Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 4 d'abril de 2017, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen 12 beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de protocol en el Gabinet del President, de la Presidència de la Generalitat, i en les conselleries o organismes que en depenen, durant l'exercici 2017 i 2018.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8027 de 26.04.2017
Número identificador:  2017/3346
Referència Base de Dades:  003537/2017
 



RESOLUCIÓ de 4 d'abril de 2017, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen 12 beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de protocol en el Gabinet del President, de la Presidència de la Generalitat, i en les conselleries o organismes que en depenen, durant l'exercici 2017 i 2018. [2017/3346]

Per mitjà del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat.

L'article 5 del decret esmentat estableix que la convocatòria de les beques serà realitzada per la persona titular de la Presidència o persona en què s'haja delegat i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Així mateix, l'article 2 del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries, modificat pel Decret 10/2016, de 4 d'agost, del Consell, assigna al Gabinet del President la competència en matèria de direcció del protocol que requerisquen els actes de caràcter representatiu del president.

La Resolució de 12 de febrer de 2016, del president de la Generalitat per la qual es deleguen determinades atribucions en distints òrgans de l'Administració de la Generalitat, en l'apartat primer, delega en la persona titular del Gabinet del President la convocatòria de les beques a què es refereix el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, o la normativa que el substituïsca, dins de l'àmbit de les seues competències.



En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb el que estableixen els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, resolc:



Primer. Objecte

1. Convocar la concessió de dotze beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de protocol, dirigides a titulats en grau en Protocol i Organització d'Esdeveniments, en el Gabinet del President, òrgan superior amb competències en matèria de direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, durant l'exercici 2017 i 2018.



2. Aquesta convocatòria s'ajusta a les bases reguladores aprovades pel Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat.



Segon. Condicions de la concessió de la subvenció

1. El procediment de concessió d'aquestes beques es tramitarà en règim de concurrència competitiva i hi regiran els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. Per a obtindre la condició de persona beneficiària de la beca haurà de reunir-se els requisits, al terme de presentació de les sol·licituds de la present convocatòria, que determina l'art. 3 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.

3. Les pràctiques es realitzaran en la Presidència de la Generalitat i en les conselleries o organismes que en depenen, i podran fer-se els desplaçaments habituals a l'activitat de protocol, en funció de les necessitats formatives a desenvolupar segons cada departament.

4. L'activitat pràctica que s'ha de desenvolupar consistirà en aquelles activitats i funcions relacionades amb les tasques pròpies del personal de protocol de la Generalitat.

Tercer. Finançament

1. Les beques previstes en la present convocatòria es finançaran a càrrec del programa pressupostari de Presidència de la Generalitat 05.01.00.111.70, del capítol 4, codi línia comptable S7046000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2017 i el seu equivalent en el pressupost de la Generalitat de 2018, segon el següent desglossament inicial:

– Import any 2017: 108.000 €.

– Import any 2018: 36.000 €.

– Import total màxim: 144.000 €.

2. Es procedirà al finançament de la quota empresa de la Seguretat Social de les persones adjudicatàries de la present convocatòria, a càrrec de l'aplicació i codi de línia anteriors, pels imports que s'establisquen en la normativa vigent en la matèria, de conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre l'actualització, l'adequació i la modernització del sistema de Seguretat Social.

3. Les beques de protocol que es convoquen no estan subjectes a la política de control d'ajudes de l'Estat, per no complir els requisits de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea per no afectar a la competència per raó de la qualitat del beneficiari i l'objecte de l'ajuda.



Quart. Quantia de les beques, règim de lliurament i justificació

Les beques estan dotades cada una d'elles amb 1.000 euros bruts mensuals. Sobre l'import esmentat, haurà de practicar-se la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, i les altres que, si és el cas, pogueren correspondre, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre.

Als efectes del pagament i justificació de les beques, caldrà ajustar-se al que estableixen el títol V del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.



Cinqué. Durada de les beques

El període de duració de les beques serà de 12 mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió, que en cap cas podrà ser anterior a l'1 d'abril de 2017. Aquesta resolució haurà de ser objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El període de durada podrà prorrogar-se, sense necessitat de nova convocatòria, per un període màxim de 12 mesos addicionals, sempre que existisca disponibilitat pressupostària i l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.

En tot allò concernent a aquest punt, caldrà ajustar-se al que disposa l'art. 14 Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.



Sisé. Termini de la sol·licitud, forma de presentació i documentació que ha d'adjuntar-se a la sol·licitud

1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. La forma de presentació de les sol·licituds i documentació de què s'ha d'acompanyar, es realitzarà i ajustarà a allò que determina el títol III, capítol I, del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, es a dir, per via telemàtica.

Pel que respecta al servei d'assistència tècnica que s'indica en l'esmentat article 6, les persones aspirants podran dirigir-se al següent correu electrònic: generalitat_en_red@gva.es.



Seté. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran d'acord amb els criteris establits en el títol II del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.



Huité. Comissió avaluadora

De conformitat amb l'art. 9 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, les persones que componen la comissió avaluadora per a la present convocatòria i d'acord amb la seua composició, són:



President

Titular: Julio Olmos Lablanca, subdirector general d'Organització i Coordinació

Suplent: Xavier Castelló, subdirector general d'anàlisi i Polítiques Públiques

Secretari/ària

Titular: Anselm Bodoque Arribas, cap del Servei de Coordinació

Suplent: Ana Encinas Guillen, cap del Servei de Seguiment de Polítiques Públiques

Vocals

Titular: Begoña Martínez Pérez, cap del Servei d'Organització.

Suplent: Cristóbal Andrés Ramo, cap del Servei d'Anàlisi Econòmica

Titular: Rosario Ripoll Ruiz, cap Suport Organització,



Suplent Miquel Aparici Gayon, cap Unitat Estudis Sectorials



Titular: Carmen Peris Fuster, cap de Secció Gestió Econòmica

Suplent Ramón Carrasco Tarín, cap d'Unitat de Conjuntura Econòmica



Nové. Tramitació del procediment. Mitjans de publicació dels distints tràmits

El procediment de tramitació es durà a terme d'acord amb l'establert en el títol III de l'esmentat Decret 20/2016, del President de la Generalitat.

Les publicacions de relacions i llistats que determina el procés de selecció s'efectuaran en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web de Presidència.



Desé. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a dictar i publicar les resolucions serà de tres mesos, comptat a partir de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes que preveu la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

2. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, convocatòria, programa i crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, quantitats concedides i la finalitat d'aquestes.

La publicació de l'esmentada resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposen el article 45 Llei 39/2015 d'1 octubre, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web de Presidència.





Onzé. Competència i Recursos

La resolució de la present convocatòria de beques correspon a la persona titular del Gabinet del President d'acord amb el resolc primer de la Resolució de 12 de febrer de 2016, del President de la Generalitat per la qual es deleguen determinades atribucions en diferents òrgans de l'Administració de la Generalitat.

La resolució de concessió de la beca que es dicte d'acord amb aquesta convocatòria, posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan que la va dictar en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptat des de l'endemà de la publicació de la resolució, de conformitat amb allò que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que considere oportuna.



Dotzé. Efectes

La present resolució produirà efectes l'endemà d'haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra aquesta resolució de convocatòria, que posa fi a via administrativa, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 113 i 114.c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques les persones interessades podran interposar els recursos següents:

a) Potestativament, un recurs de reposició davant de la Presidència de la Generalitat, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 113 el òrgan competent, en els termes previstos en els articles 112, 123 i 124 Llei 39/2015, de 1 octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques, tenint en compte que no és possible simultaniejar el recurs contenciós administratiu i el potestatiu de reposició.



b) Directament recurs contenciós administratiu, davant dels jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que els interessats puguen exercitar qualsevol altra via que estimen oportuna.



València, 4 d'abril de 2017.– El president de la Generalitat, p. d. (R 12.02.2016; DOCV 17.02.2016), el cap del Gabinet del President: Arcadi España García.

Mapa web