Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 24 de gener de 2011, de la directora general de Tributs, per la qual s'amplien les utilitats incloses en l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6455 de 08.02.2011
Número identificador:  2011/1167
Referència Base de Dades:  001570/2011
 



RESOLUCIÓ de 24 de gener de 2011, de la directora general de Tributs, per la qual s'amplien les utilitats incloses en l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats.

[2011/1167]

La Resolució de 10 d'abril de 2007, de la directora general de Tributs, per la qual es va incloure l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, en la Relació d'Accions de l'annex I de l'Ordre de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, ha permés la presentació i el pagament telemàtic, en representació de terceres persones, del model 600 esmentat, pels professionals col·legiats, associats o membres de les entitats incloses en l'àmbit de la col·laboració social, a través del conveni de col·laboració corresponent en relació amb la presentació de documents amb transcendència tributària davant de l'administració tributària de la Generalitat.

D'altra banda, la Resolució de 21 d'abril de 2010, de la directora general de Tributs, ha inclòs l'acció «pagament telemàtic genèric», en la mencionada Relació d'Accions de l'annex I de l'Ordre de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, que permet el pagament telemàtic dels models 046 d'autoliquidació de taxes de la Generalitat.

El desenvolupament de les utilitats anteriors permet la realització de la presentació i del pagament telemàtic del model 600 d'autoliquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats als mateixos obligats tributaris.

De conformitat amb el que disposa l'apartat primer dos de l'Ordre de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'establixen les condicions generals i el procediment per a la presentació telemàtica de declaracions i declaracions-liquidacions dels tributs la gestió dels quals és competència de la Generalitat Valenciana, l'accés a les tècniques electròniques, informàtiques i telemàtiques, relatives a la presentació i, si és el cas, pagament per via telemàtica de declaracions, comunicacions, declaracions-liquidacions, autoliquidacions o qualssevol altres documents, en relació amb els tributs la gestió dels quals és competència de la Generalitat, s'efectuarà per mitjà de l'habilitació d'utilitats, per a cada tipus o model de document amb transcendència tributària, en el sistema informàtic d'ajuda de la Generalitat a l'emplenament, presentació i, si és el cas, pagament dels dits models tributaris. A estos efectes, les tècniques habilitades, en el moment d'entrada en vigor de la dita ordre, figuren incloses, amb la denominació d'Accions, en l'annex I. L'habilitació posterior de qualsevol utilitat, com resulta l'ampliació dels subjectes habilitats per a la utilització de l'aplicació SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, s'haurà de realitzar mitjançant resolució de la directora general de Tributs, resolc

Autoritzar la utilitat de presentació i pagament individual per mitjà de transmissió de dades en l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, en els casos en què la documentació annexa siga notarial, i incloure-la en la Relació d'Accions de l'annex I de l'Ordre de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'establixen les condicions generals i el procediment per a la presentació telemàtica de declaracions i declaracions-liquidacions dels tributs la gestió dels qual és competència de la Generalitat Valenciana, amb les característiques que s'especifiquen a continuació, i amb els formats i especificacions relacionades que s'inclouen en els annexos de la present resolució:



* * * * * * * *



València, 24 de gener del 2011.- La directora general de Tributs: Araceli Muñoz Malo.

Annex I

Requisits per a la realització de la presentació i pagament individual per mitjà de transmissió de dades, incloses en el subsistema SAR@-5-600.

Per a utilitzar la modalitat de presentació i pagament individual, per mitjà de transmissió de dades del model 600 d'autoliquidació, l'obligat tributari, que haurà de ser, al seu torn, l'ordenant del pagament, haurà de:

1. Disposar de certificat reconegut per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana o de qualsevol dels sistemes de firma electrònica admesos legalment en la mesura que es puguen acceptar en el sistema SAR@. Amb esta finalitat, la Generalitat indicarà en el Portal Tributari els sistemes de firma electrònica acceptats.

2. Registrar en el navegador els certificats de l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana. Així mateix, el sistema informàtic haurà de reunir els requisits tècnics mínims indicats, a estos efectes, en el Portal Tributari de la Generalitat.

3. Ser titular o persona autoritzada per a la disposició de fons d'un compte de càrrec que estiga obert en alguna de les entitats financeres col·laboradores de la Generalitat que complisquen les exigències tècniques i operatives del sistema de Passarel·la de Pagaments de la Generalitat, a fi de que la utilització del mecanisme de pagament esmentat no comporte la despesa corresponent a les taxes de transferència interbancària, ni produïsca retards en la confirmació i validació dels ingressos per la Generalitat, que es deriven dels tràmits de curs interbancari esmentats.

4. Renunciar, prèviament i, en tot cas, al termini bancari per a rebutjar i tornar les ordres de deute en compte, segons les especificacions establides per la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació en coordinació amb les entitats financeres col·laboradores de la Generalitat.

Annex II

Procediment per a la realització de la presentació i pagament individual per mitjà de transmissió de dades incloses en el subsistema SAR@-5-600.

Per a utilitzar la modalitat de presentació i pagament individual per mitjà de transmissió de dades del model 600 d'autoliquidació, se seguirà el procediment següent:

1. L'obligat tributari es connectarà al sistema SAR@ de la Generalitat, al qual s'accedix a través del seu Portal Tributari, on realitzarà la confecció en línia del model 600 d'autoliquidació. L'aplicació facilitarà a l'obligat tributari, a estos efectes, un formulari en què haurà d'emplenar les dades següents:

Els exigits per a emplenar l'autoliquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats.

Dades bancàries: s'indicarà el codi de compte client en què es realitzarà el càrrec.

Afegir RUE: s'utilitzarà esta opció, únicament, si vol, dins del termini reglamentari de declaració, associar l'autoliquidació a una altra presentada abans, quan es referisca a fets imposables consignats en el mateix document.

2. Validar XML: una vegada emplenat el formulari anterior, l'obligat tributari realitzarà la validació de l'arxiu XML corresponent a les dades incloses en este.

3. Guardar XML: a continuació es guardaran les dades per mitjà d'esta opció en una carpeta del seu directori.

4. Enllaç amb SAR@-5-600: que li permetrà accedir a l'aplicació SAR@-5 del model 600 per mitjà de la utilització del seu certificat digital. Haurà d'indicar l'opció «incorporar fitxer», que li mostrarà una finestra per a seleccionar l'arxiu XML corresponent a la declaració que vulga presentar i l'arxiu de firma digital per a la identificació de la dita declaració. Una vegada seleccionats, polsarà «incorporar fitxer» per a realitzar l'enviament, després del qual es mostrarà un número d'enviament, que facilitarà el seu posterior seguiment.

5. El sistema d'informació de la Generalitat verificarà les dades rebudes, i comunicarà a l'ordenant els errors i defectes que es puguen advertir-hi. Una vegada comprovats estos aspectes, enviarà el formulari a l'entitat financera corresponent.

6. L'entitat financera, si accepta l'operació, realitzarà el càrrec en el compte designat per l'ordenant. Una vegada comptabilitzat l'import, assignarà al contribuent un número de referència complet (NRC), que generarà informàticament per mitjà d'un sistema criptogràfic que relacione, de forma unívoca, el número de justificant de l'autoliquidació amb l'import ingressat, de conformitat amb les normes tècniques incloses en l'annex III de la present resolució.

7. Si el càrrec en compte és acceptat per l'entitat financera, una vegada validat el NRC, el sistema informàtic de la Generalitat tornarà a l'interessat el justificant de pagament corresponent, amb el format arreplegat en l'annex IV de la present resolució.

8. En el cas que el càrrec en compte siga rebutjat per l'entitat financera, es mostrarà la descripció dels errors detectats. La Generalitat no serà responsable de la falta de resposta de l'entitat financera ni dels motius de rebuig que esta indique. La Generalitat tampoc assumirà responsabilitat per l'admissió de l'ordre de pagament per l'entitat financera, en particular, en aquells casos en què l'entitat financera duga a terme el càrrec en un compte la titularitat de la qual no corresponga a l'ordenant de l'operació.

9. En l'opció «llistat d'enviaments», l'aplicació indicarà l'estat de cada fitxer. Una vegada culminat el procés, s'expedirà un certificat on es detallarà la relació de models acceptats o, si és el cas, rebutjats.

10. La còpia d'este certificat s'haurà de presentar en la Direcció Territorial d'Economia i Hisenda de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació o en l'Oficina Liquidadora de Districte Hipotecari, que resulten competents en cada cas, junt amb el document comprensiu del fet imposable (que a estos efectes haurà de tractar-se d'un document notarial), original i còpia simple, en el termini de deu dies hàbils des que es va efectuar la presentació telemàtica de l'autoliquidació, tot això de conformitat amb el que establix la normativa reguladora de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats i l'article 88.7 del Reglament General de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i de desplegament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs, aprovat pel Reial Decret 1065/2007, de 27 de juliol.

11. Els formularis que, d'acord amb els procediments previstos en la present resolució, siguen enviats a la Generalitat, firmats digitalment amb les dades de creació de firma associats als certificats d'usuari corresponents, seran conservats per esta de forma íntegra i segura. La realització de la presentació i pagament per mitjà de transmissió de dades suposarà que les dades de caràcter personal contingudes en este formulari podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per este òrgan administratiu, com a titular responsable d'este, en l'ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències, i es podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (BOE núm. 298, de 14/12/99).

12. Als efectes del que preveu l'article 96.3 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, correspon al Centre de Sistemes d'Informació de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació la programació i supervisió del sistema d'informació de la Generalitat per a prestar l'assistència prevista en esta resolució.

Annex III

Generació del NRC

El NRC és un codi generat informàticament per l'entitat col·laboradora per mitjà d'un sistema criptogràfic que relaciona, de forma unívoca, el número de justificant de l'autoliquidació amb l'import ingressat.

El NRC està compost per 22 posicions alfanumèriques, amb el contingut següent:

a) Posicions 1-13: número de justificant assignat per la Generalitat.

b) Posició 14: caràcter de control complementari generat aplicant l'algoritme facilitat a l'entitat financera.

c) Posicions 15-22: corresponen a caràcters de control addicionals calculats per l'entitat, de manera que, donada la clau privada de l'entitat i les dades utilitzades per a la generació del NRC, només és possible obtindre estos caràcters.

La generació del NRC s'ha de realitzar segons les següents normes tècniques:

El NRC es generarà a partir d'un registre de 48 caràcters codificats en EBCDIC:

• MMMVNNNNNNNNDC (14): número de justificant, sent:

• MMMVNNNNNNNND (13): número de justificant assignat per la Generalitat.

• C (1): caràcter de complementari generat aplicant l'algoritme facilitat a l'entitat financera.

• XXXXXXXXX (9): NIF de l'obligat tributari.

• NNNNNNNNNNNNN (13): import de càrrec.

• AAAAMMDD (8): data de càrrec.

• XXXX (4): Codi Banc d'Espanya de l'entitat financera.

El Número de Referència Complet (NRC) resultant tindrà 22 posicions:

• MMMVNNNNNNNNDC (14): Número de Referència.

• XXXXXXXX (8): caràcters de control, resultants d'aplicar una funció MAC 4 de l'algoritme DES (segons norma X9.9-1) a les dades anteriors (48 caràcters) utilitzant la clau privada de l'entitat financera.

Annex IV / Anexo IV

Format de la còpia impresa de la relació de models presentats i rebutjats, corresponents a l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, relatius a operacions diferents de transmissions de vehicles usats. / Formato de la copia impresa de la relación de modelos presentados y rechazados, correspondientes al Impuesto sobre Transmisiones Patrimoniales y Actos Jurídicos Documentados, relativos a operaciones distintas a transmisiones de vehículos usados.

Model 1. Relació de models presentats / Modelo 1. Relación de modelos presentados.<div id="AquiVaUnaImagen"></div>Model 2. Relació de models rebutjats/ Modelo 2. Relación de modelos rechazados.

<div id="AquiVaUnaImagen"></div>Annex V / Anexo V

Models de justificant de presentació telemàtica i, si és el cas, ingrés, emesos per l'administració tributària, una vegada presentat el document comprensiu del fet imposable, corresponents a l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, relatius a operacions distintes a transmissions de vehicles usats. /

Modelos de justificante de presentación telemática y, en su caso, ingreso, emitidos por la administración tributaria, una vez presentado el documento comprensivo del hecho imponible, correspondientes al Impuesto sobre Transmisiones Patrimoniales y Actos Jurídicos Documentados, relativos a operaciones distintas a transmisiones de vehículos usados.

Model 1. Actes exempts, prescrits o no subjectes / Modelo 1. Actos exentos, prescritos o no sujetos.<div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Model 2. Actes amb exempció provisional / Modelo 2. Actos con exención provisional.<div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Model 3. Altres Actes / Modelo 3. Otros Actos.<div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Mapa web