Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 29 de desembre de 2017, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen tres beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de documentació, en la Direcció General d'Anàlisi, Polítiques Públiques i Coordinació del Gabinet del President de la Generalitat, durant l'exercici 2018-2019.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8209 de 10.01.2018
Número identificador:  2018/102
Referència Base de Dades:  000272/2018
 



RESOLUCIÓ de 29 de desembre de 2017, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen tres beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de documentació, en la Direcció General d'Anàlisi, Polítiques Públiques i Coordinació del Gabinet del President de la Generalitat, durant l'exercici 2018-2019. [2018/102]

Per mitjà del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat.

L'article 5 del decret esmentat estableix que la convocatòria de les beques l'ha de fer la persona titular de la Presidència o la persona en què s'haja delegat i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

L'apartat primer de la Resolució de 12 de febrer de 2016, del president de la Generalitat, per la qual es deleguen determinades atribucions en diferents òrgans de l'Administració de la Generalitat, delega, en la persona titular del Gabinet del President, la convocatòria de les beques a què es refereix el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, o normativa que el substituïsca.

En virtut del que s'ha exposat i de conformitat amb el que estableixen els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

Convocar la concessió de tres beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de documentació, dirigides a persones llicenciades o graduades en Biblioteconomia i Documentació, en la Direcció General d'Anàlisi, Polítiques Públiques i Coordinació.

Aquesta convocatòria s'ajusta a les bases reguladores aprovades pel Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat.



Segon. Condicions de la concessió de la subvenció

El procediment de concessió d'aquestes beques es tramitarà en règim de concurrència competitiva i regiran els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació.

Per a obtindre la condició de persona beneficiària de la beca s'hauran de reunir els requisits, al final del termini de presentació de les sol·licituds d'aquesta convocatòria, que determina l'article 3 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.



Tercer. Finançament

Les beques previstes en aquesta convocatòria es finançaran a càrrec del programa pressupostari de Presidència de la Generalitat 05.01.01.111.40, del capítol 4, codi línia S4000000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2018 i el seu equivalent en el pressupost de la Generalitat de 2019, i queda condicionada l'eficàcia d'aquesta convocatòria a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost d'aquestes anualitats, de conformitat amb el que es disposa en l'article 41 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions i en l'Ordre de 26 de setembre de 1994, sobre tramitació anticipada d'expedients de la despesa de la Conselleria d'Economia i Hisenda segons el desglossament inicial següent:



– Import any 2018: 27.000 €

– Import any 2019: 9.000 €

– Import total màxim: 36.000 €

Es procedirà al finançament de la quota d'empresa de la Seguretat Social de les persones adjudicatàries d'aquesta convocatòria, a càrrec de l'aplicació i el codi de línia anteriors, pels imports que s'establisquen en la normativa vigent en la matèria, de conformitat amb el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en el desenvolupament de la qual cosa preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre l'actualització, l'adequació i la modernització del sistema de Seguretat Social.

Les beques de documentació que es convoquen no estan subjectes a la política de control d'ajudes de l'Estat, ja que no compleixen els requisits de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea perquè no afecten la competència per raó de la qualitat del beneficiari i l'objecte de l'ajuda.



Quart. Quantia de les beques, règim de lliurament i justificació

Les beques estan dotades cada una amb 1.000 euros bruts mensuals. Sobre l'import esmentat, s'haurà de practicar la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, i les altres que, si escau, pogueren correspondre, així com la cotització corresponent a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre.

A l'efecte del pagament i la justificació de les beques, caldrà ajustar-se al que estableix el títol V del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.



Cinqué. Durada de les beques

El període de durada de les beques serà de 12 mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió, que en cap cas pot ser anterior a l'1 d'abril de 2018. Aquesta resolució haurà de ser objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El període de durada podrà prorrogar-se, sense que calga una nova convocatòria, durant un període màxim de 12 mesos addicionals, sempre que hi haja disponibilitat pressupostària i l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.

Per tot el que concerneix aquest punt, cal ajustar-se al que es disposa en l'article 14 Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.



Sisé. Termini de la sol·licitud, forma de presentació i documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



La forma de presentació de les sol·licituds i la documentació que s'hi ha d'adjuntar, ha d'efectuar-se i ajustar-se al que determina el títol III, capítol I, del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, és a dir, per via telemàtica, que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, on les persones interessades han de punxar en l'apartat «Serveis on-line» i han de buscar el tràmit de sol·licitud de beca dissenyat a aquest efecte.

Pel que fa al servei d'assistència tècnica que s'indica en l'article 6 esmentat, les persones aspirants podran dirigir-se a l'adreça electrònica següent: generalitat_en_red@gva.es.



Seté. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran d'acord amb els criteris establits en el títol II del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat.



Huité. Comissió avaluadora

De conformitat amb l'article 9 del Decret 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, les persones que componen la comissió avaluadora per a aquesta convocatòria i d'acord amb la seua composició, són:



President/a

Titular: Xavier Castelló Esteve, subdirector general d'Anàlisi i Polítiques Públiques.

Suplent: M.ª Belén Gracia Hernando, subdirectora general d'Organització i Coordinació.

Secretari/ària

Titular: Eugenia Doménech Ferrando, cap del Servei d'Anàlisi Sociològica i Documentació.

Suplent: Cristóbal Andrés Ramo, cap del Servei d'Anàlisi Econòmica.

Vocals

Titular: Ana Encinas Guillén, cap del Servei de Seguiment de Polítiques Públiques.

Suplent: Anselm Bodoque Arribas, cap del Servei de Coordinació.



Titular: Fernando Vilaplana Daroqui, cap de Secció Estadisticomatemàtica.

Suplent: Miquel Àngel Aparici Gayón, cap d'Unitat d'Estudis Sectorials.

Titular: Raquel López Lara, cap de Secció Estadisticomatemàtica.



Suplent: Ramón Carrasco Tarín, cap d'Unitat de Conjuntura Econòmica.



Nové. Tramitació del procediment. Mitjans de publicació dels diferents tràmits

El procediment de tramitació s'ha de dur a terme d'acord amb el que s'estableix en el títol III de l'esmentat Decret 20/2016, del president de la Generalitat.

Les publicacions de relacions i llistats que determina el procés de selecció s'han d'efectuar en la seu electrònica o el portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web http://www.argos.gva.es/.



Deu. Termini de resolució i notificació

El termini màxim per a dictar i publicar les resolucions serà de tres mesos, a comptar de la data de publicació de la convocatòria, sense perjudici que puga ampliar-se en els termes que preveu la legislació bàsica de procediment administratiu comú. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, convocatòria, programa i crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, quantitats concedides i la finalitat d'aquestes.

La publicació de la resolució esmentada produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 octubre, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o el portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web http://www.argos.gva.es/.



Onze. Competència i recursos

La resolució d'aquesta convocatòria de beques correspon a la persona titular del Gabinet del President, d'acord amb el resolc primer de la Resolució de 12 de febrer de 2016, del president de la Generalitat, per la qual es deleguen determinades atribucions en diferents òrgans de l'Administració de la Generalitat.



La resolució de concessió de la beca que es dicte d'acord amb aquesta convocatòria posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la va dictar en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



Dotze. Efectes

Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 113 i 114.c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran interposar els recursos següents:

– Potestativament, un recurs de reposició davant de la Presidència de la Generalitat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tenint en compte que no és possible simultaniejar el recurs contenciós administratiu i el potestatiu de reposició.

– Directament un recurs contenciós administratiu, davant del jutjat contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que els interessats puguen exercitar qualsevol altra via que estimen oportuna.



València, 29 de desembre de 2017.– El president de la Generalitat (R 12.02.2016; DOGV 17.02.2016), el cap del Gabinet del President: Arcadi España García.

Mapa web