Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat Politècnica de València. RESOLUCIÓ de 13 de gener de 2017, del rector, per la qual es convoca procés específic de promoció interna per a l'accés al grup A, subgrup A1, sector d'administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7960 de 18.01.2017
Número identificador:  2017/313
Referència Base de Dades:  000632/2017
 



RESOLUCIÓ de 13 de gener de 2017, del rector, per la qual es convoca procés específic de promoció interna per a l'accés al grup A, subgrup A1, sector d'administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori (PF1030), en aplicació de la disposició addicional quarta del Decret 33/1999, de 9 de maç, del Govern Valencià. [2017/313]

Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública i així utilitza un llenguatge inclusiu en la seua redacció, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.



Amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal en aquesta administració pública encarregada del servei públic de l'Educació Superior, aquest Rectorat, de conformitat amb que disposa l'article 75 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats; el Reial decret 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, i Decret 33/1999, de 9 de març del Govern Valencià, acorda:

Convocar proves d'accés al grup A, subgrup A1, sector d'administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori de la Universitat Politècnica de València, d'acord amb les bases següents.



Primera. Objecte de la convocatòria

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir llocs del grup A, subgrup A1, sector d'administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori de la Universitat Politècnica de València, pel torn de promoció interna, en aplicació de la disposició addicional quarta del Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià.

1.2. La realització d'aquestes proves selectives s'ajustarà al que preveu la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i la normativa que el desenvolupa.





Segona. Condicions generals dels aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, els aspirants hauran de reunir els requisits següents:

a) Els aspirants que concórreguen a aquestes proves selectives hauran de ser personal funcionari de carrera de la Universitat Politècnica de València, del grup A, subgrup A2, sector d'administració especial, i haver-hi prestat serveis efectius durant almenys dos anys com a funcionari de carrera en la categoria de tècnic mitjà de laboratori en el grup A, subgrup A2, i complir els requisits següents:

1. Trobar-se exercint el lloc amb destinació definitiva.

2. Que el lloc de treball ocupat es trobe classificat en la relació als llocs de treball d'aquesta Universitat Politècnica de València per a ser proveït pel grup de titulació A, subgrup A1/A2, sector d'administració especial, denominació del lloc tècnic superior de laboratori o tècnic mitjà de laboratori.

b) Estar en possessió del títol de llicenciat, títol d'Enginyeria, d'Arquitectura, grau o titulació equivalent, o tenir complides les condicions per a obtenir-lo en la data que acabe el termini de presentació d'instàncies. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, caldrà estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació o de la credencial de reconeixement per a l'exercici de les professions considerades regulades en virtut del Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre.



2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, s'hauran de reunir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.



Tercera. Sol·licituds

3.1. Qui desitge prendre part en aquestes proves selectives, ho haurà de fer constar en la sol·licitud segons el model que serà facilitat gratuïtament en el Registre General de la Universitat Politècnica de València, sitis al camí de Vera, s/n, de València; en el Registre de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, sítia a la plaça de Ferrándiz i Carbonell, s/n, d'Alcoi; en el Registre de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, sítia al carrer Paranimf, número 1, del Grau de Gandia.

3.2. Les sol·licituds es dirigiran al rector de la Universitat Politècnica de València, camí de Vera, s/n, CP 46071 València, en el termini de 20 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV.

3.3. La presentació de sol·licituds es podrà efectuar en el Registre General de la Universitat Politècnica de València, edifici 3F, planta baixa, al costat del Rectorat, camí de Vera, s/n, CP 46071, de València; en el Registre de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, plaça de Ferrándiz i Carbonell, s/n, Alcoi; en el Registre de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, carrer Paranimf, número 1, del Grau de Gandia, o en qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que s'optara per presentar la sol·licitud davant una oficina de correus, es farà en sobre obert, perquè la instància figure datada i segellada pel personal de correus abans de ser certificada. Si no es fa d'aquesta manera, es considerarà presentada en la data d'entrada en qualsevol dels llocs establits en el paràgraf anterior.

Les sol·licituds subscrites a l'estranger es podran cursar, en el termini expressat en la base 3.2, a través de les representacions diplomàtiques o consulars espanyoles corresponents, les quals les trametran seguidament a l'organisme competent.

La persona interessada adjuntarà a l'esmentada sol·licitud el comprovant bancari d'haver satisfet els drets d'examen.

3.4. Els drets d'examen seran 28 euros amb 18 cèntims, que s'ingressaran en el compte corrent número ES97 2038 6543 9060 0001 4194 –Drets d'examen–, de Bankia.

La persona interessada ha d'adjuntar a l'esmentada sol·licitud el comprovant bancari d'haver satisfet els drets d'examen. En cap cas la mera presentació i el pagament comportarà la substitució del tràmit de presentació de la sol·licitud, dins del termini establit i en la forma escaient, davant l'òrgan expressat en la base 3.2.

3.5. Exempcions i bonificacions en el pagament de la taxa d'examen:

3.5.1. Estaran exempts del pagament dels drets d'examen a proves selectives, les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, havent d'acompanyar a la sol·licitud document acreditatiu de tal condició.

3.5.2. Estaran exempts del pagament dels drets d'examen a proves selectives, els membres de famílies nombroses de categoria especial, havent d'acompanyar a la sol·licitud document acreditatiu de tal condició.

3.5.3. Tindran una bonificació del 50 per cent del pagament dels drets d'examen a proves selectives, els membres de famílies nombroses de categoria general, que hauran d'acompanyar la sol·licitud del document acreditatiu d'aquesta condició, sent en aquest cas els drets d'examen de 14 euros amb nou cèntims.

3.6. La falta de justificació del pagament dels drets d'examen o de trobar-se exempt determina l'exclusió de l'aspirant.

3.7. En cap cas la presentació i el pagament a les oficines a què es fa referència suposa la substitució del tràmit de presentació de la sol·licitud, dins del termini i en la forma escaient.



Quarta. Admissió d'aspirants

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el rector dictarà resolució, que es publicarà en el DOGV, que contindrà la relació provisional d'admesos i exclosos a la realització de les proves, així com els nomenaments dels membres que componen el tribunal de selecció.



4.2. Els aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud o realitzar les reclamacions que consideren convenients, en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional d'admesos i exclosos en el DOGV.

4.3. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, possibilitar l'esmena en temps i forma, els aspirants comprovaran fefaentment no sols que no figuren en la relació provisional d'exclosos sinó, a més, que els noms i les dades consten correctament en les relacions d'admesos pertinents.



4.4. Transcorregut el termini de 10 dies hàbils, esmenats els defectes, si escau, i vistes les reclamacions que corresponguen, es dictarà una resolució que contindrà la relació definitiva d'admesos i exclosos, i, almenys amb una antelació de quinze dies hàbils, la data, el lloc i l'hora de realització i començament dels exercicis, que es publicarà en el DOGV. Si és procedent, es publicarà també l'ordre d'actuació dels aspirants segons el que disposa la base 7.2.

4.5. Els errors de fet que pogueren advertir-se, es podran esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.



Cinquena. Proves selectives

5.1. El procediment de selecció constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris:

5.1.1. Primer exercici.

Es realitzarà per escrit i versarà sobre els coneixements que s'especifiquen en el temari de l'annex I de la present convocatòria.

Aquest exercici es configurarà en forma de qüestionari tipus test amb quatre alternatives de resposta, de les quals només una és correcta. Les respostes en blanc i errònies no penalitzen.

La duració d'aquest exercici serà fixada pel tribunal amb la suficient antelació.

5.1.2. Segon exercici.

Consistirà en una prova pràctica sobre el temari especificat en l'annex I i les funcions a desenvolupar en el lloc de treball.

La duració d'aquest exercici serà fixada pel tribunal amb la suficient antelació.

5.2. En tots els exercicis, el tribunal adoptarà les mesures necessàries per a garantir-ne l'anonimat en la valoració, sempre que ho permeta la tipologia de l'exercici. S'anul·laran tots aquells que continguen alguna marca que poguera identificar-ne l'autor.





Sisena. Qualificació dels exercicis

6.1. En aquests exercicis es valorarà la capacitat d'aplicar els coneixements a les qüestions teòriques o a les situacions pràctiques que es plantegen, el treball sistemàtic, la capacitat d'anàlisi i la capacitat d'expressió escrita de l'aspirant.

6.2. El primer exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Caldrà obtenir una qualificació igual o superior a 5 punts per a ser declarat apte.



6.3. El segon exercici es puntuarà de 0 a 10 punts. Caldrà obtenir una qualificació igual o superior a 5 punts per a ser declarat apte. Els criteris de correcció es faran públics amb anterioritat a la realització dels exercicis.

6.4. Els aspirants que hagen resultat aptes en els dos exercicis conformaran la relació d'aspirants aprovats.

6.5. Resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el tribunal dictarà acord que fixarà la relació definitiva d'aspirants aprovats.





Setena. Desenvolupament de les proves selectives

7.1. Els exercicis tindran lloc a la ciutat de València.

El primer exercici es realitzarà al lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprova i es publica en el DOGV la llista definitiva d'admesos i exclosos de les proves objecte d'aquesta convocatòria, amb una antelació no inferior a quinze dies hàbils.

7.2. Els aspirants seran convocats per a cada exercici en crida única. Els membres del tribunal qualificador i el personal col·laborador no permetran l'accés a la sala on es realitze l'exercici d'aquelles persones que hi compareguen una vegada conclosa la crida dels aspirants convocats.



En cas de realitzar-se l'exercici en diverses sessions, l'ordre d'intervenció dels aspirants començarà per la lletra M, seguint l'ordre alfabètic de cognoms segons la Resolució de 8 de març de 2016, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (DOGV 7740, 14.03.2016).

Els aspirants hauran d'acreditar-ne la personalitat mitjançant la presentació del DNI o del resguard amb fotografia, del passaport o del permís de conduir, sense que amb aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies confrontades d'aquests documents; així com de l'exemplar per a l'interessat de la sol·licitud d'admissió a les proves.

7.3. Començades les proves, l'anunci de la realització de la resta d'exercicis el farà públic el tribunal al local en què s'haja realitzat l'anterior; al tauler d'anuncis del Servei de Recursos Humans, a l'edifici del Rectorat, i, complementàriament i sense caràcter oficial, en la pàgina web del Servei de Recursos Humans, en l'adreça http://www.upv.es/entidades/SRH/pas/ «Selecció - Provisió», amb una antelació mínima de 48 hores.

Els aspirants perdran el seu dret quan es personen als llocs de realització una vegada s'hagen iniciat les proves, o per no assistir-hi, encara que es dega a causes justificades.



Vuitena. Publicitat de les llistes

El tribunal elevarà al rector les llistes definitives dels aspirants que hagen superat les proves, per a la inserció en el DOGV.



Novena. Coneixements de valencià

9.1. L'acreditació dels coneixements de valencià pels aspirants que hagen superat les proves selectives, que disposa l'article 53.2 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, es podrà realitzar mitjançant la presentació d'algun dels documents següents:

a) Títol de Batxiller o equivalent cursat a la Comunitat Valenciana, amb superació de les assignatures de valencià.

b) Títol de l'Escola Oficial d'Idiomes corresponent al tercer curs de coneixements de valencià.

c) Certificat de nivell mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

d) Certificat de grau mitjà de coneixements del valencià expedit o homologat pel Gabinet de Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València.

9.2. Qui no puga acreditar aquests coneixements, conforme al que estableix el punt anterior, haurà de realitzar el curs específic de valencià a què es refereix l'article 53.2 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.





Deu. Presentació de documents

10.1. En el termini de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació en el DOCV de les relacions definitives d'aprovats, els aspirants proposats hauran de presentar al Servei de Recursos Humans d'aquesta Universitat Politècnica de València, a través del Registre General de la Universitat Politècnica de València, situat al camí de Vera, s/n, CP 46071; al Registre de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, situat a la plaça Ferrándiz i Carbonell, s/n, d'Alcoi; al Registre de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, situat al carrer Paranimf, número 1, Grau de Gandia, o en qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la documentació següent:



a) Llevat que conste en l'expedient personal, còpia confrontada del títol acadèmic exigible segons aquesta convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, haurà d'adjuntar-se la credencial que acredite l'homologació.

b) Els aspirants amb discapacitat hauran de presentar document de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o dels òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com la seua capacitat per a exercir les funcions que corresponguen a les vacants oferides.

c) Certificat mèdic acreditatiu de tenir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits. Amb aquest efecte, els reconeixements es realitzen a través del Servei Integrat de Prevenció de Riscos Laborals de la Universitat Politècnica de València, a fi de que aquest realitze el pertinent reconeixement mèdic i expedisca el certificat mèdic que pertoque.



10.2. Els aspirants seleccionats que, dins del termini establit en el punt anterior i tret de casos de força major, no presenten la documentació acreditativa es deduirà que no tenen algun dels requisits exigits i no podran ser nomenats funcionaris de carrera, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



Onze. Nomenament de funcionaris

Conclòs el procés selectiu i transcorregut el termini de presentació de la documentació, els qui l'hagen superat es nomenaran funcionaris de carrera del grup A, subgrup A1, sector d'administració especial, cos/escala tècnic superior de laboratori d'aquesta Universitat Politècnica de València mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, i quedaran adscrits com a funcionaris d'aquest grup als llocs que ocupaven amb caràcter definitiu.



Dotze. Informació respecte de les dades recollides

12.1. De conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD), les dades subministrades per les persones interessades poden quedar incorporades en un fitxer automatitzat personal, el titular del qual és la Universitat Politècnica de València, per a la gestió de les proves i concursos convocats per la Universitat i també per a la gestió de la borsa de treball que es puga constituir en acabar el procés selectiu.

12.2. El fitxer Personal quedarà sota la responsabilitat del Rectorat de la Universitat Politècnica de València, al camí de Vera, s/n, CP 46071 València.

12.3. La informació obtinguda serà processada exclusivament per a la gestió de personal.

12.4. Les dades de caràcter personal seran tractades d'acord amb el que estableix el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i s'adoptaran les mesures de seguretat necessàries per a garantir la confidencialitat i la integritat de la informació.

12.5. Les persones interessades poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en compliment del que estableix la LOPD, davant del Servei de Recursos Humans (PAS) de la Universitat Politècnica de València, situat al camí de Vera, s/n, CP 46071 València.





Tretze. Tribunal

13.1. El tribunal de selecció d'aquestes proves selectives serà nomenat pel rector en la resolució que faça pública la relació provisional d'admesos i exclosos, amb una antelació mínima d'un mes a la data del començament de les proves, i estarà compost per:

– President, nomenat pel rector de la Universitat Politècnica de València, funcionari de carrera.

– Quatre vocals, nomenats pel rector de la Universitat Politècnica de València, funcionaris de carrera.

– Un secretari, nomenat pel rector de la Universitat Politècnica de València, funcionari de carrera, que actuarà amb veu però sense vot.

Així mateix, es designarà un tribunal suplent amb la mateixa composició.

D'acord amb l'article 60.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent exercir-se aquesta en representació o per compte de ningú.

13.2. El tribunal, per a la realització de les proves, podrà designar el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que considere oportú.

13.3. Els membres del tribunal, així com el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista, se n'hauran d'abstenir i podran ser recusats per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'haurà d'abstenir qui haguera realitzat tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

Tots els membres del tribunal hauran de reunir els requisits establits en l'article 57.3 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i, almenys, la meitat més un d'aquests haurà de tenir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements l'exigida per a l'ingrés.

13.4. El tribunal, així com el personal col·laborador, ajudant i el personal especialista, podrà exigir dels aspirants, en qualsevol moment, que acrediten la identitat de conformitat amb el que preveu la base 7.2.

13.5. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència el tribunal tindrà la seu a la Universitat Politècnica de València, camí de Vera, s/n, CP 46071 València.

13.6. Serà aplicable al tribunal el que s'estableix en els articles 21 i 24.2 de l'annex IV, de Normativa sobre indemnitzacions per comissions de servei i gratificacions per assistències del pressupost de la Universitat Politècnica de València.

El tribunal tindrà la consideració d'òrgan col·legiat de l'administració i, en aquest sentit, estarà sotmés a les normes contingudes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Catorze. Recursos

14.1. Contra la present convocatòria i les seues bases, que posen fi a la via administrativa, la persona interessada pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es pot interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



14.2. Contra els actes del tribunal, que no posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la notificació o publicació, tot això de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest recurs es pot interposar davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el rector com a òrgan competent per a resoldre'l.



València, 13 de gener de 2017.– El rector: Francisco José Mora Mas.





ANNEX I



Codi del lloc: PF1030.

Denominació actual del lloc: tècnic mitjà de laboratori / tècnica mitjana de laboratori.

Unitat: Granges – Aqüicultura

Catalogació actual: grup A, subgrup A1/A2 20 I026.



Funcions del lloc

Sota la dependència de la direcció de la unitat, d'acord amb el nivell de responsabilitat, com també de la dificultat tècnica dels llocs i atesa la classificació d'aquests, hauran de realitzar les funcions següents:





Funcions generals

– Responsabilitat sobre el personal de menor qualificació.

– Supervisar, dirigir i realitzar, si escau, les operacions necessàries per al funcionament correcte de les granges, de conformitat amb les necessitats docents i investigadores.

– Supervisar, dirigir i realitzar, si escau, la preparació, el muntatge i el manteniment de les pràctiques, d'acord amb les especificacions del professorat responsable d'aquestes.

– Supervisar, dirigir i realitzar l'inventari i el control de subministraments de les granges, i elaborar la proposta d'adquisició.

– Col·laboració i suport tècnic al professorat en el desenvolupament de les classes pràctiques i els treballs de recerca, d'acord amb les especificacions del professorat responsable d'aquestes.

– Suport als professors i alumnes de projectes de fi de grau, fi de màster, doctorat i crèdits de lliure elecció, en l'ús de les instal·lacions de les granges.

– Maneig, utilització i manteniment dels equips, instruments i material de les granges, així com supervisió de l'adquisició d'aquest.



– Maneig i instal·lació de paquets informàtics a nivell d'usuaris.

– Maneig de PC a nivell d'usuari.

– Realització de tots aquells treballs tècnics per als quals capacite el nivell de coneixements exigits.

– Gestió i vigilància del compliment de les normes de seguretat i salut, emanades dels òrgans tècnics competents.

– Gestió de residus en l'àmbit del propi lloc de treball.

– Tenir iniciativa per a la creació de millora i innovació en la unitat, i implicar-se activament en els programes de millora contínua i innovació que establisca la Universitat.

– Suport a la preparació de la documentació que li siga requerida per a la realització de les tasques anteriors.

I totes aquelles funcions inherents al lloc de treball d'acord amb la categoria professional.



Funcions específiques:

Maneig de peixos, crustacis i mol·luscs: transport, alimentació, classificacions i desdoblaments, controls de pes, tractaments preventius i curatius.

Anestèsia, sacrifici i dissecció de peixos.

Control de paràmetres de l'aigua: mesura de temperatura, oxigen i salinitat per mitjà de sondes i paràmetres químics mitjançant kits.

Fabricació de pinsos: formulació, mòlta, mescla i extrusió de pinsos, i determinació de paràmetres de qualitat del pinso.

Control del creixement i eficàcia nutritiva: índexs i corbes de creixement, ingestió diària de pinso i índex de conversió de l'aliment, anàlisis estadístiques i interpretació de resultats.

Manteniment de la instal·lació: neteja i desinfecció de tancs, canonades i elements del sistema de circulació d'aigua i ventilació.



Reparació i muntatge de canonades de PVC per a aigua i ventilació; muntatge i desmuntatge de bombes hidràuliques, desescumadores i filtres mecànics.

Disseny i dimensionament de sistemes de terra.

Disseny d'experiments i planificació.

Seguiment i organització d'assajos.

Vigilància i detecció de les patologies més comunes en organismes aquàtics.

Recollida de mostres per a anàlisis i realització de necròpsies.

Preparació, recollida i tutela del material de mostreig.

Organització de torns del personal: guàrdies, preses i ingestes, mostrejos.

D'acord amb el Reial decret 1201/2005, de 10 d'octubre, sobre protecció dels animals utilitzats per a experimentació i altres finalitats científiques, i el Decret 13/2007, de 26 de gener, de protecció d'animals utilitzats per a experimentació i altres finalitats científiques a la Comunitat Valenciana, cal acreditar la competència de formació necessària establida en aquests per a dur a terme les funcions contingudes en aquesta convocatòria.

Per a qui haja superat les proves selectives i no puga acreditar aquesta formació, la Universitat establirà el període màxim en el qual cal acreditar-la.





Temari



Bloc general:

1. Llei orgànica d'universitats.

2. Estatuts de la Universitat Politècnica de València. Naturalesa i finalitats. Règim Jurídic. Estructura de la Universitat. Govern de la Universitat.

3. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



4. Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

5. Pressupost de la Universitat Politècnica de València. El cicle pressupostari. Principis pressupostaris. Elaboració i aprovació del pressupost de despeses i d'ingressos de la Universitat Politècnica de València. Modificacions pressupostàries. Gestió del pressupost d'ingressos. Gestió del pressupost de despeses.

6. La Llei de Contractes del Sector Públic. Àmbit d'aplicació. Principis de contractació pública. L'expedient de contractació en les administracions públiques. Les parts en el contracte. La tramitació de l'expedient de contractació i adjudicació. Els contractes de subministraments i de serveis: principals característiques.

7. Llei de prevenció de riscos laborals: objecte, àmbit d'aplicació i definicions. Drets i obligacions. Serveis de prevenció. Consulta i participació dels treballadors. Responsabilitats i sancions.



8. Manual de drets i obligacions del personal de la Universitat Politècnica de València en matèria de seguretat i salut en el treball.

9. El Pla estratègic de la Universitat Politècnica de València.

10. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Títol preliminar: Objecte i àmbit de la Llei. Títol I: El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. Títol II, capítol I: Principis generals. Títol IV, capítol I: Igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral; capítol II: Igualtat i conciliació; capítol III: Els plans d'igualtat de les empreses i altres mesures de promoció de la igualtat. Títol V, capítol I Criteris d'actuació de les administracions públiques.



11. Llei orgànica 1/2004, de 28 desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Títol preliminar: Objecte de la Llei. Títol I, capítol I: En l'àmbit educatiu; capítol II: En l'àmbit de la publicitat i dels mitjans de comunicació. Títol II, capítol I: Dret a la informació, a l'assistència social integral i a l'assistència jurídica gratuïta; capítol III: Drets de les funcionàries públiques. Títol III, article 30. Títol V, capítol IV: Mesures judicials de protecció i de seguretat de les víctimes.

13. Entorn de treball de Windows. Connexió a la xarxa UPVnet.internet. Navegació. Cerca d'informació. La pàgina web de la UPV. La intranet. El correu electrònic. El correu web.

12. La seguretat en els equips informàtics personals. Les regles bàsiques de la navegació i correu segurs. Antivirus i tallafocs.

14. Generació de documents bàsics amb Word. Edició i impressió. Formats. Ortografia i gramàtica. Disseny de pàgines. Taules. Estils. Imatges i gràfics.

15. Càlculs elementals en Excel. Creació, edició i impressió de fulls de càlcul. Operacions bàsiques. Funcions. Gràfics. Creació i edició de diapositives i presentacions amb PowerPoint.





Bloc específic:

16. EL SECTOR AQÜÍCOLA A ESPANYA I AL MÓN

16.1. Concepte d'aqüicultura

16.2. Grups i espècies d'interès en l'aqüicultura mundial

16.3. Producció mundial i nacional

16.4. Zones i espècies d'interès a Espanya

16.5. Anàlisi crítica de la producció aqüícola espanyola

16.6. Consideracions sobre el futur de l'aqüicultura

16.7. Aspectes econòmics de la producció aqüícola

17. EL MITJÀ AQUÀTIC I ELS SISTEMES DE PRODUCCIÓ

17.1. Introducció

17.2. Paràmetres de qualitat de l'aigua

17.3. Els sistemes de producció i les necessitats d'aigua

17.4. Càlcul de cabals

18. BIOLOGIA GENERAL DELS PEIXOS

18.1. Taxonomia

18.2. Característiques generals

18.3. Anatomia externa. Particularitats anatòmiques i fisiològiques

18.4. Anatomia interna dels peixos

19. BIOLOGIA GENERAL DELS MOL·LUSCS

19.1. Taxonomia

19.2. Característiques generals

19.3. Anatomia externa. Particularitats anatòmiques i fisiològiques

19.4. Anatomia interna dels mol·luscs

20. BIOLOGIA GENERAL DELS CRUSTACIS

20.1. Taxonomia

20.2. Característiques generals

20.3. Anatomia externa. Particularitats anatòmiques i fisiològiques

20.4. Anatomia interna dels crustacis

21. REPRODUCCIÓ

21.1. Característiques generals de la reproducció de les espècies aqüícoles

21.2. Biologia de la reproducció dels mol·luscs

21.3. Biologia de la reproducció dels crustacis

21.4. Biologia de la reproducció dels peixos

21.5. Control de la reproducció: maduració i posta induïda

21.6. Incubació d'ous i desenvolupament embrionari

22. FISIOLOGIA DIGESTIVA I ALIMENTÀRIA

22.1. L'alimentació de les espècies aqüícoles

22.2. Nutrició dels mol·luscs

22.3. Nutrició dels crustacis

22.4. Nutrició dels peixos

22.5. Necessitats nutritives

23. TECNOLOGIA DE FABRICACIÓ DE PINSOS I ALIMENTACIÓ PRÀCTICA

23.1. Matèries primeres d'ús en aqüicultura

23.2. Disseny i formulació de pinsos

23.3. Sistemes de fabricació de pinsos

23.4. Maneig de l'alimentació

23.5. Control del creixement i eficiència d'utilització de l'aliment

24. PATOLOGIA

24.1. Generalitats. L'estrès com a factor desencadenant

24.2. Tipus de malaltia

24.3. Procés d'identificació d'una malaltia

24.4. Tractaments preventius i curatius

25. MILLORA GENÈTICA

25.1. Caràcters heretables i concepte d'heretabilitat

25.2. Objectiu de la millora genètica

25.3. Caràcters d'interès comercial en les espècies aqüícoles

25.4. Mètodes i problemàtica de la millora genètica en l'aqüicultura

25.5. Mètodes de manipulació genètica

26. ENGINYERIA DE LES INSTAL·LACIONS: generalitats

26.1. Tipus d'instal·lacions

26.2. Ubicació de les instal·lacions

27. ENGINYERIA DE LES INSTAL·LACIONS: instal·lacions de terra

27.1. Elements que integren una instal·lació aqüícola en terra

27.2. Sistemes de captació d'aigua

27.3. Sistemes de distribució d'aigua: canonades i canals

27.4. Tipus de recintes

27.5. Sistemes d'oxigenació

27.6. Sistemes d'escalfament de l'aigua

27.7. Maquinària complementària

28. ENGINYERIA DE LES INSTAL·LACIONS: instal·lacions de mar

28.1. Elements que integren una instal·lació aqüícola al mar

28.2. Tipus de recintes

28.3. Equipament i maquinària

29. SISTEMES DE RECIRCULACIÓ EN AQÜICULTURA: ELIMINACIÓ DE SÒLIDS

29.1. La filtració i la sedimentació

29.2. Dimensionament d'equips

29.3. Eficiència i capacitat de càrrega

30. SISTEMES DE RECIRCULACIÓ EN AQÜICULTURA: LA FILTRACIÓ BIOLÒGICA

30.1. Tipus de filtres biològics

30.2. Dimensionament d'equips de biofiltració

30.3. Eficiència i capacitat de càrrega en la biofiltració

30.4. Posada en funcionament

31. DISSENY D'UNA INSTAL·LACIÓ AQÜÍCOLA

31.1. Dades de partida per al disseny d'una piscifactoria

31.2. Disseny de la instal·lació

31.3. Organització de la producció

32. L'IMPACTE AMBIENTAL DE L'AQÜICULTURA

32.1. Generalitats

32.2. Consum de recursos

32.3. Impacte del procés productiu

32.4. Residus

32.5. Reducció dels impactes

33. MANEIG DELS PEIXOS

33.1. Preengreixament i engreixament dels peixos. Corbes de creixement

33.2. Transport dels peixos

33.3. Recepció, allotjament i quarantena dels peixos

33.4. Analgèsia. Anestèsia i eutanàsia

33.5. Mostrejos

33.6. L'estrès en els peixos. Diagnosi i mesures de prevenció

34. PRODUCCIÓ D'ESPÈCIES AUXILIARS: fitoplàncton

34.1. Grups taxonòmics implicats

34.2. Creixement i reproducció del fitoplàncton

34.3. Equipament per al cultiu de microalgues

35. PRODUCCIÓ D'ESPÈCIES AUXILIARS: zooplàncton

35.1. Producció del rotífer Brachionus

35.2. Producció d'Artemia

35.3. Producció de Daphnia

36. PRODUCCIÓ DE MOL·LUSCS

36.1. Espècies d'interès

36.2. Producció de la clòtxina

36.3. Producció de l'ostra

36.4. Producció de la cloïssa

36.5. La depuració dels mol·luscs per a consum

37. PRODUCCIÓ DEL CRANC DE RIU

37.1. Espècies autòctones, introduïdes i la seua problemàtica

37.2. Cicles biològics

37.3. Fases de producció

37.4. Alimentació

37.5. Explotació del cranc en sistemes extensius

38. PRODUCCIÓ DEL LLAGOSTÍ

38.1. Espècies i zones d'interès

38.2. Cicle biològic

38.3. Fases de producció

38.4. Alimentació

38.5. Anàlisi econòmica de la producció de llagostins

39. PRODUCCIÓ DE LA TRUITA

39.1. Espècies d'interès

39.2. Cicle biològic i fases de producció de la truita

39.3. Alimentació

39.4. Comercialització i problemàtica

40. PRODUCCIÓ DEL SALMÓ

40.1. Espècies d'interès

40.2. Cicle biològic i fases de producció del salmó

40.3. Alimentació

40.4. Comercialització i problemàtica

41. PRODUCCIÓ DE CARPES

41.1. Espècies d'interès

41.2. Cicles biològics

41.3. Fases de producció

41.4. Alimentació

41.5. Comercialització i problemàtica

42. PRODUCCIÓ DE TENQUES

42.1. Cicle biològic

42.2. Fases de producció

42.3. Alimentació

42.4. Comercialització i problemàtica

43. PRODUCCIÓ D'ANGUILES

43.1. Generalitats

43.2. Espècies d'anguila

43.3. Cicle biològic

43.4. Producció

43.5. Alimentació

43.6. Control del sexe i reproducció

44. PRODUCCIÓ DEL LLOBARRO

44.1. Cicle biològic

44.2. Fases de producció

44.3. Alimentació

44.4. Comercialització i problemàtica

45. PRODUCCIÓ DE L'ORADA

45.1. Cicle biològic

45.2. Fases de producció

45.3. Alimentació

45.4. Comercialització i problemàtica

46. PRODUCCIÓ DEL RÈMOL

46.1. Cicle biològic

46.2. Fases de producció

46.3. Alimentació

46.4. Comercialització i problemàtica

47. PRODUCCIÓ DE LA CORVINA

47.1. Cicle biològic

47.2. Fases de producció

47.3. Alimentació

47.4. Comercialització i problemàtica

48. PRODUCCIÓ DEL POLP

48.1. Cicle biològic

48.2. Fases de producció

48.3. Alimentació

48.4. Comercialització i problemàtica

49. PRODUCCIÓ DEL LLENGUADO

49.1. Cicle biològic

49.2. Fases de producció

49.3. Alimentació

49.4. Comercialització i problemàtica

50. PRODUCCIÓ D'ESTURIÓ

50.1. Cicle biològic

50.2. Fases de producció

50.3. Alimentació

50.4. Comercialització i problemàtica

51. PRODUCCIÓ DE SÍRVIA

51.1. Cicle biològic

51.2. Fases de producció

51.3. Alimentació

51.4. Comercialització i problemàtica

52. QUALITAT I TRANSFORMACIÓ DELS PRODUCTES AQÜÍCOLES

52.1. La qualitat dels productes

52.2. Sistemes de conservació del peix

52.3. Sistemes de transformació del peix

52.4. Anàlisi sensorial

53. TÈCNIQUES D'ANÀLISI DE LABORATORI: anàlisis bàsiques

53.1. Proteïna

53.2. Lípids

53.3. Cendres

53.4. Humitat

53.5. Energia

54. TÈCNIQUES D'ANÀLISI DE LABORATORI: altres anàlisis

54.1. Aminoàcids

54.2. Àcids grassos

54.3. Enzims digestius

54.4. Histologia

55. SEGURETAT I HIGIENE EN LA FABRICACIÓ DE PINSOS

55.1. Seguretat en el maneig de maquinària per a la producció de pinsos: mòltes, mescladores, extrusor

55.2. Normes d'higiene en la fabricació de pinsos

56. SEGURETAT I HIGIENE EN LA PRODUCCIÓ DE PEIXOS

56.1. Seguretat en el maneig de bombes i equips elèctrics en ambient humit

56.2. Normes d'higiene i salubritat als laboratoris d'aqüicultura

56.3. Manipulació manual de càrregues

57. ANÀLISI DE DADES

57.1. Anàlisi estadística de dades experimentals



Enllaços d'interès:

http://www.upv.es/entidades/SRH/pas/676956normalv.html

Mapa web