Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 7 de febrer de 2018, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen 29 beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de comunicació en la Presidència de la Generalitat i en les conselleries durant l'exercici 2018/2019.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8234 de 14.02.2018
Número identificador:  2018/1351
Referència Base de Dades:  001586/2018
 



RESOLUCIÓ de 7 de febrer de 2018, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen 29 beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de comunicació en la Presidència de la Generalitat i en les conselleries durant l'exercici 2018/2019.

[2018/1351]

Per mitjà del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a dur a terme pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, de ràdio i televisió, de política informativa, d'impuls de l'acció interdepartamental del Consell, de direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, de relacions externes i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat.

L'article 2 del decret esmentat estableix que la convocatòria de les subvencions es farà per mitjà d'una resolució de la persona titular de la Presidència de la Generalitat, sense perjudici de la delegació eventual de competències, en els termes que preveu la Llei 1/2015, de 6 de febrer.



L'article 4 del Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries, assigna a la Secretaria Autonòmica de Comunicació, entre altres, les competències en matèria de política informativa, comunicació institucional de la Generalitat i relació amb els mitjans de comunicació social.

La Resolució de 12 de febrer de 2016, del president de la Generalitat, per la qual es deleguen determinades atribucions en diversos òrgans de l'Administració de la Generalitat, en l'apartat tercer, delega en la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Comunicació la convocatòria de les beques a què es refereix en el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, dins de l'àmbit funcional que té delegat.



En virtut del que exposa i de conformitat amb el que estableixen els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objectiu

1. Convocar la concessió de 29 beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de comunicació en les especialitats de Periodisme (PE) i Audiovisuals (AU), en la Presidència de la Generalitat i en les conselleries o organismes dependents, durant els exercicis 2018 i 2019, d'acord amb la distribució següent:

a) Dènou beques de l'especialitat de Periodisme (PE), per a persones amb el Grau o Llicenciatura en Periodisme o Ciències de la Informació, branca de Periodisme.

b) Deu beques de l'especialitat d'Audiovisuals (AU) per a persones amb el Grau o Llicenciatura en Comunicació Audiovisual o Ciències de la Informació, branca d'Imatge Audiovisual i Auditiva.

2. La convocatòria s'ajusta a les bases reguladores aprovades en el Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat.



Segon. Condicions de la concessió de la beca

1. El procediment de concessió d'aquestes beques s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva i han de regir els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. Per a obtindre la condició de persona beneficiària de la beca s'han de reunir, en el termini de presentació de les sol·licituds d'aquesta convocatòria, els requisits que determina l'article 3 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.

3. Les pràctiques es duran a terme en les dependències de la Secretaria Autonòmica de Comunicació, de la Direcció General de Relacions Informatives i Promoció Institucional o en qualsevol organisme de la Generalitat de tot el territori de la Comunitat Valenciana.

Així mateix, es podran dur a terme desplaçaments en funció de les necessitats formatives que s'han de complementar.

4. L'activitat pràctica que s'ha de dur a terme consisteix en les pràctiques formatives relacionades amb les funcions següents, assignades pel Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, als serveis de Difusió de l'Acció del Consell i Planificació i Anàlisi Informativa, sempre que les pràctiques siguen adequades per a adquirir formació complementària i especialització:

1r. Gestionar la difusió de la informació institucional del Consell als mitjans de comunicació social i a les xarxes socials.

2n. Coordinar l'agenda informativa de l'Administració de la Generalitat i del sector públic autonòmic.

3r. Assessorar en la planificació de l'activitat informativa de l'Administració de la Generalitat i del sector públic d'aquesta.

4t. Avaluar, analitzar i gestionar l'arxiu de la informació institucional.

5é. Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que els siga encomanada.



Tercer. Finançament

1. Les beques previstes en aquesta convocatòria es finançaran amb càrrec al programa pressupostari de la Presidència de la Generalitat 05.03.01.462.10, del capítol IV, codi línia comptable S0592000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2018 i l'equivalent corresponent en el pressupost de la Generalitat de 2019, segons el desglossament inicial següent.

Import any 2018: 246.500 euros.

Import any 2019: 101.500 euros.

Import total màxim: 348.000 euros.

2. Es procedirà al finançament de la quota d'empresa de la Seguretat Social de les persones adjudicatàries d'aquesta convocatòria, amb càrrec a l'aplicació i codi de línia anteriors, pels imports que s'establisquen en la normativa vigent en la matèria, de conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el règim general de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, d'acord amb el que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social.

3. El període de durada de la beca començarà el dia que s'indique en la resolució d'aquesta convocatòria, encara que no es podrà començar abans del 16 d'abril de 2018. Tindrà una durada de dotze mesos, a comptar des del dia indicat en la resolució, que poden ser prorrogables, de conformitat amb el que preveu l'article 14.2 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.



4. Pel que fa a aquest punt, cal ajustar-se al que disposa el Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.



Quart. Termini de la sol·licitud, forma de presentació i documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

1. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. La forma de presentació de les sol·licituds i de la documentació que s'ha d'adjuntar, s'ha de dur a terme i s'ha d'ajustar al que determinen els articles 6 i 7 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, és a dir, per via telemàtica, que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, en què les persones interessades faran clic en l'apartat «Servicis On-Line» i buscaran el tràmit de sol·licitud de beca dissenyat a aquest efecte.

3. De conformitat amb el que preveu l'article 6.3 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, les persones aspirants podran fer ús del servei d'assistència tècnica per mitjà del correu electrònic generalitat_en_red@gva.es, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud esmentada.



Cinqué. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades s'han de valorar d'acord amb els criteris establits en l'article 4, barem per a la valoració dels mèrits personals, del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.





Sisé. Comissió avaluadora

De conformitat amb l'article 9 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, les persones que componen la comissió avaluadora per a aquesta convocatòria són:



a) President: Juan Carlos Guillén Hurtado, subdirector general de Relacions Informatives i Promoció Institucional.

b) Vocal: Ana Colomer Guillamón, cap del Servei de Difusió de l'Acció del Consell.

c) Vocal: Belén Gimeno Bataller, cap del Servei de Planificació i Anàlisi Informativa.

d) Vocal: Jaime Bernácer Alpera, cap del Servei de Comunicació.



e) Secretària: Mercedes de la Fuente García, cap de secció de gabinet tècnic adscrita al Servei de Difusió de l'Acció del Consell.





Seté. Mitjans de publicació dels diversos tràmits

Les publicacions de relacions i llistes que determinen el procés de selecció s'han de dur a terme en la seu electrònica o en el portal institucional de la Generalitat d'internet, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web de la Presidència de la Generalitat, http://www.presidencia.gva.es.



Huité. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a dictar i publicar les resolucions serà de tres mesos, a comptar des de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que es puga ampliar en els termes que preveu la legislació bàsica de procediment administratiu comú. Una vegada conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

2. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb indicació de les bases, la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, la llista de les persones beneficiàries, les quantitats concedides i la finalitat d'aquestes. La publicació de la resolució esmentada produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa la legislació bàsica de procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o en el portal institucional de la Generalitat en internet, així com en la pàgina web de la Presidència de la Generalitat, http://www.presidencia.gva.es.



Nové. Recursos

La resolució de concessió de la beca que es dicte d'acord amb aquesta convocatòria posarà fi a la via administrativa i contra aquesta s'hi podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de l'òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Deu. Quantia de les beques, règim de lliurament i justificació

Pel que fa a la quantia de les beques, el pagament i la justificació d'aquestes, cal ajustar-se al que estableix el títol V del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.



Onze. Efectes

Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Contra aquesta resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu d'acord amb el que preveu l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, dins del termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. No obstant això, es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant de la Presidència en el termini d'un mes, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús de qualsevol altra via que consideren oportuna.



València, 7 de febrer de 2018.– El president de la Generalitat, p. d. (R 12.02.2016, del president de la Generalitat, per la qual es deleguen determinades atribucions; DOGV 7722, 17.02.2016), el secretari autonòmic de Comunicació: José María Vidal Beltrán.

Mapa web