Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET LLEI 12/2022, de 23 de setembre, del Consell, pel qual es modifica la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9435 de 26.09.2022
Número identificador:  2022/8683
Referència Base de Dades:  008305/2022
 



DECRET LLEI 12/2022, de 23 de setembre, del Consell, pel qual es modifica la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana. [2022/8683]

Preàmbul



I



La normativa estatal bàsica en matèria de funció pública ha sigut objecte de modificació mitjançant la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat. D'una banda, respecte a la regulació del personal funcionari interí i laboral temporal del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; i d'una altra, en relació amb els nous processos d'estabilització temporal que regula. Com a conseqüència d'això, escau adaptar la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana (Llei 4/2021) a les noves previsions establides per la normativa esmentada.



Així mateix, els compromisos adquirits en el marc de l'Acord de la Comissió bilateral de cooperació Administració General de l'Estat-Generalitat, publicat el 23 de febrer de 2022 en el Boletín Oficial del Estado (BOE) i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) en relació amb la Llei 4/2021, a conseqüència de les discrepàncies manifestades en relació a determinats preceptes d'aquesta, comporten que el Consell haja de donar compliment a aquests compromisos, tot promovent la corresponent modificació legislativa d'acord amb el que es disposa en l'article 33 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 d'octubre, del Tribunal Constitucional, modificat per la Llei orgànica 1/2000, de 7 de gener.

En concret, l'acord aconseguit preveu la modificació de l'article 18 de la Llei 4/2021, relatiu al personal interí, per a la seua adequació a la normativa estatal bàsica; la de l'apartat 1, de l'article 19, i la supressió de l'apartat 4 del mateix article sobre personal laboral, per a la seua conformitat amb la normativa laboral, bàsica en aquesta matèria; de l'article 76.1, relatiu als drets individuals, amb la finalitat d'emmarcar-los en la naturalesa jurídica de la relació de servei de les diferents classes de personal empleat públic; de l'article 122.8, limitant a dos anys la permanència en millora d'ocupació en llocs de treball vacants en tractar-se d'una forma de provisió de llocs de caràcter temporal; del 141.2, respecte de la situació de serveis especials del personal funcionari interí, millorant la seua redacció en atenció a la naturalesa jurídica de la relació de servei d'aquesta mena de personal; de la disposició addicional quarta, sobre procediments de regularització de la relació jurídica del personal laboral al servei de les administracions públiques valencianes, substituint l'expressió «reserva especial», per «torns específics de promoció interna», a fi d'evitar interpretacions no perseguides per la norma; i finalment i amb aquesta mateixa finalitat, de la disposició transitòria quarta, que versa sobre procediments especials d'accés a determinats grups i subgrups professionals.



Així mateix, es modifiquen els articles 11.1, paràgraf segon i 104, apartats 3 i 4, de la Llei 4/2021, relatius a l'Escola Valenciana d'Administració Pública, amb la finalitat de dimensionar en els seus justos termes i adequar les seues funcions a la naturalesa jurídica amb la qual es crea en la pròpia llei, d'organisme autònom de la Generalitat.

D'altra banda, el decret llei modifica les disposicions transitòries tretze i catorze de la Llei 4/2021. La primera, per a introduir una mesura prevista en la disposició addicional quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat, que porta per títol «mesures d'agilitació dels processos selectius», a fi de permetre en els processos d'estabilització d'ocupació temporal, la inclusió en borses ja existents de personal funcionari interí o de personal laboral temporal, d'aquelles persones que havent participat no superen el corresponent procés selectiu. I la segona, per a adequar l'objectiu de la norma al caràcter d'òrgan merament tècnic de coordinació i informació atribuït a la Comissió intersectorial de l'Ocupació Pública de la Generalitat, atés que els seus acords consistiran en propostes que hauran de ser traslladades, evidentment, als corresponents òrgans que per la matèria siguen responsables de la seua negociació i, si fa el cas, posterior desenvolupament i execució.



Juntament amb aquestes modificacions, la present norma introdueix una nova disposició transitòria, la quinzena, a fi de permetre que les ciutadanes i ciutadans que es troben preparant actualment l'accés a l'ocupació pública en l'administració de la Generalitat, no vegen minvades les seues possibilitats d'èxit per mor del reduït termini que ha de transcórrer entre la publicació de l'oferta d'ocupació pública i la convocatòria dels corresponents procediments selectius, i puguen mantindre així la planificació de la seua preparació sense que aquesta patisca una alteració substancial.

Amb la mateixa finalitat d'adequació del contingut de la Llei 4/2021 a la Llei 20/2021 adés esmentada, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat, es modifica l'apartat 2, de la disposició derogatòria única, amb l'objectiu d'estendre l'excepció prevista en aquella als procediments selectius corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels exercicis 2017-2021 i els processos d'estabilització d'ocupació temporal regulats en la Llei 20/2021.

El decret llei també corregeix un error detectat en l'annex II de la Llei 4/2021, que recull la taula de correspondència entre els cossos, escales i l'agrupació professional funcionarial previstos en la citada norma amb els vigents a la seua entrada en vigor, de tal forma que els processos selectius derivats de l'oferta d'ocupació pública de 2021 per a l'administració de la Generalitat puguen ser desenvolupats de manera coherent i, sobretot, amb la necessària seguretat jurídica.

D'una altra part, es corregeix la disfunció detectada en la regulació de les repercussions del nou concepte d'agrupació de llocs de treball en matèria de provisió de llocs de treball previstes en l'article 40.3 de la Llei. Aquest apartat establia aquests efectes per al cas de participar en un procés de provisió de llocs adscrits a una agrupació de llocs d'un cos, escala o agrupació professional funcionarial del personal del citat cos, escala o agrupació professional funcionarial, però no incloïa cap previsió per al supòsit que fora al revés i es pretenguera participar en un procés de provisió de llocs d'un cos, escala o agrupació professional funcionarial des d'un lloc adscrit a una agrupació de llocs de treball pertanyent al mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial. Procedeix per tant la seua determinació a fi de dotar a la norma de la coherència i homogeneïtat necessàries per a l'aplicació del nou sistema introduït en la Llei 4/2021.



Finalment, el decret llei també inclou una disposició transitòria que permetrà, en tant no es desenvolupe reglamentàriament l'article 55 de la Llei 4/2021, executar els processos selectius derivats de les ofertes d'ocupació pública, respectant els terminis previstos en el citat article, i fixar-ne uns més reduïts concordes amb l'agilitat del procediment establit en la Llei 4/2021 esmentada.





II



La urgència que es deriva, d'una banda, de la necessitat d'adaptar la normativa autonòmica en matèria de funció pública a la normativa bàsica estatal ja vigent en aquesta matèria, donada a més la urgència dels terminis previstos en la Llei 20/2021, per al desenvolupament dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal previstos en aquella i la precisa conjugació d'aquests processos amb els ja iniciats, alhora derivats de la normativa bàsica; d'altra banda, de la necessària aplicació dels terminis establits en la vigent llei reguladora de la funció pública valenciana per a l'execució de les ofertes d'ocupació pública, terminis que se solapen amb les citades ofertes i convocatòries de les taxes d'estabilització; i finalment, de l'absoluta necessitat d'explicitar, sense cap gènere de dubte, i aprofitant la naturalesa jurídica d'organisme autònom de l'EVAP, la seua competència per a gestionar la formació del personal al servei dels ens del sector públic instrumental de la Generalitat, i d'aquesta manera es possibilita una adequada execució de les actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi, d'excepcional gravetat i profunditat, conseqüència de la covid-19, que exigeix que es remoga amb la major urgència possible qualssevol obstacle que puga entrebancar la posada en marxa i el desenvolupament de les mesures de recuperació, determina la impossibilitat d'adoptar les mesures previstes en aquest decret llei a través del procediment legislatiu ordinari, ja que els tràmits administratius i parlamentaris exigits per la normativa aplicable, fins i tot mitjançant el procediment d'urgència, no permetrien que les mesures a aplicar estigueren plenament disponibles amb la celeritat que aquelles requereixen.



Així mateix, els compromisos adquirits a conseqüència de l'Acord de la Comissió bilateral de cooperació Administració General de l'Estat-Generalitat (BOE i DOGV de 23.02.2022), exigeixen que les modificacions a adoptar en la Llei 4/2021, es realitzen com més prompte millor.

Aquestes circumstàncies, i que la plena efectivitat de les mesures siga immediata en el present any 2022, constitueixen el fet habilitant d'extraordinària i urgent necessitat que l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana exigeix en el seu article 44 per a l'adopció d'un decret llei.





III



D'acord amb el que es disposa en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, aquest decret llei s'ajusta als principis de bona regulació. D'aquesta manera, es compleix amb el principi de necessitat que ha quedat plenament justificat. Igualment, es dona compliment als principis de seguretat jurídica, proporcionalitat i eficàcia, i s'hi destaca que les mesures que incorpora són congruents amb l'ordenament jurídic i incorporen la millor alternativa possible, donada la situació d'excepcionalitat en contindre la regulació necessària i imprescindible per a la consecució dels objectius prèviament esmentats.

Quant al principi de transparència, vista la urgència per a l'aprovació d'aquesta norma, s'exceptuen els tràmits de consulta pública i d'audiència i informació públiques, de conformitat amb l'article 133.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Per aquestes raons, el Consell considera necessari i oportú dictar, en raó del seu àmbit competencial estatutàriament reconegut, una norma amb rang de llei que desenvolupe i adapte les mesures citades.

Per tot això, havent-se negociat amb la representació sindical en el si de la Mesa General de Negociació i a l'empara del que es preveu en els articles 44, 49 i 50 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, a proposta de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 23 de setembre de 2022,





Decrete



Article únic. Modificació de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.valenciana.

1. Es modifica el paràgraf segon de l'apartat 1 de l'article 11, l'article 18, l'article 19, l'apartat 3 de l'article 40, l'incís inicial de l'apartat 1 de l'article 76, l'apartat 3, i la lletra e) de l'apartat 4 de l'article 104, l'apartat 2 de l'article 141, l'apartat 2 de la disposició addicional quarta, la disposició transitòria quarta, la disposició transitòria catorze, l'apartat 2 de la disposició derogatòria única i l'annex II, que queden redactats en la forma indicada en l'annex.



2. S'inclou un apartat 8 en l'article 122, un nou apartat 2 en la disposició transitòria tretze, i una nova disposició transitòria, la quinze, amb la redacció indicada en l'annex.





Disposició transitòria



Única. Terminis aplicables en els processos selectius

En tant no s'aprove el desenvolupament reglamentari de l'article 55 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana relatiu a l'oferta d'ocupació pública, que establirà els terminis aplicables per als procediments selectius, aquest termini serà de deu dies per a les següents fases:

1. La presentació de les sol·licituds de participació en les proves selectives.

2. El període mínim que ha de transcórrer entre la publicació de la resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses, i la data de començament del primer exercici.

3. La presentació de la documentació que resulte escaient per a acreditar que es reuneixen els requisits exigits en la convocatòria una vegada publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de persones seleccionades.





Disposició final



Única. Entrada en vigor

El present decret llei entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana



València, 23 de setembre de 2022



El president de la Generalitat

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Justícia, Interior

i Administració Pública

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





ANNEX

Modificacions de la Llei 4/2021, de 16 d'abril,

de la Generalitat, de la funció pública valenciana



Es modifica el paràgraf segon de l'apartat 1 de l'article 11, l'article 18, el 19, l'apartat 3 de l'article 40, l'incís inicial de l'apartat 1 de l'article 76, l'apartat 3, i la lletra e) de l'apartat 4 de l'article 104, l'apartat 2 de l'article 141, l'apartat 2 de la disposició addicional quarta, la disposició transitòria quarta, la disposició transitòria catorze, l'apartat 2 de la disposició derogatòria única, i l'annex II, que queden redactats de la forma següent:

S'inclou un apartat 8 en l'article 122, un nou apartat 2 en la disposició transitòria tretze i una nova disposició transitòria, la quinze amb la redacció següent:



1. Es dona nova redacció al paràgraf segon de l'apartat primer de l'article 11, Escola Valenciana d'Administració Pública, amb el tenor següent:

«Sense perjudici de les competències atribuïdes a la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, correspon a l'EVAP la selecció del personal empleat públic de l'administració de la Generalitat, la formació, actualització i perfeccionament, d'aquest últim i del personal del sector públic instrumental de la Generalitat, així com la investigació, estudi, informació i difusió de les matèries relacionades amb l'administració i la gestió pública».



2. Es modifica l'article 18, Personal funcionari interí, que passa a tindre la redacció següent:



«Article 18. Personal funcionari interí

1. És personal funcionari interí qui, en virtut de nomenament legal i per raons expressament justificades de necessitat i urgència, presta serveis en una administració pública, organisme públic, consorci o universitat pública, mitjançant una relació professional de caràcter temporal, regulada pel dret administratiu, per a l'acompliment de funcions atribuïdes al personal funcionari de carrera.

2. Les circumstàncies que poden donar lloc al seu nomenament, són les següents:

a) L'existència de llocs de treball vacants, quan no en siga possible la cobertura per personal funcionari de carrera, per un màxim de tres anys, en els termes previstos en l'apartat 9.

b) La substitució transitòria de la persona titular d'un lloc de treball, durant el temps estrictament necessari.

c) L'execució de programes de caràcter temporal, que no podran tindre una duració superior a tres anys, excepte el que es preveu en el següent paràgraf.

El termini màxim, dins del límit de tres anys, haurà de fer-se constar expressament en el nomenament i respondrà a necessitats no permanents de la corresponent administració pública, organisme públic, consorci o universitat pública. Finalitzat el termini inicial, el nomenament podrà ser prorrogat anualment sempre que el programa estiga vigent en aqueix moment, amb dotació pressupostària per a això i s'acredite de manera expressa la necessitat de la pròrroga. En cap cas la suma del termini màxim que s'haguera fet constar en el nomenament i el de les seues pròrrogues podrà excedir de quatre anys.

d) L'excés o acumulació de tasques per termini màxim de nou mesos, dins d'un període de díhuit mesos.

3. Els nomenaments de personal funcionari interí s'efectuaran mitjançant el procediment establit en la normativa reglamentària de desenvolupament.

4. Els nomenaments de personal funcionari interí s'efectuaran en llocs de treball corresponents a la categoria d'entrada en el cos, escala, agrupació professional funcionarial o agrupació de llocs de treball corresponent, amb les excepcions que reglamentàriament es determinen per tal de garantir l'adequada prestació del servei públic.



A l'efecte del que es disposa en aquesta llei, en l'administració de la Generalitat, s'entendrà per llocs corresponents a la categoria d'entrada aquells que tinguen assignat el menor nivell de complement competencial del lloc de treball dins de l'interval de nivells en què estiguen classificats els llocs del cos, escala, agrupació professional funcionarial o agrupació de llocs de treball de què es tracte.

5. Quan les circumstàncies de la prestació del servei així ho requerisquen, motivant-ho prèvia i expressament, la corresponent administració pública, organisme públic, consorci o universitat pública podrà establir que la relació interina siga a temps parcial.

6. La selecció, que serà objecte de regulació reglamentària i tindrà per finalitat la cobertura immediata del lloc, haurà de realitzar-se mitjançant procediments àgils que respectaran els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, a través de la constitució de borses de treball vinculades al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública en les quals només podran inscriure's els qui hagen aprovat almenys alguna de les proves del procés selectiu, i la gestió de la qual correspondrà a la direcció general que ostente les competències en matèria de funció pública. No obstant això, podran preveure's unes altres vies d'accés de personal interí, com ara convocatòries específiques que garantisquen els principis de capacitat, mèrit, igualtat i publicitat, sempre que s'exigisca superar alguna prova de coneixement.

En tot cas, els òrgans de selecció de les borses de personal interí es regularan pel que es disposa en l'article 67, sense perjudici que les organitzacions sindicals representatives en l'àmbit corresponent hagen de rebre puntual informació sobre la gestió de les borses i participar en la negociació dels criteris objectius pels quals han de regir-se.



7. El personal funcionari interí haurà de reunir els requisits legals i reglamentaris per a exercir les funcions pròpies del lloc de treball, així com posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques adequades per al seu acompliment. El seu nomenament en cap cas donarà lloc al reconeixement de la condició de personal funcionari de carrera, sense perjudici que els serveis prestats en tal condició puguen ser tinguts en compte en els concursos oposicions.

8. En tot cas, es formalitzarà d'ofici la finalització de la relació d'interinitat per qualsevol de les causes següents, a més de per les previstes en l'article 69 de la present llei, sense dret a cap compensació:



a) Per la cobertura reglada del lloc per personal funcionari de carrera a través de qualsevol dels procediments legalment establits.

b) Per raons organitzatives que donen lloc a la supressió o a l'amortització dels llocs assignats.

c) Per la finalització del termini autoritzat expressament recollit en el seu nomenament.

d) Per la finalització de la causa que va donar lloc al seu nomenament.

9. En el supòsit previst en l'apartat 2.a, les places vacants exercides per personal funcionari interí hauran de ser objecte de cobertura mitjançant qualsevol dels mecanismes de provisió o mobilitat previstos en la normativa vigent.

No obstant això, transcorreguts tres anys des del nomenament del personal funcionari interí es produirà la fi de la relació d'interinitat, i la vacant només podrà ser ocupada per personal funcionari de carrera, llevat que el corresponent procés selectiu quede desert, i en aquest cas es podrà efectuar un altre nomenament de personal funcionari interí.



Excepcionalment, el personal funcionari interí podrà romandre en la plaça que ocupe temporalment, sempre que s'haja publicat la corresponent convocatòria dins del termini dels tres anys, a comptar des de la data del nomenament del personal funcionari interí, i siga resolta en els terminis establits en l'article 55 de la llei. En aquest supòsit podrà romandre fins a la resolució de la convocatòria, sense que el seu cessament done lloc a compensació econòmica.

10. En els termes previstos en la present llei, al personal funcionari interí li serà aplicable el règim general del personal funcionari de carrera quan siga adequat a la naturalesa de la seua condició temporal, i al caràcter extraordinari i urgent del seu nomenament, excepte aquells drets inherents a la condició de personal funcionari de carrera».





3. Es modifica l'article 19, Personal laboral, que passa a tindre la redacció següent:



«Article 19. Personal laboral

1. És personal laboral qui, superat el corresponent procés selectiu, en virtut d'un contracte de treball formalitzat per escrit, en qualsevol de les modalitats de contractació de personal previstes en la legislació laboral, està vinculat a qualsevol de les administracions públiques, organismes públics, consorcis o universitats públiques.

2. El personal laboral, en funció de la durada del contracte, podrà tindre la condició de fix, per temps indefinit o temporal.

3. La selecció del personal laboral fix i temporal es farà d'acord amb els sistemes previstos en la present llei, respectant en tot cas els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, així com els de publicitat, lliure concurrència i transparència.

Podran negociar-se, en el marc dels convenis col·lectius, les formes de col·laboració que fixen l'actuació de les organitzacions sindicals en el desenvolupament dels processos selectius.

La selecció del personal laboral temporal serà objecte de regulació reglamentària i s'efectuarà preferentment mitjançant la constitució de borses d'ocupació vinculades al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública, en les quals només podran inscriure's els qui hagen aprovat almenys alguna de les proves del procés selectiu, i la gestió de les quals correspondrà a la direcció general que ostente les competències en matèria de funció pública.

No obstant això, podran preveure's altres vies d'accés de personal laboral temporal, com ara convocatòries específiques que garantisquen els principis de capacitat, mèrit, igualtat i publicitat, sempre que s'exigisca superar alguna prova de coneixement.

En tot cas, els òrgans de selecció de les borses de personal laboral temporal es regularan pel que es disposa en l'article 67, sense perjudici que les organitzacions sindicals representatives en l'àmbit corresponent hagen de rebre puntual informació sobre la gestió de les borses i participar en la negociació dels criteris objectius pels quals han de regir-se.



4. Els llocs de treball vacants exercits per personal laboral temporal hauran d'incloure's en l'oferta d'ocupació corresponent a l'exercici en què es produïsca la seua contractació i, si no fora possible, en la següent, sempre condicionat al fet que ho permeta la llei de pressupostos corresponent, llevat que se'n decidisca l'amortització.

5. El personal laboral no podrà ocupar llocs de treball classificats per a personal funcionari, excepte en els supòsits que es relacionen a continuació, sempre que aquests llocs no impliquen la participació directa o indirecta en l'exercici de potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals de l'Estat i de les administracions públiques:



a) Quan, de conformitat amb la normativa vigent, obtinga resolució favorable de l'òrgan competent per al canvi de lloc de treball per motius de salut.

b) En els supòsits de trasllat per violència de gènere, en els termes previstos en l'article 125.

c) Quan haja d'adscriure's a una plaça de personal funcionari, ateses les funcions realitzades, a qui en sentència judicial se li haguera reconegut la condició de personal laboral per temps indefinit no fix de plantilla.

6. El trencament d'aquesta prohibició donarà lloc a la nul·litat de l'acte corresponent, amb la consegüent responsabilitat de la persona causant d'aquest. Alhora, incorrerà en responsabilitat qui amb la seua actuació done lloc a la conversió d'un contracte temporal en indefinit.



7. Al personal que adquirisca la condició de personal laboral per temps indefinit no fix, en compliment de sentència judicial, li resultaran d'aplicació les previsions contingudes en la disposició addicional segona d'aquesta llei».



4. Es modifica l'apartat 3 de l'article 40, Agrupació de llocs de treball (APT), incorporant un segon paràgraf a la redacció:

«3. A l'efecte de la provisió dels llocs de treball i sense perjudici del que s'estableix en la present llei en la regulació de cada forma de provisió, s'entendrà complit el requisit per a poder participar en els processos de provisió de llocs adscrits a una agrupació de llocs d'un cos, escala o agrupació professional funcionarial, quan el personal funcionari de carrera pertanga al mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial en què estiguen classificats els llocs convocats i acredite la superació dels cursos específics de formació que a tal fi siguen organitzats per l'EVAP.

Així mateix, s'entendrà complit el requisit per a poder participar en els processos de provisió de llocs adscrits a un cos, escala o agrupació professional funcionarial des d'un lloc adscrit a una agrupació de llocs de treball pertanyent al mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial en què estiguen classificats els llocs convocats, quan el personal funcionari de carrera acredite la superació dels cursos específics de formació que a tal fi siguen organitzats per l'EVAP. No serà necessària la superació dels cursos específics quan el personal haja acreditat aquests coneixements en les corresponents proves d'accés.»





5. Es modifica l'incís inicial del de l'article 76, Drets individuals, apartat 1, que queda redactat com segueix:



«Article 76. Drets individuals

1. El personal empleat públic té els drets individuals següents en correspondència amb la naturalesa jurídica de la seua relació de servei».





6. Es dona nova redacció a l'apartat 3 de l'article 104, La formació en l'ocupació pública, amb el tenor següent:

«3. L'Escola Valenciana d'Administració Pública (EVAP) serà el centre encarregat de gestionar les accions formatives de l'administració de la Generalitat i del sector públic instrumental de la Generalitat, en els termes que s'establisquen en els instruments de col·laboració que pogueren subscriure's o per encàrrec del Consell.

Així mateix, l'EVAP coordinarà les accions formatives planificades pels altres centres de formació de personal empleat públic existents en la Generalitat».



7. Es modifica la lletra e) de l'apartat 4 de l'article 104, La formació en l'ocupació pública, amb el tenor següent:

«e) Col·laborar en la formació i perfeccionament del personal de les Institucions de la Generalitat esmentades en l'article 20.3 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i d'altres administracions públiques, en els termes que s'establisquen en els instruments de col·laboració que pogueren subscriure's o per encàrrec del Consell».





8. S'incorpora un nou apartat 8 a l'article 122, Nomenament provisional per millora d'ocupació, amb la redacció següent:

«8. No es podrà romandre més de dos anys en millora d'ocupació en els llocs de treball vacants».



9. Es modifica l'apartat 2 de l'article 141, Serveis especials, que passa a tindre la redacció següent:

«2. El personal funcionari interí pot ser declarat en la situació de serveis especials amb els efectes previstos en l'article 142 d'aquesta llei, excepte el relatiu a la promoció interna i ascensos de l'apartat 2 i l'apartat 3, que no resulten d'aplicació a aquest personal.

La situació de serveis especials es mantindrà únicament mentre no concórrega cap de les causes de cessament previstes per a aquest personal en la present llei.

El reingrés al servei actiu haurà de sol·licitar-se en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la finalització de la causa que va donar lloc a la situació de serveis especials. L'incompliment d'aquesta obligació determinarà la pèrdua del dret a la reserva del lloc de treball».





10. Es modifica l'apartat 2 de la disposició addicional quarta, Procediments de regularització de la relació jurídica del personal laboral al servei de les administracions públiques valencianes, amb la redacció següent:

«2. El personal laboral fix que a l'entrada en vigor de la present llei ocupe un lloc de treball de qualsevol administració pública valenciana o tinga una suspensió de contracte amb dret a reingrés o reserva d'un lloc de treball, i aquest lloc estiga classificat o es classifique de naturalesa funcionarial a conseqüència d'aquesta, podrà participar en un procediment selectiu d'accés als cossos, escales o agrupació professional funcionarial dels previstos en l'article 65 d'aquesta llei, que determine el Consell, sempre que, si fa el cas, posseïsquen la titulació necessària i complisquen la resta de requisits exigits en la convocatòria. Aquesta convocatòria podrà establir torns de promoció interna específics per a aquest personal i la seua experiència professional podrà ser valorada com a mèrit, en la forma i condicions que s'establisquen. No podrà participar en aquest torn el personal el lloc del qual no haja sigut classificat amb caràcter previ a la convocatòria».



11. Es dona nova redacció a la disposició transitòria quarta, Procediments especials d'accés a determinats grups i subgrups professionals, amb el tenor següent:



«Quarta. Procediments especials d'accés a determinats grups i subgrups professionals.

1. El personal funcionarial que, d'acord amb el que s'estableix en la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, es va integrar en el subgrup professional C1, i en les proves selectives d'accés a l'administració pública se li va exigir específicament i expressament en la convocatòria, com a requisit per a poder participar-hi, estar en possessió del títol de tècnica o tècnic superior de formació professional, podrà accedir al nou grup professional B mitjançant la seua participació en un procés restringit de promoció interna que a l'efecte es convoque.

En aquest procés es podrà eximir el personal de l'avaluació dels continguts que es van tindre en compte en el temari d'accés a la funció pública en les respectives proves selectives. El personal que supere aquestes proves d'integració restringida romandrà en el lloc de treball del qual era titular en la seua condició de personal funcionari de carrera del grup professional C1, modificant-se aquest lloc i classificant-se com a B, amb les retribucions complementàries que escaiguen, d'acord amb els criteris i normes generals aplicables en matèria de classificació de llocs de treball establits en la present llei i en la seua normativa de desenvolupament.

2. El personal funcionarial que d'acord amb el que s'estableix en la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, es va integrar en el subgrup professional C2, i en les proves selectives d'accés a l'administració pública se li va exigir específicament i expressament en la convocatòria, com a requisit per a poder participar-hi, estar en possessió del títol de tècnica o tècnic de formació professional, podrà accedir al nou subgrup professional C1 mitjançant la seua participació en un procés restringit de promoció interna que a l'efecte es convoque.

El règim d'integració i els seus efectes seran idèntics als establits en l'apartat anterior d'aquesta disposició transitòria per al personal afectat per aquesta».

12. Es dona nova redacció a la disposició transitòria tretze. Règim transitori per a la incorporació del personal temporal a les borses de treball vinculades al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública.





«Tretze. Règim transitori per a la incorporació del personal temporal a les borses de treball vinculades al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública

1. Durant el període de dos anys des de l'entrada en vigor d'aquesta llei, podran inscriure's en les borses de treball vinculades al desenvolupament de les ofertes d'ocupació pública previstes en l'article 18.6 de la present llei, els qui hagen aprovat almenys alguna de les proves en l'últim procés selectiu o l'immediatament anterior.

2. Sense perjudici del que es preveu en l'apartat anterior, el personal que, havent-se presentat, resulte cessat a conseqüència de no haver superat el corresponent procés selectiu derivat dels processos d'estabilització d'ocupació temporal, aprovats i publicats en el DOGV abans del 31 de desembre de 2022, podran inscriure's en les borses de treball vinculades al desenvolupament de les respectives ofertes d'ocupació pública.



13. Es dona nova redacció a la disposició transitòria catorze, Criteris de classificació de determinats llocs de treball fins a la constitució de la Comissió intersectorial de l'Ocupació Pública de la Generalitat, amb el tenor següent:



«Catorze. Criteris de classificació de determinats llocs de treball.



Mentre la Comissió intersectorial de l'Ocupació Pública de la Generalitat prevista en l'article 10, no adopte els acords que permeten establir els criteris per a la classificació de determinats llocs de treball en l'administració de la Generalitat, hi seran aplicables els següents:



a) En les conselleries que tinguen atribuïdes competències en matèria sanitària, educativa i de justícia, les relacions de llocs de treball podran preveure, en llocs amb el rang de subdirecció general o cap de servei, la classificació de llocs per a la seua provisió per personal sanitari, docent i de l'administració de justícia respectivament, atesa l'especificitat de les funcions que hagen d'exercir-se.

Així mateix, les relacions de llocs de treball podran preveure que els llocs amb rang de subdirecció general de Presidència i les conselleries o organismes puguen ser classificats per a la seua provisió per personal docent, incloent-hi l'universitari. En aquest supòsit, amb caràcter previ a la cobertura del lloc, haurà de quedar acreditat que la titulació de la persona proposada s'adequa a l'especificitat de les funcions que hagen d'exercir-se.

No obstant l'anterior, en les conselleries que tinguen atribuïdes les competències en matèria sanitària, en matèria educativa i en matèria de justícia, les relacions de llocs de treball podran preveure, en llocs amb rang de cap de secció que guarden relació directa amb les competències substantives del sector sanitari, educatiu i de justícia, la classificació de llocs per a la seua provisió per personal sanitari, docent o de l'administració de justícia, atesa l'especificitat de les funcions que hagen d'exercir-se.

En tant exercisquen aquests llocs, els serà aplicable el contingut d'aquesta llei i les seues normes de desenvolupament, i quedaran en la situació administrativa que corresponga d'acord amb la seua normativa específica.

b) Així mateix, en les conselleries o organismes que tinguen atribuïdes les competències en matèria de prevenció de riscos laborals, les relacions de llocs de treball o altres instruments d'ordenació podran preveure que els llocs amb el rang de subdirecció general o cap de servei pertanyents al sector d'administració especial, puguen ser classificats per a la seua provisió per personal sanitari, sempre que els citats llocs guarden relació directa amb les competències substantives en matèria de prevenció de riscos laborals i atesa l'especificitat de les funcions que hagen d'exercir-se.

Igualment, en les conselleries o organismes que tinguen atribuïdes les competències en matèria de serveis socials, les relacions de llocs de treball o altres instruments d'ordenació podran preveure que els llocs amb el rang de subdirecció general o cap de servei, de direcció de centres de serveis socials i d'inspecció de serveis socials, pertanyents al sector administració especial, puguen ser classificats per a la seua provisió per personal sanitari, sempre que els llocs esmentats guarden relació directa amb les competències en matèria de serveis socials i atesa l'especificitat de les funcions que hagen d'exercir-se».





14. S'introdueix una nova disposició transitòria, la quinze, amb la redacció següent:



«Disposició transitòria quinze. Convocatòria procediments selectius

No obstant això el que es disposa en l'article 55.3, en l'administració de la Generalitat els procediments selectius derivats de la primera oferta d'ocupació pública que es publique després de l'entrada en vigor de la present llei s'hauran de convocar dins dels sis mesos següents a la seua aprovació».



15. Es dona nova redacció a l'apartat 2 de la disposició derogatòria única, Derogació normativa, amb el tenor següent:

«2. En tant no finalitzen els procediments selectius previstos en aquesta, es manté vigent la disposició transitòria quinze de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, i s'estén l'excepció prevista en aquella als procediments selectius corresponents a les ofertes d'ocupació pública dels exercicis 2017-2021 i els processos d'estabilització d'ocupació temporal regulats en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat».



16. Es modifica la correspondència prevista per al cos C1-01. Cos administratiu en l'annex II, taula de correspondència entre els cossos, escales i l'agrupació professional funcionarial previstos en aquesta llei, amb els vigents a la seua entrada en vigor, en el sentit següent:



Nova llei Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana

C1-01. Cos administratiu C1-01. Cos administratiu

de l'administració de la Generalitat

C1-20. Agents tributaris

de la Generalitat

Mapa web