l'interessat», «exemplar per a l'Administració» i «exemplar per a l'entitat col·laboradora».

– Caldrà presentar els tres exemplars d'aquesta sol·licitud en qualsevol de les entitats bancàries que actuen com a entitats col·laboradores de la recaptació tributària (no cal tindre-hi un compte obert).

– L'entitat col·laboradora li haurà de retornar, degudament segellats, l'«exemplar per a l'interessat», que servirà com a justificant de pagament i l'«exemplar per a l'Administració».

– L'«exemplar per a l'Administració» d'aquesta sol·licitud s'haurà de lliurar en algun dels registres indicats en la convocatòria, que hauran de retornar segellat o, si escau, també hauran de segellar l'«exemplar per a l'interessat». Aquest segell del registre servirà com a justificant de la presentació.

– Les sol·licituds presentades en l'estranger podran cursar-se a través de les representacions diplomàtiques o consulars corresponents. A aquestes s'ha d'acompanyar el justificant bancari d'haver ingressat els drets d'examen en el compte que figure en la convocatòria.

Exempció o reducció de taxa:

Les persones que es vulguen acollir a l'exempció o la reducció de la taxa i hagen de presentar la documentació acreditativa que s'indica en la base 5.4 d'aquesta convocatòria podran autoritzar l'òrgan gestor perquè puga verificar aquesta condició mitjançant l'accés a la plataforma d'intermediació de dades de les administracions públiques oferit a través del Servei d'Inscripció en Proves Selectives, respecte als documents següents:

– Els acreditatius de grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent quan la condició de discapacitat haja sigut reconeguda en alguna de les comunitats autònomes que figuren en l'adreça http://administracion.gob.es/PAG/PID.

– La certificació relativa a la condició de demandant d'ocupació. IRPF per a verificar les rendes.

– L'aportació del títol de família nombrosa quan el títol haja sigut obtingut en alguna de les comunitats autònomes que figuren en l'adreça http://administracion.gob.es/PAG/PID.

En cas de no prestar el consentiment a l'òrgan gestor, no s'ha de marcar la casella que apareix a aquest efecte en la sol·licitud i s'han de presentar els documents acreditatius amb la instància de sol·licitud.

Així mateix, els altres documents que s'indiquen en la base cinquena s'han d'aportar, en tot cas, juntament amb la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de trobar-se exempt determinarà l'exclusió de l'aspirant. En cap cas, la presentació i el pagament de la taxa dels drets d'examen suposarà la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma escaient, de la sol·licitud.







ANNEX IV

Tribunals qualificadors del procés selectiu



Tribunal Qualificador Únic



Tribunal titular.

Presidenta: Beatriz López Pesquera. Fiscal

Vocals:

María Victoria Fidalgo Iglesias. Lletrada de l'Administració de justícia

Miguel Ángel Izquierdo Luengo. Lletrat de l'Administració de justícia

Manuel Antonio González Madrid. Funcionari subgrup C2 destinat en el Ministeri de Justícia

María del Mar Bles Pérez. Funcionària del cos de tramitació processal i administrativa

José Ángel Freiría Tato. Funcionari del cos de tramitació processal i administrativa

Secretària: María Teresa Pérez Ubide. Funcionària subgrup C1 destinada en el Ministeri de Justícia



Tribunal suplent

President: Raúl Martínez Moreno. Fiscal

Vocals:

Luis Miguel Nieto García. Lletrat de l'Administració de justícia

María Jesús Rodríguez Fernández. Lletrada de l'Administració de justícia

Alberto Gutiérrez Molinero. Funcionari subgrup A2 destinat en el Ministeri de Justícia

Elena Pozas Navarro. Funcionària del cos d'auxili judicial

Emma Álvarez Bande. Funcionària del cos de tramitació processal i administrativa

Secretari: Manuel Sánchez Medel. Funcionari subgrup C1 destinat en el Ministeri de Justícia



Tribunals delegats

Tribunal delegat d'Andalusia



Tribunal titular

Presidenta: Núria Marín Álvarez. Magistrada

Vocals:

Pablo Mesa Cordero. Lletrat de l'Administració de justícia

Auxiliadora Ariza Fernández. Lletrada de l'Administració de justícia

Felisa María Jiménez Pérez. Funcionària subgrup C1 de la comunitat autònoma d'Andalusia

Francisco Reina Carmona. Funcionari del cos d'auxili judicial

Antonia Sanabria García. Funcionària del cos d'auxili judicial

Secretària: Maria Ramos Pilas. Funcionària subgrup A1 de la comunitat autònoma d'Andalusia



Tribunal suplent

President: José Manuel Ojeda Bastida. Fiscal

Vocals:

Josefa María Picamill Vela. Lletrada de l'Administració de justícia

Verónica Gómez Meijome. Lletrada de l'Administració de justícia

María del Carmen Aldariz Castro. Funcionària subgrup C1 de la comunitat autònoma d'Andalusia

Juan Tapia Jiménez. Funcionari del cos d'auxili judicial

Juan Manuel Martínez León. Funcionari del cos d'auxili judicial



Secretària: Patricia Monserrat Rodrigo Gómez. Funcionària del subgrup A1 de la comunitat autònoma d'Andalusia



Tribunal delegat de les Canàries



Tribunal titular

Presidenta: María Jesús García Sánchez. Magistrada

Vocals:

Juan Ángel Ginés Tarazaga. Lletrat de l'Administració de justícia

Cristina Maldonado Concepción. Lletrada de l'Administració de justícia

Manuel González Goya. Funcionari subgrup C2 de la comunitat autònoma de les Canàries

Rebeca Santos Fredes. Funcionària del cos d'auxili judicial

José Antonio Andreu Pérez. Funcionari del cos d'auxili judicial



Secretari. Francisco Javier Mejías Campos. Funcionari subgrup C1 de la comunitat autònoma de Canàries



Tribunal suplent

President: Alejandro Balea Rouco. Fiscal

Vocals:

José Manuel Cañada Dorado. Lletrat de l'Administració de justícia

María del Pilar Jiménez Camacho. Lletrada de l'Administració de justícia

Carlos María Hernández Peña. Funcionari subgrup C2 de la comunitat autònoma de les Canàries

María Jesús Rodríguez Méndez. Funcionària del cos d'auxili judicial

Juan Carlos Artos Carbonell. Funcionari del cos d'auxili judicial



Secretària: María Carmen Bujalance Jiménez. Funcionària subgrup A2 de la comunitat autònoma de les Canàries



Tribunal delegat de Catalunya



Tribunal titular

President: José Antonio Cruz de Pablo. Magistrat

Vocals:

Rafael Huerta García. Lletrat de l'Administració de justícia

Alberto Hernández Méndez. Lletrat de l'Administració de justícia

Núria Campos Eito. Funcionària del grup D de la Generalitat de Catalunya

María José Flores Teijeiro. Funcionària del cos d'auxili judicial

Joan Plantada Sagrera. Funcionari del cos d'auxili judicial

Secretària: Begoña Valls Vaquè. Funcionària del grup A de la Generalitat de Catalunya



Tribunal suplent

Presidenta: Ana Libertad Laliena Piedrafita. Magistrada

Vocals:

M.ª Antonia Parellada Garrell. Lletrada de l'Administració de justícia

María Isabel del Campo Beltrán. Lletrada de l'Administració de justícia

Dolors Campdepadros Colomer. Funcionària del grup D de la Generalitat de Catalunya

Francisco Javier de Zea Blanch. Funcionari del cos de tramitació processal i administrativa

Daniel Calvo Zurriaga. Funcionari del cos d'auxili judicial

Secretària: M.ª José Llovet Sebastiá. Funcionària del grup A de la Generalitat de Catalunya



Tribunal delegat de la Comunitat de Madrid



Tribunal titular

Presidenta: María Concepción del Brio Carretero. Magistrada

Vocals:

Berta Bonete Satorre. Lletrada de l'Administració de justícia

Manuel López Jara. Lletrat de l'Administració de justícia

Silvia Grech Marcos. Funcionària subgrup C2 de la Comunitat de Madrid

Elena Pozas Navarro. Funcionària del cos d'auxili judicial

José Pérez Morales. Funcionari del cos d'auxili judicial

Secretària: María Isabel Arias Castell. Funcionària subgrup C2 de la Comunitat Autònoma de Madrid



Tribunal suplent

President: Jesús Antonio Broto Cartagena. Magistrat

Vocals:

María de Luz García Leyva. Lletrada de l'Administració de justícia

Miguel Ángel Izquierdo Luengo. Lletrat de l'Administració de justícia

María Nieves Sancho Olarte. Funcionària subgrup C1 de la Comunitat de Madrid

María Gema Gómez Garijo. Funcionària del cos d'auxili judicial

Miguel Ángel Villalón Rivera. Funcionari del cos d'auxili judicial



Secretari: Segundo Calvo Centeno. Funcionari subgrup C1 de la Comunitat de Madrid



Tribunal delegat de la Comunitat Valenciana



Tribunal titular

Presidenta: Nuria Vaño Hurtado. Magistrada

Vocals: Juan Ramón Segovia Calvo. Lletrat de l'Administració de justícia

María Alfonso Seijas Rodríguez. Lletrada de l'Administració de justícia

María del Mar Talavera López. Funcionària subgrup C2 de la comunitat autònoma valenciana

María Amparo Zamora Pradas. Funcionària del cos d'auxili judicial



Jesús Segura Moreno. Funcionari del cos d'auxili judicial

Secretari: Juan Schwab Argente. Funcionari subgrup A2 de la comunitat autònoma valenciana



Tribunal suplent

President: Héctor Sáez Vigalondo. Magistrat

Vocals:

Miguel Angel Garcia Herrera. Lletrat de l'Administració de justícia

M.ª Carmen Burguera Pons. Lletrada de l'Administració de justícia

Elena Molto Mora. Funcionària subgrup C2 de la comunitat autònoma valenciana

Amelia Saiz Monleon. Funcionària del cos d'auxili judicial

Jesús Herrero Monzonis. Funcionari del cos d'auxili judicial

Secretari: José Ramón Carrión Sales. Funcionari subgrup A2 de la comunitat autònoma valenciana



Tribunal delegat del País Basc



Tribunal titular

President: Aner Uriarte Codón. Magistrat

Vocals:

Cristina Arana Tamayo. Lletrada de l'Administració de justícia

Silvia Zubizarreta García. Lletrada de l'Administració de justícia

Manuel Rodríguez Carvallo. Funcionari subgrup C2 de la comunitat autònoma de País Basc

Sergio Álvarez Bayón. Funcionari del cos de tramitació processal i administrativa

Carmen Ordóñez Gil. Funcionària del cos de tramitació processal i administrativa

Secretària: Concepción de Jesús López López: Funcionària subgrup C2 de la comunitat autònoma del País Basc



Tribunal suplent

President: Javier Ruiz Pérez. Magistrat

Vocals:

Susana Ortas Armentia. Lletrada de l'Administració de justícia

Noelia Sánchez del Río. Lletrada de l'Administració de justícia

Francisco Javier Zabaleta Artano. Funcionari subgrup C1 de la comunitat autònoma del País Basc

Jesús Julio Cerezal Bueno. Funcionari del cos d'auxili judicial

Marta Balda Otazu. Funcionària del cos d'auxili judicial

Secretària: Itziar Nestares Olmos: Funcionària subgrup C2 de la comunitat autònoma del País Basc

Unitat de Col·laboració d'Albacete



Presidentes:

– Titular: Beatriz Rodríguez Ortega

– Suplent: María Ángeles Martínez Ballesteros

Vocals titulars:

– Francisco Leonardo García Alfaro

– María Victoria Navarro Vázquez

– Ángel Garrido Paños

Vocals suplents:

– Ignacio Picazo Alcantud

– Rufina Gómez Segovia

– Carlos Leal Jara



Unitat de Col·laboració de Càceres



Presidents:

– Titular: Diego Plata Pedrazo

– Suplent: Virginia López Izquierdo

Vocals titulars:

– Julio Borda Ronco

– María del Carmen Manzano Martín-Javato

– Pedro Antonio Lorenzo Manzanera

Vocals suplents:

– José Ignacio Cercas Sánchez

– Isabel Asunción Moreno Lázaro

– Teresa Granado Rico



Unitat de Col·laboració de la ciutat autònoma de Ceuta



Presidentes:

– Titular: María Rosario Giménez Martí

– Suplent: Josefa Vilar Mendieta

Vocals titulars:

– Antonio Jesús Escalante García

– María Agustina Arranz Vega

– Fernando Mouriz Caamaño

Vocals suplents:

– Francisco Chicón Córdoba

– María África Cifuentes Cánovas

– Jesús Javier Laarbi Maján



Unitat de Col·laboració d'Illes Balears



Presidents:

– Titular: Francisco Javier Barba Martín

– Suplent: Juana María Collado García

Vocals titulars:

– M.ª del Carmen Rodríguez Marín

– José Antonio Coll Pons

– Héctor Báguena Berduque

Vocals suplents:

– Rosa María Morales Cerdá

– Martín Guillén Mestre

– Margarita María Prieto Cubells



Unitat de Col·laboració de Las Palmas



Presidentes:

– Titular: Ana Rosalía Suárez Rodríguez

– Suplent: Rita Pulido Machín

Vocals titulars:

– Rita Pulido Machín

– Ricardo Sáez Rivero

– Ricardo Delgado García

Vocals suplents:

– Criseida Santana Ortega

– Victor González Moreno

– José Carlos Reyes Arencibia







Unitat de Col·laboració de la ciutat autònoma de Melilla



Presidentes:

– Titular: María Gloria Márquez Manzano

– Suplent: Ángeles Agullo Suárez

Vocals titulars:

– Irad Bagdad Haddu

– Guadalupe Rouco Vázquez

– Guillermo Pinto Bonilla

Suplents:

– María Victoria Belmonte Hernández

– Guillermo Pinto Bonilla

– Fernando Caño Blazquez



Unitat de Col·laboració de Múrcia



Presidentes:

– Titular: Julia García de la Calzada

– Suplent: Elena Albaladejo Mora

Vocals titulars:

– Juan Antonio Alcaraz Úbeda

– Carmen González Marín

– Mercedes Melgarejo Teruel

Vocals suplents:

– Álvaro Wandosell Arévalo

– Isabel Villa Bernabé

– Federico Ruiz López



Unitat de Col·laboració d'Oviedo



Presidentes:

– Titular: Marta Álvarez Arce

– Suplent: María Belén García Rodríguez

Vocals titulars:

– Leticia Maestro Iglesias

– Paula Martínez Castro

– Ana Luisa Valdés Fernández

Vocals suplents:

– Consuelo Tello López

– María Luisa Nicolás Secades

– Primitivo Ramón Vega Álvarez



Unitat de Col·laboració Pamplona



Presidents:

– Titular: Martín Elcano Sesma

– Suplent: Raquel Luis Tellechea

Vocals titulars:

– Carmen Fernández Ruiz de Gauna

– Gerardo Rodrigo Carbrerizo

– Sergio Márquez Lara

Vocals suplents:

– Berta Erroz Urdaniz

– Isabel López Ramírez

– David Barace López



Unitat de Col·laboració de Valladolid



Presidents:

– Titular: Francisco José de Lucas Plaza

– Suplent: Mario Rodríguez Vicente

Vocals titulars:

– M.ª Asunción Trueba Ruiz

– Concepción Carranza García

– Jorge Carcedo Moldón

Vocals suplents:

– Isabel Perales Teurlais

– Francisco Javier Fernández Maqueda

– Ana Belén Nieves Villar







Unitat de Col·laboració de Saragossa



Presidents:

– Titular: José Palomar Chicharro

– Suplent: Pilar Camacho Pardos

Vocals titulars:

– Joaquín Sierra Sierra

– Almudena Charte Mallada

– Sofía Zorraquino Alegre

Vocals suplents:

– Mercedes Hervás Hernández

– Ana Soriano Roche

– Alicia García Sanagustín



Els membres de les unitats de col·laboració de Cantàbria, Galícia i La Rioja es nomenaran en l'Ordre del Ministeri de Justícia, per la qual s'aprove la relació provisional d'admesos i exclosos d'aquest procés selectiu.

Mapa web