Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 1/2017, de 3 de gener, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'administració general, A1-01, sector administració general, torn d'accés lliure i torn de persones amb diversitat funcional, Convocatòria 22/15, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7961 de 19.01.2017
Número identificador:  2017/305
Referència Base de Dades:  000670/2017
 



ORDRE 1/2017, de 3 de gener, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'administració general, A1-01, sector administració general, torn d'accés lliure i torn de persones amb diversitat funcional, Convocatòria 22/15, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2015 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2017/305]

De conformitat amb el que estableix el Decret 219/2015, de 4 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2015 i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'Administració de la Generalitat, aquesta conselleria, en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'administració general, A1-01, sector administració general, pel sistema de concurs oposició, que es regirà pel que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, el Decret 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de funció pública, i la resta de normativa de desplegament i, pel que disposen les següents,





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs-oposició, per a cobrir 22 llocs de treball del cos superior tècnic d'administració general, A1-01, sector administració general.

Els 22 llocs de treball corresponen:

Torn d'accés lliure: 20 llocs

Torn de persones amb diversitat funcional: 2 llocs.

Només es podrà optar a un dels torns convocats, la presentació de sol·licituds a diversos torns serà motiu d'exclusió i caldrà optar per un d'ells.

1.2. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de persones amb diversitat funcional s'acumularan als del torn d'accés lliure i viceversa.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, caldrà complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar-hi els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a costa seua.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

2.1.3. Titulació: estar en possessió del títol universitari de doctorat, llicenciatura, enginyeria, arquitectura, o equivalent o bé, títol universitari oficial de grau més títol oficial de màster universitari o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.



En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



2.2. Podran optar al torn de persones amb diversitat funcional aquelles persones aspirants, que complint els requisits anteriors, posseïsquen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 6.3.1.

2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera del cos superior tècnic d'administració general, A1-01.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el dictamen corresponent de la Comissió Mixta de Discapacitats, i en aquest cas la persona admesa inicialment, podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els que desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'omplir la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex IV i que els serà facilitada en les oficines públiques que es detallen en l'annex V o en el portal de l'Administració de la Generalitat, http:// www.gva.es (apartat: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos).

Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'administració de la Generalitat, http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, ocupació pública, Descripció: «Cos superior tècnic d'administració general, A1-01, convocatòria 22/15», tramitar amb certificat).



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 28,19 euros i s'ingressaran en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de la taxa es justificarà per mitjà del justificant oportú que l'entitat bancària emetrà atenent la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que concórreguen una de les circumstàncies següents i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Discapacitats» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa General» de la sol·licitud presencial o telemàtica.



5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «Altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció. En el cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

5.4. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del text refós de la Llei de taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds seran dirigides a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds hauran de presentar-se d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: les persones interessades presentaran la sol·licitud en les oficines públiques que figuren detallades en l'annex V, una vegada omplida i abonada la taxa que es fixa en la base 5.

També es podran presentar les sol·licituds en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sol·licitud telemàtica: les persones interessades presentaran la sol·licitud a través d'internet per mitjà de la firma electrònica, una vegada omplit el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No seran vàlides aquelles sol·licituds que encara que hagen sigut pagades no han sigut firmades electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, en l'ompliment de la seua sol·licitud, hauran d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprés de sol·licitud presencial, «Forma d'accés», les persones aspirants que accedisquen pel torn d'accés lliure, assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra «L» i les que accedisquen pel torn de persones amb diversitat funcional, assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra «D». En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «forma d'accés».



6.3.2. Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran d'assenyalar amb una ics (X) en la casella 33 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants hauran d'acompanyar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres, especificant-ne quines.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. Les persones de nacionalitat diferent de l'espanyola hauran d'omplir els apartats 10 a 15 de la sol·licitud presencial. En cas de la sol·licitud telemàtica s'ompliren les caselles de l'apartat B «Altres dades si no posseeix la nacionalitat espanyola».

6.3.4. En la sol·licitud haurà de constar que s'ha realitzat l'ingrés corresponent dels drets d'examen, per mitjà de la validació per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica, o a falta d'això segell i firma, llevat que concórrega una de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.

6.3.5. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora suposarà la substitució del tràmit de presentació davant de l'Administració pública, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb el que disposa la base 6.2.

6.3.6. Les persones que sol·liciten l'exempció del primer exercici, establida en la base 8.7, hauran de fer-ho constar amb una ics (X) en l'apartat 38.1 de la sol·licitud presencial o en l'apartat dada addicional 1.1 de la sol·licitud telemàtica.

6.4. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7.7, estiguen exemptes de la realització de la prova de castellà, hauran de fer-ho constar amb una ics (X) en l'apartat 40.2 de la sol·licitud presencial o en l'apartat dada addicional 2.4 de la sol·licitud telemàtica.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i únicament podran demanar la seua modificació per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cada un dels torns.

7.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren arreplegades en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn triat consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si és procedent, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves para cada un dels torns que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7.6. En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de realització i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses, que s'iniciarà en la lletra «M» conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).



7.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola:

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà hauran d'acreditar-ne el coneixement per mitjà de la realització d'una prova en què es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'haurà d'ajustar al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificara «apta» o «no apta», i caldrà obtindre la valoració d'«apta» per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera regulat en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, o del certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició: l'oposició constarà de tres exercicis obligatoris i eliminatoris.

8.2.1. Primer exercici

Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 120 preguntes, sobre matèries comunes arreplegades en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de les quals només una d'elles serà la correcta.

El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas serà inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici

Consistirà en el desenvolupament per escrit, durant un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, de dos temes.

El primer tema serà triat d'entre dos extrets a l'atzar del programa que figura en l'annex II, part especial, apartat a, temes comuns (38 temes).

El segon tema serà extret a l'atzar del programa que figura en l'annex II, part especial, apartat b, temes específics, opció 1 matèries jurídiques (22 temes) o opció 2 matèries econòmiques (22 temes). La persona aspirant podrà triar entre una opció o una altra (jurídica o econòmica) el mateix dia de realització de l'exercici, una vegada realitzat el sorteig.



Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció, el qual cridarà individualment les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat; l'ordre s'iniciarà per la lletra «M» conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).

L'òrgan tècnic de selecció podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

El lloc, les dates i les hores de lectura d'aquest exercici l'anunciarà l'òrgan tècnic de selecció amb la deguda antelació.

8.2.3. Tercer exercici

Consistirà a resoldre per escrit, en un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, dos supòsits pràctics.

El primer supòsit pràctic proposat per l'òrgan tècnic de selecció, estarà relacionat amb les matèries del programa que figura en l'annex II, part especial, apartat A, temes comuns (38 temes).

El segon supòsit pràctic serà triat d'entre dos proposats per l'òrgan tècnic de selecció. El primer supòsit practique estarà relacionat amb les matèries del programa que figura en l'annex II, part especial, apartat B, temes específics, opció 1 matèries jurídiques (22 temes) i el segon supòsit pràctic amb les matèries del programa que figura en l'annex II, part especial, apartat B, temes específics, opció 2 matèries econòmiques (22 temes).

En ambdós casos per a la resolució del segon supòsit pràctic, es podran requerir coneixements relacionats amb les matèries de l'annex II, part especial, apartat a, temes comuns.

La persona aspirant podrà triar en el cas del segon supòsit pràctic, entre una opció o una altra (jurídica u econòmica) el mateix dia de realització de l'exercici, una vegada entregat i independentment de l'opció que haja triat en el segon exercici.

8.3. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima que es podrà obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuirà de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici: la qualificació del primer exercici serà de 0 a 21 punts, caldrà obtindre un mínim de 10,5 punts per a superar-lo.



El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10,5 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals per mitjà d'una distribució proporcional.

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts, caldrà obtindre un mínim d'11 punts per a superar-lo.

8.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts, caldrà obtindre un mínim d'11 punts per a superar-lo.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició caldrà obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els tres exercicis.

8.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex III.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

A continuació es configuraran dues llistes, ordenades per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats per cada torn, inclòs el que preveu la base 1.2. Aquestes constituiran la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat caldrà ajustar-se, en tercer lloc, a la major puntuació obtinguda en el segon exercici; en quart lloc, a la major puntuació obtinguda en el tercer exercici. En cinqué lloc, si l'empat és entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos superior tècnic d'administració general, A1-01, en la data de publicació d'aquesta convocatòria.

Si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà finalment per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, l'ordre esmentat s'iniciarà per la lletra «M» conforme el resultat del sorteig realitzat el dia 7 de març de 2016 (DOCV 7740, 14.03.2016).

8.7. Exempció de proves

D'acord amb el que preveu la base 9.5 de l'anterior convocatòria de proves selectives d'accés al subgrup A1, sector administració general, torn d'accés lliure i de persones amb discapacitat, convocada per Ordre de 2/2011, de 16 de febrer, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, Convocatòria 1/10 (DOCV 6470, d'1.03.2011), queden exemptes de la realització del primer exercici les persones admeses que van obtindre 18,75 (75 %) o més punts en el primer exercici de la convocatòria mencionada i així ho facen constar.

La nota que se'ls assignarà per a l'exercici esmentat en aquesta segona convocatòria serà de 10,5 punts.»



9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Si es tracta de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i l'admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, aquesta persona aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el seu desenvolupament, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a això siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels documents; així com, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de l'òrgan tècnic de selecció que alguna de les persones admeses no posseeix la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits. Si els requisits en qüestió no són acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'òrgan tècnic de selecció realitzarà proposta d'exclusió d'aquesta, i indicarà les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, amb les verificacions oportunes prèvies, dictarà una resolució motivada per la qual exclourà la persona admesa del concurs oposició.



9.3. Començades les proves, l'anunci de la realització dels restants exercicis el farà públic l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, en la web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 12 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 48 hores com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 10.4 del Decret del Consell 33/1999, de 9 de març, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de la funció pública valenciana.



9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, seran anul·lats tots aquells exercicis en què es continga alguna marca que puga identificar la seua autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. En finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició l'òrgan tècnic de selecció publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública: la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8.

10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General De Funció Pública les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4 que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.



A les persones incloses en les llistes esmentades se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex III, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament caldrà citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.



10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, i els concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.



10.4. Una vegada resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.



En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà declarar que ha aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1.2 i 12 de la present convocatòria.



11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

11.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



11.1.3. Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

11.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.

11.1.5. Les persones que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar els coneixements esmentats haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que a aquest fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

11.2. Les persones que superen les proves selectives pel torn de persones amb diversitat funcional hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la fotocòpia compulsada de la certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'exercici de les tasques i funcions del lloc.

11.3. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2 hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció.

11.4. Les persones aspirants seleccionades que, dins del termini indicat i llevat de casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Nomenament de personal funcionari de carrera

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en què es nomenarà personal funcionari de carrera del cos superior tècnic d'administració general, A1-01, sector administració general, les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, estarà compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, i s'haurà de designar el mateix nombre de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves podrà designar personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportuns.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en elles circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's aquells membres que hagen realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. Als efectes de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública (c/ Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València).

13.7. L'òrgan tècnic de selecció als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que disposa el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOCV 7229, 19.06.2014).



13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent.



14. Recursos

14.1. Contra aquesta convocatòria, les seues bases i els actes administratius que siguen dictats per a desplegar-la, que posen fi a la via administrativa, llevat de les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, les persones interessades podran interposar recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte que es recorre. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que les persones interessades puga exercitar, si és el cas, qualsevol altre que estime procedent.



14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació de l'acord corresponent de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 3 de gener de 2017



La consellera de Justícia, Administració Pública,

Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO









ANNEX I



Part general

I. Constitució i organització de l'Estat

1. La Constitució espanyola de 1978. Característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques: regulació, protecció i restriccions. Els drets i deures dels ciutadans. Els principis rectors de la política social i econòmica. La suspensió dels drets.

2. La Corona: la seua regulació en la Constitució espanyola. Les Corts Generals. Les cambres: composició, organització i funcions. La funció legislativa. Relacions entre les cambres.

3. El Govern. El president del Govern. El Consell de Ministres. Estatut dels membres del Govern. Les funcions del Govern. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.

4. L'Administració pública: principis constitucionals que la informen. Govern i Administració. L'Administració general de l'Estat: organització administrativa. Els ministeris: estructura. Els òrgans territorials. Organització i funcionament del sector públic institucional.



5. Economia i hisenda: principis reguladors en la Constitució. El Poder Judicial. La regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial: composició i funcions.

6. El Tribunal Constitucional. Naturalesa, composició i competències. Procediments. El valor de les sentències del Tribunal Constitucional. El Defensor del Poble. El Tribunal de Comptes.

7. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències pròpies de les comunitats autònomes. El control de l'Estat sobre les comunitats autònomes.

II. Organització de la Comunitat Valenciana

8. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

9. Les Corts. El sistema electoral i estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències.

10. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, atribucions i funcionament. La iniciativa legislativa i la potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

11. Govern i Administració. Els consellers. Estatut personal. L'Administració pública de la Generalitat. Organització, competències i estructura. Organització territorial de les conselleries. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.



12. El Síndic de Greuges. La Sindicatura de Comptes. El Consell Jurídic Consultiu. El Consell Valencià de Cultura. L'Acadèmia Valenciana de la Llengua. El Comité Econòmic i Social.



III. Hisenda Pública de la Generalitat

13. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector instrumental i de subvencions: àmbit d'aplicació i Hisenda Pública de la Generalitat. Règim de la Hisenda Pública de la Generalitat. El sector públic instrumental de la Generalitat.

14. Els pressupostos de la Generalitat: programació i gestió. Elaboració i estructura del pressupost. Els crèdits i les seues modificacions. Gestió pressupostària.

15. Les subvencions. Règim jurídic en la normativa bàsica estatal i en la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector instrumental i de subvencions.



IV. Unió Europea

16. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.

17. Les institucions i organismes de la Unió Europea: el Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell de la Unió Europea. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes. El Comité Econòmic i Social Europeu. El Comité de les Regions. El Banc Europeu d'Inversions. El Defensor del Poble Europeu.



V. Dret administratiu

18. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals. Els òrgans de les administracions públiques. Òrgans col·legiats

19. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: les relacions interadministratives. Funcionament electrònic del sector públic.

20. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit subjectiu d'aplicació. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

21. Els interessats en el procediment. L'activitat de les administracions públiques: Normes generals d'actuació. Termes i terminis.

22. Els actes administratius: requisits. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.

23. Disposicions sobre els procediments administratius: garanties del procediment. Iniciació, ordenació, instrucció, finalització i execució del procediment.

24. La revisió dels actes en via administrativa: la revisió d'ofici. Els recursos administratius.

25. Els principis de la potestat sancionadora i la responsabilitat patrimonial de les administracions públiques en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Especialitats dels processos sancionador i de responsabilitat patrimonial en la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



VI. Ocupació pública

26. L'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública.

27. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat: disposicions vigents.

28. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei de l'administració de la Generalitat. Les condicions de treball del personal al servei de l'Administració de la Generalitat. Normativa reguladora.



VII. Igualtat

29. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.



VIII. Violència de gènere

30. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.







ANNEX II



Part especial



A) TEMES COMUNS

I. Dret administratiu

1. Els drets de les persones en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La relació jurídica administrativa. Els registres administratius i arxiu de documents. La participació en les administracions públiques.



2. L'acte administratiu: concepte, elements i classes. La forma dels actes administratius. La motivació, la notificació i publicació. El silenci administratiu: el seu règim jurídic.

3. L'eficàcia dels actes administratius. L'executivitat dels actes administratius. L'execució forçosa per l'administració. La invalidesa de l'acte administratiu: nul·litat de ple dret i anul·labilitat. Els actes administratius irregulars. La convalidació, conservació i conversió dels actes administratius.

4. El procediment administratiu comú. Principis inspiradors. Fases. Tramitació simplificada.

5. La revisió dels actes en via administrativa: revisió d'ofici. Revocació dels actes administratius. Rectificació d'errors materials o de fet: concepte i tractament. Els recursos administratius.

6. La responsabilitat patrimonial de l'Administració. Evolució històrica i jurisprudencial. Principis i pressupostos de la responsabilitat patrimonial. Responsabilitat de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques.

7. La potestat sancionadora de l'Administració. Principis generals. Especialitats del procediment en matèria sancionadora.

8. El patrimoni de les administracions públiques: concepte i classificació. La Llei de Patrimoni de la Generalitat. Els béns de domini públic de la Generalitat: règim jurídic. Protecció i defensa dels béns. L'afectació, adscripció i mutació demanial. Els béns patrimonials: adquisició, utilització i alienació.

9. Les formes d'activitat administrativa. Activitat de limitació, arbitral, de servei públic i de foment. Principals manifestacions.

10. El servei públic. Formes de gestió dels serveis públics. La gestió directa. La gestió indirecta. La concessió: classes, règim jurídic. Modificació, novació, transmissió i extinció de les concessions.



11. Els contractes del sector públic (I). Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes administratius i contractes privats. Perfecció i forma del contracte. Règim d'invalidesa. Parts del contracte.

12. Els contractes del sector públic (II). Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació de contractes per les administracions públiques.

13. Els contractes del sector públic (III). Adjudicació dels contractes de les administracions públiques: normes generals. Efectes, compliment i extinció dels contractes administratius: normes generals. Òrgans de contractació.



II. Gestió publica

14. Sistemes de gestió pública. Model burocràtic: evolució i crisi. Noves orientacions de la gestió pública: nova gestió pública. Tècniques de direcció gerencial en les administracions públiques. El directiu públic.

15. Teoria de l'organització aplicada a les administracions públiques. Configuracions estructurals. Racionalització d'estructures i processos. Gestió de la qualitat i millora contínua dels serveis públics. La gestió de la qualitat en l'Administració valenciana.

16. Polítiques públiques: classificació. Actors. Models de decisió. El cicle de les polítiques públiques.

17. Planificació de polítiques públiques: planificació estratègica i operativa. Avaluació de les polítiques públiques: indicadors.

18. La gestió del coneixement i la informació en les administracions públiques i l'impacte de les noves tecnologies. Administració electrònica. Protecció de dades de caràcter personal. L'Administració electrònica a la Comunitat Valenciana.

19. Ètica pública i bon govern. Innovació social, transparència i participació del ciutadà en les polítiques públiques. L'aplicació del principi de transparència en l'Administració valenciana i el seu règim jurídic.





III. Organització i règim dels empleats públics

20. Principis constitucionals en matèria de funció pública. Les bases del règim estatutari dels funcionaris públics: marc jurídic, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que aprova la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. La Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana: objecte, principis i àmbit d'aplicació. Organització de l'Administració de la Generalitat en matèria de funció pública.

21. El personal al servei de les administracions públiques en l'àmbit de la Generalitat. Estructuració de l'ocupació pública. El personal laboral al servei de la Generalitat Valenciana. II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat: particularitats de la seua regulació.

22. La planificació de recursos humans en les administracions públiques: les ofertes públiques d'ocupació. Instruments de planificació i ordenació del personal. Registres de personal. Sistemes i conceptes retributius en l'Administració de la Generalitat.

23. Naixement i extinció de la relació de servei en l'Administració de la Generalitat. Selecció de personal. Adquisició i pèrdua de la condició del personal empleat públic.

24. L'articulació de la funció pública valenciana: el model de cossos i el model de llocs de treball. Les relacions de llocs de treball. Classificació de llocs de treball. La provisió de llocs de treball: sistemes de provisió. Promoció professional i carrera.

25. Situacions administratives dels funcionaris al servei de la Generalitat. Drets i deures del personal empleat públic de la Generalitat. Règim d'incompatibilitats. Responsabilitat civil, penal i administrativa dels funcionaris públics. Règim disciplinari.



26. Representació i negociació col·lectiva en l'Administració pública valenciana. Òrgans de representació unitària del personal funcionari i laboral de la Generalitat. Normativa vigent. Els pactes i acords: concepte, eficàcia i naturalesa.

27. Política en matèria de prevenció de riscos laborals per a protegir la seguretat i la salut en el treball. Serveis de prevenció. Responsabilitats i sancions.

28. La seguretat social del personal al servei de l'Administració. Aplicació del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de la Seguretat Social: estructura del sistema de la Seguretat Social: règim general i règims especials. Afiliació i cotització. L'acció protectora: disposicions generals i aspectes comuns.



IV. Gestió financera

29. El finançament de les comunitats autònomes. L'actual model de finançament. El finançament de la Comunitat Valenciana.

30. Els ingressos públics. El sistema tributari espanyol: principis i normes jurídiques generals. Concepte, fins i classes dels tributs. Característiques i estructura dels principals impostos directes i indirectes. La política tributària de la Generalitat; especial referència a la gestió de tributs propis i cedits.

31. El pressupost: concepte i naturalesa. Principis pressupostaris. El cicle pressupostari. Normativa bàsica estatal en matèria pressupostària. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector instrumental i de subvencions.

32. El pressupost de la Generalitat: regulació jurídica. L'estabilitat pressupostària. L'estructura pressupostària. L'elaboració del pressupost: procediment i remissió a les Corts. Tramitació i aprovació. Execució i liquidació. La pròrroga del pressupost.

33. Els crèdits pressupostaris en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector instrumental i de subvencions. Modificacions dels crèdits inicials: requisits, procediment i competències. Despeses plurianuals: concepte i funcionament.



34. El control pressupostari en l'àmbit de la Generalitat. Control intern i control extern.



V. Unió europea

35. Configuració de la Unió Europea: antecedents, la construcció europea a través dels tractats. Naturalesa i objectius de la Unió Europea. Els membres de la Unió Europea. Les competències de la Unió Europea, delimitació, classificació i principis del seu exercici.

36. Drets fonamentals i ciutadania de la Unió. El mercat interior: la lliure circulació de mercaderies, lliure circulació de treballadors, lliure circulació de persones, serveis i capitals. Les competències i garanties sobre l'espai de llibertat, seguretat i justícia.

37. Les polítiques de la Unió Europea (I): agricultura; transports; medi ambient; política econòmica i monetària. Normes sobre competència, fiscalitat i aproximació de les legislacions.

38. Les polítiques de la Unió Europea (II): ocupació i política social; educació, formació professional i joventut; cultura; salut pública. La cohesió econòmica, social i territorial. Altres polítiques.



B) Temes específics

Opció 1. Matèries jurídiques



1. L'Administració pública: concepte i principis. La divisió de poders i l'Estat de Dret. El dret administratiu. El principi de legalitat.



2. Les fonts del dret administratiu (I): el dret de la Unió Europea. La Constitució. La llei: les seues classes. Els principis de reserva de llei, de jerarquia normativa i de competència. Els estatuts d'autonomia. Les lleis de les comunitats autònomes. Els tractats internacionals.



3. Les fonts del dret administratiu (II): el reglament: concepte, classes i naturalesa. Fonament i límits de la potestat reglamentària. La inderogabilitat singular de les disposicions generals. Procediment d'elaboració. El control de la potestat reglamentària. Altres fonts del dret administratiu.

4. L'Administració pública com a persona jurídica. Principis de l'organització administrativa. Les potestats administratives. L'activitat discrecional: els seus límits i control. Les relacions entre l'Administració i els tribunals de justícia. Conflictes de jurisdicció entre els tribunals de justícia i l'Administració.

5. El sector públic institucional. Classificació i règim jurídic. El sector públic instrumental de la Generalitat.

6. Principis d'organització administrativa. Els òrgans de l'administració pública. Potestat organitzatòria. Classes d'òrgans. La competència. La jerarquia.

7. L'administrat: capacitat i situacions jurídiques. Drets públics subjectius i interessos legítims: concepte i diferències.

8. La jurisdicció contenciosa administrativa. Naturalesa. Qüestions a què s'estén. Òrgans i competències. Les parts i l'objecte del recurs contenciós administratiu. Les mesures cautelars.

9. Els procediments davant de la jurisdicció contenciosa administrativa. Recursos i execució de sentències. Procediments especials.

10. Expropiació forçosa: fonament i naturalesa. Subjectes, objecte i causa de l'expropiació. Procediment general. Peculiaritats del procediment d'urgència. Les expropiacions especials.

11. L'ordenament jurídic en matèria d'administració local. Aplicació de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana. Classes d'entitats locals. El municipi: referència general de les seues competències i òrgans de govern. Organització i administració de les províncies.

12. Relacions entre el dret comunitari i l'ordenament jurídic dels estats membres. Principis i control. Dret de la Unió i dret espanyol. La participació de les comunitats autònomes i de la Generalitat en la formació i en l'execució del dret de la Unió.

13. El dret del treball. Naturalesa i característiques. Principis constitucionals. Les fonts del dret laboral. L'Estatut dels Treballadors: estructura i contingut.

14. El contracte de treball: concepte, elements i eficàcia. Modalitats. Aspectes essencials del seu contingut. modificació, suspensió i extinció.



15. Negociació col·lectiva en l'àmbit laboral: naturalesa i efectes dels convenis col·lectius. Legitimació. Tramitació, aplicació i interpretació. Extensió i adhesió.

16. La sanitat pública: competències estatals i de la Generalitat. El Sistema Nacional de Salut. Organització administrativa sanitària de la Comunitat Valenciana. Ordenació farmacèutica i règim jurídic dels medicaments.

17. Competències de la Generalitat i normativa aplicable a la Comunitat Valenciana en matèria de serveis socials, dependència, persones amb discapacitat, família, majors, menors, dona, immigració i voluntariat social. Competències i polítiques de la Generalitat en matèria d'ocupació.

18. L'Administració i l'ensenyament. Sistema educatiu. Règim jurídic general dels centres docents, del professorat i dels estudiants. L'autonomia universitària. Competències de la Generalitat i normativa aplicable a la Comunitat Valenciana en matèria d'educació, universitats i política lingüística.

19. La protecció del medi ambient. Normativa europea i estatal. Forests: concepte i classificació legal. Vies pecuàries. Competències de la Generalitat i normativa aplicable a la Comunitat Valenciana en matèria d'habitatge, obres públiques vertebració del territori, transports, ports, costes i aeroports.

20. Competències de la Generalitat i normativa aplicable a la Comunitat Valenciana en relació amb els distints sectors de l'economia productiva: comerç, consum, turisme, agricultura, ramaderia, pesca, alimentació.

21. Acció administrativa en relació amb la cultura. El patrimoni històric. Competències de la Generalitat i normativa aplicable a la Comunitat Valenciana en matèria de patrimoni cultural valencià, arxius, biblioteques i esport.

22. Competències de la Generalitat i normativa aplicable a la Comunitat Valenciana en matèria de justícia, administracions públiques i protecció civil.



Opció 2. Matèries econòmiques

1. Evolució del concepte de sistema pressupostari. El sistema de pressupost clàssic i la seua superació cap al pressupost de gestió. Les teories sobre models pressupostaris. El pressupost per programes i la classificació funcional. El pressupost en base zero.

2. Els efectes econòmics del pressupost. El pressupost i l'estabilització econòmica. Efectes del pressupost sobre el creixement econòmic.



3. La comptabilitat pública a Espanya: concepte i fins. El Pla General de Comptabilitat i la seua implantació en l'Administració pública. La comptabilitat de la Comunitat Autònoma Valenciana La comptabilitat pressupostària i la comptabilitat financera en l'àmbit de la Generalitat. Fases d'execució del pressupost d'ingressos i despeses. Organització i competència en matèria comptable en la Generalitat Valenciana.

4. La comptabilitat de l'Administració general de la Generalitat. La comptabilitat dels organismes públics i la resta d'ens públics. El compte general. Formació i remissió. Documents i estats que l'integren.



5. La Tresoreria de la GV organització i normativa. Instruments financers emprats pel deute públic de la Generalitat Valenciana. Pagaments a justificar. Bestretes de caixa fixa. El règim jurídic de l'endeutament i dels avals del tresor públic.

6. La gestió del pressupost en l'àmbit de la Generalitat (I): les fases d'execució i documents comptables de l'estat d'ingressos. Ordenació de la despesa. Operatòria comptable de l'estat de despeses del pressupost. Despeses d'exercici corrent, d'exercicis tancats i despeses plurianuals. El marc jurídic de gestió de la despesa pública. Restriccions i seguiment de l'execució pressupostària.

7. La gestió del pressupost en l'àmbit de la Generalitat (II): gestió i comptabilització de despeses de funcionament i d'inversió. Gestió i comptabilització de despeses per transferències corrents i de capital. La gestió de les despeses en matèria de personal en la Generalitat Valenciana.

8. El deute públic: concepte i evolució històrica. Classes de deute. El cicle del deute. Deute públic i equitat fiscal. L'administració del deute. L'endeutament autonòmic i els compromisos d'estabilitat financera.

9. El sector públic instrumental de la Generalitat: sector públic administratiu i sector públic empresarial i fundacional. Règim jurídic, economicopressupostari, comptable i de control intern.

10. La Llei orgànica d'estabilitat pressupostària. Àmbit d'aplicació. Principis generals. Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. Mesures preventives, correctives i coercitives. Mesures de transparència i gestió pressupostària.

11. Concepte de política econòmica. Definició, intervenció del Govern en l'activitat econòmica. Funcions econòmiques dels poders públics: especial menció de la promoció i defensa de la competència. Objectius i mitjans de la política econòmica. L'existència de distints nivells de govern: implicació en la política econòmica. Enfocaments actuals.

12. Creixement, desenvolupament i redistribució de la renda. Concepte i factors del creixement econòmic. Creixement i cicles econòmics. El desenvolupament sostenible i la política mediambiental. Tipologia de la distribució de la renda. La política redistributiva: objectius, instruments i efectes.

13. Polítiques d'ocupació. El mercat de treball: mecanismes de regulació i indicadors. Teories de la desocupació. Instruments de política econòmica en relació amb el mercat de treball.

14. L'equilibri extern. La balança de pagaments. Efectes i causes del desequilibri exterior. Polítiques econòmiques de reequilibri del dèficit exterior.

15. La política fiscal. Funció redistributiva de la política fiscal. La política monetària. Relacions entre política monetària i política fiscal.

16. La política regional. La distribució de l'activitat econòmica en l'espai: causes i conseqüències. Solidaritat interregional. La política regional en la Unió Europea: instruments, èxits i perspectives. El paper de les ciutats en la política regional.

17. Evolució de l'economia valenciana des de la segona meitat del s. XX: fins a l'actualitat. La Comunitat Valenciana en el context europeu i internacional: característiques i evolució recent. Comerç i inversions.



18. Estructura demogràfica de la Comunitat Valenciana. Mercat de treball i recursos humans. Estructura territorial de la Comunitat Valenciana. Nuclis i eixos de desenvolupament de la població. El model territorial i la sostenibilitat.

19. L'agricultura valenciana. Evolució i importància del sector. El model agrari valencià. Símptomes de l'esgotament del model de desenvolupament agrari valencià. Estructura productiva. Polítiques agràries i desenvolupament rural. Comercialització agrària i cooperativisme. Infraestructures per a la gestió de l'aigua.

20. La indústria a la Comunitat Valenciana. Característiques estructurals: eixos principals del desenvolupament industrial i especialització territorial. Estat actual dels sectors industrials valencians: relocalització d'activitats i cadena de valor. La política industrial i de serveis a empreses de la Generalitat. Política energètica: el paper de les energies renovables. Balanç energètic de la Comunitat Valenciana.

21. El sector serveis a la Comunitat Valenciana. Especial referència als sectors de comerç interior, transports, financer i turisme. Els serveis no comercials: educació i sanitat. Polítiques autonòmiques.



22. L'economia social valenciana com a sector regulador dels desequilibris en l'economia. Tipologia. Desafiaments i línies d'actuació. Atenció a la dependència i responsabilitat social en l'empresa. Agents econòmics i socials.







ANNEX III

Barem fase concurs cos superior tècnic d'administració general, A1-01, sector administració general. Torn lliure



En la fase de concurs a què es refereix la base 8.5 d'aquesta convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) Experiència professional: màxim 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el barem següent:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració pública, en funcions que actualment corresponen al cos superior tècnic d'administració general, A1-01 (definides en l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana), amb relació jurídica funcionarial, sector administració general, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.



1.2. Per treballs realitzats en l'Administració de la Generalitat Valenciana, en altres administracions públiques o en entitats de dret públic, vinculades o dependents d'una Administració pública territorial, no previstos en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb funcions de nivell superior de titulació, relacionades amb: gestió de recursos humans, gestió economicofinancera, auditoria, assessorament i serveis jurídics, i assessorament i serveis econòmics, financers i fiscals, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre per mitjà de certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, per mitjà del contracte de treball en què s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten el o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan pertoque, i en substitució dels documents esmentats, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 20 punts.



B) Formació: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, amb acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

–Coneixement oral: 1,00 punt.

–Grau elemental: 2,00 punts.

–Grau mitjà: 4,00 punts.

–Grau mitjà + llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts.

–Grau superior: 6,00 punts.

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, que s'acreditarà documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per l'ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuarà per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta a aquest punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta a aquest punt.





IDIOMES COMUNITARIS

3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al subgrup A1, excloent-ne el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim 6 punts

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts.

De 75 o més hores: 0,20 punts.

De 50 o més hores: 0,15 punts.

De 25 o més hores: 0,10 punts.

De 15 o més hores, 0,05 punts.

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

4.2. Màsters universitaris:

Es valoraran els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, d'acord amb l'escala següent:



Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt.

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts.

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no podrà superar els 15 punts.









ANNEX V

Oficines públiques



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Oficina PROP

Rambla Méndez Núñez, 41,03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

Oficina PROP

Carrer Major 78, 12001 Castelló de la Plana



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

C/ Castán Tobeñas, 77, torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet.

Http://www.gva.es (Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i Concursos, Oferta 2015)



Tramitació telemàtica de la instància per internet.

Http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia «prop», Ocupació Pública, Descripció: «cos superior tècnic d'administració general, A1-01, convocatòria 22/15», Tramitar amb certificat).



Oficines Prop



Alacant

– Alacant. C/ Churruca, 29. 03003.

– Alacant. Rambla de Méndez Núñez, 41. 03001.

– Benidorm. Foietes. Colonia de Madrid, av. Beniardá, 61. 03500.

– Elx. Pl de la Mercé, 5. 03202.

– Elda. Pl. Constitución 1. 03600.

– Orihuela. C/ López Pozas, s/n. 03300.

– Torrevieja. C/ Hermanos Bazán, 6, baixos. 03181.



Castelló

– Castelló de la Plana. Av. Germans Bou, 47. 12003.

– Castelló de la Plana. Carrer Major, núm. 76. 12001.

– Castelló de la Plana. Avinguda del Mar, 16. 12003.

– Vila-real. C/ Josep Ramón Batalla, 38. 12540.

– Vinaròs. Plaça de Jovellar, 2. 12500.

– Segorbe. Plaça de l'Almodí, 1. 12400.



València

– València. Gregori Gea I. C/ Gregori Gea, 27. 46009.

– València. Gregori Gea II. C/ Gregori Gea, 14. 46009.

– València. Centre. Av. Baró de Càrcer, 36. 46001.

– Alzira. Pl. Casassús, 1. 46600.

– Ontinyent. C/ Mayans, 19. 46870.

– Port Sagunt. Pl. Ramón de la Sota, s/n, (edifici Rotonda). 46520.

– Requena. Pl. Consistorial, 2. 46340.

– Safor. Gandia. Av. República Argentina, 28. 46700.

– Sagunt. Camí Reial, 65-67. 46500.

– Xàtiva. Albereda de Jaume I, 35, 32. 46800.

– València. Ciutat administrativa 9 d'Octubre. C/ Castán Tobeñas, 77. Torre 1 i 4.



Telèfon 012 d'Informació administrativa de la Generalitat

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es crida des de fora de la Comunitat Valenciana: 963 866 000

Mapa web